lääkkeet ja terapiaAlkuperäinen kirjoittaja jossu:no mikä tuohon paniikkihäiriöön auttaa?
Niin just, mikä siihen auttaa? Itsekin olen ajatellut,että tärisemiseni on paniikkihäiriötä, mutta en kehtaa siitä mennä mihinkään lääkäriin valittamaan, nehän pitäisi minua ihan hulluna ja ottaisi vielä lapset pois!Alkuperäinen kirjoittaja jossu:no mikä tuohon paniikkihäiriöön auttaa?
ei ne ota lapsia pois.Siellä lääkärissä jutellaan asiasta ja lääkäri usein suosittelee tuota terapiaa,sitten antaa lääkkeitä joita pitää sitten kokeilla,voi mennä hetki että oikeet lääkkeet löytyvät ja oireet menevät poisAlkuperäinen kirjoittaja eräs:Niin just, mikä siihen auttaa? Itsekin olen ajatellut,että tärisemiseni on paniikkihäiriötä, mutta en kehtaa siitä mennä mihinkään lääkäriin valittamaan, nehän pitäisi minua ihan hulluna ja ottaisi vielä lapset pois!Alkuperäinen kirjoittaja jossu:no mikä tuohon paniikkihäiriöön auttaa?
Väsymys muuten pahentaa minun oireitani ja jos on kireällä/pahalla tuulella, niin silloin myös oireita esiintyy helpommin.
Oletko ajatellut, että jos pitäisitkin vain ihan pienet häät. Jos yleensäkin olet sellainen tyyppi, että et nauti huomion keskipisteenä olemisesta, voisi pienet perhehäät olla kivempi itsellesi, vaikka ei punastelemisongelmaakaan olisi.Alkuperäinen kirjoittaja NytHarmaana:Mulla on semmonen itselle iso ongelma, että olen päättänyt nyt hakea tähän apua.
Eli ongelma on se, että punastun helposti ja "pelkään" jutella ihmisten kanssa, koska mietin koko ajan että punastunko kohta jne.
Olen 20v. nainen, menossa ensi kesänä naimisiin, ja minulla on PAKKO saada lääkkeet tähän ongelmaan! En voi edes kuvitella että helottaisin koko hääjuhlan ajan punaisena kuin tomaatti...
Ja nyt olen huomannut, että ihan normaali arkijutuissakin punastun, ja se on alkanut rajoittaa elämääni etten enää uskalla jutella outojen ihmisten kanssa jne.
Onko muilla vastaavaa?? Pitäiskö mun tilata aika lääkärille? vai mitä tekisin?
Kirjoittaako lääkäri tämmöseen ongelmaan reseptin, jos menisin kertomaan tästä?
Onkohan siihen mitään lääkkeitä, joita saisi ilman reseptiä?Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Paniikkihäiriökin on muuten todella yleinen ongelma.
ei oleAlkuperäinen kirjoittaja eräs:Onkohan siihen mitään lääkkeitä, joita saisi ilman reseptiä?Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Paniikkihäiriökin on muuten todella yleinen ongelma.
Niin mikäs siinä, jos posket vähän helottaa, mutta kun naama on kirkkaan punainen ei se ole kauhean kaunista.Alkuperäinen kirjoittaja Elli:No höh. Minusta punastelevat ihmiset ovat kauniita.
<<Noi sanat olis voinut tulla mun suuusta. Joka ikinen rivi. Mä jopa käytän itseruskettavaa joka viiikko juuuri tuon takia! Se kummasti peittää edes vähän.. Apua, ihan naurattaa että koko kertomus oli niiin samanlainen kun mulla vois olla. Jopa se että ei pidä niin paksuja vaatteita, koska kylmänä ei helposti punastu.. =) Ja mäkin aina turvauduin pitkiiin hiuksiiin naaman edes, harmi että nyt ne on lyhyet :/Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ihanaa että minulla on kohtalotovereita! tai ei tietenkään ihanaa teidän kannaltanne.
olen kans aina punastunut herkästi. yläasteella se oli jatkuva kiusaamisen aihe. jopa eräs opettaja halusi nähdä punastumiseni päivittäin ja teki sen. joka päivä punastelua. yleensä luokkalaisilla vain oli tylsä tunti ja joku päätti sanoa sananaloauto, tomaaatti, punainen ja kaikki katsoivat minua ja arvatkaa kuinka siinä kävi.
muistan kuin teini-iässä rukoilin että jumala ottaisi minulta punastelun pois ja antaisi tilalle jonkun näkymättömän sairauden vaikka.
usein koulussa pidin paksua meikkiä päällä, käytin niukkoja vaatteita että olisi kylmä (jolloin on vaikea punastua) pidin pitkiä hiuksia auki kasvojen edessä jne.
vaiva on minulla edelleen aikuisena, mutta viimeisen parin vuoden aikana vähentynyt. edelleen jotkut tilanteet ja ihmiset laukaisevat punastumisen mutta olen kiitollinen ettei enää päivittäin.
kumma kyllä jotkut asiat tuovat niin paljon vahvuutta ettei punastu niin herkästi. juuri ulkona olo, siellä on helpompi olla. ja jos on vain sellainen tunne että on niin paksu meikki(joe plasco) ettei kukaan näe, niin ei punastukaan pelkästä ajatuksesta. mutta odota vain jos ei ole yhtään meikkiä tulee olo että nyt kaikki näkevät jos punastun ja niin myös punastukin heti.
käytä itseruskettavaa, se neutraloi punaisuutta kasvoilla. käytä vihertävää meikkivoidetta, se on punaisen vastaväri ja "kumoaa" punaisen.
peesi tälle. punastun myös tosi helposti oli mitään syytä taikka ei, joskus jännityksestä, joskus kun oikein keskittyy, on vähänkään kuuma jne. en välitä, vaikka mietin että vois kokeilla jotain meikkivoidetta. Häihin kävin meikissä ja se laitto jotain sellasta punaisuutta peittävää ja se vaikutti ihan oikeasti toimivan.Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:No punastua voi myös ilman erityistä jännitystä. Mulla kyllä posket helposti helottaa (hyvä pintaverenkierto), kun pääsen paasaamaan jostain asiasta, myös ulkoillessa jne. En välitä siitä, se on vain mulle tyypillistä. Eivät ne muutkaan ihmiset välitä siitä, pitävät vain mua vissiin innostuneena. Ehkä joku meikkivoide voisi vähentää sitä, mutta mie tykkään olla ihan luomu. Minä en todellakaan pysy vaiti....
samoin. olen saanut punastelun vähän kuriin mutta muita ongelmia on. menen ihan lukkoon jos näen jonkun tutun kaupassa tms.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mäkin punastelen mutta se on paljon pienempi ongelma, ku muut sosiaalisiin tilanteisiin liittyvät ongelmani.