Prisma ostokset tänään =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kuinkahan monessa perheessä oikeesti syödään se suositeltu määrä kasviksia/vihanneksia päivässä? Ei meillä ainakaan.
Mun ostoslista vois olla just tollanen. Joku sanoi, että parikymppisen just kotoa pois muuttaneen. No, mä oon jo 38v.
Mut hienoo, että teillä muilla on ostoskärryissäkin kaikki täydellistä :D

no ei meillä ainakaan syödä päivittäin suositeltua määrää kasviksia ja hedelmiä. hyvn satunnaista on

[QUOTE="vieras";24274337]Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta eikö se ole hyvä välttää lisäaineita edes jossain ruoissa? Se, että siirtyy käyttämään lisäaineettomia leikkeleitä, on jo parannus entiseen.

Muuten, esimerkiksi Reformilla on oikein maukkaista kasviliemikuutioita ja -jauhetta. Luomukasviksista tehtyä.

Tuo hiivauutehan ei edes kuulu lisäaineisiin, on luonnollisempaa tavaraa kuin natriumglutamaatti.[/QUOTE]

Se hiivauute on natiunglutamaatin esiaste. Toki luonnontuote, kuten monet lisäaineet. Minä olen valinnut sen tien, että maustan ruokani ilman liemikuutioita. Jokainen valitkoon oman tiensä. En minä kaikessa kaikkea välttele, mutta siitä jätän pois, missä se on helppoa, eli en käytä liemivalmisteita.
Voihan ne liemet itsekin keitää jos ( minun) ruoka niitä välttämättä kaipaa.

Sienet on ihan oma lajinsa eliökunnan luokittelussa. Niitä ei voi luokitella kasveiksi eikä eläimiksi. :)

Joo, sen kyllä tiedän.

Mutta jos ajatellaan ruokapyramidia

Link.aspx
,

niin kyllähän sienet siinä lasketaan kasviksiin, eikö totta? Sitä paitsi Puoli kiloa päivässä - kampanjakin laskee sienet mukaan siihen puoleen kiloon:

Kasviksia puoli kiloa

kuinkahan monessa perheessä oikeesti syödään se suositeltu määrä kasviksia/vihanneksia päivässä? Ei meillä ainakaan.
Mun ostoslista vois olla just tollanen. Joku sanoi, että parikymppisen just kotoa pois muuttaneen. No, mä oon jo 38v.
Meillä ainakin syödään. Eikä tee tiukkaakaan. Jos vielä laskee päälle marjat ja hedelmät, niin taitaa sekä pojalla että mulla mennä kumallakin noin kilo päivässä.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Ihanaa kun palstamammat taas jeesustelee toisen palstalaisen ostolistaa ja sen epäterveellisyyttä; eikös vähän aikaa sitten täällä ollut monisivuinen tunnustusketju mammojen einesten syönnistä?
Monet samat ihmiset jotka muuten julistavat ettei heidän perheessään moista moskaa syödä ja silti saitte ainakin minut(muka ei eines-vastaisen)järkyttymään "moskan" määrästä :D
Mutta ei siinä mitään, jatkakaa :)

Ihanaa kun palstamammat taas jeesustelee toisen palstalaisen ostolistaa ja sen epäterveellisyyttä; eikös vähän aikaa sitten täällä ollut monisivuinen tunnustusketju mammojen einesten syönnistä?
Monet samat ihmiset jotka muuten julistavat ettei heidän perheessään moista moskaa syödä ja silti saitte ainakin minut(muka ei eines-vastaisen)järkyttymään "moskan" määrästä :D

Mitä helvettiä ? Eikö Rollo laita näitä ketjuja just tasasesti sen takia, että me päästään närppimään sitä ? :D

Kyllä mä väitän, että meillä tulee tuo puoli kiloa täyteen. Tietty satunnaisia päiviä on, jolloin tavoitteesta jäädään, mutta sitten taas niitä, kun syödään pelkkää kasvisruokaa.

Mä olen ottanut kunnia-asiakseni opettaa lapselle terveelliset ruokailutottumukset, ja siihen kyllä kuuluu kiinteästi tuo kasvisten, hedelmien ja marjojen syönti.

Ai, sekö on jeesustelua jos toteaa, että Rollo ostaa suhteessa muuhun hurjan vähän he-vi-osaston tuotteita tai että lihaliemikuutiot eivät ole järin terveellistä syötävää? Okei...

se joka v*ttuilee että lista ei kuulosta köyhän ihmisen listalta niin on kai köyhälläki oikeus ostaa esim herkkuja... tai valmiita kasvissuikaleita..ranskanpottuja. taas vaan tikusta vängätään keljuilun aihetta

Ei siinä minun mielestäni mitään erityisen kalliita herkkuja ollut.

Silloin kun meillä oli oikein tiukkaa, niin ei tuhlattu limsoihin ja vanukkaisiin ym. ylimääräiseen. Tässä listassa ei ollut valmisruoka-annoksia, mutta ne on joskus mulla pistäneet silmään.

Mutta joo, tokihan sitä välillä saa herkutella "kalliimminkin", ei sillä.

Silloin kun meillä oli oikein tiukkaa, niin ei tuhlattu limsoihin ja vanukkaisiin ym. ylimääräiseen. Tässä listassa ei ollut valmisruoka-annoksia, mutta ne on joskus mulla pistäneet silmään.

Miten jumalauta sä näät näin hirveen vaivan joka hemmetin rollon aloituksesta? Onko se sun elämäntehtävä tulla joka ikiseen ketjuun nälviin ja naljaileen? Eiköhän toi sun hemapa-juttus oo tullu jo jokaikisessä aiemmassa ketjussa esille?!

Eri ihmisillä eri herkut.
Itse kuitenkin näin, ettei Rollolaisen listalla mitään erityisen kalliita herkkuja ollut.
Jokin vanukas itseasiassa varsin edullinen "namipala" sille joka moista makeaa kaipaa?

Eri ihmisillä eri herkut.
Itse kuitenkin näin, ettei Rollolaisen listalla mitään erityisen kalliita herkkuja ollut.
Jokin vanukas itseasiassa varsin edullinen "namipala" sille joka moista makeaa kaipaa?

Juu, en sanonutkaan että siellä olisi mitään erityisen kallista ollut. Ja jokainen käyttää rahansa niin kuin haluaa. Mutta kun peesasin jonkun toisen kommenttia, että ei ole köyhän ihmisen ostoslista tuo, niin pointti oli juuri se, että meillä karsittiin juuri tuollaiset ostokset ensimmäiseksi ostoksista, kun rahaa ei ollut.

Onhan siellä herkkusieniä, banskuja, jäävuorisalaattia, paprikaa, omenoita, vesimelonia, sipulia, tomaattia ja perunoita.

Niin ja keittojuureksia. Joista kysyisinkin, että mikä järki niiden ostamisessa on. Paljon halvemmalla saa tuoreita kasviksia pakasteiden sijaan.

Keittojuurekset on minusta kyllä halpoja, yhteen keittoon yksi pussi ja maksaa jotain 0,40e...en mä tuohon rahaan viitsi alkaa itse pilkkomaan.

[QUOTE="vieras";24275034]Keittojuurekset on minusta kyllä halpoja, yhteen keittoon yksi pussi ja maksaa jotain 0,40e...en mä tuohon rahaan viitsi alkaa itse pilkkomaan.[/QUOTE]

Mä ajattelenkin terveellisyyttä enemmän kuin rahaa tässä asiassa.

miks pitää joka kerta tehä erikseen ketju teiän perheen ruokaostoksista, mikset vaikka laita siihen mummeliisan ketjuun joka on ihan niitä ostoksia varten perustettu? :D

Yhteistyössä