Prisma ostokset tänään =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24274131]Voi kuule, kyllä ne ihan ruokaalaittavien mielestäkin on käteviä ja maukkaita. Joten turhaan siinä haukut. :)[/QUOTE]

On joo, varmasti ;) Pakkohan niiden on olla ihan loistavia ,kun Teresa Välimäkikin oikeen chef du fondueta mainostaa ;) ;)

Mun ostokset:

- kukkakaali
- parsakaali
- iso kesäkurpitsa
- salaattia
- tomaatteja
- paprikaa
- valkosipuli
- marjajogurtti x 2
- rasvaton maito
- kivennäisvesi
- appelsiinimehu
- 4 hedelmää -täysmehu
- kestileipä
- coctailpiirakoita
- porkkanasämpylöitä
- fazerin pienet marjapiiraat x 2
- naudan paistijauheliha
- porsaan lehtipihvi marinoimaton
- ohuen ohut broilerleikkele
- lohileikkeet
- perunasipuli-sekoitus

• Tykkää
Reactions: emppu75
[QUOTE="vieras";24274131]Voi kuule, kyllä ne ihan ruokaalaittavien mielestäkin on käteviä ja maukkaita. Joten turhaan siinä haukut. :)[/QUOTE]

Ja pelkkää lisäainetta ja arominvahvennetta. Jos se on niin kauheaa makkarassa, leikkeleissä, maksalaatikossa niin miksi sitä pitää sitten kotitekoiseen ruokaa survoa? On varmasti mauksta, mutta minusta turhaa. Hyvää ruokaa saa muutenkin.

Ja pelkkää lisäainetta ja arominvahvennetta. Jos se on niin kauheaa makkarassa, leikkeleissä, maksalaatikossa niin miksi sitä pitää sitten kotitekoiseen ruokaa survoa? On varmasti mauksta, mutta minusta turhaa. Hyvää ruokaa saa muutenkin.

Jos tietäisit mistä puhut, tietäisit, että on täysin lisäaineettomia ja arominvahventeettomia liemikuutioita ja fondueita.. Mutta ei, aina pitää päteä, vaikka ei mistään mitään tiedäkään... :whistle: ;)

[QUOTE="Anne";24274177]Karkkii hilloo kolaa ja ranskiksii mut kasvikset kateissa?[/QUOTE]

Onhan siellä herkkusieniä, banskuja, jäävuorisalaattia, paprikaa, omenoita, vesimelonia, sipulia, tomaattia ja perunoita.

Niin ja keittojuureksia. Joista kysyisinkin, että mikä järki niiden ostamisessa on. Paljon halvemmalla saa tuoreita kasviksia pakasteiden sijaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24274172]Jos tietäisit mistä puhut, tietäisit, että on täysin lisäaineettomia ja arominvahventeettomia liemikuutioita ja fondueita.. Mutta ei, aina pitää päteä, vaikka ei mistään mitään tiedäkään... :whistle: ;)[/QUOTE]

Niin kuin esimerkiksia nuo fondit. Katsoin kasvisfondin tuoteselosteen. Sisältää mm saostusaineita, hiivauutetta. Sepä onkin seuraavaa: Hiivauute on yleisnimitys erilaisille muunnelluille hiivatuotteille, joita käytetään elintarvikkeiden lisäaineina tai ravintoaineina bakteeriviljelmissä. Niitä käytetään usein arominvahventeina ja saamaan aikaan umaminmakua.

Se ettei ole E koodeja ei tarkota, ettei ole lisäaineita. Ja se että on E koodeja, ei tarkoita että on haitallisia aineita, vaan tarkoittaa että tuotteeseen on lisäätty jotain parantamaan säilyvyyttä, makua, väriä, rakennetta, tavallisia "tuotteita" E-koodien takana on mm. c-vitamiini, saostusaineet mm pektiini, jota on marjoissa luonnostaan.
Kyllä sallin sinun käyttää liemikuutioita, ole hyvä vaan. Minusta on turhaa. Ja samat mammat jotka liemiä syytää ruokaansa, itkee että siinä on sitä kauheaa askorbiinihappoa ( eli c-vitamiinia). Sinä varmaan et kuulu näihin. :)

[QUOTE="vieras";24274284]Herkkusienet ei ole kasviksia, eikä perunaakaan lasketa siihen puolen kilon per päivä -tavoitteeseen.[/QUOTE]

Tiedän, ettei lasketa. Mutta sitä en ole tiennyt, että herkkusieniä (tuoreita) ei lasketa kasviksiin... mitä ne sitten on? Kun ei ne ole lihaa, ei viljaa, ei rasvaa - siis jos miettii ruokapyramidia vaikka.

Mä oon ihmetelly jo useamman ostoskuitin verran kuinka lähes virheettömiä ne on. Ja näitä näpytellessä pitää katsoa kuittia jne yhtäaikaa, joten merkillistä, että ovat niin hyvin kirjoitettuja..

kuka teil pisaa pöksyihin? mä taidan just kohta tässä..

ja onko vieraille kulta katriina ja halpis muille, vai sekoitatko?

mulla ei olis kuuna päivänä vara ostaa lihaa noin paljon kerralla (ilman -30-50% lappuja).

Niin kuin esimerkiksia nuo fondit. Katsoin kasvisfondin tuoteselosteen. Sisältää mm saostusaineita, hiivauutetta. Sepä onkin seuraavaa: Hiivauute on yleisnimitys erilaisille muunnelluille hiivatuotteille, joita käytetään elintarvikkeiden lisäaineina tai ravintoaineina bakteeriviljelmissä. Niitä käytetään usein arominvahventeina ja saamaan aikaan umaminmakua.

Se ettei ole E koodeja ei tarkota, ettei ole lisäaineita. Ja se että on E koodeja, ei tarkoita että on haitallisia aineita, vaan tarkoittaa että tuotteeseen on lisäätty jotain parantamaan säilyvyyttä, makua, väriä, rakennetta, tavallisia "tuotteita" E-koodien takana on mm. c-vitamiini, saostusaineet mm pektiini, jota on marjoissa luonnostaan.
Kyllä sallin sinun käyttää liemikuutioita, ole hyvä vaan. Minusta on turhaa. Ja samat mammat jotka liemiä syytää ruokaansa, itkee että siinä on sitä kauheaa askorbiinihappoa ( eli c-vitamiinia). Sinä varmaan et kuulu näihin. :)

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta eikö se ole hyvä välttää lisäaineita edes jossain ruoissa? Se, että siirtyy käyttämään lisäaineettomia leikkeleitä, on jo parannus entiseen.

Muuten, esimerkiksi Reformilla on oikein maukkaista kasviliemikuutioita ja -jauhetta. Luomukasviksista tehtyä.

Tuo hiivauutehan ei edes kuulu lisäaineisiin, on luonnollisempaa tavaraa kuin natriumglutamaatti.

kuinkahan monessa perheessä oikeesti syödään se suositeltu määrä kasviksia/vihanneksia päivässä? Ei meillä ainakaan.
Mun ostoslista vois olla just tollanen. Joku sanoi, että parikymppisen just kotoa pois muuttaneen. No, mä oon jo 38v.
Mut hienoo, että teillä muilla on ostoskärryissäkin kaikki täydellistä :D

Yhteistyössä