Arvatkaa npaljonko meni tähän määrään rahaa ( prisma)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi hyvää päivää taas. On joitakin menoja joita on pakko maksaa eikä niihin sossusta saa senttiäkään. Ei opiskelijan tulot mitkään suuret ole.

Mitkä on sellaisia menoja (tätä kysyn nyt ihan vilpittömästi, kun en tiedä)? Tiedän kyllä millaiset ovat opiskelijan tulot, itse en saa edes täysimääräistä elatustukea. Mutta siltikin elämä on valintoja. Kirjoitit käyväsi joskus keikoilla. Luulenpa ettei minun loheni sen kalliimpia ole kuin sinun lippusi keikoille.

Mua huolestuttaa eniten just tämä, tulee rahaa, hamstrataan ruokaa ja voila' tilillä 11 eskoo, entäs jos sattuu jotain johon tarvii kipeesti rahaa ja sitä ei tilillä ole? Lainataan sukulaisilta? Vai miten?? No eri asia tietty jos on säästötili, jolta voi nostaa millon vaan....

Mä olen kiinnittänyt tähän myös huomiota. Mielestäni pitäisi aina olla pieni hätävarakassa olemassa. Sapuskan hamstraamisen ymmärrän siinä mielessä, että se on hyvä keino hallita rahankäyttöä, jos rahaa on vain vähän käytössä tai on ongelmia saada raha säilymään.

Täällä on aiona hyeenat kimpussa oli asia mikä tahansa.

Mulle kysyyn joskus, että mitä muut näkee erään lasten kirjakerhon nettisivujen liittymiskohdassa kun mä en saanut siinä kaikkia näkyviin. Jotkut rutisi, että miksi sä tuollaaseen laitat vähät rahasi eikä auttanut selittää, että haluan lapselleni jotakin. No joissakin toisissa ketjuussa on auottu päätä, että mä käyn vain bändien keikoolla enkä osta lapselleni ikinä mitään.

Joopa joo. :xmas:

Kaipa heitä pitää vaan sit ymmärtää :)
Olen huomannut kans, et vastaukset on ihan mitä sattuu monasti. Kysyy mitä vaan niin aina on ainakin yksi tai kaksi pään aukojaa. Sitä jaksan myös ihmetellä,et eikö muka kaikilla ole oikeus kysyä mitä haluaa ja saada asiallisia vastauksia. Jotkut vastaa vastaamisen ilosta ilmeisesti.

[QUOTE="mä";23628630]Se on ihan oma valinta, mihin ne rahansa syytää. Jokaisella kuitenkin on se perustoimeentulo taattu tässä maassa ja edes kalliit lääkkeet tai sairaalakulut eivät tuota pienennä. Se on fakta. On säälittävää, todella säälittävää, jos ihminen ei saa mitenkään säästettyä kuukaudessa esim. viittä euroa saadakseen kerran ostettua 400g lohta.[/QUOTE]

Niin helkkarin iso peesi tähän. Mä luen näitä "köyhyys" ketjuja jostain kieroutuneesta syystä, jotta voin manailla mielessäni että jessus mitä menoa. Ja tyytyväisenä olen ostanut lapsilleni rahaa miettimättä niin merkkikenkiä kuin ulkoiluasujakin. Osa ihmettelee, miten minulla on varaa asioihin, joitten oletetaan kuuluvan vain rikkaille ja moni luuleekin, että olen varakas. Yksinkertaisin totuus on se, etten tuhlaa rahojani turhuuksiin. Toiset valittaa, kun on laskuja, laskuja, laskuja. Mistähän niitä laskuja tulee, kukahan ne on aiheuttanut? Meille tulee joskus sähkölasku ja joku lehtilasku tms pientä, joihin ei talous kaadu ja säästöjäkin on kertynyt hoitovapailla. Niin ja kolme lasta on tässä elätettävänä. Osa köyhistä ruokajonoissakin on ylipainoisia, kummasti on ollut varaa kuitenkin ylensyödä vaikka ei ruokaan rahat oikeasti riitäkään.. ja tuo aapeen lista on täynnä tuotteita, joita meidän kaapista ei juurikaan löydy, kun syödään kunnon ravintoa eikä vaan jotain jogurtteja ja lihaa, lihaa lihaa..

Ja vielä noista päänaukomisista: Niin kyllä se nyt vaan on ihmiset, että jokainen täysivaltainen saa ne omat rahansa käyttää ihan mihin haluaa olivatpa ne sitten peräisin sossusta, Kelasta, työnantajalta tai asiakkailta. Eikä tuossa rollon listassa nyt mitään erityisen turhaa minusta ollut.

Mä olen kiinnittänyt tähän myös huomiota. Mielestäni pitäisi aina olla pieni hätävarakassa olemassa. Sapuskan hamstraamisen ymmärrän siinä mielessä, että se on hyvä keino hallita rahankäyttöä, jos rahaa on vain vähän käytössä tai on ongelmia saada raha säilymään.

Tässä nyt ainakin Rollo sanoi että TILILLE jäi 11 e, ehkä heillä on sitten käteisenä enemmän... no joo mut ois sekin mahdollist :D

[QUOTE="diu";23628749]Tässä nyt ainakin Rollo sanoi että TILILLE jäi 11 e, ehkä heillä on sitten käteisenä enemmän... no joo mut ois sekin mahdollist :D[/QUOTE]

Joo, no voihan sitä toki olla hynää jemmassa miehen tililläkin. :)

[QUOTE="vieras";23628657]Tuota nikotiinipurkasta kitisemistä en ymmärrä. Eikö ole muka hyvä kun yrittää päästä tupakasta eroon?? Ilmeisesti olisi sitten kuitenkin parempi jatkaa tupakointia. Helvetti miten typeriä ihmiset voi olla![/QUOTE]

Mikä "yllätys" että tämä taas ohitettiin :xmas:

mitähän hlvettiä se kenenkään asia on, vaikka koko summalla mitä sosis maksaa ostettaisiin nicorettea tms?

tietty määrä rahaa tulee toimeentulotukena joka kk tilille JOS SIIHEN ON OIKEUS. Sen voi käyttää ihan lystää ja vaikka syödä kynsiään koko kuukauden jos katsoo sen tarpeelliseksi.

Myös sosiaalietuuksia saavalla on oikeus joskus ostaa jotain mukavaa, erikoisempaa, kuten vaikka pari lonkeroa.

Ei ihme jos Rollis valittaa kun ei raha riitä mihinkään, ostellaan kaikenmaailman turhuuksia, tässä muutama esimerkki.. riisimuroja= puurot on halvempia valmiita peruna-sipulisekoitusta= iso perunasäkki halvempaa kuten sipulisäkki ja tehdä itse = Mutta mikäs siinä kun yhteiskunta maksaa niin voikin ottaa kaupan hyllystä mitä mieli tekee

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;23629472:
Ei ihme jos Rollis valittaa kun ei raha riitä mihinkään, ostellaan kaikenmaailman turhuuksia, tässä muutama esimerkki.. riisimuroja= puurot on halvempia valmiita peruna-sipulisekoitusta= iso perunasäkki halvempaa kuten sipulisäkki ja tehdä itse = Mutta mikäs siinä kun yhteiskunta maksaa niin voikin ottaa kaupan hyllystä mitä mieli tekee

oooo, halvin perunasipuliseskoitus on n. 80 cnt mut mikäs siinä, yhteiskunta maksaa! koska olet köyhä, et saa myöskään syödä riisimuroja, halvimmat alle 2 euroa!
syö aina puuroa, pidä merkattua paitaa jossa kerrotaan että olet köyhä ja käy vänä torilla joka päivä! näinkö sen pitäisi siis mennä? idiootti.

jos et osaa itse käyttää rahojasi niin, että joskus on varaa johnkin muuhun kuin puuroon ja perunapussiin, oma on ongelmasi :)

luulisin, että olisi maksanut enemmänkin.
Itse en pääsiäiseksi ostanut, kuin 1 eurolla 3 sipulisekoitus pussia ja 5 e paistijauhelihaa 800g, ja kerma flooraa 2e 3 purkkia, olen yltiö nuuka, meitä on taloudessa 2 aikuista 2 teiniä ja 1 esikoululainen, pääsiäismunat ostan pääsiäisen jälkeen.
Rahaa on tilillä ja huolehdin, että jatkossakin on.

oooo, halvin perunasipuliseskoitus on n. 80 cnt mut mikäs siinä, yhteiskunta maksaa! koska olet köyhä, et saa myöskään syödä riisimuroja, halvimmat alle 2 euroa!
syö aina puuroa, pidä merkattua paitaa jossa kerrotaan että olet köyhä ja käy vänä torilla joka päivä! näinkö sen pitäisi siis mennä? idiootti.

jos et osaa itse käyttää rahojasi niin, että joskus on varaa johnkin muuhun kuin puuroon ja perunapussiin, oma on ongelmasi :)

10kg perunasäkki maksaa noin 3-4e 1-2kg sipulipussi maksaa 1-1,50 joten en kietänyt perunasipulisekoitusta syödä, ihmettelin vaan kun avuttomasti ostetaan valmis pikkuinen pussi jonka kilohintakin varmasti enemmän ;)

Minustakin hölmöä narista, jos joskus ostetaan vaikka perunasipulisekoitusta. Kylä pitää olla tylsä elämä täällä joillain :) ja tosiaan, ostakoon vaikka nicoretteja koko rahalla, ei kuulu teille mitä perusosallaan tekee.

Täältä saa kyllä aina parhaat naurut, piti jopa rekisteröityä sen takia että pääsee muutkin alueet lukemaan :P

rahaa meni n. 70 euroa
*kurkku
*tomaattia
*jäävuorisalaattia
*6 litraa maitoa
* 2 päärynäjugurttia
* 2 x 4 prk Paula-vanukasta
* 2 prk kermaviiliä
* 1 rasia Viola tuorejuustoa
* Pirkka-sulatejuustoviipaleita
* ruisleipä
* Täysjyväpaahtoleipää
* nakkipaketti
* 1 pss ranskalaisia
* 2 kg perunoita
* 1 pkt grillimakkaraa
* 1 pkt possun ulkofileleikkeitä
* 4 purkkia ruokakermaa
* 1 rasia possunsuikaleita + herkkusienikastike
* 1 pss ranskalaisia
* 1 rasia Beceliä
* 250gr meetvurstia
* kissan kuivamuonaa
* erilaisia suklaamunia 12 kpl
* 10 kpl kananmunia
* 1 pkt Presidenttikahvia
* 1 pss Taffeleita
* 2 pussia dippiä
* 6 kpl munkkeja
* parsakaali

jotain taisi listasta jäädä ja aika herkkupitoista meidän pääsiäisostokset ovat :D

Tosi yllätävää,että te pulskat kotiäidit ja muut kyylät olette ensimmäisenä arvostelemassa sitä,mitä toinen rahoillaan ostaa. Menkää itseenne.Viekää vaikka se oma vilipetterinne hiekkalaatikolle ja hankkikaa elämä,oikeasti. Olette häpeäksi.

[QUOTE="vieras";23628626]
idiootteja.gif
[/QUOTE]

:laugh: tää osuu niin oikeaan! :D

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;23629514:
10kg perunasäkki maksaa noin 3-4e 1-2kg sipulipussi maksaa 1-1,50 joten en kietänyt perunasipulisekoitusta syödä, ihmettelin vaan kun avuttomasti ostetaan valmis pikkuinen pussi jonka kilohintakin varmasti enemmän ;)

5kiloa perunaa maksaa täällä 4,2e, kilo sipulia 0.99e. Valmis sekoitus maksaa 0.99e kilo.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;23629472:

Mutta eihän hän valita?
Minä olen saanut päinvastaisen kuvan eli hyvin saa suhteellisen pienet tulot riittämään valitsemaansa elämäntyyliin.
Tiukka taloudenpito voi olla antoisa harrastuskin. Miksi se automaattisesti pitäisu nähdä kurjailuna?

Mutta eihän hän valita?
Minä olen saanut päinvastaisen kuvan eli hyvin saa suhteellisen pienet tulot riittämään valitsemaansa elämäntyyliin.
Tiukka taloudenpito voi olla antoisa harrastuskin. Miksi se automaattisesti pitäisu nähdä kurjailuna?

Mulle nuukailu on nimenomaan harrastus :) Jätän tilille pieniä summia, joilla pitää elellä seuraavaan rahapäivään asti ja taiteilen sitten, että näin pystyn tekemään :D

Ohhoh, halvalla sait tuon määrän! Harmi ettei tällä paikkakunnalla ole prismaa tms. säästäisi varmaan pitkän pennin ruokaostoksissa! Tuo määrä ruokaa olisi maksanut k-kaupassa tuplaten enemmän.

Yhteistyössä