Heipparallaa arvon leidit!!!
Saanen ilolla ilmoittaa että poika on syntynyt 10.9 klo 00.12. mitat 3280g ja 50cm
Päästiin lauantaina kotiin ja nyt ollutkin aika kiinni tuossa pikkumiehessä...
Kätilöt ja kaikki kyllä ihania ja vauvan kanssa saa olla rauhassa, eikä kukaan ole sitä yöksi pois hakemassa, niinkuin pelkäsin. Ainoa mikä nyt alkoi ihmetyttää niin me ei saatu mitään lähtöpainoa, siis sellaista ei otettu kun lähdettiin. ei siis mitään tietoa, miten poika kasvaa. Ainakin vatsa toimii ja söisi mielellään ihan vaikka tunnin välein. Mullakin maito alkoi nousta jo sairaalassa mutta toden teolla tehdas lähti käyntiin ekana yönä kotona. luulin että mun tissit tippuu!! varsinkin toinen oli niiiiiin kivikova ja ISO, ei liikkunut mihinkään ja möykky kainaloon asti. yritä nyt siinä syöttää nälkäistä vauvaa kun toinen ei saa edes otetta mistään. se meillä onkin vähän tässä ollut ongelma. tissit niin pinkeenä että jos kaveri yhtään hermostuu, ei meinaa syömisestä tulla mitään ja sitten väsähtää nopeasti kun on siinä riehunut että unikaan ei ole pitkä. Nyt alkaa pikkuhiljaa paremmin sujumaan ja tänään sain poitsun syömään ekaa kertaa niin että itse istun. aiemmin ei ole tämän pinkeyden takia onnistunut ja kovan huitomisen. Viime yönä nukkui jopa pisimmän unensa yhtäjaksoisesti 3h!
Lähdettiin sairaalaan jo ti-ke välisenä yönä kolmen aikaa (olin jo sen edellisenkin yön toisiaan kivuissani valvonut)... supistuksia tuli viiden minuutin välein ja olis voinu vielä kyllä ootella mutta aloin olee niin tuskanen että pakko saada jotain kivunlievitystä. Sinne päästiin ja sain piikin kankkuun, lepohuoneeseen nukkuu molemmat. eipä tuo piikki paljoo auttanut, vei ehkä ihan terävimmän särmän.. ei siis paljoo nukuttu kumpikaan (kuunneltii vielä paniikissa samalla käytävällä menossa olevaa karjunta synnytystä
) aamulla ei ollut mitään edistystä, edelleen kaks senttiä auki, ooteltiin lisää. Kahden aikaa päivällä pääsi itku kun ei edelleenkään mitään edistystä ja sain vaivaset kaks särkylääkettä ja itkin suunnillee joka supistuksella. Mies hiero selkää ja yritti kaikkensa. suihku kannattaa kyllä, se autto vähäsen
tai oikeestaa siinä tilanteessa se oli suoranainen pelastus! illalla olin taas suihkussa ja kuuden aikaa sitten vihdoin alkoi sen verran olee edistystä että päästiin saliin ja sain sen ihanan epiduraalin!! Olo oli siis niin taivaallinen.. ennen sitä hörpin kaasua joka vähän auttoi mutta olin niin ahne sen kanssa että olin vähän pökkyrässä
Tosin epiduraalin laitto oli yks kamalimpia juttuja kyllä... se ei löytänyt oikeeta paikkaa ja puudutti kolme kertaa, samalla tietty painovat mua siihen "kilpikonna" asentoon joka niiden suppareiden keskellä oli todella tuskanen! Kätilö puhkas kalvot, sain oksitosiinitipan ja sitten alkokin tapahtuu... varttii vaille 12 yöllä vasta kuitenkin sain alkaa ponnistaa ku huusin vaa etten voi pidättää enää. ja puolen tunnin päästä poika olikin sitten meidän ihmeteltävänä
Miehestäni olen tosi ylpeä koska luulin että se pyörtyy sinne tai jotain mutta oli koko koitoksen ajan tosi rauhallinen ja ihanasti läsnä. ponnistusvaiheessakin ponnisti vieressä ja innoissaan hihkui ku vauvaa alko näkyy
olin myös ihan varma että se saa jotku traumat kyseisestä hetkestä mutta ei se nyt ainakaan siltä vaikuta... saa nähdä sitten ku pääsee peittoja heiluttelee taas että miten kokemus vaikutti
Vähän joutuvat leikkaa mutta muutama tikki vaan tuli. Eikä ole juuri edes tuntunut tai istumista haitannut
Mites muilla imetys lähteny käyntii? mulla oikeesti ollut hetkittäin jopa avuton ja onneton olo kun ei onnistu aina ja sitten ne unetkin jää lyhyeks ja lapsi tietty nälkäinen vaikka maitoo olis kuin ja paljon...
Täällä tuntuu tapahtuneen niin paljon että mäkään en kaikkee kyllä varmasti muista kommentoida.. jaksamista vaan kaikille jotka vielä odottaa, kyllä se loppuu aikanaan
ihanaa on olla ilman mahaa!!
Mä käytin koko ajan omia vaatteita paitsi öisin se sairaalan paituli oli käytössä. Imetysliivit mullakin mukana ja todellakin aika paljon kaikkee turhaa
iso kassi täynnä tavaraa! vauvallekin oli omia vaatteita. lukemista oli mutta lueskelin lehtiä mitä sieltä löytyi. Jos tulee pitkä odottelu niin miehelle jotain lukemista myös, meillä olis ollu hyödyksi. tosin ku aikaa oli niin mies tietty kävi syömässä välillä ja haki postin kotoo.
Mulla onkin tossa apteekkiin lista, pitää lisätä noi suolaliuostipat ja niistäjä... hyviä vinkkejä
Me tullaan sitten lenkkeilemään täällä hornhattulan auleella ja varmaan usein lähdetään kaupunkiin päin kahvittelemaan.
Mies saa pitää kuukauden vapaata!! ihanaa!! on kyllä ollut viime yön ja tulevan yön töissä mutta sitten alkaa vapaa
Minä myös pakkasin meikkejä mukaan ja käytinkin. vähän ripsaria ja aurinkopuuteri saa olon tuntumaan ihan toiselta. aamulla juoksin ekana suihkuun, päivävaatteet päälle, kauheessa nälässä aamupalalle ja sitten olikin heti jo sellanen olo että vois niinku kotiin lähtee
Nyt tuo veijari kuuluu heräilevän, täytyy mennä ennenku alkaa huutaa ja herättä iskän
aih, pakko vielä kertoo... oon kyllä usein saanut poikavauvoilta pissat päälle mutta tänään sain myös kakat
kyllä nauratti!