Porvoon seudun odottajia?

Terveisiä Veholta: mulla iski autokuume alkuviikosta ja hermot meni, kun meidän pieneen autoon (Nissan almera) ei mahtunut takakonttiin juuri muuta kuin vaunut. Sanoin miehelle, että nyt ihan totta uus auto tarvittais. Pari päivää sit kierreltiin autokaupoissa sekä netissä ja eilen ostettiin Mazdan tila-auto (vm.2004, mut ajettu vaan 61 tuhatta). Nyt mahtuu tavaraa enemmänkin takakonttiin!! :D jee!!!

Vaihdoin Jekovitin Dee-tippoihin ja ainakin toistaiseksi vaikuttaa hyvältä. :) niitä pitää antaa 20 tippaa (= 1 ml), mutta ostin millin ruiskun ja ruiskulla tuuttaan suoraan suuhun. Ja meidän tyttö tykkää. :D

Tultiin just mökiltä ja aion nyt levyttää sohvalla tytön kanssa -on ihan tikkana hereillä. Mies meni käymään kaverin tupareissa.
 
Tervetuloa mukaan ennaleena :flower:

Kaisla onnistuiko kääntäminen? Kuulin eilen työkaveriltani, että hänen vauvansa saatiin aikanaan käännettyä, eikä ollut ottanut kipeää.

Luminella Onnea uudelle autolle =) Mulla ei ole kylläkään autokuumetta, mutta ilmeisesti meidän pitäisi harkita 6-7 hlö:n tila-auton ostoa. Meillä on ennestään kaksi autoa, joista tuo minun käytössäni ollut farmari menisi vaihdossa. En nyt vaan millään jaksaisi innostua asiasta.

D-vitamiinista hyvä tietää, että sillä saattaa olla tuollaisia ikäviä vaikutuksia vauvalle :/

Huomenna menen kontrollikäynnille sisätautilääkärille. Tarkoituksena on keskustella suolistosairauteni vaikutuksesta synnytykseen. Eilen olin labroissa ja huomenna kuulen sitten niiden tuloksetkin. Neuvolassa kertoivat, että pahaksi äitynyt tulehdus suolistossa voi johtaa sektiopäätökseen :(
 
Päädyimme pitkän pohtimisen jälkeen lopulta siihen, että emme halua ulkokäännöstä siihen liittyvien riskien vuoksi. Päätökseemme suhtauduttiin sairaalassa hyvin. Kätilö totesi, että ymmärtää täysin kantamme. Lääkäri varmisti vielä eilen ultralla perätilan ja sovimme sektiopäivän. Vauva on pieni, mutta kuulemma aivan kypsä tulemaan ulos. Jos ei muutoksia tule, niin ensi viikon torstaista tulee meidän pikkuisen syntymäpäivä! :) Tietysti, jos vauva kääntyy itse, sektio perutaan.

Nyt jännittää.
 
Uuh, no teillä ei ole enää pitkä odotusaika :) Sitten kun jaksat ja olette kotiutuneet niin tuuthan kertomaan kuulumisia?

Mäkin haluan jo päästä synnyttämään :LOL: Oikeesti, päivät menee hirveän hitaasti ja koko ajan kuulostelen oloa josko alkais ennakoimaan mitään synnytykseen viittavaankaan. No, eipä ole ihmeemmin oireita ollut kovista yrityksistä huolimatta. Eiköhän tämä tästä lasketun ajan yli mene oikein reilusti...Eilen vedin illalla päivän tokan lenkin koiran kanssa oikein kunnon vauhtia ja sen jälkeen istuttiin miehen kanssa kovissa löylyissä saunassa. Tuloksena pari hassua viiltelyä ja vatsan kovettumista. That's it :kieh: Juu, olen ehkä "hieman" kärsimätön luonne kun onhan mulla siihen laskettuun aikaan vielä kaksi viikkoa, mutta minkäs teet ;)
 
Hitsi Kaisla, teillähän alkaa olla jännät paikat! Jee, lisää vauvoja :D Eihan Flora vaan ole vielä ehtinyt synnyttämään, kun ei ole kuulunut hetkeen mitään..

Me palattiiin eilen Pohjanmaan mummolasta. Oltiin melkein viikko. Matkat meni oikein hyvin, vaikka toki useampaan otteeseen jouduttiin pysähtymään. Me tarvittaisiin aivan ehdottomasti uusi auto (=farmari) myös. Auto oli ihan täynnä, ja koira-reppana joutui istumaan etupenkillä (ei taatusti turvallisin paikka, vaikka hyvin siinäkin uni maistui). Meidän vanhassa vaan alkaa olla sen verran kilometrejä, että vaihdossa joutuisi isompaan pulittamaan aivan liikaa välirahaa.. :(

Mummolassa oli kyllä ihan luksusta, kun sai hieman mummolle jätettyä vauvaa hoitoon. Päästiin miehen kanssa ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen kahdestaan rauhassa pihasaunaan:)

Ovatko Luminella Dee-tipat toimineet teillä edelleen hyvin? Me ollaan edelleen jatkettua Jekovettien kanssa. Viime viikolla oli pari itkuisempaan iltaa, mutta taas välillä ei mitään ongelmaa. En tiedä sitten onko d-vitaaminista kiinni vai jotain muuta vatsavaivaa.. Maha oli kovalla koko Pohjanmaan reissun, mutta eilinen automatka vissiin sai mahan jotenkin pelittämään. Matkan aika tuli useampia pienimuotoinen vaipparäjähdys ja sen jälkeen sinappia on ollut joka vaipassa :LOL: Luminella millaista kakkahierontaa olet tehnyt? Mä yritin kanssa katsella viikonloppuna netistä ohjeita, mutta en onnitunut saamaan tuloksia aikaan..

Meidän poitsu muuten täytti eilen kuukauden :heart: Aika on mennyt ihan mielettömän nopeasti! Viimeisen viikon aikana on tullut selkeä kehityshyppäys. Poika on alkanut katselemaan ja seuraamaan entistä enemmän ympäristöä ja seurusteleekin jo hieman =) Huomenna on 1-kk neuvola.
 
Kaisla, voi miten ihanaa!! :hug: tsemppiä loppuodotukseen! Jännät paikat, kun tietää, että milloin vauva syntyy.

Vimpu, mä hieron vatsaa myötäpäivään, oikealla kädellä vasemmmalta ja vasemmalla kädellä oikealta, niin että koko ajan jompi kumpi käsi on kiinni vauvassa. Sen jälkeen pumppaan jalkoja polvista kiinni pitäen. Ja nostan välillä molemmat vauvan jalat/polvet vatsan päälle ja teen pientä pumppausliikettä. Joskus tulee pörinää ja joskus ei. Mutta huomasin, että meidän tytön vatsa toimii aina aamupäivisin babybjörnin sitterissä. Kolmena aamuna ollut nyt sitterin päällinen pesussa, kun tulee ihan täyssetti ja ylikin. :D loistohankinta.

Kastejuhlakutsut tuli ifiltä ja nyt kirjoittelen kuoria. Tein lauantaina kutsut netissä ifin sivuilla ja voi kun niistä tuli nätit. Eikä tarvinnut askarrella. :) oli vaan noin 1?/ kpl kakspuolinen kortti sis. kirjekuoren. Ei paha. :) tekstin sai tehdä itse ja laittaa kanteen minkä kuvan itseltä halusi.

Nyt meen viihdyttää neitiä. :wave:
 
Meilläkin on Babybjörnin sitteri. Poika ei vaan viihdy siinä pari minuuttia pitempää. Pitää nyt kyllä alkaa yrittämään totuttelua, jos sillä on noin hyviä sivuvaikutuksia :LOL: Yleisesti ottaen poitsu ei viihdy missään muualla kuin sylissä hereillä ollessaan paria minuuttia pitempään. Sinänsä aika tylsää, kun ei päivän aikaan saa oikein kotona tehtyä mitään. Varsinkaan nyt, kun nukkuminen on painottunut iltaan ja yöhön, päivällä vaan lyhyitä unia. Pitäisi alkaa ristiäisiä varten pikkuhiljaa siivoilemaan ym.

Meillä on tosiaan ristiäiset jo 3.10. Kiitos Luminella ifin sivujen korttiohjelma-vinkistä. Me ei laiteta ristiäisiin ollenkaan kutsuja, mutta aattelin värkätä tuolla ohjelmalla ristiäisten jälkeen kiitoskortit kaikille meitä muistaneille. Muillekin kuin ristiäisvieraille. Pidetään ihan pienet ristiäiset vaan (perheet ja kummit), kun tilaa meillä on aika vähän.

Eilen oltiin neuvolassa. Mitat olivat 57 cm ja 5950 gr (1 kk 2 päivää). Hyvin on siis poika kasvanut, tosin sen kyllä huomaa hyvin omin silminkin =) :heart: =) Muuten neuvolassa ei mtään ihmeellistä. Poika oli oikein aurinkoinen, mutta kitisi sitten loppuillan kotona. Rankkaa tuo edustaminen ;)

Neuvolan seinältä bongasin ilmoituksen vauvakerhosta, joka on keskiviikkoisin WSOY-talossa (olikohan aika 9-14). Sinne pitää kyllä ehdottomasti suunnata jossain vaiheessa. Mietin vain uskaltaisikohan sinne jo pian mennä.. :eek: Sairaalassa meille annettiin ohjeeksi, että 2 kk tulisi välttää suuria väkijoukkoja, joten lasketaankohan tuokin sellaiseksi..
 
Vimpu, mäkin ajattelin tehdä kiitoskortit vielä sit ristiäisten jälkeen ja tosiaan vois kyllä lähettää muillekin, jotka on meitä muistaneet. :) En usko, että vauvakerhoa lasketaan väkijoukoksi. Mä lähinnä ajattelen väkijoukkona isoja kauppakeskuksia, massatapahtumia, yms. Kiva, tonne vauvakerhoon vois kyllä joskus suunnata. Pitikö sinne ilmoittautua tms. ja oliko se kaikille kaupungin asukkaille vai tietyn asuinalueen? Onpa teidän poika kasvanut! Paljon painoi syntyessään ja pituus? Meillä neiti oli 4062g ja 55 cm pitkä. Nyt painaa varmaan ainakin sen 5000 g ja pituutta on varmaan lähemmäs 60 cm... meillä seuraava neuvola vasta 14.10. Tulee 1,5 kk väli edellisestä käynnistä. Terveydenhoitaja sanoi, että kun kasvaa niin hyvin, niin ei tarvi tulla ennen neuvolalääkäriä. Sanoi että jos haluan välissä tulla tai tulee jotain mieleen, niin soittaa voi ja varata sit ajan.

Niin ja dee-tipat toimii. Ei ole niin hirveän makuisiakaan kuin ne Jekovitit.

Meillä muuten nimen tietää jo kaikki, jotka on kysyneet. Ja etunimellä oon puhunut jo ihan alusta asti meidän tytöstä. Musta on kiva, että lapsella on heti nimi. :)
 
Luminella: meidän poitsun syntymämitat olivat: 4560gr ja 54 cm. Teillähän on pitkä ja hoikka tyttö! Meidän poitsu on keskittynyt massan kasvatukseen, sillä on aivan valtavan iso pyöreä söpö maha:heart: . Kaikki housut meinää kinnata vyötäröstä, vaikka pituudessa olisi vielä hyvin varaa :p

Vauvakerho oli käsittääkseni ihan kaikille porvoolaisille tarkoitettu. Sinne voi mennä koko päiväksi tai ihan vain käymään kahvilla tmv, ilmoittua ei tarvitse. Harmittaa, kun oli kiire, joten en ehtinyt lappuun kunnolla perehtyä. Pitää seuraavalla neuvola kerralla ottaa tarkka osoite ym. ylös (noista ajoistakaan en ole ihan varma muistanko oikein). Seuraava neuvola onkin jo parin viikon päästä oleva neuvolalääkäri.

Meidänkään vauvan nimi ei ole mikään salaisuus. Kaikille kysyneille ollaan kerrottu ja itse käytetty nimeä. Toinen nimi on tosin vielä vähän hakusissa.. Tänään käytiin Gabriolessa maistelemassa kakkuja. Tilataan varmaan sieltä ristiäisiin kakku. Ei vielä löydetty sopivaa, joten täytyy mennä uudestaankin kahvittelemaan. Ei paha homma ollenkaan.. :)
 
Nostelen... :whistle:

Kaislalle oikein paljon tsemppiä! Taitaa olla jo aika jännät paikat.. Vai onko vauva pysynyt perätilassa?

Mites muut odottelijat? Flora ja kumppanit? Merkkejä lähestyvästä?

Täällä ei kummempaa. Ristiäisvalmisteluja stressataan.. Meillä pitäisi olla kaste siis lauantaina pikkukirkossa, mutta nythän siellä on vesivahinko. Ei tiedetä vielä voiko siellä tilaisuutta järjestää vai pitääkö siirtää kotiin. Muutenkin järjestelyt jää kyllä viime hetkeen. Periaatteessa olisi ihan hyvin ollut aikaa, mutta ei saanut vaan aikaiseksi. Pikkumieskin nukkuu vain lyhyitä pätkiä päivisin, joten hankaloittaa sekin aloittamista. Tosin nytkin olisi hyvä tilaisuus siivota, mutta täällä vaan roikutaan netissä.. B) Nyt ryhdistäytymään!
 
Vimpu80: ei mitään ihmeempiä merkkejä ole täällä. Huoh, on tuskasta tämä odottelu, pakko sanoa. Kunpa ei nyt hirmusti menis yli la:n.
Kaveri sai eilen pienen tytön :) Meillä olis ollu la samana päivänä. Vähän olen kyllä kade hänelle :LOL:
 
Tuntuu siltä, että vauva on edelleen perätilassa. Pää ei tunnu ehkä ihan niin selvästi tuossa ylävatsalla kuin aiemmin, mutta potkujen suunnasta päättelen, että samassa asennossa ollaan edelleen.

Mahdotonta uskoa, että huomenna tähän aikaan olen jo todennäköisesti osastolla vauvan kanssa. =) Leikkauksen jälkeiset kivut vähän pelottavat, mutta niihin saa toivottavasti kunnon lääkkeet.

Saako Porvoosta muuten mistään noita Babybjörnin sittereitä? Meidän piti saada miehen veljeltä lainaksi kyseinen sitteri, mutta ilmoittivat sitten viime hetkellä, että eivät haluakaan luopua siitä. :( Nyt pitäisi siis lähteä sitteriostoksille.
 
Tervehdys kaikille :wave:

Vimpulle ja Luminellalle tsemppiä ristiäisvalmisteluihin =) Mun äiti on jo alkanut suunnittelemaan ristiäisiä, vaikka olen yrittänyt häntä jarrutella. Jos nyt kuitenkin odoteltais rauhassa, että vauva on syntynyt :p Joka tapauksessa pienet ristiäiset meille on tulossa.

Kaisla tehdäänkö sektio huomenna vai onko vauva kääntynyt itsestään? Hui, miten jännät paikat teillä on!

Flora Mä ymmärrän sua NIIN hyvin! Mullakin on jo olo melkoisen tukala, vaikka LA on vielä kolmen viikon päässä. Just viime yönä kiukuttelin miehelle, kun hän erehtyi kääntyilemään unissaan :snotty: Liitoskivut, univaikeudet, närästys ja jatkuva pissalla ravaaminen kiristävät pinnaani ihan tosissaan :kieh:

Kävimme maanantaina äitipolilla synnytys- ja paino-arviossa. Lääkäri sanoi, että vauva voi syntyä milloin tahansa. Tyttölupaus varmistui ja painoa hänellä on jo n. 3600g (rv 36+5). Lantionikin vaikuttaisi sopivan alatiesynnytykseen, joten tässä sitten vaan odotellaan h-hetkeä.
Viime viikolla kävin myös sisätautipolilla kontrollissa suolistotulehdukseni takia ja sieltä lääkäri olikin laittanut jo synnytyksessä huomioitavat tiedot äitipolille. Tulehdus vaikuttaa synnytykseen siten, että erityistä huomiota on kiinnitettävä hygieniaan ja että repeämiä pitää pyrkiä valttämään kaikin mahdollisin tavoin. Ymmärsin, että vauva ei saisi syntyä liian nopeasti ja että episiotomia tehdään minulle herkemmin kuin perusterveille synnyttäjille.

Jotta elämä ei olisi liian helppoa, olen saanut kaikkien raskausvaivojen lisäksi vielä vasempaan silmääni värikalvontulehduksen. Tuota vaivaa minulla on ollut usein ennenkin, mutta ehdin jo toivomaan selviäväni raskausajasta ilman sitä. Hankalaksi asian tekee se, että värikalvontulehdus vaatisi kiireellistä silmälääkärin tutkimusta, mutta Porvoosta ei saa silmälääkäriaikaa kuin loppukuusta. Kunnallisella puolella tautia ei täällä pystytä todentamaan ja yksityislääkäreitä piipahtaa Porvoossa 1-2 pv/vko ja heille on tosiaan jonoa.
Pitäisi hakea ensin yleislääkäriltä lähete Meilahden silmäklinikalle, mutta liitoskivut tekevät autolla ajamisesta tuskaista ja bussipysäkille käveleminen on täyttä utopiaa. Onneksi sentään minulla oli silmätippoja valmiina, jottei tulehdus pääse aivan mahdottomaksi. Lääkäriin pitäisi kuitenkin päästä vuorokauden sisään.

Anteeksi kauhea valittaminen, mutta oli pakko purkautua jonnekkin :ashamed:
 
Voi kurjaa Silve noita sun vaivoja :( Toivottavasti pystyt kuitenkin lepäämään jotta riittää energiaa sitten siihen h-hetkeen!
Mullahan ei oo mitenkään erityisen tuskainen olo, paitsi öisin. Vieläkin käyn kahdesti päivässä reippailla kävelylenkeillä siinä toivossa että vauva alkais sieltä tulemaan :LOL: Kohta pitäis taas lähteä kun on niin nätti, kirpakka sääkin :)

Kaislalle tsemppiä huomiseen! Mahtaa olla jännää kun tietää että huomenna on se päivä kun saa pienen nyytin syliin :heart:
 
Voi mua jännittää miten Kaislalla on mennyt ja kumpi tuli ja onko kaikki hyvin jne jne... :) :p ja tietty kiva kuulla sit hänen kokemukset Porvoon sairaalasta. Mä tykkäsin tosi paljon.

Pakko sanoa, että oon nyt aika iloinen että raskaus meni jonkin verran yli tai siis varmaan niin paljon kuin sen annetaan :D, vaikka silloin tuntui aika tuskaiselta. Eli meidän tyttö syntyi rv 42+4. Hän tuntui alusta asti hirmu valmiilta tapaukselta. Masuvaivoja on, mutta musta hirmu vähän. Seurasi katseella jo viikon ikäisenä, hymyili reilu vikon ikäisenä (jonka siis tervhoit myös vahvisti), ei juurikaan kitise, vaan itkee kunnolla, jos jotain vailla esim. nälkä tai väsy enkä älyä laittaa tarpeeks nopeesti vaunuun ulos. :) Nyt neidillä on ikää reilu kuukausi. Pituutta on varmaan jo lähemmäs 60 cm ja painoakin yli 5 kiloa. 14. päivä on neuvola.

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!! :hug:
 
Kotiuduimme viime yönä kahden jälkeen Meilahden silmäklinikalta. Pääsi tuo tulehdus tosiaan niin pahaksi, että 1,5 vuorokautta pitivät minua siellä tarkkailussa. Onneksi päästivät yöllä lähtemään kotiin, sillä en saanut nukuttua sairaalassa oikeastaan ollenkaan. Kotiin päästyäni sammuinkin kuin saunalyhty sohvalle, josta mies oli kantanut (lue: raahannut) mut sänkyyn nukkumaan. Nyt on sitten käynnissä massiivinen silmätippakuuri, jolla tulehdus yritetään saada kuriin. Kolmea eri tippaa puolen tunnin välein ja lisäksi kortisonia suun kautta. Lääkärin rauhoittelusta huolimatta mua pelottaa, miten tuo vaikuttaa vauvaan. Minun pitäisi mennä kontrolliin 14. päivä, mutta jännityksellä odotamme osuuko lapsen syntymä tuon kanssa päällekkäin :whistle:

Floralle kiitos tsempityksestä :hug:. Synnytyksen käynnistämiseenhän on se perinteinen kolmen S:n keino. Eikun yrittämään vaan :p

Kaislan kuulumisia minäkin odottelen innolla ;)

Luminella Minäkin olen kuullut, että yliaikaiset vauvat ovat helpompia hoitaa. Kyllä jokainen masussa vietetty päivä tekee lasta "valmiimmaksi". Ihanaa, että teillä menee noin hyvin =)
 
Niin ja meillä on jo jotain rytmin tapaistakin. Yöt nukkuu hyvin ja päivällä nukkuu ulkona pari kertaa ja sisällä loput. Meillä siis tyttö nukkuu varmaan 17-20 tuntia vuorokaudesta. :D

Silve, jos lääkärit on sulle määrännyt ne tipat, niin ole rauhassa. Täytyyhän se tulehdus saada hoidettua. :hug: mullekin antoivat silloin kun olin sairaalassa käynnistyksessä unilääkettä. Hiukan arvelutti et otanko, mut ajattelin että ei ne sitä antais jos olis vaaraksi vauvalle. Ja sain hyvin nukuttua vaik hiukan jo silloin supistelikin.
 
Palattiin eilen sairaalasta kotiin täydellisen prinsessan kanssa. :heart: Pikkuisen syntymäpaino oli 3200g, pituus 48cm ja päänympärys 35cm. Leikkaus sujui hyvin ja toipuminen on ollut nopeaa. Porvoon sairaalasta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, ja perhehuone oli mahtava!! Tulen myöhemmin kirjoittamaan lisää, nyt en malta pysyä pois tytön luota. :)
 
Onnea uusille vauvoille ja tuoreille äideille!!

En ole malttanut täällä aikoihin käydä kirjottamassa ja lukemistakin on kertynyt paaaljooon!:)

Sain äsken vain niin mielenkiintoista tietoa ruotsissa asuvalta sukulaiselta jolla muutaman kuukauden ikäinen poika että pakko tulla jakamaan tieto kanssanne:)
Suomessa kaikissa d-vitamiinitipoissa on etanolia... ruotsalaisissa tipoissa ei ole. tämä saattaa olla se vatsavaivojen aiheuttaja sillä pikkuherra joka sai ruotsin tippoja ei reagoinut mitenkään mutta "samoihin" suomen tippoihin kylläkin. Herran mummo joka oli tippoja myös maistellut oli saanut myös vatsavaivoja riesakseen. heti tippojen vaihtamisen jälkeen takaisin ruotsin tippoihin oli vatsavaivat kadonneet! me siis lähdemme huomenna etsimään tippoja joissa ei tuota etanolia olisi. tuntuu jonkin verran mahanpuruja olevan.
tosin poitsu taitaa saada mahansa kipeäksi ahneena syöjänä ja koska maitoa on myös PALJON! nyt katselee mua tosta sitteristä isänsä vanhassa sinapin keltaisessa frotee potkarissa (tosi söpö :LOL: ) joka siis kolmas päivävaatekokonpano tänään kun puklailee kaaressa syötyään liikaa. eli pyykkikone lähtis taaaas pyörii B)
 
Onnea Kaisla! :flower: :flower: :hug: ihanaa pikku prinsessa!!! Kiva kuulla, että sullakin oli hyvät kokemukset Porvoon sairaalasta. Tuuhan kertomaan lisää kunhan jaksat. Ja olis sit kiva joskus tavata vaunulenkillä, kun olet toipunut. Mä käyn yhden toisenkin mamman kanssa jonkun verran lenkillä, että voit hyvin liittyä seuraan. :)

Mä oon ollut viikon joka päivä kuumeessa, hirvee päänsärky ja omituiset silmät -ei nuhaa eikä yskää. Lääkärissä käynyt kahdesti ja labrassa kolmesti. Sekä kunnalla että yksityisellä. Influenssaa epäilivät molemmissa. Sitkee tauti... :headwall: ja ärsyttävää tässä on sahaava kuume. Aamuisin ei kuumetta ja iltaa kohti taas sit nousee. Nyt enää onnex 38 pintaan. Viime viikon alussa olin ihan 39,5 kuumeessa. Siinä oli hieno hoitaa pikkuneitiä. Ihme sissi sitä itsestä sit kuitenkin löytyy. :eek:
 
Onnea paljon Kaisla!!!! :flower: :flower: :flower: Olitko kovasti kipeä leikkauksen jälkeen?

Tsemppiä Floralle ja Silvelle odotuksen loppumetreille! Etenkin ekstrahalaus silmävaivojen ym. takia! Mä uskon myös kuten Luminella, että yliaikaiset lapset saattavat olla hieman helpompia (tosin mitään vertailupohjaa ei ole tietenkään.. :p ). Meidän poitsun kanssa kaikki on sujunut ainakin ihan luvattoman helposti ja poika on kehittynyt nopeasti. Ehkäpä suolistoja ja muutenkin koko vauva ovat ehtineet kehittyä valmiimmiksi, ja esim. mahaongelmia on vähemmän. Nämä tsemppaukset siltä varalta, jos teille menee kovin yliaikaiseksi. Muistan kuinka tylsää ja tukalaa se odottelu oli..

Meillä oli ristiäiset viikonloppuna. Pikkukirkko oli aivan ihana paikka kastetilaisuuteen (todella kaunis ja sopivan kokoinen)! Suosittelen ehdottomasti, vaikka etukäteen oltiin hieman pettyneitä ettei päästy tuomiokirkkoon. Meillä oli myös aivan huippu pappi! Kasteen jälkeen kahviteltiin kotona ja ylijääneitä herkkuja syödään edelleen (ettei vaan pääsisi eroon raskauskiloista.. :LOL: ).
 
Kiitos Vimpu80 tsempeistä! Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä että tää vois ehkä syntyäkin, mutta katotaan vaan niin kahden viikon päästä olen täällä vieläkin kiroamassa ison mahani kanssa :LOL:

Meidät on vihitty pikkukirkossa ja mä tykkään siitä kans tosi paljon. Tokihan se harmitti kun ei pari vuotta sitten päästy tuomiokirkkoon sen remontin takia, mutta lopulta kun mietti niin kivempi oli tuollainen intiimi tila :) Luulen kyllä että meillä on ristiäiset täällä meillä kotona kun ei ole tarkoitus ns. immediate familyn lisäksi kovin montaa kutsua.
Kuka teillä Vimpu oli pappina?
 
Mekin mentiin naimisiin pikkukirkossa ja tykkäsin tosi paljon just siitä, että kirkko oli täynnä. Tuomiokirkossa olis ollut muutamissa ekoissa riveissä porukkaa. :D Me pidetään ristiäiset mun vanhempien luona Helsingissä ja pappi tulee itse asiassa Kotkan seurakunnasta. On mun tuttu. Oltais haluttu pitää kotona, mutta kun ei meidän olohuoneeseen mahdu 25 ihmistä. Ja pelkkä perhe, kummit ja mummit yms kutsuttiin. Äkkiä siitä vaan tuli sit porukkaa.

Eilen tilasin ristiäiskakun tutulta kondiittorilta Helsingistä. Se on vadelma-limemoussekakku vaalealla pohjalla. Koristeeksi kiiltävälle pinnalle tulee sokerista perhosia, kukkia sekä glitteriä pintaan. Kylttiin kakun päälle tai kakun pintaan suoraan tulee tytön nimi. Kerroin mitä ainakin haluan, mutta muuten sanoin, mun ystävälle, että tee vaan ihan järkyttävän hieno!! :D ja että mut tuntien, mikään ei ole liikaa. Saa olla just glitteriä, yms ihanaa tyttömäistä. Suolaiset ruuat tilasin Palmialta ja sit tehdään vielä salaatti ja ostetaan jotain muutakin makeaa kuin kakku. Esim. vaaleanpunaisia marenkeja, vaahtokarkkeja, yms. ja sit mun tekis mieli tarjota pinkkiä kuohuviiniä, mutta voiko ristiäisissä tarjota??? :D
 

Yhteistyössä