Tervehdys kaikille :wave:
Vimpulle ja
Luminellalle tsemppiä ristiäisvalmisteluihin =) Mun äiti on jo alkanut suunnittelemaan ristiäisiä, vaikka olen yrittänyt häntä jarrutella. Jos nyt kuitenkin odoteltais rauhassa, että vauva on syntynyt
Joka tapauksessa pienet ristiäiset meille on tulossa.
Kaisla tehdäänkö sektio huomenna vai onko vauva kääntynyt itsestään? Hui, miten jännät paikat teillä on!
Flora Mä ymmärrän sua NIIN hyvin! Mullakin on jo olo melkoisen tukala, vaikka LA on vielä kolmen viikon päässä. Just viime yönä kiukuttelin miehelle, kun hän erehtyi kääntyilemään unissaan :snotty: Liitoskivut, univaikeudet, närästys ja jatkuva pissalla ravaaminen kiristävät pinnaani ihan tosissaan :kieh:
Kävimme maanantaina äitipolilla synnytys- ja paino-arviossa. Lääkäri sanoi, että vauva voi syntyä milloin tahansa. Tyttölupaus varmistui ja painoa hänellä on jo n. 3600g (rv 36+5). Lantionikin vaikuttaisi sopivan alatiesynnytykseen, joten tässä sitten vaan odotellaan h-hetkeä.
Viime viikolla kävin myös sisätautipolilla kontrollissa suolistotulehdukseni takia ja sieltä lääkäri olikin laittanut jo synnytyksessä huomioitavat tiedot äitipolille. Tulehdus vaikuttaa synnytykseen siten, että erityistä huomiota on kiinnitettävä hygieniaan ja että repeämiä pitää pyrkiä valttämään kaikin mahdollisin tavoin. Ymmärsin, että vauva ei saisi syntyä liian nopeasti ja että episiotomia tehdään minulle herkemmin kuin perusterveille synnyttäjille.
Jotta elämä ei olisi liian helppoa, olen saanut kaikkien raskausvaivojen lisäksi vielä vasempaan silmääni värikalvontulehduksen. Tuota vaivaa minulla on ollut usein ennenkin, mutta ehdin jo toivomaan selviäväni raskausajasta ilman sitä. Hankalaksi asian tekee se, että värikalvontulehdus vaatisi kiireellistä silmälääkärin tutkimusta, mutta Porvoosta ei saa silmälääkäriaikaa kuin loppukuusta. Kunnallisella puolella tautia ei täällä pystytä todentamaan ja yksityislääkäreitä piipahtaa Porvoossa 1-2 pv/vko ja heille on tosiaan jonoa.
Pitäisi hakea ensin yleislääkäriltä lähete Meilahden silmäklinikalle, mutta liitoskivut tekevät autolla ajamisesta tuskaista ja bussipysäkille käveleminen on täyttä utopiaa. Onneksi sentään minulla oli silmätippoja valmiina, jottei tulehdus pääse aivan mahdottomaksi. Lääkäriin pitäisi kuitenkin päästä vuorokauden sisään.
Anteeksi kauhea valittaminen, mutta oli pakko purkautua jonnekkin :ashamed: