Porvoon seudun odottajia?

Voi miten ikävä lääkäri ollut Silvellä :( Näitä lääkäreitä, niin kuin meitä muitakin, on moneksi...Jotenkin sitä vaan odottaisi vähän enemmän empatian kykyjä tämmöisissä tilanteissa.
Tsemppiä synnytykseen! Olet siellä kyllä hyvissä käsissä ainakin oman kokemukseni mukaan :)
 
Heips taas!

Meillä oli kaikkea ihanaa toimintaa viikonlopun aikana (nyt olo taas todella virkistynyt,välillä alkoi tuntua jo, että seinät kaatuu päälle täällä kotona), joten en ole ehtinyt netissä käydäkään. Todella ikävä kuulla Silven kokemuksista:( Nyt hän taitaa olla synnärillä jo, täällä pidetään peukkuja, että kaikki sujuu hyvin (ja että vuorossa olisi eri lääkäri). Synnärillä aamupala pöydässä vaihdeltiin muiden äitien kanssa kokemuksia. Muistan, että ainakin pari äitiä mainitsi, että heillä oli ikäviä kokemuksia eräästä naislääkäristä. Lienee sama, jonka kanssa Silve on joutunut asioimaan..

Aargh, mä just tunti sitten huomasin, että mulla olisi ollut tänä aamuna kahdeksalta se hammaslääkäri (jonne olen ollut jonossa siis jo tammikuun ekasta neuvolasta asti..). Yleensä en unohtele mitään tuollaisia menoja, mutta näköjään imetysdementia iskemässä tännekin:/ Soitin hammashoitolaan, ja sain uuden ajan tammikuuksi. Onneksi en sentäs joutunut uudestaan 11 kuukauden jonoon. Oletin, että niin olisi käynyt, sillä oma mokahan tuo oli :ashamed:

Miten Flora teillä on sujunut ekat päivät kotona?
 
Vimpu: kiitos kysymästä, ihan hyvin meillä menee :) Vauva kasvaa ja kehittyy ihan silmissä! Ollaan saatu jopa nukkuakin ihan hyvin öisin, vaikka vähän on masuvaivoja pienellä ollut. Pitkän sairaalajakson jälkeen tämä kotona olo on tosi rentouttavaa. Rästiin jääneet kotihommatkin on ehditty hyvin tehdä vauvan nukkuessa. Mies on vielä 1,5vk kotona mutta sitten alkaa arki. Saa nähdä miten meillä sujuu kahdestaan.

Tänään sovittiin papin kanssa ristiäisistä (jee, saatiin sama pappi kuka on kastanut ja vihkinyt minut ja miehen) ja itsenäisyyspäivänä poika sitten kastetaan. Olikos täällä joku Cabriolesta tilannut kakun? Ajateltiin miehen kanssa mennä tutkimaan heidän tarjonta tällä viikolla.

D-tipat pitäis alotella huomenna. Jekovitia otettiin vaikka se on kuulemma tosi pahanmakuista(?).
 
Kiva kuulla Flora, että alku sujunut hyvin:) Mites Kaisla ja muut? Silvelläkin taitaa olla jo nyytti kainalossa:) Meidän poika on ollut hieman iltaitkuinen viimeisen viikon ajan. Liekö mahavaivoja tai sitten väsyä (ei millään meinaa saada unesta kiinni iltapäivisin ja iltaisin). Lisäksi nyt ollaan päästy vaiheeseen, jossa äidin syli vain kelpaisi lohduttajaksi. Isikin menettelee välillä, mutta mummolla tahtoo olla vaan kitinää.. Toivottavasti tämä ei tästä pahene, kun nyt olen malttanut jotain vanhoja harrastuksia ottaa ohjelmaan. Eipä sitä itse nauti ja edes halua mihinkään lähteä, jos toinen huutaa kotona..:/ Iltoja lukuun ottamatta kaikki menee oikein hyvin, joten ei voi kyllä yhtään valittaa. Yöt nukutaan hyvin ja aamupäivisin ja päivällä seurustellaan oikein aurinkoisesti=)

Juu, meillä oli Cabriolesta kakku. Suklaaprinsessakakku, joka oli aivan taivaallisen hyvä!!! Sain sähköpostilla kakuista listan, ja omistaja suositteli tuota. Tosin kaikki Cabriolen kakut ovat ihania. Just viime viikolla olin siellä kahvilla ja söin valkosuklaajuustokakkua, nam:p

Jekovitit maistuu tosiaan ihan hirveältä (jos omaan suuhunsa laittaa), mutta poika ei laita yhtään pahakseen niitä. Tosin lusikalla annan. Jos tiputtelen yksi kerralla suuhun, niin kuolaa tulee niin paljon, että tipat uiskeltelevat varmasti leukapoimuissa.. Meille niistä ei (ainakaan huomattavia) mahavaivojakaan ole tullut.
 
Mitäs Silvelle kuuluu? Kumpi tuli? =)

Oih, toi Cabriolen suklaaprinsessakakku on syntisen hyvän näköinen...Vielä ei olla ehditty katsastamaan tarjontaa, mutta veikkaan että valinta tulee olemaan vaikea :LOL:

Meillä irvistellään Jekovitille, mutta en oo huomannu että ois tullut mitään masuoireita siitä.

Kävin tänään neuvolasta hakemassa sikainfluenssarokotteen kun semmosta mulle tarjottiin vastikään synnyttäneenä. Ootteko muut ottaneet/ottamassa?
 
Flora, mulla on astma ja menen nyt alkuviikosta ottamaan sikarokotteen. Olisin ottanut jo ajat sitten jos vaan olisin saanut.

Meillä menee hyvin. Tyttö kasvaa kovaa vauhtia. Ikää nyt reilu 2 kk ja viime torstaina oli neuvola: painoa 6180g ja pituutta 61,2 cm. Hymyilevä ja naurava tyttö, joka ilmoittaa selkeällä ja kuuluvalla äänellä jos joku asia ei ole hyvin. :D :heart: kääntynyt jo muutaman kerran vatsalta selälleen ja tarttuu esineisiin. Leikkii sitterin lelukaarella ja tykkää köllötellä leikkimatolla ja katsellä ötököitä. Mutta liian montaa ötökkää ei saa roikkua kaaresta. Menee hermot jos on liikaa katseltavaa. ;) nukkuu hyvin ja syö hyvin, kakkaakin tulee 2-3 kertaa päivässä. Ihana lapsi. :heart:
 
Kiva kuulla Luminella teidän tytön kuulumisia, kun melko saman ikäinen on meidän poitsun kanssa =) Aika samanlaiset kuulumiset täälläkin. Ilmari tosin ei vielä tavoittele esineitä eikä tartu niihin muuta kuin ihan vahingossa, jos nyt suoraan joku nyrkkiin osuu.. Äidin sormesta pidetään aina kovasti kiinni imiessä, se on ihan huippusulosta:heart: Meilläkin on käännytty pari kertaa mahalta selälle, mutta nekin taitaa olla ihan vahinkoja (poika ei nimittäin yhtään tykkää olla mahallaan, kova ähkiminen ja huitominen alkaa heti ja pari kertaa sen seurauksena ollaan kellahdettu selälleen). Eilen poika oli ekaa kertaa hoidossa mummolla pari tuntia. Hyvin oli sujunut:)

Mä ottaisin heti sikarokotteen, jos saisin! En kuulu riskiryhmiin, joten ei siis toivoakaan lähiaikoina. Hieman on alkanut tauti huolettaa (pojan puolesta siis). Meillä molemmat mummat ja suurin osa kavereista on ammateista, jossa ollaan lapsiryhmien kanssa tekemisissä, joten tautiriski on olemassa. Ei tässä kuitenkaan viitsisi kokonaankaan muista ihmisistä eristäytyä..

Silven kuulumisia odottelen! Toivottavasti kaikki sujunut hyvin ja ihana pieni prinsessa (?) on kainalossa.
 
Heipparallaa pitkästä aikaa :wave:
Kotiuduimme synnäriltä lauantai-iltana, juuri parhaiksi isänpäivää viettämään. Mieheni mielestä lahjapakettikin on paras ikinä :D

Meille syntyi ihana prinsessa 2.11. klo 23:00. Pituutta neidillä oli 53 cm ja painoa komeat 4460 g. Maanantaina aamulla aloitettiin kohdunsuun kypsyttely prostaglandiinilla, jota sitten lisäiltiin neljän tunnin välein. Lääkäri oli sama, joka kiusasi meitä perjantaina, asenne vaan oli totaalisesti muuttunut. Nyt hän oli oikein herttainen ja ylenpalttisen ystävällinen. Lääkäri varoitti, että vauva tuskin syntyy ennen tiistai-iltaa, sillä kohdunsuuni oli vielä ihan epäkypsä. Kahden ensimmäisen tabletin tabletin jälkeen ei tapahtunut yhtään mitään, kolmannen jälkeenkin KTG-käyrille saatiin ainoastaan yksi ainoa heikko supistus. Pääsin käyristä irti puoli kahdeksan jälkeen, jolloin hoitaja tarjosi uutta yritystä seuraavalle aamulle ja patisteli minua hakemaan iltapalaa osaston päivähuoneesta. Siinä lorotellessani kahvia termoskannusta alkoivat supistukset, joita alkoi pian tulla niin tiheästi, etten meinannut päästä takaisin huoneeseeni. Kätilö tuli tutkimaan ja kohdunsuu oli auennut kahdelle sormelle. Soitin miehelleni kutsun saapua sairaalaan (hän oli juuri paria tuntia ennen mennyt kehoituksestani takaisin kotiin odottelemaan seuraavan päivän uutta yritystä) ja lähdin kätilön ehdotuksesta pitkään, lämpimään suihkuun. Mies saapui parinkymmenen minuutin kuluttua, katseli minua suihkussa jonkin aikaa ja totesi, että hänen mielestään supistuksia tulee turhan tiheästi ja lähdimme takaisin huoneeseeni. Sielä kätilö tarkasti tilanteen ja lähdimme samantien synnytyssaliin. Vajaan kahden tunnin kuluttua vauva pötkötteli mahani päällä katsellen hämmentynyttä äitiään =)
Mitään mutta kivunlievitystä en ehtinyt saamaan, ainoastaan ilokaasun tuella selvisin ihan virallisesti papereihinkin merkitystä syöksysynnytyksestä. Ensimmäisestä tuntemastani heikosta supistuksesta kului kolme ja puoli tuntia vauvan syntymään. Tyttö kait meinasi, että kun kerran halusitte väkisellä minut ulos mahasta, niin tullaan sitten rytinällä :LOL:
Synnytys oli kokemuksena kaikesta kiirestä huolimatta hieno, eikä jättänyt traumoja. Kudokset eivät ehtineet venyä ja sainkin vaivan palkaksi toisen asteen repeämät ja episiotomian, mutta ei haittaa yhtään. Tyttö on ihana, terve ja ihan syötävän suloinen :heart:

Tänään kävin ottamassa neuvolassa sikatautipiikin. Sielä oli niin hiljaista, että terkkari tarkasti vauvan samalla kertaa. Tulihan lyötyä kaksi kärpästä samalla kertaa ;)

Mulla on samanlaiset fiilikset kotiinpaluusta kuin Floralla. Stressittömämpää kotona on kuin sairaalassa, vaikkei meillä vauva joutunut hoidettavaksi. Itse vaan en pahemmin saanut unta sairaalassa vaan heräsin jokaiseen käytävältä kuuluvaan ääneen. Laskeskelin, että viiden sairaalavuorokauden aikana nukuin yhteensä alle 15 tuntia. Kotona sitten uni kyllä maistui, vaikka heräänkin vauvan pieniin inahduksiinkin.

Nopeasti kehittyvät teidän muidenkin vauvat. Muistetaanhan nauttia näistä nyyteistä ihan täysillä vielä heidän ollessaan näin pieniä :heart:

Nyt en enää malta istua koneella, vaan pitää lähteä ihailemaan pikku palleroa. Palailen taas pikimmiten lukemaan kuulumisianne :wave:
 
Oi, sylintäydeltä onnea Silve!! :hug: :hug: :flower: :heart: mulla kans oli käynnistyskokemus ja hyvä fiilis jäi. Oon siitä puhunutkin täällä. Mä sain kyllä sairaalassa nukuttua hyvin (kiitos korvatulppien). Sovittiin aina miehen kanssa, että jompi kumpi voi nukkua tulpilla, että toinen kuulee vauvan ähinät. :heart: niin, on vähän haikeetakin, kun se ihan pikkuvauva-aika meni niin nopeasti. Vaikka meidän neiti onkin vasta 2,5 kk, niin tuntuu, että on jo tavallaan iso. Onneks osasin nauttia niista ekoista viikoista enkä turhia stressannut. Tee, Silve, samoin. :hug:
 
Hellurei! Sikarokote vihdoin saatu ja sainpa samalla myös kausi-influenssarokotteen. :) :wave: sinänsä huvittavaa tästä tekee se, että olen yrittänyt välttää isoja väkijoukkoja ja nyt olin suht pienessä tilassa noin 200 ihmisen kanssa... :headwall: toivottavasti ei nyt tauti iske, kun rokote kuitenkin alkaa vaikuttaa vasta parin viikon päästä. Ja kiittelin taas niitä ihmisiä, jotka tulevat riskiryhmien, kuten astmaatikkojen, rokotustilaisuuteen hajuvedet niskassa. Niin kun taas mitään tilannetajua...:headwall: no joo, mut iloinen olen, että nyt on rokotteet pois päiväjärjestyksestä. :)
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa! En ole malttanut paljon tietokoneen ääressä istua :) Aika kuluu tosi nopeasti tytön kanssa touhuillessa. Kävimme viime viikolla ylimääräisessä punnituksessa neuvolassa puklailun vuoksi. Kyllä sitä maitoa on hieman masuunkin jäänyt, sillä painoa on tullut melkein kaksi kiloa syntymästä. Pituuskin on lisääntynyt melkein viisi senttiä.

Floralle ja Silvelle paljon onnea!! Ikävää, että Floran pojan alkutaival oli niin hankala, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin.

Meillä tuli muutos ristiäissuunnitelmiin, sillä pikkukirkossa on kuulemma vesivahingon vuoksi rakennustelineitä yms. Ei kuulosta kovin mukavalta. Päätimme siis pitää koko tilaisuuden kotona. Viime viikolla kävimme hakemasta Cabriolesta muutaman kakkupalasen kotiin maisteltavaksi, mutta niistä ei mikään vakuuttanut niin paljon, että tilaisimme jonkun niistä ristiäisiin. Vimpu, mitä tuo suklaaprinsessakakku pitää sisällään? Voi olla, että päädymme tavalliseen prinsessakakkuun tai tilaamme passion-vadelmakakun Kakkugalleriasta.

Minäkin ottaisin mielelläni sikainfluenssarokotteen, mutta täytyy malttaa odotella omaa vuoroa (jos sellainen joskus tulee).
 
Kaisla, kiva kuulla että teidän tyttö kasvaa. :) kakkugallerian passion-vadelma on loistovaihtoehto! Oon syönyt myös sitä. Häissä meillä oli Kakkugallerian mustaherukka-suklaakakku ja herran jumala se oli hyvää... :p vielä lähes kolmen vuoden jälkeen ihmiset muistelee meidän taivaallista hääkakkua ja kyselee, että mistä se oli. :D ristiäisissä meillä oli vadelma-lime ja taivaallista sekin.

Mulla on infektioastma ja sain siksi rokotteen jo nyt.
 
Voi jestas kun olen täällä kuolannu tota mustaherukka-suklaakakkua! Mies lupas huomenna töistä tullessa hakea sitä maistiaisiksi, ja jos on hyvää niin semmonen sitten ristiäisiin :)
Käytiin tänään ekassa lastenneuvolassa ja painoa oli tullu viime torstaista 300g. Meillähän lähti toi paino vähän hitaasti nousemaan alun takkuilun takia. Pituutta on tullu tässä 3vk4pv:ssa 4,5cm. Terkkari kehui että on kovin tyytyväinen ja rauhallinen poika, ja niinhän se onkin :) Ei paljon turhia itkeskele.
 
Ajatus ei oikein kulkenut viime viestiä kirjoittaessani. Tytölle on siis tullut painoa yksi kilo viidessä viikossa.

Oletteko te muut kokeilleet kantoliinaa? Meillä on Hug-a-bub-trikooliina ja se on osoittautunut erittäin hyväksi ostokseksi. Tyttö on viime päivinä nukkunut liinassa yhdet päikkärit, ja uni tuntuu olevan paljon rauhallisempaa kuin sängyssä. Harmi vain, että ulkoilemaan ei voi talvella lähteä liinan kanssa.
 
Mä en oo liinailuun perehtynyt, mutta Manduca meillä on. Ei tosin vielä olla ehditty sitä kokeilemaan...Pitäis myös hankkia joku sellainen vaellukseen sopiva kantoreppu kun ollaan lähdössä keväällä Islantiin. En tiedä taipuuko toi Manduca semmoiseen käyttöön, pitääpä testata.
 
Hei taas!

Ensinnäkin lämpimät onnittelut Silvelle! :flower: :flower: :flower: Kuinka on arki pienen kanssa lähtenyt sujumaan?

Me oltiin viikko Pohjanmaan mummolassa. Tännehän oli tullut vaikka kuinka paljon tekstiä sinä aikana. Nyt vain muutama pikainen kommentti.

Perhekahviloista:
Mulla on suunnitelmissa ollut mennä sinne keskiviikon vauvakahvilaan WSOY:n talolle. Tosin aattelin odottaa nyt vielä jonkin aikaa, että pahin sikaflunssa-aalto menisi ohi. Kovasti huvittaisi kyllä jo mennä katsomaan muita vauvoja ja äitejä, kun omassa tuttavapiiristä ei vauvallisia juuri löydy.

Kantohärveleistä:
Meiltä löytyy iso valikoima :D Manduca, pitkä kantoliina, babybjörnin reppu ja kantorinkka. Manducan olen ostanut itse, rinkka saatiin lahjaksi ja muut ovat serkulta lainassa. Aluksi poika ei viihtynyt missään noissa, nyt kaikki menee jo (rinkkaa toki ei olla kokeiltu, ikäraja taisi olla 5 kk). Manducasta pidän itse eniten (paras omalle selälle ja pitäisi vauvallekin olla hyvä), mutta poika on alkanut viihtyä siinä vasta viime viikosta alkaen (aluksi haara-asento oli sille liian leveä). Babybjörnissä olisi viihdytty jo paljon aikasemmin, mutta en sitä viitsinyt juuri käyttää (huono omalle niskalleni ja joidenkin tutkimusten mukaan vauvallekin ergonomisesti väärännlainen). Liinan kanssa olen ollut hieman laiska, asetteluun menee kuitenkin aikaa ja aina mun sidonnat ei tunnu onnistuvan ihan yhtä hyvin.. Meilläkin poika on siinä muutamat unet nukkunut. Sen verran iso vaan alkaa jo olla, että en itse juuri pysty mitään hyödyllistä tekemään sinä aikana (paitsi tietty surffaamaan netissä..:p )

Suklaaprinsessakakussa oli sisällä ainakin suklaamoussea ja "perussuklaakakkupohja" oli rommilla kostutettu,päällä paksu suklaakerros. Se oli mielestämme ylivoimaisesti paras Gabriolen suklaakakuista (muita ei testattukaan, kun mies halusi suklaakakun..) Hitsi, nuo kakkugallerian kakutkin kuulostaa aivan ihanilta.. Olisipa taas joku syy tilata kakku.. :LOL:
 
Vimpu80: joo, mä meinasin kans vielä odotella kun hirvittää toi h1n1. Mä kaipaisin kans vähän mammakontakteja arkipäiviin. Mies tekee paljon töitä kotoa käsin ja ois kiva olla välillä pois täältä ettei aiheuteta häiriötä hänen työskentelylleen. Tosin, ongelma on lähinnä se, että hänen pitää aina välillä tulla kurkkimaan mitä me tehdään :kieh:
 
Kiitos onnitteluista kaikille =)

Vauva-arki sujuu jotenkuten tai siis muuten mielestäni oikein hyvin, mutta tytön paino vaan ei meinaa nousta riittävästi. Siksi olemmekin käyneet neuvolassa painoseurannassa joka toinen päivä. Tänään viimein saatiin painoksi 4500 g, joten syntymäpaino on ylitetty. Silti vielä ylihuomenna käymme neuvolassa punnituksessa ja ihan hyvä mielestäni onkin, että seuranta on tarkkaa. Vähentäähän se omaa huoltakin.
Hankaluutta arkeen tuovat myös episiotomian ja repeämien haavakivut. Tikit kiristävät inhottavasti ja haittaavat liikkumista. Sairaalassa fysioterapeutti kyllä varoittelikin liiemmälti kävelemästa kuukauteen synnytyksen jälkeen, ettei tarvitse uudelleen tikkailla. Päivä päivältä olo kuitenkin kohentuu ja aika kuluu mainiosti sohvalla pötkötellessä vauvaa tuijotellenkin :D

Voi jestas noita teidän kakkujuttuja. Ihan kuola valuu pelkästä ajatuksestakin :eek:
Ajattelin kuitenkin tehdä ristiäisiin kakun ja muutkin tarjottavat itse. Olen meidän suvun virallinen jauhopeukalo ja mainettahan on puolustettava pistämällä parastaan nyt tilaisuuden tullen :p :LOL:

Meilläkin on Manduca, mutta ihan vielä ei ole tohdittu vauvaa siihen asetella. Toivottavasti tyttö viihtyisi kyydissä.

Tuo sikaflunssa pelottaa minuakin sen verran, että olen pysytellyt kaukana ihmisjoukoista. Ensi viikolla rokotesuojan pitäisi olla täysi, mutta tuskin vielä silloinkaan uskallaudutaan ihmisten keskelle, ellei sitten pikaisesti pyörähdetä jouluostoksilla.
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!!

Onnea vaan kaikille vauvan saaneille ja kiva kuulla että arki on lähtenyt sujumaan! :heart:

En oo paljon ehtiny käydä täällä kirjottelemassa kun nää kaksi viikaria pitää mut kiireellisenä mutta lukemassa olen yrittänyt käydä.

Meillä ei sen kummempia kuulu, aika vaan menee niin pirun nopeaa ja tuo meijän pikkumies onki jo vähän yli 4kk vanha ja kohta ei oo vauvasta tietoakaan. Kiinteitä jo maisteltu hyvin vaikka ei painon suhteen olis tarvis mutta en malttanu olla kokeilematta :D Ristiäisetkin oli tossa aikaa sitte ja sinne itte väsäsin kakut ja muut, paitsi kyllä siellä kaupanki juttuja oli.. Risitäiset oli meillä aika pienet ja kotona pidettiin. Esikon ristiäiset oli Sillanmäen tuvalla ja oli kyllä kiva paikka.

Täällä kanssa pohdittu tota sikalunssaa ja huomenna oliskin mahdollisuus käydä esikko rokottaa jos ne rokotteet vaan riittää ja itellä olis sit perjantaina, mutta seki voi muuttua. Ajattelin kyllä ottaa kun tuo pikkunen on jos sais sitä suojattua hiukan vaikka en kyllä imetä, mutta ei ainakaan meijän kautta tartu. Jonkin verran ollaan normisti liikuttu mutta kerhoilu ollaan jätetty väliin.

Nyt iski ajatuskatkos mutta yritän tulla kirjottaa useammin jotta pysyisin teijän kärryillä. Tsemppiä kaikille vauva-arkeen! :heart:
 
Olipas Luminellalla hieno kirkko! Pitäisi itsekin alkaa tehdä hieman jouluvalmisteluita.. Noin hienoa luomusta on multa turha odottaa, mutta jos nyt edes torttuja ja hieman joulukoristeita. Mä oon ollut aina huono laittamaan joulua. Töissä on ollut aina hurja kiire joulun alla ja sitten ollaan karattu joulua viettämään omille vanhemmille, mikä tehdään tänäkin vuonna. Eka aatto miehen vanhemmille ja sitten Pohjanmaalle mun vanhemmille. Kuinkas te muut aiotte järkkäillä joulun, kun on nyytti (josta isovanhemmat varmasti kilpailevat ;) ) talossa?

Kaikki taitavat olla kiireisiä vauvojen kanssa, kun täällä on näin hiljaista.. Meillä ei itse asiassa sujuu vanhaan malliin, mutta olen vain tosi saamaton kirjoittelemaan. Pitää kuitenkin yrittää pitää topicki elossa ettei potentiaaliset vauvakerhokaverit kokonaan huku =) Meillä on vakaa aikomus viimeistään joulun jälkeen aktivoitua sillä saralla. Eiköhän sikaflunssakin siihen mennessä ole jo laantunut. Meillä sama tilanne kuin Floralla. Mies tekee paljon töissä kotona, ja me taidetaan kyllä häiritä keskittymistä aika paljonkin..;)

Poika on jo 3 kk ja viikon ja on kehittynyt hurjasti. Nyt kotona onkin jo hurmaava hymyilevä seuramies=) 3-kk mitat olivat 8050g ja 64 cm. Äidinmaito siis maistuu ja imeytyy edelleenkin hyvin. Päätettiin ottaa pneumokokkirokote sittenkin pojalle omalla kustannuksella. Soitin just perjantaina reseptin terveyskeskuksesta ja pistetään seuraavalla neuvolakerralla 1,5 viikon päästä. Muistatko Luminella saiko rokotteen apteekista saman tien vai pitikö se tilata? Tuliko teille mitään oireita siitä?
 
Vimpu, pitää tilata se rokote apteekkiin. Mä soitin muutamaa päivää ennen neuvolaa apteekkiin ja hyvin ehti tilata. :) Ei tullut mitään oireita, mutta vältin koskemasta pistokohtaa, kun saattaa tulla araksi, kuten muistakin rokotteista.

Meillä isovanhemmat asuu lähekkäin (muutaman kilometrin päässä toisistaan), joten joulun sumpiliminen on helppoa. Aattoilta ja yö ollaan kyllä mun vanhemmilla, ku siellä on muitakin lapsia. :xmas:

Mulla on jouluvalmistelut oikeestaan tehty. Lahjat on hankittu ja paketoitu, kortit lähetetty ja kotikin laitettu jouluiseksi. Nyt saan vaan nauttia joulukuun piparia syöden ja glögiä juoden. :) jouluruokia teen sit lähemmin, mut reseptit oon jo netistä kattonut valmiiks. Lupasin äidille, että teen joulukarkkeja, bataattilaatikon ja perunalaatikon.
 
Nostelenpa välillä, ettemme putoa aivan pahnan pohjimmaisiksi :LOL:

Meidän tyttö on sellainen pikkupomo, että nämä koneella istumiset ovat saaneet multa jäädä. Nytkin vaan ihan pikaviestiä laitan neidin kiikkuessa sylissäni.

Luminella Vähänkö sä olet tehokas! Tuutko lauttamaan meillekkin joulun? :D

Mun pitäis vielä ehtiä noi ristiäistarjoamisetkin värkätä; mutta onhan tässä vielä puolitoista viikkoa aikaa.

Nyt loppui neidin pinna. Pitää mennä :wave:
 

Yhteistyössä