Porvoon seudun odottajia?

Meilläkin ovat päivät olleet aikamoista hulinaa, jonka vuoksi en ole paljon koneelle ehtinyt. Tyttö ei ole pitkään aikaan suostunut nukkumaan päikkäreitä. Yöunet sen sijaan saattavat olla jopa 15 tuntia (syötöt n. kolmen tunnin välein).

Ristiäiset olivat lauantaina, ja niiden järjestely vei myös aikaa. Tarjosimme erikseen lämpimän ruoan ja kahvit, ja kakkua lukuun ottamatta kaikki ruoat tehtiin itse. Ruokien laittaminen ei tuntunut mahdottomalta tehtävältä, mutta itse juhliin olisin kaivannut apulaisen, joka olisi keittänyt kahvit, kerännyt likaiset astiat yms.

Joulua en ole vielä ehtinyt valmistelemaan. Vietämme aaton ihan kolmistaan kotona ja sukuloimme sitten muina päivinä. Pitäisi lähteä etsimään nätin näköistä muovikuusta, sillä viime vuosina pahentuneen allergiani vuoksi emme enää voi ottaa aitoa kuusta sisälle.

Pneumokokkirokotteen päätimme mekin hankkia omalla kustannuksella. Täytyy vielä kysyä neuvolasta, milloin ensimmäinen annos annetaan.

Luminellan kirkko on hieno! Minäkin olen suunnitellut monta kertaa tekeväni piparkakkutalon, mutta aina se on jäänyt kiireiden vuoksi tekemättä. Luminellan ikkunasta näkyvä maisema näyttää myös tutulta ;) Ellen erehdy, asumme aika lähekkäin.
 
Kiirettä pitää täälläkin....Kaislan vauva ei nuku päivisin ja meillä taas ei nukuta öisin, argh! Kaikki alkoi viime perjantaina kun hän sai ekan annoksen rotarokotteesta. Nukahtaa illalla hyvin ja unta riittää puolille öin, sitten alkaa usein jopa neljä tuntia kestävä nukutusmaraton. Vauva on ihan virkeä tuolloin, kihertää ja hymyilee. Jos pistää sänkyynsä niin aikansa ölisee siellä ja sitten alkaa itkemään kun turhautuu. Äiti (ja myös isä) on vähän väsynyt :| Kunpa tämä vaihe menis pian ohi.

Meillä oli ristiäiset sunnuntaina ja pakko sanoa että olihan niiden järjestämisessä aika iso työ. Jos meille vielä joskus lapsia tulee niin sitten kyllä palkataan pari apulaista juhlien ajaksi hoitamaan tarjoilu- ja siivouspuolta. Nyt meni multa iso osa juhlasta ohi kun piti pitää huolta kahvituksesta ja tarjottavien esillelaitosta. Muuten juhlat oli oikein onnistuneet ja pikku mies nukkui tyytyväisenä kumminsa sylissä koko toimituksen ajan :)
 
Ihanaa, että pimeän syksyn jälkeen vihdoinkin paistaa aurinko!! :D :D :D Meillä tyttö ei vieläkään ole nukkunut pitempiä päiväunia, mutta nyt näyttää siltä, että tänään tulee ainakin puolitoista tuntia täyteen. Kävimme äsken lyhyellä vaunulenkillä ja jätin tytön ulos vaunuihin nukkumaan. On vain todella vaikea arvioida, kuinka paljon vaatetta pitää pukea päälle. Toissapäiväisen vaunulenkin jälkeen vauva oli aivan kuumissaan, kun laitoin liikaa vaatetta päälle.

Eilen kävimme neuvolassa, ja mitat olivat 4810g ja 56,2cm. Tyttö myös hymyilee ja juttelee ahkerasti. =)
 
Meillä nukutaan välillä viisikin tuntia putkeen päivällä. Semmosta vahinkoa harvemmin tapahtuu yöllä :LOL: Vaunuissa nukkuu paljon paremmin kuin sisällä.
Meillä kanssa "jutellaan" kovasti. Kaikenlaisia kiekumisia ja kiljahduksia kuullaan ja paria erilaista äännettä myös. Joka päivä tuntuu tulevan jotain uusia äännähdyksiä :)
Ei oo meilä enää pieni vauva. Nyt 2kk iässä painaa 5710g ja pituutta 60cm. Vaatekaappia pitäis käydä läpi ja pistää pienet vaatteet sivuun. Osaa ei olla ehditty edes käyttämään!
 
Kaisla, laitoin sulle privaa. :)

Mä oon aika vähän ehtinyt käymään täällä, mutta nyt muistin. Ihan kiva, etä on pakkasta, mutta meidän neiti nukkuu tosi huonosti sisällä päiväunet.... eilen mulla oli ulkona tyttö 1,5 h, kun oli -13 astetta. Tein yks päivä tieteellistä tutkimusta: ulkona oli -11 astetta ja laitoin neidin lämpimissä vaunuissa ulos nukkumaan. Olin suojannut vaunut mm. laitoin harson suuaukon eteen ja sadesuoja päälle, ette tulli pääse saumoista. Noin tunnin päästä vaunuissa oli vielä +10 astetta. Kun oli nukkunut kolme tuntia ulkona ja ulkona oli sit jo -15 astetta, oli vaunujen sisälämpötila -7. Ja oli hyvin tuulensuojassa. Mutta tänään vähän näyttäis siltä, että ei voi laittaa ulos, kun pakkasta -20... :eek:

Oikein ihanaa joulua kaikille!! :xmas: :hug:
 
Hei ja hui kun oli tämä pino tippunut alas! Missäs kaikki Porvoolaiset äidit luuraa :)
On nämä pakkaset kiristelleet ainakin minun hermoja kun ei olla päästy kunnolla ulkoilemaan. Tänään on onneksi lauhaa joten iltapäivällä neuvolan jälkeen mennään oikein kunnon lenkille ja saa Luukas taas nukkua päikkärit ulkona kun ei täällä sisällä oikein malta päivisin nukkua kuin lyhyitä pätkiä.
Tässä yksi kuva meidän minimiehestä, ikää 2,5kk

 
Voi miten ihana pikku-ukko Floralla on :heart: Taitaa poika olla melkoinen hurmuri!

Enpä minäkään ole aikoihin ehtinyt nettiin, sillä meidän typy ei tosiaankaan nuku päikkäreitä. Kaikki aikani menee siis hänen viihdyttämiseensä. Onneksi sentään yöt nukkuu :saint:

Voi ei, taas jo kutsu kuuluu. Meinasin vaan tiedustellä ihmisten treffihalukkuutta. Nyt kun on pahin sikaflunssavaarakin ohi ja ehkä pakkasetkin alkavat hellittää =)
 
Täällä myös yksi innokas treffailija! :wave: Silve, onko ideoita missä, mitä, milloin?

Ihana hurmuri Floran Luukas!

Sympatiseeraukset kaikille uniongelmaisille! Meillä oli myös pari ekaa kuukautta päiväunet hukassa (nukuttiin 15-30 min pätkiä paitsi vaunuissa liikkeellä ehkä tunnin..). Pikkuinen oli vielä sitä mallia, että yksin ei viihdytty yhtään lattialla tai sitterissä. Vieläkään poika ei ole supernukkuja, mutta nukkuu sentäs yhdet parin tunnin päiväunet, jos vain ulos päästään. Näiden kovien pakkasten aikaa rytmi on taas vaan meinannut hukkua.. :/ Jatkuva viihdyttäminenkin on helpottanut, kun poika on oppinut touhaamaan lelujen kanssa.

Meillä on murheena nyt ihottuma. Pojalle ilmaantui noin kuukausi sitten äkäinen ihottuma, joka ei ole yhtään näyttänyt paranemisen merkkejä. Ollaan hypätty täällä Porvoossa pariin otteeseen lääkärissä ja ens viikolla mennään allergologille Helsinkiin. Jospa nyt selviäisi onko kyseessä allergia vai atooppinen ihottuma. Poika on ihanan iloinen ja reipas, vaikka iho on paikoin ihan rikki ja kutiseekin.. Äitiä taitaa iho tilan surettaa enemmän.. :(
 
Minä ilmoittaudun myös mukaan treffeille! :) Meidän tyttö on alkanut nyt kolmen kuukauden kunniaksi touhuamaan kaikenlaista. Hän osaa jo tarttua esineisiin ja kiljuu innoissaan mm. omalle peilikuvalleen. Päikkäreiden pituus on myös hieman kasvanut ja turhat itkut jääneet pois. Ensimmäistä kertaa on tullut sellainen tunne, että nyt voisi olla aika lähteä liikkeelle vauvan kanssa. Ilmoittauduinkin ensi viikolla alkavaan kansalaisopiston mammajumppaan, jonne voi ottaa vauvan mukaan.
 
Heippa vaan!


Täällä olis kanssa yks joka ilmottautuis mieluusti näitten kahden pojan kanssa mukaan!

Meille ei kummia kuulu, aikamoista hulinaa riittää joka päivälle.
Meidän kuopuksella on myös ollut uni ongelmia tässä ja alku yö on aina hirveen levotonta ja herätään vähän väliä, mutta nyt alkanu hieman helpottaa. Meillä ukkeli nukku pihalla päikkäreitä mutta sitte rupes nukkuu niin paljon että yöunet meni ihan sekasin joten nyt on pidemmän aikaa nukuttu sisällä omassa sängyssä ja ekat päikkärit nukkuu parisen tuntia ja muuten pienioä tirsoja. Ja nyt kun meillä on jääny noi vatsavaivat pois aikalailla niin on niin ilonen tuo meidän ukko, ihan pienistä asioista alkaa nauraa räkättää, on kyllä hauska kattella. Ja hirveesti tykkää kattella isoveljen touhuja.

Eilen oli 5kk neuvola ja pituutta oli 70.5cm ja painoa 9145g. että ihan hyvän kokonen, mutta syökin kyllä kun hevonen :D

Toivottavasti Vimpun pojalle löytyy jokin diagnoosi iho-ongelmiin.

Nyt täytyy lähteä viihdyttää näitä poikia kun ei kumpikaan näköjään viihdy hetkeäkään yksin :D
 
Kaisla-80: mä oon kanssa ilmoittautunut sinne jumppaan :) Kiva saada jotain aktiviteettia kodin ulkopuolelta arkipäiviin.

Vimpu80: onpas kurjaa tuollainen ihottuma :( Itselläni on atooppinen iho joka onneksi näin vanhemmiten on ollut parempi.

Onpas mievaa:n poitsu hyvän kokoinen!
 
Kaisla ja Flora Minäkin olen ilmoittautunut mammajumppaan :) Siellähän me ainakin tavataan. Jumppa tulee mulle tosiaan tarpeeseen, sillä raskausajan pakkolepo ja kova ruokahalu toivat minulle 30 kg:n painon lisäyksen synnytykseen mennessä |O Toki kiloja on karissut synnytyksen jälkeen, mutta onhan niitä hirveästi vielä jäljelläkin. Kuntokin on ihan pohjamudissa :ashamed: , joten naama punaisena varmaan puuskutan teidän nuorempien tahdissa :p
Toivottavasti vaan meidän Elli viihtyy jumpassa, ettei mene ihan pelkäksi huudoksi koko homma.

Vimpu Nuo kuvailemasi päikkäriongelmat ovat kuin suoraan meidän vauva-arjesta. Toivottavasti meilläkin helpottaa jossain vaiheessa.

Minä olen vähän huono keksimään treffipaikkaa, sillä en häpeäkseni oikein tunne Porvoon mestoja. Tuolla pk- seudulla kun on tullut enempi pyörittyä. Olisiko jollain viisaammalla ideaa? Joku kahvila, missä olisi tilaa rykmentille lastenvaunuja :whistle: :D
 
Heh, ainakin jonkinlainen minimeeting saadaan sitten jo ens viikolla aikaiseksi :)
Mulla tulee mieleen sopivasta treffipaikasta Cafe Picnic. Siellä on ainakin tilaa vaunuille, mutta en tiedä onko se paikkana kovin hyvä muuten. Mitäs tykkäätte?

Mulla tuntuu kanssa olevan kunto ihan nolla. Sairastettiin miehen kanssa viime viikolla oikein kunnon vatsatauti ja vielä(kin) siitä vähän on toipuminen kesken. Tänään kun lykin tuolla lumisateessa vaunujen kanssa niin iski hirveä hiki jo alkumatkassa :ashamed: Raskausaikanakin olin paremmassa kunnossa kuin nyt...
 
Kiitti Kaisla vinkistä. Mäkin ilmoittauduin jumppaan! Kiva nähdä jo sielläkin! =) Hieman jännittää kuinka Ilmari viihtyy, kun nuoriherra osaa ajoittain vaatia huomionsa varsin tiukkaan sävyyn. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan sylittelyksi mene ja äiti pääsisi jumppaamaankin. Mulla tulee kyllä kanssa tarpeeseen.. :ashamed:

Mä tunnen myös Porvoota aika huonosti eikä mulle tulee Floran ehdottoman Picnikin lisäksi mitään muuta paikkaa mieleen, minne mahtuisi useampien vaunujen kanssa. Se ei kyllä ole Porvoon kahviloista vihtyisimmästä päästä, mutta eikös tärkeintä kuitenkin ole hyvä seura:) Jos ollaan päivällä liikenteessä, niin siellä ei varmaan norkoile vieä ihan mielettömästi teinejä.

Mulla on suunnitelmissa mennä testaamaan myös sitä keskiviikon vauvakerhoa. Se voisi olla myös yksi mahdollinen miittipaikka.

Silve Meillä helpotti nuo päikkäriongelmat muistaakseni jossain kolmen kuukauden iässä. Kun Ilmari oppi tarttumaan esineisiin, hän alkoi viihtymään paremmin lattialla ja sitterissä. Toisaaltaa puuhaaminen taisi myös väsyttää, kun unikin alkoi maistua paremmin. Toivottavasti teilläkin helpottaa kohta! Jatkuva viihdyttäminen on kuitenkin pitemmän päälle aika rasittavaa, kun omaa aikaa ei ole yhtään ja kaikki kotityöt jää rästiin..
 
Mullakaan ei kyllä tule mieleen mitään muuta vaikka täällä oon asunnukkin koko pienen ikäni. Eikä kyllä taida ollakkaan mitään muuta paikkaa mihinkä kaikki pääsisi vaunujen kera :D Siellä on monesti muitakin vaunujen kanssa pitämässä mammakerhoa ja vanhempia ihmisiä näkee useesti. Joten picnik taitaa olla se ainut vaihtoehto ja ihan hyvä semmonen.

Meille ei ihmeitä kuulu. Täällä yritän tätä arkea pyörittää jotenki ja vaivaa tuo kun hirveet pakkaset niin ei pääse tuon esikon kanssa pihallekkaan kun taitaa pienemmällä ottaa henkeen tuo pakkanen, joten sisällä joutuu viihdyttämään ja esikko tekee kaikki mahdolliset tuhot minkä vaan kerkee... Onneks tää meijän pikku kaveri on niin iloinen ja veikee ettei kiukuttele mukana.

Nyt täytyy mennä kattoo mitä tuo esikko touhuaa mutta palailen taas. :wave:
 
Kiva, että ainakin osa porukasta tapaa huomenna =)
Yritän saada meidät parkkeerattua kahvioon yhdeksi. Haasteita siis riittää huomiselle :LOL:
Voisiko niitä Cafe Picnicin treffejä ajatella esim. ensi tai sitä seuraavalle viikolle? Olisi kiva, että muutkin kuin mammajumppaajat pääsisivät mukaan =) Kyllähän sitä sosiaalista verkostoa alkaa kaipaamaan oltuaan aikansa päivät vain vauvan seurassa.
 
Terve kaikille =)
Vahingossa löysin tämän keskustelun,mutta olen iloinen tapahtumasta:).
Asun myös Porvoossa ja meille tuli esikoinen 6.11.2009.Tyttö on meidän suuri rakkaus ja olemme odotellut jo kauan hänen tuloaan:).
Olen myös tulossa huomenna mammajumppaan ja toivottavasti Sanni pyysyy rauhallisena ja anna äidin jumpata haha(äiti aina voi toivoo,mutta joskus ei onnistu:D). En tunne valitettavasti vielä muita äitejä joilla on vastaavan ikäiset lapset,mutta toivottavasti jatkossa tilanne muutuu:).
Terkkuja Teille:)
 
Hyvinhän tämä päivä on lähtenyt käyntiin. Saatiin nukkua oikein hyvin kaikki :) Poika on nyt ekoilla päikkäreillä niin ehdin vähän touhuta ennen lähtöä. Joudun kyllä hänet varmaan herättämään että ehditään syömään. Toivottavasti ei tule pahalle tuulelle. Meillä on rytmi näin tähän aikaan päivästä vielä hakusessa...
 

Yhteistyössä