Porvoon seudun odottajia?

Ihanaa kuulla että jos kuitenkin on mahdollisuus edes mahdollisesti tuollaiseen "puoliperhehuoneeseen" jossa mies saa oleilla vapaasti :)

Tänään neuvolassa täti vihdoin ja viimein totesi naperon kiinnittyneen ja mieskin taas niin asiantuntevasti kokeili mahaa tädin kanssa:) pari päivää onkin ollut aivan kamala painon tunne alhaalla ja tuntuu niinkuin oli iso pallo lonkkien välissä. Perjantaina uusi aika, toivottavasti ei tarttis käyttää...

Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä on myös yksi porvoolainen odottaja. Laskettu aika on 11.10. ja neuvolana Gammelbacka. Flora-79:n taisin jo tunnistaa perhevalmennuksesta.

Muutimme mieheni kanssa Porvooseen kaksi vuotta sitten, mutta toistaiseksi tutut ihmiset paikkakunnalta rajoittuvat lähinnä naapureihin. Käymme molemmat töissä muualla ja lisäksi kaikki vapaa-aika viimeisen kahden vuoden aikana on mennyt talon rakentamiseen. Nyt talo alkaa onneksi olla valmis ja sosiaaliseen elämäänkin olisi taas aikaa :)

Olen ollut jo kauan pois töistä, sillä jäin heti kesäloman jälkeen sairaslomalle vatsakipujen ja supistusten vuoksi. Uutena asiana on tullut selkäkivut, jotka rajoittavat jo hieman tätä tietokoneen ääressä istumistakin. Välillä päivät tuntuvat pitkiltä, mutta eihän tässä onneksi enää montaa viikkoa ole jäljellä.

Yritän vielä päivittää listaa:

mievaa________________________2.lapsi

Vimpu80______LA 9.8._____29 v.__esikoinen

bambilainen___LA 31.8.__________esikoinen

Flora-79______LA 7.10._____30 v.____esikoinen

KatLinn_______LA 11.10._________esikoinen

Kaisla-80_____LA 11.10.___29 v. ___esikoinen

Silve_________LA 21.10.___37 v.__esikoinen

Alice76_______________________esikoinen

Lily-77_________LA 22.1.___32v.__esikoinen

Tervetuloa Kaisla mukaan keskustelemaan :) En tajunutkaan että sulla on la samoihin aikoihin kuin minulla. Muilla kun siinä meidän ryhmässä tais olla myöhemmin talvella.

Voin sanoa että tähän asti olen nauttinut tästä raskaudesta, mutta nyt alkaa huonoja päiviä olla enemmän kuin niitä hyviä. Viime yön unet jäi taas aika vähiin selkä- ja lonkkakipuilun takia... Jospa tätä ei kestäis enää kovin montaa viikkoa :)

Kaislalle tervetuloa minunkin puolestani :flower: Tottahan toki tänne mahtuu mukaan =)

Eilen kävin neuvolassa ja onneksi mun arvot vaikuttivat hyviltä. Verenpaine normaali (JEE!!!), pissa puhdas, painoa tullut kohtuullisesti ja hb 122, mikä on mulle ihan hyvä arvo tuon suolistotulehdukseni takia. Eräs seikka kuitenkin hieman mietitytti sekä terkkaria että minua. Sf- mitta kun oli peräti 35,5 cm! Mitta otettiin kolmeen kertaan varmuuden vuoksi ja toinen terkkarikin kutsuttiin mittaamaan, mutta tulos oli aina sama. On siis huomattavasti viikkoja suurempi. Terkkarin mukaan tuollainen mitta on yleensä lasketun ajan paikkeilla |O Taitaa tosiaan olla paikallaan käydä sielä äitipolilla ultraamassa vauvan kokoa. Käynti on tosin vasta 28.9. joten vauvahan ehtii vielä hyvin kasvaa!

Heippa,

täällä myös yksi porvoolainen. Mulla oli laskettuaika 8.8. ja ihana tyttäremme syntyi käynnistyksen avulla 26.8. (raskausviikolla 42+4) :heart: mitat oli huimat 55 cm ja 4062, pipo 37 cm. Vimpun kanssa ollaan oltu yksi yö samaan aikaan sairaalassa. Mä olin tosin siellä synnyttäjien puolella eristyksessä, kun olin hiukan flunssainen.

Nyt ollaan oltu viikon verran kotona ja hyvin on mennyt. :) tyttö nukkuu paljon ja on tyytyväisen oloinen. Terveydenhoitaja kävi eilen kotikäynnillä ja neidille oli tullut painoa 6 vuorokaudessa 490 g (lähtöpaino sairaalasta oli 3780g ja eilen 4270g)!! :D ja omalla tuotannolla menty koko aika. Mä kävin äitiysneuvolassa Gammelbackassa ja terveydenhoitaja oli musta aivan ihana (O.K.). Harmittaa, kun ei jatka lastenneuvolan puolella vaan joutuu vaihtamaan. Olisin mieluusti jatkanut hänen kanssaan. :)

kävin pari kertaa ultrassa porvoon lääkärikeskuksessa gynekologi Anna Westerlundilla ja maksoi muistaakseni jotain 60-70 euroa. En kyllä nyt mene hinnasta vannomaan... kun en tarkkaan muista. Mutta ei missään nimessä ollut 130 e, mitä itselle jäi maksettavaksi. Kelahan korvaa jonkun verran.

mievaa________________________2.lapsi

Vimpu80______LA 9.8._____29 v.__esikoinen

bambilainen___LA 31.8.__________esikoinen

Flora-79______LA 7.10._____30 v.____esikoinen

KatLinn_______LA 11.10._________esikoinen

Kaisla-80_____LA 11.10.___29 v. ___esikoinen

Silve_________LA 21.10.___37 v.__esikoinen

Alice76_______________________esikoinen

Lily-77_________LA 22.1.___32v.__esikoinen

Luminella_____la 8.8./syntynyt 26.8.____31. v__ esikoinen

Onnea kovasti Luminella! Mulla on sama terkkari kun sulla ja olen samaa mieltä hänestä :)
Katselin Uusimaasta syntyneitä vauvoja niin elokuun lopulla oli hirveästi syntynyt. Tai ainakin se tuntui siltä kun useampi vauva perheineen oli kuvassa :)

Mites bambilainen, joko saa onnitella? Mun la onkin sitten listassa seuraavana =)

Flora, kiitos onnitteluista. Yks kätilö kummastelikin, että mitä on tapahtunut viime marraskuussa, kun on nyt niin paljon synnyttäjiä. Mun kanssa samalla tunnilla synnytti 2 muuta eli salit oli täynnä ja kaanonissa karjuttiin, noin kuvaannollisesti ja ehkä kirjaimellisestikin. :D Mä en ollut Uusimaan kuvassa, mutta mun mies oli vauvan kanssa (31.8. lehti). Mä olin kuvausta edellisenä iltana synnyttänyt, niin en kokenut olevani kuvauskunnossa. :D

Mulla jäi hirveen hyvä mieli Porvoon sairaalasta. Oli aivan mahtava henkilökunta kiireenkin keskellä! :flower: Ja vinkkinä, jos teiltä kysytään, että voiko kätilöopiskelija tulla mukaan synnytykseen, niin suosittelen ehdottomasti. Meillä oli kätilöopiskelija koko ajan salissa mukana ja ainakinnäin esikoisen synnyttäjänä se toi hirveesti mulle turvaa. Kun oli joku joka koko ajan tiesi, että missä oikeesti mennään. Siellä on mun mielestä tällä hetkellä kaksi kätilöopiskelijaa ja ovat vielä varmaan 6 viikkoa siellä.

Mukavaa lauantai-iltaa! :wave:

Tervetuloa mukaan Luminella:wave: Onnea pikku prinsessan johdosta:flower:
Ihanaa kuulla hyvää palautetta Porvoon sairaalasta synnärinä. Jotenkin kummasti on tuo synnytys alkanut pyörimään mielessä viime aikoina :whistle: Ei sillä, pitkä aikahan tässä on vielä mulla h-hetkeen.

Bambilaisen
kuulumisia minäkin olen miettinyt. Älä nyt pidä hulluja jännityksessä vaan tulehan kertomaan joko vauvasi on nähnyt päivänvalon :)

Tosiaan Flora, sinähän olet bambilaisen jälkeen seuraavana "jonossa". Hassua, ettei yhtään syyskuista synnyttäjää ole löytänyt pinoamme. Lokakuisiahan sitten onkin jo useampi :wave:

Siis mä olen niin yhtenä kappaleena!!!!! :kieh:

maanantaina pitää varata aika yliaikaiskontrolliin ja yritän sen saada perjantaille 11.9... ettei menisi seuraavan viikon maanantaille. toivottavasti kuitenkin saatais jotenkin tää kersa ulos ennen sitä! hermo alkaa olee niin kireellä, eikä ehkä muuten mutta mä en jaksa äidin ja anopin vaahtoomista. .vaikka niille kuin sanoo että kyllä me ilmotetaan heti kun alkaa tapahtuu mutta saman tien jos en heti vastaa puhelimeen ni alkaa ukon puhelin piristä ja sitte kysellää että eiks nyt vieläkää tunnu miltää!! öisin ei saa nukuttua kun särkee joka paikkaa ja kun joutuu nukkuu kyljellään ni sekin alkaa sattuu, pissalla saa pahimmillaan ravaa jopa kaks kertaa saman tunnin aikana ja... ja... iiiihanaa vuodattaa jonnekkin!! :)

Parina yönä oon luullu että tästä se lähtee mutta ei sit kuitenkaan.. ehkä kun mieskin oli töissä... ehkä sitä jotenkin saattaa omalla psyykkeellään vaikuttaa tietämättään näihin asioihin... nyt olis perjantaihin asti taas ukko kotona ja about kokoajan mun käytettävissä et jos se nappula suostuis vaan tulee:)

Tervetuloa vaan uusille mammoille! olisi kivaa järjestää vaikka joku tapaaminen sitten kun alkaa olee useempi synnyttänyt kasassa!

Mä lähden järkkää kohta noi vauvan vaatteet ehkä sadatta kertaa uuteen järkkään... oon jopa viikannut valmiiks vaipoiks harsot joita aateltiin ihan pienellä kokeilla.. nehän ne oli itelläkin pepussa pienenä:)

Onko kukaan muuten hankkinut sellaista turvakaukalon lämpöpussia? mä kävin vaippatalosta ostaa.. tuntuu tosi kätevältä jutulta ja liikenneturvakin suosittelee. menee turvavyöt pussin sisällä lähempänä lasta, ettei ole paksua toppapukua talvella välissä... myös vanhemmille aika kätevää:)

Voi ei bambilainen, kovasti nyt jaksamista loppuun asti! Veikkaanpa että ite tulen kärvistelemään aikanaan samalla lailla...Nyt jo on kova odotus päällä vaikka viikkoja vielä näin vähän :LOL:

Meillä on myös tuollainen lämpöpussi hankittuna kaukaloon. Ajattelin että helpottaa varmaan sitten kauppareissuja kovasti kun pistää vaan vauvan sinne ilman paksuja toppahaalareita.

Paljon onnea Luminella ja tervetuloa joukkoon Kaisla! Meillähän on täällä jo aika joukko mammoja, joiden vauvoilla ei tule olemaan ikäeroa kuin reilu kuukausi=) Olisi tosiaan kiva järjestää tapaaminen sitten, kun vauvoja on syntynyt enemmän!

Luminella meillä tosiaan on ihan saman ikäiset vauvat. Kuvatkin oli samassa lehdessä. Mä kävin jo katsastamassa teidän prinsessan (lehti on tietty tallessa, ja tunnistin mittojen perusteella). Meidän poitsu on samalla sivulla se kaikkein painavin kaveri :heart: Miten teillä on sujunut? Täällä on kaikki mennyt toistaiseksi oikein kivasti. Ihmettelyä ja harjoitteluahan tämä hieman vielä on:p Perjantaina oltiin ekaa kertaa neuvolassa. Painoa oli myös meidänkin vauvalle tullut viikossa (kotikäynnin jälkeen) yli puoli kiloa. Olin tosi helpottunut, kun alkuun maito ei oikein tahtonut riittää, mutta nyt näyttää, että hanat on auennut kunnolla. Meillä vaihtui myös neuvolan täti. Harmitti aluksi, mutta uusikin vaikutti onneksi mukavalta ja osaavalta.

Bambilainen mä sympatisoin sua täysillä! Mua ärsytti tosi paljon, kun joka ilta sai puhelimessa selittää, että todellakaan ei ole vielä yhtään supistusta tuntunut sekä äidille, mummalle että anopille. Ihan omassa kärsimättömyydessäkin (ja tukalassa olossa) oli tarpeeksi kestämistä. Mulla oli yliaikakontrolli 41+4, mutta käynnistysajan antoivat vasta 42+2. Onneksi käynnisty heti yliaikakontrollia seuraavana yönä itsekseen (tai luulen, että alatutkimuksella oli hieman osuutta asiaan).. Toivotaan, että sullakin viimeistään sitten lähtee käyntiin. Mulla ei tosiaan ollut mitään supistuksia aikaisemmin, joten ehkäpä sulla käynnistyy ihan itsekseen jo ennen perjantaitakin!

Meillä oli myös synnytyksessä kätilöopiskelija. Suosittelen myös! Varsinaista kätilöä ei nähtykään muuten kuin tullessa ja ponnistusvaiheessa. Mä tosin olin suurimman osan synnytyksestä suihkussa, mitä suosittelen myös kovasti. Istuin jumppapallon päällä ja suihkutin supistuksen tullessa kuumaa vettä selkään. Auttoi ihan tosi hyvin ekä kokenut mitään tarvetta epiduraalille, vaikka etukäteen ajattelin, että haluan sen ehdottomasti. Mies-raasu joutuin hikoilemaan kolme tuntia höyryävässä suihkussa mun seurana (kätilöopiskelija kurkki välillä ovesta).

Meillä on myös lämpöpussi turvaistuimeen. Kerran jo on käytettykin. Neuvolaan mennessä oli tosi sateinen ja tuulinen sää, mutta lämmin kuitenkin. Laitettiin pojalle ihan normi sisävaatteet ja sitten pussi kiinni ulkona ollessa (15 metrin matkat kotoa autoon ja autosta neuvolaan). Oli kätevä, kun heti autossa ja sisällä ollessa pystyi vaan avaamaan pussin eikä tarvinnut riisua ja pukea ulkovaatteita. Toimi siis hyvin suojana, vaikka ainakin meidän pussi on vielä näillä säillä ihan liian kuuma pitempään käytettäväksi.

Olette miettineet vielä ristiäisiä? Meidän pitäisi vähitellen alkaa suunnitella niitäkin. Sen verran uusia porvoolaisia tosin ollaan, että hyvät vinkit olisi tervetulleita esim. juhlapaikoista (tosin luultavast ipidetään kotona, vaikka täällä ahdasta onkin), mukavista papeista, kakun tilauspaikasta ym.

Vimpu, onpa suloinen poika teillä!! :) :heart: Oliko sulla opiskelija jonka nimikirjaimet oli M.N. ? Mulla oli tämä ja oli kyllä aivan mahtava. En olis kyllä pärjännyt ilman. :flower: Meillä on mennyt myös tosi hyvin. Neiti on tosi tyytyväisen oloinen ja ilmoittelee vain nälästä tai vatsan väänteistä Niitäkään ei juuri ole, sillä yritän olla tosi tarkka, ettewn syö mitään mikä vois aiheuttaa ilmavaivoja vauvalle. Onhan se ollut hastavaa, kun ruisleipä on mun lemppari ja tykkään tulisesta/mausteisesta ruuasta. Mutta mieluummin näin, kun sitten se, että vauva itkee masuvaivoja. Vatsa meillä toimii ihan jatkuvalla syötöllä. Lähes joka vaihtokerralla on ainakin pienet kakat vaipassa. Tyttö on seurallinen ja seuraa katsella sekä hymyilee. Näin totesi myös terveydenhoitaja. Sanoi, että yliaikaisuudella on varmasti merkitystä tässä, että näin aikaisin hymyilee ym. Tyttöhän syntyi rv. 42+4.

Ristiäiset on meillä su 25.10. ja ajateltiin pitää ne mun vanhemmilla Helsingissä. Papiksi tulee mun tuttu. :) ja nimikin on jo päätetty ja papereihin kirjoitettu.

oi vitsi

Pitkästä aikaa eksyin taas tänne. On niin kauheesti ollut kaikkea nyt tässä. Miehen kanssa mentiin kihloihin viime viikolla, ja nyt kovastihan tuo tahtois mennä naimisiin, ennen kuin napero syntyy. Itse tosin olen sitä vastaan, ärsyttääkin ajatella, etten saakkaan sellaista hääpukua kun halua, tai sellaisia häitä kun olen suunnitellut.

Serkku järjesti tosi ihanat "baby-kutsut" joten serkulle olen tosi kiitollinen. Ja neuvolassakin on tullut käytyä(selvispä siellä että olenkin jo hieman pidemällä. Luulin, että olen viikolla 5 ja nyt sitten olenkin yht'äkkiä viikolla 10!)

Vanhemmillekkin tuli kerrottua, äiti rupes itkemään ja faija lähti lenkille. Broidi huusi samantien: PAMAHIT SITTEN PAKSUKSI! Onneksi menee pian armeijaan, oppiipahan tapoja siellä. Se sanoi sen kyllä ihan leikillä.

tulevalla anopille kerroin, ja sen kommentti tuntui hieman kylmältä, varsinkin kun se niin jankkas ja jankkas, että koska tulee vauva? Kommentti oli vain tyly: jaa. No kaikkiahan ei voi todellakaan miellyttää.

Onneks pahoinvointia ei oo ollut kauheasti, tossa toissa päivänä oksensin. Johtui siitä kun mies tekee itse viiniä, ja lappoi sen toiseen astiaan. Voi kamala mikä haju siitä tulikaan!

Tuolla jokui kysyi, että missä neuvolassa käy, niin itse käyn kevätkummussa. Ja todella pidän tädistä jonka kanssa olen tekemisissä. Ja kohteliaasti lupasi ottaa selvää miten meidän periytyvät sairaudet vaikuttaa vauvaan. Miehellä on ns. pigmenttivikaa, joku vicido, tai joku sinne päin. Valkoisia täpliä(son dalmatialainen) ja itsellä osteomyeliitti(luun sisällä oleva ns.kasvain/luumätä )

Tällä hetkellä ei ärsytä just mikään, kuten ehkä voi viestistä luullakkin, niin ja laskettuaika täällä sitten olisi 4.4.-10

sinne on viel _pitkä_ matka

hyvää päivän jatkoa kaikille

Vihdoinkin täällä taitaa tapahtua jotain!!!

Eilen illalla suihkussa bongasin luullakseni palasen limatulppaa, yö meni järkyttävissä selkäsäryissä jotka johtuivat supistuksista... aamulla istuin tunnin kuumassa suihkussa ja limatulppaa irtoili taas. Nyt supistelee sillointällöin ja aikamoisen kovaa sattuukin... mies uskalsi vielä lähteä uimahallille mutta luulisi että nyt alkais olee lähtö jo lähempänä :) mua meinas alkaa tässä parina päivänä jännittää mutta nyt on jotenkin tosi tyyni ja rauhallinen olo:)
Äiti jo aamulla taas soitteli.. ihan tyynenä vastailin tyyliin "eihän tässä mitään.. kotona ollaan" ja en todellakaan kerro mitään ennenku lähetään, varsinkaan anopille joka on vielä hötkympi kuin oma äitini, muuten soi puhelin tunnin välein. Vaikka aika sööttiä oli kun isä soitti toissa iltana (muuten soittaa vaan ku oikeeta asiaa) ja kyseli vointia, joko olis jotain oireita ja tunnusti että nyt alkaa häntäkin jännittää ihan oikeasti :heart:

Jee, lisää vauvoja ketjuun! Tsemppiä koitokseen bambilainen!!! :wave:

Luminella meillä oli sama harjoittelija :)

Meidän pikkumies on ollut pari viimeistä päivää aika äksynä. Pientä kitinää jatkuvasti ja viihtyisi koko ajan vain tissillä. Ehkäpä aloitetuilla D-vitamiinitipoilla on jotain tekemistä asian kanssa. Ei tosin vaikuta kipeältäkään. Mieheltä sopivasti tietty alkoi työt, joten nyt tässä on niin kiinni vauvassa ettei meinaa ehtiä edes lyhyttä viestiä laittaa.

Bambilaiselle tsemppiä koitokseen :hug: Hienosti olet saanut pokkasi pidettyä äitisi soittaessa "eihän tässä mitään..." :snotty: Voi kun itsekkin osaisin olla h-hetkellä noin cool!

Tuo turvakaukalon lämpöpussi on muuten hyvä vinkki, kiitos vaan ;)

Minäpä olenkin jo alkanut täyttää synnärille mukaan otettavaa kassia. Hieman hämmennystä herätti kylläkin se, että kun olin pakkaillut kamoja neuvolasta saadun kirjan ohjeiden mukaan niin hoksasin kaivella esiin myös Porvoon sairaalaan synnyttämään tuleville neuvolassa jaetun erillisen ohjeen. Kirjassa oli pitkä lista mukaan pakattavista tarvikkeista (imetysliivit, verkkarit, t-paita, yöpaita, hygieniatarvikkeet, lukemista, vauvalle ja itselle kotiinlähtöa varten vaatteet, äidille eväät jne.). Porvoon sairaalan ohjeessa mainittiin ainoastaan äidille hygieniatarvikkeet sekä imetysliivit kotiin lähtöä varten ja isälle eväät. Kait sitä nyt sentään kotiutumisvaatteet vauvaa varten pitäisi ottaa mukaan? Vai ajatellaanko sairaalassa kenties, että isä käy hakemassa tarvittavat kamat myöhemmin? Juu... ei mun pää riitä enää ratkomaan pieniäkään ongelmia :headwall:

Meillä on torstaina neuvola ja silloin aloitetaan ne d-vitamiinitipat. Nyt jo jotenkin jännitän sitä, kun tuntuu että niin monella on aiheuttanut masuvaivoja... :/ täytyy toivoa, ettei tule ja etsiä sitten sopivin d-vitamiini, jos ongelmia tulee.

Meilläkin miehellä alkaa maanantaina työt. Oli nyt kesälomalla ja pitää syksymmällä isyysvapaita.

Silve: mulla oli sairaalakassissa vaikka mitä mukana, mutta en tarvinnut oikeastaan muuta kuin hammasharjan, -tahnan ja hiusharjan. Joillakin taisi olla osastolla omat vaatteet, mutta mä viihdyin sairaalan (todella tyylikkäissä ;) ) yöpaidoissa, aamutakeissa ja verkkoalkkareissa. Kiva, kun sai hyllystä vaan ottaa puhtaat eikä tarvinnut viedä pyykkiä kotiin. Meillä mies tosiaan haki turvakaukalon ja vaatteet myöhemmin kotoa (olin toki pakannut valmiiksi:p). Äiti sai syötävää sairaalan puolesta riittävästi, isälle kannattaa ottaa evästä + itselle tietty karkkia ym. kivaa naposteltavaa osastolle.

Mulla oli sairaalakassissa ihan hirveesti kaikkea ja aika moni oli tarpeellistakin. :D olin synnytyksen jälkeen yöt siinä sairaalan yöpaidassa, koska hikoilin niin hirveesti. Mut ne käynnistyspäivien yöt nukuin omassa yökkärissä. Omissa vaatteissa olin päivisin, sillä mua hikoilutti niin hirveesti synnytyksen jälkeen ja sairaalavaatteet tuntui liian paksuilta ja kuumilta. Mulla oli omia väljiä toppeja ja väljiä trikoohousuja. Ja oli mulla meikitkin mukana ja aurinkopuuteria silloin tällöin sipaisin naamalle, kun olin niin kalpea. :D rispiväriä laitoin, jos tuli vieraita... :ashamed: yks mikä oli aivan mainio, niin päähuivi. Mulla oli sellain hiuspannan tyyppinen päähuivi ja se oli ahkerassa käytössä. Itse asiassa se oli mulla päässä myös salissa. Sai hiukset pois naamalta häiritsemästä. Sit mulla oli neidin vauva -kirja, jota täyttelin jo sairaalassa. Se oli mukavaa. Sit mulla oli pari kirjaa. Toisen ehdin lukea kokonaan silloin kun käynnisteltiin ja toinen jäi kesken. Neidin syntymän jälkeen ei enää kirja kiinnostanut, heh.

Mulla muuten soi salissa reggae, Bob Marley. Vaikka oli tuskaista, niin yritin rentoutua kuvittelemalla olevani Karibian turkoosin meren rannalla juomassa mojitoja. :LOL: epiduraalin jälkeen se jopa onnistui. Muistikuvat siltä edeltävältä ajalta on aika heikot. Pakko myöntää, että kyllä se epiduraali on hieno aine ja anestesialääkäri heti jumalasta seuraava. ;) jos joskus toinen lapsi tulee, niin ilman epiduuralia en suostu synnytystä läpikäymään. Ilokaasusta ei ollut mulla mitään hyötyä... sitä kokeilin ennen kuin sain epiduraalin.

Tulihan taas stooria. :wave:

Kiva lukea näitä teidän jo synnyttäneiden juttuja :) Kävin ite eilen synnärillä tutustumassa ja oli oikein kiva, enemmän kodinomainen paikka, kuin olin kuvitellut. Ne sairaalan vaatteet on kyllä aika karseet, mutta enköhän niitä sitten kuitenkin pidä niin säästyy pyykiltä :) Meitä kierrättänyt kätilö oli oikein mukava ja itse asiassa niin ne on kaikki muutkin olleet mitä nyt olen tuolla ehtinyt käymään ultrissa ja rd:n takia seurannassa :)

Flora, mulla on aukko sivistyksessä... mikä on rd? :ashamed:
joo, kaikki kätilöt, jotka mua noiden päivien aikana hoiti (su-ke käynnisteltiin), niin oli tosi mukavia. Ei pahaa sanottavaa kenestäkään ja aika monta kätilöä noiden päivien aikana näin.

Just tultiin lenkiltä ja tyttö nukkuu eteisessä vielä vaunussa. Kohta varmaan heräilee. :heart: ulkona en ole yksin vielä nukuttanut. Mulla itkuhälytin hankkimatta enkä jotenkin uskalla yksin jättää. Lenkillä kyllä usein nukahtaa vaunuun, että sillain on ulkona nukkunut. Meillä on ollut myös hiukan tukkoisuutta, niin terveydenhoitaja oli sitä mieltä, ettei kannatakaan ulkona tuntitolkulla nukuttaa. Sit kun toi tukkoisuus on rauhoittunut. Suosittelen muuten kaikille, että hankkikaa etukäteen suolaliuos nenätippoja vauvalle. Meillä ainakin on ollut tarpeen. Ja ekan kerran todellakin keskellä yötä. Avaa nenää, jos kauheesti rohisee. Myös NoseFridan niistäjä, jota saa ainakin apteekista, on ollut jo nyt pelastus. Ja ekan flunssan aikaan tulee varsinkin olemaan.

Kohta kanaviilokin syöntiin. :p

Sairaalakassista vielä: synnärin ohjelapussa luki, että imetysliivejä ei tarvitse ennen kuin kotiin lähtiessä. Mun rintavarustus paisui niin valtavaksi sairaalassa maidon vihdoinkin noustessa viimeisinä päivinä, että kaipasin kunnon liivejä. Sairaalassa mulle ei tarjottu liiveiksi muita, kun niitä verkkoalkkareita. Mulle ei oikein auennut kuinka ne olisi liiveiksi voinut pukea.. :eek: Eli varsinkin, jos on hieman isompi kuppikoko, niin kannattaa kuitenkin ehkä pakata muutamat liivit mukaan.

Mä olen kanssa lenkkeilly vauvan kanssa päivittäin. Ihana kävellä ilman mahaa =) Meidän pikkumies nukkuu hyvin kävellessä, mutta herää melkein saman tien aina, kun tullaan kotipihaan. Jospa hänkin vielä joskus ymmärtäisi, että vauvojen tulisi nukku pihalla erityisen hyvin.. :whistle: Missäpäin Luminella lenkkeilet? Jospa vaikka joskus törmäiltäisiin vaunujen kanssa. Mä työntelen vaunuja lähinnä Jernböle-keskusta-Huhtinen-Suomenkylä -akselilla päivästä riippuen.

Meidän poika on taas ollut perustyytyväinen oma itsensä. Eli ainakaan D-vitamiinitipat eivät vissiin pahempia mahavaivoja aiheuttaneet (koputtaa puuta, koska ollaan annettu vasta puolta annosta).

Yhteistyössä