Paljon onnea
Luminella ja tervetuloa joukkoon
Kaisla! Meillähän on täällä jo aika joukko mammoja, joiden vauvoilla ei tule olemaan ikäeroa kuin reilu kuukausi=) Olisi tosiaan kiva järjestää tapaaminen sitten, kun vauvoja on syntynyt enemmän!
Luminella meillä tosiaan on ihan saman ikäiset vauvat. Kuvatkin oli samassa lehdessä. Mä kävin jo katsastamassa teidän prinsessan (lehti on tietty tallessa, ja tunnistin mittojen perusteella). Meidän poitsu on samalla sivulla se kaikkein painavin kaveri :heart: Miten teillä on sujunut? Täällä on kaikki mennyt toistaiseksi oikein kivasti. Ihmettelyä ja harjoitteluahan tämä hieman vielä on
Perjantaina oltiin ekaa kertaa neuvolassa. Painoa oli myös meidänkin vauvalle tullut viikossa (kotikäynnin jälkeen) yli puoli kiloa. Olin tosi helpottunut, kun alkuun maito ei oikein tahtonut riittää, mutta nyt näyttää, että hanat on auennut kunnolla. Meillä vaihtui myös neuvolan täti. Harmitti aluksi, mutta uusikin vaikutti onneksi mukavalta ja osaavalta.
Bambilainen mä sympatisoin sua täysillä! Mua ärsytti tosi paljon, kun joka ilta sai puhelimessa selittää, että todellakaan ei ole vielä yhtään supistusta tuntunut sekä äidille, mummalle että anopille. Ihan omassa kärsimättömyydessäkin (ja tukalassa olossa) oli tarpeeksi kestämistä. Mulla oli yliaikakontrolli 41+4, mutta käynnistysajan antoivat vasta 42+2. Onneksi käynnisty heti yliaikakontrollia seuraavana yönä itsekseen (tai luulen, että alatutkimuksella oli hieman osuutta asiaan).. Toivotaan, että sullakin viimeistään sitten lähtee käyntiin. Mulla ei tosiaan ollut mitään supistuksia aikaisemmin, joten ehkäpä sulla käynnistyy ihan itsekseen jo ennen perjantaitakin!
Meillä oli myös synnytyksessä kätilöopiskelija. Suosittelen myös! Varsinaista kätilöä ei nähtykään muuten kuin tullessa ja ponnistusvaiheessa. Mä tosin olin suurimman osan synnytyksestä suihkussa, mitä suosittelen myös kovasti. Istuin jumppapallon päällä ja suihkutin supistuksen tullessa kuumaa vettä selkään. Auttoi ihan tosi hyvin ekä kokenut mitään tarvetta epiduraalille, vaikka etukäteen ajattelin, että haluan sen ehdottomasti. Mies-raasu joutuin hikoilemaan kolme tuntia höyryävässä suihkussa mun seurana (kätilöopiskelija kurkki välillä ovesta).
Meillä on myös lämpöpussi turvaistuimeen. Kerran jo on käytettykin. Neuvolaan mennessä oli tosi sateinen ja tuulinen sää, mutta lämmin kuitenkin. Laitettiin pojalle ihan normi sisävaatteet ja sitten pussi kiinni ulkona ollessa (15 metrin matkat kotoa autoon ja autosta neuvolaan). Oli kätevä, kun heti autossa ja sisällä ollessa pystyi vaan avaamaan pussin eikä tarvinnut riisua ja pukea ulkovaatteita. Toimi siis hyvin suojana, vaikka ainakin meidän pussi on vielä näillä säillä ihan liian kuuma pitempään käytettäväksi.
Olette miettineet vielä ristiäisiä? Meidän pitäisi vähitellen alkaa suunnitella niitäkin. Sen verran uusia porvoolaisia tosin ollaan, että hyvät vinkit olisi tervetulleita esim. juhlapaikoista (tosin luultavast ipidetään kotona, vaikka täällä ahdasta onkin), mukavista papeista, kakun tilauspaikasta ym.