Porvoon seudun odottajia?

Olen kuullut ettei pitäisi värjätä ja sitten taas jotkut sanoo että riskit on kovin pienet...No, mä olen tämän raskauden aikana värjäyttänyt hiukset nyt kolmesti ja neljäs kerta tulee juuri ennen laskettua aikaa. Kyllähän ne riskit mietityttää, mutta kun mitään kiistattomia todisteita ei ole puolesta eikä vastaan, tai en oo ainakaan semmosia nähnyt, niin jatkan tähän malliin...
 
Niin minäkin olen tämän asian ajatellut, kuitenkin puhutaan niin pienestä määrästä haitallista ainetta. Jokapäivähän sitä syödään ja juodaankin kaikenlaisia lisäaineita ym. kun ei niitäkään pysty kokonaan välttämään...
 
Tuoreeltaan neuvolasta... Viikko sitten lääkäri sanoi että vauva ei vielä kiinnittynyt ja tänään neuvolan täti meinasi että on!! myös maha on alas valahtanut ja monia viikkoja kateissa ollut nälän tunne palannut:) Supistukset muuttuneet aikas paljon ikään kuin menkkamaista särkyä selässä ja mahassa kun supistaa :) jännityksellä siis odottelemme!! meinasi jo neuvolan täti epäilemään että niinköhän tulen enää ensi viikolla mutta yritän olla intoilematta ja yrittää kuitenkin odottaa rauhassa... kakara kiusallaankin varmasti odotuttaa mua :D


Tervetuloa uusille!! hauskaa että meitä on paljon.. kumpa olisi jengi ollut kasassa jo sieltä alusta asti eli kiva että täällä on ihan alussa olijoitakin :)

Tuosta hiusten värjäämisestä mäkin olen paljon kuullut ristiriitaista tietoa.. itsekin kerran hiukset värjännyt raskausaikana pari viikkoa sitten. Totta on että kaikkea myrkkyä ja muuta moskaa kyllä tulee ihan tossa ulkonakin hengiteltyä että eiköhän nykyisillä väreillä ole aika turvallista värjätä. tuskin on yhtään tapausta todistettavasti että hiusten värjäys olisi raskausaikana lapselle jotain aiheuttanut.

Toiv. kattoremppa saadaan päätökseen... olenkin tuntenut aika huonoa omaatuntoa kun toivon viileää ja mahdollisesti jopa sadetta kun monella työkaverillakin on vielä lomat edessä :)

Tänään uskaltauduin vielä sienimetsään ja jos sitä huomenna vaikka äitin ja isän pihalta mustikoita kävisi noukkimassa varastoon vauvalle (vaikka äiti onkin jo kuulma pakastanut useamman rasian pikkuiselle:))

Asiasta aivan seinään: Onko kellään kokemusta pesupähkinöitä pyykin pesussa? mulla tossa eka pussi ja eilen pesin ekan koneellisen kera sitruunan tuoksun. pyykki kyllä pehmeää ja houkuttelis pestä varsinkin vauvan pyykki että olis pehmeää ja toisaalta myös luonnonmukaista ja ympäristöä säästävää...
 
bambilainen: sulla on kyllä lupaavat merkit. Tsemppiä nyt loppuun asti! Oispa itelläkin viikot jo noin pitkällä...Palan halusta kuulla sitten sun kokemuksia synnäristä yms.

Pesupähkinöillä olen pessut vauvan vaatteet ja vähän omia myös. Meinasin kokonaan siirtyä niihin, mutta katotaan nyt :) Olen ollu kyllä tyytyväinen. Toki noi vaatteet ei ole ollu sillä lailla likasia, joten en tiedä miten hyvin tahrat lähtee pois, mutta sitä varten ostin myös sappisaippuaa. Oishan tuo sellanen pieni ekoteko joka ois helppo toteuttaa :)
 
Bambilainen mehän saatetaan olla samaan aikaan synnyttämässä =) Sulla on kyllä lupaavammat merkit kun mulla!

Mä oon toistaiseksi käyttänyt vauvan vaatteiden pesussa Erisanin pesunestettä, mutta oon kanssa ajatellut kokeilla noita pesupähkinöitä. Kiva kuulla Flora-79 kokemuksia! Saako muuten Porvoosta mistään pesupähkinöitä? Sappisaippuaa multa löytyykin jo kaapista varalta.
 
Jätin tänään sitten hyvästit työelämälle. Aikaahan siihen meni pidempään kuin olin kaavaillut, pääsin lähtemään kotiin vasta klo 18:00 :headwall: Nyt on kuitenkin hyvä mieli, että sain briiffattua pomon ja osittaisen tuuraajankin. Ihana työkaverinini jopa äityi niin huolehtivaiseksi, että kantoi kaikki kassinikin autooni :hug: Kovasti kaikki toivoyttelivat hyviä vointeja ja pyysivät minua käymään kylässä nyytin kanssa. Täytyy kyllä tunnustaa, että olin helpottunut päästessäni vihdoin lähtemään kotiin. Ottihan se kuitenkin voimille enemmän kuin olin arvannutkaan. Kiva oli kaahailla motarilla, kun välillä supisteli mojovasti :eek:

Hiuksia olen minäkin värjäillyt raskauden aikana. Vauva lehdessä on ollut ihan jotain tutkimustulostakin, että kohtuullisesta värjäämisestä ei ole todettu olevan haittaa.

Voi hitsiläinen, että on jänskät hetket Vimpulla ja bambilaisella. Parin kuukauden päästähän tuo on itsellänikin edessä :whistle:

Kattoremppa etenee hyvää vauhtia, mutta ei tietenkään suunnitelmien mukaan. Liki 3000 ?:n lisämaksu on tulossa, kun emme voikkaan käyttää vanhoja kattotiiliä uudelleen :/

 
Moi kaikki porvoolaismammat,

Ootte kirjoitellut niin paljon etten varmaan muista kaikkia kommentoida mutta yritän nyt kuitenkin..

Minä käyn Rauhankadun neuvolassa ja olen kyllä tykännyt. Alussa oli toki vähän säätöä kun vakituinen neuvolatäti oli pidemmällä saikulla ja oli kaikennäköisiä tuuraajia, mutta kaikki oli kyllä ihan mukavia. Syyskuussa meilläkin synnytys/perhevalmennus - en tiedä vielä osallistunko.

Olen muuten tänään eka päivä töissä kesäloman jälkeen ja taitaa myös olla vika.. Neljän tunnin jälkeen selkä jumittaa TODELLA pahasti ja jalat ihan turvoksissa. Tilasinkin lääkäriajan huomisaamuksi.. Muutenkin närästää ja pissattaa niin paljon öisin etten tahdo saada nukuttua kunnolla ja sit väsyttää päivisin...

Värjäsin tukkani pari kuukautta sitten, ja kampaaja käytti jotain mömmöä missä oli vähemmän kemikaaleja kun kuuli että olen raskaana.

Olen myös ajatellut että kokeilisin niitä pesupähkinöitä, mieheni on atoopikko joten luulisi olevan hyvä juttu. Onko muuten atooppinen iho periytyvä? Kun tietää millainen helvetti miehelläni on talvisin ihonsa kanssa jos on jäänyt rasvaamatta.. En soisi kyllä kenellekään..

Oli muuten mielenkiintoista kattoo ''meidän'' lista. Ensisynnyttäjiä melkein kaikki ja kukaan ei oo ihan nuori. Mullekin on kertynyt ikää 34 vuotta.. =)

Nyt on taas pakko kävellä hetken, muuten jämähdän lopullisesti tähän tuoliin..

t. KatLinn ja Masuasukki 32+1
 
Heissulivei!

Täällä sitä on tiukat paikat sitten muutamilla :) Jännityksellä odotellaan..

Meillä arki sujuu aika mukavasti mitä nyt hieman tylsyyttä esiintyy sillon tällön. Pikkusella tuntuu olevan hieman koliikkia ja esikko on sitten ihanan mustasukkanen, mutta eiköhän se siitä. Kyllä on aika mennyt hurjan nopsaan kun tuo pikku-ukko on jo yli kuukauden ikänen vaikka tuntuu että just olin synnyttämässä. Me käydään myös rauhankadun neuvolassa ja oon tykännyt tosi paljon, neukkatätikin vaihtu nyt toisen synnyttyä kun meillä oli muuttokkin.

Hiuksia olen itsekkin värjänny vaikka onkin erilaisia mielipiteitä tullut vastaan mutta kyllä noilla pojilla näyttäs kaikki olevan hyvin ja ihan terveitäkin on.

Mä taidankin sitten olla nuorimpia täällä, ikää kertynyt 21 vuotta no 3kk kuluttua tulee vuos lisää :D

Kovasti voimia ja tsemppiä teille kaikille, mä pidän täällä peukkuja ja jännitän!!
 
Heips taas!

Kiitos Flora tiedosta! Pitääpä käydä huomenna vaippatalosta hakemassa pesupähkinöitä. Samalla varmaan tarttuu mukaan taas jotain muutakin, vaikka periaatteessa ei kyllä mitään enää ennen vauvan syntymää olisi tarvetta ostaa.. :whistle:

Bambilainen oletko täällä viellä? Mulla on tänään rv 41+1 eikä vieläkään mitään merkkiä mistään.. :headwall: Nyt oikeasti alkaa jo olla tylsää, vaikka etukäteen varaudunkin, että yli menee. Ei pysty keskittymään tekemään mitään, kun koko ajan odottaa, että jospa kohta alkaisi tapahtumaan. Huomenna on neuvola. Oman "tädin" pitäisi olla palannut kesälomalta. Kovasti toivoin ettei olisi enää tarvinnut ilman vauvaa nähdä. Jospa siellä selviäisi jotain mahdollisesta käynnistyksestä tmv. Porvoossa kai yliaikakontrolli on viikolla 41+5.

Meitä porvoolaisia mammoja on kertynyt kyllä tänne jo mukavasti. Kiva, että on muitakin esikoisten odottajia. Ei ole itse ainoa, joka on ihan pihalla kaikesta. Mievaa voit antaa meille muille sitten vinkkejä! Mä en kyllä varmaan malta siirtyä täältä mihinkään sitten, kun vihdoinkin nyytti on kainalossa vaan jään tänne jännittelemään teidän muidenkin puolesta :)
 
Tervetuloa udelle mammalle!! :)

Meitä alkaa tosiaan olla aika kiva joukko koossa! en mäkään varmaan täältä malta mihinkään siirtyä sitten kun on pieni tossa vieressä:)

Miten ihmeessä Vimpu oot säilyttäny mielenterveytes vielä :) tuntuu että ite alkaa olee jo ihan hermostunut.. tänään vähän helpotti kun pyörähdettiin ikeassa ja ostettiin tonne pieneen makuuhuoneeseen (josta siis tulee vauvalle huone) verhot ja matto... ei hän siis vielä muuta sinne mutta lastenhuoneeksi sisustetaan ja pikkunen muuttaa sinne nukkumaan sitten kun ei yösyöttöjä tartte ja me maltetaan hänet sinne siirtää =)

Mäkin tuolta vaippatalosta ostin pesupähkinäni.. kattelin netistä että seuraavaksi tilaan vähän isomman pussin ja sitten sitä valkopyykin joukkoon laitettavaa jauhetta jostain nettikaupasta. Huomasin muuten että näsin S-marketissa on sappisaippuaa sekä nesteenä että palana!! en muista mitä vaippatalossa maksoivat mutta oliskohan noi ollu jotain vähän päälle kolmen euron... Yhtenä päivänä keittelin noista pähkinöistä pesuliuosta ja sillä olen nyt tyytyväisin mielin pessyt niin keittiötä kuin vessaakin! jotenkin omituista vaan aina kaivaa se pesuainepullo jääkaapista :)

Mulla selkeesti parina päivänä ollut enemmän supistuksia ja samaa aikaa menkkamaista kipua, jota on välillä muutenkin.. tuntuu että paras paikka olis istua jumppapallon päällä ja heiluttaa itteensä sivulta sivulle koko ajan... jumppapallo heitettiin muutossa pois turhana!! :LOL: eli heilun ku hullu kaikilla tuoleilla koko ajan... mutta ihan varmaan muakin kiusaa rutkasti sitten kuitenkin yliaikaan!

Sukulaiset jo ihan intopinkeenä ja jos äiti ei saa heti mua kiinni on välittömästi soittamassa miehelle :)
Annoinkin tänään ohjeistuksen että sitten kun sairaalaan lähdemme ja mahdollisesti siitä heitä informoimme (joka tarkoittaa sitä että koko suku tietää muutamissa minuuteissa uutisen), voi sanoa kaikille että en sitten halua yhtään "tsemppiä, hyvin se menee" viestejä tai mitään muita väliaika tiedusteluja... edes heiltä. me ollaan yhteydessä sinne jos halutaan.. ennenkuin on siis iloisia uutisia kerrottavana. hoh:)
 
Vimpu, et varmaankaan enää yhenä kappaleena?:)

mulla enää viikko laskettuun, ei jaksais enää ja eilen tuli paineita lisää... vanhemmat ovat 1,5 vuotta myyneet taloaan muuttaakseen savonlinnaan aloittamaan uuden elämän kun vielä voivat... ja mitään ei oo tapahtunut. nyt suurella todennäköisyydellä talo menee kaupaksi ensi viikolla ja niiden pitää alkaa sitten tekemään pikaisia päätöksiä ja etsimään itselleen se koti uudesta paikasta.. voisiko tämä vauva nyt vaan tulla niin voisivat sitten kaikki olla rauhassa:) toisaalta surettaa että jos nyt just lähtevät mutta toisaalta tiedän että se on niiden elämän kannalta ainoo oikee ratkaisu... on ollut niin paljon epäonnistumisia ja epätoivoa että uusi elämä uudessa paikassa tekisi niistä niiiiin onnellisia:) päästään kuitenkin miehen työn luonteen vuoksi usein heillä käymään ja samalla tapaisi omia isovanhempiaankin useammin kuin nyt...

alanko vaan pinnistää... jos tää nappula vaikka tulis ulos mua potkimasta :LOL:
 
Hei vaan kaikki mammat :wave:

Meidän meneillään oleva kattoremontti on pitänyt minut tiukasti poissa netistä (...vaikka eihän mun pitänyt sekaantua siihen ollenkaan :headwall: ). Työ etenee hitaasti, kuten vanhoja taloja remontoidessa tapaa käydä. Tänään saatiin sentään kattotiilet nostettua katolle ja kova ryske sieltä kuuluu parhaillaankin eli homma etenee. Vastoin pelkojani remontti ei ole nostanut verenpainettani vaan neuvolassa mitattiin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan normaali paineet :) Sairausloma ja lepo tekevät selvästi hyvää.

Vimpu ja bambilainen vieläkö olette yhdessä kasassa?
Bambilainen saahan talon luovuttamista uusille ostajille lykättyä, jos vanhempasi haluavat aikaa etsiä rauhassa uutta kotia ja vaikkapa olla tarvittaessa hetken vauvan hoitoapuna :saint:

Mun vanhempani muuten ilmoittivat tulevansa tarpeen vaatiessa auttamaan vauvan kanssa ensimmäisten viikkojen ajaksi. He asuvat Pohjanmaalla, joten asuisivat sitten meillä tuon ajan. On lohdullista tietää, että apua on saatavilla vaikkakin näillä näkymin haluamme mieheni kanssa rauhoittaa ensimmäiset viikot ihan vaan keskenämme vauvan kanssa oleiluun. Mieheni aikoo pitää kaksi viikkoa isyyslomaa synnytyksen jälkeen :heart:

Mitenkäs teillä muilla? Jääkö isä auttamaan vauvan kanssa vai onko läheiset hälyytysvalmiudessa? :LOL: Rohkeammat mammat toki pärjäävät vauvan kanssa ihan yksinkin :whistle:

KatLinn miten sulla kävi lääkärissä? Kuullostaa aika ikävältä olla töissä tuossa kunnossa. Mulla on muuten myös jääneet yöunet katkonaisiksi juurikin närästyksen ja yöpissailun takia. Neuvolan täti sanoi vauvan painavan päällään virtsarakkoa ja se aiheuttaa vessassa ramppaamisen. On muka olevinaan kauhea pissahätä, mutta pönttöön lirisee vain muutama tippa :p Neuvoksi sain päiväunien nukkumisen. Se kun kuulemma totuttaa elimistöä synnytyksen jälkeiseen aikaan.

Jaahah...pesukone kuului lopettavan pyörimisen. Lähden siis ripustamaan vauvapyykkiä kuivumaan :heart:

Voikaa hyvin!
 
Minäkin utelen joko on tämän ketjun ekat vauvat syntyneet?

Meillä mies pitää kolme viikkoa isyyslomaa putkeen sitten kun vauva on syntynyt. Meillä on niin onnellinen tilanne, että kummatkin isovanhemmat asuu täällä Porvoossa myös, joten saadaan kyllä hoitoapua jos tarvitaan.
Viime yö oli kyllä ennätyshuono nukkumisen suhteen. Lonkkia särki oli miten päin tahansa ja selälläänhän en voi nukkua kun tulee heti huono olo. Toivottavasti yöt ei ole tällaisia nyt sitten loppuun asti, sillä monta viikkoa tässä olisi vielä edessä...

Silve: pysy pois vaan sieltä työmaalta. Tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty. Itselläkin vähän samaa vikaa että pitää olla mukana vaikka ei ois kovin fiksua kyllä. Meillä on myös remontti meneillään, tosin pian se on valmis tämän vuoden osalta :) Vanha okt täälläkin joten on tullut vastaan yhtä sun toista pientä ylläriä jotka viivästyttää töiden valmistumista aina välillä. Ens kesänä otetaan riski ja avataan kylppäri. Mitähän sieltä mahtaa sitten löytyä :LOL:
 
Moi taas,

Minä olen nyt onnellisesti sairas-lomalla! Kävin työpaikalla viime tiistaina luovuttamassa avaimet ja työsuhdekännykkä, eikä tuntunut yhtään haikealta. Ja heti keskiviikkona loppui pahin närästys.. Kai se johtui osin stressistä?
Tänä aamuna kävin taas normaalisti neuvolassa ja kaikki oli ok - paitsi että löytyi joku lähete mun papereitten sekaan - lähete sokerirasiktukseen.. Olen kuulemma sen ikäinen ensisynnyttäjäksi että mun kuuluu mennä sinne (halusinko vai en.. ) Eli ylihuomenna sit labraan...
Meillä alkaa perhevalmennus 9.9. Rauhankadulla ja tilasin myös ajan synnytysosaston tutustumiskäyntiin 4.9. :)

Kokeilin muuten kans pesupähkinät ja kovasti tykkäsin. Nyt takaisin pihalle nauttimaan auringosta!
 
Niin joo tuosta perhevalmennuksesta, meillä se alkoi Gammelbackassa viime viikolla. Tänään on sitten toinen kerta :) Ihan hyödylliseltä se vaikutti ainakin näin alkuun. Meillä oli ekan kerran aiheensa synnytys, loppuraskaus ja kivunlievitys. Tapaaminen kesti reilu kaksi tuntia ja pitää kyllä sanoa että ottipas selän päälle istua paikallaan tuo aika :) Synnärille mennään tutustumaan muistaakseni 8.9.
Kiva kuulla KatLinn että olo on parempi. Varmasti stressi vaikuttaa. Itselläkään ei ollut lainkaan haikea olo kun heinäkuun alussa jäin kesälomalle ja sitä kautta sitten suoraan tälle varhennetulle äitiyslomalle. Iso helpotus se oli kun työmatkat Prv-Hki välillä alkoi olla raskaita ja mun työ oli...noh, aika stressaavaa :p
 
Silve, älähän nyt sinä ainakaan siellä katoilla kiipeile:) vaikka joo tiedän, poissa pysyminen ei ole helppoa... itse ainakin tykkään kaikesta tollasesta hommasta. Kesällä mökillä kun muun naiset tiskas ja teki ruokaa ni mä purkasin vanhaa aittaa miesten kanssa;) olis siinä appiukolla ihmettelemistä!

KatLinn
Hyvä että olo helpottaa... töissä ikävä olla ja huono omatunto kaikesta jos paha olo koko ajan...

Luulisin että Vimpu on jo nyyttinsä saanut... kunhan vain tulisi tänne äkkkkiä kertomaan että miten meni ja millainen on porvoon sairaala...

Mullakin mies jää heti kun vauva syntyy, kotiin. Aikaa ei vielä tiedetä kun on sen lainen vuorotyö että on muutenkin todella paljon vapaata (4 töitä ja 6 vapaata) eli kun yhden neljän jakson poistaa, tulee kertaheitolla aika pitkä vapaa... eli olen muutenkin tosi vähän yksin.

Kovasti ollaan yritetty täällä että vauva jo tulisi.. kolmen S:n kotikonsteista ei taida hyötyä olla... tosin johtuisko siitä ettei ole sitä saunaa ja on joutunut paikkailemaan muilla;) ei tod imuroinnilla B)

Meilläkin toiset isovanhemmat asuu Loviisassa ja Nämä minun vanhemmat tietysti yrittävät tuossa nyt pysyä sen aikaa "että saadaan vauva tehtyä" niinku äiti sanoo... Toisaalta todella haikeeta että lähtevät nyt... toisaalta nyt tuntuu että sillä oli jokin tarkoitus että talo ei ole aikaisemmin kaupaksi mennyt. On ihanaa että voi vielä aloittaa uuden elämänvaiheen, Äiti lopen kyllästynyt työhön jossa ollut varmaan 25v ja isä ollut yli vuoden sairaslomalla... ensin keuhkoveritulppa ja sitten molemmista käsistä ranteet niin kuluneet että ei voinut välillä juomalasia nostaa kun sattui niin paljon.. nyt kädet leikattu ja voisi etsiä töitä (jos niitä kukaan voi nyt löytää...) Äiti vuorotteluvapaalla ja sen jälkeen jättää työnsä, Moottoripyörä alla ja uusi vaihde elämässä:) Mennään sitten aina mummolaan kylään, siellä on muitakin sukulaisia paljon :)
 
Hei mammat!

Meille syntyi 21.8. aivan ihanainen poika :heart: :heart: :heart: Nuoren herran mitat ovat 54 cm ja 4556g, joten ei ihan pikkumies. Käytiin tosiaan viime torstaina yliaikakontrollissa. Sieltä vielä passittivat kotiin. Käynnistys olisi ollut vasta viikolla 42+3 eli tiistaina. Ilmeisesti alatutkimus kuitenkin ärsytti sen verran, että supistukset alkoivat seuraavana yönä, ja aamupäivällä yhdentoista jälkeen meillä oli jo nyytti kainolossa. Kaikki meni siis varsin nopsaan ja helpommin kuin etkäteen kuvittelin =)

Sairaalassa oltiin kolme yötä eli maanantaina kotiuduttiin. Synnytysosasto oli ihan tupaten täynnä. Meidän vauvoilla on paljon tulevaisuudessa leikkikavereita =) Henkilökunta oli hurjan kiireistä, mutta ihanasti huolehtivat siitä huolimatta. Hieman harmitti, kun ei saatu perhehuonetta (ja oli huonetoveri), joten tuore isi joutui aina lähtemään seitsemältä illalla kotiin.

Mun vanhemmat asuvat Etelä-Pohjanmaalta. Tulivat heti viikonloppuna vauvaa katsomaan, ja äiti varmaan jatkossakin hyppää heti junaan, jos joku hätä on. Harmittaa kyllä etäisyys sinänsä, että eivät millään vauvaa ihan viikottain näe. Miehen äiti asuu Helsingissä, ja hän onkin käynyt meillä joka toinen päivä kotiutumisen jälkeen. Vauvan hoidosta selviää kyllä hyvin ilman apuakin, mutta mihinkään muuhun ei jaksaisikaan keskittyäkään. Ihanaa siis, että anoppi on tehnyt ruokaa, käynyt kaupassa ym. Mies tekee kotona töitä ainakin pari viikkoa, joten ei tarvitse juuri yksin vauvan kanssa olla. Kiva näin aluksi,kun on itsekin aika epävarma hoidon suhteen.
 
Onnea Vimpu! Iso poika sieltä sitten tulikin :) Kiva kuulla että kaikki sujui hyvin ja ei tarvinnut käynnistellä!

Mua vähän harmittaa tuo ettei siellä synnärillä ole kuin yksi perhehuone. Mies haluis kovasti olla mukana siellä koko ajan, mutta tuskin se sitten onnistuu...Niin ne muidenkin miehet varmaan haluis olla :D
 
Vimpu, paljon Onnea poika vauvasta :hug:

Minulla vielä jonkin verran matkaa tuohon, mutta äkkiä tämä aika tuntuu menevän kun jo puoliväli häämöttää HUH-HUH!!!
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin, pikkusen sydän äänet kuuluivat vahvasti jne. Reilu viikko vielä rakenne ultraan, ehkä saamme sitten tietää kumpi sielä polskuttelee... :heart:

Onko kenelläkään muuten kokemuksia 4D ultrasta, kävitkö Porvoossa, paljonko maksoi ja muutenkin mitkä oli fiilikset jne?
 
Me käytiin Helsingissä Femedassa 4d:ssä ja tais kelakorvauksen jälkeen olla tuolla hintaa n.160e. Tykättiin kovasti :) En tosin tiedä menisinkö toiste, mutta tämän esikoisen kanssa ollaan luvalla sanoen hössötetty vähän :ashamed: Mutta siis oikein mukava kokemus!
 
Onnea Vimpulle!!! :flower: :heart:

Mua ahdistaa niin tuo juttu että perhehuoneita on vain yksi ja tietää että paljon porukkaa... Ollaan miehen kanssa muutenkin niin huonoja siinä että pitäis yöpyä eri paikoissa... ja varmasti ei haluaisi siinä vaiheessa olla erossa meistä ollenkaan.

Noh täällä kuitenkin vielä odotellaan. maanantaina olisi SE päivä ja neuvola... jos ei mitään tapahdu, puhui jo viimeksi että "sitten jos menee yli... yliaikakontrolli silloin ja silloin" argh!!
yhtään sukulaisten puhelua ei enää jaksa ja kysellään että no eikö vielä ole mitän merkkejä!? no alappa siinä kaikille kertoo että joo viimeyönä oli maha ihan sekaisin, saattaisko olla merkki vai ei... :)

Mutta perässä tullaan:)
 
Jee! meidän ketjun ensimmäinen vauva on nähnyt päivänvalon! Paljon onnea Vimpu :flower: Komean kokoinen poika. Et kai vaan ole kotoisin Etelä- Pohjanmaalta? Itse pohojalaisena tiedän, että kaikki sielä tapaa olla suurta ja komiaa, ja poikanne näyttäisi saaneen hieman vaikutteita :LOL:
Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja synnytyskin eteni nopeasti. Oli myös kiva kuulla kokemuksiasi Porvoon sairaalan synnäristä. Minulle kun tarjottiin mahdollisuutta käydä kontrolleissa ja synnyttää Naistenklinikalla. Valitsin kuitenkin Porvoon sairaalan välimatkojen ja aiemmin PS:n muilta osastoilta saatujen hyvien hoitokokemusten takia. Verrattuna esim. Meilahden sairaalaan Porvoon hoitohenkilökunta on vetänyt kyllä kirkkaasti pidemmän korren. Pienen sairaalan haittana on toki pienemmät tilat. Tuon ainokaisen perhehuoneen saaminen taitaakin edellyttää aikamoista tuuria :/

Taitaa olla turha toivo, että lokakuussa synnärillä olisi yhtään vähemmän ruuhkaa. Johan meidänkin pinosta löytyy useampi lokakuinen LA ;)

Bambilainen elää jännittäviä aikoja :) Täälä eletään NIIN hengessä mukana. Tuossa vaiheessa varmaan jokainen herkistyy kuulostelemaan kroppansa tuntemuksia. Jokainen vähäinenkin poikkeama voinnissa saisi ainakin mut hermoilemaan :eek:

Onko meidän kaikkien tiedot päivitetty listaan? Lisätkää ihmeessä puuttuvat tiedot, jos siis niitä on. Ajattelin myös, että synnyttäneet voisivat halutessaan lisätä listaan uuden tulokkaan sukupuolen ja syntymäpäivän.


Lista meistä

mievaa________________________2.lapsi

Vimpu80______LA 9.8._____29 v.__esikoinen

bambilainen___LA 31.8.__________esikoinen

Flora-79______LA 7.10._____30 v.____esikoinen

KatLinn_______LA 11.10._________esikoinen

Silve_________LA 21.10.___37 v.__esikoinen

Alice76_______________________esikoinen

Lily-77_________LA 22.1.___32v.__esikoinen
 
Perhehuoneista: Meille sanottiin tutustumassa käydessä, että perhehuoneita on oikeastaan kolme. Eli, jos ei ole ruuhkaa, niin kaksi normaalia huonetta on muutettavissa perhehuoneiksi. Silloin sanoivat myös, että perhehuoneen yleensä aina saa tai että vähintäänkin pääsee normaaliin huoneeseen yksin. Jos ei ole huonetoveria, niin silloin isä saa periaatteessa viettää aikaa huoneessa myös vierailuaikojen ulkopuolella, koska eihän se silloin ketään haittaa. Ilmeisesti nyt todellakin oli poikkeuksellinen ruuhka (ainakin sanoivat, että pari viikkoa sitten oli vielä ihan rauhallista), joten teillä voi hyvinkin olla ihan hyvät mahdollisuudet saada perhehuone:)

Mä olisin toivonut kyllä todellakin, että isi olisi ollut mukana öisinkin. Meidän vauva ei juurikaan sairaalassa öisin nukkunut, ja siinä todellakin olisi tarvinnut hoitoapua, että olisi itse saanut nukuttua vähän. Itse nukuin sairaalassa olo aikana varmaan 2h/yö, joten lopuksi olinkin aikamoinen zombie (päivisin ei saanut nukuttua, kun huonetoverilla oli vieraita).. Olisihan vauvan tietty saanut lastenhuoneeseen yöksi, mutta jotenkin sitä ei malttanut eikä edes luonne antanut periksi (ihan hölmöä..)

No, nyt kotona onneksi pikkuinen on alkanut ekaa yötä lukuun ottamatta nukkua ihan hyvin. Isolle miehelle ei vaan riittänyt oma maito aluksi, ja nälkäänsä kai kiukutteli. Sairaalassa tosin sai lisämaitoa, mutta se taas varmaan aiheutti hieman mahanpuruja.

Silve: Olen tosiaan Etelä-Pohjanmaalta kotoosin (Ilmajoelta). Mistä itse olet? Meidän pienellä miehellä on kyllä oikein pohojalaanen asenne ja meininki, vaikka taas ulkoisesti täysin isäänsä tullut =)
 
Vimpu Siitä teirän krannista elikkäs ehta ja oikia Seinäjokinen oon B) Porukat tosiaan vieläkin asustelevat lapsuudenkodissani ja sielä tulee kyläiltyä muutaman kerran vuodessa.

Ai että perhehuoneita onkin enemmän. Hyvä tietää ;) Minäkin ottaisin mielelläni mieheni tueksi myös yöaikaan. Olisipahan sitten juttuseuraakin, jos ja kun joutuu vauvan kanssa valvomaan.
 

Yhteistyössä