Pohjanmaan odottajat

NiQ Joo selkä-vammaisuus ei ole hääviä . On tää aika iso jo,rupee olemaan tiellä. En ole tottunut tämmöiseen isomahaisuuteen kun muuten niin hoikka ,alkaa kyllä kypsyttämään välillä ja olisin täysin valmis ottamaan pojun jo maailmaan =)

Mammapolille sain lähetteen sokereidentakia ja siellä katsotaan ja jutellaan samalla mun selästä että voinko synnyttää alatien kautta vai menenkö sektioon vai mitä me tehdään .


mmira & PikkuPrinssi 32+3
 
Viimeksi muokattu:
Tnse Mulla oli toi Kaisu neuvolan terkkana, mutta se jäi jo pari viikkoa sitten pois(vaihtoi työpaikkaa). Tällä viikolla on vielä Kaisun sijainen, mutta sitten aloittaa kesätyöntekijä.
Mä olen ainakin saanut semmosen käsityksen että kaikilla on kirkonkrannilla ultrattu ja jos ei näin ole niin pyydä että ultrataan kun niillä kerta se ultra sielä on. Se on terveyskeskuksen vanha ultra, mutta uskoisin että sulla syke pitäisi hyvin näkyä. Mulla ainakin näkyi molemmista 8 viikolla.

Päivi ja pikkupoju 37+1
 
NiQ
Keltainen sammakko en oo edes kuullut moisesta :O missä sellasta on mainostettu? kenen toimesta toi järjestetään?

mmiralla kaunis masu <3

Päivin masuki alkaa näyttää pikkuhiljaa siltä ettei sitä enää kovin kauaa kanniskella :)
 
Mulle annettiin ihan ensimmäisellä kerralla neuvolasta lappu, noissa oli vaihtoehtoisia päivämääriä mistä valita.

30.5 oli joku sikiön kehitys ja raskauden muutokset (tähän tosin suositeltiin tulevan jo alkuraskaudesta, en taida viitsiä enää näin ison mahan kanssa mennä :D) ja 6.6 meinasin mennä fysioterapia-osaston äitiysvalmennukseen.
 
NiQ
Ai ne käynnit oli noita. Ton fyssarikäynnin kävin, tosin mä en saanu siitä mitään irti koko käynnistä, mutta tulipahan käytyä :) tosta sikiön kehitys-jutusta en oo kuullutkaan....
 
NiQ
AI jaa :D silloin ku mä sen kävin niin sillä oli kyllä aika vanhanaikaiset opit, ja muistaakseni sillä tädillä (n.50v) oli omiakin lapsia, mutta ei se tuntunut ainakaa oman kokemuksen mukaan mitään kertovan tai tietävän. Mulle ainakin tuli sellanen tunne että se on joskus 80-luvulla aihetta opiskellut ja sillä selvä. Ei se osannut oikein vastata mihinkää liikunta-kysymyksiin mitä mammat siellä kyseli ja sille tuli esim. uutena asiana että imetystyynyn kans voi nukkua niin saa koko kropan hyvään asentoon yöksi. Mutta kai se sit fyssariosastolle on tärkeetä, että siellä kävis sen 1,5h istumas ja huudattamas häntäluutaan :D
 
Minä olen käynyt silloin joskus vuoden alussa tuossa fysioterapia jutussa ja sitten noissa muissa tk:lla järjestetyissäkin talvella ,ennen synnytysvalmennuksia. Eipä niistä mitään juuri irti saanut,mutta tulipa nyt käytyä =)
 
NiQ
Mä en oo ees muista ollut tietoinen ku tuotsta fyssarista :( olisin varmasti menny ihan vaan uteliaisuuttani :D

Mää oon innokas uimari. Tai ainakin ollut :D Nyt on niin pahasti laiskistunut viimeisen kuukauden-parin aikana että oksat pois. Tänä aamuna sit käväsin vetämäs sen 1,5km, jospa taas alottais ennen ku menee uimahalliki kii....
 
Neuvolassa käyty.. Kaikki ok, th meinasi että saattaisi olla mahdollisuus et syntyy ennen laskettua, äitini on kaikki kolme lasta synnyttänyt etuajassa. Papu onneksi pysynyt rt, joten turhaan olen panikoinut mahdollisesta kääntämisestä tms.. Pää pääsee vielä hyvin vähän liikkumaan, melkein kiinnittynyt. Maha laskeutunut, th myös huomasi asian. Mua ei kyllä haittaisi että viimeistään la:na syntyisi! :)
Obsidan rautatabletit loistavia, viikon syönyt niitä ja 13 yksikköä hb noussut, ei tosin ollu mitenkään hirveen alhainen aikaisemminkaan.

Ja niistä maanantai aamun mammapiireistä.. Niitä on vielä 30.5 ja 6.6..
Itse yritän kahteen viimeiseen päästä! 6.6 jälkeen jää kesälomalle..
 
Mua niin harmittaa kun en pääse niihin maanantai aamun mammapiireihin, olis kiva saada uusia kavereita, mutta minnes työnnät tuon esikoisen B) kun ei oikeen mukana raaskis rehailla!

neuvola käynnistä:

Hyvin sain purnattua th:lle kuinka se lääkärikäynti vaivasi - ja vaivaa ja Marika-th hyvin ymmärsi tilanteen.. ja pisti lähetteen äitiyspolille lääkärille: saa kattoa kohdun koon kunnolla (sf kun hyppii pilvissä..) , vauvan koon ja kaiken mahdollisen - ajalla ja niin että jää sitten sellainen varma olo!
nyt vain odottelen puhelin soittoa polilta, ei oo kuulunu: vahtaan tuota puhelinta kuin sairas.. SOISOISOI, no soihan se.. mutta ei niillä asioilla mitä odotan :D
Kiireellisyyslähete suurien viikkojen takia oli 1-7pv, että eiköhän sinne tämän viikon aikana pääse kumminkin! :)

Tervetuloa kaikille uusille!

Täällä on yks innokas uimari, mutta paikat on niin suotuisat jo ettei viitti uimahalliin lähteä hankkimaan tulehduksia! :)

mmilia ja pikku2 36+5 ! :heart:

p.s voishan täältä pitää kaikille kiinnostuneille oman mammamiitingin jossain kahvilassa =) ?
 
neuvolassa käyty ja nyt se paastosokeri sitten pomppas... Oli 6.. Mittarit kotia ja pistelemään.. Herkut pois!!!!

Viikot 32+3
paino -350g/vk ! ! :)
turvotus -
verenpaine 120/73
pissa -
hb 125
sf 33
sykkeet 140xmin
liikkeet ++
(RT)
 
Tk:lla oli fysioterapeutin lisäksi . Lääkärin pitämä : Sikiön kehitys & raskauden muutokset.
Psykologin pitämä : Vanhemmuuteen kasvaminen & ihmissuhteet.
Tuo lääkärin pitämä osio on viimeisen kerran 30.5 ja psykologin oma 6.6. kolmesta päivämäärästä sai valita itselleen mieluisan, mutta jos joku on kiinnostunut nuosta niin ne pidetään tk:n kahvilassa Klo:18.30

Mammamiittinki : Olisi hyvä idea ? =)
 
NiQ
Keltainen sammakko uimahalli on juhannukseen asti auki, mutta muistaakseni vain 12-19. Eli kesäkuuksi ne supistaa noita aamun aukioloja ja sit juhannuksesta menee kuuukaudeks kiinni. Nou hätä! (Ellet välttis olisi halunnu mennä sinne ihan aamu-uinneille...)

mmilia hyvä että sait neuvolassa vähä avauduttua! :D nyt vaan äippäpolin aikaa odotteleen... Ihana toi sun masu <3

Ou nou, Anulle sit hyökkäs se rd :( tsempit pistelyyn ja ruokavaliomuutokseen!

mmira toi psykologi-juttu ainakin vaikuttais mielenkiintoiselta, mä taidan yrittää ainakin päästä sinne... :) aiotko sä mennä?

Mammamiittinki olis oikein mukava! :) Oiskos nää Seinäjoen mammat muuten kiinnostunut, jos perustettais facebookkiin oma jutusteluryhmä? sais vähä järkeillä noila miittinkejä ja tutustua muutenkin paremmin? :)
 
Mulle on huomiseksi varattu lääkäriaika, jännä nähdä tuleeko sairaslomaa ja kuinka pitkälti. Alkaa töissäolo olla tukalaa, selkä ja jalat oirivat ja supisteluita tulee usein :/ Hankalaa, kun työt on pääasiassa tietokoneella ja palaveereissa istumista.

Mammamiittinkiin tulen ilman muuta mukaan jos vain pääsen.
 
Työterveyslääkärille. Olin 1,5 vkoa sitten neuvolalääkärillä ja hän ehdotteli lyhennettyä työviikkoa, mutta siihen en suostu (siinä käy sitten vain niin, että sama työ pitää tehdä lyhyemmässä ajassa). Nyt työterveyshoitaja laittoi minut työterveyslääkärille...
 
Monta kertaa meinannut kirjoittaa, mutta aina se on jäänyt. Nyt on sopiva vapaahetki, kun isommat lapset on koulussa ja pienin on päiväkodissa..

Eli olen kohta 36v seinäjokinen sairaanhoitaja, ennestään neljä lasta iältään 16v-6v. Tätä raskautta edelsi yksi kohdunulkoinen ja kolme keskenmenoa (rv 6 -12) yli neljän vuoden aikana. Pikku hiljaa aletaan uskoa siihen, että tämä onnistuu, kun puoliväli alkaa häämöttää.

Helpolla ei ole kyllä tässäkään raskaudessa päästy. Virtsatieinfektiokierre alkoi hyvin pian raskautumisen jälkeen, eikä helpota. Sain estolääkkeet jo reilu kuukausi sitten, mutta niistä huolimatta tuli tulehdus! Lääkäri päätti ensin, että sitä hoidetaan tuplaamalla estolääkkeen annos kymmeneksi päiväksi, mutta se ei tehonnut. Sitten laitettiin yhdistelmä antibioottikuuri ja sen tuloksia kontrolloidaan nyt sitten huomenna. Oireet on muuten väistyneet, mutta se mikä minut on sairaslomalle taas ajanut, eli supistelut, ei. Paljoakaan ei tarvi tehdä tai pitkääkään matkaa kävellä, kun alkaa supistelemaan. Minulla on supisteluherkkä kohtu, se on tiedossa jo aikaisemmista raskauksista, mutta en minä näin aikaisin ole koskaan joutunut lepoon. Nyt vaan toivon, että kotilepo riittää! Sairaalassa sai maata ihan tarpeeksi kolmosen odotusaikana 8v sitten..

Dreamer75, rv 18+4
 
NiQ : Mä olen käynyt jo nuo kaikki tk:llä pidettävissä huomenna onkin sitten viimeinen se imetysjuttu tuolla neuvolassa =)

Facebook : Kyllä mua ainakin kiinnostaa, eli ryhmää vain kehiin =)

Anu Täällä mysö rd, polille odottelen aikaa viimeviikolla laitettiin nva:sta lähete, ihanaa tämä pisteleminen 3krt. päivässä alkaa olla jo sormet hellinä kun muualta ei verta tule.
 

Yhteistyössä