Pömppömahaiset plussaajat!!

Kurre Voi mä oon niin pahoillani sun puolesta. :hug: Sä kuitenkin jälleen todistit kuinka sitkeä sissi olet, kun suunta jo tulevaisuudessa.
En ole käynyt verikokeessa, enkä toisaalta uskallakaan, jos vaikka olis jotain pielessä. Meen sit 2vko:n päästä ultraan ja totuus saa sit lävähtää naamalle, jos jotain on tullakseen. Eli panikointi päällä, vaikka tarvisi nauttia että ainakin 2testiä todistaa mun olevan raskaana.

[/b]Nami :hug:

Miten Hobelixin pömppöily sujuu? Sä taidat olla seuraava testaaja.
 
Kamilla, voi ei, jaksamista tähän helkutinmoiseen jatkuvaan odotteluun. :hug: Ei meitä pömppiksiä ole tehty odottamaan koko ajan jotain, tässä menee vaan hermo!!!! :kieh: Mutta toi samahan se lienee mullakin eessä, eli taida itku auttaa markkinoilla, jos kerta välikierto on pidettävä... :/

Auringokukka, :D ihana toi "Pömppikset on terästä, muut tulee perästä!" :p Tsemppiä sinne allergian ja kaikkien kasvilannoitteiden kanssa. Ruikkaat vaan katos joka tuubista ja pötköstä osansa joka paikkaan, niin hyvä tulee. ;)

Ja peesaaan kovasti Namia, aivan ihana toi Hobskun lause. :heart: Kyllä me ollaan kauniita ja erilaisia, vaikkakin pieniä säröjä löytyy. :hug:

Sahrami, :hug: . Hitto sentään mikä päivä sullakin on ollut. Jaksathan siellä ystävä?? :hug:

soleil, todella törkeää käytöstä sun työkavereilta! Uskomatonta. Tossa ois taas tarvittu sitä pregnyl-neulaa millä tuikata idiootteja silmään! :kieh:

Palailen vielä myöhemmin asiaan, nyt täytyy lähteä urheilemaan ja nollaamaan ajatuksia. Kun tuli taas pomon kanssa tiukkaa keskustelua ja taitaa olla työn loppuminen edessä todella pian. Tänään se kommentoi, että onhan tää kaikki varmaan stressaavaa sullekin eikä tee hyvää kun asiat on niin epävarmoja.... :headwall: Joo, oisin niin halunnut sanoa, ettei tällä työllä ole mulle tippaakaan merkitystä, vaan pikkasen on muut jutut mielessä, jotka stressaa ja tuntuu pahalta. Onneks en sanonut.
 
Ihan ensiksi: :hug: Kurreliini ja Ukkovalta. Ihailen asennettanne - Uuteen kiertoon luottavaisin mielin. Olette todellakin sitkeitä naisia aivan kuten Kurreliini mainitsi. Osaisinpa ajatella samoin. Itse olen usein jo valmiiksi negatiivisin mielin, jotta tuleva pettymys olisi helpompi niellä ja se kun ei sitten yhtään ainakaan auta!

Soleil76: Nimimerkistä päätellen ollaan samanvuotisia, joten lapsen hankintaan ja ikäänliittyviä kommentteja olen minäkin saanut kuulla. VAIKKA EIHÄN ME OLLA EDES VANHOJA, EIHÄN? Tuo on niiin tuttua tehkää/hankkikaa nyt jo se lapsi plää plää-opastusta. Tokaisen usein pitkään "opastaville" tosi tympeään sävyyn vanhan kliseen: Lapsia ei valitettavasti hankita, vaan saadaan. Tuon jälkeen useimmat sitten viimein ymmärtävät sulkea suunsa ja heidän ilmeestään jopa saattaa nähdä, että ovat jopa pahoillaan :ashamed: ja ne, jotka eivät siitäkään ymmärrä, niin saavat mielestäni olla ymmärtämättä! Heidän kanssaan en todennäköisesti enää kuitenkaan myöhemminkään keskustelua jatkamaan.

Sahramille ja Saanalle myös jaksamisia!

Itse täällä "kuumeisesti" odotan jarrupiikin jälkeistä vuotoa. Kuulostaapa hassulta kerrankin oikein odottaa punaisia päiviä. No kaikkea sitä kokee, kun loskassa rämpii.

Ja kaikille vielä tasapuolisesti aurinkoista alkavaa vkloppua! B)
 
Soleil ja EllaElias, muuttakaa ulkomaille niin kaikki on sitä mieltä että ollaan niin nuoria, ettei lasten hankinnalla ole kiire. Suomalaiset kai näyttää niin nuorilta muiden silmissä. Oon monta kertaa joutunu toteamaan, että ollaan jo siinä iässä, että on viimeiset kellonlyönnit käynnissä :D.
Mä olen aamusta saakka tuntenut hyvin pientä kipua alavatsalla. Eikä ole ainakaan munasarjat ne on jo tän viikon ollut harvinaisen kivuttomat. Veljet että sitä toivoo vaikka jankuttaa itselleen, että älähän nyt. Niin kovasti sitä pelkää pettyvänsä uudestaan. Oli kemiallisen raskauden jälkeinen pettymys niin kova, edellinen inssi. Joskus mä kyllä mietin että miksei sitä voisi ihan täysillä vain toivoa, ja sitten kun pettyy niin pettyy ja sitten kärsitään se. Tää on taas tätä pohtimista.
 
Arvon naiset, olen tässä itsekin aika monta kertaa pohtinut, että mikä ihmeen naisen logiikka siinä on, että miks hitossa sitä on joka kerta vaivuttava siihen epätoivoon, ettei usko siihen omaan onnistumiseen reilusti loppuun saakka. Kunnes testillä toisin todistetaan! Kun ihan aikuisten oikeesti se ei tippaakaan auta, että alkaa ekasta piinapäivästä saakka miettimään, ettei tää kyllä kuitenkaan toimi ja tästä mitään tule. On meinaan testattu omin voimin, eikä se pettymys ole yhtään sen siedettävämpi yllätys. Ei se tunnu sen helpommalta, vaikka kait sitten pitäis loogisesti myös ajatella, että eihän tää nyt ees pettymys ollut, vaan tiesinhän mä tän alusta saakka. :headwall: Voitaisko me siskot sopia, että nautitaan siitä hyvästä ja toivorikkaasta olotilasta niin kauan kuin se on mahdollista? :p Kun ei tässä sirkuksessa nyt niitä hyviä päiviä liikaa ole muutenkaan, niin voisi sallia itselleen edes niitä ihan tavallisia ok-päiviä. Kun varmaan jo se hyvä olo ja pieni pilke silmässä sekä hymy huulilla voisi tehdä meistä itsestämme iloisempia ja helpottaisimme niin omaa oloa ja saisimme ehkä kerättyä voimia itseämme varten. Niin, teoriassa tohon vois sanoa, että mikä jottei, mutta koettakaahan käytännössä. :LOL: Joten en siis uskalla luvata pystyväni noin laskelmoivaan toimintaan tosiaan itsekään.

Toinen tämän erittäin filosofointipitoisen illan teema on se, että miksi täytyy olla niin kärsimätön! Tiedän, että tällä naisella se kuuluu kaupan päällisinä jo luonteeseen, mutta miksi mulla on koko ajan se tunne, että yksi päivä lisää (niistä kuukausista puhumattakaan) olisi ihan mahdotonta sietää. Sahrami, ymmärrän niin sun fiilikset tällä hetkellä, ja en osaa muuta kuin lähettää voima :hug: . Tässä kun nyt on tätä jatkuvaa jos jonkin asian odottamista (tutkimus, hoito, vuoto, testi, ultra jne.), niin nuo yllättävät vastoinkäymiset ja niiden aiheuttamat aikataulumuutokset on vaan jotain sellaista, mikä saa sisällä kiehumaan. Voiko lapsia sitten saada vaan erikoiskärsivälliset ja pitkäpinnaiset ihmiset? Onko siinä se vika, että on vaan niin kärsimätön!? Kadehdin kyllä kovasti niitä, jotka pystyvät pitämään hoitotauon silloin, kun siltä tuntuu. Sallimaan itselleen sen akkujen latauksen. Mä en siihen näytä pystyvän. Mä olen valmis puhumaan lääkärinkin ympäri, jotta yksikään päivä ei mene hukkaan, vaan taas päästään eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, ettei muuta vaihtoehtoa ole. Mä en pysty elämään ajatuksen kanssa, ettei mitään tehtäis. Keinot vaan tuntuu kovenevan koko ajan ja näillä lääkityksillä taitaa saada itsensäkin aika jumiin. Toimiikohan nää aivot enää ollenkaan.

No niin, tulipa munkin yritettyä merkkimäärän ylitystä, katotaan rikkoutuiko raja... ;)
 
Täälä on taas kiriotettu ihan urakala eikä kaikki niin positiivista.. Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville! Kaikki, mitä lohutukseksi voi sanoa, on jo sanottu niin monen suusta. :hug:

Kuten Sahrami tossa muistiki, niin mulla oli tännään inssi. Menin inssiin ukkoni kans positiivisin mielin ja olin saanu valettua uskoa itteeni vähäsen. Noh, kyllä se positiivinen vire ja usko katos sitten sen räpellyksen aikana! Mullehan tehtiin tämän kierron 3.pv se kohdunkaulan laajennus, jonka piti helepottaa tätä inssin tekemistä. Eipä kuiten helepottanu ei!!! Jos mahollista, niin oli entistä vaikiampaa.. Ja kipu sen mukasta. Elikkästä siitä laajennuksesta ei ollu mulle mittään hyötyä. Lääkäri yritti ja yritti saaha katetria sisäle. Paikala kävi kakski lääkäriä sitä tekemäsä. Kyllä se sitten aikansa yrittämisen jäläkeen onnistu, mutta siinä vaadittiin jo monenmoisia työkaluja avuksi. Ukko kysy operaation jäläkeen, että;"kävikö sulle yhtä kipiää ku mulle kävi?". Oli kaikki työkalut kuulemma sen verta pahan näkösiä ja kovakourasesti minua koheltu, että oli häntä hirvittäny kattella sitä touhua. Eikä siltä runsaalta verenvuodoltakaan ole vältytty.. Nytpä se on kuiten takana. Koko päivän on ollu kaikenlaisia tuntemuksia alavattala. Toivottavasti sielä on nyt kaikki kunnosa. Paree olis onnistua, en tiä kuinka monta kertaa tämmöstä ronkkimista jaksaa käyä läpi. Ja nyt alako lugemeresä seilaaminen mullaki.

Positiivisia asioitaki on. Elikkästä meile tuli eilen sairaalasta kirie, josa oli lappusia täytettävänä IVF:ää varten. Ja tieto, että jonotusaika on 6-8kk. Tämähän on mulle positiivinen uutinen, että sinne ehkä voi päästä aikasemmin ku mulle oli kerrottu. Aikasemminhan mulla oli usko, että me päästään niihin hommiin vasta ens vuen puolela.

Kaikesta huolimatta oikein hyvää viikonloppua teile kaikile! Ja nauttikaa huomisesta naistenpäivästä täysin rinnoin!! :heart:
 
Joukkoonne liittyy yllämainitut kriteerit täyttävä tuleva plussaaja.
pp 4 menossa. Eka ICSI takana ja pakastin tyhjä mutta toivon mukaan kohtu täysi B)
Kolme ja puli vuotta yritystä takana ja ikää 36 plus joten alkais olla plussan aika muuallakin kuin iässä. Tai olis ollut jo vuosia sitten mutta nyt todella plussataan!
 
Olettepa taas pohtineet fiksuja täällä. Kurre, sun sanoihin on niin helppo yhtyä. VOI KUNPA me osaisimme valaa oikeasti sitä positiivista uskoa itseemme piinapäivinä. Kun on ihan totta, ettei se etukäteispetaaminen halpota pettymystä ollenkaan. Luulisi, että se biologia toimisi siinäkin. Rentoutunut ja positiivinen mieli luulisi tuovan myös kropalle optimiolosuhteet...Miten vaan toteutat?? Meillä mies osaa tuon positiivisen ja huolettoman asennoitumisen ja yrittää mulle aina näitä toitottaa, että miksi piiskata ja kiduttaa itseään murehtimalla, lietsomalla, rääkkäämällä, kun asiaa ei sillä mitenkään helpota...niinpä!! :headwall:

Hobbis, anna siis sisko-kulta itsesi olla toiveikas ja kuvittele kaikki se hyvä todeksi. Toiveikkuudella ei takuuvarmasti voi saada aikaiseksi mitään huonoa. Jos lopputulos ei olekaan se, mitä toivot, on surun aika silloin, ei vielä. :heart:

Nippe, oletpa käynyt läpi kauhean inssin. Verta, hikeä ja kyyneleitä :eek: ja myrskyn jälkeen auvoisaa lugemeressä lillumista.. Sovitaan, ettei tuota ronkkimista sinun enää tarvitsekaan jaksaa käydä läpi, jookos =)

Kurre, todella ikävää, että työ aiheuttaa nyt tuollaista lisästressiä. Oletko missään vaiheessa harkinnut, että kertoisit pomollesi tilanteesta? Itse kerroin ja jotenkin se on tuntunut hyvältä ratkaisulta. Mutta tilanteet, työpaikat ja pomot vaihtelevat, että yleispätevää ohjetta ei todellakaan ole.

Ja Sahrami, jos tuntuu jatkossakin siltä, että haluat spontaanisti lähteä kahville/kaljalle voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi.. En kuitenkaan vielä uskalla ajatella ennalta suunniteltua isompaa tapaamista.. pupupöksy :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kurreliini:
Onko siinä se vika, että on vaan niin kärsimätön!? Kadehdin kyllä kovasti niitä, jotka pystyvät pitämään hoitotauon silloin, kun siltä tuntuu. Sallimaan itselleen sen akkujen latauksen. Mä en siihen näytä pystyvän. Mä olen valmis puhumaan lääkärinkin ympäri, jotta yksikään päivä ei mene hukkaan, vaan taas päästään eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, ettei muuta vaihtoehtoa ole. Mä en pysty elämään ajatuksen kanssa, ettei mitään tehtäis.
Ihan kuin omaa tekstiä olisi lukenut. Minäkin myönnän olevani äärimmäisen kärsimätön ihan kaikessa. Mutta pakko myöntää, että nämä hoidot ovat pakostakin tuota kärsivällisyyttä lisännyt, vaikkei se kyllä missään näy.
Tuo lääkärinkin ympäripuhuminen tuntuu hyvin tutulta. Niin minäkin olen yrittänyt tehdä ja jossain vaiheessa tainnut onnistuakin. Ja kaikki lyhyetkiin hoitotauot tuntuvat hirvittävilä takaiskuilta. Ensimmäistä kertaa nyt vuoden alussa soin itselleni lisäaikaa, kun en lääkärien ehdotuksista huolimatta ollut itse vielä valmis IVF-hoitoon, mutta sitten viimeisen inssi-kierron aikana kypsyin jo IVF-ajatukseen siinä määrin, että oikeastaan inssiin en sitten enää h-hetkellä jaksanutkaan uskoa. Ja eipä siitä kierrosta sitten pömppömahaa alettu kasvattaa.

Musta tuntuu, että kärsivällisyyteni pömppömahan hankintaprojektissa lisääntyisi roppa kaupalla, jos joku kykenisi lupaamaan, että vaikka ei nyt vielä hetkeen oma vuoroni olisikaan, niin aivan varmasti joskus. Se olisi jo niin helpottavaa, että tikahtuisin onnesta. :D Mitä te muut ajattelette tästä? Tunnetteko samoin?
 
EllaElias :attn: ilmottaudun samaan jonoon! Voisin odottaa, kaksi-kolmekin vuotta, jos joku vaan sanoisi, että raskaudut aivan varmasti, mutta se tapahtuu vasta xx ajan päästä. Sitä varmuutta juuri kaipaan. Epätietoisuus, jatkuva onnistumisen ja epäonnistumisen mahdollisuuden tiedostaminen on hirveintä. Keneltä me voitaisiin lähteä vastausta kysymään :eek:
 
nippe, voi pieni, järkyttävä koettelemus takana! Onneks olet nyt jo siellä kotona turvassa, ja josko nuo alun hankaluudet oiskin sitten sitä, että vaivannäöstä palkitaan. :p Älä siis nyt ollenkaan vielä mieti sitä että joutuisit moiseen käsittelyyn uudestaan. Sovitaankin näin.

Milja, tervetuloa mukaan! Ja hieno asenne, juuri se mitä tuolla omalla tekstilläni tavoittelin aiemmin. :D Onnea ja tsemppiä piinailuun!

Hobbis, yhdyn muuten täysin Miruun, eli nyt annat vaan itsesi tuntea ja kuvitella kaikkea lupaavaa, kun kukapa tietää että se olis muka vain kuvittelua. =)

Miru, niin kaipa sitä jotenkin itseä rääkkäämällä saa jollain (sairaalla) tavalla paremman olon, etenkin jos on tullut pettymys tai vastoinkäyminen. Oon huomannut, että onnistumisen jälkeen on helppo palkita itseään jollakin, siis vaikkapa vaahtokarkeilla mun kohdalla :D , mutta sitten kun on muutenkin raskasta, niin silloin pitää vaan lyödä lyötyä lisää... Tosi raakaa, miten me ei muuten osata olla itsellemme armollisempia? Taas jotain naisen logiikkaako....

EllaElias, kyllä vain, voisin vähän luvata olla kärsivällisempi, jos mulle voitais jotenkin luvata että se pieni tuhiseva nyytti tuossa sylissä joku kaunis päivä olisi. Ja kuulkaahan siskot, surffailin äsken taas vähän (mitäs jätti mies yksin kotiin ;) ) ja useammassakin paikassa pisti silmään, että kaikki hoidot huomioiden lapsettomuudesta kärsivistä pareista voidaan auttaa 80 %!! :D Eli siis EllaElias, kyllä se meille melkein siis voidaan luvata - luvataan se toinen toisillemme, eikös vain? =)
 
Juu ei positiivisesti ajatteleminen varmaan pahaa tee! Mä olen perus negatiivinen ihminen ihan muidenkin asioiden suhteen kuin vain näitten hoitojen. Nyt olenkin yrittänyt ajatella elämääni vähän valoisammin mut enpä tiiä...rahaa täytyis löytyä hoitoihin eikä ne halpoja ole. Melkein mun yks palkka menee yhteen kokeiluun...ja täytys syödäkin!!!!
Ja sitten koirat oli pitänyt jeejeetä mun nalleilla: silmät napsittu irti ja aivot vedetty pihalle. Ja voi mun kukka parka! Raskaan työpäivän jälkeen alkaa positiivisuus olla tiessään...
Ja pääkin on aivan tyhjä...nukkumatti taitaa jo kutsua!
Mut silti kaikille tasapuolisesti positiivista energiaa!
 
Miru, mä en ehkä viitsi sanoa tästä asiasta pomolleni, koska hän on todella empaattinen enkä tahdo että tää asia saa myös työyhteisössä (kaksi henkilöä ) liian suuret mittasuhteet, kun sillä muutenkin on niin hallitseva rooli kaikessa mun elämässä. Ja jos nyt kuitenkin työt vaihtuu, niin tavallaan se ei oikeen auta. Mutta voi olla että kyllä sanon meillä olevan vaikea kausi elämässä muuten, sillä koen jotenkin tarvetta selittää sitä "saamattomuutta" ja omaa outoutta, jo ihan reiluuden nimissäkin.
 
Lohduttavaa kuulla etten ole ainoa, joka sekoilee näiden ajatusten kanssa. :ashamed:
Kiitos teille Miruliini, Kurreliini ja Minea.

"Hyvä juttu", että sut jätettiin yksin kotiin ja löysit tuollaisen superlupaavan tekstin. ;) Voitaisiin vaikka huomisen naistenpäivän kunniaksi :flower: luvata tosiaan toinen toisillemme, että sen pömppömahan, siis vauva sellaisen, ei tämän ihan normin, aika tulee vielä meille kaikille! :heart:

Vitsi, että olette muuten kaikki loistotyyppejä! :D Piristää kummasti lueskella juttujanne, vaikka vaikeista asioista puhutaankin, jaksaa joku aina kannustaa ja rohkaista! :hug:
Mutta nyt tämä tyyppi painaa päänsä tyynyyn luottavaisin ja positiivisin mielin. Näillä eväillä siis jatketaan. Öitä!
 
Täälläpä oli taas ollut vilkas ilta. Kiva yhteisö meillä tosiaan. :flower:

Kommentoin minäkin vielä noita eilisiä pohdintoja: tuo positiivinen ajattelu on tosiaan haaste. Tähän mennessä ollaan varmasti jokainen opittu miten armottomasti pettymys lyö kuukausi toisensa jälkeen eikä ole ihme, että yrittää kehitellä mekanismeja, joilla iskua voisi vähän pehmustaa. Mutta en tosiaan usko, että tuska on yhtään sen pienempi, vaikka sitä psyykkaisi itsensä odottamaankin. Se voi joskus tuntua siltä, mutta todennäköisesti vain suhteellisuuden aiheuttamaa harhaa: jos tekee omasta fiiliksestään hirveän ja epäonnistuneen joka päivä, niin yksi vähän hirveämpi päivä aina välissä ei enää ole niin suuri muutos. Mutta pidetään myös mielessä se, että jokainen eletty päivä on ainutkertainen. Kun se on käytetty, se on käytetty ja uusia mahdollisuuksia taas yksi vähemmän. Menee luvattoman monta ihan kelvollista päivää hukkaan tällä pelillä! Totta kai tuollainen tuskaan valmistautumis -ajattelu on inhimillistä, sama homma kuin vaikka ihmissuhteiden kanssa: yhdenkin pahasti pieleen menneen kokemuksen jälkeen kynnys antautua uuteen on aina korkeampi. Tämä on siis hyvä selitys, mutta ei muuta tosiasioita. Vaatii rohkeutta elää, todella elää. Tämä siis näin teoriassa - en ole minäkään vielä löytänyt ratkaisua sille, miten positiivisuusnappia painetaan oikeassa elämässä ja tuota ohjenuoraa toteutetaan...

Joka tapauksessa: Hobsukka, nauti kaikista pienistäkin tuntemuksista! Ihanaa, jos oireita löytyy. :flower:

Nipelle :hug: . Kamalaa, mikä kokemus! Toivotaan nyt toden teolla, ettei tuollaista tarvitse enää kokea. Varmasti sitten, kun saat lopulta tuloksen syliisi, niin nämäkin kärsimykset häipyvät taka-alalle. Mutta tässä vaiheessa olet kyllä tosi urhoollinen, että noista selviydyt! Hyvää vointia tänään ja positiivista piinailua!

Miru, kahvi/kaljatreffeistä - kiitos, rohkea ystäväni! =) Tavataanko siellä Putkinotkon Tebarilla tänään? :D Vai Habbon allasbaarissa? :LOL: No ei, oikeasti, joskus vielä kun päästään samoille tienoille. Vaikka eipä tässä tasavallassa kovin pitkä matka ole mistään paikasta A paikkaan B, ainakaan hyvin asioiden vuoksi. B)

Oikein ihanaa päivää kaikille pinolaisille!
 
Otetaan Sahramin sanoista päivälle teema:
Pidetään mielessä se, että jokainen eletty päivä on ainutkertainen. Ei annelta elämämme liukua ohi sumussa vaan eletään sitä. Ultrat, testit, pettymykset ovat osa elämää tässä meidän ainutlaatuisessa elämämme vaiheessa, mutteivät koko elämä. :flower:

Sahrami, Helsingissä oon päivät työssä, vaikka muuten täällä Putkinotkon perukoilla pömppöilenkin =)

Nauttikaa tästä päivästä ja sallikaa itsellenne jokaikinen unelma, toive, odotus. Te onnelliset, joilla mies on kotona; tämä on hyvä päivä käydä kaikki vanhatkin lepyttelylistat läpi: kukkia, hierontaa, hyvää ruokaa, hellittelyä. Minulla on kiva ilta tiedossa kun saan hyviä ystäviä naisillan istujaisiin, ehkä jopa pääsemme tänään vihdoin sinne tanssilattialle.
 
Hei, hauskaa - miksiköhän luulin, Miru, että olet jossain ihan muualla? Hoitopaikan perusteella ehkä. Sittenhän me tosiaan tehdään tämä vielä! ;)

*muoks. saatan muuten puhua ihan läpiä päähäni tässä. Ehkä vetänyt ihan hatusta näitä "tietojani" teistä kaikista. Nauru pidentää ikää ja mahdollisesti hämärtää todellisuutta.*
 
Nami ja Miru, minulla on myös hurja huoli siitä, että me olemme niin tämän lapsettomuuden ja hoitojen sokaisemia, ettemme huomaa elävämme. Siis pelkään valtavasti, että me heitämme hukkaan päiviä, viikkoja, kuukausia ja jopa vuosia, koska unohdamme elää tätä elämää. Jokaista ainutkertaista päivää. Mulle tulee välillä tosi ahdistunut olo, kun ajattelen, että vaikka viiden vuoden kuluttua yhtäkkiä havahdun, että mihin ne vuodet ovat menneet. Enkä ole sallinut itseni olla onnellinen, iloinen, nauravainen taikka tarttua siihen hetkeen ja kokea hetkellisiä ihania hyvänolontunteita. Yhtäkkiä vaan tajuan, että eläminen ja tästä hetkestä nauttiminen on unohtunut, eikä näitä vuosia saa takaisin. Ja vaikkemme tiedä kuinka tässä kenelläkin jatkossa käy, niin ei nämä tuskaisat ajat ole kuitenkaan sen huonompia kuin muutkaan vaiheet elämässä. Tämän kaiken sisällä vaan ei pysty kokonaisuutta näkemään pidemmällä aikavälillä, ja koska olemme kuitenkin naisia parhaimmassa iässä :D , niin olisi todella sääli, jos emme pystyisi nauttimaan tästäkin hetkestä. Sahrami on niin oikeassa, että jokainen eletty päivä on ainutkertainen!! Lupaammehan kaikki muistaa tuon, myös niinä mustina päivinä!!

Joten olisikohan meistä oikeasti siihen, että lähtisimme tähän aidosti positiivisina ja luottavaisina? Pakottaisimme sen kyynisyyden jonnekin nurkan taakse ainakin seuraavan kierron ajaksi, ja testaisimme, että miten se positiivisuus ja luottavaisuus meihin ja tulokseen vaikuttaa? =) Voisiko se satuttaa tämän enempää, en usko.

Näin Naistenpäivän kunniaksi siis olkaamme kaikki prinsessoja :D ja katsokaamme ympärillemme hymy huulilla. Ihan varmasti pieniä iloisia asioita löytyy, ja jos antaa luvan, niin niistäkin voi tulla hyvälle tuulelle. Isoja rutistuksia kaikille :hug:

 
Inkalle oikein iiiihanan positiivista ja toivon täyteistä piinailua. Koko piinailu on sanana liian negatiivissävytteinen, ei siis ihmekään että alamme horjua uskossamme ja saamme psyykattua itsemme ahdistuksenomaiseen pelkotilaan. Kuka keksii paremman sanan?? :attn:

Nami ja Kurre, mä olen jo monesti havahtunut siihen, että puoli vuotta on vierähtänyt ilman, että olen oikeasti ollut läsnä tässä elämän kokonaisuudessa. Sen sijaan olen jämähtänyt muutamaan palaseen, joissa värjötän sulkien silmät, korvat, sydämen ja näen vain pitkän putken, jossa ei aina valoakaan kajasta. En tiedä, kuinka sitä perusasennoitumista muuttaisi. Jos on aina ollut huolehtija, stressaaja, voiko asioita oppia tarkastelemaan rennommin. En ole perusnegatiivinen muuten elämän tai itseni suhteen, mutta lapsettomuuden myötä pakkasen puolelle ollaan valitettavasti menty..ja pelkään niin, että sinne jäädään!! En usko mihinkään "10 askelta positiiviseen ajatteluun" -tyyppisiin oppeihin. Ehkä kyse on ennen kaikkea itsensä kunnioittamisesta lopulta. Itsensä kunnioittamisesta ja hyväksymisestä. Ylpeyttä sen vähättelyn ja häpeän sijaan.. but how?

Tässäpä taas pohdintoja.. Lähtisköhän toi kunnioitus nyt vaikka siitä, että ottais imurin käteensä ja vetelis oikein koko sydämellä ja ihailis sitten lopputulosta - I did it! Jostainhan se on aloitettava.. :D
 
Voi hurja miten upeita ajatuksia olitte taas kirjoitelleet. Niin syvällisiä ja niin ihanan tosia. Kaiken kurjan tunnevuoristoradan keskellä, epätoivon kuilun partaallakin meistä löytyy todellisia henkisiä voimia. Meillä on vain yksi elämä, se kannattaa elää, mutta siihen elämään kuuluu kaikenlaisia jaksoja: jotka ihmeellistä kyllä kaikki kasvattavat meitä. Aina sitä ei siinä hetkessä huomaa, mutta jälkeenpäin katsoen se onkin sitten jo ihan selvää. Tässä meidän yhteisessä ongelmassa on pakko parisuhteenkin kasvaa, muutenhan tästä ei tule mitään. Eräs psykologi on lausunut, että vanhempien tärkein tehtävä on tuottaa lapsilleen pettymyksiä: vasta sitä kautta he ovat valmiita maailman kolhimiksi. Olen itse huomannut (ihan kokemuksesta), että lapset ne vasta tuottavatkin pettymyksiä vanhemmilleen: eiväthän ne ole ollenkaan sellaisia kuin haluaisi/kuvitteli! Ja se jos mikä kasvattaa vanhempia. Silloin, kun hartaasti odotettua lasta ei kuulu: jos tämä ei superhyperpettymyksineen ja oikeiden fyysisten kipujen kanssa ole kasvattavaa, ei sitten mikään. Vaikka juuri silloin, kun eniten sattuu, ajattelee ettei kestä enää mitään, niin uskokaa pois: joskus vielä osaa antaa arvoa tällekin. Ja monella, monella meistä on vielä kauan odotetut pienokaiset sylissä tuhisemassa. Ja siitä ne ongelmat vasta alkavatkin... ;)

Sahraminami sun möykkys on varmasti jotain ihan vaaratonta. Älä nyt ala lietsomaan itsellesi mitään syöpäsyöpä-ajatusta. Lämpimiä ajatuksia :hug:

Malttia meille kaikille! Sahramin keksimin lausein: Pömppikset on terästä, muut tulee perästä!
 
Auringokukka, nimenomaan, vastoinkäymiset ja pettymykset kuuluvat myös elämään ja niiden kautta se kasvu tapahtuu. Ja ne ovat niitä jotka tekevät meistä vahvempia. Aika hassua kyllä ajatella, että juuri nämä superhyperpettymykset ja kaikki niihin liittyvät tunteet antavat meille voimia kestää niitä vaan lisää. :flower: :hug: Uskomatonta, mutta totta.

Nyt tämä nainen lähtee tapaamaan ihania ystäviä ja juhlistamaan naistenpäivää syömällä hyvin ja parantamalla maailmaa. =) Pitäkäähän itsestänne huolta rakkaat siskot!
 
Lauantai 8.3.

Hobelix .....................6.inssi...................................kp/30-35/pp10
mmm.........................3.inssi/clomit/puregon..........kp/28-29/pp9
Krisseli79...................ivf........................................kp/-/pp9
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp4
Nippe81.....................inssi.....................................kp/-/pp2
Inkaliini......................2.ivf.....................................kp/-/pp1
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp19/30-35/pp
PeePee77..................pas......................................kp9/29 -31/pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa.........kp8/26-28/pp
Miruliini......................1. ivf......................................kp/-/pp
Taivaansilpoja............pas.......................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia........kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi...................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf.......................................kp/-/pp
EllaElias.....................1.ivf.......................................kp/-/pp
Minea81.....................inssi......................................kp/-/pp

Plussanneet :heart:
Ulpu78

Tulevaisuuden pömpöttäjät:
Kurreliini :flower:
Ukkovalta :flower:
 

Yhteistyössä