Pömppömahaiset plussaajat!!

Namisahrami Yksi aihe on kärsimyksestä, mutta siitä on jo aika paljon materiaalia =). Toinen olisi anteeksiannosta. Mä en haluaisi tehdä siitä mitenkään äitelää ja kun se helposti menee siihensuuntaa.
 
Rakkaat siskot, kiitos kannustuksesta ja uskosta plussaan! Olette kyllä vaan niin mahtavia. :hug: Mä siis kyllä ihan itsekin uskoin siihen kuitenkin, mutta toisin nyt kävi, eli nega oli testi edelleen. Ei sitten Lanttu&Nauris halunneet tällä kertaa olla matkassa. :'( :'(
Joten pääsen siis roikkumaan tonne neganneet osioon koko loppukuuksi....

Mä olen jotenkin ihan käsittämättömän tyyni tän kanssa nyt, pahimmalta ehkä tuntui se kun näki kuinka mieheen sattui ja kuinka se pettyi. :headwall: :'( Ehkä se romahdus tulee myöhemmin, eli varautukaa keräilemään palasia siis. Käyn terveyasemalla vielä ja koitan saada niitä ottamaan verikokeen, niin tiedän onko siellä yhtään mitään. Jotenkin tuntuu vaan uskomattomalta, että kaksi loistoalkiota ja paksu limakalvo, eikä sitten edes kiinnittymisyritystä. Jotenkin se lääkärin positiivisuus tuntuu nyt aika naurettavalta, kun ei ilmeisesti yhtään mitään sitten ole tapahtunut.

Mutta tämmöstähän tämä on. Mulla vaan lämmöt yhä yli 37 ja samat oireet jatkuu, mutta niitä sotkusuppoja en kyllä enää aamulla laittanut. Katotaan loppuuko oirehdinnat niihin sitten. Onhan tää aika tyhjä olo taas ja motivaatiota noihin töihin ehkä entistä vaikeampi hakea. Tai muihin asioihin yleensäkään. Mutta kyllä te rakkaat siskot tiedätte tämän, valitettavan hyvin.

Ulpu
, onko sulta otettu hormonipitoisuus vielä? Tai oletko menossa verikokeeseen?

Ukkovalta, miten sun vointi ja tilanne? Isoja :hug: !!

Nami, mulla on ollut tuo sama pettämätön logiikka ton työn suhteen, eli tulen ihan kohta raskaaksi, joten voin hyvin roikkua sen aikaa vanhassa työssä eikä kannata mennä uuteen, koska olisi noloa jäädä heti äitiyslomalle. Tosin olen silti ehtinyt vaihtaa työtä 4 kertaa sinä aikana (on olleet määräaikaisia projekteja) eikä se raskaus ole nyt uhkatekijäksi työn suhteen noussut kertaakaan, joten olen tavallaan luopunut siitä ajatusmallista käytännön pakosta. ;) Ja olet niin oikeassa siinä, että jos nyt olisi mielekäs työ, niin ehkä (siis tosiaan ehkä ) siitä saisi lisävoimia ja energiaa, eikä tuntuisi että kaikki kulminoituu epäonnistuneiseen hoitoihin ja niihin pettymyksiin. Ja ehkä hyvä, jos tässä nyt tuotannollis-taloudellisista syistä joutuu etsimään jotain uutta, ja toivottavasti sitten jotain löytääkin. Olen myös ollut reilun puoli vuotta työttömänä, ja se on rankkaa. Näiden hoitojen lisäksi varmasti lähes mahdotonta. Siihen en suosittelisi lähtemään vapaaehtoisesti.

Nyt tuli taas romaania. Mutta siis pahoittelut kun ei meidän pömppömahaisten ketju nyt lähtenyt plussalla käyntiin ainakaan minun tuomana, mutta älkää rakkaat naiset antako sen masentaa. Onneksi meillä on Ulpu! :heart:
 
PeePee-muruseni, mä en ole ehkä niin varma että se on seuraava kerta mikä tuo tuloksen, mutta joku kerta se kuitenkin on. Sillä mennään eteenpäin. :hug:

No, ei tässä muuta taas kuin tulta päin vaan. Ja ei muuta kuin Monika nyt hitto vie kehiin - Nami, lähettäisitkö sieltä haahuilemasta tänne meidän suuntaan, ettei nyt päätä taas jäädä viikkotolkuiksi teidän nurkkiin? ;) En jotenkaan jaksais vielä soittaa klinikalle, ehkä alkuviikosta sitten. Onko jollekin muuten tehty pas heti seuraavaan kiertoon? Voiko sen tehdä heti lääkkeellisenä? Mähän en odota tuntiakaan enempää kuin on ihan pakko.

Pahoittelut sulle vielä Ukkovalta, mutta asenne on ainakin oikea ja mielikin jo parempi. Ollaan me vaan sitkeitä naisia, eikös ollakin? Kaikki.

Haleja kaikki ihanat naiset. :hug:
 
Kurre :hug: :hug: :hug:
Joo laitan Monikaa tulemaan sinne päin heti. Toivottavasti löytää luoksesti nopeasti. En tosin tiedä millä pelillä tuo akka nykyään matkustaa, apostolinkyydillä vai suihkarilla... Itse veikkaisin luudalla lentämistä muiden ihanien ominaisuuksien johdosta. Ja sitten uutta juuresta kasvamaan - nyt alkaa taas PARAS aika vuodesta itämiselle.

Nippe, inssipäivä? Hyvää perjantaita kaikille!
 
Voi, Kurreliini ja Ukkovalta. Harmin paikka. :hug: Onneksi jaksatte olla positiivisia, koska se jos mikä on varma, että tärppihän sieltä pian tulee!

Meillä kun on tämä kierto vielä luomu ennen tuota ensi kierron inssiä, niin ei oo mitään toiveita. Vaikka on kait meillä näinkin joku ihan pikkuinen mahis, ehkä kuitenkin isompi kuin lottovoiton saamisessa.

Hyvää viikonloppua, arvon leidit!
 
Loistavaa Nami, ja eiköhän tuo pirulainen luudalla tule!! :p Tulethan sitten kertomaan miten lääkärin kanssa meni ja mitkä keinot luuta-akan häätöön teillä otetaan käyttöön. Mukavaa perjantaita myös sulle! :hug:
 
Voi Kurre..on tämä niin väärin. :'(
Tilanteesi kuulosti niin lupaavalta, missä siis meni pieleen?? Jotenkin ropisi usko itselläkin ihan nolliin. Kun kaikki muu voidaan tehdä, miksei sitä kiinnittymistä pystytä auttamaan mitenkään, miksei! Sulla on ihan uskomattoman vahva asenne, mutta annathan sen paskankin tulla ulos kun siltä tuntuu. Ei tarvitse olla urhea kenenkään vuoksi. :hug:

Ukkovallalle iso hali myös, pystyt suhtautumaan tähän upean positiivisesti ja katsomaan eteenpäin. :hug:

Sahnami, ehei meillä Moonikoita käynyt, tyylikkäitä leidejä kylläkin. Olen katsos luonut sinusta mielessäni tietyn kuva, niinkuin mulla on tapana tehdä..eikä yhtään sinun näköistä vierasta täällä käynyt. Ei luudalla eikä ilman. Eikä tänne tosiaan taida ihan helpolla löytää, paras tapa on seurata hervotonta hihittelyä ja pärskähtelyä, kun näitä juttuja lukiessa täällä repeilen. :LOL:

Auringokukka, hyvä pointti. Tämä lapsenteko oiskin ihan liian yksinkertaista ja vaivatonta, jos vois olettaa että meillä alkaisi pikkuhiljaa jo tärppäämään. Näin iso porukka kansoittaisi äkkiä koko maan. Toistaiseksi siis mennään Ulpun maltillisella plussalla eteenpäin. Ei kyllä meidän pinossa normaalijakauma toteudu ei sitten millään..kyllä niin iso vääristymä tehdään tilastoihin että eiköhän tytöt tehdä parannus tuohon asiaan!

Energiaa päiväänne lähettelee Miru :flower:
 
mmm
Pikaisesti täältä huusista :LOL:

Kurre ja Ukkovalta :hug: :hug:

Tervetuloa kaikille uusille, meillä onkin tosi aktiivinen pino!

Hobelix puhaltelen täältä tunturista roppakaupalla oireita sinne :)

).( kuvotusta...mutta niinhän sitä aina :) Tänään vielä rinteeseen(tosin en minä) ja huomenna keula kohti kotia, joten palaan sitten pitemmin asiaan.

mmm
 
Kiitos kaikki lohdutuksesta! :heart:

Miru, niinpä juuri, missä meni pieleen... No mä koitan nyt hankkiutua tänään terveysasemalle veritestiin, mutta aamulla ei vielä onnistunut kun ei ollut mitään lähetettä ja nyt sain soittoajan neuvolaan, josko sieltä joku armollisesti kirjottais sen veritestilähetteen. En viitsis maksaa klinikalla tästä, kun on aika arvokasta siellä, ja nyt kun periaatteessa sitä ei edes tarvi tehdä. Haluisin vaan tietää onko hormoonia tosiaan tasan nolla, niin voisin sitten lääkäriltä kysyä, että kuinkas näin ja mitä tästä voidaan päätellä jatkoa ajatellen. No, eipä sekään sitä taida tietää. Mutta älähän nyt sinä yhtään siellä masennu tästä mun tilanteesta, sillä ihan yhtä lailla kuin Ulpu sai plussan ja minä negan, niin eiköhän jatkossakin aina joku onnistu. :) Ja todennäköisyys vaan lisääntyy, kun negoja on tullut niin voittopuolisesti.

Ja voin kertoa, että paskan on myös annettu osittain tulla ulos, nyt on ryhtiliike menossa, kun pitää lähteä pomoa tapaamaan. Tässä ei nyt kaivata yhtään "onko kaikki kunnossa" -kysymystä.... Mun pomo on tosi empaattinen ja asioita herkästi huomaava mies, joten täytyy tosiaan skarpata valkosella kajalilla ja koittaa saada nuo silmät vähemmän punaisiksi tai muuten voi mennä hankalaksi tilanne kun en noihin kyssäreihin osaa huolettomasti kuitenkaan vastata, että mikäs tässä. Se taito vaan ois kätevä hallita.

mmm, luistavia kelejä sinne ladulle ja ladun viereen. :LOL:
 
Kurre, piti kommentoida tuohon PAS-juttuun. Soitin negan jälkeen klinikalle (Väestöliitto) ja koska mulla on ovulointihäikkää ja PAS pitää tehdä lääkkeellisenä, niin lääkäri kieltäytyi ehdottomasti tekemästä sitä tähän negan jälkeiseen kiertoon :ashamed: :kieh: Jos se voitais tehdä luomukiertoon, niin sitten voi tehdä heti perään. Yritin itku kurkussa väittää vastaan, että eikö sitä kuitenkin vois tehdä heti mutta lääkäri oli ehdoton :'( Sanoi että elimistön pitää saada toipua koeputkihoidon hormoneista ennenkuin ruvetaan uuteen hormonihoitoon.
Koita jaksella :hug:
 
Lämpimät ajatukset ja halit Ukkovallalle ja Kurreliinille!
Vaikka ihminen pystyy monenlaiseen: ihmisalkioita kasvatellaan viljelymaljoissa ja käydään kuussa; silti me ei vielä päihitetä luontoa... Niin se vaan menee, että vaavin alut ei lähde kasvamaan, vaikka niitä pieniä kuinka avustettaisiin, jos siis kaikki ei vaan sillä kertaa napahda kohdalleen. Mä jo pidin niin peukkuja.

Mulla on kuulkaa ihan sumuinen olo, oikeesti. Nyt samaan aikaan, kun aloitin "hormonia kehiin", niin iski karmee allergia. Se teki tuloaan jo viime viikolla. Nyt heti, kun lumi suli ja pakkanen meni ohi: nenä on tukkoinen/vuotaa, silmissä on hiekkaa ja ne on ihanan punaiset, kröhityttää...ja nukuttaa ihan sairaasti! Eilinen on kiiru päivä ja kun kotiin pääsin, meinasin nukahtaa ruuan jälkeen pystyyn. Kömminkin sitten jo ajoissa peiton alle. Tästä tuli aikainen kevät JA aikamoisen allerginen kevät. Nyt on siis pilleriä, silmätippaa ja suihketta joka lähtöön... kunhan en vaan sumuissani sekoita aineita. Ajattelin muuten tehdä kyntö & viljelyhommia lisääkin vkonloppuna: rairuohot kasvamaan.

Meillä ollaan asennoiduttu tähän ensimmäiseen kertaan silleen harjoituskertana. Lääkäri sanoi suoraan, kysyttäessä) , että ensimmäinen kertaa menee harjoitellessa. Kun ei tiedetä oikeita hormoni määriä jne. Mä toivon kaikesta sydämestäni, että saataisiin EDES yksi talteen viileisiin oloihin. Toiveet on korkealla, että "sitten syksyllä" PASsista... Mutta nyt IVF/ICSI aikataulussa punktio ja siirto ovat vkolla 16 (tai 17).
 
Perjantai 7.3.

Hobelix .....................6.inssi.....................................kp/30-35/pp9
mmm.........................3.inssi/clomit/puregon............kp17/28-29/pp8
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................. kp18/30-35/pp
Nippe81.....................inssi.......................................kp13/-/pp
PeePee77..................pas........................................kp8/29-31/pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa...........kp7/26-28/pp
Miruliini......................1. ivf.......................................kp/-/pp
Taivaansilpoja............pas........................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia.........kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi....................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf........................................kp/-/pp
Inkaliini......................2.ivf........................................kp/-/pp
EllaElias.....................1.ivf........................................kp/-/pp
Minea81.....................inssi.......................................kp/-/pp

Plussanneet :heart:
Ulpu78

Tulevaisuuden pömpöttäjät:
Kurreliini :flower:
Ukkovalta :flower:

ISOT :hug: Kurreliini & Ukkovalta :flower:.
Onneksi me, jotka ollaan särytty monta kertaa, ollaan omanlaisiamme kaikkine lasisäröineen, ja se jos mikä tekee meistä kauniita ja erityisiä.
 
Auringokukka, jos tuohon tilanteeseen jotain positiivista yrittää löytää, niin meneepä nyt samalla syssyllä kaikki väsymykset, lääkeaikataulut, silmien punoitukset.. Ja noihan voisi olla myös The Oireita, joten tulee harjoitusta nyt siitäkin lajista. Sitä paitsi tuosta harjoitteluajatuksesta; kenraaliharjoitukset menee yleensä paljon paremmin kuin varsinainen ensi-ilta, joten peukkuja vaan pystyssä!!!

Sniif, niiskuttaa täälläkin. Taisi tarttua pelkän ajatuksen voimalla :snotty:
 
Auris, vai että "rairuohoa" kasvamaan. No, rakkaalla lapsella on monta nimeä. Eiköhän niitä kyntö- ja viljelyhommia harrasteta viikonloppuna itse kussakin kodissa... :p Ja hyvä niin.

Hobsku, kiitos listan päivistyksestä taas. Jaksaisitko muokata mun kohdalle alla olevan, niin ei tarvitse tänne postata koko listaa heti uudestaan.
Sahrami73.......odottaa laparoskopiaa...........kp7/26-28/pp

Niin, ystävät, tuon huonoja uutisia tähän parin muunkin osalta ankeaan päivään. Kävin eilen siellä kontrollissa. Hyvät uutiset: uudet labrat kaikki ok, sekä mun että miehen. (Selittämättömiä siis.) Follit kasvaa ja limis hyvä ja niiltä osin voisi edetä. Ja sitten tulee se aina mukaan tunkeva MUTTA. Mutta ultralla vatsaonteloa pyyhkiessä löytyikin jonkin sortin möykky ja sain passituksen laparoskopiaan. Ei kuulemma paha juttu, koska ei kiinni muniksissa eikä selvästi kohdussakaan eikä suolessa. Siis siellä vaan kelluskelee itsekseen. Ehdotin, että kaikuresistenssi näytti selkeästi koteloituneelta epätoivolta, mutta tuotakaan diagnoosia ei kai voi vahvistaa ilman veitsihommia. Aterimet siis esiin! Parin viikon kuluttua konsultaatioaika veitsilääkärille ja sitten selviää enemmän. Sori, Miru, ei taida ehtiä putkihommiin samaan aikaan teidän kanssa. :/

Nyt pelottaa vähän. Ei niinkään laparoskopia, se lähinnä ärsyttää kun taas pitää odottaa. Pelottaa se, että meillä on äidin puolen suvussa gynekologisia syöpiä yhden lääkärikirjallisen verran ja mullekin sellainen varmaan jossain vaiheessa on odotettavissa, mutta toivottavasti ei nyt näin aikaisin. Endometrioosi ainakin on paljon todennäköisempi. Tai jotain.

Joka tapauksessa - kiitos teille, jotka kannustitte menemään lääkäriin tsekkauttamaan tuon pitkän vuodon syytä. En varmaan muuten olisi mennyt. Niin monta kertaa oon käynyt tiputtelun etc takia gynellä ja saanut kylmää kohtelua: tuohan on ihan normaalia, ei täällä mitään ole, ei tällästä nyt edes tutkita kun on niin yleistä, jne. Hyvä, että tämä tuli ilmi nyt, oli sitten mitä tahansa, ja hoidetaan pois päiväjärjestyksestä. Sitä paitsi nykyinen luottolääkärini on todellakin sellainen luottotyyppi: luotettava, perusteellinen, ammattitaitoinen, suhtautuu asiakkaaseen asiallisesti, ei vähättele, kannustaa ja valaa uskoa...

Täytyy vielä tähän hehkuttaa, että käytin sanaa "putkihommat" keskustelussa. (Osallistuin oikeasti!) :LOL: Tarkkailin kovasti reaktiota, mutta ei mitään näkyvää ilmennyt. Voi olla, että mun lääkärillä on vähän kiireisempiä työpäivät kuin joillain meistä, eikä ehdi siis opiskella palstaa riittävästi. :LOL: Kiitos, että voin kirjoitella teille, nyt on vähän kehno olo...

*taisin ylittää maksimimerkkirajan tällä viestillä. pahoittelut...*
 
Tulin tänne kurkkimaan... Sahrami :hug: Todella ikävä juttu, mutta pidän peukut ja varpaat pystyssä että se möykky on joku ihan vaaraton ja pikkujuttu, vaikkakin se koteloitunut epätoivo :D Onko laparoskopia -aika yksityisselle vai miten? Tuletko muuten tapaamiseen ensi keskiviikkona klo 18? Kokoonnutaan samassa paikassa kuin viimeksikin.
 
Kiitos Annuli! Kyllä se varmasti on todennäköisempää, että on joku pikkujuttu. Ehkä tämän jälkeen tärppionnikin sit paranee. Juu, tulen tapaamiseen ilman muuta. Ihanaa nähdä teitä! Olen tässä viime kerran jälkeen miettinyt jo monena päivänä, että kehtaisko laittaa viestin, että kuka lähtee mun kaa kahville / kaljalle heti nyt. Jotenkin rankkaa aikaa... Mutta nähdään pian ja tsemppiä sullekin! Mäkin vaklaan teidän pinoa aktiivisesti. :D

Hobsu myös, kiitos! :hug:

*ps. Annuli, kuvailinko M:ää oikeudenmukaisesti?*
 
Sahrami, voi ei. :hug: Näihin ylimääräisiin yllätyksiin ja tapahtumien käänteisiin ei enää vaan riitä kärsivällisyys, ymmärrys eikä mikään muukaan termi opuksesta "odottavan aika on pitkä - näin selviät elämän epäreiluudesta".. No, eihän sille mitään mahda, niinkuin ei oikein millekään muullekaan. Jos asiat oisi meidän käsissä, niin eihän täällä olisi edes mitään tarinoitavaa. Hoitelisimme kotona monilukuista lapsikatrastamme ja viljelisimme ainoastaan sitä rairuohoa. Uskotaan ja luotetaan kuitenkin, ettei kyse ole mistään polyyppiä kummoisemmasta. Tulet sitten perässä putkitalkoisiin, kun tie on jo usealla kulkijalla tasoitettu. Voimia ystävä :heart:
 
Sahrami: tulin todella surulliseksi lukiessani sun juttua, harmittaa niin. Olen pahoillani. Mutta luulen, että todellakin on vaan hyvä juttu et saadaan katsottua nyt vihdoin mikä siellä on. Varmasti sen jälkeen paranee mahdollisuudet ja vastoinkäymiset loppuu siihen.
Mulle on tehty laparoskopia 8 vuotta sitten kun kuukautiskivut ylitti normirajat. Mitään ei löytynyt, mutta kivut yhä melko kovat. Ei ollut ollenkaan paha toimenpide.
Toivon NIIN paljon kaikkea hyvää sulle. :heart:
Ja todella kiva että tulet tapaamiseen.
Mullakin on rankkaa aikaa---kovin kriisi päällä mitä elämässäni ollut--menee vähän kaikki uusiksi jos tiedätte mitä tarkoitan. :hug:
 
Sahrami: Voi itku, inhottavia uutisia. :hug: Uskon, että siellä on ihan varmasti vain joku pieni KIUSANKAPPALE, joka häädetään pois ja siitä kaikki olikin kiinni ja kaksi viivaa pärähtää kehiin! Ärsyttää vaan just toi tietämättömyys ja etenkin odottaminenodottaminenodottaminen.

Auringokukka: Hei, nyt mä hokasin, että mäkin iskostan meihin tuon "harjoituskerta"-ajattelun ekasta inssistä! Great idea, kiitos. :)

Mua kiukuttaa. Piti äsken lähteä työpaikan kahvipöydästä pois, kun a) valitin migreenistä, niin mulle sanottiin, että "TEE lapsi" monen migreeni on parantunut sillä ja b) sitten kaikki alkoivat keskustelun siitä, miten nykyään niin vanhoina TEHDÄÄN lapsia ja halutaan vaan toteuttaa itseään ja sitten on pitkät jonot lapsettomuushoitoihin.
Mä en tiennyt, mitä olisin sanonut! Lähdin pois. Mulla on muuten oikein mukava työpaikka, mutta tämän asian suhteen täällä ollaan tosi tökeröjä. Enkä voi totuuttakaan kertoa, koska määräaikaisen pestin jatkuvuus on aika surkea, jos kertoo lapsitoiveista...
 
Sahrami, kyllä kuvailit. Tältä lääkäriltä löytyy myös huumorintajua, mikä on kiva juttu. Muistan, että minua joskus ärsytti, kun tuntui puhuvan kuin pikkulapselle joistain asioista, mutta parempi sekin kuin joku kylmä ja huumorintajuton lääkäri! Sitä paitsi kyllä sitä joskus voi vähän lapsen tasolla ollakin :LOL:
 
Soleil, toi on uskomatonta! En tajua, miten fiksut ja "normaalit" ihmiset voivat toisinaan töksäytellä uskomattomia asioita lapsettomuuteen liittyen. Eipä noissa tilanteissa oikein voi muuta kuin lähteä paikalta. Olen joskus napauttanut hieman vastaavassa tilanteessa takaisin, mutta siitä myös saa sitten leiman otsaansa: "kärsii lapsettomuudesta".
Koeta jaksaa!
 
Kiitos kaikille tsempeistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Hobelix:
Onneksi me, jotka ollaan särytty monta kertaa, ollaan omanlaisiamme kaikkine lasisäröineen, ja se jos mikä tekee meistä kauniita ja erityisiä.
Ihanasti sanottu, Hobbs - surullinen, mutta samalla lohdullinen ajatus. :'(

Saana, voimia - en juuri muuta osaa tarjota. Päivä kerrallaan. Joskus tämäkin elämänvaihe on ohitse ja auringonpaistetta taas edessä. Kun huomaa joutuneensa niin pohjalle, että polvet raapii kiviä, niin ainakin tietää, että mitä tahansa tapahtuu, suunnan on pakko olla ylöspäin. Toivottavasti et nyt noin pohjalla ole kuitenkaan, etkä sinne edes joudu. Mutta itseäni tuollainen ajatus on auttanut - mikään kuilu ei ole loputtoman syvä. Ja mikään ei ole pysyvää, oli sitten onni tai onnettomuus, niin mutkan takana on aina sitä toista lajia tarjolla. Vain siitä voi olla varma ja siitä, että joskus tulee kevät.

(ps. Saana, kerrothan mulle kaiken laparoskopiasta ens viikolla?)
 

Yhteistyössä