Auris, vai että "rairuohoa" kasvamaan. No, rakkaalla lapsella on monta nimeä. Eiköhän niitä kyntö- ja viljelyhommia harrasteta viikonloppuna itse kussakin kodissa...
Ja hyvä niin.
Hobsku, kiitos listan päivistyksestä taas. Jaksaisitko muokata mun kohdalle alla olevan, niin ei tarvitse tänne postata koko listaa heti uudestaan.
Sahrami73.......odottaa laparoskopiaa...........kp7/26-28/pp
Niin, ystävät, tuon huonoja uutisia tähän parin muunkin osalta ankeaan päivään. Kävin eilen siellä kontrollissa. Hyvät uutiset: uudet labrat kaikki ok, sekä mun että miehen. (Selittämättömiä siis.) Follit kasvaa ja limis hyvä ja niiltä osin voisi edetä. Ja sitten tulee se aina mukaan tunkeva MUTTA. Mutta ultralla vatsaonteloa pyyhkiessä löytyikin jonkin sortin möykky ja sain passituksen laparoskopiaan. Ei kuulemma paha juttu, koska ei kiinni muniksissa eikä selvästi kohdussakaan eikä suolessa. Siis siellä vaan kelluskelee itsekseen. Ehdotin, että kaikuresistenssi näytti selkeästi koteloituneelta epätoivolta, mutta tuotakaan diagnoosia ei kai voi vahvistaa ilman veitsihommia. Aterimet siis esiin! Parin viikon kuluttua konsultaatioaika veitsilääkärille ja sitten selviää enemmän. Sori, Miru, ei taida ehtiä putkihommiin samaan aikaan teidän kanssa. :/
Nyt pelottaa vähän. Ei niinkään laparoskopia, se lähinnä ärsyttää kun taas pitää odottaa. Pelottaa se, että meillä on äidin puolen suvussa gynekologisia syöpiä yhden lääkärikirjallisen verran ja mullekin sellainen varmaan jossain vaiheessa on odotettavissa, mutta toivottavasti ei nyt näin aikaisin. Endometrioosi ainakin on paljon todennäköisempi. Tai jotain.
Joka tapauksessa - kiitos teille, jotka kannustitte menemään lääkäriin tsekkauttamaan tuon pitkän vuodon syytä. En varmaan muuten olisi mennyt. Niin monta kertaa oon käynyt tiputtelun etc takia gynellä ja saanut kylmää kohtelua: tuohan on ihan normaalia, ei täällä mitään ole, ei tällästä nyt edes tutkita kun on niin yleistä, jne. Hyvä, että tämä tuli ilmi nyt, oli sitten mitä tahansa, ja hoidetaan pois päiväjärjestyksestä. Sitä paitsi nykyinen luottolääkärini on todellakin sellainen luottotyyppi: luotettava, perusteellinen, ammattitaitoinen, suhtautuu asiakkaaseen asiallisesti, ei vähättele, kannustaa ja valaa uskoa...
Täytyy vielä tähän hehkuttaa, että käytin sanaa "putkihommat" keskustelussa. (Osallistuin oikeasti!)
Tarkkailin kovasti reaktiota, mutta ei mitään näkyvää ilmennyt. Voi olla, että mun lääkärillä on vähän kiireisempiä työpäivät kuin joillain meistä, eikä ehdi siis opiskella palstaa riittävästi.
Kiitos, että voin kirjoitella teille, nyt on vähän kehno olo...
*taisin ylittää maksimimerkkirajan tällä viestillä. pahoittelut...*