Pömppömahaiset plussaajat!!

Kyllähän nämä muiden "huolet" laittavat asioita oikeaan arvojärjestykseen - vai mitä sanotte tästäkin, otsikolla Tupperware:
Osaiskohan joku kertoa mikä astia kyseessä ja saako sitä enää mistään. Semmoinen rasia, kovaa muovia, ainakin keltasta ja vihreetä on olemassa ollu, läpinäkyvä osa kyljessä muistaakseni, pyöreä jossa upotetut kahvat...Apua en osaa kuvailla... Oon vaan nähny ja ois kiva saada esim keksien säilytykseen..

:whistle: Jaa - a, sanon minä.

Tunnustan, on tullut luettua monta todella turhaa viestiä... Miten ihmeessä klikkasin ylläolevaakin?? Vaan semmoinen ihminen on: utelias. Mutta nyt uteliaasti katsomaan mitä kivaa on tänään luvassa unielokuvissa.

Tytöt: tsemppiä meille kaikille vauvan eli n:nien viljelypuuhiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auringokukka:
Tytöt: tsemppiä meille kaikille vauvan eli n:nien viljelypuuhiin!
"n:nien" - lue nännien? :whistle: Mitenkäs tämä nyt menikään...

Auringokukka, kun saat ivf:stä sitten tuplat niin susta tulee Auringokukkanen. Minä haluaisin olla Sanhranaminen. (Pitäisikö heti muuttaa käyttäjänimi, tykästyin tuohon!) :heart: :heart: :heart: :heart: Eikö nuo meidän vauvat muuten sitten siellä labraoloissa tehdä oikeastikin viljelymaljoissa? Vai käytetäänkö tuon nimisiä laareja vain nielubakteerien kypsyttelyyn?

Kukas meidän ketjun nimen muuten tuolla *Helmikuussa* lanseerasikaan? Ehdoton hitti, toimii kuin kärpäspaperi ja väkeä tulvii ovista ja ikkunoista. :D Ja plussat seuraa perässä, eikö vaan?
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan mukavaan joukkoon. Olen toista kertaa menossa inssiin nyt perjantaina. Viimeinen Puregon tänään ja Pregnyl sitten huomenillalla. Meillä on miehen kanssa jo yksi lapsi (09/01), mutta toista lasta ollaan yritetty jo useampi vuosi. Ja syynä on siis "selittämätön lapsettomuus". Katsotaan jos nyt tärppäisi!
 
Kiitos Miruliini, että lanseerasit tämän ketjun!

Nimenomaan, viljelymaljassa vauvoja meille kasvatellaan. Ensin saadaan mukaan ämmiä ja nännejä, ja tuloksena n:niä... Just, kannattaa varmaan lopettaa tähän :p

Tuplat voi muuten kaikkein parhaimmassa tapauksessa toteutua meille. Jos nimittäin saadaan vain aikaiseksi kaksi kelvollista alkiota siirtoon, ne laitetaan molemmat mukaan. Näin ollaan jo suunniteltu lääkärin kanssa. Mutta pitkä matka siihen on vielä...

Kummallista, miten olen ollut todella hyvällä tuulella viikon pari. Päivät on ihanan valoisia jo. Nyt tuli meillekin lunta ja se kaivattu talvi. Tänään paistaa vielä aurinko. Olen ollut aivan "maassa" koko pitkän mustan talven. Ehkä me suomalaiset tarvitsemme reilut vuoden aikojen vaihtelut, jotta pysytään henkisesti tasapainossa. Eilen kävin pitkällä kävelylenkillä ja nautin lumen hohteesta. Aamulla kun heräsin, olin tosi virkeä. En muista milloin olisin nukkunut näin hyvin.

Toivottavasti saan tartutettua teihinkin tämän hyvän olon tunteen virtuaalisesti! Mulla on jotenkin vahva usko, että keväällä saadaan monta plussaa!
 
Huomenta - aurinkoista juu meilläkin, ainakin tuolla ulkona. Omassa päässä vähän pilvistä, kun illalla piti pitää pitkästä aikaa yhden jumbo-nenäliinapaketin laajuinen epätoivonpurkusessio. Olo on jo huomattavasti parempi nyt, mutta pääkopassa tosiaan nuhjuista ja silmät aukeaa vain rakoselleen. :|

Tervetuloa, simmu! Ja Ukkovalta, kiva kun kertoilet kuulumisia. Tosi lupaavalta tuntuu tuo tilanteesi. =) Mitäs meidän muille piinailijoille kuuluu? Hobelix, mmm, ja Kurre eritoten? Miruliinilla tänään jännä päivä. Toivottavasti lääkärikäynti tuo positiivista fiilistä ja saatte selvät nuotit jatkoon.
 
Minäkin tahdon olla pömppömahainen...joten liityn joukkoonne.

Pieni lasketteluloma pidetty ja vauhdikkaasti uskalsin lasketella ja kaatuminenkaan ei pelottanut kun hoidot edessäpäin.

Aikaisemmin aina tehty pitkällä kaavalla IVF ja sumutteluilla aloitettu. Nyt sitten ensin syön Primoluteja(parasta aikaa) siirtääkseni menkkoja. En ole itse syönyt niitä aikaisemmin, mutta olen kuullut, että menkat voi olla melkoisen kivuliaat niiden käytön jälkeen? Kokemuksia?

Ilmeisesti maaliskuun hoitoni on sitten lyhyen kaavan IVF kun piikit aloitan 2 kiertopäivänä oman kierron päälle ja myöhemmin alkaa jarrupiikit. Kaikki tuntuu vaan niin erilaiselta kun kaksi muuta IVF tehty pitkällä kaavalla.
Vauvanvaatteista: minä kuulun ryhmään, joka ei ole uskaltanut mitään vaatteita ostaa. Vaatteet on niin ihania ja jos nega tulee tuntuu vielä pahemmalta kun kotona on niitä vaatteita odottamassa. Plussan kun saan niin varmaan viimeisinä päivinä raskaana ollessa pitää kaupoissa tavaroita käydä ostamassa.
;)
 
Huomenta, ja edelleen kiitos tervetuliaistoivotuksista! Ai että mä tykkään tuosta ketjun nimestä, se saa heti kuvittelemaan itsensä pömppömahaisena! (tai siis kyllähän siinä mahan kohdalla jotain kumpua on, mutta se on väärää sorttia ja se taas lähtee nyt poispoispois!*sanoo hän ja lähtee aamulenkille hyvin pitkästä aikaa)

Täällä taisi olla jotain akuutteja jännitystilanteitakin meneillään? Ukkovalta ja Kurre - niinkös se oli? Täällä peukut pystyssä!!!

Ja vaikka palsta on niin säpäkän iloisen henkinen, niin kiva huomata, että myös negatiiviset fiilikset voi tuoda julki ja saada tukea. Nipelle iso halaus ja onnea inssiin.

Mä ajattelin tehdä tänään taloudellisen kartoituksen siitä, että mihin meidän varat riittää yksityisellä ja mistä voidaan säästää... Mies kauhistuu, kun iltapäivällä ojennan säästölistan! :kieh: B)
 
Huomenta naiset!

Sahrami ja Auringokukka (meinaa väkisin se ännä tonne nimeen tulla!!!). Ootte oikeessa, että noi näkyvät otsikot sairaan tyhmine kysymyksineen (kun omat ajatukset on niin fiksuja, voi sanoa näin :LOL: ) on ärsyttäviä. Helpostihan sinne harhailee silmä ja hiirikin.. Mutta tässä kun me niitä kritisoidaan, ollaan todennäköisesti itse - ja toivottavasti - jossain vaiheessa keskustelemassa juuri noista purnukoista, joissa on hyvä annostella vauvanruokaa sopiviin annoksiin.. Täytyy harjoitella semmoinen uusi tekniikka, jolla katse kohdistuukin näytön vasempaan reunaan.. sen voi toteuttaa vaikka niin, että vetää hiukset tälleen kun mulla tänään eli vasemmalla jakaus ja hiukset roikkuu oikean silmän edessä.. ei muuten oikea reuna erotu!! :LOL: Päivän ilmaisen vinkin tarjosi vaaleahiuksinen nainen.

Omasta navasta.. Oltiin siis lääkärissä, iso kasa ohjeita, reseptejä ja päässä viliseviä faktoja saatiin mukaan. Ivf käynnistyy siis seuraavista menkoista (nyt kp8 ), Puregon-pistoksilla ensin 5 päivää ja se jälkeen ultratsekkaus ja jatkossa sitten sitä orgalutrania ja Pregnyl. Kierron pituutta on nyt vaikea ennustaa, mutta viikolle 14 tai 15 osuu punktio. Näin. Ultrassa näkyi komea folli jo nyt, eli tokihan tässä saadaan vielä pieni luomupiinailu aikaiseksi, varsinkin kun lääkäri heitti vettä myllyyn ja sanoi, että siittiöt voi elää naisessa 6 päivää :LOL:

Hyvillä mielin, vaikkakin jännittyneenä tässä mennään...

Ukkovalta.. lupaavalta kuulostaa :heart:
 
Miru-blondi: loistava vinkki! Muotoillaan ohje vielä näin, että "sido sukkahousut pään ympäri pitämään oikealle painottuvaa otsatukkaa paikallaan - voilà, luonnollinen keratiinivisiiri on valmis!" ja lähetetään Niksi-Pirkkaan. Ties vaikka sieltä tulis palkintorahaakin lääkekassaan. :LOL: :LOL: Sorry, maaninen vaihe näyttää puskevan päälle väkisin...

Kiva, että saitte hommiin selvyyttä. Mulla pe lääkäri ja toivottavasti saadaan vihreä valo, niin oltais suunnilleen samoilla aikatauluilla liikenteessä.

Oireita oireita, ihanaa! Tsemppiä kaikille!

T. Sanhranaminen (ihan Nami vaan näin tuttujen kesken)
 
Keskiviikko 5.3. :flower:

Kurreliini.....................1.ivf....................................... ..kp19/-/pp12
Ukkovalta...................clomit.......................................kp 33/28- 32
Hobelix ....................6.inssi.....................................kp21/30-35/ pp7
mmm.........................3.inssi/clomit/puregon............kp17/28-29/pp 6
Soleil76.............1. inssi edessäpäin/ Arimidex.......... kp16/30-35
Nippe81.......................inssi......................................kp 11/-/
PeePee77..............pas tulossa................................
Miruliini...................1. ivf tulossa.............................
Sahrami73..................1. ivf tulossa.........................
Taivaansilpoja.............pas tulossa...........................
Auringokukka..........odottelee viljelyhommia...............
Simmu.......................2. inssi......................................
Iines75.....................3.ivf.......................................

Plussanneet :heart:
Ulpu78
 
Noista sivuotsikoista, mä pidän sivun senkokoisena että näen vain meidän ihanien ihmisten tekstit, joten ei tartte matkailla muualla kuin haluaa.
Systeri antoi mulle sen omat odotusvaatteet ja sano että lasten vaatteita saadaan kun pienempi poika kasvaa. Ne rakentaa ja nyt ei ole säilytystilaa. Se on ihan varma että meilläkin on mahikset onnistua ennemmin tai myöhemmin, niinkun hänelläkin kaikkien hoitojen jälkeen. Oli ihan mielenkiintoista pitää muotinäytöstä miehelle naurettiin ihan kippurassa.
Ihana kun meitä pömppömahaisia tulvii...
 
Hobelix, oliko muotinäytöksessä "näky komea" täti Monikan tyyliin? :D

).( päivitystä tuolta helmikuulta alkaneeseen tilanteeseen (hämärä vuoto pari viikkoa, alkoi heti oviksen jälkeen). Sain prog.testin tulokset tänään ja oli ihan normaali luteaalivaiheeseen (jotain 20jotain). Olin jo ihan varma, että ei kunnon ovista, keltarauhaset nollassa ja vuoto johtui siitä. Nyt alkoi vähän pelottaa, että mikäköhän siellä on... :eek: Vuoto tosin loppui nyt, samaan aikaan kuin olisi normistikin lyhyiden menkkojen jälkeen loppunut. ONNEKSI pe pääsen juttelemaan oman luottolääkärin kanssa. :(
 
Itsellä oli eilen punktio jossa saatiin 15 solua. Tänään sais soittaa miten ne alkiot lähti kehittymään ja perjantaina laitettais sisään (jos on jotain mitä laittaa).
Meillä toinen IVF menossa. Joulukuussa oli eka lyhyellä kaavalla. Nyt kokeiltiin pitkällä ja saatiin hieman enempi soluja ja nyt onnistuttiin myös tekemään kolmen maljapäivän väli.
 
Sahraminami näky oli komea varsinkin jos käytti isoa tyynyä. Joskin ei ihan kuin täti Monika, lahjoitukseen ei kuulunut käsilaukkua ja hattua. Pitäisiköhän kokeilla uudestaan.... :LOL:. Hyvä että sulla on lääkäri johon voi luottaa. Kaikkea sitä aina omissa avoissaan kehittelee. Onnea tulevaan, näyttää siis hyvältä...
 
Keskiviikko 5.3. :flower:

Kurreliini.....................1.ivf....................................... ..kp19/-/pp12
Ukkovalta...................clomit.......................................kp 33/28- 32
Hobelix ....................6.inssi.....................................kp21/30-35/ pp7
mmm.........................3.inssi/clomit/puregon............kp17/28-29/pp 6
Soleil76.............1. inssi edessäpäin/ Arimidex.......... kp16/30-35
Nippe81.......................inssi......................................kp 11/-/
PeePee77..............pas tulossa................................
Miruliini...................1. ivf tulossa.............................
Sahrami73..................1. ivf tulossa.........................
Taivaansilpoja.............pas tulossa...........................
Auringokukka..........odottelee viljelyhommia...............
Simmu.......................2. inssi......................................
Iines75.....................3.ivf.......................................
Inkaliini.....................2.ivf......................................

Plussanneet :heart:
Ulpu78
 
Kiitos Hobelix taas listan päivittämisestä! Ihanaa, että pääsi pois "tippuneista" ja on taas vauhdissa mukana. Teillähän toi homma kuulostaa hauskalta! Oisko noin niinkuin parisuhdeneuvojan näkövinkkelistä suositeltavaa kokeilla meillä muillakin? Private-show miehelle näkyine komeineen ;) Ja voishan sitä rooleja vaihtaa - mieskin voisi kokeilla niitä äitiysvaatteita ja harjoitella muutenkin näitä oikeoppisia imurointitekniikoita ja miksei vaikka nukkua jalkapallo mahan alla muutaman viikon :LOL:

Onneksi Sahrami pääset lääkäriin perjantaina. Hyvähän se on asioista jutella, vaikka tuskin siellä mitään hälyyttävää on. Kierrothan ja menkathan on kerta toisensa jälkeen hyvin erilaisia varsinkin lääkkettömässä vaiheessa. Kivaa, että päästään aloittamaan yhdessä tämä jännittävä uusi hoito =)

Kurre, olethan kunnossa ystäväinen?? :attn: Meidän yhteinen lääkärimme oli tänään ihanan avoin ja selkokielinen. Kertoi todella perusteellisesti kaikesta hoitoon liittyvästä riskeineen ja mahdollisuuksineen. Mukavan jalat maassa oleva tyyppi, joka myös osaa löytää niitä sopivia kannustussanoja.
 
Olen junassa ja luen Niksi Pirkat, tukkataiat ja täti Monikat... ja nauran itsekseni! Voitte vaan arvata, että vastapäinen mummeli katsoo mua papiljottikiharat vinossa SILLEEN... vaihtaa kohta istumapaikkaa ;)

Sain tänään aikamoisen uutisen. Kas kun voi nimittäin olla että paljon mahdollista tai siis saas nähdä: meidän kevätkylvöt ehkä alkavatkin huomenna! Kromosomitestien tulokset saadaankin jo aamulla ja jos kaikki ok, niin sumua nenuun. Olin vain niin orientoitunut sumuiseen elämään viikosta 14 alkaen. Vaan niin tuli kevä aikaisin tänä vuonna...
 
Miru, no niin, hienoa! Sielläkin alkaa siis putkirumba heti kun viikot on täys ja lupa annetaan. =) Ja muistan tosi hyvin, kuinka mullakin se eka ivf-käynti oli tosi informatiivinen, selkeä ja kaiken kaikkiaan hyvä käynti. Jalat maassa mutta pää pilvissä. :D Paljon tuli kaikkea uutta, mutta se kerrottiin riskeineen kaikkineen niin selkokielellä, että mäkin tajusin. Ja hei, oisko teillä muuten jotain estettä, että ne 6 päivää sinnittelevät siittiöt ei vois hoitaa hommaa jo ennen putkitöitä? ;)

Nami, luottolääkärit on ihania ja niistä kannattaa pitää kiinni. :) Ja puristahan siltä sitten perjantaina vastauksen sun pitkittyneeseen Monikaan, joohan?

Uusille tervetuloa mahottamasti mukaan pömppöilemään!! :D

Auringokukka
, se on varmasti tää vuosisadan leudoin talvi aikaistanut sitä kylvöä, näin se on. :p Jotain hyötyä sitten ollut tosta 5 kuukautta kestäneestä marraskuustakin. :LOL:

 
Sopisko liittyä seuraanne? Teillä kun tuntuu olevan täällä aivan mahtavan rento ja hauska :LOL: fiilis. Tuolla menolla sietäisi joka "eukko" saada mitä pikimmiten sen parhaimman palkinnon eli vähintään 9kk kesätävän ihka oikean vauvapömppiksen. :heart:
Lupaattehan jatkaa täällä samaa rataa, niin minullakin olisi toiveita?!

Itselläni menossa eka IVF-hoito ja, jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu, punktio olisi viikolla 14. Jarrupiikki tuli pistettyä viime sunnuntaina (kiitos vielä Peepeelle tuesta sen suhteen). 0-ultra on 17.3. Nyt vaan sitten odotellaan sitä ja niitä kuuluisia oireita tuosta piikistä. Vielä ei ole mitään näkynyt/tuntunut.

 
Tervetuloa EllaElias! Ja kaikki muutkin uudet, joita en ole henkilökohtaisesti huomioinut. Kivaa, että joukkomme vahvistuu ja samalla näyttää olevan yhä useampi samoilla kylvöaikatauluilla liikenteessä. Auringokukka, jos nyt alkaa sumut, mikä on punktion noin-aika?? Kyllä Kurre taisi olla oikeassa, että se on tämä lämmin talvi, joka saa ihmeitä aikaan noissa siemenissä... Kohta se AuringoNkukan taimi jo puskee sinnikkäästi kohti aurinkoa.

Kurre, onko ihan hirveä piinailu päällä? Kun et maininnut siitä sanaakaan, ajattelin, että varmaan tosiasiassa kohta halkeat jännityksestä... toivottavasti osuin väärään tällä kertaa ;) Mä en muuten saanut ihan nyt sun kopiota hoidoista, kun Femar jätettiin pois. Mulla kun ois ollut sitä jemmassa valmiiksi ja vähän niinkuin ohimennen yritin kysyä, että nytkö ei sitä oteta lainkaan...en kehdannut jäädä tivaamaan miksei, kun jo nyt näillä kysymyksilläni taisin ylittää meidän ajan aika roimasti ja parkkisakothan me tietysti saatiin siitä hyvästä myös. Niinkuin näitä menoja ei tässä jo olisi muutenkin!! Voidaan sitten kertoa lapselle joskus kun tulee puhetta siitä miksei äiti ja isä koskaan harrastanut mitään, tai matkustaneet, ja vaatteetkin näyttää kuvissa aina samoilta, että katsos pikkuinen kun olit jo silloin ennen syntymääsi aika perso rahalle! :eek: Kurre, pakko vielä kysyä, kuinka te päädyitte kahden alkion siirtoon ja antoiko lääkäri aivan täysin teidän vastuulle tuon päätöksen tekemisen? Meille hän kuitenkin aika selkeästi suositteli yhden siirtoa tai ainakin enemmän oli sen kannalla, eli jotenkin kuitenkin yritti jo vaikuttaa meidän tulevaan päätökseen (mikäli mitään siirrettävää koskaan onkaan).

Sahrami eikun siis nami, me istuttiin siellä vastaanotolla yllättävän pas**n jäykkinä eikä suupielissä juuri hymy kareillut. Ei siis noi putkitermit niinkään olleert mielessä. Tosin lääkäri käytti alussa yhden kerran sanaa "koeputkihoito", jonka lausui kuitenkin niin, että alkuosa jäi kuulematta, eli "suosittelen nyt siirtymistä --putkihoitoon", missä mulla kävi mielessä, että mahtaakohan lääkärikin surffailla näillä sivuilla oppeja ottamassa. Tiedät sen itse siitä, jos lääkärisi perjantaina vahingossa livauttaa: No, mites se Moonika nyt olikaan käymässä..? :LOL:

Nyt taitaa tämä täti pömppömahainen mennä nauttimaan saunan lämmöstä..

ps. Keksin jo meille seuraavankin pinon nimen, jos sinne vielä tarvetta on mennä. Auringokukan bussimatkan innoittamana mieleeni lävähti:
*Nerokkaat Niksi-Pirkot*
 
Nauramisesta tulee niin loistava olo! :LOL: :LOL: :LOL: Tykkään teistä ihan mahoottomasti, senkin hullut piksi-nirkat! :heart: Yritän täällä tehdä töitä, mutta välillä on ihan pakko aina käydä kurkkimassa ja kyllä kannattaa!
T. Nami-tonttu :xmas: *osallistuu oikeesti myöhemmin...*

Nimimerkkien hankaluudesta - suomalaiseen suuhun voisi taipua paremmin tankeromallinen Aurinkokukka, vaikka siinäkin on kyllä ihan säädyttömän monta tavua.
 
Vai muka töitä Nami-tonttu..... :kieh:
Terveisiä saunatontulta. En tullut sen viisammaksi lauteilla möllötellessäni, mutta saman totesin kuin yllä mainuttu ahkera työntekijä, että kyllä olette ihan hirmu kivoja, miksette ole kaikki meillä töissä??? Olisi huomattavasti kivempaa tehdä teidän kanssa töitä kuin niiden meillä istuvien liikaa sitruunaa nauttineiden immeisten kanssa :$ Tai vielä hauskempaa - ei tehdä töitä ollenkaan vaan nauraa rätkättää kaiket päivät ja testata, miten sukkahousut venyy.. (toimii muuten pömppömahoilla hyvin, jos ottaa reilusti liian isot).

Nimimerkkien pituuksista, ollaanhan me pitkänimiset saatu näitä lemppareita itse kukin, eli Auringokukka --> Auris?

PeePee, kiitos tsempistä. Aiempaan kysymykseesi lyhyellä kaavalla, eli en pääse sumuttelemaan -- no niin.. ja taas tuli viljelyt mieleen, eikös sielläkin sumutella jotain lannotteita tai tuholaistorjunta-aineita?? Ei tästä mitään tule enää tänään, hysteria on ilmeisesti seurausta päivän jännityksien laukeamisesta :LOL:
 

Yhteistyössä