Pömppömahaiset Plussaajat, vol 3

onpa ollut hiljainen viikonloppu! paraskin puhuja, kun en itsekään ole mitään kirjoitellut. tosin eipä tässä "raportoitavaa" ole ollutkaan, paitsi ne niin "ihanat" luget alkoi eilen aamulla. miten voikin olla vastenmielistä se töhnä, yöks! saisivat keksiä jonkin asettimen siihen, jotta varmasti menisi tarpeeksi syvälle.
huomenna olisi sitten siirto, jännittää että kuinka monta saadaan matkaan ja selviääkö edes sulatuksestakaan ja lähteekö vielä jakaantumaan. kamalsti voi mennä vielä pieleen ennen huomista, ennen kun yksiöni on asuttu.
kunhan vaan muistaisin sen etten lipttele lääkäriä odotellessani kahvia...
nyt painelen koiran kanssa lenkille ja suunistan sen perään töitä kohti.
palailen taas huomenna kertomaan kuulumiset. pitäkää siskot peukkuja!
 
Peepee , sulla tulossa hyvä saalis. Hieno juttu! Oletkin noin vkon edellä hoidossa, mulla oli tänään ultra 5 pistospäivän jälkeen ja rakkuloita oli yht. 13. Vielä varsin pieniä, mutta gonalin annosta lisättiin, josko ne siitä vielä riehaantus kasvamaan :LOL: Jaksuja :hug:
 
Auris :hug: Voi kuinka ikävä lukea että ootte joutuneet tällaisten vastoinkäymisten eteen :ashamed: Tuli mieleen tekstisi luettuani, että onko kuitenkin mahdollista että isompi sikiö selviäisi...? Biologian tuntemus on aina ollut heikois kantimis, sori... Kovasti jaksamista, uskotaan ja toivotaan että kaikki kääntyis vielä parhain päin :hug:

mmm, mulla tuli 34 v. mittariin kuukausi sitten. Esikoista odotellaan enkä oo huomannu vielä masun pullistuneen. Noh, eiköhän se kerkee :whistle:

PeePee:lle onnittelut vielä tämänkin kautta hienoista ultrakuulumisista! :heart:
Ja kiitos itsellesi ystävä, oon onnellinen kun mulla on sut ystävänä :hug:

Stellasta ja Haaveesta ei oo kuulunut hetkeen, miten jakselette kamut? :wave:
 



Tiistai 18.11 :wave:

Adeliini.......................välikierto................... ...kp27/27-34/ktt
Helinäkeiju75.............PAS...............................kp20/-/ktt0
PeePee77..................2.IVF.......................kp15/29-31/punktio 21.11
EllaElias.....................PAS...............................kp13/-/ktt
Retuli82.................... 2.IVF.............................kp9/-/ktt
Stella08.....................luomuilua......................kp/27/ktt
Haave........................PAS...............................kp/30/marras-joulu
MinzuS......................3.PAS.............................kp/28-31/ktt
Hertta73...................3.IVF..............................kp/-/ktt

Testailijat :p

Helinäkeiju75 2.12

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Rouva Pikkumyy :D
Astarte :D


 
mmm
Auris :hug: Kovasti voimia teille, epävarmuudessa eläminen ei ole todellakaan helppoa. Uskon ja toivon, että kaikki kääntyisi kuitenkin parhain päin.

PeePee ja Retuli onnea ultra näkymistä. Saalista näyttää tulevan :)
 
Astarte - Kauhiasti onnea!!! :heart:
PeePee - Muista juoda oikein kunnolla jo nyt. Mä täytin aina, ja kylla vieläkin, ison limupullon, josta näen olenko juonut riittävästi. Ei ole muuten vaikea tehtävä juoda vaikka 4 litraa päivässä. Mulla auttoi rentoutumiseen, kun kulti hieroi jalkoja.
Keijukainen - Hirmuisesti tsemppiä odotuspaiviin, ne ei sitten lopu vain kahteen viikkoon :D , muista olet raskaana kunnes toisin todistetaan eli seuraavat 9kk. Hyva aika opetella syömään oikein, mulla vielakin tuottaa vaikeuksia...

(.) Mies odottaa ihan innolla, milloin masu alkaa kasvaa. Pahoinvointi on hieman hellittanyt ja oksentelua ei ole enäa joka aamu, joskin kun on onkin sitten kunnolla. Ruokaa ei tee mieli syödä, kun jää suuhun kauhea maku, ja mun ksylitoli purkat on loppu :headwall: . Vatulla on kaikki hyvin.

Hobelix & vattu 12+1
 
Tänään aamulla kävin nollaultrassa ja sain luvan pistämiseen. Pistokset alkaa huomenna annostuksella 100IU/päivä. Mä olen niin tyytyväinen, että nyt meni putkeen nuo sumutkin ja ne oli tepsineet. Ens viikon maanantaina sitten seuraava ultra. Punktio ja siirto todennäköisimmin viikolla 49.
 
Kuinka Helinäkeijun siirron kans kävi, selviskö pikkuiset sulatuksesta? Optimistisena rupesin jo laskemaan sulle ktt-päiviä :whistle: =)

Minzulle onnenpotkuja uuteen hoitoon :wave: Pienellä annostuksella pistelet, ootko aiemmin reagoinut herkästi hormoneihin?

Kiva että Hobella alkaa pahoinvointi hellittää :heart: Ei käy kyllä kateeksi, kun oot joutunut oksentelemaan, itse oon siltä välttynyt. Hyviä vointeja sulle ja Vatulle! :hug:

(.) Aamulla olin sokerirasituksessa, onneksi hyvällä ystävällä oli se samaan aikaan niin oli juttuseuraa kun kaks tuntia piti välis odotella. Neuvolalääkärinkin piti olla tänään, mutta lekuri oli sairastunut joten se siirtyi viikon päähän. Perjantaina np-ultra, jännittää aivan hullun lailla et onko kaikki ok :|
 
siirrossa oltiin eilen, matkaan saatiin 2 alkiota. toinen oli 6-soluinen, toinen 8-soluinen, luokaltaan kuulemma hyviä. lääkäri kehui elinvoimaisiksi alkioiksi, koska olivat olleet 2- soluisia sulattuaan. luget ja zumet jatkuu ennallaan ja testipäivä on 2.12.
siirto meni todella hyvin, ei ollut ylimääräsiä kaiveluja kuten normaalisti on ollut. lääkäri itsekin sanoi, että hän odotti siirrosta vaikeampaa mun esitietojen mukaan. muutenkin oli meillä uusi lääkäri tämä, niin ei ole pahaa sanottaavaa. puheesta kuuli, että vuosia asunut ruotsissa, ja vasta syksyllä aloittikin täällä felicitaksessa työt. nyt vaan odotetaan...
 
Astarte
Auris, tsemppistä jatkoon! Vielä on mahdollisuuksia! Paljon toivonsäteitä lähetän!

Helinäkeiju, voi miten hienot alkiot! Hyvistä lähtökuopista ponnistatte liikkeelle, ja vielä kaksin kappalein mahdollisuuksia.

PeePee, täältä lähettyy nyt sähköisesti pömppisenergiapakkaus punktioon!

***
Oma napa ja sen sisältö :heart:

Kävin tänään (5+3? 5+4? siirto oli 28.10. kolmen päivän alkiolla) hcg-testissä yksityisellä. En reissun vuoksi saanut sitä aiemmin ja nyt oli pakko päästä varmistamaan. Tulos oli päätähuimaava: 11900. Jos olisi kaksi siirretty olisin epäillyt kaksosia noista lukemista.

Täytyisi varmaan alkaa jo varailla ultra-aikaa ja soitella kohta neuvolaankin, mutta ehtiihän niitä. En jotenkin vain usko tätä todeksi. Kroppa sen sijaan uskoo. Kaksi päivää ollut etova olo ja nännit kipeänä (käyn suihkussa käsi tissien edessä suojana). Mies kertoi eilen että mun nännit on kasvaneet. Hyvä kun asiantuntija löytyy talosta, itse en ollut huomannut :LOL:

Tässä pari linkkiä hcg-taulukoihin
http://www.birth.com.au/Info.asp?class=6620&page=8
http://www.craigmedical.com/hcg_system_amount.htm
http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm

En uskalla vielä miettiä että joku asuu sisälläni. Tai mietin kyllä että täytyy syödä terveellisesti ja huolehtia siitä "jostain", mutta en uskalla ajatella asiaa sen pidemmälle. Olisi ihan mukava siirtyä johonkin odottajapalstallekin kirjoittelemaan, mutten kykene. Ehkä asia tulee päivä päivältä todemmaksi ja jossain vaiheessa uskaltaudun. Olen välitilassa, kun tännekin hävettää kirjoittaa ettei teille plussan odottajille tulisi kademieli, kuten itselläni oli vielä muutama viikko sitten. Toisaalta olin myös onnellinen plussanneiden onnesta. Tunnen kuuluvani ihan eri ryhmään kuin helposti plussanneet. Kai se on sitä lapseton koko ikänsä -ajattelua, josta joku on aiemmin kirjoitellut. Mielessäni kuitenkin olin jo varma että adoptioon mennään.
 
Hobe, ihanaa, kun Vattu voi hyvin. :heart: Toivottavasti sunkin paha olo helpottaisi jo.

Minzu, kovasti tsemppiä pistämiseen. Kohta oletkin taas tositoimissa! :p

Kamilla, :hug: . Tiedän tunteen murunen. Huomenna helpottaa, kun näet että kaikki on hyvin. :heart:

HelinäKeiju, vau, tosi elinvoimaisia pikkusia! :D Hurjasti tsemppiä piinapäiviin!

PeePee, valtaisa saalis sulla! =) Täälläkin jo jänskää pikkasen sun puolesta perjantia. Silleen oikeen hyvällä tavalla ystävä. =)

Astarte, vau, hienot hcgt! Ja tiedän tunteen, kun ei oikeen tunne kuuluvansa mihinkään. Eikä oikein tiedä mitä ajatella. Pikkuhiljaa se selkenee kyllä varmasti. :flower:

(.) Täällä ollut aika vaihteleva viikko. Alkuviikolla pahoinvointi oli taas sitä omaa itseään ja mylläsi minkä kerkesi. Nyt sitten se onkin vähentynyt ja on ilmaantunut menkkakipuja, jotka huolestuttaa mua. Lisäksi yhtenä päivänä oli pientä tuhrua. Ja nyt kun asiaa ajattelee tarkemmin, niin myös rintojen turvotus on hieman vähentynyt. Ja olenkin nyt pari päivää koittanut sopeutua ajatukseen, että perjantain ultrassa ei ehkä asiat ole enää niin hyvin. Se tuntuu aika musertavalta, mutta pakko yrittää psyykata itseään jollakin tapaa siihen, mitä voi olla odotettavissa, kun oireetkin alkaa vähentyä. Sain siis ajan neuvolalääkärille huomiselle, ja nyt pelottaa aivan valtavasti. Oikeen muuta ei pysty edes ajattelemaan. Tässä kun ei olla riskiviikoista vielä mitenkään selvitty, niin ei vaan voi ajatella, että kaikki olisi hyvin... :ashamed:
 
Astarte Hienot hcg lukemat kyllä :)

Kamilla
Viimeksi aloitettiin pistäminen 150IU:ta ja vähennettiin 5 päivän jälkeen 100IU. Nyt sitten päätettiin aloittaa 100IU:lla ja tarpeen vaatiessa nostaa annosta. Edellisessä IVF:ssä saatiin kerättyä 11 munasolua joista 9 oli kypsiä ja 7 hedelmöittyi ja 6 jakautui ihan hyvin, noista siirrettiin 1 tuoreeltaan ja 3 PAS:eissa. Mielestäni siis meni oikeinkin hyvin tuo vaihe, tulosta vaan ei sitten tullut minkään moista. Mehän ollaan selittämättömästi lapsettomia, eli kaiken pitäisi toimia ihan ok. minä ovuloin normaalisti yms.
 



Torstai 20.11 :wave:

Adeliini.......................välikierto................... ...kp29/27-34/ktt
Helinäkeiju75.............PAS...............................kp22/-/ktt2
PeePee77..................2.IVF.....................kp17/29-31/punktio 21.11
EllaElias.....................PAS...............................kp15/-/ktt
Retuli82.................... 2.IVF.............................kp11/-/ktt
MinzuS......................2.IVF.........................kp/28-31/punktio vko 49
Stella08.....................luomuilua......................kp/27/ktt
Haave........................PAS...............................kp/30/marras-joulu
Hertta73...................3.IVF..............................kp/-/ktt

Testailijat :p

Helinäkeiju75 2.12

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Rouva Pikkumyy :D
Astarte :D


 
*peukut pystyssä Kurreliinille, että kaikki on huomenna hyvin , lääkärikäynnin yhteydessä!* :heart: :wave:

Mitkäs sinun viikkosi olivatkaan? Täällä 7+5,muistaakseni :heart: , ultra vähän yli viikon kuluttua.

Kaikille hyvää Onnea raskautumisten ja ja jo raskautuneille paljon, Onnea, jotta kaikki on hyvin! :heart: :saint:

Rouva Pikkumyy ja OnniEmmin odotus :heart: :wave:
 
Astarte , huippuhyvät lukemat oot kyllä saanunna :heart: Hieno juttu =) On se tuo maaginen arvo kyllä niiin tärkeä tieto että voi hyvänen aika :LOL:

Kurreliini , voi sua :hug: Huoli ei ikinä väisty, aina jostain on aihetta huoleen ja murheeseen. Mutta uskomme siihen, että huomenna saat taas hyviä uutisia ja voit taas rentoutua toviksi. Eiköstäs niin :hug:

No niin, peepee matkaa huomenna punktioon. Onnea matkaan ja munisrikasta saalista toivottelen =) Onko jo miten tukala olo, sullahan niitä muniksia oli tulossa aimo satsi? Mä käyn huomenna ultrassa ja päätetään sit punktiopäivä. Jännittää. Ja toiveet korkeella. Palataan!
 
Kurrekulta, täällä Naikkarisiskosi, joka on kyllä sitä mieltä, että sinä olet sen lippusi sinne katolle jo viritellyt ja se saa lepattaa siellä nyt kyllä 9 kk!!!!Sydäntä viiltää edes ajatella muuta.
Olet mielessä.
 
pp3 ja kaikki ennallaan. töitä pitäisi lähtä kohta tekemään, vaikka mieli teksi olla ulkona. ihanaa, että vihdoinkin tuli lunta ja pakkasta! tosin, mies ei anna tehdä lumitöitä :( ja minä kun siitä touhusta tykkään. niinpä minä keskityn kotihommiin sisällä.
kiva katsella miten koira nauttii pakkasesta ja lumesta.
 
Kiitos kaikki ihanaiset tsemppauksesta ja uskostanne! :flower: :hug: Olette kyllä niin kultaisia.

Ultrassa käyty ja kaikki oli ihan hyvin. :heart: :heart: Kaksi sykettä ja kaksi reilu parisenttistä oravanpoikaa siellä näkyi. Lääkäri halusi tehdä ultran vatsan päältä, kun testasi, että joko näkyy sitä kautta. Ei tietysti ihan niin tarkasti, mutta pääasia, että kaikki vaikuttaisi toistaiseksi olevan ok.

Rouva Pikkumyy, täällä ollaan nyt viikolla 9+0. Miten sinulla on pahoinvointi vaivannut, kuinka olet jaksellut?

retuli, eiköstäs niin. :D Toi oli ihana. Sulla on hei kanssa punktio ihan just, tosi hienoa. Pääsette PeePeen kanssa ihan yhtä aikaa tsemppaamaan toisianne piinailun kanssa. Toivottavasti sullakin ultrassa näkyi montamonta mollukkaa valmiina operoitaviksi ens viikolla.=)

PeePee, aamulla katselin tota pakkasilmaa ja auringonnousua ja mietin sua kovasti. Toivottavasti operaatio on mennyt helposti ja olet jo päässyt kotiin lepäilemään eikä se hyperi ole iskenyt. Tulehan raportoimaan kunhan olet toipunut. :hug:

Kamilla, miten np-ultrassa meni? :flower: Tulehan pian kertomaan kuulumiset!

Ade-rakas, kiitos. :hug: Mä olen kyllä vienyt sen lipun sinne katolle valmiiksi odottamaan sua, eli joskohan siellä pian lepattaisi kaksi komiaa lippua, eikö vain? :wave: Miten teidän tilanne tällä hetkellä? Mikä on sinun vointisi?

HelinäKeiju, koiran riemua lumesta ja talven tulosta on kyllä aivan ihana seurata. :D Harmi vaan, kun tämmöisenä allergikkona omaa koiraa ei voi edes harkita....
 
Pitkästä aikaa täällä - kirjoittamassa. Olenhan tässä matkan varrella pikaisesti käynyt kuulumisia kurkkimassa, mutta kirjoittaminen on vain jäänyt.

Kurrella hienoja ultrakuulumisia! :heart: :heart:

Astartelle onnittelut hienosta hcg-lukemasta!

PeePeen punktio- ja Kamillan ultrakuulumisia odotellen.

Täällä suunnalla odotellaan maanantain ultraa ja toivotaan, että tuplalaastarit ovat tehneet tehtävänsä ja passiin päästäisiin ensi viikolla.

Kaikille oikein rentouttavaa ja lumista vkloppua! Pitäkäähän villasukat jalassa ja masut lämpiminä.
 
Hyvä, hyvä Kurreliini, että poikaset voivat molemmat hyvin!!Onnittelut sinulle suurenmoiset!! :heart: :flower:

Oma vointi huomenna täyttyy rv 8, eli alkaa yhdeksäs raskausviikko :heart: koko ajan vointi menee huonommaksi, yökkäilen ja voin kaiken kaikkiaan huonosti, mutta yritän sinnitellä oksentelua vastaan, kun minulla taipumus, ettei se lakkaa sitten ollenkaan ja olen lopulta sairaalassa. :ashamed:
Töissä olen ollut sinnikkäästi, mitä nyt kävelen pitemmän matkan kautta asiakkaalta toiselle, että saan raikasta ilmaa välissä. :heart: En kuitenkaan valita olostani, uskon , että tuolla kohdussa tällä kertaa joku todella asustaa. Miehen kanssa juuri puhuimme viime talven raskaudestani, olen tällä kertaa vieläkin huonovointisempi, jospa se ennustaisi jotain hyvää meille, kovasti sitä toivomme! :saint:
Minulla TYKS:ssä rv 9+2 ultraus, huih jännittää! Kiva, jos pystyttäisiin tekemään vatsan päältä, kun siellä aina niitä kandeja mukana :ashamed:

Kaikille kaikkea hyvää tähän päivään ja myös viikonloppuun! :heart: :flower:




 
Voi Kurre, ihanaa kuulla että kaikki on kunnossa ja oravanpoikaset voi hyvin!!! :heart:
Nyt vaan otat rauhallisesti ja pidät hyvää huolta itsestäsi niin kaikki menee hienosti! =)

(.) Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin! Niskaturvotusta 1.3 mm kun normaali on alle 3. Downin syndrooma-riski oli 1:100 000 eli tosi hyvä. Normaali arvo siinä on yli 250. Pikkuinen liikkui kovasti ja pönkäs jaloilla vauhtia kohdun seinämästä :D Aivan meinas herkistyä kun näki vaavin ekan kerran näin hyvin... Mitta oli 64 mm ja pää 20 mm. Vastas viikkoja 12+6.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille rakkaille pömppiksille, voikaa hyvin!! :heart: :heart:
 

Yhteistyössä