Pömppömahaiset Plussaajat, vol 3

PeePee, rakas ystäväiseni, ymmärrän niin mitä tarkoitat tuolla tunteella, että oma laskettu aika olisi pian. :hug: Se sattuu, eikä sitä tarvitse yrittää peittää, ei sitä voi. Mullakin olisi ollut nyt viime kesänä oma laskettu aikani, mutta jos yhtään auttaa tai lohduttaa, niin nyt tämä plussauutinen tuli itse asiassa täsmälleen samaan aikaan kuin viime vuonna ja tuleva laskettu aika on nyt lähes päivälleen sama kuin viimeksi, vaan tasan vuoden myöhemmin. Vuoden se siis kesti ennen kuin seuraava plussa osui kohdalle. Ja vaikkei tästä nyt mitään varmaan voi vielä ollenkaan sanoa, niin kyllä ne kaikki menneen vuoden koettelemukset kesti jollakin tapaa, vaikka se epätoivo oli läsnä jatkuvasti ja välillä sattui enemmän kuin olisi itselleen edes huonona hetkenä suonut. Toivottavasti sinä ihana pömppis tulet täältä tankkaamaan voimaa niinä päivinä, kun se oma usko on vähissä ja toivokin jossakin nurkan takana piilossa. :hug: Ja muiden ympärillä olevien raskaudet vaan raastavat syvältä sydämestä.

Namsku, =) Aivan mahtavaa kuulla sinusta! :D On ollut myös ihana lukea odottavien puolelta, että tuplaraskautesi on edennyt hyvin ja voit oikein paksusti ja oletkin nyt jo tosi pitkällä. (Niin, en ole saanut sinne mitään kirjoitettua kuitenkaan.... mutta usein kuulumiset kurkkimassa on käyty.) Katsotaan, miten tässä käy ja liitytäänkö tuplakerhoon, aika näyttää. Olon puolesta kyllä, sillä pahoinvointi on läsnä ihan koko ajan. Tauotta. Olikos sullakin muuten alussa päänsärkyä myös? Miten selvisit siitä?

Kaikki rakkaat pömpöt, toivottelen mukavaa alkavaa viikkoa ja sitä jaksamista kaikille, jotka sitä tarvitsevat. Uskokaa ystävät, että jokainen uusi päivä on aina lähempänä sitä tavoitettamme.
Rutistaen,
Kurre
 
Lähtötilanne: mykistys ja tunnekuohu ovat taas valtaamassa mielen ja melkein peräännyn, mutta kun kaikki vanhatkin pömppikset ovat käyneet visiitillä, kirjoitan nyt muutaman rivin itsekin...

Kurre :heart: :heart: Sulla on siis kyydissä kaksi pikkuista oravanpoikaa!! Mä jo suoraan sanottuna ihmettelinkin, että miten sulla voi kantti oikeesti kestää odotella sinne 7+0:aan asti...Voi miten paljon antaisinkaan, että saisin nähdä oman miehenikin kasvoilla sen hymyn! Voin kuvitella - ja olen niin onnellinen siitä, että sait vihdoin onnellisen ultrakäynnin :hug: Hmmm...Mä olisin jo ihan ehdottamassa, että sä olet nyt virallisesti Kurre ja sun pikkuiset on Kurreliini ja Kurreliina...Kun eikö kaikki "pikkuiset" ole aina "liini" päätteisiä :D

Haave : Hyvä, että olet hakenut apua. Ei masennuksen ja hädän kynnyksellä pitäisi edes laskea, "riittääkö" se asioiden määrä, jotka sattuvat, mutta sinulla se lista on kyllä kohtuuttoman pitkä. Olen itse aika syvissä vesissä sukelluksella juuri nyt, ajoittain on hyviä päiviä kuten tänään, suurimmaksi osaksi ei, valitettavasti. Katsotaan nyt, miten tästä noustaan. Ehkä se vaatii ammattiapua, mullakin. Toistaiseksi kuitenkin yksin ja luomuna, tässäkin asiassa. Hehe.

Meikku : Olen sydän syrjällä seurannut sinun taivaltasi - hävisit jossain vaiheessa ja palasit taas - voi miten jännitin. Olen kovasti onnellinen, että nyt kaikki näyttää sinulla hyvältä ja edessä ovat onnelliset odotuksen loppuajat. :heart: :heart:

Nami : Kiitos vain haikarantoivotteluista...Joo...Pitäisi varmaan merkitä meidän talo jotenkin paremmin, kun tuntuivat tänä vuonna ohi lentävän, säälivän matalan naurun säestämänä. Tämän pinon plussaryöpytys on tietysti merkki siitä, että löysivät ne sinänsä oikeisiin osoitteisiin, vaikkeivat juuri meillä pysähtyneekään - tai no, ei pitäisi valittaa: jättiväthän ne kovasti kauniin paketin mutta unohtivat kiireessä pakata sisällön :ashamed: Sinulle joka tapauksessa toivon ihania päiviä Aatun ja Beetun odottelun kera. Niin kuin me kaikki, olen minäkin lueskellut sun (ja teidän kaikkien muiden lapsettomuuspuolelta plussanneiden :heart: ) kuulumisia. Ihana ajatus kyllä, että pääsette Kurren kanssa kaksoskävelyille tänne Helsingin rannoille!!!! Voi miten tahtoisinkaan päästä mukaan. Sitä onnenpäivää odotellessa...

PeePee :hug: Kaihoisia ajatuksia täälläkin mielessä, harva se tunti. Lastenrattaita työntävät ystävät, lastenratasmerkkejä pohtivat pömppisystävät...ja omat vanhat kalenterimerkinnät, tietyt päivämäärät kuin polttokirjaimin mielessä. Tiedän, miltä tuntuu. Toki, Nami muistutti osuvasti, että kauan se kesti, ennen kuin se plussa-aalto edes alkoi. Joten meidän pitää vaan sinnitellä kärsivällisesti. Vielä se päivä tulee. Jonain päivänä. Mä olen alkanut toistelemaan sitä itselleni mantrana ja ääneen välillä miehellekin. Vielä jonain päivänä.

(.) Toistaiseksi "ei vielä". Kierto, hmm. En tiedä. Tässä on nyt ollut vähän kaikenlaista häikkää toipumisen osalta. Sydäntä särkee ja tottakai särkee, kun siellä asuvat sekä Pelko että Kademieli. Onhan tämä erilaista nyt kuin silloin, kun vielä kaikki olimme samassa pinossa. Silloin (talvi ja kevät tuntuvat nyt jo niin kaukaisilta, eikö?) meitä kaikkia yhdisti yhteinen jännitys, kaikki oli uutta (tai ainakin koko ajan opimme jotakin uutta) ja jokainen plussa oli voitto. Vähitellen jotain kuitenkin muuttui, murtui, matkan varrella muotoutui uudeksi. Terapeuttinen leveys on tietysti ennallaan ja se on itsestään selvästi se tärkein asia, mitä tämä pino voi antaa, ystävyyden lisäksi. Muttamutta. Terapeuttisestä leveydestä ja Ystävyydestä huolimatta - miten se vain voikin olla niin, että kun olen saanut tämän viestin valmiiksi ja painanut "Vastaa", tiedän, että vatsan pohjassa Kademielen nyrkki rutistaa tyhjyyttä ja kyyneleet ovat taas herkässä. Minä olen vielä täällä enkä ihan oikeasti enää haluaisi olla, mutta olenpa silti. Eikä kukaan voi tietää, kauanko tämä kestää. Välillä tulee hyviä ja järkeviä hetkiä, kirkkaita ajatuksen kulkuja ja hyvän mielen humalluttavia humauksia. Sellaisia, mistä Ade tuolla toisessa pinossa puhui: "tämä on nyt mun/meidän elämää ja kaikki on juuri niinkuin sen kuuluukin olla." Esimerkiksi juuri tänään mulla oli sellainen olo kun huristeltiin miehen kanssa Plantageniin Espooseen. Aurinko häikäisi, mies tuhisi flunssaisena torkkuessaan ja mä hyräilin Grooven tahtiin jotain juuri siihen hetkeen sillä hetkellä sopivaa. Tuli sellainen olo, että me ollaan tässä ja meillä on kaikki hyvin ja että kaikki menee juuri niinkuin pitää. Mutta olisihan se pitänyt tietää: syvät vedet muistuttavat itsestään pian tuollaisten hetkien jälkeen ja niin kävi nytkin. Vaikka meri kimmelsi Länsiväylän molemmin puolin kuin tuhat kilometriä kultaa ja elämä näytti kauneintaan, joku voima sai mut kääntämään katseeni takapeiliin ja tiesin sekunnin miljardisosassa, etten tehnyt sitä vain tarkistaakseni takana tulevan auton käsitystä turvavälistä, vaan nähdäkseni, että takapenkillä ei ihan oikeasti ole vieläkään turvaistuinta. Tilanteen elokuvamaisuuden tajuaminen sai mut naurahtamaan hiljaa, pysymään ihan tolkuissani ja ajamaan tasaisesti ehkä normaalia aavistuksen kirkkaaammin silmin eteenpäin. Kurkussa tuntui silti iso pala. Entä jos ei koskaan?

Niin, entä jos ei koskaan. Who knows. Kai se on mahdollista, vaikka kuinka toivoisikin, että toisin kävisi. Mutta jos niin kuitenkin käy, niin olisi tietysti suotavaa, että edes pysyisi mieleltään virkeänä ja saisi sydämeensä lempeyden ja rauhan tämän surkeuden sijaan. Rouva Pikkumyylle kiitos suurista viisauksista. Jos joku paikka, tämä oli oikea forum "Kuinka pysyä nuorena" -listalle. Alla pömppiskielelle muunnettuna:


1.* Heitä mielestäsi turhat numerot.*

Erilaiset hormoniarvolukemat, kuten FSH ja HCG. Omien hoitokertojen määrä sekä eri hoitotoimenpiteiden onnistumistodennäköisyydet. Oma ikä. Miehen ikä. Lapsellisten ystävien lapsien määrä ja erityisesti heidän yrityskertojensa määrä. Unohtamatta tietysti oman lapsettomuushoitotoimenpiteen aikana kasvavien follikkelien määrää, punktiossa saatavien munasolujen määrää, hedelmöittyneiden määrää, normaalisti jakaantuneiden määrää tai siirrettävien alkijoiden solujen määrää.

2.* Pidä vain ymmärtävät ystävät.*

Se alkuperäinen "iloluontoiset" kirpaisi....Niinpä muokkasin. Koska ymmärrys on kaiken a ja o. Esim. sen ymmärtäminen, mitä tarkoittaa kippimukin nouseminen.

3.* Jatka oppimista.*

Google rules :D


4.* Nauti pienistä asioista.*

Oi, kun aina osaisikin. Mutta kyllä - juuri näin. Selityksiä ei tarvita.

5.* Naura usein, pitkään ja äänekkäästi*.

Kun se vain on mahdollista. Esim. Pömppiksissä...Oi niitä mahtavia hetkiä, kun on joutunut pidättelemään naurua työhuoneessa näiden juttujen takia! Muistatteko keväällä, kun tunnustettiin joukolla mihin pikkutekoihin olimme kukin työpäivien aikana epätoivoissamme ryhtyneet pahimpien pikkuhousujen kyttäysrumba-päivien aikana...? Vappiksen legendaariset jutut eivät myöskään unohdu ihan helpolla, kiitos niistä - missä ikinä nykyään oletkin...

6.* Joskus kyyneleet vaan tulevat.*

Niin tulevat. Usein ne ovat tulleet kesken työpäivän, tässä pinossa kirjoitettujen juttujen takia.


7.* Ympäröi itsesi asioilla joita rakastat*

Mies on hyvä lähtökohta, mutta mikä tahansa muukin, mikä saa sinut voimaan hyvin, kelpaa. Hieroja, psykologi, juoksulenkki, pullan leipominen, musiikki, naistenlehti, kirja.

8.* Pidä huolta terveydestäsi:*

Myös henkisestä.

9.* Älä tee matkoja syyllisyyteen.*

Älä omaan, äläkä miehesi, älä myöskään lääkärisi. Menneitä hoitokertoja on turha miettiä tai sitä, miten kauan siihen meni, kunnes alkoi edes yrittämään...Mennyttä ei voi muuttaa, vain tulevaisuuteen voi kohdistaa Toivon. Kuten Auris aikanaan siihen suunnittelemaamme t-paitaamme taiteili "Toivo aina mukana"

10.*Jokaisen tilaisuuden tullen:*

"kerro rakkaimmillesi että rakastat heitä. "
"sano kiitos"

Olette rakkaita. Kiitos.
Stella



 
Tässä ennen töihin lähtöä vielä kirjoittelen, mieskin meni jo unten maille.

Haave :hug: Hyvä juttu, että hait apua. Liian usein yritetään liian kauan selvitä itekseen, vaikka puhuminen auttaisi matkalla toipumista kohti. Itsekin kesällä tuli mieleen, että voisi olla hyvä juttu jutella jonkun vieraan kanssa näistä jutuista, mutta kynnys oli sitten kuitenkin liian korkea. Tiedän kokemuksesta kuinka raskasta on menettää oma isä, mun isän kuolemasta tuli muutama päivä sitten 9v ja yhä suru nousee välillä kuristavana tunteena pintaan. Kovasti jaksamista sulle ystäväiseni!! :heart:

Kurre, wau..!! Kaksi oravanpoikasta matkassa, mieletöntä!! Niin samanmoisia fiiliksiä oli mullakin ennen plussaa. Kesällä 2.ICSI:n aikoihin olin niin varma että kyllä se plussa nyt tulee, ja kun vielä siirrettiin kaksi kohtuu hyvää alkiota. Sit kun epäuskoisena tuijotin yhtä viivaa testissä niin meinas aivan usko&toivo kadota jäljettömiin. Noitten clomikiertojen aikana elo-syyskuussa toivon liekki läpätti kyllä mutta kovin heikkona ja sain hyvää mieltä ja jaksamista lähinnä siitä kun paino tippui. Paljon samaa meidän stooreista löytyy ystäväni :hug:

Stella, niin osuvasti ja sydämeen käyvästi kirjoitat.. Toi talvi ja kevät tosiaan tuntuu kaukaisilta vaikka eihän siitä niin pitkä oo. Kirjoituksesi myötä tuli mieleen paljon asioita.. Kuinka viime joulukuussa odottelin hermostuneena labran ulkopuolella simppapesun valmistumista ja kuinka itku kurkussa lähdin kiikuttamaan niitä 400 000 simppaa toiselle puolelle kaupunkia inssiä varten. Samalla naurahdellen ja tuhahdellen sille faktalle että inssi tehtiin tympeän mutta erittäin ammattitaitoisen miesgyneni kotivastaanotolla :D
Muutamaa viikkoa aiemmin olin ensimmäistä kertaa tavannut PeePee:n ja Raitapaitaisen. Tammikuussa sit hyppäsin Tampereella ekan putkihoidon tiimoilta ja mieleen on jäänyt kuinka yhdellä kerralla PeePee tuli kyytiin matkan varrelta ja treffattiin Raitiskin. Naureskeltiin sit matkalla syömään että harvoinpa on samassa autossa näin paljon munasoluja matkalla ;) Kaikki oltiin masut turvoksissa kun hoidot oli vielä käynnissä ja nyt yhdellä meistä on jo vauva sylissä, hurjaa...! Tippa silmässä kävin odotuspuolella katsomassa Raitiksen vauvan kuvaa..
Kuinka se tammi-helmikuun IVF/ICSI-porukka olikin niin tiivis, muistan kuinka porukalla huhuiltiin Stellaa ja testitulostasi. Taisit olla ulkomailla reissussa silloin. Moni siitä porukasta plussasikin sit tammi-huhtikuun aikana ja uskon että Stella ja PeePee teidän vuoro on ihan lähellä :hug: Sellainen vahva tunne vaan on!!!

Nyt lähden töihin, hyvää yötä rakkaat pömppikset, ootte mulle tärkeitä! :hug:
 
sain varattua sitten ultra-ajan, viikon päästä maanantaina sitten selviää milloinka on siirto. meinaan puhua, että kaksi siirrettäisiin ja yksi jää pakkaseen sitten ypöilemään. jota ei toivon mukaan tarvitsisi sulattaa ainakaan kahteen vuoteen...
viikonloppuna mies kovasti kyseli mun tuntemuksia, että olenko hyvillä mielin... olenko itse huomannut itsessäni mitään muutosta, kun metut aloitin... en kyllä ole muuta huomannut, kun että olen paljon energisempi ja illalla väsyneenpi. mies on huomannut, että olisin paljon tasaisempi, mulla kun tapana "räjähdellä" aika lailla ja välillä ihan turhasta.
onneksi synarela ei ole aiheuttanut MITÄÄN oireita, eikä ole myöskään zumenonkaan ja nyt kun mietin niin ne oudot tuntemukset metun "alku haittikset" on kanssa hävinneet.
 
Haave - :hug: Olet ollut mun ajatuksissani. Sinulle on tapahtunut niin paljon positiivista ja negatiivista. Ime nyt kaikki tuki miehestäsi, vaikka eihän se ensimmäinen avioliittovuosi aina kaikken helpoinkaan ole.
Stella & PeePee - teillekin kasa :hug: . Ihan silmät tipassa olen lukenut kirjoitteluanne. Oli muuten ihan Stellan tekemä lista.
Astarte - minkälainen olo on? Peukut ovat täällä pystyssä.
Helinä - onnea tulevaan siirtoon!

(.) Olimme klinikalla toisessa ultrassa ja saatiin siirto omalle lääkärille, jonne mennään huomenna. Nyt sitten varmistui, että yksi vattu siellä uiskenteli. Pikkuinen kovasti yritti saada 'ilkeää' ultraäänitikkua karkoitettua, kovasti näet liikuskeli. Mies meni ihan sekaisin ja nyt on sitten kolme filmiä puhelimessa ja kaikille tietysti lähetetty. Kilnikan hoitajat oli ihan höpönä kanssa, harvoin tulee noin valmista varmaan siellä puolella nähtyä.

Hobelix & vattu 9+6
 


Tiistai 4.11 :wave:

EllaElias.....................PAS................................kp30/-/marras
Astarte......................2.PAS.............................kp23/26-30/ktt7
Retuli82.................... 2.IVF..............................kp18/-/marras
Adeliini.......................välikierto.......................kp13/27-34/ktt
Helinäkeiju75.............PAS...............................kp6/-/ktt
PeePee77..................2.IVF..............................kp1/29-31/ktt
Stella08.....................luomuilua.......................kp/27/ktt
Haave........................PAS................................kp/30/marras-joulu
MinzuS......................3.PAS..............................kp/28-31/ktt
Hertta73...................3.IVF...............................kp/-/ktt



Testailijat :p

Astarte 11.11

Haamuillut ;)

[/url]

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini :D
Rouva Pikkumyy :D

 
Astarte
Hobelix, onneksi olkoon! :heart:

Itselläni aikamoista lentämistä. Muutto takana, mutta paljon tavaraa purkamatta ja paikkaansa vailla. Liikaa materiaa, liian vähän kaappeja. Uusi työ alkoi eilen, ja olen aivan pihalla (ja täysin ilman perehdytystä ). Perjantaina lähden vielä kaiken lisäksi toispuol-atlanttii työmatkalle, jolle en ole ehtinyt suoda vielä ajatustakaan. Hyvät puolet tässä kaikessa: no, kyllä te tiedätte. Ajatukset on muualla.

Jos ei minusta kuulu pariin viikkoon niin seuraavan kerran sitten kerronkin jo testikuulumisia.
 
:wave: Tervehdys taas pitkästä aikaa.

Hobelixille onnittelut mukavista ultranäkymistä! :heart:

Astarte: Tsemppiä piinailuun. Toivottavasti muut menot ja ajatukset siivittävät sinut ikäänkuin huomaamatta positiiviseen testaukseen ensi viikolla.

Täällä menkkoja odotellaan alkavaksi, jotta sitten vihdoin saisin aloittaa laastarirumban ja sitä kautta joskus päästäisiin passiin. Näyttää taas tulevan pitkä kierto, että saa nähdä miten käy, onnistuuko pas suunnitellusti vai alkaako :xmas: ikkunoista ennen tätiä.

Kauniita unia kaikille!
 
Stella, on vaan niin ihana lukea sun ajatuksia, asiasta kuin asiasta, sillä kirjoittata niin hyvin ja koskettavasti. Kiitos. :flower: Ja jotenkin tiedän, ettet sinäkään usko tuohon ei koskaan. Tiedän, että taistelutahtoa sieltä löytyy ja jaksat yhä uskoa ja toivoa, eikö vain rakas ystävä? :hug: On kohtuutonta toki ajatella, että jaksaisi mieli virkeänä ja ajatukset positiivisina sitä onnea vaan aina odottaa, ei se ole edes inhimillistä. Ihmisiä tässä ollaan ja tunteet saavat näkyä. Niin hyvässä kuin pahassakin. Ensin tulee kyyneliä ja sitten välillä on naurun vuoro. Aivan samalla tavalla kuin jokaisen meistä on vuoro tulla äidiksi, tavalla tai toisella. Odotetusti tai odottamatta. :heart: Kovasti ystävää rutistaen :hug:

Oi että, täällä on tosiaan käynyt aivan ihana nostalgiapuuska. =)

PeePee, kyllä vain rakas ystävä, te tulette pian perästä, paikkaa pidämme aivan taatusti!! Ja mahtavaa, kp1, siitä se taas lähtee. Aivan mahdottoman hurrrrjasti onnea matkaan jo tässä vaiheessa! :hug:

Hobe, ihanaa, onnea energisestä pikkuvatusta oikeen kovasti! :heart:

Astarte
, tsemppiä reissuun ja odottelemme malttamattomina testikuulumisia sieltä Atlantin toiselta puolen. :wave:

Ella, eiköhän sovita, että menkat alkaa nyt hetimiten ja pääsette siis passiin hyvissä ajoin ennen :xmas: ! Kyllä, tämä on määräys, eli pian pitäisi alkaa tapahtumaan!
 
mmm
Varoitus! Sisältää erittäin omanapaista ja ahdistavaa tekstiä. Täällä selkäkipujen takia saikulla ja mieli maassa. Slkäkivut todennäköisesti johtuvat siitä, että mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja mahdollisesti painaa jotain selän hermoja tms. Issiasta se mun mielestä ei ole, kun ei säteile vaan särkyä ja puutumista alaselässä. Vatsassa ei kipuja(eipä kyllä paljon mitään muutakaan tuntemusta, paitsi turvotusta), vuotoja ei ole. Mutta huoli on kova. Sain lääkäriltä lähetteen polille ja aika huomenna klo 14. Tarkastavat tilanteen ja jospa löytyisi jokin "hyvä" selitys kivuille. No piti sitten olla tyhmä ja mennä neuvolaan kuunteluttamaan sydänääniä, viikoja olis nyt 11. Ja vaikka neuvolassa viime käynnillä jo sanottiin, ettei ääniä varmaan vielä kuulu, koska kohtu on taaksepäin kallellaan. Niin pitihän se silti mennä, terkka vaivautui yrittämään alle minuutin ja kun ei kuulunut ei kuulunut!!!! Olishan tuo voinut edes vähän kauemmin yrittää, mutta ei. Voi että tuli tyhmä olo ja tuntui pahalta. Jotenkin tuli tosi epäluottamus terkkaa kohti. On muutenkin ihme tapaus: viime raskaudesta hukkasi mun veriryhmä vastaainetesti tulokset, nyt antoi labraan mukaan 2006 vanhaksi menneet putket verinäytettä varten(arvaa hävettikö), muutenkin tuntuu "tiedot" olevan vanhalta hyvältä ajalta jne.
Nyt sitten ahdistaa ihan todella kun niitä sydänääniä ei kuulunut. Tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa sinne huomiseen, vaikka tiedän että jo huomiseen. Viimeksi käyty ultrassa 9+1 ja kaikki silloin niinkuin siinä vaiheessa pitää olla. Mutta nyt loppui taas se usko. Kyllä pitää olla heikkopäinen ja hysteerikko. Jotenkin etova olokin on vähentynyt. Viimeksi tosin alkion kehitys oli pysähtynyt vko 7-8, varhais ultrassa syke näkyi. Tuli sitten ulos vasta vko11. Nyt en jotenkin kestä ajatusta, että siellä olisi taas kehitys lakannut ja hirvittää ajatuskinettä kuinkahan kauan siellä sisällä nyt pysyisi. Hui kauhea kuinka hirveitä ajatuksia mulla on. Eipä ihme, että ahdistaa. Toivottavasti en loukannut ketään näillä valituksilla. Mutta pelko on kohdallani todellista.
Anteeksi omanapaisuus, nyt ei jaksa muuta.

mmm

Ajattelin vielä udella, että onko muilla näitä selkäkipuja tai onkohan se normaalia? Onko teillä muilla kuulunut sydänäänet jo? Ainakin Kamillalla tais jo kuulua.
 
Tervehdys piiiiitkästä aikaa. Tulin kurkistamaan kuulumisianne. Hmm, tai totuuden nimissä olen taustaillut täällä aina silloin tällöin ja jännittänyt/iloinnut/murehtinut ja surrut mukananne osaamatta kuitenkaan tarttua näppäimistöön ja kirjoittaa edes muutamaa riviä. Kai olen kärsinyt jonkinlaisesta henkisestä kodittomuudesta, tai pikemminkin pinottomuudesta. En ole jostain syystä osannut kotiutua tuonne odottavien puolelle. Tänne kirjoittaminen puolestaan on tuntunut jotenkin väärältä. Omasta onnistumisesta ja pömppööntyvästä navasta iloitseminen on tuntunut kohtuuttomalta silloin, kun muilla on iso murhe ja huoli päällä. TIEDÄN, että täällä ei ajatella niin toisten onnistumisesta, ja että terapeuttinen leveys kantaa riemut ja murheet, mutta silti... Ääh, tätä on vaikea selittää. Kaipa vuosia rakennettu lapsettoman identiteettini on edelleen niin vahva, että en ole onnistunut sitä vielä muutamassa kuukaudessa muuttamaan.

No, tässä sitä nyt kuitenkin viestiä naputtelen, ja kertakaikkisen riemastuneena tutkailen plussanneiden pitkää listaa. Uskomattoman mahtavaa luettavaa!! Niin jättimäisen isot onnittelut, etteivät mitkään hymiöt riitä ilmaisemaan iloani, kaikille plussan vihdoin saaneille! Erityisesti iloitsen vanhojen tuttujen, Auriksen, Ulpun, mmm:n, Kamillan ja Hoben ihanista uutisista. Ja Kurre - oravista urhein! Rakas piinasisko viime keväältä. Uutisesi luettuani itkin ääneen ilosta. Olen niin onnellinen puolestasi. Isoista isoin halaus teille kaikille. Mmm, nyt rauhallisin ja luottavaisin mielin, sisko. Kaikki on varmasti hyvin ja huolehdit turhaan.

Teille, joilla on vielä matkaa kuljettavana: Luottamusta, Toivoa, Uskoa ja Sisua. Paikkaa pidämme aivan varmasti, sillä plussanneiden lista ei suinkaan ole vielä valmis... Erityisesti mietin Sinua Stella. Kohtalo on kirjoittanut osaksesi nyt liian kohtuuttomia lukuja. On mahdotonta edes yrittää löytää sanoja, jotka hiukkaakaan lohtua ja valoa toisivat sinne synkkien vesien syövereihin.

Stellan pohdintoja lukiessani olen pohtinut paljon omia tuntemuksiani viime vuosilta. Silloisissa hormonihötäköissä ei juuri ehtinyt saati jaksanut analysoida omia fiiliksiään kovinkaan syvällisesti. Sitä vaan meni piikistä toiseen kuin sumussa. Omat pohjamudat tuli möyrittyä pahimmin silloin, kun mieheni pikkuveli vaimonsa kanssa sai ihanan pienen tyttären toukokuussa. Kuulen vieläkin kaikuna korvissani appiukkoni heille osoittamat veret seisauttavat sanat: "kiitos kun teitte meistä isovanhemmat". Siinä hetkessä tuntui, kun vatsani olisi näverretty tylsällä veitsellä auki, ja kelvoton kohtuni olisi heitetty lattialle kaikkien ivattavaksi ja tallottavaksi. Syvällä käytiin, mutta tuolloin sukellukseni oli onneksi kohtalaisen lyhytkestoinen. Sieltä noustiin taas kp ja piikki kerrallaan. Ja tietysti tämän uskomattoman yhteisön leveällä terapiahaavilla kalastettuna.

Jaksakaa uskoa, siskot! Laitan tähän voimaksenne runon, joka itseäni on puhutellut ja puhuttelee edelleen. Olen sitä ennenkin siteerannut joskus kauan sitten, mutta nämä sanat kestävät kyllä useammankin lukukerran.

Toivon sinulle, ystäväni
että elää taas uskaltaisit,
että surujen suurten jälkeenkin
ilon siiville nousta saisit.

Toivon sinulle, ystäväni
ettet lakkaisi luottamasta,
vaikka vielä on aivan hämärää,
kevään pelto on roudassa vasta.

Toivon sinulle, ystäväni,
taivaan raikkaat ja lempeät tuulet,
että kaikkina elinpäivinä
levon löydät ja lohdun kuulet.

Toivon sinulle, ystäväni,
mitä kauneinta on elämässä:
että rakkaus puhdas, ikuinen,
sinut ympäröi juuri tässä.

-Anna-Mari Kaskinen-

( . ) vielä muutama sana. Olen voinut hyvin ja onnellisesti. Normaaleihin raskausajan pikku vaivoihin olen tutustunut: hemoglobiinin kanssa on jouduttu hiukan jumppaamaan, alaselkä ajoittain vihoittelee, olen oppinut, mitä tarkoittaa närästys ym. Vähäpätöisiä vaivoja yhtä kaikki, sillä pääasia on, että Masu kasvaa ja pyöristyy somasti. Viime viikolla kävimme rakenneultrassa, ja kaikki tuntui olevan kohdallaan. Jalkovälin rakenteen vauveli kuitenkin kätki hyvin häveliäästi. No, sepä ei suuresti haitannut, sillä muut uutiset olivat kyllä miljoonasti tärkeämpiä. Parisuhdekin tuntuu elävän ihan uutta kukoistuskauttaan. Nyt vasta ymmärrän, miten kliiniseksi ja laboratoriomaiseksi suhdekin pääsi menemään hoitoprosessien aikana. Läheisyys on löytynyt ihan uudenlaisena ja herkkänä. Kaikki on siis vihdoin hyvin. Siitä jaksan kiittää joka ikinen päivä.

Ihanat Pömppikset, iloa ja valoa kaamokseen. Ilon pilkahduksia ja onnellista odotusaikaa kaikille plussanneille, luottamusta piinaajille, toivon halaus kaikille vielä matkaa tekeville. Iso:heart: ihan jokaiselle!

:wave:
rakkaudella
Vappis ja Pippuri 20+5
"siellä, missä Pippuri kasvaa"
 
Kurre, meetkö vielä ultraan ennen 12 viikkoa? Entä onko neuvola-aika jo varattu? =)

mmm, voi toivottavasti kaikki on kunnossa ja selkäkivut vaarattomia! :hug:
Ei mullakaan saatu heti sydänääniä kuulumaan ja kun saatiin niin vaan pienen hetken sit ne taas hävis. En tiedä heilahtiko ultralaite vai mitä tapahtui. Tää oli viikko sitten maanantaina jolloin oli 9+1. Koita muru jaksella huomiseen, sydämestäni toivon että pienellä on kaikki hyvin! :heart:

Vappis, mahtava kuulla susta pitkästä aikaa!! :hug: :heart: :wave:
Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin ja voit paksusti :D Ja kiitos onnitteluista, alun epäuskon jälkeen alkaa riemu voittamaan ja pystyn jo ajattelemaan että ehkä me sittenkin saadaan vauva kotiin asti. Niin ihmeelliseltä tää itsestä tuntuu kun kahden nega-inssin ja kahden nega-ICSI:n jälkeen tulee clomitärppi kuin puskista!
Samaistun täysin tuohon lapsettoman identiteettiin, vaikea siirtyä odotuspuolelle täysin kun täällä on rakkaita pömppiksiä joiden plussaa vielä odotellaan. Ihanan runon laitoit, kyyneleet valuen sitä luin. Ethän enää pidä yhtä pitkää taukoa kirjoittelussa, sua on huhuiltu ja kaipailtu kovasti täällä! :hug:
 


Keskiviikko 5.11 :wave:

EllaElias.....................PAS................................kp31/-/marras
Astarte......................2.PAS.............................kp24/26-30/ktt8
Retuli82.................... 2.IVF..............................kp19/-/marras
Adeliini.......................välikierto.......................kp14/27-34/ktt
Helinäkeiju75.............PAS...............................kp7/-/ktt
PeePee77..................2.IVF..............................kp2/29-31/ktt
Stella08.....................luomuilua.......................kp/27/ktt
Haave........................PAS................................kp/30/marras-joulu
MinzuS......................3.PAS..............................kp/28-31/ktt
Hertta73...................3.IVF...............................kp/-/ktt



Testailijat :p

Astarte 11.11

Haamuillut ;)

[/url]

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini :D
Rouva Pikkumyy :D

 
Kiitti PeePee yrityksestä häätää akkaa tänne suuntaan, vielä ei tosin ole oikeaan osoitteeseen löytänyt, etukäteisviirutkaan eivät ole vielä ilmestyneet, joten ihan ihmeissäni täällä taaperran. Mutta jotain juilinta-tuntemuksia on taasen ilmaantunut, joten toivottavasti nyt edes tällä viikolla ilmestyisi toden teolla. Siivousspurtilla olen koittanut nyt tätiä tänne houkutella. :saint:

Vappikselle :wave: Kiva kuulla susta pitkästä aikaa. Vitsi miten nopeasti aikaa meneekään, sullakin on viikkoja kasassa jo ihan kivanlaisesti. =)

mmm: Tsemppiä ultraan. Eipä ne sydänäänet vielä tosiaan vk11 tarvitse neuvolassa kuulua ja kuten kirjoititkin taaksepäin kallistunut kohtu vielä vaikeuttaa asiaa. Mulla myös em. ja silloin kauan sitten suostuttiin kokeilemaankin ekan kerran vasta vk13.
 
Täällähän on koko vanha jengi taas koossa!
Oon ollut tänään niin herkällä mielellä muutenkin ja nyt taas itkeä vollotan teidän kirjoituksia lukiessa. Täällä on ihan uskomatonta rakkautta aistittavissa. -terapeuttinen leveys, en voi koskaan unohtaa viime kevään pohjamudissa rypemistä ja sitä, kuinka täällä aina jaksettiin kuunnella ja kannustaa. Ilman teitä ystäväni en olisi päässyt käsittelemään surua kunnolla ja taas päässyt jalkeille, niin kuin kippimukitkin lopulta tekevät.

Mä kävin tänään lapsettomuuspolilla ultrassa ja lääkäri, mieheni ja minä nähtiin kaikki jalkojen välissä jotain pippelin tynkää, mutta tietenkään näin varhain ei voi olla varmaa. Lähtiessä halattiin vielä hoitajien kanssa ja itkuksihan sekin meni. Outoa, voiko todella olla mahdollista että vuoden aikana niin läpitutuksi käynyt paikka olisikin tästä eteenpäin taaksejäänyttä elämää?

mmm Meillä neuvolalääkäri sanoi 10+4, ettei yleensä edes yritä kuunnella sydänääniä, kun eivät välttämättä kuulu silloin vaikka kaikki olisikin hyvin. Mä vaan satuin olemaan niin paniikissa, että kokeiltiin ja aikansa haettua ne kuului. Ei siis vielä tarkoita mitään jos nyt ei kuulunut. Onnea ultraan! Toivottavasti saat sitten huokaista helpotuksesta.

K&K&K
 
Apua mikä ääliö.. :ashamed: painoin sit vastaa, kun piti painaa B:tä...

Kurreliineille siis riemunkiljahduksia kun teitä on niin paljon! :flower:

Ella, PeePee ja Stella :heart: Teidät on kaikki tarkoitettu äideiksi ja teistä vasta hyviä äitejä tuleekin. Hengessä mukana ja taistelutahtoahan teillä riittää. Tsemppiä! :heart:
 
mmm
Kiitoksia tsempeistä Kamilla, PeePee, Ulpu ja muut. Ultrassa siis eilen käyty ja kaikki ok! huh huh. Vauva oli kasvanut kovasti ja siellä se pyöri ja hyöri ja jalat ja kädet heiluivat. Nyt tuli oikeasti sellainen ahaa-elämys, et hei siellähän on vauva! Aiemmin siellä on kellunut sellainen epämääräinen "möykky" mutta nyt se alkoi jo muistuttaa pientä ihmistä :) Selkäkivut ilmeisesti nyt sitten sitä issiasta :ashamed: ja kuulemma ei mitään vaarallista. Kohdussa siis kaikki ok, kohdunsuukin ok. Kivusta ei kuulemma mitään vaaraa ja töihin menoa tuumailen maanantaihin asti, lääkäri kehoitti tunnustelemaan omaa jaksamista. Ajattelin kyllä lähtee kokeilemaan kun töihin meno olisi vasta torstaina. Liikaa miettimisaikaa täällä kotona :D Sitten lääkäri huomasi, että olivat antaneet sen nt-ultran liian myöhäiselle ajalle jotain 13-14 vko:lle. Eli se aika siirrettiin ja sain uuden ultra-ajan jo ensi viikon keskiviikolle! 12.11. klo 9.15 jotenka ei tarvitse taas kauaa odotella :D Se on sitten jo viides ultra :ashamed: Nyt viikkoja siis 11+2.

Mukavaa joskin täällä pimeää perjantaita kaikille ja ihanaa viikonloppua :wave:

mmm
 
mmm, hienoa muruseni! =) Onnea ultrakuulumisista! :flower: Siellä se pikkunen voi oikein hyvin ja toivoo, että äitikin osaisi olla liikoja murehtimatta. Ja onneks sait ultra-ajan taas ens viikolle, niin eiköhän se mieli pikkuhiljaa rauhoitu, sovitaanko niin?

Ulpu, kiitos. =) Ja siis täällä on todellakin itketty monesti, välillä surusta ja tuskasta ja välillä sitten ilosta ja siitä valtaisasta tuesta, jota täältä saa. Kyllä tämä terapeuttinen ymmärrys saa silmäkulmat kostumaan harva se kerta. Täällä on yhdessä koettu niin paljon, että hakee vertaistaan.

Oma olo on ollut todella huono, eli pahoinvointia on jatkuvasti. Tosin eilen sitä ei ollut melkein ollenkaan, ja tiedätte mitä siitä seuraa, tämä orava meni niin hysteeriseksi huolesta, ettei tosikaan. Kyllä te sen pelon tiedätte, joka tässä vaiheessa seuraa varjona perässä ja ajatuksissa. Kamilla taisi kysellä ultrasta, ja menen ens viikolla sitten Naikkarille, ja katsotaan mikä tilanne on silloin.

Lähettelen kovasti lämpöisiä ajatuksia ja viikonloppufiiliksiä kaikille pömppiksille! Mukavaa isänpäiväviikonloppua!
Kurre
 
Onnittelut mukavista ultrakuulumisista mmm:lle! :heart:
Kurreliini: Tiedän, tuon tunteen, parempi kun on koko ajan huono olo, silloin olo levollisempi! :heart:
Täällä eilisillasta nukkumaanmenosta alkaen oikein huonoa oloa, nukahdin kyllä, mutta 5:ltä sama jatkui, meni hetkeksi ohi syötyäni, mutta alkoi taas kun odotin istumassa vuoroa ni labraan, joten nautin nyt tästä pahoinvoinnista mukisematta! :heart: :D

Ihanaa pvää kaikille!


 
Pikkumyy - Mä en pysty olemaan ihan mukisematta ton pahoinvoinnin takia. Kuinka sä osaat?
Ulpu ja mmm - ihanat ultrakuulumiset teillä.

(.) Me ollaan pari päivää tässä pohdittu muuttoa. Meille tuli kutsu muuttaa työpuolesta toiselle paikkakunnalle. Aivan ihana kaupunki asua, on maan parhaimpiin kuuluva lastenklinikka ja sairaala ehdottomasti parempi kuin nykyinen. Lisäksi siellä on lapsettomuusklinikka, ei tarvitsisi reissata kun toista aletaan yrittämään. Itse työ olisi sitten vaikeampaa.
Eli lapsettomia sitä silti ollaan vaikka pikkuvattu nyt syntyisikin ja ollaan jo varauduttu, että toistakin täytyy työstää pitemmän kaavan mukaan. Ja jos ei tule niin me kyllä adoptoidaan. Itse asiassa sitähän voisi ihan miettiä suoraan seuraavaksi. Mulle jäi pelko punktiosta takaraivoon.
 
Yhdyn Hobeen täysin kyllä siinä, että kuinka voit Rva Pikkumyy olla noin positiivinen pahoinvointia kohtaan? Osaisipa itsekin vaan kestää ja olla valittamatta... :ashamed: Jälleen kerran osoitus sun mahtavasta positiivisuudesta ja elämänkatsomuksesta. :flower:

Hobe, kyllä me varmasti kaikki koetaan kovastikin olevamme lapsettomia, vaikka lapsen joskus saisimmekin. Ei tämä unohdu ja pyyhkiydy pois, vaan varmasti se säilyy osana identiteettiämme lopun ikäämme. Toivotaan, että se muovautuu joskus positiiviseksi voimavaraksi ja kypsyydeksi ja viisaudeksi. Teidän muuttoajatukset kuulostaa hyviltä, eli kaikilta osin parempaa kohti siirtyisitte, eikö vain? Tietysti haastavampi työ on iso juttu, mutta kyllä se myöskin motivoi, jos ihmistä ei polteta loppuun saakka. Miten sä olet muuten selvinnyt sen pahoinvoinnin kanssa? Oletko ollut töissä?
 
Astarte
Kirjoittelen viestiä toispuol-atlanttii. Nyt on maanantai-aamu klo 7:13. Viralliseen testipäivään aikaa siis vielä päivä.

Eilen oli isänpäivä, ja salainen haaveeni oli toivottaa hyvää ukinpäivää isälleni ja isänpäivää miehelleni. Siksipä otin jälleen varaslähdön ja..tarinan loppu on historiaa.

Clearbluen digitaalinen näytti plussaa. En voinut uskoa silmiäni ja vetäisin tikun pois laitteesta. Kyllä, kaksi voimakasta viivaa jo ktt12. Menin suihkuun itkemään (hysteerisesti) onnesta, mutta luultavasti työkaverini kuuli. Toivottavasti ajatteli että mulla on koti-ikävä. Sain lähettää jihuu-viestit kotosuomeen.

Kymmenen minuuttia (ktt13) sitten tein Clearbluen herkän testin ja viiva on vahvaakin vahvempi. Tämähän oli nyt 1. IVF:n 2. PAS viimeisellä alkiolla. Sillä hitaalla hämäläisellä, jos muistatte.

Tämä on niin uskomatonta ja ihanaa. Työnantajahan tästä riemastuu, koska olen ollut viikon töissä, mutta tällä hetkellä sillä ei ole mitään merkitystä. Euforinen olo.

Hcg-testiä en nyt saa tehtyä, mutta yritän luottaa siihen että kaikki on kunnossa. Eiköhän se huono olokin tule sieltä jossain vaiheessa.

JEEEEEEEE!

t: Astarte ja Matkalainen
 

Yhteistyössä