Pömppömahaiset Plussaajat, vol 3

PeePee, hurjasti hyvää onnea siirtoon! Aurinkokin paistaa sopivasti ja saattelee pikkaset oikeaan paikkaan jatkamaan kasvuaan. =) :flower:

Ella, tosi hienoa! =) Sulle myöskin hurjasti onnea siirtoon perjantaille! Eiköhän ne alkiot ole kuulehan aika sitkeitä pikkasia, kyllä ne selviävät.

retuli, onnea hienosta punktiosuorituksesta! Täällä on peukut pystyssä ja eiköhön tuosta saada vielä pakkaseenkin sinnikkäitä alkioita. =)

mmm, ihanaa, että pienellä on kaikki hyvin. :heart: Koitahan sinä olla varovainen siellä töissä.
 
Kiitoksia onnentoivotuksista! Kuitenkin tartteis nyt positiivisuutta kehiin, biologi soitti aamulla ja 9 munasolusta 2 oli ollut raakaa. Ja lopuista 4 oli hedelmöittynyt, kuulema hyvä saldo mutta nyt mua huolettaa ja masentaa oikein olan takaa, että päästäänkö sitä huomenna edes siirtoon... Kun viimeksikin oli 6 alkiosta vain 1 hyvä, joka siirrettiin (loput jotain 4-luokkaa). Iiks, jos nyt käy taas kato. Mitäs sitten :'(

Peepeelle onnen potkuja matkaan =)
 
Tsemppiä retulille ja alkioille. Nyt uskot ja luotat, että kaikki menee hyvin! Muutahan me ei voida. Vaikka välillä tekisi mitä vaan, että voisi jotenkin itse positiivisesti vaikuttaa asiaan. Jännitetään yhdessä. Onnea huomiseen!

Kiitos Kurrelle! Toivotaan niin, että edes yksi on sitkeä sissi.

PeePeen kuulumisia odotellen ja lumisesta maisemasta nauttien;
Ella
 
Voi Auris, en tiedä mitä sanoisin :'( :hug: Tuntuu niin pahalta sun ja miehesi puolesta... :ashamed: Julmaa ja epäreilua tämä elämä...
Hurjasti jaksamista suureen suruun, tukeutukaa toisiinne, päivä kerrallaan :hug:
 
Astarte
Auris, lujaa rutistan enkä päästä irti. Itke olkaani vasten. Suurempaa surua on mahdoton kuvitella.

Voima palaa joku päivä, usko minua. Nyt saat olla juuri niin heikko kuin haluat.
 
Astarte
PeePee, raporttia odotellen.. Toivottavasti sait matkalaisen mukaasi! Nuo miehet on joskus omituisia. Itsekin kävin kaikki hoidot yksin, mutta kas kuinkas kävikään. Kyllä se matkalainen tietää, että se tapaa isän sitten vähän myöhemmin!

retuli, Tassut on täällä pystyssä!

Ella, kyllä kaikki menee hyvin!

Omaa napaa

Nyt ollaan selvästi paksuna. Eilen kun avasin kissojen raksupussin meinasin oksentaa hajusta. Nukuin viime yön ämpäri vieressäni :) En ole (vielä ) oksentanut kertaakaan, mutta tiukkaa tekee. Tänään tuli kesken tärkeän palaverin yhtäaikainen pahaolo-unikohtaus. Siinä sitten nieleskelin ja yritin pitää silmiä auki. Minulla on hypoteesi siitä millaisissa tilanteissa oksettava olo tulee ja yritän tarkentaa sitä, että voisin välttyä pahimmilta jatkossa. Pahimpia on tähän asti olleet nukkumaanmenon hetket ja keskellä päivää töissä. Molemmat noin 1-3 tuntia runsaammasta ruokailusta. Interesting..

Muita oireita: itkeminen. Maanantai-ilta oli aika hysteerinen. Lannistuin kotikaaoksen alla, kun superhektisen työpäivän jälkeen yritin purkaa viimeisiä muuttokamppeita. Lähinnä istuin sängyllä ja itkin tai seisoin keittiössä ja itkin tai olin suihkussa ja itkin. Mies alkoi näyttää HYVIN huolestuneelta ja ihmettelin vähän, koska äiti oli viikonloppuna lukenut hänelle ääneen näiden viikkojen tunnemyrskyistä. Hoin miehelle että olen vain yliväsynyt, ei syytä huoleen. Vihdoin sain hänet keskustelemaan huolestaan ja hän sanoi että pelkää minulla nyt olevan sen synnytysmasennuksen. Repesin nauramaan ja näytin kirjasesta, että "tämä on se tila, josta äiti juuri luki sinulle. Tämä on nyt sitä mitä tämän viikon kohdalla lukee." Synnytysmasennus tulee ihan pikkasen myöhemmin, jos on tullakseen.

No joo, en tiedä oliko itku raskautta vai muuta väsyä, mutta koville ottaa uusi työ. Sinnittelen ja yritän muistaa levätä jossain vaiheessa. Kahdeksan tunnin uni ei riitä palauttamaan. (ehkä olen tullut vanhaksi)
 
PeePee, oikein hurjasti onnea hyvin menneestä siirrosta ja superliimaa urhealle blastolle, joka siellä kovasti tekee töitä päästäkseen äitiin vielä kovemmin kiinni! Ihan pakko olla hyvä enne tuo sukkien pois jääminen - irti totutuista rutiineista ja rohkeasti avojaloin kohti äitiyttä! Olet mielessä kovasti ja peukutamme täällä koko jengi sinun puolestasi - ja urhean pikkuisen :heart:

ps. hih - tuli vielä mieleen, että onneksi otit sukkahousut pois, niistä ei vielä liene sellaisia vetoketjullisia gyneversioita?? :LOL:
 
Ella ja retuli, teille molemmille on ristitty niin peukut kuin varpaatkin, luotetaan yhdessä alkioiden kestävyyteen ja sitkeyteen! :wave:

Astarte, voi kuinka symppaan sua kovasti työn suhteen. Tiedän millaista on, kun ei jaksaisi eikä olo meinaa sallia mitään. Täällä siis pahoinvointi jatkuu yhä, ja ihan koko vuorokautisena. Välillä tuntuu, ettei tiedä miten selviää tunnistakaan, edes kotona. Mutta sitten niistä vaan jotenkin tuntuu selviävän, yksi kerrallaan.

PeePee, no niin rakas ystävä, nyt olet raskaana kunnes toisin todistetaan. Ja kuinka hyvä sen pienen blaston onkaan kölliä siellä kohdussasi. =) Ja vaikka katoa kävikin, niin silti jäljelle jäivät ne, jotka muutoinkin olisivat jatkaneet eteenpäin. Vahvimmat ja sitkeimmät. Mäkin sanoisin heti, että tuo rutiinien rikkominen siirron yhteydessä on vaan hyvä merkki. ;) Odotellen vaan sitä päivää, kun kaupassa hyllyssä huomaan vetoketjulliset gynesukkikset... :LOL: Mutta vielä kerran onnittelut avojaloin suorituksesta - ja toki pienestä kyytiäisestäsi! :flower:
 
Mä nyt hieman tuolta sivusta tungen täällä käymään. Olen näitä juttuja seuraillut kun täällä on kuitenkin paljon ollut tuttuja nikkejä. Teillä on kyllä ihana meno päällä tässä pinossa ja mieletön plussanostekkin on saatu täksi syksyksi. :heart:

PeePee: Pakko tulla toivottamaan tarraliimoja ja muita tahmoja, että plasto jatkaa kasvua ja tarraa kiinni. Mielenkiinnolla olen seurannut miten sun plastoviljely menee koska itse olin eilen puntiossa ja siitä on tarkoitus plastoksi asti yrittää. Meillä saaliina oli 10 munasolua ja tänään iltapäivällä saa tietää kuinka ne on hedelmöittynyt. Tää on jo meidän neljäs ICSI ja kato on aina ollut kova. Meille on siis vain 4 siirtoa päästy tekemään ja nyt jännittää ihan tosissaan onko maanantaina mitään siirrettävää.

Stella: Mitä sulle kuuluu? Onko toivo jo nostanut päätään tulevaisuuden suhteen? En tiedä muistatko mua mutta yhtä aikaa koettiin meidän ekat biokemialliset :( . Mulla se on myös jäänyt ainoaksi. Nyt yritän olla toiveikkaampi kun siirryin myös Fertinovan hellään hoitoon ja ainakin konstit on ihan eri kuin julkisella puolella. :hug:
 
PeePee, kiitos kysymästä. Täällä jaksellaan ihmeen hyvin. Ehkä tiedossa oleva eräpäivä hieman helpottaa - leikkaus on sovittu 10.12., perätilasta kun eivät kumpikaan viitsineet koskaan kääntyä. Masun pohjalla lienee mukavaa istuskella. Toki pientä jännitystä jatkuvasti siitä, tuleeko lähtö aikaisemmin, supisteluja on iltaisin ja epämääräistä vuotoakin muutamana päivänä. Mutta tokihan se pieni jännitys kuuluu tähän hommaan ja tuntuu kivalta.

Haleja!
 
Hurjasti kiitoksia ihanaiset pömppikset tsemppauksesta :heart: =) Onnea niistä ainakin saatiin mukaan, sillä neljästä alkiosta 3 oli top-alkioita :D Yksi lähti mukaan tuossa päivällä ja 2 saatiin pakkaseen :D Pikkasenkos olen täpinöissäni, oli nimittäin aikas negatiiviset ajatukset pyörimässä tuolla pääkopassa alkioiden laadun suhteen. Mutta nou hätä :D Verikokeisiin sais mennä 10.12.

Ja peepee , hurjasti onnea valioyksilö blaston kanssa =) Ois varmaan ihan jees ollu kokeilla sitä avojalkasysteemiä... Noh, oli mulla ainakin mahtava reikä sukassa pottuvarpaan kohdalla, jonka huomasin vasta siinä riisuutuessa :LOL:

Ihana lueskella teidän juttuja :LOL:
 
pp9 ja tää on kamalaa...
oireita ei ole ollenkaan, ei mihinkään suuntaan. paikat vaan on kipeänä lumitöistä. pakko oli tarttua kolan varteen, isäntä tehnyt sen verran pitkää päivää ja ei ole aina ollut kotonakaan öitänsä. niin täällä hukuttaisiin lumessa ja olisin totaalisessa motissa ja loskamössössä. yhtenäkin aamuna aura käynyt, niin portin edessä semmonen puolenmetrin korkuinen jää/lumi/loska kasa. pakkohan se oli ottaa pois jos ruokaa teki mieli, kauppaa kun oli tarkoitus mennä.
kun vaan pää kestäis loppu piinan hajoamatta.
 
Onnittelut Retulille ja PeePeelle hyvin sujuneista siirroista ja kyytiin hypänneistä pikkusista!

Pakko jatkaa hiukan tuota PeePeen aloittamaa ja muiden jatkamaa tunika&sukka-keskustelua. Mulle nimittäin kävi samoin maanantain ultraan mennessä eli hups vasta ultran jälkeen huomasin olleeni paikalla paljain varpain, vaikka kuulunkin ehdottomasti tähän sukat jalassa-kerhoon. No pitänee varmaan huomenna uusia tämä sukattomuus siinä toivossa, että se tosiaankin antaa paremman pidon! :kieh: No rajoja on tässä tullut rikottu viime aikoina muutenkin. Nimittäin jostain syystä ennen niin tärkeät "gyne-vaattet" eli tunikat on mun kaapissa siirtynyt takahyllyille ja nyt sitten uusin ilmein koitetaan tietä taivaltaa. Rutiineita siis rikotaan ja hyvä niin varsinkin jos Kurren sanoihin on uskominen. ;)

Mirulle :wave: ja jännittävien, mutta sitäkin ihanampien hetkien odottelua! Miten nopeasti sitä aika meneekään, juurihan sinä vasta plussasit. Tai taitaa siitä olla jo aikaa!

Nyt painun pehkuihin ja valmistaudun huomiseen koitokseen! Pitäkäähän peukkuja, että pienet ovat selvinneet.
 
Ella, ehdottomasti pidetään peukut ja varput pystyssä!!! Paljon onnensäteitä lähettelen että huomenna pääset siirtoon :heart:

Helinäkeiju, täällä tosiaan elävä todiste että oireettomana voi plussata! Mun vähäiset oireet tuli vasta päivää-kahta ennen plussaa jonka tein pp 16.
 
Minzulle onnittelut ultranäkymistä ja tsemppiä maanantain punktioon!

Siirto takana ja yhden kyytiläisen sain mukaani. Kaksikin olisin ottanut ja käsittääkseni olisi siirrettykin, mutta vain tämä yksi oli kelpoinen. Hyvä näinkin! Tällä mennään eteenpäin. Testipäivä 12.12.

PeePee ja Retuli: Hienoa että kuljette kanssani niin samassa kohtaa. Tiedänpä sitten kenen puoleen kääntyä kun ahdistus iskee. Ja olkaahan varuillaan, se nimittäin varmasti iskee jossain kohtaa.

Mukavaa pikkujouluvkloppua teille kaikille!
 



Perjantai 28.11 :wave:

Helinäkeiju75.............PAS...............................kp30/-/ktt10
PeePee77..................2.IVF.............................kp25/29-31/ktt2
EllaElias.....................PAS...............................kp23/-/ktt0
Retuli82.................... 2.IVF.............................kp19/-/ktt
Adeliini.......................inssi..............................kp5/27-34/ktt
MinzuS......................2.IVF.........................kp/28-31/punktio 1.12
Stella08.....................luomuilua......................kp/27/ktt
Haave........................PAS...............................kp/30/marras-joulu
Hertta73...................3.IVF..............................kp/-/ktt

Testailijat :p

Helinäkeiju75 2.12
PeePee77 10.12
EllaElias 12.12

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka km :'(
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Rouva Pikkumyy :D
Astarte :D


 
pp10 ja aivan selkeät menkkaoireet ilmassa... jo eilen "otti" aika mukavasti alamahasta kun ruokaa olin laittelemassa. sama alamaha kipu vihlonta tänäänkin jatkunut... hain kuitenkin apteekista lugeja lisää vaikkakin ei tartte käyttää... toivo menni noihin juilimisiin ja vihlomisiin. muuten aivan normi olo, rinnoissa ei edes yhtään outoa tuntemusta suuntaan taikka toiseen. en usko plussaamiseen.
niin, finnikin ilmesty nenän alle, tosin taitaa olla suklaalla siihen vaikutus, olen nimittäin kahtena iltana pistellyt 2 levyä suoralta kädeltä kerralla menemään.
 



Lauantai 29.11 :wave:

Helinäkeiju75.............PAS...............................kp31/-/ktt11
PeePee77..................2.IVF.............................kp26/29-31/ktt3
EllaElias.....................PAS...............................kp24/-/ktt1
Retuli82.................... 2.IVF.............................kp20/-/ktt2
Adeliini.......................inssi..............................kp6/27-34/ktt
MinzuS......................2.IVF.........................kp/28-31/punktio 1.12
Stella08.....................luomuilua......................kp/27/ktt
Haave........................PAS...............................kp/30/marras-joulu
Hertta73...................3.IVF..............................kp/-/ktt

Testailijat :p

Helinäkeiju75 2.12
PeePee77 10.12
Retuli82 10.12
EllaElias 12.12

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka km :'(
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Rouva Pikkumyy :D
Astarte :D


 
Kiitti PeePee, en tiedä kuinka multa on jäänyt Retulin ktt:t päivittämättä :ashamed: Dementia näköjään vaanii uhkaavasti :whistle:

Joka tapauksessa, tsemppiä jokaiselle ktt-päiväläiselle piinailuihin! Toivottavasti plussapino kasvaa neljällä uudella pömppiksellä!!! :heart:
 
Kamilla , mun piti itsekkin jossain välissä pyytää sulta listanpäivitystä, mutta unohdin sitten koko asian itekkiin :D eli siis nou hätä! Ja peepee olit niin kiltti kun muistutit :D

Ja onnea Ella siirrosta =) Nyt sitä sitten piinaillaan yhtä matkaa ja kärvistellään kukin omalla tyylillään. Kiva kun mennään samoilla aikatauluilla.

Helinäkeijulle jaksuja viimeisille piinispäiville, ethän vielä pömppis ole toivosta luopunut. Plussaa toivomme täällä varpaat ja sormet ristissä :heart:

Minzulle hirveesti onnea mukaan huomiseen punktiopäivään, toivomme helppoa toimenpidettä ja ennen kaikkea hyvää munissaalista! Pääset sitten meidän kanssa leppoisia piinapäiviä viettelemään.

Järkyttävää, miten nuo luget oikeesti väsyttääää |O Voisin nukkua melkein koko ajan, pitäis vissiin vääntäytyä talviunosille seuraavaksi pariksi viikoksi. Jos heräis sitten testipäivänä :xmas: Eilen illalla kattelin tuossa elokuvaa ja piti lopettaa se kesken, että vähäksi aikaa ummistan silmät. Noh, reilun 2 tunnin "päikkärit" tuli heti ja oli sit väkisin vänkäydyttävä ylös ruokkimaan koirat ja suorittamaan muut iltatoimet. Ja taas nukkumaan... 9 h yöunet ja vieläkin ois uni maittanu, koiranpentu vaan ei enää suostunu vieressä makoilemaan |O Jos sitä kohta lähtis pitemmälle lenkille niin joskos virkistyis ja sais tämän päivän taas aluilleen.
Leppoista sunnuntaita kaikille :wave: Huomenna saa avata jo eka luukun joulukalenterista :p
 
pp12 ja testipäivä lähenee... pelottaa jo valmiiksi!
nyt on muutamana päivänä ollut aivan sairaat menkkakivut päällä, tosin oudot semmoiset. juilasee tai vihlasee ja kovaa. ei mulla tollasia ole ennen menkkoja ollut. rinnat kuten ennenkin, paitsi ihan kun niitäkin ehkä joskus juilasee, sillee oudosti. en osaa selittää miten, mutta kuitenkin. plääh... tää on kamalaa!
Jos Retulille uni maistuu, niin maistuu se mullekin. eilenkin istualleni nukahin sohvalle, luget sen kyllä tekee myös mulla.
illalla olo kun rantapallo, vatsaa turvottaa aikasen paljon. mies jo tossa eilen huomautti, että taitaa olla painoa tullu takasin. arvatkaas vaan kuka siitä suuttu! tarttee tollasia nyt käydä laukomaan... ei nyt minä suunistan koiran kanssa lenkille ja kohta iltavuoroon.
 

Yhteistyössä