¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Onnea hyvistä ultra-kuulumisista Blondie ja Joie!! JA myös onnittelut Bad Virginille sydänääni-löydöksestä=)

Luminka, hyvä että olette päässeet jo taudista eroon!

Miula alkaa vissiin flunssa tulla, yöllä kurkku ihan kuiva ja nenä tukkeessa, aamulla pitää vähän aikaa köhiä että alkaa ääni taas kulkemaan:) nooo, eiköhän tää tästä:)
 
Miten teillä jo synnyttäneillä on muuten ollut painoarvio toisesta ja koko sitten verrattuna esikoiseen? Isompi vai pienempi tämä kakkonen?

Itellä taas alkaa nostaa päätään pelko lapsen koosta. Kummasti imelä maistuu ja ei sais :( Poika oli iso syntyessään ja jos toinen menee isommaks ni lähentelee sit jo omia sfäärejä. En halua mitään viiskilosta tehä :/ Sen verran jo persausta repi tuokin tullessaan.. Varmaan pitää kaivattaa pelkopolilaput uudestaan näkösälle jahka käyn rakenneultrassa.
 
Huomenta kaikki!

Kattelin äsken säätiedotusta, ens viikolla menee pakkasen puolelle etelässäkin. Pitänee viikkiksenä kaivaa poitsulle toppavaatteita jo esiin.
Sunnuntainahan on kaupatkin taas auki, ties vaikka lähtis shoppaamaan. Pitäis ostaa uusia mahanjemmauspaitoja...

Ruokahaluttomuus jatkuu, väkisin yritän syödä. Huominen np-ultra jännittää pirusti. Eihän se siitä jännittämisellä miksikään muutu, tiedän sen. Ja eilisessä neuvolan ultrassa lekuri sanoi että hyvältä näyttää. Mutta jotenkin mä vaan stressaan tällä toisella kertaa nyt pajon enemmän.

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Ja hyvia 30- vuotissynttareita Allusmamma!!! :flower: Koskas ne tasavuodet on mittarissa? Ihan sillon 7.?
6.11. torstaina.. ruotsalaisuuden päivänä :D :LOL: hauska että puolisoa aina luultu suomalaiseksi ko on suomalainen sukunimi, mulla oli tyttönimenä ruotsalainen sukunimi niin mä olin "se" finlandsvenskis" sitten... :whistle: vaikka asia on toisin päin...

jotenkin ironista vielä että mun synttärit on samana päivänä kun anoppivainaan.. hyvin on äijäni puolisonsa valinnut.. :D

nimipäiväkin sattuu merkkipäivälle.. saa oikein juhlia urakalla..
 
Huomenta vaan!

Nyt sitten tietää isovanhemmatkin tulevasta vauvasta :)
Pistettiin pienenä vihjeenä postitse kuva esikosta, jolla on päällään paita, jossa lukee Isoveli.
Anoppi oli heti, että "Niinhän mä sanoin jo kesällä, että taitaa olla vauva tulossa". Oli nähnyt joskus kesäkuussa otetun kuvan, jossa mulla oli tunika päällä. Ihan hyvä muuten, mutta enhän mä vielä silloin raskaana ollut :LOL:
Itseasiassa aika vasta olin kokenut keskenmenon ihan varhaisilla viikoilla :(

B V: Onnittelut sydänäänistä! Munkin olis niin tehnyt mieli kotidoppleria, mutta miehen mielestä se olisi turha ostos. No, nyt kun vauvan liikkeet jo vähän tuntuu, niin mieli pysyy rauhallisempana.

Latte: Kyllä mä voin esikostakin pahoin, mutta en tosiaan näin pahoin. Muutaman päivän vain jouduin silloin töistä olemaan pois. Nythän oon ollut saikulla jo kuukauden. Tää taitaa olla seitsemäs pahoinvointiviikko. Esikosta kesti noin 6 viikkoa, viikolle 16 asti.

Äitiysvaatteista: Oon jo muutaman viikon käyttänyt äitiysvaatteita, kun ei ollut mitään toivoa saada vanhoja farkkuja kiinni. Ohuempi takkikin alkaa jo kiristämään mahan kohdalta ( on aika kapea malli ) , joten pakkasia tässä odotellaan jo innolla, että saa pukeutua toppatakkiin. Sinne tää kasvava pallo mahtuu hyvin.
Esikon aikaiset mammavaatteet on vielä pakattuna laatikkoihin. Nyt olen ostanut aika paljon netistä käytettynä. Muistelen, että ne esikon aikaiset farkut oli kokoa 36, joten ne voi olla vielä isot. Nyt on 34-kokoisia parit. Sen sijaan niitä neulepaitoja alan jo kaipailla, kun ilmat viilenee. Ne on varmaan tosi venyneitä, kun käytin niitä loppuraskauden ajan.
Keväällä onkin varmaan taas takkiongelma, kun ei toppatakkia enää tarvi.

Blondielle tsemppiä huomiseen ultraan! Minäkin huomaan stressaavani nyt toisella kerralla paljon enemmän. En osannut silloin esikosta pelätä mitään.


Joie ja Sippu rv 12+2
 
Blondie Sama homma täälläkin, eli tällä kertaa tulee stressattua vähintäänkin tuplasti viime kertaan nähden. Mikä lie syynä, oisko nyt enempi tietoinen riskeistä vai mikä, mutta koko ajan sitä pelkää, et joku menee pieleen..

Pilkkis 23+4
 
Huomenta!

Sita nuhaa on kylla paljon liikkeella Mamina. Meillakin se vieraili, mutta ei ollut paha ja kesti vaan pari paivaa, esikkokaan ei sairastunut! Toivottavasti sakin saat taman sama viruksen jos oot jonkin saadaksesi! =)

Blondie :hug: Paljon tsemppia sinne ultraan!

Pietu- :hug: Koska noihin painoarvioihin paasee? Mua kanssa jo nyt ahdistaa synnytys. Esikon synnytys oli hirvea (vaikka lopputulos oli ihana) ja jos ajatuskin siita, etta pitaisi sama kokea... Onko tuo pelkopoli hyva?

On sulla hyvin valittu noi merkkipaivat Allusmamma! :D

:hug: Joei keskenmenosta. Toivottavasti sulla loppuu tuo pahoinvointi ja oksentelu, kun paaset kunnolla toiselle kolmannekselle. Tuliko sulla sama takaisin raskauden loppuvaiheessa? Mulla tuli... :/

Ma aion pitaa tanaan sellasen pre- joulu suursiivouksen! =) Saa nahda jaksaako sita huhkia koko paivaa, mutta yritetaan!

Latte :wave:
 
plääh, iltapäivän ällöolo iski taas...onneks duunin jääkaapissa on vissyt ja limut talon puolesta. Spritellä olo paranee vähän. :p
Iltaisin on aina niin huono olo, väsynyt, alhainen verenpaine, huimaa eikä pysty syömään mitään.
 
Voi ei Blondie!!! :hug: Toi huono olo on kylla niin inhottavaa! Toivottavasti sun olo paranee Spritella =)

Mulla on siivoilu nyt sellasessa taukovaiheessa... Tehdaan esikon kanssa lounasta ja lepaillaan hiukan! Kaikki lattiat pesty, mutta ajattelin viela kaapit siivota!
 
Tsempit pahoinvoinnista kärsiville :hug:

Ihanaa, meillä alkaa esikoinen pikkuhiljaa tottumaan paremmin uuteen tulokkaaseen =) Ei ole tänään ottanut läheskään niin montaa raivaria kuin aiemmin. Siis silloin kun hoidan vauvaa. Innoissaan tulee toinen silittämään pikkusiskon poskea :heart: Ja naamalla aina niin ihana ilme ja hokee vauva vauva :heart:

Oikeaa rintaa on tänäänkin pakottanut, ettei vaan meinaa tulehdusta pukata :/ Oon geelipussia lämmitellyt. En tiiä sit oisko oikeesti mitään, molemmat nännit on tooosi arat imemisestä kuitenkin, jos siitä sitten tuntuu vähän sivummallakin :kieh:

Meillä on miehen kanssa tässä aikuisten herkkuhetki meneillään, dippaillaan sipsejä ja juodaan limpparia... :D
Lapset siis nukkuvat tietämättöminä mitä herkkuja täällä vedellään :whistle:

Luminka ja neitonen 2vk
 
En ole pariin päivään tänne ehtinytkään ja paljon oli juttuja tullut.

Kiva lukea jo vauvautuneiden kuulumisia. :hug:

Alkuraskauden pahoinvoinnista kärsiville paljon jaksamista! :hug:

Veriryhmästä sen verran, että jos äiti on rh negatiivinen niin silloin voi muodostua noita vasta-aineita ja niitä siis kontrolloidaan raskauden loppuvaiheessa verikokein. Sitten kun vauva on syntynyt niin vauvalta tutkitaan veriryhmä ja jos vauva on plussaa niin silloin äidille annetaan tuo piikki. Jos vauva on miinusta kuin äitikin niin silloin piikkiä ei tarvitse. Tuon piikin pitäisi suojata sitten jo seuraava raskaus, että vasta-aineita ei muodostuisi. Mulle esikoista odottaessa kun alkuraskaudessa oli paljon vuotoja ja yksi keskenmenoepäilykin sanottiin, että täytyy tulla polille jos on keskenmeno, niin mulle täytyy antaa tuo pistos. Mulla siis veriryhmä B-. En tosin muista annettiinko mulle piikkiä esikon syntymän jälkeen. Täytyykin katsoa, että onko synnytyspapereissa mainittu esikon veriryhmä..

Meillä muutto lähestyy kovaa vauhtia ja pakkaus on käynnissä. Tosin esikoisen kanssa pakkaaminen on hieman haastavaa kun hän tietysti tykkää touhuta pakattavien tavaroiden ja laatikoiden kanssa. :) Maanantaina saadaan siis avaimet uuteen asuntoon ja silloin muutetaan särkyvät tavarat auton kanssa ja tiistaina tulee muuttofirma hakemaan huonekalut ja loput laatikot. Hieman jo jännittää miten kaikki menee..

Eilen olin neuvolassa, jossa oli kaikki ihan hyvin. Painoa ei ollut juurikaan tullut ja siitä terkka oli vähän huolissaan, kun mun painokäyrä on vaan suora viiva. Nyt on tullut siis 1,8 kg raskauden alusta. Minä en tosin jaksa olla tosta huolissani kun esikoisestakin mulla tuli painoa aika vähän ja ihan varmasti diabetesdietti vaikuttaa siihen, että painoa ei tule paljoa. Syke oli tasainen ja Vili potkutteli doplerin anturiin oikein antaumuksella. :heart: Ensi viikolla on sitten taas polikäynti jossa ultrataan ja katsotaan Vilin kokoa. Ehkäpä saan sitten lääkäriltä jonkin kommentin tohon painoasiaan, että pitääkö siitä olla huolissaan vai ei.

maarunen ja Vili rv 27+4
 
Huomenta!

Tänne ei mitään erikoista. Ihan kohtalainen olokin.

Latte: Esikosta se pahoinvointi onneksi loppui, kun loppui. Pari kertaa taisin puolen välin jälkeen oksentaa, mutta muuten voin supisteluja ja iskiasta lukuunottamatta hyvin.

Luminka: Toivottavasti ei rintatulehdusta pukkaa. Se on niin inhottava.
Ihanaa kuulla, että esikko alkaa jo tottumaan uuteen perheenjäseneen. Jännittää jo nyt kovasti, että kuinka meillä käy. Nyt esikko on tosi innoissaan, mutta onko sitten enää vauvan synnyttyä?

Blondie: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulle tuli muuten eilen hyvin vahva fiilis, että me taidetaan olla samassa firmassa töissä :)
Outo yhteensattuma, jos niin on.

Maaruselle tsemppiä muuttoon!



Joie ja Sippu rv 12+3
 
Blondie: Eri osastolla me oltaiskin, jos on edes samasta paikasta kyse. Liian outoa se kyllä olis. Tuli vaan yhdestä sun kirjoituksesta ihan sellaiset fiilikset. Eipä olis kyllä eka kerta, kun törmään sattumalta ihmiseen, jota en tunne, ja onkin samassa firmassa töissä. Ison talon huono puoli.
 
*Huokaus* Täällä on takki jotenkin niiiiin tyhjä.. Liekö se tämä keli vai jatkuva ellotus ja väsymys vai mikä.. Tänään tarvis taas lähteä äitin luo viikonlopuks. Sinällään tosi ihana mennä ja nähä äitiä, mut jotenkin vaan haluis hautautua peiton alle täällä kotikolossa. Tää osuus syksystä ei oikeen sovi mulle, kun lehdet on jo tippunu puista ja sataa ja koko ajan on pimeämpää. Ja vielä kun hölmönä reissaan ympäri Suomea joka viikko. :headwall: Vali-vali.. Äitiä en voi nyt yksin jättää, mut muuten kyllä on pakko minimoida tää jatkuva reissaaminen.

Blondie :heart: Hienoja ultrauutisia!

maaruselle Tsemppiä lähestyvään muuttoon!

Muille hyvää viikonloppua!!


Väsynyt Pilkkis 23+5
 
Huomenta!

Kuulostaa ihanalta teidan arki Luminka! Toivottavasti ei tosiaan tule sita rintatulehdusta, se on niin kivuliasta :hug:

Ihania ultrauutisia Blondie! Kiva, etta paasette katselemaan 4 d:lla!! Mulla pian rakenneultra, enka malta odottaa!!!!!!! :heart: Toivotavasti pikku- ukko nayttaa jalkovaliaan... :D

Latte puolivalissa!!! :wave:
 
Blondielle Onnittelut ultrakuulumisista :heart:

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu,maanantaina tulee kymppiviikko täyteen :heart:
Ja eilen illalla sain tosi hyvin sydänäänet kuuluviin dopplerilla,tiedän jo paikan mistä kuunnella :heart:

bad virgin ja hippu 9+5
 
Mulla vauva pakoili viimeksi doppleria ihan kunnolla Bad Virgin...joutu neuvolassa katilo ajamaan anturilla takaa... :D Kohta sullakin on jo ultra!

Hyvin teilla varmasti muutto menee Maaruska, vaikka iso juttu onkin! Esikollekkin suuri seikkailu...kiipeilla muuttolaatikoissa :LOL:
Eikohan kaikki ole iahn hyvin, vaikka painoa ei olekkaan paljon tullut, jos olisivat todella huolissaan, olisit varmaan jo kiireisesti polilla tutkittavana. :hug:

Taa syksy kylla vasyttaa ja matkustaminen ja aidista huoli tietysti myos Pilkkis. :hug:
Hyvaa viikonloppua sinulle =)
 
Tervehdys! Pitkä sairaalareissu takana ja nyt vieressä tässä kotisohvalla tuhisee pikkuinen prinsessa! Eli viime ma menin polille kun neuvolassa rr kohonnu huimaksi ja virtsassa proteiinit 3plussalla ja päätä särki. Ottivat osastolle seurantaan. Pikku hiljaa verenpaineet vaan kohosi lääkiyksestä huolimatta ja vuorokausivirtsassa oli 7g proteiiniä kun pitäis olla alle 3. Ke aamuna pää niin kipeä et vaan itkin. Siirsivät saliin ja tarkoitus oli käynnistellä synnytystä kun paikat oli aika kivati kypsyneet. Sitte puolilta päivin aloin oksentelemaan enkä tienny maailmanmenosta mitään. Lääkäri oli kuulema kokeillu refleksejä jotka oli ylivilkkaat ja tästä seuraava vaihe on kuulema sitte jo kouristusvaihe. Pari tuntia tasasivat mun vointia jollain lääkkeillä suoneen ja epiduraalitilaan, olivat soittaneet miehen paikalle ja ku mun vointi stabilisoitu ni tehtiin alkuillasta hätäsektio. Viikkoja siis tasan 38+0. Sektion jälkeen isä ja tytär pääsivät tutustumaan toisiinsa, mä jouduin yöksi teho-osastolle seurantaan. Torstaina aamupäivästä vointi tasottunu ja pääsin vauvan kanssa tavalliselle osastolle. Aika nopsaan siitä sitte vointi parani, ainoastaan verenpainelääkitys jäi nyt päälle. Maanantaihin olisivat osastolla pitäneet mutta kotiuduin verenpainemittari kainalossa kun osastolla kiire eikä sielläkään muuta olis enää seurattu ku paineita.

Että semmosta... Mutta ei nyt mitään traumoja jääny vaikka aika hurjaa menoa olikin.

Eka ilta nyt siis takana kaksilapsisena perheenä kotona :heart: Isoveikka kävi muutaman kerran kutittelemassa siskoa ja sisko nukku koko alkuillan ja heräs syömään sopivasti ku isoveikka saatiin nukkumaan. Aika sylivauva oli esikoinen ja vähä piti kiukutella äidille nukkumaanmennessä ku olin niinkin kauan pois. Paljon pusuja ja haleja ja onnen kyyneleitä kuului tähän päivään, monen huolen jälkeen ihana tunne!

Tytön mitat oli 3565g ja 48cm. Tänään paino 3440g eli sallituissa rajoissa laskenu. Ite oon vielä aika kipeä mutta on täällä koton parempi oll, mies on nyt kaks viikkoa kotona.

Lueskelen teijän kuulumiset huomenissa, nyt omaan sänkyyn, ihanaa!
Maito nousi tänään oikein kunnolla, tissit on NIIN kipeät kun ei tyttö vielä jaksa niitä tyhjennellä kun pikkusen kerrallaan, täytynee yöksi vähä pumppailla että sais nukuttua.

Jonskis ja "Iitu" 3vrk
 
Paljon Onnea Jonskis!!! Hyvä että kaikki meni lopulta hyvin, vaikka aika hurjalta menolta tosiaan kuulostikin :heart: :heart: :hug:

Kirjoittelen huomenna lisää, täällä on olo ihan outo! väsyttää ja etoo niin kovasti ettei oo tosikaan.. :eek: suppareita sain viimeyönä, mutta loppuivat kuin seinään ja sit nukuinkin aamuun asti kuin tukki..
--no, huomiseen:)

mamina 36+1
 

Yhteistyössä