Pikkukakkosta odottavat vol6

Heips! Viime yönä supisteli pari tuntia tosi kipeesti 10-15min välein, ja sit harveni... Onneks ei vielä lähdetty sairaalaan.. Mutta pystyssä ollessa tuntui niinkuin olis puukolla työnnetty kohdunsuulle, ei toivoakaan että olis voinut liikkumalla helpottaa supistuskipua! Kamalaa! mutta, nyt aamulla irtosi limatulppa! JEE!! :D
 
Ihan nopeasti Kalamamalle tsemppiä! Kyllä se synnytys taitaa piakkoin käsillä olla! :D

Ja kiitos vastauksista liittyen tuohon vesien menoon!

Kopsaan neuvolakuulumiset ja palailen myöhemmin jos ehdin.
Neuvolakuulumisia
Rv 32+0 (29+0)
Paino +633g/vk lähtöpainoon tullut nyt +7,9kg (+460g/vk)
RR 106/56 (106/64)
Hb 127 (130)
Kohdunpohja 28 (26)
Tarjonta rt (viimeksi kaiketi poikittain)
Syke 145 (samoissa mennyt melkein aina)

Donu ja Pikkuinen 32+0
 
Täällä kotosalla olen esikon kanssa sairauslomalla - arvauskeskuslääkäri määräsi hänelle kuurin korvatulehdukseen. Vielä eilen aloitettu kuuri ei vaikuta tehonneen, kuumetta äsken yli 38C ja torstaina olisi muka jo tarhakunnossa :eek:

Kalamamalla ja Nemulla lupaavat oireet ja/tai viikot ;) Supparituulia, niitä kypsyttäviä molemmille :whistle: ja onnea matkaan, kun lähtö koittaa :hug:
 
Hei vaan! Täällä sitä sinnitellään.. Ei mitään edistystä. Edelleen se satunnaisen vihlova kipu kohdunsuulla, välillä täytyy kävellä kaksinkerroin että pystyy liikkumaan. Mutta ei kipeitä supistuksia.. Katselin tuossa esikoisen odotuksesta muistiinpanoja, silloinkin mulla oli lähtenyt limatulppa, ja siitä 10pvän kuluttua käynnistettiin.. Eli ei siis merkkaa mulla näköjään mitään tuo irtoaminen. Ärsyttävää..

Mites Nemu , millaiset fiilikset, jaksatko ihan hyvin odotella, vai joko säkin käyt kärsimättömäksi? No enää 2vkoa pahimmillaan.. :/

Mulle soitettiin eilen äitipolilta, toksemiakokeet oli puhtaat, mutta lääkäri silti haluaa mut uudestaan ens maanantaina samaan tarkastukseen. Eli neuvolat jää nyt sit väliin ja alan ravata ä-polilla tsekkauksissa. Mun mies mua lohdutti että en mä kuulemma niissä merkeissä ens maanantaina sairaalalla ole, mutta jotenkin mulla on niin "oireeton" olo, että uskon vauvan viihtyvän mahassa vielä pitkään..

T:Kalamama ja Papu rv39+6
 
Vieläkö mahtuu uusi odottaja mukaan?? Tai no odotuksen suhteen en enää niin uusi kun puolessavälissä jo ollaan mutta täällä en ole ennen kirjoitellut =)

Esikoinen on 10/07 syntynyt poika ja toista odotellaan viikoilla 22+4, jos nyt oikein muistan. Meinaa viikot ja päivät mennä niin nopeasti ettei perässä pysy :whistle: Laskettu olisi kesäkuun lopulla, 26.6. Juhannusvauvaa odotellaan :heart:

 
Tervetuloa Marsu :flower:

Täällä olis nyt sitten viikkoja kasassa se maaginen 40. Eikä oo mitään kiirettä vielä synnyttämään :whistle: Taas aamusta supisteli niin etten saanut nukuttua, ja vasenta lonkkaa alkoi särkeä jostain syystä. No, sängystä kun nousin niin siihen se supparit sit loppuikin.. Ärsyttävää. Tänään olis tosi "hyvä" päivä synnyttää, miehellä poikkeuksellisen pitkä työpäivä tiedossa, heti sen perään harrastuksen salinavausvuoro, ja illalla on menossa mun isän kanssa vielä kuuntelemaan jotain konserttia. Niin että paljon perumista ja sumplimista olis tiedossa jos Papu nyt haluaisi syntyä! Minun puolesta antaa tulla vain!!!! :D

Jokohan Nemu on päässy tositoimiin kun ei ole kuulunut moneen päivään?

T:Kalamama ja Papu rv40 :heart:
 
toivottavasti pääsisit kalamama jo tositoimiin!! :p

Täällä mä vielä oon yhdessä koossa, eilen aamulla lorahti jotain housuihin, olin ihan varma et vettä. uusiks illal kuuden aikaan ja nyt yöllä. mut tyksistä sanoivat ku soitin et se ei voi kuulemma olla vettä, et sitä pitäis tulla niin paljon et täytyy sidettä vaihtaa n. tunnin välein.. :O

Mut toivon nyt sit vaan et alkais supistukset ja pääsis synnärille.

Nemu ja tyttö 40+3
 
täällä ollaan oltu yrjötaudissa koko porukka :x eilen oli nii kauhee päivä, että ei mitää tajua.. tyttö alotti su-ma yönä ja minä mieheni kanssa ti-ke yönä, onneks tänään taitaa kaikilla olla jo vointi parempi.. itellä ollu viel tän taudin seassa sitä muutakin pahoinvointia niin ei oo ollu helppoo... jospa se nyt tästä.. viikon päästä maanantaina ois eka neuvola, sitä odotellessa =)

Ninnu ja E.T 6+2
 
Nemu mä oon niin hysteerinen että kävisin varmaan varalta tikuttamassa että eihän vaan oo lapsivettä.. Mutta toivotaan että sulla nyt alkais supparit pian että pääsisit ihan niidenkin takia jo synnyttämään!

Ninnulle paranemisia, yrjötauti on kyllä kaikista pahin kaikista kiertävistä taudeista :x sympatiat sinne! :hug:
 
Heippa!

Tsemppiä kaikille loppumetreillä oleville!

marsu, meillä on la:t ihan lähekkäin, mulla on 30.6.

Minulla on edelleen menossa työharjoittelu vanhainkodissa ja täytyy sanoa, että aika rankkaa on. Jatkuvasti kamala väsymys päällä. Onneksi tuolla harjoittelupaikassa minulla on mukava ohjaaja, joka antoi ns. omiksi asukkaikseni sellaisia vanhuksia, joilla on vielä hyvä toimintakyky. Ei tarvitse turhaan rasittaa vatsaa, joka on aika kipuherkkä.

Meillä oli 9.2. rakenneultra, missä näytti kaikki olevan kohdallaan. Sukupuoleksi kätilö veikkasi tyttöä, mutta ihan varmasti hän ei osannut sanoa, koska pikkuinen oli hankalassa asennossa. Tänään kävin neuvolassa ja pissatestissä sokeri oli+++, minkä takia joudun varmasti jo ensi viikolla sokerirasitukseen ja sen jälkeen mietitään jatkoa. Täytyy ruveta noita syömisiä tarkkailemaan ja jättää herkut vähemmälle.

T: Zalmiakki ja pikkuinen rv 22+1
 
Kiitos kaikille tervetuloa toivotuksista :wave:

Meillä myös vieraili tuo yrjötauti pari viikkoa sitten mutta mä olin ainoa joka sen onnistui nappaamaan :x Oli kyllä kamalin yö pitkiin aikoihin. Koko ajan sai ravata oksentamassa ja vatsakrampit oli niin kovia että ihan alkoi supistamaan aina niiden jälkeen. Hengissä selvisin ja vauvakaan ei tullut ulos ennen aikojaan, nyt en kyllä enää kaipaisi tämän odotuksen aikana mitään tauteja :D

Nemu ja kalamama paljon tsemppiä teille!! Mulla yksi tuttava on nyt ihan viimeisillään, taitaa olla jo vähän yliajalla, on se niin jännää odottaa koska lähtö tulee =)

Meillä isäntä ja poika lähtivät mummin kanssa pulkkamäkeen, itselläni meinaa selkä krampata joten en uskaltanut lähteä mukaan. Saan nyt kerrankin vallata tietokoneen ihan rauhassa :D Tosin kohta pakko lähteä hetkeksi selkää lepuuttamaan. En edes uskalla kuvitella miten kipeäksi tämä tästä vielä menee kun odotuskin vasta puolessa, loppuraskaudessa saa mua sitten kärrätä pyörätuolissa :LOL:
Toivon että kunhan työt loppuu niin tämä helpottaa. Töissä seisominen ja heiluminen tämän kipuilun syynä varmastikkin.

Meillekkin rakenneultrassa veikattiin tyttöä mutta vauvan asennon takia ei kätilö uskaltanut 100% varmasti luvata. Pitää nyt vielä malttaa sinne vauvan syntymään saakka ennenkuin ostan kaapit täyteen pinkkejä mekkoja :D Olisihan se kiva saada tyttö niin olisi sitten molempia sukupuolia, mutta kunhan on terve niin se riittää.

Marsu ja mönkijä rv 22+5
 
Ninnu: Paranemisia perheellesi :hug:

Zalmiakki: Onnea hyvistä ultranäkymistä ja tyttölupauksesta :flower: Samassa veneessä ollaan noiden sokerien kanssa. Itselläni melkein alusta asti ollut pissasokerit ++++:lla ja toiseen sokerirasitukseen olen menossa ensi maanantaina, huoh :x

Marsu: Onnea tyttölupauksesta :flower: Jaksuja kipuihin ja toivottavasti helpottaa :hug:

Lenniina ja pieni neiti 26+0 POKS :heart:
 
Heips vaan kaikille!
Täällä oloja kuulostellaan.. Vaaleanruskeita limoja on taas tiputellu, ja muutama napakka suppari on ollut. Mutta ei niitä vaan tuu tarpeeks. Nyt on maha ihan kertakaikkisen sekaisin ja löysällä, vois toivoa että liityis lähestyvään synnytykseen, mutta luultavasti on vaan seurausta nakeista ja perunasalaatista mitä ahmin.. :ashamed:
Vauva on hiljaisempi kuin ennen, ihan tosissaan saa tehdä liikelaskentaa, se vähän ahdistaa. Mutta esikoinen läksi taas yökylään mummin ja ukin luo, eli nyt olis todella hyvä yö lähteä synnyttämään!!! :D Pitäkäähän peukkuja mulle että lähtö tulis!

Mites Nemu, oliko lapsivedestä kysymys?

T:Kalamama ja Papu rv40+1
 
Heippa hei!

Saako liittyä mukaan? Testasin eilen haamun ja tänään jo hiukan vahvemman plussan :heart: Ihan alussa mennään ja rv taitaa olla vasta 4+1. Aika epävarma ja epäuskoinen olo vieläkin, rusehtavaa valkkaria tuli edellisiltana, eilen aamulla ja illalla, mutta tositosi vähän ja tänään ei ainakaan vielä mitään. Mulla on esikoista edeltävä toiveilu aika kurja, pari keskenmenoa ja esikon alkuraskaus oli epävarmaa aikaa runsaine verenvuotoineen kun odotin aluksi kahta joista toinen tuli heti plussattua ulos. Siksi en vielä tai edes pitkiin aikoihin ole varmaan täysillä mukana...Tämä kuten esikoinenkin sai alkunsa clomikuurista. Nyt oli toka kuuri menossa ja kauan odotettu plussa tuli :heart: Yk 6 oli menossa.

Oireita ei vielä ole, muuta kuin olo, että mankat alkaa just eli masukipuja ja lämmöt hiukan koholla. Esikoisestakin tuli vasta rv6+ hiukan etovaa oloa, joka oli aika lievää. Päätin, että koitan olla murehtimatta etukäteen jatkuuko tämä raskaus, aika sen näyttää, mutta ihanaa kun edes jotain masussa on tapahtunut! Laskettuaika on laskurin mukaan 4.11.synnytyspaikka vielä epäselvä. Mutta koitan tutustua teihin tässä pikku hiljaa, päivä kerrallaan ja toivon, että saan olla mukana täydet ajat :heart:

Esikoinen tyttö syntyi tammikuussa 2009 :heart:

-Toive 28-vuotta ja 4+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja toive81:
Heippa hei!

Saako liittyä mukaan? Testasin eilen haamun ja tänään jo hiukan vahvemman plussan :heart: Ihan alussa mennään ja rv taitaa olla vasta 4+1.

-Toive 28-vuotta ja 4+1
Mitäs mä bongasinkaan etusivulla...
ONNEA :heart:

Orchid (kerhon puolelta :) )
 
kalamama peukkuja sinne että lähtisi supistukset kunnolla käyntiin =)

toive81 paljon onnea plussasta :flower: Itselläni myös oli pitkään todella epäuskoinen olo plussan jälkeen. Tätä pikkuista ehdittiin yrittämään vähän reilu vuoden ennenkuin mitään tapahtui. Pitkään oli sellainen olo että onkohan siellä nyt oikeasti joku. Vasta nyt kun tuntee liikkeitä päivittäin alan jo pikkuisen uskomaan :D

Olipa mielenkiintoinen kauppareissu mulla tänään. Olin kaupassa kun mies soitti että tuonko hänelle samalla tupakka-askin, ajattelin että kyllähän se käy olenhan ennenkin ostanut hänelle tupakkaa. Siinä sitten kassalla ihmettelin miksi myyjä ja takana tuleva rouva katsoo mua niin oudosti. Takana tuleva rouva oli ihan sen näköinen että haluaisi sanoa mulle jotain mutta ei kehtaa. Ihmettelin siinä itsekseni että mikähän nyt on, onkohan mulla unohtunut laittaa housut jalkaan tai jotain, sitten tajusin että mun mahaanihan ne ihmetteli. Siinä olin kassalla tupakkia ostamassa ison mahani kanssa ja rouvat tuijotti kuin olisin yrittänyt niitä tupakkeja vauvalle syöttää :ashamed: Kyllä lähdin nopeasti ja nolona kotiin. Mies nauroi mulle kotona kun tulin ihan tippa linssissä selittämään miten nyt kaikki ihmiset pitää mua huonona äitinä hänen takiaan :'( Sanoi että mitä sä niistä muista välität, tuskin heitä enää koskaan näet :D

 
Tervetuloa Toive81 !! Onnittelut plussasta ja täällä pidetään sulle peukkuja! Ihanaa raskausaikaa sulle! :hug:

Marsu mä oon käyny Alkossa ostamassa alkoholitonta olutta, ja sitäkin piti hävetä :ashamed: oikein esitellä että huomaskohan kaikki että se oli alkoholitonta.. Samoin kun kävin miehelle joululahjapullon ostamassa niin pakkohan niitä lahjapusseja oli hiplailla ettei kukaan vaan sattus aattelemaan että mä itelleni ostan.. :whistle: Miten sitä ei vaan osaa olla ajattelematta että mitä muut ihmiset miettii..
 
Tervetuloa toive81 :flower:

vieläkös kalamama on täällä, vai joko päässy synnyttää??

------

En sitte menny sen vesijutun takia mihinkään, koska sitä ei sit sen jälkeen oo tullu ja neuvolassa sanoi et tuntuu ihan normaalimäärä vettä ym..
Eilen pääsin nukkumaan vasta joskus kahden jälkeen yöllä, supisteli niin kipeesti ettei siinä voinu muutaku kärvistellä niiden kaa.. sit ku laantuivat hiukan ni sain nukuttua, välillä heräillen..
Edelleen supistelee joten jos tää nyt olis jotain merkkiä tulevasta, tai sitten ei.
Joudun vielä ens viikon torstaina neuvolaan ja sitten maanantaina sinne yliaikaiskontrolliin...

Nemu ja tyttö 40+5
 
Moi Nemu, täällä sitä vielä ollaan. Masentaa jo ihan oikeesti. Mä haluan tän vauvan jo syliin |O Ärsyttää kun on kaikenlaista oiretta, mutta ei silti mitään oikeeta. Välillä maha kuralla, välillä valahtelee valkovuotoa niin että luulee lapsivedeksi, välillä jää hirmuna limaa paperiin vesassa, välillä supistaa, välillä heikottaa.. :headwall:

Mä mittasin illalla verenpaineita taas ja sattu niin älyttömästi että en kyllä enää suostu siihen. Puristi niin kovaa että piti hammasta purra, käsi meni ihan violetiksi ja sitä nipisteli ja kihelmöi. Kolmen mittauksen jälkeen sain vartin hieroa kättä että kipu ja kihelmöinti lakkas. Ihan sairasta.

Nyt ois ihan "vapaata" koko päivä kahdestaan miehen kanssa, mutta mua niin suututtaa kun mitään ei tapahdu että taidan mököttää sängyssä koko päivän :(
 

Yhteistyössä