Pikkukakkosta odottavat vol6

Kiitoksia tervetulo toivotuksista! :wave:

Voih, osa on jo ihan loppusuoralla odotuksessa ja täällä vasta näissä ahdistavan ihanissa alkuviikoissa :) Hassua kun sitä taitaa toivoa ajan juoksevan alussa ja lopussa, se keskiraskaus taitaa olla sitä seesteisintä :D kalamamalle paljon tsemppiä loppuun, pian se vauveli on sylkyssä :heart: Puhaltelen oikein niitä tosisuppareita sinne :whistle:

Mielelläni kuulisin millaisia odottajia täällä on, ihan mitä vain tulee mieleenne kertoa! Näin sitten pikku hiljaa opin paremmin teitä tuntemaan, näin virtuaalimaailmassa :D :wave:

Toive ja vielätyönimeävailla 4+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja toive81:
Mielelläni kuulisin millaisia odottajia täällä on, ihan mitä vain tulee mieleenne kertoa! Näin sitten pikku hiljaa opin paremmin teitä tuntemaan, näin virtuaalimaailmassa :D :wave:

Toive ja vielätyönimeävailla 4+2 :heart:


heh, meillä on melkein samat viikot, mä vaan pari viikkoo edellä :D vieläkään ei oikein meinaa tajuta, että siellä masussa joku ois.. paitsi siitä ettei mekkoja tuu :) alkais vaa äkkiä masu kasvaa ja pikkune liikkumaan niin ois jotain todisteita..


me lähdetään esikoisen kanssa tänään mun kotipaikkaani talovahdiksi ja "teini"sisaruksia vahtimaan ja ollaan koko viikko siellä.. menee sekin lomasta, kun yleensä aina kotona ollaan :)

ninnu ja E.T 6+5
 
Ei mua varmaan kannata ottaa listoille :( Apteekin testi tänään haamua aamupissasta ja nyt sen ois jo pitänyt olla kyllä kunnon plussa, dpo18 jo menossa ja perjantaina sain kunnon plussan Aconin testillä. Taitaa varhainen keskenmeno tulla ja lämmötkin on palanut normaaliin. :'( Harmi kun paketissa ei korruttu herkkyyttä, mutta oli mikä herkkyys vain niin kyllä sen kaiken jörjen mukaan ois pitänyt olla jo vahva. Ja mä valitettavasti tiedän vielä liiankin hyvin nää jutut niin vaisto kertoo ettei hyvältä näytä :/

Pitäkää mulle peukkuja, että vuoto alkaa spontaanisti koska muutan hetkeksi kaksistaan tytön kanssa Suomeen ja en millään haluais kerto anopille :( Ei tarttis lääkkeillä tyhjentää tai pahimmilla joutua vielä perään kaavintaan kuten kävi toisessa keskenmenossa ennen esikoista. Siinä ei paljon lasta hoidella :ashamed:

Harmi kun ultrassakaan ei vielä voi näkyä mitään, vasta rv6 ois luotettavampi, mutta silloin oon jo Suomessa. Luulis ettei tää satu kun on jo toi yksi lapsi, mutta kyllä tää aina tuntuu yhtä kurjalta vaikka menetys tapahtuukin näin aikaisessa vaiheessa. Mutta ihanaa odotusta teille muille, kasvattakaa masuja ja loppulaisille paljon tsemppiä lähestyvään synnytykseen :heart:

MUOKS:Googletin ja selvis, että tosiaan apteekin herkkyys onkin 25 ja Aconin 10 joten pieni toivo kait on, lämmöt taas nousi 37, mutta koitan nyt olla innostumatta. Ehkä järkevintä ois käydä ostamassa samanlainen apteekin testi ja testata vaikka ylihuomenna ja jos edelleen haamua niin sitten tiedän varautua pahimpaan...
 
Nemulle ja Kalamamalle peukkuja tulevaan ja toivotaan nyt et pääsette pian tositoimiin!

Nemu Ihan vasta jostain luin että pienikin lorahtelu VOI olla lapsivettä. Sikiökalvoja on kahdet päällekäin ja jos reikä tulee kalvoihin ylös niin kalvot voi liikehtiessään tukkia toistensa reiät ja näin ollen "umpeutua".. Näin luin.. Ja mulla kyllä esikon aikaan lapsivettä alkoi ihan vain aavistuksen tihkumaan, eikä sitä tullut niin että ois saanu koko ajan sidettä vaihtaa, vaan lähinnä just hetkittäin lorahtamalla, silloin tällöin..


Mä oon ihan pudonnu täältä.. Viimeks kirjotellu 15.2!! :kieh:

Vointi hyvä, vauskilla kaikki kunnossa. Torstaina ois viimenen lääkärineuvola.. Jospa sitä sitte kirjottelis enemmän..


Kellis ja Aarre 34+6 (ja huomenna poksuu!!)
 
Kalamama ja Nemu: Vieläkö olette täällä? Jos niin jaksuja kovasti loppuun ja supparituulia :whistle:

Toive81: Lisään sut nyt kuitenkin toiveekkaana listaan, tuus sit kertomaan, jos toisin on tilanne. Sulla kyllä ollut niin rankkaa esikon odotuksen kanssa, että nyt toivoisin, että kaikki menee hienosti :hug: Itselläni apteekin testi näytti tässä raskaudessa negaa, kun muutama halpistesti näytti jo haamua eli testaa ihmeessä parin päivän päästä uudelleen - tiedän, on vaikea odottaa :hug:

(.) Raskauden toinen sokerirasitus takana :x Tuloksia soittelen ylihuomenna, toivottavasti tulokset olisi ok.

Lenniina ja pieni neiti 26+3
 
Heipä hei,

minäkin aktivoidun hieman! Täällä mennään 36+1 ja alavatsalla on nipistelyä. Alkaa tuntua siltä että loppusuoralla ollaan, vielä tosin olisi vähän työjuttuja hoidettavana ennen synnytystä :)

Olo muuten mainio, mutta nukkuminen on aika katkonaista. Närästää ja masua kinnaa pahasti kaikissa asennoissa! Tätähän se loppuraskaus on, en valita. Tuntuu kuitenkin siltä että olen ihan valmis jo lähtemään synnyttämään.

Joko on pitkästä aikaa saatu vauvoja tähän ketjuun?

Tervetuloa ja onnittelut uusille :wave: !
 
:wave: Mahtuuko mukaan??
Plussasin viikko sitten ja toista siis odotellaan...Esikoista odoteltiin 2v ja ajatteltiin että toinen saa tulla kun on tullakseen ja nyt se sitten on! Ikäeroa esikoiselle ja kakkoselle tulee 1v7k.Eli aika pienellä ikäerolla mennään.
Mitään oloja ei oo vieläkään mutta ei mulla ollu ekastakaan juuri mitään oireita.Mitä nyt karmee turvotus ja jarkuva närästys..eli niitä odotellaan.

Ihanaa odottaa kesä.Tarkoitus oli olla laihiksella ja tiputtaa 10kg mitkä vielä esikoisesta jälkellä mutta nyt saa hyvällä omallatunnolla syödä jäätelöä ja antaa mahan näkyä!!

Hyvää kevään odotusta kaikille!

Happy 6+1
 
Poika tuli :heart: :heart: :heart:
Elikkäs sunnuntaina sitten lopulta alkoikin tapahtua.. Ja tapahtuikin nopeasti! Melko kipeitä suppareita klo 9.30 alkaen tunnin verran 10min välein, sit nopeasti tiheni ja kipeentyi. 11.30 oltiin sairaalassa ja 12.44 oli poika sylissä :heart: Ei siinä paljoa ehtinyt ihmetellä! Kipeä olin, siis TODELLA kipeä sen viimeisen tunnin, kohdunkaulan puudute ei auttanut yhtään, ja sit ei epiduraalia ehtinytkään kun aukenin aika nopsaan.. Viimeiset 10min ennenkuin sain luvan ponnistaa menin ilokaasulla, ja se auttoi! Ponnistus kesti 5min. Poika sai pisteet 9-9-9! Revennyt en juurikaan, pinnallisia tikkejä kai 4 sinne tänne, lähinnä muodon vuoksi sanoi kätilö.

Nyt kotona ja onnellinen, lisää kuulumisia kunhan jaksan keskittyä palstailuun taas :D
 
kalamama:Oih, ihanaa ja oikein paljon onnea pojasta!!! :heart: Minkäs kokoinen tuli?

Lenniina:Nooh, mä epäilen että raskaus on totta, mutta huomenna vielä testaan aamupissasta mammaksin testillä.Siihen kun tuli eilen valitettavasti todella hailakka plussa vaikka on erittäin herkkä, joten aika huonolta vaikuttaa :( Ei se ollut aamupissasta, mutta kyllä esikoisesta näytti jo vahvoja plussiä vaikka teki missä kohtaa vaan päivästä testin, mulla kuitenkin menkat nyt viikon jo myöhässä :( Mutta ilmoittelen kui käy, kiitos kuitenkin tsempistä! :heart:
 
onnea kalamama :heart:


tyttö syntyi eilen klo 13.34 täyden kympin typy. kirjotan tarinaa ku pääästää kotiin. typy keltainen joten ei tietoo koska päästään. painoa 4kg pituutta 53cm ja py 37cm.
 
Kalamama ja Nemu: Sylintäydeltä onnea molemmille! Ihanaa saada vauvauutisia tähän pinoon! Tulkaahan tosiaan kertoilemaan lisää, kun jaksatte


Tinkerbelle: Sulla alkaakin olla viikot vähissä - mulla esikko alkoi syntymään rv 36+5 =) Miten sun esikko - tuliko täsmällisesti vai miten - jos siitä pystyisi jotain päättelemään tämän tulevankin suhteen?

Toive: :hug:

Happy79: Tervetuloa ja onnea plussasta :flower: Lisään sut listaan, kunhan ilmoittelet suunnilleen laskettua aikaa ja esikon tietoja: sukupuoli ja kk/v (jos haluat) =)

Kinder: La:si (9.3.) alkaa olla lähellä, mitä kuuluu?
 
Päivää...Ja suuret onnittelut Nemu!!!:flower:

Sain pidätettyä koko yön pissaa mikä on mulle ennästys (käyn yleensä ainakin kerran), mutta samalla harmitus kun sehän on yksi raskauden merkki pisulla juoksu :ashamed: Noh, tein mammaksin herkän liuskatestin ja viiva tuli, ei edelleenkään yhtä vahva kun kontrolli, mutta vahvempi kuin maanantainen testi (minkä tein 2h rakossa olleesta).Ja ei tarvitse tihrustaa. Tein myös apteekin testin, mihin tuli huomattavasti vahvempi viiva kuin sunnuntain aamupissasta! Lähes kontrollin vahvuinen eli sillä testillä viiva olisi vahvistunut :eek:

Olen nyt aika hämmentynyt, edelleen olen sitä mieltä, että kyllä nyt jo tulisi olla kunnon vahvat viivat, menkat ois tänään nyt sen viikon myöhässä. Toisaalta pieni toivo, että josko nyt vain hormonitaso onkin matalampi, mutta nousussa. Veritesti olisi nyt kyllä kullanarvoinen ja vielä siitäkin varmistus.

Niin ja mitään raskausoireita ei ole edelleenkään tullut, hieman ehkä valkovuotoa, mutta ei mitenkään runsaasti edelleenkään...

Menen huomenna sinne gynikseen.Lääkäri haluaa varmasti ultrata mut ja otin selvää, että huomenna olisi 5+0 niin silloin pitäisi kokeeneen ultraajan nähdä ainakin jotain raskausmateriaalia kohdussa.Syke ei kyllä vielä näy. Onneksi gynis on erikoistunut naisiin ja myös raskauksiin, niin luotan lääkärin kokemukseen. Verikoetta aion kysyä, mutta tää pirun tuppukylä on niin hiljainen että gynis on perjantaisin kiinni kuten myös viikonlopun niin saisin kuulla tuloksen vasta maanantaina! |O Ja sitten pitäisi maanantaina ottaa kyllä se varmistus koe, että näkis onko arvot nousseet kuten kuuluu.Ja keskiviikkona lähdemme tytön kanssa kohti kotia joten tiukaksi menee...

Mutta kerron huomenissa mitä gynis sanoo, aika on vasta iltapäivällä 15.30, mitenköhän mun hermo parat kestää sinne asti? :whistle:

Niin ja sitäkin täällä ihmettelen, että miten ihmeessä apteekin testi voi näyttää lähes kunnon plussaa kun se kerran ei ole niin herkkä kuin tää mammaksin testi? Vai voiko todella olla niin, että nää halpistestit voi olla susia??? Ai niin, mammaksin ovisliuskatesti ole silloin maanantaina kunnon positiivinen, mutta ne jätän nyt rauhaan. :|

Että tällasta, mielelläni kuulisin teidän mietteitä ja jos joillain on kokemuksia niin kiva olisi kuulla! Palataan murut! :heart:
 
Heippa toive81 ja tervetuloa tänne puolelle! Varovaiset onnittelut sinne, ei muuta kun istut ja odotat nyt mitä tapahtuu. Odotamme gynen arviota huomenna :)

Me käytiin viimeviikolla ultrassa, kaikki hyvin ja siellä pikkuinen kovasti mellesti. Miehelle tuntui tämä homma konkretisoituvan siinä samalla, sen jälkeen on jotenkin ehkä vasta uskonut, etten sepitä omiani B)

Mousse 13+3
 
Nemu ja kalamama :heart: Suuret onnittelut!

toive81 älä nyt luovu toivosta vielä. Minulle tuli rehti plussa kp50/51 (en enää muista), ennen sitä pari haamua ja jokunen nega. Kuukautisten mukaan laskettuna la olisi ollut 31.3., mutta ultrassa se siirtyi 20.4.! Ovis oli lähes kolme viikkoa "myöhässä", joten siksi plussasin vasta suurilla päivillä.

Donu ja Pikkuinen 33+1
 
Onnea Nemu ja Kalamama :flower:

Vähäsen neuvolakuulumisia..

Paino oli noussut n. 4kg siitä mitä se oli silloin raskauden alussa. Verenpaine oli kunnossa, mulla se on yleensä aika alhainen ja sitä kaikki terkat jää aina ihmettelemään mutta nyt oli ihan kunnossa. Hemoglobiini oli laskenut aika hyvin mikä selittää väsymyksen, rautatabuja pitänee siis käydä hommaamassa, kun vaan muistaisi. Tänäänkin menin apteekin ohi enkä muistanut, jos vaikka huomenna :)
Vauvan sydänäänet oli ok ja kovasti kaveri jumppasi kun yritettiin saada sydänääniä kuulumaan :D
Sokerirasitukseen joudun menemään tämän kuun loppupuolella :/

Muuten ei oikeastaan mitään uutta tänne. Mulla pienenä ongelmana nyt sellainen että mun talvitakki ei enää mahdu päälle :( En haluaisi ostaa uutta enää kun kaipa tämä talvi kohta alkaa kääntymään kevääseen. Olen nyt yrittänyt katsella jos olisin käytettynä löytänyt jonkin halvan mutta enpä löytänyt.. Toivotaan ettei enää kovin kovia pakkasia tule, muuten palellun tuossa ohuessa takissani joka vielä jotenkin mahtuu kiinni masun kohdalta :/

toive81 pidän peukkuja että kaikki on hyvin siellä sinun masussa :hug:

Sainpa tänään kunnon tällin päähäni junassa. Istuin käytävän puoleisella penkillä, minua ohittava nainen menetti tasapainonsa junan lähtiessä liikkeelle ja oli rysähtää suoraan syliini. Minä siinä sitten vaistomaisesti heti suojasin mahaani kun toinen meinasi päälle tulla, sain estettyä tätiä rysähtämästä päälleni mutta iski kyynärpäällään mua suoraan silmäkulmaan. Hetken aikaa näin kyllä vain tähtiä. Saa nähdä onko huomenna musta silmä, sitä on sitten kiva selitellä töissä "joo sain junassa turpaani" :D
 
Toive: Jäämme odottelemaan gyne-kuulumisiasi. Minusta tilanteesi näyttää kyllä varsin toiveikkaalta =)

Mousse: Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower:

Marsu: Onneksi junassa ei käynyt pahemmin eli siis masulle kuinkaan! Tuliko musta silmä? :hug: Onneksi lakko loppui ja ruuhkat junissa jne helpottavat!

Mulla vielä menee talvitakki juuri ja juuri päälle, joten on toivoa, että selviän kevääseen tällä takilla..

(.) Sokerirasitustulokset oli rajoissa, joten normaali elämä jatkukoon. Jos sitten alettaisiin myöhemmin epäillä, että vauva kasvaa liikaa, tutkitaan asiaa uudelleen, muuten ei. Ja nyt ei ainakaan vielä ole viitteitä liian suuresta kasvusta.

Eilen sain toimitettua esikon kerhopaikkahakemukset ensi syksyä varten ja tänään olisi tarkoitus toimittaa Kelan paperit palkanlaskentaan jatkotäyttöä varten...

Lenniina ja pieni neiti 26+6
 
Pakko tulla tänne hehkuttamaan miten ylpeä äiti olen :D

Mulla ollut pitkäaikaisena haaveena mennä käymään uimahallissa esikoisen kanssa mutta en ole uskaltanut kun tuo meidän poika on aika arka uusien asioiden kanssa, varsinkin veden. Nyt vasta on kotona kylpeminenkin alkanut sujumaan ilman pahempia itkuja ja traumoja. No, nyt sitten eilen kuitenkin pakkomielteeni kasvoi liian suureksi ja pakkasin uimakamppeet mukaan ja lähdettiin pojan kanssa tutustumaan tuohon meidän lähihalliin. Lähdin sillä asenteella että ei haittaa vaikka ei altaaseen asti päästäisikään, kunhan kokeillaan ja totutellaan rauhassa uuteen ympäristöön.

Päästiin uimahalliin ja pukuhuoneeseen, siellä poika ihmetteli nakujen tätien määrää ja sitten alkoi herralla alahuuli väpättää ja ekat itkut tuli jo siis ennenkuin saatiin kaikki vaatteet riisuttua. Ajattelin että kiva, nyt tyssäs tämä reissu lyhyeen mutta sain kuitenkin pojan rauhoittumaan ja suostui jopa pukemaan uimahousut jalkaan. Suihkuhuone oli sitten vieläkin pelottavampi kuin pukuhuone ja poika itki kauhuissaan sylissäni ja hoki "ei mitään hätää" :| En halunnut kuitenkaan vieläkään luovuttaa vaikka ihmiset katsoi kummissaan kuinka ilkeä äiti raahaa kauhuissaan itkevää pikkupoikaa altaalle :ashamed:

Altaalle kun päästiin istuttiin altaan reunalla, poika minun sylissäni ja ihan vain rauhassa katseltiin hallin menoa ja uitettiin varpaita. Viereisessä altaassa menossa oleva vesijumppa sai lopulta pojan innostumaan ja rohkeni myös itsekin lasten altaaseen kahlaamaan. Lopulta loiskutteli menemään niin innoissaan etten meinannut saada kaveria pois altaasta enää ollenkaan. Vasta kun huulet oli siniset ja tärisi kylmissään suostui lähtemään pois. Saatiin meidänkin arkajalasta kunnon vesipeto ja mamma on niin ylpeenä :D

Lenniina Juu ei ollut silmä mustana aamulla, ihan hyvä niin ei tarvinnut töissä selitellä mitä sitä on tullut riehuttua :LOL:
 
Sain kuin sainkin sen hCG testin verestä, toka otetaan maanantaina niin se kertoo sitten paljon. Ultrassa ei odotetusti näkynyt mitään, vain paksuuntunut limakalvo ja jotain pientä mistä ei voinut varmduulla sanoa mitään. Kohdun ulkopuolisen sai suljettua pois, jes! Ostin sen viikkonäyttösen ja teen sen aamulla sitten. Jos se edelleen näyttää 1-2 viikkoa niin olen sitä mieltä, ettei kyllä sitten hyvältä näytä ja voin odottaa vahvistusta verituloksista, mutta näillä mennään...
 
Marsu: Oi kun hieno tarina, että pojastasi vesipeto kuoriutui. Tuntuu varmasti äidistä mukavalta! =) Nyt vain tarpeeksi usein uimahallireissuja, ettei pääse koettu ilo unohtumaan.

(.) Ensi tiistaina olisi ensimmäinen eli keskiraskauden lääkärineuvola.

Mukavaa viikonloppua mammat ja masut!

Lenniina ja pieni neiti 27+0 POKS :heart:
 
Moi taas!
Kyllä se vaan siltä näyttää, ettei mun raskaus ole normaali :'( Viikkotesti näytti edelleen sitä 1-2 viikkoa ja koko yön pidätin pissaa, joten laimeaa se ei missään nimessä ollut. Olo on surullinen, mutta kyllähän tätä olen koko ajan vaistonnut ettei kaikki ole kuten kuuluu. Oireiden puuttuminen, siis lähes täysi, on aika selvää. Mä rukoilen, että vuoto alkais spontaanisti, ettei tarttis ottaa tyhjennyslääkkeeitä. Mutta en aio odottaa vuodon alkamista viikkoja.Hoidan asian pois päiväjärjestyksestä Suomessa sitten ensi viikon jälkeen. Jouduin kertomaan asiasta nyt äidilleni ja anopille koun tänne tulevat, sillä tarvitsen apua tyttären hoidon kanssa, koskaan kun ei tiedä joutuuko myös kaavintaan.
Menen nyt maanantaina vielä toiseen verikokeeseen, että tiedän onko arvo laskemassa, vaiko paikallaan vai mitä tapahtuu. Mutta en usko enää mihinkään ihmeisiin, kyllä tää on nyt tässä :'(
Oon nyt sen aikaa listoilla vielä, että saan ne viralliset uutiset lääkäriltä..jos sopii. Parempaa viikonloppua muille!
 

Yhteistyössä