Pikkukakkosta odottavat vol6

neukkussa käyty ja kaiki oli ok. mut otettiin myös alakerrasta näyte et onko jokin tulehdus et maanantaina soitella ja kysyä et mitä tulokset sanoopi.

seuraava neukku 22.3.

Itekki monesti halunnut uimaan esikoisen kans lähtä mut sit aina pelkää et jos mul sattuu hiiva olemaan tai jotain. mut seki selviää onko mul sitä maanantaina nii voi käydä sit seuraavana vloppuna uimassa.

Nyt tää mamma on väsynyt et lähtis sohvalle kattelee telkkaa ja pian saaki iltatoimet tehä esikoisen kans ja laittaa yöunille. Mies korjaa auton ikkunoita varmaan aika myöhään kai... Huomenna viedään esikoinen mummulaan yökyläilemään kun on mummu hiihtolomalla.

arska äippä+ typy 33+0
 
Kyllä tuo poika jaksaa vieläkin puhua tuosta uimahallireissusta. Tulee aina välillä sanomaan että kävin uimassa tai kysyy missä käytiin ja sitten siihen pitää äidin vastata että käytiinkös uimassa :LOL:

Täällä yksi todella huonosti nukuttu yö takana. Nyt meinaa vähän väsyttää. Poika tuli meidän väliin joskus 2 aikaan yöllä, pyöri siinä sitten tosi levottomasti ja potki mua koko aika selkään tai kylkeen. Mies ei normaalisti koskaan kuorsaa mutta nyt oli illalla ottanut pari kaljaa ja silloin aina jostain syystä kuorsaa eli sitä sai sitten myös kuunnella. Kun sain tönittyä miehen hiljaiseksi ja poika asettui nukkumaan niin vauva aloitti hirmuisen myllerryksen masussa. Mun lopullinen unisaldoni jäi melko lyhyeksi :|

Nyt näyttäisi aurinko tulevan esiin tuolta pilvien seasta joten taidetaan lähteä pojun kanssa pihalle riehumaan, josko sitten vaikka poika nukkuisi kunnon päikkärit ja äitikin saisi vähän huilata :D

toive81 :hug:
 
ONNEA VAUVAN SAANEILLE!! :flower: :flower: :flower:

Täällä juhlitaan 37+0, eli täysiaikaisuutta :)

Viikonloppu ei ollut aivan yhtä juhlaa, minäkin onneton sen noroviruksen sain ja la-su -yö ja aamu menivät vuorotellen kumpikin pää pöntössä.. Vauva poloinen oli tosi levoton, mulla oli varmasti paljon stressihormonia elimistössä kun oksentaminen oli niin rajua. Painokin laski 1,5 kg! Pakko oli luonnollisesti juoda väkisin vettä vaikka se tulikin aina ulos, mutta kuivuminen tässä vaiheessa voisi olla aika vaarallista.

Nyt on jäljellä vielä vatsanväänteitä ja kovaa närästystä, mutta muutoin kunto alkaa olla ihan hyvä! Ihmeellistä on, että muu kotiväki näyttää toistaiseksi säilyneen terveenä, olin aivan varma että kaikki oksentaa pian. Nukuttiin tosin eri huoneissa ja minä desinfioin vessan ja ovenkahvat.

Huomenna neuvolalääkäri, jännää kuulla onko mitään tapahtunut alakerrassa. Oksutauti sai kyllä aikaan aika voimakkaitakin supistuksia, jotka kuitenkin rauhoittuivat. Mieheni tuumaili että voisinko pitää jalat ristissä perjantai-iltaan, sitten voisin synnyttää. Hänellä nimittäin on kaksi tärkeää ja ison laskutuksen työkeikkaa tällä viikolla :) Sanoin että juu tottakai, kyllähän vauva nyt äitiä tottelee kun sanon että isillä on bisneksiä :D

Mukavaa viikon alkua ja toivottavasti ette saa vatsatautia!
Stinkkis + Snadi (ei enää niinkään snadi) 37+0
 
Toive: Tules kertomaan tämän päivän labratulokset - toivottavasti arvo olisi hienosti nousussa :hug:

Tinkerbelle: Onnea täysiaikaisuudesta :flower: Ja osanottoni noron johdosta! Aika rajua sairastaa noin rajusti viimeisillä viikoilla. Onneksi olet jo paranemaan päin! Jäämme odottelemaan perjantai-illan synnytysuutisiasi :LOL:

(.) Eilen nyt vietetty ne esikon flunssan takia myöhästyneet 3v-synttärit. Nyt ohi on vuodeksi, huh!

Tässä pähkään, että pitäisikö varata aika synnytyssairaalaan kätilölle keskustelua varten eli että käytäisiin edellinen synnytys läpi. Kyse ei ole pelkopolista, kun varsinaista pelkoa ei ole, mutta kyllä keskustelu ammattilaisen kanssa voisi olla hyödyllinen, varsinkin kun tuntuu, että edellisessä synnytyksessä oli pari kohtaa, joita en ymmärrä...

Lenniina ja pieni neiti 27+3
 
Toiveelle pidän minäkin peukkuja, voi kunpa uutiset olisivat hyviä!

Lenniina ehdottomasti on hyvä käydä läpi jos jokin jäi ekalla kierroksella vaivaamaan. Mulla oli juuri noin, jäi epäselväksi miksi tehtiin episiotomia ym. joten soitin perään joitakin viikkoja synnytyksen jälkeen. Helpotti oloa kyllä kovasti!

Kävin myös synnytyksen jälkeen muutaman kerran keskustelemassa tunteistani psykoterapeutin luona, vaikka kaikki meni tosi hyvin niin synnytys oli aika raju kun luomuna mentiin olosuhteiden pakosta. Itse synnytyksessä ei ollut mitään traumaattista jos kipua ei lasketa, mutta kokemus nosti pintaan monenlaisia itselle yllättäviä tunteita joiden kanssa tarvitsin apua. Suosittelen kaikille joiden mieltä synnytykseen liittyvät asiat vaivaavat!

Nyt ruokaa, varovaisesti tosin - tuntuu että vatsalaukussa on yhä äitini ilmaisua käyttäen "saumat väärinpäin" :eek:

-Stinkkeri
 
Chamorphis
Toive :hug: Toivottavasti kuitenkin kaikki olis hyvin! Tiedän miltä toi tuntuu, ite sain joulukuussa varhaisen keskenmenon. :'(
:flower: Onnittelut jo vauvan saaneille! :D
Tinkerbelle jaksuja! Meillä kans koko porukka on räkätaudis. Pojalla kuumetta ollu useamman päivän, tosin nyt näyttää se laskevan, mutta toi yskä on jotain järkkyä! Yskii reppana niin, et välillä oksentaa sit kaares. :( Ite oon niin tukos et öisin ei henki meinaa kulkea...
Täällä ei muuten mitään uutta. Raskaus jatkuu aika oireettomana ja 25.3 olis np-ultra...

Cham ja Toukka 9+6
 
Hyvää naistenpäivää! :flower:

Tänään oli sitten eka äitiysneuvola: painoindeksi oli miljoona :D yritän ettei tulisi turhia kiloja tässä raskaudessa, hemoglobiini oli vaa 106, mut ei määränny vielä rautaa, verenpaineet huiteli korkeuksissa, aivan kuten ensimmäisestäkin (johtunee tilanteesta).. Muuten ei tainnu olla mitää erikoista... Tässä sit vaa ootellaa vatsan kasvua :)

ninnu ja E.T 7+6
 
Stinkkeri: Kiitos kannustuksesta! Kyllä taidan sen ajan varata jo tänään.

Cham: Mukava kuulla susta! Paranemisia perheellesi!

(.) Tänään oli ns. keskiraskauden neuvolalääkäri.

rv 27+4 (24+5)
paino 64,1 (+490/vko)
turvotus +(+)
rr101/66 (111/68)
valkuainen - (-)
sokeri +++ (++++)
hemppa 100 (ei mitattu) - Lisärautamääräys!
sf 27,5 (24)

Sokereistani oli huolissaan, vaikka kaksi rasitusta siis takana ja arvot rajoissa, mutta sisällä. Kehotti alkaa välttämään turhia sokereita ja pastaa. "Mukavat" 13 viikkoa siis edessä :(
 
Tulin juuri neuvolalääkäristä, siellä kaikki hyvin. Kaikki paikat oli vielä ihan kiinni joten ei taida vauva tänään tai huomenna vielä syntyä :)

Vauvalla tasaiset sykkeet, itselläni erittäin hyvä verenpaine sekä hemoglobiini. Mun paino oli tosin hieman laskenut ja masu pienentynyt, sen verran raju se vatsatauti oli. On tosi hullun näköistä kun kasvukäyrä lähtee lopussa aika lailla alaspäin!

Lisäksi mulle tuli viime yönä rytmihäiröitä, pumppu löi ihan miten sattuu ja se loppui kun otin hoitajan puhelinohjeen perusteella vähän lääkettä ja söin kaksi banaania. Banaania siksi, että tuo kohtaus oli suurella todennäköisyydellä seurausta siitä oksentelusta ja neste- + elektrolyyttitasapainon järkkymisestä (banskusta saa paljon kaliumia). Nyt on kaikki hyvin, pumppu hoitelee hommansa kuten ennenkin :) .

Nenä tosin on yhä aivan tukossa, mutta luulen että siihen alkaa tottua :snotty:

Aurinkoa kaikille!
Stinkkis 37+1
 
Täällä tänään käyty neuvolalääkärissä ja kaikki ok. Mulle voi päivittää la 12.9.
Varmistuu vielä 15.3 tehtävässä ultrassa :).
Nyt rupean lueskelemaan tämän pinon läpi. Yritän keretä päivittelemään tietojani useammin nyt kun on taas aikaa!
 
Moi!

Mun "piina" vaan jatkuu...Multa otettiin torstaina se hcg verestä ja arvo oli 1020. Eilen otettiin toinen ja arvo oli vain 2030, mutta lääkäri sanoi arvojen olevan ok?!? Matalat kylläkin, mutta sopii viitearvoihin. Olen kyllä lukenut, että NORMAALISSA raskaudessa arvot tuplaantuisi noin 36h välein ja huonolta näyttää kyllä mun silmiin. Tätä ihmettelin hälle ja sanoi, että näin alussa arvojen ei tarvitse noudattaa tuota sääntöä, että vasta kun lukemat on isompia, tuplaantuminen lähtee kunnolla liikkeelle. Enpä ole moista ikinä ennen kuullut!!!???

No anyway, käski varata ultran ensi viikolle, siellä selviää raskauden kesto ja aion kyllä keskustella Suomalaisen lääkärin kanssa vielä tästä hCG jutusta kun tuli kyllä ihan uutta infoa. Eli Toiveen epätietoisuus jatkuu, arvot siis nousee vaikkakin hitaasti, oireita ei ole tullut, vatsakipuilu ajoittaista, ei vuotoja. Vaistoon luotan kyllä edelleen, eli en usko mulle onnellista loppua. Kerron lisää kun on jotain kerrottavaa. :ashamed:

Toive ja mukamas 5+5
 
Äiskä80: Päivitän =)

Toive: Hyvältähän tuo kuulostaa. Ja sinuna en olisi yhtään huolissani siitä, ettei vielä ole raskausoireita, sillä jos tuo rv 5+5 pitää paikkansa, ei niitä ole suurimmalla osalla muillakaan vielä noilla viikoilla. Menkkojen puuttuminen on aina hyvä merkki! Tuus kertoo, mille päivälle saat ultran ensi viikolle, että tiedämme pitää sulle peukkuja siihen asti ja silloin! :hug:

(.) Soitin eilen synnärille ja vaikka sen ei pitänyt olla mahdollista, sain puhuttua asiani puhelimessa, enkä näin ollen koe tarvitsevani erillistä keskusteluaikaa pelkokätilön kanssa. Yksi asia vähemmän työlistalla ;)
 
Kirjottelempa taas pitkästä aikaa tänne.
Mulla ollut tämä raskaus täynnä haasteita, eikä olla juuri kenellekkään asiasta kerrottu. Lähimmät sukulaiset tietää ja töissä, kun siellä ei voi takkiin kätkeytyä.
Nyt on rv kertynyt 28 ja asiat hieman järjestyneet. Vauvalla kun on toinen munuainen kystinen, nyt on vihdoin ehkä vähän sisäistetty asiaa ja synnytyspaikkakin viimein selvinnyt. Ei tarvi vauvan hoidon takia synnttää Hyksissä.
Eilen näin yhden tuttavan ja hänelle "näytin" vatsani, ja oli ihan outoa kertoo asiasta jolekkin perheen ulkopuoliselle.
Alussa ei raskaudesta kerrottu juuri kenellekkään ennen kun tuli kunnon varmistus ultrasta et olin raskaana. Sen jälkeen pelättiin jatkuvasti keskenmenoa eikä edelleenkään kerrottu kellekkään. Nyt on varmaan mennyt tämä kertomattomuus jo vähän liiankin pitkälle, kun on vaunutkin yms. ostettu. Mut ei olla haluttu selitellä asiaa kellekkään, jos ois menny jotakin vikaan.
Oletteko itse kertoneet miten läheisille vauvan todetusta sairaudesta tms. odotuskaikana?
Meillä minun lähisukuni tietää asiasta, ja ovat olleet tukena (suurin osa sairaanhoito-alalla) mutta miehen puolelta ei tiedä juuri kukaan, edes anoppi...
Tässä taas hieman avautumista, toivottavasti kestätte.

Pitäs varmaan koittaa jo pikkuhiljaa nauttia loppuraskaudesta... :ashamed:
 
Salthe: Kyllä kestetään ja tänne saa tulla jakamaan elämän koko kirjon! Itse olen sellainen lärppä, että jos odottamallani vauvalla todettaisiin jotakin, kertoisin siitä jo odotusaikana ainakin lähimmille (sis. omat ja miehen lähisukulaiset), mutta helppo se on nyt mun sanoa, kun oma vauva nykytieteen tutkimusten perusteella terve. Eli ei ole oikeaa sääntöä, milloin kertoa, teette niinkuin teistä sopivalta tuntuu :hug: Hyvä, ettei tarvitse lähteä kauemmaksi synnyttämään tämän takia! Toivottavasti osaisit alkaa nautia raskaudesta, mutta jos et osaa, anna se itsellesi anteeksi eli kyllä varmasti ehdit sitten nauttia vauvasta, kun se on sylissä :heart: - mikä on loppupeleissä se kaikkein merkittävin asia vauvankin kannalta. Kauhean vaikea selvittää, mitä yritän sanoa, näin muutaman palstarivin kautta :ashamed: Ongelmatonta loppuraskautta toivon sulle!

Lenniina ja pieni neiti 28+0 POKS :heart:
 
Elossa ollaan.. Eipä vaan oo tullu kirjoteltua.. :kieh:

Oloissa ei mitään muutoksia..
Viimeisimmät neukkukuulumiset (lääkärineuvola) lyhyesti:
Rv 35+3 (tänään 36+4)
Painonmuutos +840g/vko (lähtöpainosta 9kg)
Rr 106/56
Pissa puhdas
Hb 131 (viimeks vielä 113, eli noussu ihan kivasti! :) )
Sf-mitta 30cm (edellisellä kerralla rv 32+4 29cm)
Cx sulj.
Vauski raivotarjonnassa
Sykkeet 165 ( :) viuhtaskin melkoisesti!)
Liikkeet ++

Seuraava käynti oiski sit jo maanantaina.. Masu tuntuu kovasti laskeneen ja vauva painaa lantioo vasten aikalailla, joka vaikeuttaa mm.kumartelua, sellanen keilapallo haarovälissä - olo jatkuvasti.. :p Muuten olo ja vointi on hyvä. Ei suppaile, eikä mitään muitakaan vaivoja oikeestaan ole. Selkähän tuo juilii tapansa mukaisesti, mut siihen on (jos mahdollista) tottunuki jo jonku verran.. Pahemminki vois olla, joten olen tyytyväinen näihin oloihin.. :)

Maanantaina tuleeki viikot täyteen ja sit ois vauskilla vaik lupa mun puolesta jo tulla.. :) :heart: Esikko syntyi 37+5 ihan ilman mitään "ennakkovaroituksia". :)

Kellis ja Aarre 36+4 :heart:
 
Mä varasin tänään sitten sen "tuomio" ultran ensi viikon perjantaille. Silloin olisi menkkojen/oviksen mukaan 7+1 joten jos siellä olisi kaikki hyvin niin jotain jo luulisi näkyvän. Aiemmissa keskenmenneissä syke näkyi jo 6+0 joten uskon olevani paljon viisaampi ensi viikolla. Ellei sitten vuoto ala tässä ennen niin sitten käyn myöhemmin ultrassa tarkistamassa, että kohtu tyhjä.

Niin ja mitään oireita ei ole ilmaantunut. Hiukan valkovuotoa vain ja vähän masujuilimisia. Muuten olo on suorastaan erinomainen, mikä ei nyt ole kyllä hyvä juttu.Kaipaisin niin kipeästi merkkejä vahvasta raskaudesta, vaikka edelleen vaistoan huonoa. Menen samaan paikkaan missä olin esikoista odottaessani alku ultrissa, siellä ihana tuttu lääkäri Ja jos nyt jostain ihmeen kummasta näkyisi viikkoja vastaava ihmisenalku sykkeineen aion todellakin mennä vielä pariin otteeseen ultraan. Kallista kyllä, mutta pieni hinta mielenrauhasta. Esikoisesta käytiin ultrissa viikoilla 6+3, 7+4 ja 8+4.Mutta silloin verenvuoto vaati seurantaa. Olivat helvatan pitkiä viikkoja, mutta silloin oli sentään oireita ja hCG nousi kunnolla ja lukemat olivat hyviä.

Anteeksi etten ole nyt kommentoinut mitään, lueskelen kyllä, mutta ei vaan tunnu yhtään raskaana olevalta niin jotenkin jäänyt kaikki :ashamed:

Toive ja ehkä 6+1
 
Täällä ollaan kans hengissä vaikkei pitkään aikaan oo mitään kuulunukaan. Nyt ollaan jo 20. viikolla ja eilen käytiin rakenneultrassa. Oli ihan outoo nähdä vauveli siellä heilumassa, nyt kai sitä on pakko uskoo että siellä on ihan oikea vauva sormineen ja varpaineen.. Oltiin ihan täpinöissämme ja suupielet korvissa molemmat sen ultran jälkeen! Kaikki näytti olevan ok mutta vauveli oli vähän pienempi, kokonsa puolesta vastasi vasta 17.-18. viikkoja. Mitat vastas kuitenkin keskenään toisiaan..
Ja sitten huonot uutiset: Esikoisen päiväkodissa on todettu parvorokkoa ja justiinsa kattelin netistä mitä kyseisestä rokosta sanotaan. Oireet on lieviä mutta raskaana olevien on syytä olla varuillaan ku rokko voi tarttua myös sikiöön.. Ja nyt alko pelottaa, toivotaan nyt parasta ettei tarttuis tai et oisin sen jo joskus tietämättäni sairastanu. En kyl enää uskalla ees vilkasta mitään lääkärisivuja, tulee vaan peloteltua itteensä ihan liikaa, kun jossittelu on kuitenkin ihan turhaa. Mutta pidellään nyt kuitenkin peukkuja pystyssä.. Jaksuja muillekin ja koittakaa pysyä terveinä! :heart:
 
Minäkin vaan ilmoittelen itsestäni pitkästä aikaa. Ei ihmeitä, ei uutta taivaan alla, paitsi että nyt parina päivänä on tuntunut olevan iltaa kohti jonkinmoinen kesto harjoitussuppari päällä... Maha siis kova ja ahdistaa! Tietääkö joku voiko tuo vadelmanlehtitee aiheuttaa moista?

-Toivotaan ja Pikkis 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:
Minäkin vaan ilmoittelen itsestäni pitkästä aikaa. Ei ihmeitä, ei uutta taivaan alla, paitsi että nyt parina päivänä on tuntunut olevan iltaa kohti jonkinmoinen kesto harjoitussuppari päällä... Maha siis kova ja ahdistaa! Tietääkö joku voiko tuo vadelmanlehtitee aiheuttaa moista?

-Toivotaan ja Pikkis 37+2
Kuvittelisin että hyvinki voi aiheuttaa moista.. Kyllähän se joillain on saanu ihan kunnon supisteluakin aikaiseksi..

Ite oon alottanu kans vadelmanlehtiteen nauttimisen.. Ekana iltana tuliki pari napakkaa harjoitussupistusta, ei kipeetä, mut napakkaa. Liekö johtu siitä, vai oisko tullu muutenki, ken tietää.. Nyt en oo juonu niin säännöllisesti.. En kamalasti pidä sen mausta, mutta oon yrittäny muistaa sitä killittää. Sanovat että vaikuttaa myös kohdun palautumiseen ja jälkivuodon määrään synnytyksen jälkeen.
 

Yhteistyössä