Pikkukakkosta odottavat vol6

Onnea Anzzu hyvistä ultranäkymistä :flower:

Nemulle puhallan paljon supparituulia, niitä joilla on vaikutusta Puuuuuuhhhhhhhh :whistle:

Onnea vielä kaikille pitkämatkalaisille :flower: ja UniUnnalle toivon pikaista plussausta :hug:

Misskitty: Tervetuloa ja onnea plussasta! Lisäilen sut listaan =)
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :flower: Ihana kuulla aina pitkänmatkalaisten hyviä uutisia, mulla on lähipiirissä lapsettomuutta ja tämmöiset uutiset aina erityisesti lämmittää.

ON: Täällä on alkaa olla tosi hankala olo, kipuja on, turvotusta ja kaikenlaista hankaluutta. Kurkkukin kipee.. Viime yönä piti käydä kolme kertaa pissalla.. Onneks mies on jaksanu olla ihana ja esikoinenkin jotenkin erityisen kiltisti. Kerää varmaan voimia että jaksaa kiukutella sit kun vauva syntyy :D

T:Kalamama ja Papu rv37+6
 
neuvolareissu tehty.
29+5
pissa ok.

paino 56.2 (tuossa taitaa virhe olla ku tääl kotona punnitsin ni 54,8kg ilman toppahousuja) +840g
RR: 116/67
kohdunpohjan korkeus: 27

sydänsykkeet + 158
liikkeet: +
vauva: raivotarjonnassa

täällä pitäis siivouspuuhiin ryhtyä mut jotenki tuntuu et ei jaksa mut pakkohan se on siivota ku kohta on taas viikonloppu ja ensviikolla on vielä enemmän pakko siivota ja leipoo esikoisen synttäriä varten.

tosiaan seuraava neukku 22.2 :) sitä odotellessa et sinne ei enää pitkä aika. mut nyt ryhdyttävä siivouspuuhiin.
 
Heitänpä taas galluppia:

1. Mitä vitamiineja tms. syöt nyt odottaessasi?

2. Mitä vitamiineja tms. annat säännöllisesti esikoiselle?

1. Itse syön MultiTabs-raskausmonivitamiineja (sis. rautaa), Möllerin Omega 3:a ja Rela Tabs -maitohappobakteereja.

2. Esikko 3v. syö Jekovit-D-vitamiinitippoja ja Rela-maitohappobakteeritippoja. Olen pähkäillyt, et pitäisikö aloittaa jonkun kalaöljy-/kalanmaksaöljyvalmisteen antaminen ja koska...
 
Jopas oli tullu iiiiihania uutisia!! Onnea eteenkin t77 ja Shenda! Samassa ketjussa on kuumeilupuolella kökitty mekin!
Onnea myös muille uusille plussasta ja tervetuloa!

Mä oon ihan pudonnu täältä.. Raskaus etenee samaan seesteiseen tahtiinsa.. Ei säpinöitä oikein mihinkään suuntaan, joten kirjottelu on tuntunu vähä hölmölle.. :whistle:

Ed galluppiin vastailen et esikoinen on ollu tähän asti kotona (3v. 4kk), äippäloman jälkeen olin pphna, joten esikollakin on ollut seuraa. Tämän tulevan äippäloman aikaan pyrin kuljettamaan esikkoa srkn kerhossa ja muutenki paljo ruukataan kulkea tutuilla kyläilemässä ja kavereilla leikkimässä, joten hyvillä mielin kotona ollaan. Äippäloman jälkeen jatkan pphn töitä, joten molemmat muksut saa sitten seuraa, mutta voin olla heidän kanssa kotona, ainakin siihen saakka kun pienemmän raaskis päivähoitoon laittaa..

Lenniinan uuteen galluppiin 1. Syön tällähetkellä 2tbl/pv Multitabs Raskaus ja 2tbl/pv Obsidan rautatabuja
2. esikko syö nestemäistä SanaSolia terveellisen kotiruoan lisänä.

Täällä olot ok, selkä kipuilee iltaisin, mut ei mitään ylitsepääsemätöntä. Saikulla kuitenki oon äippäloman alkuun (27.2) ja hyvä niin, paremmin oon jaksellu verrattuna siihen ku viel piti työt jaksaa kaikkien kotihommien ja esikon kaitsemisen lisäks..

Huomenna neuvola. Saas nähdä mitä siellä tälläkertaa.. Viime kerrastaki tuntuu olevan vasta niin vähä aikaa, 2vkoo. Jospa ainaki ultrattais et vähä näkis miten päin pikkunen köllii ja sais vaik villiä veikkausta sukupuolesta joltain muultaki. Rakenneultrassahan lääkäri veikkaili enemmän tyttöö..

Maha tuntuu olevan yhtä vauvaa vaan. Alkaa ilmeisesti olemaan aika ahdasta, luisevaa pyllyä, polvea, kyynärpäätä jne tuntuu punkevan vähä väliä mahanahkaa vasten niin että ihan sattuu välillä. :kieh: Koomisen näköistähän se kyllä on ku yhtäkkiä keskelle mahaa ilmestyy ylimääräinen kumpare.. :LOL: mutta ei aina niin kivan tuntoista.. :p

Kellis ja Aarre 32+3
 
tulisin mielellään nyt mukaan tänne. plussasin toissapäivänä haamun ja tänään jo paljon tummemman. ennestään mulla tyttö 10/08 ja mitä oon kattonu vau.fi laskurilla ni laskettuaika olis 19.10.10, viikkoja laskurin mukaan ois 4+2.. en vielä ole neuvolaan soittanut, kun sinne tuskin vielä pääsee. mua nyt mietityttää se, kun edellisestä raskaudesta jäi kaikki kilot ja tuli vähän ylimääräistä.. eli siis pelottaa jo valmiiks neuvolan suhtautuminen mun painoon, kun kattovat vaa niitä painoindeksejä minkä mukaan oisin todella ylipainoinen... :ashamed: oon kyllä alottanu kunnolla liikkumaan ja syön terveellisemmin niin eiköhän se paino sopusuhtaannu aikanaan...
 
täälläpäin kuulumisia...rv 8+5 nyt... välillä kovia nivuskipu kouristuksia,jos esim nousee nopeasti ylös tai kääntyy äkkiä,sit välillä huimausta.rautalääkitys on jo menos hb oli viimeks 105 et aika alhaalla...

jospa se tästä helpottaa..

oottekos muut äidit mistäpäin suomea?

itse olen kuopiosta
 
Ja *NAPS POKS* viikot rikki, eli 38 olis täynnä. neuvola oli tänään ja mieskin pääsi mukaan, juteltiin synnytyksestä, mukava käynti oli. verenpaineet on nousussa ja nyt ne otetaankin tosissaan, eli nyt mittaan heti huomenna aamusta kotona ja soitan tulokset neuvolaan. Valkuaista ei ollut pissassa, huh. Turvotusta on paljon, meni 10kg raja rikki.. No, se on edelleen 9kg vähemmän kuin mitä viime raskaudessa keräsin mukaan :D tosin nehän jäi kaikki sairaalaan, eli nestettä ja vauvaa olivat kaikki.

Tänne ei muuta kuulu, hankalaa oloa ja kurkkukipua edelleen, nyt sais jatkaa niitten supparituulten puhaltelemista tännepäin :D Kiitos Lenniina!

T:Kalamama ja Papu rv38
 
Kellis: Kiva kuulla, että siellä kaikki suht ok - jaksuja selkäkipuihin! Eikä ole enää pitkästä äippäloman alkuun ;) Tuus kertomaan neuvola/(ultra) kuulumisia, kun kerkiät =)

Ninnu: Tervetuloa ja onnea plussasta :flower: Lisään sut listaan. Pystypäin vaan neuvolaan ja sanot tarvittaessa, että "Ottaisin mielummin neuvola kuin moitteita, kiitos!". Jotkut n-tädit osaa suhtautua asiallisesti, toiset valitettavasti ei. Toivottavasti sulle sattuu mukava täti :hug:

Anskuli: Täällä ollaan Vantaalta :wave:

Kalamama: Lisää tuulia siis tulemaan Puuuhhhh :whistle: ;) Papu on nyt virallisesti täysaikainen, joten sen puoleen ei enää huolenhäivää :hug:

Lenniina ja pieni neiti :heart: 24+0 POKS :heart:
 
Neukkureissu tehty..

Rv 32+4 :heart:
Hb 113
Rr 107/66
Pissa puhdas
Painonmuutos +800g/vko
Sykkeet 130
Liikkeet ++
Sf 29cm

Vauski on selkeesti tosi alhaalla lantiossa. Terkka kyseliki että eikö paina tai mitään, mut eipä kyl oo ollu mitään sellasia tuntemuksia.
Ultrattiinki ja sain vahvistuksen vauvan asennostakin. Tukevasti pää alaspäinhän tuo tuolla köllii.. :heart: Ja terkka tuumas että tuskin enää kääntyykään ku on niin hyvin jo laskeutunu tonne lantioon. :)
Vauva tais nukkua ku alettiin kuunteleen sykkeitä, alkuun sykkeet oli laiskemmat, kiivastu kyl siitä sit ja alko liikkumaanki. Monotteliki melkoisesti viel kotimatkallaki.. Tais suivaantua ku kesken unien herätettiin.. :LOL:


 
Kaikille uusille tervetuloa!

Laiskasti olen käynyt lueskelemassa, vaikka viimeksi meinasin, että ryhdistäydyn. Kiirettä on kuitenkin piisannut sen verran, että lähinnä huhtikuisissa olen käynyt jos johonkin olen ehtinyt.

Gallupit
Esikoinen on ollut koko ajan kotona (synt.11/07) ja saa olla kotona niin kauan kunnes tilanne alkaa näyttää sellaiselta, ettei kotivirikkeet riitä. Suunnitelmissa on pitää myös tulokas kotihoidossa mielellään 3v. asti. Jos lisääkin lapsia siunaantuu, olisi mahdollisuus myös tämän masukin olla yli 3v. kotona.

Vitamiinit yms.
Meillä menee maitohappobakteereja esikoiselle D-vit. lisäksi ja itse popsin E-EPAA, magnesiumia ja monivitamiinia.

Tsemppiä viimemetreillä oleville!

Donu ja Pikkuinen 30+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lenniina:
Ninnu: Tervetuloa ja onnea plussasta :flower: Lisään sut listaan. Pystypäin vaan neuvolaan ja sanot tarvittaessa, että "Ottaisin mielummin neuvola kuin moitteita, kiitos!". Jotkut n-tädit osaa suhtautua asiallisesti, toiset valitettavasti ei. Toivottavasti sulle sattuu mukava täti :hug:


Joo, mulla tuli jo ensimmäisen raskaudessa yli 20kiloo ja joka kerta moitittiin et "mites on taas tullu näin paljon painoo" ja "liikutko minkäverran ja mitä syöt.." tosi ärsyttävää :kieh: muuten se n-täti oli kyl tosi mukava ja sille oli helppo puhua, mut just tosta painosta jakso aina moittia..

toivotaan et nyt menis paremmin, ku sanon et nyt muute liikun enempi ja syön terveellisemmin :D
taidan oottaa vielä viikon ennenkun soitan neuvolaan, ku tää on vasta nii alussa..
 
Heips! Täällä leppoisaa lauantaita vietetään, nyt vasta sain yöpuvun päältä ja suihkussa käytyä :D Illalla esikoinen menee yökylään mummin ja ukin luo, ja me mennään ystävänpäiväillalliselle miehen kanssa :heart: Lempiravintolaamme mun siskon ja hänen miehensä kanssa. Ihana saada kunnon hemmotteluhetki, varmaan viimeinen ulkona syömässä käynti piiiitkään aikaan. ja sitten saa vielä nukkua yön ilman esikoisen herätyksiä! Huomenna kun on virallinen ystävänpäivä niin varmaan pulkkamäki kutsuu, ja jotain hempeitä muffinsseja ajattelin leipoa. Muuten ei sitä juhlisteta.

Vointi on entisenlainen, kurkku edelleen kipeä, eilin illalla koski vähän korvaan, mutta se oli varmaan jotain säteilykipua. Onko teillä muilla sellaisesta hiukan nolosta vaivasta kokemusta, kuin lantion hikoilusta? Mulla on nyt muutaman päivän hikoillut lantionalue ja reidet ihan hirveesti, yöllä herään siihen monta kertaa. Muuten ei ole hikoilua, vain tuolla alueella! Siellä siis verenkierto vilkastuu vai mistähän olis kysymys?

T:Kalamama ja Papu 38+2
 
Vitamiineista; Ite syön raskausajan multitabsia, ja esikoinen vetelee d-vitamiinia. Yleensä oon ostellu sille myös lasten kalanmaksaöljykapseleita mut nyt on taas unohtunu ku muuton jälkeen viskasin ne johonki keittiön kaappiin ja ei oo muistettu kaivaa niitä näkyvälle paikalle.. :ashamed:
En malttais enää millään oottaa millon liikkeet alkaa tuntua mahassa. Nyt on 15+3 ja sillon tällön oon ollu tuntevinani jotain muljahteluja tuolla jossain, eikä ne tunnu suoliston aiheuttamiltakaan... No, kohtahan tuota monottelua saa osakseen ihan riittävästi :D
 
Kalamama: Ei ole kokemusta. Voisi hyvin liittyä tuohon verenkierron lisääntymiseen, minkä mainitsit.

(.) Tänään piti olla aamusta esikon ja vauvan neuvolat, mutta th oli sairastunut ja yritetään uudelleen keskiviikkona. Ymmärrän täysin sairastumiset (=ei ole hyvä tulla sairaana töihin, varsinkin kun on th:na neuvolassa, missä raskaanaolevia/pieniä lapsia asiakkaina) ja sen, ettei neuvolan resurssit riitä sijaisen saamiseen näin lyhyellä varoitusajalla, mutta silti harmittaa paljon! *polkee jalkaa*

Esikko täyttää keskiviikkona 3 vuotta ja juhlat sukulaisille ovat ke ja la (kaksi päivää siksi, etteivät kaikki vieraat pysty tulemaan lauantaina omien menojensa vuoksi). Jännä ja työntäyteinen viikko siis luvassa (kun muutama vieras yöpyykin meillä, koska asuvat niin kaukana), mutta ihana seurata, kun esikko odottaa tuota niin kovasti :heart:
 

Yhteistyössä