Heippa! :wave:
Kauheesti en oo tänne kirjotellu,mutta lueskellu kyl olen!
Meille syntyi ihana pieni poika viime maanantaina rv 37!Painoa oli 3195g ja pituutta 49 cm!
Tässä kopsattuna helmimassu puolelta synnytysstooria!
Viikko sitten sunnuntaina alkoi supistelemaan suht kivuliaasti ja selän puolelta.Oli myös sellasta menkkamaista kipuilua. Yö oli samanlaista,mutta supistuksia ei tullut säännöllisesti.Aamulla niitä tuli suht tiuhaan,mutta laantuivat moneksi tunniksi.Mulla oli neuvola sit päivällä ja täti siellä sano että ei välttämättä mene kauan että vähän nyt sellaselta kuulostaa!
Makoilin kuuden aikaan illalla sängyllä,kun kuulin masusta sellasen napsahduksen ja tuli todella kova kipu!Kun nousin sängystä alkoi valua lapsivettä pitkin jalkaa!
Sitten tuli sellasta ruskee limaa ja verta!Soitin synnärille ja he sanoivat että tervetuloa!
Sitten soitto lapsenvahdeille.Supistuksia alkoi tulemaan melkeen heti noin kolmen minuutin välein!Kylläpä teki kipeetä!
Yritin olla suht normaali että poika ei säikähtäisi!
Oltiin synnärillä noin puol kaheksan maissa.Olin sillon auki 2cm.Sain ilokaasua,mikä autto jos otti tarpeeksi ajoissa!Sen jälkeen sain epiduraalin joka autto todella ja vei kivut!
Sitten oltiinkin jo 6cm auki,siinä jonkun aikaa oltiin ja olin täysin auki ja ponnistusvaihe alkoi!
Kauheesti kipua en tuntenut ja poika syntyi klo:22.27! :heart:
Mulle kerrottiin vasta loppuvaiheessa että vauvan syke alkoi laskea ja alkoi olla kiire saada hänet maailmaan!
Syntyessään hän oli hiljanen ja hengitti huonosti!Lastenlääkäri tuli katsomaan ja hänet vietiin lasten teho-osastolle!
Mul leikattiin väliliha ja sen lisäks repesin hiukan! Olo synnytyksen jälkeen ihan hyvä!
Vaavi pääsi teholta pois tavalliselle lastenosastolle tiistaina.Siellä sitten kävimme miehen kanssa häntä hoitamassa ja syöttämässä viisi kertaa päivässä.Syömisessä oli vähän hankaluutta,hän sai juuri ja juuri sen tietyn määrän alas.Sen takia hänellä oli sit sokerit alhaalla ja niitä piti seurata.
Pumppasin hänelle maitoa ja sit vein sen mukanani sinne.Torstaina hän oli ekaa kertaa tisulla ja ihmeen hyvin hän hokasi että mikä on homman nimi! =)
Perjantaina sain hänet sitten viereeni synnytysosastolle,mutta sitten hän kellastu ja joutui valoon josta pääsi pois lauantaina!
Ja kotiin me lopulta pääsimme tänään!
Oli se pitkä aika olla sairaalas ja varsinkin kun suurimman osan ajasta olin ilman vauvaa! :ashamed:
Nyt hän syö hyvin tissistä ja häntä joudutaan herättelemään kolmen tunnin välein syömään!
Ai niin,mulla tulehtu epparihaava,märki ja oli tooodella kipeä!Mutta se alkoi nopeesti paranemaan kun sain siihen lääkekuurin!
Isoveli oli hiukan ihmeissään vauvasta,ei ihan viel taida ymmärtää että siihen se vauva nyt jää!
Onnea Aminohappo tytöstä!!
Tyypin äippä ja Einari eli Miro 6 vrk! :heart: