***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

AAM
rimata mitä toi streptokokki positiivinentarkoittaa ? moon nyt laiska enkä jaksa tonkia tietoja :)

Joo joku tuossa silloi risti tuon "liikaliikunnasta" tulevan vaivan ;) pershermokivuksi.. oisko ollut kärppänä heinälatoon ? kuvaa niin mainiosti sitä särkyä joka kävellessä mulla esim ainoastaan esiinty.. istuessa siis ei ole ongelma.

Blondie pääsee nyt lepäilemään :) hyvä ! älä unohda meitä :D ja hyvää odotusta lepuutusajalle jos et huikkailla välillä jassa.. :wave:

BV:n ja Empun lapsukaisille parempia vointeja :hug: se on niin kurjaa ko pieni sairastaa.. ja mtn ei voi tehdä :( kirottuja nuo nykyiset virukset ko kestävätkin kevyesti sen 4 viikkoakin :eek: kauheeta pienelle räkiä ja yskiä niin pitkään..

am
 
AAM
hyvänen aika sillä aikaa tulvinut viestejä kun minä omaani tuhersin.. :whistle:

Voi Maarunen :heart: :hug: :hug: ihanan tehokasta toimintaa :D ihaltava suoritus ja kunnon sissi !! B) kun jaksat rykäisethän pikkasesta kuvatuksen kehiin päästään ihailemaan sitten :heart: ?

 
Sairastaville lapsukaisille pikaista paranemista :hug:
Maruselle paljon onnea uudesta nyytistä ja kylläpä olikin nopea synnytys :heart:

Esikko käynnistettiin yliaikaisuuden takia rv41+6 ja kestoltaan oli myös mielstäni nopea, kokonaisuudessaan kaikkine vaiheineen 6,5h...nyt vähän jännittää, että jos tosiaan tässä päästään synnyttämään lokakuussa, niin jos taas käynnistetään, niin miten nopeaan tämä sitten tulla tupsahtaa :eek:

Soitin pojalle tänään 1v neuvolaa ja sitten samalla tajusin, että miksen nyt sitten samantien varaisi itsellenikin sitä aikaa. Neuvola täti on nyt vaihtunut meillä, mutta se ei haittaa, sillä tämäkin on todella mukava...kun kerroin että tässä tarvitsisi mammakin oman ajan, oli ihan tohkeissaan ja kyseli heti vointeja...ihan kuin olisi aina tunnettu, tuosta reaktiosta päätellen :D
 
AAM
täällä kans on tylsää kuten huomaatte töissä :D :p :whistle: .. hölisen ihan turhia(kin) :LOL: heh..
mä oon kans "huolissaan" ja huolissaan tuosta synnytyksen nopseudesta tai tän uuden tulokkaan ulostulemisesta, olin himassa kun oli kohdunduu auki jo 4 cm ja silloi olin että ko lähtöä tehtiin että onkohan nää kivut nyt NIIN kivuliaita että kehtaa mennä.. mietin nyt että jos yhtä kavalasti aukee noin nopsaan ja "kivutta" että kotona on vielä ko pitäis melkein olla sairaalassa että jään ilman puudutteita ja sit helvetillisiä kipuja jos joutuu ilman epiduraalia esim vetään luomuna niin se pelottaa kaikista eniten.. *KIPUHERKKÄ* kuten huomaatte.. ko viimeks meinas taju lähtee ko kävi kivut sit niin koviks ennenkö sain epiduraalia..
:whistle: :| :ashamed:

Paapelo ihana kun on myötäelävä terkkatäti mulla kans :wave: ihan loistotypy vaik sillä ei oo omia muksuja mutta tosi ihana aarre oikein..
 
Ite kyllä toivon kans hiukan nopeampaa toimitusta tällä kertaa, esikoiselta meni se 15h, ei kyllä tuntunut niin pitkältä ja sairaalassa olin siitä n. 7 tuntia. Olin kans 4 cm auki sairaalaan päästiin. Samana aamuna ku kävin äippäpolilla nii olin jo auki 3 cm, että sitä ne mun luulemat "huonot selkälihakset oli" :LOL: ko supisteli selkään parina edellisenä päivänä. Lääkäri sitte sano vielä, että hänpä vähä rajummin pyörittelee, että vauhtia saahaan, että älä säikähä, jos verta tulee jälkikäteen. Mä olin ihan puulla päähän lyöty, että eihän mun laskettuaiaka oo ees vielä lähellä. Olin kato varma, että mulla menee yli ja komeasti. Lähes kaikki oli tuollon vielä hankkimatta.

Tuo streptokokki on tulehus, joka hoitamattomana tarttuu synnytyksessä vauvaan ja aiheuttaa mm. verenmyrkytyksen. Mä sain tipalla sitte synnytyksessä antibioottia. Se aiheuttaa just nuita ennen aikasia supistuksia ja sen perusteella sitte se näyte usein otetaankin. Nyt mulla se oli negatiivinen vaikka supistaakin koko ajan huomatt. enemmän ku esikoiselta.
 
Latte Pitäs makoilla, niin lääkäri vielä sano mutta ei se käytännössä niin vaan onnistu. Poika nyt 1v ja 4kk ja semmonen vauhti päällä koko ajan. Oon ottanut sen päikkärit maikoilun kannalta ja sitten ku mies tulee töistä nii makoilut taas onnistuu. Vettä myös käskettiin juoda mutta teeppä se illalla nii saa käydä sata kertaa vesassa yön aikana :headwall: . No eihän tässä enää pitkä aika oo ja kahen viikon päästä tulee 34 täyteen joten sitten saa syntyä jos nikseen on :heart: .

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja rimata:
profiilissa maha 31+4 eli viime viikolta B)
Rimata onpas kaunis ja pieni.. :)

tsiikailin omaani eilen suihkussa ko olin niin kaappipeilin kautta ja oikein lonnotti ulospäin luonnottoman isosti.. :| yhtää ei olut noi siro ja nätti.. ja sit taas välillä se oikein imeytyy selkärankaa vasten niin että voi luulla että on puoli vuotta LA:han :LOL:
 
Voi maarunen onnea koko perheelle! :heart: Huisin nopeeta
toimintaa kyllä.. meillä kun esikko teki tuloaan sen 18 tuntia..

masukuvan laittasin jos olis semmoset vehkeet millä sen saisin.

empulla sitten istuva härkä, jospa hän siellä vielä kääntyisi.

aminolla suloinen typy siellä!

ON: neuvola-lääkärissä käyty ja kaikki hyvin
rr 124/75
sf 33
hb 130
paino -300g :eek: varpisti vaakassa vikaa, yhteensä nyt tullut 10kg
tarjonta rt
vauvan syke 150
kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kaulaa 2cm

Vauvan koosta sanoi että vaikka sf onkin isohko niin
ei siellä käsikopelolla tunnu olevan mikään jättiläinen mutta
todennäköisesti syntymäpaino on suurempi kuin siskollaan (3,5kg )
Ja sanoi myös että toinen lapsi on helpompi synnyttää
kun paikat ei ole enää niin tiukat kun ekassa synnytyksessä..
Saapi tuonkin sitten aikanaan nähä.

iitukka ja helmi 36+4
 
AAM
eip oo iitukka sullakaan kauaa enään :D
äh ja pöh vai ei oo kuvatusvärkkeliä äh :kieh: perhana sentäs ! :| sun pitänee vaan kuvailla jumalaisesti sitten :) :D

empulla on selkeesti siellä istuva pieni vesimies ;) eikös härät synnyt huhti-toukokuussa.. :p kunhan viilailen pilkkuja.. :whistle:
ja kohdunkaulan pituus pidemtynyt ?? täh :/ eikös sen pitäis lyhentyä.. vai olenko minä sekaisin :D

am *muoks no jo tuli hymiö kiintiö täyteen kerralla
 
Kiitos kaikille proteiinikommenteista :wave:. Vielä tätä vatkaan, kun en saa ajatustani tästä aiheesta irti: siis mulla on tosi alhaiset paineet, viimeksi 100/54, joten ei pitäisi olla raskausmyrkytys. Myöskään turvotusta ei ole vähääkään. Kätilötuttavani epäili että todennäköisesti ihan vaan valkovuotoa on päässyt pissan mukana näytteeseen ja siksi näyttää proteiinit plussaa. Onko muuten kaikilla teillä yleisenä käytäntönä että teette neuvolassa alapesun ennen pissanäytteen antamista? Meidän neuvolassa kun ei edes ole alapesusuihkua siellä näytteenantovessassa :eek:. Kotona oon kyllä yleensä suihkutellut (aina en muista /ehdi /jaksa.) ennen neuvolaan menoa. Ja nyt viimeksi oikein huolella tein alapesun ennen neuvolaan menoa, ettei se valkovuoto kummittelisi siellä näytteessä. Niin ja hiivaoireitakaan ei ole minkäänlaisia, reilu viikko sitten kun proteiinitesti ekan kerran oli plussalla, olin Canesten -kuurilla. No tiedä häntä. Blaaaaaah.

Vielä kerran onnea Maarunen! :heart:

Hehee, mahtava termi tuo pershermokipu! :D:D Täällä kans pershermot kippeenä kun tein piiitkän vaunulenkin esikoisen kanssa. Tai en nyt tiijä että pershermot vai mitkälie, mulla käveleminen ottaa eniten tuonne toiseen nivuseen. Sitä ollaan sitten nilkutettu koko loppupäivä niin kuin jalkavaivanen kanaemo :kieh:.


Ihanan söpö massu sinulla rimata!

paapelo ja AM: mulla täsmälleen samanlaiset mietteet tuon synnytyksen keston kanssa! Esikoisen synnytys kesti 6.5h (vai oliko 6h 15min), ihan spontaanisti ilman mitään joudutuksia. Siitä sairaalassa ehdimme olla ruhtinaalliset kaksi tuntia. Sairaalaan tullessa olin 6cm auki ja tosiaan esikoinen olis varmaan syntynyt kotiin ellei mies olis patistanut lähtemään :whistle:- minäkin luulin että ne supparit olis ollu vieläkin paljon kipeämpiä mitä olivatkaan. Aina vaan supistuksien välissä tuumailin että ei nää varmaan oo vielä niitä oikeita :D. No automatka KYSiin olikin sitten ihan helvettiä kun koko matkan supistuksia tuli 3-4 min välein ja istualtaan niitä oli ihan hirveetä kestää. Nyt sitten pelottaa että ehditäänkö sairaalaan asti ollenkaan varsinkin kun meillä matkaa sinne on sellaiset 120km.



 
Emppu tuosta perätilasta, nii miten teillä päin synnytellään nuo perätilalaiset? Onko automaattinen leikkaus vai lähtäänkö aina yrittään, jos vähänkään mahkuja? Kiinnostaavaan, koska edellisessä lääkärissä vauva oli vielä poikittain ja tuntuu olevan liikkeiden perusteella vieläkin.

Seuraavassa neuvolassa mulla ultrataan, että miten päin on, koska sillon alkaa olemaan jo viikkoja 34+ ja luulis asettuvan jotenkin siihen menessä :headwall: . Toki jos poikittain on, niin leikata täytyy joka tapauksessa. Haluais vaan tähän asiaan jo jotain tietoo, vaikka se tilanne voi muuttua sitte salissa vaikka lähtötilanne ois mikä :/

Talvitie ei sullakaan oo nokka kauaa tuhissut tuossa synnytyksessä :D . Meillä ois suihkuhommeli siellä vessassa mutten oo koskaan käyttänyt sitä!
 

Yhteistyössä