***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
BV- mulla on jo yli 10 kg. En oo enaa edes viitsinyt kayda vaa'alla... :ashamed:

Ihanaa Pilkkis- paasette katsomaan taas pienta! :heart: Pian on sinullakin sylissa! =)
no eikös Latte sulla saakin olla jo kilosia tuossa vaiheessa :D ?
mulla oli lopussa ko laitokselle kipitettiin niin 15 ekstraa normipainoon :whistle: nestettähän suuri osa on... NOU stress göörls !
 
Mulla tuli esikoisesta ~18 kg, mulla kyllä oli turvotusta loppuajasta. Nyt ku oon kortteja verrannut nii painoa on enemmän kuin ekasta parisen kiloa (13-14 kg tällä hetkellä ) :headwall: mutta lohduttaudun sillä, että paino tippuu taas synnytyksen jälkeen. Tympäsee oikein se neuvolan vaaka :LOL:
 
AAM
musta noi painonnousut ja niiden lähtemiset on niin henkilökohtaisia juttuja että se riippuu ihan siitä esim jos imettää jos jaksaa liikkua ja aineenvaihdunnasta muutenkin. Se mikä toiselle auttaa pudotukseen ei auta välttis toisella.. ja itte huomasin sen ainakin että yks mikä vaikuttaa siihen omalla osallaa on ikä .. eli ko kolkyt on ny plakkarissa niin ei kuule tosiaan läskit sula itsestään samalla tavalla ko olin 25 :D joten.. tervetuloa pehmoinen kroppa ja ekstraläski tän raskauden jälkeen :wave:

muoks* niin ja puolethan tuosta ekstrasta jää pöydälle sitten laitoksella että.. :D se on jo hyvä alku :LOL:
 
Joo, oot ihan oikeassa tuosta painonnoususta ja -lahtemisesta Allusmamma! Ma tiian, etta se tulee olemaan vaikeaa mulle ( viimeksi imetys ei vienyt kiloja) ja nyt olen tietysti vanhempikin... Mutta ei kannata itkea maahan kaatunutta maitoa, vai miten se nyt menikaan... :D

:attn: Miten olette ostaneet noita imetysliiveja? Lahinna kokoarvioinneista kyselisin. Muistan joskus lukeneeni, etta n kk ennen mitataan ja sitten lisataan siihen yksi kuppikoko ja voila- pitaisi olla hyvat, kun maito nousee! Alkaa kohta olla ajankohtaista, joten ajattelin ruveta katsomaan mita loytyy! =)

:hug: Emppu- ei enaa kauaa!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Emppu788:
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
:hug: Emppu- ei enaa kauaa!!



Niinpä :) 53 päivää laskettu aikaan :) Ellei Veikka päätä tulla
ajoissa? :D Neiti kun tuli 3 viikkoa etuajassa :)

Meillakin esikoinen laskee melkein paivittain, kuinka monta paivaa jaljella! :D

Mun esikoinen oli viikon edella aikaansa ja samaa vahan toivon taman kanssa! =) Musta on kylla vielakin aika kasittamatonta, etta meilla on kohta toinen lapsi! :heart:

 
Kiitokset onnitteluista!

Tulin lisäämään pikkuneidin kuvan tänne:


Ja noihin imetysliiveihin: Mulla käytössä öisin carriwellin toppimalliset liivit ja on kaikin puolin toimivat. Tissit pysyy paikoillaan liivinsuojien kohdalla, ainoa ongelma on nyt vaan tuo maidon ylituotanto. Mitkään liivinsuojat ei ime tarpeeksi tai siis imeytyvät täyteen maitoa ja sit lainehtiikin seuraavana sänky.. Carriwellillä on myös muita hyviä malleja joihin itsekkin pitäis nyt paneutua.. Mulla kuppikoko kasvoi raskausaikana b:stä c:hen ja nyt menee sama c:n kuppi mikäli rinnat eivät ole täynnä maitoa. Rinnanympärys pysyi samana, vaikka kiloja tuli vähän vajaa 15kg koko raskausaikana, joista laitokselle jäi 7kg.

Amino ja tytöt
 
AAM
Amino aivan ihana ja virkku tytteli :heart:

Meillä esikoinen vain vilkuilee masua ja taputtelee sitä ja halii, eilenki leikki vatsan päällä pikkuautolla ja vauva ko hötkys siellä samaan aikaa niin maha heilahti kunnolla ja auto lens ko ei tuo pitäny sillei siitä kiinni kunnolla :D :LOL: poika tsiigas siinä tovin ja virnisti mulle ja sanoi titta.. sanoin vaan että siskoki haluaa leikkiä :D

Empul ei tosiaan kauaa.. :p

poika odotutti itteensä viikon mul yliaikaa viimeks.. :whistle: tän kans varmaan ehkä sama juttu ! tai mistä minä tiiän !! :D
 
Aminohappo:
KAunis tytteli teillä...vallan sydän sulaa :heart:

Itsellä oli esikosta käytössä hyvät liivit...piru etten kuollaksenikaan muista nimeä, mutta olivat erittäin tukevat ja venyivät sitämukaa, kun rinnat paisui aina maidosta :D
 
Ihania vauva- ja massukuvia! :heart:

Mulla esikoisen aikaan rintsikoissa kupppikoko kasvoi yhden pykälän ja rinnanympärys pieneni sen 5cm sitten synnytyksen jälkeen. Eli ostamani imetysrintsikat olivat kupeiltaan sopivat (tai hiukan pursuilivat silloin kun tissit olivat täpötäynnä :D) mutta ympärysmitaltaan liian isot. Mulla normi ympärysmitta on se 75cm, ja nyt just ja just menee 80 jatkopalojen kera :ashamed: . Mutta mä uskon, tai ainakin toivon hartaasti että se 75 on sopiva sitten jossain vaiheessa taas...

Vielä erityisonnittelut AM:lle kun ootte vihdoin terveiden kirjoissa koko poppoo! :flower:

Mulla oli tänään taas neuvola ja perskules ne proteiinit oli taas plussalla pissassa :/ . Canesten -kuurilla olin jo edellisen neuvolan jälkeen, kun neukkatäti epäili että vois olla hiivaa (tarkemmat labran pissanäytteet oli puhtaat). Tuskin mitään r-myrkytystäkään pukkaa kun paineet on tosi alhaalla, eikä turvotusta ole. Miks ihmeessä se proteiini silti vaan on +/- ??? Positiivista tuossa neukkak'ynnissä oli että paino sentäs noussut maltillisesti, vaan reilu 200g/vko ;) .

Talvitie 30+6
 
Talvitie:

Sisko on tällä hetkellä raskaana rv31+2 ja hällä oli proteiinia pissassa vaikka kuinka kauan...tehtiin kaikenmaailman viljelyjä ja muuta, mutta mitään ei löytynyt ja nyt viimeviikon käynnillä ei enään ollut mitään pissassa, täysin puhdas näyte.

Tuli vain niin elävästi sisko mieleen, että ajattelin josko tämä voisi hiukan piristää :hug:
 
AAM
Talvitie tänks it`s good to be back elävien kirjoissa :wave: :D

kurkkasin juuri omaakin laskuria profiillista niin 75 days to go :eek: iik ! paskahalvaushan tässä iskee.. *juoksee paniikissa ympyrää* :D

Mulla kans oli protskuissa plussalla silloi alussa mutta ei mtn selvinnyt sitte mikä sen aiheutti, bakteeriviljelyt oli iha ok.. lienenkö antanut "viallisen" näytteen tai huolimattamasti tehnyt alapesun näytteenoton yhteydessä.. |O mene & tiiä !

ens tiistaina neuvolakäynnille taas käymään ja otin päivän lomista vapaata ei tartti sit hötkyillä ees taas jatkuvasti ko oli noi käynnit aina yhtä sumplimista pomon kanssa... ko ei oo meillä enään palkallista aikaa.. :kieh: ennen oli sentäsm tyhmää sinänsä ko "pakollisia" on sillei käydä ja sit omasta ajasta otetaan kuite. Ja mullakin tää 13 kilsan työmatka niin keskelle päivää ei viitti ottaa ja vetää hki-espoo edestakas jatkuvasti.. :xmas:

Liikunta ei ole hyvästä !!! :kieh: mitään muuta siitä ei mulle seuraa kun kipuja ! taas oikea PERSHERMOKIPU :D :LOL: on palannut ikäväkseni. Ei tarvinnut tehdä kuin vähän pidempi lenkki kärryillä ukon ja pojan kanssa ni johan kinttu kolottaa.. SAAKuti !

Am & hippunen 29+2 olipas taas turhaa lätinää :D :wave:
taidanpa hipsia laskuja hakemaan.. :whistle:
 
Aminohappo ihanan söpö tyttö sulla :heart:

Emppu788 jaksuja sinne sairasteluiden keskellä :hug:

Tänne ei oikein muuta kuin et toi likka on kipeenä.
Lämpöä on ollut parina päivänä ja iltaa kohden noussut,muuta oireita ei ole.
Mutta kaikenlaista on liikenteessä
Pitää katsella nyt vielä ja jos pitkittyy niin soitella et kannattaako lääkäriin mennä kattoo crp ettei ole mitään sen ihmeempää likkaan tarttunut.

Neuvolankin jouduin perumaan,kun mies on töissä ja mun olis pitänyt viedä toi mummolaan hoitoon,en viitsinyt.
Sain ens viikolle itselleni uuden ajan

bad virgin ja naapero 22+3
 
Moi kaikki, pikaisesti tulin huikkaamaan että lekuri pisti kolme viikkoa saikkua ja istumiskielto jotta selkä ehtii huilata. Hyvää odotusaikaa teille kaikille, palaillaan asiaan viimeistään kolmen viikon kuluttua! Mahapuolella kaikki hyvin, kunhan tuon ruodon saa vaan kuntoon että kestää kantaa.

:wave: Blondie rv 25+
 
Huomenta!

Ihan ensimmaiseksi- hyva juttu Blondie, etta sait saikkua! =) Lepaile ja tuu takaisin, kun pystyt!

Ehka se sit 'vaan' on sita hiivaa- hirvea vaiva kylla sekin- Talvitie. :hug: Sulla on varmaan pian taas uus neuvolakaynti, joten sit katsovat uudelleen! Eiko niita ruveta tarjoamaan kahden viikon valein, kun 30 vkoa tulee tayteen? (Paitsi mun terkka, joka ei musta tykkaa, ja nakee minut mieluusti vasta 3 viikon kuluttua... :D )

Sulla on kanssa tuota vaivaa Allusmamma- etko tiennyt, ettei liikuntaa vaan kannata harrastaa?! :D Ma kylla vaihtaisin mieluusti taman oksentelun ja pahoinvoinnin vaikka viikoks sun kipuhin! Tuleeko kauppoja? =)

Pikaisin paranemisia Emppu sinun tytolle! :hug: Sitkea viirus siella teilla...

Pikaisia paranemisia myos teille BV! :hug: Toivottavasti ei tule korvatulehdusta tai muuta...


( . ) Neljannet aitiyshousut (jatkopalalla) on nyt jaamassa mahan kohdalta pieneksi... :eek: En enaa tieda mita sita tekis, uusia en enaa halua ostaa ja taa maha on niin jatti, ettei se vaan mahdu mihinkaan housuihin! Tulis jo kesa, niin vois olla alasti. :ashamed: Neuvoja siis otetaan vastaan!

Oksensin tanaan aamulla kadulla aamupalat pihalle :eek: :LOL: Siina oli muilla jalankulkijoilla ihmettelemista. Eli oikein kiva aamu taas...


Latte ja jattilainen 32+ :wave:

 
Allusmamma mulla ollut kans kuvailemaasi bebahermokipua. Oon käynyt fysioterapeutilla tässäkin raskaudessa ja mulla on iskiashermo jumissa jossain tms. ja siksi juilii. Pahimmillaan en pääse lattialta ylös, jos selälleen makasin siellä. Nyt on vasen ronkka pahenemaan päin joten täytynee taas aikaa varata. Fysioterapeutti saa sen auki ja olo on ihan eri.

Hienoa Blondie, nyt lepäämään.

Proteiineista pissassa mulla oli esikoisen aikana plussalla mutta lisäksi paineet koholla, turvotusta. Sinä päivänä ku synnytys käynnisty niin mulla paineet 156/96. Oisivat varmaan käynnistäneet, jos ei ois itekseen sillon jo lähtenet. Synty 9 pvää ennen laskettua, nii mulla oli streptokokki myös positiivinen.
 
Pikapäivitys. Eilen kotiuduttiin, nyt vähän ihmetellään tätä kotielämää. Kaikki on todella hyvin ja Vili on ihana vauva!

Vili syntyi pe 23.1.2009 klo 14.06. Painoa pienellä oli 3140g ja pituutta 51cm. Pipo 33cm.

Jälleen oli niin nopeaa toimintaa, ettei mitään puudutteita ehditty antaa. Käynnistystippa laitettiin klo 10.15 ja sitten alkoi heti tulla säännöllisesti harjoitussupistuksia. Synnytyksen kesto viralliseti on laitettu näin:
1 vaihe 1t 45 min
2 vaihe 6 min
3 vaihe 9 min
yhteensä 2 tuntia
Eli nopeaa toimintaa oli tälläkin kertaa. Mutta nyt minä selvisin ilman mitään tikkejä ja olo oli heti todella hyvä. Vaikka täytyy kyllä myöntää, että en muistanut supistusten voivan olla niin kivuliaita.. Sain Vilin heti vierihoitoon ja osastolle mukaan kun sokeri oli ihan hyvä. Mutta osastolla olimmekin sitten sokeri- ja keltaisuus seurannassa tähän asti. Nyt tosiaan kotona hieman hämmennyksen vallassa, että miten tämä arki tästä alkaa sujumaan.. Eiköhän kuitenkin joku rytmi pikkuhiljaa löydy.

Muiden kuulumisia täytyy tulla lukemaan paremmalla ajalla. :wave:
 

Yhteistyössä