***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Heippa! :wave:

Kauheesti en oo tänne kirjotellu,mutta lueskellu kyl olen!
Meille syntyi ihana pieni poika viime maanantaina rv 37!Painoa oli 3195g ja pituutta 49 cm!

Tässä kopsattuna helmimassu puolelta synnytysstooria!


Viikko sitten sunnuntaina alkoi supistelemaan suht kivuliaasti ja selän puolelta.Oli myös sellasta menkkamaista kipuilua. Yö oli samanlaista,mutta supistuksia ei tullut säännöllisesti.Aamulla niitä tuli suht tiuhaan,mutta laantuivat moneksi tunniksi.Mulla oli neuvola sit päivällä ja täti siellä sano että ei välttämättä mene kauan että vähän nyt sellaselta kuulostaa!
Makoilin kuuden aikaan illalla sängyllä,kun kuulin masusta sellasen napsahduksen ja tuli todella kova kipu!Kun nousin sängystä alkoi valua lapsivettä pitkin jalkaa! :whistle: Sitten tuli sellasta ruskee limaa ja verta!Soitin synnärille ja he sanoivat että tervetuloa! :D
Sitten soitto lapsenvahdeille.Supistuksia alkoi tulemaan melkeen heti noin kolmen minuutin välein!Kylläpä teki kipeetä! :whistle: Yritin olla suht normaali että poika ei säikähtäisi!

Oltiin synnärillä noin puol kaheksan maissa.Olin sillon auki 2cm.Sain ilokaasua,mikä autto jos otti tarpeeksi ajoissa!Sen jälkeen sain epiduraalin joka autto todella ja vei kivut!
Sitten oltiinkin jo 6cm auki,siinä jonkun aikaa oltiin ja olin täysin auki ja ponnistusvaihe alkoi!
Kauheesti kipua en tuntenut ja poika syntyi klo:22.27! :heart:

Mulle kerrottiin vasta loppuvaiheessa että vauvan syke alkoi laskea ja alkoi olla kiire saada hänet maailmaan!
Syntyessään hän oli hiljanen ja hengitti huonosti!Lastenlääkäri tuli katsomaan ja hänet vietiin lasten teho-osastolle!
Mul leikattiin väliliha ja sen lisäks repesin hiukan! Olo synnytyksen jälkeen ihan hyvä!

Vaavi pääsi teholta pois tavalliselle lastenosastolle tiistaina.Siellä sitten kävimme miehen kanssa häntä hoitamassa ja syöttämässä viisi kertaa päivässä.Syömisessä oli vähän hankaluutta,hän sai juuri ja juuri sen tietyn määrän alas.Sen takia hänellä oli sit sokerit alhaalla ja niitä piti seurata.
Pumppasin hänelle maitoa ja sit vein sen mukanani sinne.Torstaina hän oli ekaa kertaa tisulla ja ihmeen hyvin hän hokasi että mikä on homman nimi! =)
Perjantaina sain hänet sitten viereeni synnytysosastolle,mutta sitten hän kellastu ja joutui valoon josta pääsi pois lauantaina!
Ja kotiin me lopulta pääsimme tänään! :D Oli se pitkä aika olla sairaalas ja varsinkin kun suurimman osan ajasta olin ilman vauvaa! :ashamed:
Nyt hän syö hyvin tissistä ja häntä joudutaan herättelemään kolmen tunnin välein syömään!

Ai niin,mulla tulehtu epparihaava,märki ja oli tooodella kipeä!Mutta se alkoi nopeesti paranemaan kun sain siihen lääkekuurin!

Isoveli oli hiukan ihmeissään vauvasta,ei ihan viel taida ymmärtää että siihen se vauva nyt jää! :D


Onnea Aminohappo tytöstä!!


Tyypin äippä ja Einari eli Miro 6 vrk! :heart:
 
AAM
Aminohapolle ja tyypin äipälle isot onskut ponnisteluista :heart: huih tyypin äipällä säpäkkä syntsykertis :)
vauvantuoksuista arkea molemmille ! :wave:

Kesis hmm ketäköhän muistelen sitten.. :| olikohan Daizz jolla oli kaksosraskaus alussa ja toinen lähti sit enkeliksi mut toinen tuli sylkkyyn asti ?

Sukkis.. ei turhia murheita murehditaan vasta sit jos on jotai aihetta.. :hug: :) ? eiks jeh ?

Am & hippunen 28+6 :heart:
 
Oih, onnea Aminohappo ja tyypin äippä! :flower:

Sukkis: Toivottavasti vuotojen syynä ei ole se pahin, tosiaankin vuotaa voi vaikka massussa kaikki olisi ihan ok. Minullakin vuoteli hiukan esikoisesta, ja kaikki meni silti hyvin. Äläkä missään nimessä syytä itseäsi vuodosta, tuskin potkunyrkkeilyllä on osuutta asiaan kerran olet sitä tähän asti normaalisti harrastanut. Eikös sitä sanota että ei noilta vuodoilta ja keskenmenolta voi itse mitenkään suojautua, tulee jos on tullakseen :hug:

Oma ( . ) heiluu ja huojuu puolelta toiselle. Siis ihan mahdoton meno päällä täällä mun massussa!! Tänäänkin semmonen taukoamaton jumputus kestänyt kohta jo kolme tuntia :eek: Eikö se väsy koskaan... En kyllä muista että esikoinen ois riehunu massussa oikeen missään vaiheessa näin kovin...

Tässäpä vielä tasuripäivänä 30 + 0 otettu kuva:


Talvitie 30 + 4
 
Onnea aminohappo ja tyypin äippä vauveleista! :heart: :hug:
Ja onneksi tyypin äipänkin pikkuinen jo kotiin päässyt ja kaikki hyvin!

sukkis :hug: :hug:

talvitie komea masu siellä!
Iteeni tossa peilistä kattelin ja mulla on ihan hillitön tynnyri :whistle:
paljon isompi kun esikosta..

iitukka ja helmi 36+2
 
Huomenta kaikki!

Talvitie, komea mahakuva! Mustakin on tuntunut siltä, että tää toinen on kovempi riehumaan mahassa kuin esikoinen.

Emppu, aivan upea kakku! WAU!

Sukkis, ota iisisti, koita rauhoittua ja huilaa. Tsemppiä lääkärikäyntiin! :hug:

Allusmamma, ootko jo ottanut relatipat käyttöön? Rauhoittaa vatsaa hyvin.

Aminolle onnittelut tytöstä


ja tyypin äipälle onnittelut pojasta!
sekä kiitokset synnytyskertomuksestasi! Kaikkea hyvää teille ja pikaista toipumista!

( . ) juu luovutan. Nyt tuli raja vastaan. En oo saanut nukuttua, kun jalan hermovika (jäi viime talven välilevyvauriosta) särkee tauotta. Eikä saa ottaa mitään hyviä troppejakaan nyt. Kymmenen tunnin päivittäinen istuminen ei paranna asiaa. Tänään lekuriin klo 16 ja toivottavasti saan saikkua jotta saan nukuttua univelkoja pois ja kuntoutettua jalkaa. Saattaapi olla etten siis koneella käy. Masurintamalla kaikki ok, hyvin liikkuu ja kasvaa. Seuraava neuvola/neuvolalääkäri vk 6. Verenpaineet olleet ok.

Blondie
rv 25+
 
Aminohappo ja perhe ja Tyypinaippa ja perhe -tuhannet onnittelut! Nyt vauvankuvia kehiin! :heart: Ihanaa, kun kaikki menee hyvin! Kiitos synnytyskertomuksesta- se synnytys alkaa itsellakin olla jo valilla mielessa...

Ihana massukuva Talvitie! =) Taalla on myos todella aktiivinen pikkuinen mahassa... nyrkit ja jalat heiluu runsaasti! =)

Iitukka- mulla myos tosi iso maha, multa on jo kuukauden verran kyselty, joko kohta synnytan... :ashamed:

Blondie- :hug: Tuu sitten takaisin kun jaksat!

Ihana massu ja sanky Emppu! =)

Minua tama pahoinvointi nyt sitten vaivaa ilmeisesti koko loppuraskauden ajan... Olen jo miehelle kertonut, etta taitaa tulla hanen hommaksi vieda esikoinen kouluun aamuisin- en vaan pysty. :| Oksettaa ja huimaa niin paljon.

Nyt taas syomaan

Latte 32+ vkoa :wave:

 
:wave: kiitos kaikille haleista! Tääl ihan uskomaton fiilis!
Eilen illalla tulin tosi kippeeksi ja aloin vuotaan ihan reilusti verta + tuli pari isohkoa hyytymää (kokeilin, niin kohdun napukka oli auki).. otin 1g panadolin ja yön mittään kipu + vuoto helpotti!
Mut ette usko... tai uskokaa tai älkää (terkkari oli ihan varma et kesken on menny), mut neuvolan ulralla saatiin pienen ettimisen jälkeen syke näkyviin :'( :D :D :heart: :heart:
Sovittiin, et jäädään seuraamaan, ens viikolla on np-ulta, jos ennen sitä vuoto uusii, niin yhteys neuvolaan ja lähete äippäpolille!
On tämä ihmeellistä.. vaik joka kerta, kun mahaa nipistelee tai jäy wc:ssä, niin huoli paunaa mieltä.. mut toistaiseksi ainakin positiivisella mielellä eteenpäin.. ehkä tämä opetti mulle vähän nöyryyttä!
Et runsaskaan vuoto + kova kipu + hyytymät eivät tiedä välttämättä :'( uutisia..
Aminohappon ja perhe ja Tyypinäippän ja perhe ISOT onnittelut :flower:
 
sukkapari Ihania uutisia!! :hug: :heart: Oikeen vatsaa väänsi, ku odotin tän sivun aukeemista ku katoin et sä oot kirjottanu viimeks.. Iso halaus vielä! Ihanaa, ihanaa! :heart: Toivottavasti vuodot loppuvat ja pieni pysyy kyydissä syliin saakka! :hug: Voimia tuleviin viikkoihin, ei varmastikaan tule olemaan helppoa, jännittäessä ja huolehtiessa. Yritä nyt nauttia raskaudesta päivä kerrallaan ja pitää itestäs huolta, että jaksat! :hug:

Pilkkis
 
Aminohappo ja tyypinaippa oikein paljon ONNEA :heart: !!

Olipas mahtavia uutisia sukkapari. Nyt vaan katse kohti tulevaisuutta :heart:

Latte esikoiselta oksensin koko raskaus ajan joten myötätuntoa löytyy täältä :hug: . Jos mitenkään lohduttaa, niin siihenkin jopa hiukan tottui tai alistui enemminkin, muuta ei voinut..

Toivottavasti saat saikkua Blondie ja univelat kuitattua ja jalan kuntoon.

Mahetsu maha Talvitie, pitäs itekkin olla ahkerampi noitten mahakuvien kanssa. esikoisen ajoilta ei oo ko ihan yks tai kaks kuvaa. Voisin kerhon puolelle liittä kuvan ko saisin vaan aikaseksi..

 
Ihania uutisia Sukkapari!!!!! :heart: Ihan mahtavaa!!!!!

Kiitos Rimata! =) Harmittaa vaan esikoisen takia (ja miehenkin) hirveesti, etta oon tallanen marka ratti koko ajan... Kaikki jaa tekematta ja viitsimatta...

Ei mullakaan ole kuin muutama kuva, missa maha nakyy... jotenkin en oo niitakaan jaksanut. Ja en nyt niin hehkealta talla hetkella naytakaan, etta ihan ilman laittautumista viitsisi olla kuvassa... =)


Hyvia oita kaikille!!!

Latte :wave:

 
Hei vain kaikille :wave:

Toivoisin pääseväni mukaan joukkioon.
Haamuja tein tuossa koko loppuviikon ja tänään sain VAHVAN plussan :D
Vähän on vielä sekavat ajatukset, mutta katsotaan miten kaikki lähtee käyntiin, mistään kun ei ennalta voi mitään tietää (tiedän olen hiukan pessimistinen aina näin alussa)

Olisi varmaan esittelyt paikallaan:
Itse 22v, mies 30v, poika 11kk =)
Tulevan LA 4.10 ja se olisi lähes synttäri lahja kun omat 23v syntymäpäivät ovat sitten 21.10...ja kukatietää jos tämäkin sitten päättäisi mennä yliajalle...poikahan saatiin ulos vasta kalvojen puhkaisulla rv41+6 :D
Toivoisin kuitenkin sponttaania tällä kertaa :eek:

Joten jos mukaan pääsee yksi vielä tässä vaiheessa höyhen sarjalainen (tarkoitan sitten vauvan kokoa ;) ), niin olisin erittäin iloinen :D

paapelo rv4+2
 
AAM
Sukkaparille ensiks :D :hug: :hug: ihania uutisia.. ei se aina ole loppu vaikka noita hyytymiäkin tulee.. :) ihan kivi vierähti sydämeltä.. *huh*

paapelolle onskut :flower: :hug:

Latte :hug: voi kurjuuksien kurjuus.. taitaa kaveri olla tosiaan korkeella sulla ko pahoinvoinniksi pukkaa.. :| :(

On muuten päheitä mahoja Talviksella ja Empulla.. iitukka rykäses kans kuva kehiin ;) :p

Blondielle paljon unihiekkaa kun sitä sitten tarvii että saat univelkaa pois..

). ) meillä ollaan vihdoinkin terveitä koko poppoo ! ja voi että kun on ihanaa !!!! :headwall: :headwall: :headwall: *kopkopkop* nyt ei sitten mtn tauteja kiitos tähän perheeseen enään tänä vuonna :attn: jos saa toivoa :whistle:

Am & hippunen 29+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
). ) meillä ollaan vihdoinkin terveitä koko poppoo ! ja voi että kun on ihanaa !!!!


Juu on se ihanaa kun 2kk sairastamisen jälkeen meilläkin likka terveenä :)


Illalla ennen nukkumaan menoa kävin vessassa...No sitten yöllä kävin
3 kertaa vessassa...No kello soi hiukan ennen kuutta ja tas vessaan
ja hukan yli 6 TAAS vessaan |O No mies sit kysy että kävinkö
tas vessassa? Vastasin että JOO Sit sanoin että toivotaan
että oli vaan pissaa :) No tis onneksi van olla sitä pissaa kun ei
mahassa mitenkän satu :) Liikkeet kyllä tuntuu normalisti jne...
 
Huomenta!

Tervetuloa mukaan ja onnea Paapelo!!! :flower: Sulla ja kakkosella on synttarit ainakin tosi lahekkain!

Vihdoin terveena Allusmamma!! Wau! Jos nyt saitte taman talven kiintion tayteen ja ootte terveita, kun vauva tulee!

Eikohan se vaan oo sita pissaa ja vauva painamassa rakkoa Emppu! Mulla nimittain sama ongelma ja oon kanssa 32 + viikkoa! =) Mut se on kylla arsyttavaa, kun uni katkeaa kokoajan, kun muutenkin on hankalaa nukkua... Mua kylla janottaakin paljon ja eilen join varmaan 4 litraa maitoa :LOL: eli omaa syyta kanssa... :LOL:

Nyt tama tytto menee taas syomaan!


Latte 32+ :wave:

 
Tervetuloa mukaan paapelo, paljon onnea plussasta! :flower:

Hienoa, että allusmammalla ja empulla aletaan olla terveitä! :hug:

Latte Mulla kans sama juttu, ettei tuu otettua kuvia, ellen oo yhtään laittautunu. Ja ehkä kerran kuussa tulee käytettyä edes ripsaria, ni eipä oo paljon semmosia tilanteita, joissa kuvia viittis napsia. :D Koita kestää sen pahoinvoinnin kanssa, mulla kans alkaa jo iskeä täyslannistuminen, kun etominen ei vaan helpota. Ei vaan jaksais enää päivääkään pahoinvointia! No, eihän sullakaan enää hirveen montaa viikkoa oo jäljellä.. ;) Tsemppiä!

Ens viikolla olis kummitytön ristiäiset. :heart: Ajattelin kohta lähteä kultasepänliikkeeseen katselemaan, mitä hälle ostettais. Ihan perinteistä lusikkaa ollaan ajateltu kyl. Joulun jälkeen ollaan viimeks tyttö nähty, on varmaan kasvanut ihan urakalla taas! Nyt ikää 1,5kk. :heart:

Täällä nukuttiin tänään tosi pitkään.. Nyt ollaan tästä aamupuurolle vasta menossa.. :ashamed: Ite valvoin aamukolmeen saakka, joten ihan kiva, et vasta kympin jälkeen piti nousta. Ei oo kyllä tietoakaan kunnon yöunista enää.. Paljon tulee vaan pyörittyä ja heräiltyä, jos jossain vaiheessa yleensä nukahtaa.


Pilkkis 36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
BV- mulla on jo yli 10 kg. En oo enaa edes viitsinyt kayda vaa'alla... :ashamed:

Ihanaa Pilkkis- paasette katsomaan taas pienta! :heart: Pian on sinullakin sylissa! =)
Mulla odottaa ens kesää varten nuo ex-työpaikan liikuntasetelit jo tuolla pöydällä :kieh:
No,pitää vaan vähän katsoa mitä suuhun laittaa,jos pystyy :p
 

Yhteistyössä