**Pikkukakkosen saaneet 2009**

Piti vielä kysellä että miten teillä noi imetykset menee???

Meillä herra syö hyvin päivällä ja nukkuu aina syöntien välissä nyt ruvennut olemaan hereillä ja tapittaa nappisilmillä ympärilleen mutta mutta illan tullen kuten eilen alkoi hamuamaan rinnalle klo 17 ja mikään ei auttanut klo 22 asti vaati tissiä siinä sitten kuule venyttelin hermoja kun esikoisesta ei imetys onnistunut ja nyt alkaa tämäkin lopahtamaan. Klo 22 jälkeen menin maate ja mies juotti minimiehelle pullosta tuttelia 20-30ml itse en juota pullosta kun alkaa ottaa päähän kun ei tissit toimi. Kuitenkin aamulla herätessäni tissit taas ihan pinkeenä ja suihkusi maitoa. Oli pakko pumpata ja yhdestä tissistä tuli jopa 40ml kertaheitolla. Mistä tuo tissillä roikkuminen monta tuntia putkeen johtuu???
 
Niin tuttua Niisku tuo esikoisen toiminta. Meilla myos minut dissattiin taysin aluksi- en saanut halauksia, suukkoja enka mitaan... :) Muutamat itkut itkin hormoonihoyryissa 'menetettya esikoista'... Siits se sitten tasaantui, menin tunniksi esikoisen kanssa kahdestaan ulos, kun tytto nukkui. Meilla kanssa tytto asui tissilla aluksi. Kai ne vauvat herattelee sita maidontuotantoa.... :hug: Ma nain jonkun antaman linkin, jossa just puhuttiin siita rinnalla asumisesta ja sanottiin, etta on normaalia... Katon jos loydan... Mut se on tosi ahdistavaa tissitakiaisen kanssa... :hug: Vaikea tehda mitaan omia juttuja ja tietysti miettii, etta saako se vauva sielta mitaan...

Tuo tapitus kuulostaa ihanalta Niiskis!

Heinoa, ettei selka pahentunut Blondie! =) Kiva, kiva kerhoon!! :D

Meilla tytto jatkaa hyvilla unilla- aiti kiittaa! =)

Nyt meen aamiaiselle- tuun myohemmin taas katsomaan...

:wave:
Latte ja tytto 9 viikkoa

 
Loytyipas!
Tama oli minusta hyvin osuva!

?????????????????????????????


Aika usein kuulee tai lapsenhoito-oppaasta saa lukea: "pikkuvauva nukkuu paljon ja syö usein". Selitetään, että usein tarkoittaa kolmen tunnin välein "tai useamminkin".

Totuus on, että vauva voi syödä kolmen, neljän tunnin välein TAI kolme, neljä kertaa tunnissa TAI kolmen, neljä tuntia yhteen mittaan. Kaikki tämä on normaalia.

"Tyypillinen" vauvan rytmi on sekin olemassa. Rauhallisen leppeä syömisen, nukkumisen ja seurustelun "kolmen tunnin rytmi" voi olla tottakin. mutta vain virka-aikaan!

KLO 9 - 16 "VIRKA-AIKAVAUVA"

Vauva syö, on hereillä, hänen kanssaan voi seurustellakin, sitten alkaa hamuilla tai kitistä jolloin voi tarjota rintaa, vauva syö, nukahtaa, herää, syö lisää ja seurustelee.

Yhteiselo vauvan kanssa tuntuu sujuvan, "Kyllä tämä tästä", ajattelee tuorekin äiti, usein yksin kotona. Vähän isomman kanssa voi käydä kaupungilla ja vaikka perhekahvilassa. Kotona voi tehdä ruokaa valmiiksi iltaa varten.

KLO 16:STA ILTAUUTISIIN - KAAOS! KANNISKELUA!

Yhtäkkiä päivän rytmi ei enää kelpaakaan. Vauva ei oikein syö (ime) kunnolla, ei oikein nuku kunnolla eikä seurustele hyväntuulisena. Se ei tahdo tulla lasketuksi sitteriin tai sänkyyn mutta sylissäkin kiemurtelee ja kitisee.

Jos luulit että mallivauva pysyy sellaisena virka-ajan jälkeenkin, on odotettavissa pahaa mieltä ja "minä en osaa" -tunteita. Yhtäkkiä tuntuu että vauva vain vaatii eikä mikään kelpaa, ehkä mies tulee kotiin töistä eikä teillä ole hetken rauhaa jutella ja nauttia vauvasta.

Nyt on aika hyssyttää lasta. Ota lapsi syliin, kainaloon tai kantoliinaan ja liiku. Tee sellaisia askareita, joita voit tehdä yhdellä kädellä siinä sivussa, vauva kainalossa. Voit keräillä tavaroita, laittaa pyykkiä tulemaan, kattaa pöytää. Käy iltakävelyllä kantoliinan kanssa. Mieli pysyy parempana, kun tuntee tekevänsä jotain näkyvää.

Molemmat vanhemmat voivat osallistua kantamistalkoisiin, ja aina kun lapsi alkaa hamuta tai melkein itkeä, äiti tarjoaa rintaa, oli se sitten usein tai harvoin. Joskus rinta kelpaa, joskus täytyy vain jatkaa hytkyttämistä. Välillä vauva voi nukahtaa mutta pitkiä unia ei kannata odottaa, ei sitten pety jos vauva herää vartin päästä kitisemään lisää.

ILTAOHJELMIEN AIKAAN - MARATONIMETYSTÄ

Pikkuvauvan äitinä on tilaisuus olla tosi hyvin perillä maailman asioista! Vauvoille on tyypillistä illalla viettää rinnalla oikein pitkä aika, tunti tai kolmekin. Aika moni nykyvauva ajoittaa päivittäisen maratonimuttelun iltauutisten aikaan, ja ehtiipä siinä katsoa a-studionkin.

Äiti voi tuntea itsensä sidotuksi sohvaan: "mitä minä nykyaikainen nainen tässä nyhjään tissi toisen suussa, mihinkään en pääse mitään en voi tehdä!". Mutta jos muistaa että tämä kuuluu asiaan, ei tarvitse masentua. Päinvastoin: kerrankin voit hyvällä omallatunnolla tuijottaa telkkaria tuntitolkulla, vuokrata videoitakin, ja samalla tehdä maailman tärkeintä työtä, tarjota seuraavalle sukupolvelle ravintoa ja läheisyyttä.

N. KLO 22 - 24 - UNEN TULO

Jotkut vauvat nukahtavat maratonimuttelun päätteeksi. Toiset vilkastuvat vielä hihkumaan ja kukkumaan vähäksi aikaa kunnes heidätkin uni korjaa, parhaiten rinta suussa. Vauvan vaipuminen kunnon syvään uneen voi kestää n. 20 minuuttia, joten jos hänet haluaa siirtää sylistä sänkyyn herättämättä kannattaa ehkä odottaa tämän aikaa.

Tässä vaiheessa kello on jotain yhdeksän ja keskiyön välillä. Nyt olisi hyvä äidinkin mennä pian nukkumaan, vaikka kuinka tekee mieli saada pari tuntia hengähtää rauhassa. Nimittäin tässä vaiheessa yleensä on vauvan ainoa vähän pidempi unijakso, kolme tai neljä tuntia yhtämittaista unta. On myös tutkittu, että kun äiti menee nukkumaan samaan aikaan vauvan kanssa, heidän unirytminsä tahdistuvat niin että kun vauva herää, äidilläkin on meneillään kevyen unen vaihe.

KLO 01 - 05 AAMUYÖN SEKAVAT TUNNIT

Jos äiti jää valvomaan ja seurustelemaan isän kanssa, hän on sitten tosi väsynyt juuri silloin kun vauva aamuyöstä aloittaa vilkkaamman yöelämänsä. Seuraa melkoista soutamista, tuhisemista, imemistä ja silmät kirkkaana jollottelua. Välillä ehkä nukkumistakin. Vaikka vauva nukkuisi hän kaipaa rintaa tunninkin välein.

Pientä vauvaa on turhaa ja julmaakin yrittää väkisin pakottaa johonkin unirytmiin. Parhaan palveluksen äiti siis tekee itselleen, kun yrittää tehdä yön omasta puolestaan mahdollisimman helpoksi. Jos ei tunnu hyvältä ottaa vauvaa samaan sänkyyn vanhempien kanssa, niin ainakin kannattaa sijoittaa vauvan sänky omansa viereen, käden ulottuville.

Vaikka vauva ei yöunia nukkuisikaan, kannattaa pitää valot poissa ja noudattaa "yöllä ei seurustella" -linjaa. Tietysti voit ja täytyykin imettää, silitellä ja pitää hyvänä.

Jotkut vauvat nukkuvat yöaikaan jopa kahdeksan tunnin keskeytyksettömiä unia. Jos rinnat kestävät tämän pakahtumatta ja jos vauva kasvaa hyvin, eikä aamun ensimmäinen imetys tule rintojen paisumisen takia liian vaikeaksi, vauvaa ei tarvitse sen nukkuessa syöttää. Anna nukkua ja kerää itse voimia, sillä kolmen-neljän kuukauden iässä nämäkin vauvat yleensä alkavat heräillä yöllä useammin.

KLO 07 - 09 - HERÄTYS JA LISÄUNET

Oli vauva nukkunut tai ei, aamulla kuuden tai seitsemän aikaan se "herää". Syömään tietysti ja vähän jokeltelemaan. Vaipan voi vaihtaa.

Jos äitiä risaisen yön jälkeen väsyttää, ei kannata vielä nousta kokonaan. Usein vauva vielä aamulla vetäisee yhdet tunnin tai puolentoista unet, jolloin äiti saa ihanasti levätä.

JA VIRKA-AIKA TAAS!

Sitten ollaankin jo virka-ajassa yhdeksästä neljään. Jälleen näyttää siltä, että vauvalla olisi jotain rytmiä. Epävarmakin äiti ajattelee, että "kyllä tämä tästä". kunnes kello tulee neljä ja alkaa kaaos.

(referaatti Ritva Kuusiston puheesta Järvenpään imetystukiryhmässä syyskuussa 1999, referoinut Karla Loppi)
 
Mina kavin sellaisella 'imetys- klinikalla' (tosin meidan vauvalla oli myos lyhyt kielijanne, mika hankaloitti syomista ja sitten myos leikattiin)... Sielta sain paljon apua, imetysasennot laitettiin priimakuntoon :D ja sain myos tukea siihen , etta vauva syo hyvin ja kaikki on niinkuin pitaakin!

Toivottaasti tuosta on Niisku sinullekin apua! :hug:
 
Kiitos.

Kopsaan ja luen tarkemmin myöhemmin. Nyt on vietävä poitsu mummulle kun mulle tuli viestillä ilmotus että mulla on hampulääkäri :/ :LOL: :LOL: :LOL:

Meillä menee juuri noin kello 16 eteenpäin. Klo 24 minä tsippaan ja mies jatkaa kanniskelua. Mutta antaa kuitenkin vauvalle lisämaitoa. Siitä ei vielä miehen kanssa olla yhteisymmärryksessä. Itse en haluaisi vielä luovuttaa... mutta en nyt suoralta kädeltä luovutakkaan kun kerran kannan vauvaa tissillä klo 16 eteenpäin vartin hengähdystauoilla...

juup nyt tulee kiire... palaillaan. :wave:

ps vauva syönyt klo 8 jälkeen 2 kertaa 30 min sessiot ja muuten nukkunut... joten kyllä maitoa tulee kun on noin tyytyväinen. Tarttis vaan luottaa omaan kehoon enemmän... =)
 
Tervehdys.

2 reikää paikattii. 66e :headwall: :headwall: :headwall: vielä on kaksi kertaa jäljellä. Onneksi vasta elokuussa :D

Meillä sujui eilen tissittely tosi hyvin. Ei saanut ollenkaan lisämaitoa. :D Ja nukkui kuitenkin sen 22-3.30 eli ihan hyvin. ja sit heräs 5.30 tai 6.30 ja söi ja nyt kuorsaa taas.

Tänään neuvola. Jännittää millaiseksi itku konsertiksi se menee. Mulla kun on itku herkässä. Pakkasin äippävaatteitta pois ni itkin sen koko ajan. Sama oli esikoisesta. Ja silloin neuvolassa itkin kun en päässyt enää sinne vaan jouduttiin tietenkin eri neuvolaan. Tuli jotenkin haikee olo kun kumminkin 9kk siellä käynyt ja sit yhtäkkiä ei enää käydä ni...itkuhan siinä pääsi... :ashamed:
 
Ai kamala- munkin pitais menna! :$ Inhoan hlaakaria! :x

Tuohan imeminen kuulostaa hyvalta Niisku! :) Hyvaa neuvolaa! Mulla myos haikea olo, kun pakkailen pois tyton pieneksi jaaneita vaatteita... tahan mennessa olen antanut olla kaapissa, vaikkei paalle mahdukkaan, mutta niita alkaa olla jo niin paljon, etta pakko alkaa laitella pois... :| Sita unohtaa, etta lapset kasvavat NIIIIN nopeasti, vaikka sen tietaakin... :| :ashamed:

Ma taidan kokeilla taas tanaan sen liinan kanssa, joskos tytto viihtyisi. En saa mitaan aikaiseksi, kun toinen haluaa olla sylissa kaiken aikaa!

Nyt aamiaiselle!

:wave:
 
Huomenta.

Poitsu oli 7 päivässä kasvanut 226g ihan mun maidolla. :D

Eilenkin söi 3 tunnin välein ja meni yöunille 22.00 heräsi syömään 1.30 ja sitten 5.30 ja nyt äsken söi ja meni maate.

Eilen kun oltiin liikenteessä niin meni hiukan päivärytmi sekasin syömisen kannalta ja siksi yöllä imutellut tiheemmin.

Mä olen imetystyynyä etsinyt mut en löydä mistään. Tai löydän mut haloo 50e tai sit halvin oli 28e mutta sillanen löysä pötkö. Haluaisin sillasen kulmamallisen kovan mikä tulee eteen.. :whistle: Kaveri oli löytäny alkuvuodesta sillasen 20e kävin eilen samassa liikkeessä kysymässä ni juu ei heil ole muutakun näitä kalliita. :eek:

mä menen äkkiä viel takas maate kun toi herraseni koisii. :whistle:
 
Huomenta!

Ihana aamu! Kiva herata, kun aurinko kurkkii ja linnut laulaa... Tanaan nauvolaan, katotaan miten on tytto kasvanut! =)

Wau Niiskis! Poikashan kasvaa tosi hyvin! Laita kuvaa pikkumiehesta, jos ehdit! Ma kanssa haluaisin sellasen imetystyynyn, mutta kalliita ovat... en ole raaskinut ostaa! :| Ompelisin ite, jos osaisin! (mutta en osaa...)

Toivottavasti on tullut kivasti painoa Emppu! =) Mitas meet katsomaan? Hauskaa pitkaa viikonloppua!

Meilla tytto nukku taas aamuseitsemaan, ainut huono puoli tassa lapi yon nukkumisessa on se, etta rinnat on tapotaynna aamulla. Sama fiilis, kun silloin, kun maito nousee. :kieh: Tuntuu, etta rinnat rajahtaa kohta, on kivikovat ja sarkee. Sit akkia vaan imettamaan! :D

Ma painun nyt aamiaiselle, kun typykin torkasti maha maitoa taynna! :wave:
 
Heips tännekin puolelle! Oon lähinnä täällä vaan lueskellut.

Meillä varsinkin esikoisen kohdalla tuo Laten laittama vauvan aikataulu sopi kuin nyrkki silmään :LOL: . Iltasin istuin/ makasin ja syötin tissiä herralle tunnista toiseen :/ . Välistä tuntui, että tissit oli ku tiskirätit, yhtä tyhjät, ku poika oli maratoonin loppusuoralla :LOL: . Älä vielä heitä kirvestä kaivoon Niisku, hyvinhän sulla tuntuu maitoo riittävän kuitenkin :heart: . Ootko tutustunut ko. sivuistoon http://imetystukilista.net/sivut/index.php mulle tuosta varsinkin esioisen aikaan oli tosi paljon hyötyä. Vauva "tilaa" lisää maitoa roikkumalla tissillä iltasin, varsinkin yöimetys kuulemma lisää maidon eritystä. Jaksamisia rokkumisen kanssa sulle :hug: . Tiiän tasan tarkkaan tuon haikeuden raskausaikaa kohtaan mistä puhuit Niisku, vaikka mulla onkin vielä äitiysfarkut käytössä :ashamed: :headwall:

Eilen kävin kaverin kanssa elokuvissa alkuillasta, oli ihana päästä hetkeksi irtautuun. Kannatti kyllä kävästä vaikka kauan sitä harkitsinkin :D . Nopeaa se aika menee, neidillä tulee tänään 2 kk täyteen :heart: .
 
Iltapaivaa!

Miten muut jaksatte helteessa? Mua alkaa jo arsyttaa, kun tytto on jatkuvasti ihan 'hot & bothered'... ei nuku yotakaan lapi enaa... :/

Muuten tytto kasvaa vauhdilla- 68cm vaatteet kaytossa! :eek: Ikaa kuitenkin vasta 10 viikkoa.

Mulla myos aitiyshousut yha kaytossa Rimata... mut kylla me niista eroon paastaan... :D joskus! :D

Miten teilla ruokailut sujuu Niiskis?

Jokos ehdit neuvolaan BV? Vielako lypsat?


Nyt mina yritan kasata vahan lounasta! :wave:
 
AAM
:wave: jou soriiiiii :ashamed:

moon niin jäänny tuonne huhtivauveleihin kiinni että te olitte ihan unehtuneet.. :headwall:
kävin odotuspuolella morjenstamassa kans.. hitsit aika se perkules kiitää vaan!

Latte taivasteli 68:hin siirtymistä ja meillä kans 56 on hivenen nafti kohta.. siis bodyt.. no riippuu valmistajasta tosin.. :| ja vasta toi pikkanen syntyi :eek:

Pikkueukolla ja mulla huomenna lekurit molemmille.. saas nähdä mitä neiti painaa ja itse kans :D :LOL: *katselee karkkipussi joka lonnottaa pöydällä puolityhjänä tai -täytenä ;) :D miten sen haluaa ottaa...

Äippävaatteista olen jo luopunut.. siis housuista lähinnä ja megapaidoista.. mietin juuri että uskallanko myydä vai saako haaveilla jo uudesta tulokkaasta :heart: ? mies ei kyllä ikumaailmassa tahtois kolmatta näin äkkiä mutta mä voisin kyllä :whistle:

HEI aurinko paistaa :eek:.... melkein.... :|
jos sitä imettäis tirskaleen ja häipyis ulos pikakärrylenkille.. jos jaksaa kun tuo kone on pöyrinyt.. tai jotain :LOL: |O väsyttää..

aam & neiti A.
 
Meillä likka kasvaa vauhdilla; syö kyllä koko ajan. Viime yökin mentiin kahden tunnin syöttövälein ja tiheän imun seurauksena "suihkutissit" kastelevat taas kaikki liivinsuojat ja liivit. Toivoa elättelen että jospa sitä viimeistään parikuisena likka nukkuisi jopa 6 tunnin pätkiä, nyt kolme-neljä tuntia kerran yössä on luksusta, jota ei joka yö edes näy.

Blondie ja likka 3 vk 4 pv
 
Iltapaivaa!

Sa sit ehdit AAM! Ma en pysy sun nimivaihdoksien perassa! :LOL: Oon kylla kade, etta oot paassyt jo eroon mammavaatteista! Taidat olla niita onnekkaita, joilta kilot vaan tippuu... =) Makin kylla herkuttelen ihan liikaa... :headwall: Mites teilla nukutaan? Ai sina olisit jo valmis seuraavaan? Noh, ainahan se voi olla, etta mieheskin vaihtaa kantaansa ja hyvinkin haluaisi lisaa lapsia... Huomasitko mun YV:n?

Ai kauhistus Blondie- mulla on kahet liivinsuojat liiveissa... etta pysyy liivit ja paita kuivana... :ashamed: VBPL (Visible Breast Pad Line) :LOL: Toivottavasti syottovalit alkaa teillakin kasvaa, niin saat nukkua paremmin! Mina tosin otin aina yosyotoissa tyton viereen ja nukahdin samalla kun han soi... :LOL:

Onneksi on viileempi paiva tanaan! Alko olla tytollakin hermo pinnassa, kun kokoajan oli hiki... :/ Mietin just, et mikas olis aika terveellinen lounas... :D Onko pirtelo?? :LOL:

 
AAM
BV moon nyt sit lopullisesti päättänyt nikkini että tää pysyy ei tartti jatkossa enää vaihtaa :D :LOL:

Huomenna muuten neuvolalekuri molemmilla meillä... silloi tilannerappari kasvukäyristä..
jahas ja jo tuo taas tuolta sitterista heräsi :wave: sii juu

am & neiti A. :heart: 5 vko ja rapiat
 
Huomenia!

Kaunis aamu ja ihana ilma- onneksi ei enaa niin tukahduttavan kuuma! =) Meilla myos tanaan neuvola- nakee vahan miten tytto on kasvanut... pituutta ei oteta, mutta ehka jaksan kokeilla itse sita mittausta illalla kotona. =)

Kiva, etta jaksat taallakin kirjoitella AAM- vaikka et kerhoon haluaisikaan- sita 'tutustuu' tuolla odottajissa ja on kiva kuulla miten menee sit kun vauva on syntynyt! =)

Nyt mina menen pisulle ja pesulle ja sitten sinne neuvolaan! :wave:

 
AAM
neuvola täällä takana:
hemppa 142, paineet 99/67, toosa ok !! :D
vauvalla paino 5480gr (4315gr), pituus 58(53), pipa 38,4cm.. silmät ok ja kuulo kans...
neiti oli pirteä ja lääkäri tykkäs että heijasteetkin alkaa poistumaan.. lievä moro ja askellustakin havaitsi toisella kintulla vähän..
Hymyjähän tää heittelee jo kunnolla ja jokellusta on alkanut kuulua :heart:
Reseptit otettiin rotalle ja minä otin cerazetelle en tiedä alanko napsimaan ja Evralle sitten kun imetys päättyy joskus hamassa apaut vuoden päästä :D

Kerho, joo, mä en oikein osaa siellä käydä :ashamed: täällä on kivempaa :D :) onko kaikki muut sitten siellä ? ? :| kun täällä kerta on näin hiljasta... :/

AAM & neiti A. huomenna 6 vkoa :heart:
 
Meilla paino tytolla vahan yli kuusi kiloa! :) Kylla han onkin ehtinyt taas tankata kahdesti neuvolan jalkeen... :D

Hienosti siellakin neiti A kasvaa! :D

Kerho- seitseman meita kai siella on ja on vilkkaampi kuin tama palsta... tatakin kylla yritan minakin hengissa pitaa, mutta tuu sinne jutustelemaan jos haluat!

 
Me tultiin su kotiin ja ma lähdinkin Heti Tampereelle nääs :) Sit on vaan jotenkin jäänyt tänne kirjoittelu :ashamed: Pojun painokontrollissa oli
tullut hyvin painoa lisää ja jatketaan samaan malliin :)


Arvatkaas mitä? Mulla alkoi kuukautiset tiistaina ihan puun takaa :headwall: Just kun tottus et vuoteen ei ole ollut :) Kumma
kun ei ollut mitään oireita et kuukautiset alkaa :eek: Ku yleensä mulla
mahaa sattuu muutamma päivä ennen alkua jne...
 
Heipparallaa!

Ensikertaa täällä vauvapuolella. En ole oikein kunnolla joutanut koneelle aikoihin.

Neiti vaikuttaa varsin tempperamenttiselta tapaukselta. Tisu pitää saada suuhun välittömästi, kun nälkä iskee, muuten huudetaan hyvin kovaäänisesti. Ja aikamoinen sylikissa. Äidin syli on paras paikka, mieluiten tissi suussa, vaikkei söisikään. Olen onneksi nyt saanut huolimaan tutin, niin ei tarvitse itse tutin virkaa toimittaa. Yöt sujuu vaihtelevasti. Välillä nukkuu pitkiäkin pätkiä, sitten toisena yönä on taas risaisempaa. Parhaat yöt on niitä, kun Neiti nukkuu mun kainalossa.

Äitikin on toipunut synnytyksestä erinomaisesti. Jälkivuotoa ei ole juuri nimeksikään enää ja repeämäkin tuntuu hyvältä (2 tikkiä). Se vaivasi oikeastaan vaan 4-5 päivää synnytyksen jälkeen, samoin selkäkivut. Sen jälkeen on taas normaaliin tapaan touhuttu sekä kotona että puutarhassa. Esikon synnytyksessä mulle tehtiin eppari ja se kipuili tosi pitkään.
Paino mulla putoaa vähän turhankin kovaa. Neljä kiloa kadonnut 2 viikossa. Sääli, sillä mielelläni olisin lisäkilot pitänyt. Raskaudesta on muistona enää arvet navan yläpuolella ja omituinen napa. Ihan omia, vanhoja vaatteitani olen käyttänyt kotiutumisen jälkeen. Odotusvaatteet on jo pakattu odottamaan mahdollista kolmosta sitten joskus.

Esikoinen (4v.) on ottanut vauvan oikein hyvin vastaan. On kiinnostunut ja käy lepertelemässä vauvalle. Mustasukkaisuutta siis vielä odotellessa...


Joie ja Neiti 2,5 vkoa
 

Yhteistyössä