**Pikkukakkosen saaneet 2009**

Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
mietin juuri että uskallanko myydä vai saako haaveilla jo uudesta tulokkaasta :heart: ?

Saat haaveilla :)



Mäkin tässä salaa hiukan kuumeilen kolmatta :D Vaikka ihan heti
en haluaisikaan kolmatta...Eikä mieskään ole vielä ihan 100%
varma asiasta...No jos meille kävis vahinko niin olisi silti meille
tervetullut :) Äiti vaan jaksaa aina nähdessään mainita mulle
että meidän lapset on sitten jo tehty |O Mitä hemputtia se mun
äidille kuuluu?Eikä sen tarvi niiden kanssa olla 24/7 :D

 
millipilli
Heippa kaikki pitkästä aikaa!

Meillä alkaa uusi arki sujua ja ihan ok mielellä täällä mennään (ainakin pääasiassa). Muutin vappuna lasten kanssa kivaan kerrostalokolmioon ja uutta omaa kotia on nyt sitten laiteltu siinä määrin kun on pystytty. Tosi paljon ollaan saatu apua perheiltä ja ystäviltä huonekalujen jne. muodossa.

Lasten isän kanssa ollaan ihan hyvissä väleissä edelleen ja mä ainakin toistaiseksi kykenen käyttäytymään ihan ihmisiks... aina välillä yön pimeinä tunteina iskee pyhä viha ja katkeruus. Varsinkin kun tässä on selvinnyt jos jonkinlaista matkan varrella... mitä ilmeisimmin tuolla ukolla on ollut enemmän tai vähemmän naissäätöjä koko meidän viisivuotisen suhteen ajan. :/ Itse ei vieläkään oo oikein mitään myöntänyt, mutta muualta olen sitten kuullut senkin edestä (ihan miehen kaveriporukankin puolesta ihan luotettavista lähteistä ). Sattuuhan se ihan helvetisti ja TODELLA vaikeaa tulee olemaan luottaminen yhtään keneenkään tämän jälkeen, mutta suunta tästä on vaan ylöspäin...

Esikoinen on nyt 10-12 yötä kuussa isällään ja huvittavaahan tässä on se, ettei ole koskaan ollut näin paljon isänsä kanssa kuin nyt. Eli jotain hyvääkin... poika on nyt isällä joka toinen viikonloppu pitkän viikonlopun (neljä yötä ) ja sitten "äitiviikonlopun" jälkeen alkuviikosta aina 1-2 yötä. Hirmuisen hyvin on tuo lähtenyt sujumaan ja sitä varmasti auttaa se, että ollaan hyvissä väleissä (en jaksa energiaani tuhlata tuollaisen paskiaisen vihaamiseen) ja molemmin puolin pystytään joustamaan. Isä on pojan kanssa käynyt välillä täällä meilläkin leikkimässä ettei oo tapaamisiin tullut liian pitkiä taukoja ja näkee sitten vauvaa samalla.

Aamu-neitokainen on nyt sitten 2kk ja aivan ihana hymytyttö. Yhden kerran Aamukin oli jo harjoittelemassa isällä yökyläilyä yhden yön verran (n. 15h oli siellä ) pumpatun maidon turvin ja hyvin heillä oli mennyt. Ollaan suunniteltu, että nyt alkuun olisi n. yksi yö kuussa ja muuten sitten tapaa aina kun isä tuo ja hakee tuota esikoista. On sitten aina jonkunaikaa tässä Aamun kanssa.

Imetys sujuu hienosti ja oon nyt kuukauden myös luovuttanut maitoa TAYSaan. Vielä toinen kuukausi on edessä kun luovuttaa saa siihen saakka kun oma vauva on 3kk. Yöt meillä pääasiassa nukutaan. Aamu yleensä alkaa yöunille tuossa 23-24 välisenä aikana ja nukkuu siitä sitten ensimmäisen pätkän 5-6h. Muuten mulla ei kauheesti oo havaintoo siitä minkäpituisia pätkiä nukkuu kun nukutaan melkeinpä vierekkäin vallan... varsinkin silloin kun esikoinen on isällä. Nytkin ihmetellään taas pitkä viikonloppu sitten Aamun kanssa ihan kahdestaan.

Akseli on jonkin verran mustasukkainen, mutta ei kauheasti ja välillä sitten on kyllä suukottelemassakin kovasti siskoa. Tietysti tässä nyt koko tää elämäntilanne on sellainen, ettei nyt tiedä mikä johtuu mustasukkaisuudesta ja mikä erosta jne... Tänään viimeksi Aamu sai suukkojen lisäksi kokea vähän rankempaakin veljellistä rakkautta :whistle:

Anteeksi mun omanapaisuuteni... yritän palailla pinoon taas mukaan :)

Ai niin, ristiäiset meillä on 14.6.

millipilli, Aksu 3v & Aamu 2kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Tänään viimeksi Aamu sai suukkojen lisäksi kokea vähän rankempaakin veljellistä rakkautta :whistle:



Näinpä se meilläkin joskus :( Vaikka jäbä täyttääkin ensiviikolla jo
3kk...Kaikki aina vaan sanoo että kyllä se siitä ohi menee :headwall:
Ei ainakaan vielä tunnu menevän |O

 
Tervetuloa Joie ja onnea pienesta tytosta! :heart:

Meilla tuo esikoinen ja mustasukkaisuus oli ongelma juuri ekoina viikkoina, mutta ilmeni vaan minun kanssani- minua ei esikoinen huomioinut. Vauvalle esikoinen on aina ollut ihana ja rakastaa hanta hirveasti, auttaa pukemisessa ja vaipan vaihdossa! :heart: Meilla esikoinen onkin kylla kuusi vuotta jo.

Jaahas, se on paluu sullakin normaaliin sitten Emppu... ma en olekaan ihan varma onko mulla ollut ekat kuukautiset, kun nyt ei taas ole nakynyt eika kuulunut... En kylla kaipaakaan niita viela! =) Hieno juttu, etta pojan paino kasvaa! :)

Ma oon aina kanssa ajatellut kolmea lasta, mutta nyt en oo ihan varma, kun tuota Rm:sta pukkas... :headwall: En tiia miten kroppa ja paa jaksais uutta raskautta. Noh, en ihan viela haluaisi uutta muutenkaan, joten viela on aikaa miettia!

Se on kylla hassua, miten muilla ihmisilla on valilla tosi vahvat mielipiteet muiden lasten hankkimisesta ja maarista... meilla taas aiti haluaisi meille suurperheen... Noh, nain ei tule kaymaan, ellei paateta viela yhta lasta yrittaa ja syntyykin kolmoset tai enemman! :eek: Ai kauheeta! :D Noh, eikohan se ole aika harvinaista! :D

Liva, kun palasit mukaan Millipilli! =) Oonkin valilla nahnyt kuulumisiasi tuolla 'mitas nytissa'. Hienosti oot jaksanut kaikki vaikeudet ja vastoinkaymiset! Ihanat lapset ja maidonluovutus... =) Vahva nainen olet! =) Vaikea varmasti on luottaa, kun se uusi mies tulee elamaan, mutta kylla hyvalle naiselle hyva mies loytyy- sit kun olet valmis! Miten Aamu on kasvanut?

 
Ihana pikku Aamu :)


Kyllä mäkin vielä yhden Tia-Marian meille haluan :D


Tänään oli mulla luksus päivä :heart: Mä olin kasvohoidossa ja mies hoiti lapsia sillä välin :) Anoppi oli sitten ehtinyt esikon hakea yökylään
kun saavuin kotiin...Nyt ollaan kolmisin kotona ja mies lähti äsken
hakemaan pitsaa/kebabbia :p Ketuttaa vaan kun ne kuukautiset
vieläkin jyllää |O Tää on jo viides päivä |O Nyt ruoan odotteluun :wave:
 
Huomenta!

Mitas puuhailitte viikonloppuna? Mina vaan loysailin...

Kaunis aurinkoinen Aamu Millipilli! :heart:

Kuulostaa ihanalta paivalta Emppu! =) Minakin tarttisin tuollaista kaunistautumista... mutta ei millaan viitsi! :D Jokos on juomat juotu? Mina join vahan viinta ruuan kanssa... siinapa mun alkoholit!

Kohta pitais lahtea vahan ulos...
 
Tervehdys

En ole oikein kerennyt tänne kertoilee kuulumisia. Jotenkin on vaan niin kiire ja kun san vauvan pois rinnoista alan siivoilemaan ja hoitamaan keskeneräisiä asioita. :D

Ristiäiset meillä on 12.7.2009 sopivasti osus meidän eka hääpäivä sillon. :whistle:

Esikoinen on vieläkin ihan mahdoton. Ei jaksa yhtään tota vauvaa. Päivä päivältä varmaan hiukan helpotusta huomattavissa. Onneksi on vielä kesäkuun hoidossa. Heinä-elokuun on sitten kotona. Mitäköhän siitäkin tulee... :whistle:

Tunneryöpyt Hermostun aika nopeesti esikoisen kiukutteluun. Todella lapsellista minulta. Onneksi mies on hyvin mukana vaikka tekeekin pitkiä päiviä.

Korvikkeesta
Me ollaan annettu jos ollaan vieraassa paikassa yötä ostamme tuttelia ihan varmuudeksi jos imettämisestä ei tule mitään. Vauva jo vierastaa tosi paljon ja uusissa paikoissa roikkuu tissillä monta tuntia ja hakee turvaa. Sitten tulee ähky ja oksentaa kaiken ni ei noista tisseistä sit tule niin paljoa kun nälkä iskee. Pullosta juotua tulee kyllä takaisin tissille.

Puklaus Pahimmillaan puklaa samalla kun syö... en ymmärrä. Tänään mennään onneksi taas neuvolaan navan tarkistukseen ni kysyn siitä sitten samalla. :/

Napa Poitsulla oli iso napanuora joten sen takia käydään tarkistamassa. Aluksi kun ei meinannut lähteä irti millään ja sit tuli ne helle kelit ja se hautus ja onneksi nyt on siisti napa. Ja on se minusta kiva käydä punnitsemassa vauva niin tietää sitten tarviiko antaa lisämaitoa vai nouseeko paino puklauksista huolimatta. =)

Jälkivuoto Ei lopu ei... kohta tulee 4 viikkoa. En jaksais enää yhtään.

Makuuhuone Siellä ei tapahdu mitään. Ei edes halia/pusua... Ei tajua. Annetaan siis olla. :kieh:

Yöt Menee ihan kivasti on heräilly 00.30 tai 01.30 ekan kerran syömään. Ja toisen kerran herää 3.30 tai 4.30 ja sit klo 7 herätään vaipanvaihtoon ja syömään.
Viimeyönä heräsi vaan kerran klo 3.30 ja sitten aamulla heräsi 7.45 joten hyvin ainakin nukkuu.

Oma napa 105kg oli ja nyt vaaka näyttää 93-94kg riippuu päivästä. Vielä saisi lähteä ainakin 10kg. Päätä särkee joka päivä epäilen jo näköä kun alkaa lukiessa sattumaan enemmä ja kuitenkin nukun ihan tarpeeksi ei voi johtua väsymyksestä. Viikonloppuna olis tarkoitus juhlia synttäreitä ihan kotosalla ja sitten ehkä käyn jossain kavereiden kanssa. En voi kauheen kauan olla pois kun ei poitsu oikeen rauhotu ellei viimitteeks illalla pääse äidin syliin. Muutenkin kesällä oli tarkoitus lähteä miehen kanssa rokkiin mut ei me varmaan voida lähteä kun poika vieraassa paikassa vaan huutaa ja huutaa... :snotty:

Hyvää kesän jatkoja kaikille. :wave:

Niisku-rouva & neiti 1v 4kk + minimies 3vko 2pv :flower:
 
Makuhuone Ihan mukavasti menee meillä :) Tosin oli just viikon kuukautiset |O En yhtään sit välittäis noista kuukautisista...

Meillä oli tänään pojun 3kk neuvola...Vaikka paino oli lähtenyt nousuun niin oli siltikin tullut liian vähän painoa :( Silti neuvolan täti sano että jatketaan
samaan malliin :eek: Siis toinen ei saa maidosta tarpeeksi painoa ja pitäs
silti jatkaa samaan maliin :eek: No alan antamaan iltasin hiukan velliä ja
päivällä hiukan perunaa/kasviksia :) Sillain tei esikoisestakin :)
 
Anteeksi ihan kamalasti kaikille,kun on listan päivitys jäänyt retuperälle :ashamed:
Yritän huomiseen mennessä korjata asian =)
Mä olen vaan ollut niin hemmetin kiireinen vauvan ja esikon kanssa tässä alussa :snotty:
Eiköhän se pikku hiljaa tästä helpota ja pystyy tännekin kirjoittelemaan =)
Ristiäisiä tässä suunnitellaan,heinäkuun toinen vkl olisi tarkoitus pitää ne täällä kotona.
Vähän ahdastahan täällä meidän kaksiossa tulee olemaan,mutta ei niitä vieraita niin kamalasti tule ja toivottavasti kelitkin on hyvät silloin,niin voidaan istuskella tossa meidän pihalla.
Asutaan siis rivarissa ja onneksi meillä on suht iso piha täällä =)

Korviketta oon nyt papricalle vähän antanut imetyksen ohessa,kun P on vähän laiska imemään ja pitää saada paino nyt nousuun,alun hankaluuksien jälkeen sitä on ihan kivasti tullutkin.
Pitää ottaa yhteyttä imetysneuvojaan,miten saada nyt jätettyä toi korvike kokonaan pois ja että P oppisi imemään tehokkaammin..

Mutta nyt on taas mentävä :wave:

BV ja P 1kk 4pv

*muoks* P:n mitat on nyt n.51cm ja 3,2kg :heart:
 
Huomenta kaikille!

Hienosti kaikki pienet kasvanut! Eikohan se Paprica ime tehokkaammin kun vahan kasvaa! =) Rivarihan on kiva paikka asua- onko naapurit mukavia?

Niiskis- Nelja viikkoa jalkivuotoa? Voi apua! :hug: Kai sen on pakko kohta loppua?! Refluksi lapsella on tosi inhottavaa, meilla oli sita esikoisella, mutta paino nousi silti, joten ei laakitty.

Makuuhuone- Laheisyytta loytyy, mutta suht hiljaista on ollut sen ison jutun osilta... Ehka se siita ajan kanssa.

Miten sujuu Extraruoan kanssa Emppu? Tykkaako poika? Mita oot antanut?

Hyvaa myohastynytta synttaria Niiskis!!! :flower: :D Miten juhlitte?


( . ) Pulleasti voin itse, paino pysyy samassa... noh, en ole taysilla yrittanyt siita eroon paastakaan, joten itseani vion vaan syyttaa! :ashamed:
Meilla nukutaan yha hyvin, tytto on aurinkoinen ja juttelee paljon... naurua odotellessa! =) :heart: Muistaako kukaan koska vauvat alkaa nauraa aaneen? Meilla vaan kiljahdellaan! :D :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Miten sujuu Extraruoan kanssa Emppu? Tykkaako poika? Mita oot antanut?


Perjantaina aloitettiin sitten iltavellit?Kiinteät :) Nukkumaan mentäessä saa sii vaan velliä...Meillä on poju sit nukkunu ilman yösyöttöjä :)Nukkumaan
meni vellin kanssa kello 22 ja heräs vasta klo.05 syömään :) Lisää tollasia
öitä kiitos!!! Viikonloppuna maisteltiin perunaa ja tänään kasviksia...
 

Yhteistyössä