**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Mörkötys ja muut kenellä jonkinlaista vuotoa: lääkäri sanoi ultrassa mulle, että joka viidennellä naisella on raskausaikana vuotoa, eikä siitä tarvii huolestua sen kummemmin. Jos kovasti vuotaa ja on kipuja, niin sitten päivystykseen. Näin mua ohjeistettiin.

Meillä neuvola aikaistui, jee :) , päästään jo huomenna (piti olla vasta viikon päästä). Jotenkin omaa oloa helpottaa, että pääsee sinne jo nyt ja saadaan ultrat sun muut nyt sitten varattua ajoissa.

Maitoparta, mä en kans voi ymmärtää, että onko plussasta vasta se vähän reilu neljä viikkoa, tuntuu, että takana on pieni ikuisuus.. Toivottavasti seuraavat neljä viikkoa menis nopeemmin, ainakin kuvittelen, että silloin ois jo turvallisempi mieli raskauden etenemisen suhteen, toivottavasti heikotukset vähenemässä, alkais vatsa näkyä ja uskaltais kertoa raskaudesta useammalle.

Tsemppiä kaikille!!

kielovanamo 8+2
 
Kielovanamo: Kiitos tästä kannustavasta tiedosta:)

Tämä mun tuhrutus on ehkä himpun runsastunut, tähän asti pelkästään pyyhkiessä paperiin, nyt tippaa vähän siteeseenkin. Mitään varsinaisia kipuja ei edelleenkään ole, hivenen vääntävää tunnetta hetkittäin. Päätin nyt kuitenkin että töihin meno saa tänään jäädä, jo ihan senkin takia että päänsäryltä en saanut nukutuksi. Saapa nähdä miten työterveys asiaan suhtautuu...
 
Voi mörkötys :hug: Pidän ihan hurjasti peukkuja että ei silti merkkaisi mitään. Koita pitää pelko hallinnassa, pääsetkö johonkin lääkäriin tms, jos vaikka mittaisivat hcg:tä? Kun olet vielä niin pienillä viikoilla, että ultrassa ei kai mitään vielä näy missään tapauksessa.

Hurjasti toivon täällä voimia, ja että vuoto olisi harmitonta pelottelua vain!
 
Soitin polille josta sanottiin vaan että tee testi viikon päästä joka tod.näk. on sitten nega. Täällä kun ei tosiaan mitään "turhia" tarkastuksia tehdä... Sitten kun on yksi normi kierto ollut välissä niin saa varailla aikaa seuraavaa hoitoa varten. Näin. Voi johtua omasta mielialastani mutta kovin vittumaiselta kuulosti hoitaja mun korvaani, olin vielä soittanut väärään paikkaan, johonkin osaston hoitajan numeroon ja sain räpätyksen mistä olen sen numeron saanut:ashamed: Netistähän numeron olin ottanut ja soittanut siihen jo kerran aiemminkin eikä silloin kukaan sanonut et ei siihen numeroon pidä soittaa,molemmilla kerroilla mukava naisääni on vain kertonut pyytävänsä jotakuta soittamaan takaisinpäin. Voi vit sentäs jos nyt jonkun päivä meni pilalle kun soitin väärään numeroon.. sehän se nyt on suurin murhe tässä.
 
Voi ei Mörkötys. :(
Ei mitään empatiaa hoitajilla näemmä, mur!
Mä varmaan sinuna repisin jo pelihousuni kaikesta tästä ja vaatisin terveyskeskuksesta tai jostain yksityiseltä ton hcg:n. En kestäisi olla kokonaista viikkoa epätietoisuudessa.
Ja löytyyhän noita onnistumistarinoita netistä pilvin pimein, kun on jo toivo heitetty, jos vuotoa tulee niagarana. Silti on ponteva syke löytynyt kaikeksi ihmeeksi. Jos jaksa siis yhtään pitää toivoa yllä.
Onneksi sulla on tänään saikkua, ei tarvitse töissä esittää tunteetonta pökkelöä. Paljon, paljon halauksia ja uskoa vielä sulle. :hug:

Mulla on niin paha mieli teidän kaikkien puolesta, joilta jo onni ollaan ottamassa pois. :'( Se on niiiiiin väärin väärin väärin! Miten tuolla kymppiketjussakin on kauhea kato käynyt, ei voi käsittää...
 
Mörkötys, niin kovasti peukutan minäkin, että tämä ei tarkoittaisi vielä mitään ikävää!! Onhan niitäkin naisia, joilla tulee yhdet tai jopa useammat menkat raskausaikana. En tiedä, miten se on mahdollista, mut just vähän aikaa sitten kuulin tapauksesta, jossa menkat oli olleet koko raskausajan.
Ja aivan törkeetä käyttäytymistä hoitajalta, ikinä ei potilaita/asiakkaita pitäis noin kohdella.

Voimia sulle oikein roppakaupalla!!
 
Siis aivan törkeetä toi Mörkötyksen kohtelu siellä sairaalassa, ei niillä tunnu todellakaan olevan minkäänlaista sydämen sivistystä siellä. Grrhh. Kannattaa antaa kyllä jotain asiakaspalautetta, jottei huonon kohtelun uhreja tulisi lisää. Toivotaan tosiaan, että Mörkötyksen vuodot kuuluisivat tuohon omistuisten vuotojen luokkaan, jossa raskaus kaikesta huolimatta jatkuisi. Onko ollut muuten kipuja vai "vain" pelkkää vuotoa? Jos ei kummempia kipuja, niin kaiketi olisi paremmat tsäänssit, että raskaus saattaa jatkua vuodosta huolimatta. Tsemppiä ja jaksamista sinne!
 
Kirjoittelin jo tuonne kymppeihin, palailen sinne. Siis vuoto voimistui ja kipujakin tuli, asia kävi eilen hyvin selväksi et nyt se oli tässä. Tein selkeän negan aamulla joten uskon et tää raskaus meni pieleen jo silloin kun ekat punat papruun ilmestyi... Nyt ainut lohtu 2 alkiota pakkasessa ja toivo siitä et uuteen hoitoon päästäis jo ennen joulua. Vaikka en yhtään tiedä kuinka kauan täällä joutuu odottamaan sen lisäksi et kroppa tarvii aikansa.

Kiitos lohdun sanoista ja kyllä täältä vielä ponnistetaan takaisin:wave:

Onnea matkaan kaikille ja toivotaan et minä täytin nyt sen viimeisen prosentin ja kaikilla muilla sujuu hienosti loppuun asti ja saatte nyytin ajallaan syliin:heart: Pidän peukkuja kaikille ja käyn välillä teidän juttuja lueskelemassa:wave:
 
Lämmin halaus ja suuret pahoittelut sulle, Mörkötys :hug: Pidä nyt oikein hyvää huolta itsestäsi, niin toivut nopeammin. Jos oikein yrittää kaivaa asiasta jotakin positiivista, niin onneksi raskaus ei ehtinyt pidemmälle ennen kuin meni kesken... Nyt pääset nimittäin yrittämään nopeammin uudelleen! Ihan varmasti vielä onnistut - ja me odotellaan täällä, että ilmestyt taas mukaan!
 
Moi kaikille!

Voiskohan tämä olla munki "välipysäkki"? :) Täällä on ihka ensimmäinen plussa testattu kolmannesta ICSI-hoidosta ja mun laskujen mukaan tänään ois menossa 5+0 :) Ultra ois tasan kahen viikon päästä...ihan tuntuu ku en ois ollenkaa minä joka näitä tämmösiä uutisia pääsee kirjotteleen, ei tätä vielä yhtään usko :)

Mörkötys Tuntu pahalta lukee sun viestejä :'( Älyttömästi voimia sinne :hug:
 
:( Voi sua Mörkötys, olen pahoillani tästä. :hug:
Surkaa ensin rauhassa ja katse sen jälkeen tulevaisuuteen, kun on sen aika. Tuoresiirron jälkeen siis vähintään se kuukauden rauha kropalle. Jos polilla on vähemmän asiakkaita plus inhimillinen hoitsu puhelimen päässä, voi PAS siirto tulla piankin. Ne riippuu niin monesta nää jutut, valitettavasti. : /
Otathan saikkua edes muutaman päivän/loppuviikon, että saat itsesi koottua ja jaksat arjen puurtamista se on vaan hyväksi.
Yhdyn wabisabin sanoihin, täällä odotellaan sun tulevia kuulumisia. :)

Tervetuloa Aidan!
Kivaa, kun tulee uusia, kovin on meidän rivit harventuneet lähipäivinä. Jepulis, sullakin on ultra aikaisemmin kuin mulla, mä en kestä. Se on vasta rv 8+5, 21.10. eli ikuisuuden päästä.

Maitoparta, rv 6+4
 
Täytyy vielä tännekin kommentoida et sain tänään oikein asianmukaista ja ystävällistä palvelua neuvolasta. Sain heti ajan lääkärille joka tutki perusteellisesti ja vielä ajan valmiiksi jälkitarkastukseen sekä lähetteen verikokeeseen. Nyt on siis siltä osin asiat hoidossa.

Kiitokset taas haleista:wave:

Aidanille kovasti onnea plussasta:heart:
 
Mitäs muille kuuluu?
Täällä aika menee tooodella hitaasti. Kaikenlaisia oireita on, mutta olen niihin jo niin tottunut, että ihmettelen välillä, olenko edes raskaana. Joo, tiedän, seko mikä seko. :D
Rinnat siis aristaa, mieli tekisi siis vain röhnöttää laiskana sohvalla ja vessassa saa käydä öisinkin. Huomasin vsta, että olen tässä jo viikko tolkulla niistänyt paksua limaa, aamuisin olo on tukkoinen. Lisäksi palelen. Tälläkin hetkellä mulla on villasukat jalassa ja niiden päällä huovutetut hahtuvatossut, ja varpaat jäässä, ei ole todellista!
Etovaa oloa ei ole, mutta eilen julkisessa vessassa olevinaan haisi äärettömän pahalle. Pidätin henkeä, läähätin suun kautta ja silti kakosin ja yskin vedet silmissä. Onneksi oli vain "pikkuhätä" ja pääsin nopeasti pois, varmasti olisin oksentanut muuten. Nyt kun tuota muistelen, muistan vieläkin sen hajun ja sylki nousee suuhun, yööks! :x

Kenelläs seuraavaksi on odotettavissa ultrakuulumisia?

Maitoparta, rv 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille ja pahoitteluni Mörkötyksen suru-uutisen johdosta Voimia!!!

Kyllä laittaa niin ajattelemaan tätä raskauden haavoittuvuutta, koskaan ei voi olla varma onnistumisesta. Silti on pakko olla onnellinen omasta tilanteesta muuten elämästä tulee pelkkää pelkäämistä.

Itsellä onneksi tänään hyvä uutisia ultrasta: 6,1 mm pieni sintti ja sydämen syke:heart:!!! Oltiin miehen kanssa molemmat tippa linssissä. Nyt ois sitten 6+3 ja neuvolaankin varasin ajan. Se ois 19.10 eli vajaa 2 vkoa siihen. Olojakin löytyy, kuvotusta ja heikotusta mikä välillä on voimakasta ja välillä häipyykin. Väsymys on käsittämätöntä, illalla sammun viimeistään klo 22 ja helposti vedän 9 tuntia unta. Illalla tekis mieli vaan pötköttää sohvalla puolitiedottomana... Jännityksellä odotan miten jaksaa töissä kun pahin iskee varmaankin parin viikon päästä.

Mites muilla on töissä jaksamisen laita ja missä vaiheessa ootte ajatellu paljastaa työkavereille asian laidan? Mä oon ihan varma että meillä jo moni aavistaa kun oon naama harmaana siellä laahustanu... Aiemmin aina kahvia ja herkkuja vetämässä tauoilla ja nyt ei mikään maistu... Toisaalta ehkä helpottais jos kertois mutta sitten kuitenkin on niin alussa ettei haluis muiden tietävän.
 
Hei vaan kaikki :wave:

Sopisikohan tänne kirjoitella (jos jo uskaltaa), tänään 7+3 ja eilen ultrassa syke ja 13,1mm pötköttäjä :heart:, oli päivää isompi kuin pitäisi eli 7+4 :O

Minusta tullut myös himosohvallamakoilija :LOL:, kynttilöitä ja fleecepeitto kun myös paleltaa ihan hulluna koko ajan. Vattulan ja Maitoparran kirjoitukset tuntui niin omilta. Mulla yökköolo jo pikkasen helpottanu (oli viimiset 2 viikkoo joka päivä), mitkään ruoat ja herkutkaan ei silti meinaa maistua, kaupassa pakko käydä vain pyörähtelemässä ja ostaa välttämätön :x

Väsyttää kans niin paljon että kun töistä kotiin selviytyy niin makoileen suoraan joka päivä...minulla pari parhainta työkaveria asian tietää mutta kyllä tuntuu kans että muut tuijottelee kun ruokiksella ilmeilen ja mussutan eväitä ylihitaasti |O

Onnitteluja kaikille ja :hug: mörkötykselle
 
Kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista :wave: Onnittelut myös muille mahaa kasvattaville, unohin eka viestissä onnitella teitä, ku olin niin täpinöissään :) :heart:

vattula Ihanalta kuulostaa sun ultrakuulumiset :heart:

Marjainen
Mun puolesta ainaki tervetuloa :wave:

on: Onko teillä kellään ollu ihan alussa pissatulehusta? Mä hain tänää karpalo- ja puolukkamehupurkit kaupasta, meinaa olla sellanen olo, että pissatulehus iskeny :| Flunssassa oon ollu jo viikon, poispäin se menossa onneksi....

Tsemppiä kaikille :heart:

Aidan ja pikkumurut 5+3
 
Taustalta tulen ja piipahdan - kun huomasin Kazin tilanteen:
Kaz: kuulun sun kanssa siihen johonkin noin runsaan prosentin kokoiseen, surulliseen joukkoon, jolla menee kesken vaikka varhaisultra lupaa hyvää. Mullakin varhaisultassa kaikki ok ja sitten rv9+5 yllättäen keskenmeno. Ja olin sitä ennen lukenut ja kuullut että jos viikoilla 7 ja jotain nähdään syke, niin on erittäin epäntodennäköistä että kesken menisi. Olisipa kiinnostavaa tietää, edes jotain spekulaatiota, mikä näissä sitten voi olla syynä - spekuloiko sulle lääkäri mitään? Mulle ei, eihän ne... Mua lohduttaa vain se, että ehkä sit kyseessä oli joku tosi vakava alkion/sikiön poikkeema. Voimia sulle,tää tilanne on niin surkee ja syvältä...
 
kaz
Meikku Tuosta ICD -koodista katselin selitystä, niin löysin englanniksi, että viallinen alkio tms. Luulenpa vain, että vikaa oli alkiossa vaikka top -alkio olikin. Kyllä tässä päänsä miettii puhki syitä tapahtuneelle. Nyt jälkeenpäin olen miettinyt sitä varhaisultraa, kun siellä näkyi syke, mutta alkio ei ollut sitä 10 mm pitkä, mitä vissiin pitäisi olla ja lääkäri vain antoi äitiyskortin ja sanoi, että ultra ei ole tarkka, joten ei kannata huolehtia ja pyysi ottamaan yhteyttä neuvolaan. Olis ottanu vaikka viikon päähän uuden ultran ja tsekannu tilanteen. Varmaan ei olis enää silloin näkynyt sykettä ja saatu keskeytys heti käyntiin..
 
Moikka taas tänne kanssapalstailijoille!

Tervetuloa Aidan uutena mukaan! Toivottavasti flunssa ja mahdollinen pissatulehdus menisi äkkiä pois! Inhaa kyllä, kun ei voi kai oikein hirveästi lääkitä itseään.

Vattula ja Marjainen: Aivan mahtavia ultrauutisia teillä - onneksi olkoon oikein toden teolla! Hienoa! Mikä nyt on fiilis, helpottiko jo pahimmat angstit eli joko uskallatte iloita raskaudesta?

Hauskaa kuulla myös Maitoparran kuulumisia! Täällä on vähän saman fiilis, että välillä tuntuu, että oonkohan mä sittenkään raskaana, kun ei mitään oksettamisia tms. ole. Viikonloppuna kyllä vähän oli etovinaan aamupäivisin, tosin vasta aamiaisen jälkeen, joten liekö vaan kuvitellut mokomat etomiset. Muakin on paleltanut aika lailla ja on pientä nenän tukkoisuutta ollut, mutta olen vaan ajatellut, että flunssa yrittää iskeä. Hirveän useasti on saanut juosta pissalla, etenkin öisin n. 2-3 kertaa.

Töissä olen ajatellut kertoa n. kuukauden päästä, kun meillä on työpaikan isot kekkerit ja siellä olisi sit vaikea peitellä juomattomuuttaan. Ja silloin taitaa olla jo ainakin 11 viikkoa täynnä. Töissä on ollut superhektistä jo monta viikkoa, olen tehnyt pitkiä päiviä ja nukkunut huonosti stressin takia. Viime perjantaina sain yhden ison työn hyvään vaiheeseen ja huomasin, että tänään olin sit tosi väsynyt. Kai noi edeltävät viikot meni jollain adrenaliinilla ja nyt olen antanut luvan itselleni olla väsynyt. Päätin muutenkin, että nyt on vaan pakko yrittää vähän chillata.

Varhaisultra olisi jo YLIHUOMENNA eli keskiviikkoaamuna klo 9, iiks. Kyllä jo jännittää. En ole tehnyt yhtään kotitestiä sen ekan jälkeen. Jotenkin kun on ollut niin kireetä töissä, olen ajatellut että ei ole varaa nyt mihinkään ylimääräiseen "hermoromahdukseen", jos sieltä testistä tuliskin yhtäkkiä nega. Ollaan siis raskaana, kunnes toisin todistetaan. Joudun meneen yksin sinne ultraan, kun mies on matkoilla. Olen jo miettinyt, että jos sieltä tulee huonoja uutisia, niin soitan kyllä töihin ja ilmoittaudun sairaaksi. No, toivotaan, että kaikki olisi kunnossa.

Jaksuja kaikille tuohon ekan ultran odotteluun ja muutenkin!
 
Vattulalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Marjainen: Sulle myös onnittelut, ihanaa, että syke löytyi. :heart:

scrap: Vau, jokos sullakin on jo ultra, tule huomenna sitten kertomaan hyvät kuulumiset. :)

Mä jään sitten Aidanin kanssa pitämään tänne perää, kun te muut saavutatte tuon etapin. Vähänkös jaksan rutista tästä samasta asiasta jokaisessa viestissä, mun ultraan enää "vaivaiset" 9 päivää, plääh!

Viikonloppuna nukuin yhden yön tosi surkeasti. Aamulla särki pää ja koko päivän kaamea kuvotus ja kakominen. Aina kun sain syödyksi, olo helpottui. Puolen tunnin jälkeen alkoi taas uusi yökkäily.
Eilen ja tänään on ollut normaalimpi olo, syön säännöllisesti ja on enemmän tekemistä. Luulen, että tuo kuvotus johtui osaksi unenpuutteesta ja huonosta syömisestä, eli nyt täytyy niihin panostaa, oli sen verran kurja sunnuntai mulla.

Olen kertonut raskaudesta parille hyvälle ystävälle. Yksi vähän kimpaantui, koska en ollut hänelle kertonut, että lapsettomuushoitomme ovat edes alkaneet kesätauon jälkeen. Onnitteli nyt kuitenkin (tietenkin) ja eilen juteltiin sitten enemmänkin raskaudesta. Kovasti kyseli, tietävätkö meidän vanhemmat tai joku muu raskaudestani ym. Tästä jotenkin päättelin, että kolaus taisikin olla se, että häntä ei ole pidetty tilanteen ja hoitojen tasalla "päivälleen", että mitä koskakin on tapahtunut ja kuinka moni on tiennyt raskaudesta ennen häntä.
Vanhemmille ei olla kerrottu, eikä muillekaan. Jos nt-ultraan selvitään, sen jälkeen asia julkistetaan.

Maitoparta, rv7+3, enää 9pvä ultraan
 
Huomenta!

Heti omaa napaa näin varhaisultran jälkeen. Mulla olisikin tällä kertaa oikein hyviä uutisia, ultran perusteella kaikki näyttäisi olevan juuri niin kuin pitääkin eli vahvasti ollaan raskaana! :) Sieltä löytyi sikiöpussi, ruskuaispussi ja sikiö! Ja se sydänkin sykki oikein hellyttävästi :heart: Punktiosta laskettuna tänään on 7+0, mutta sikiön koko n. 5 milliä vastaa jotain 6+4 päivää. Mutta se kehitys menee kuulemma aivan käsi kädessä sen istukkahormonin kanssa, mullahan oli se pp 14 "vaan" 107 eli skaalan alemmasta päästä ja siinä tosiaan on erittäin suuria yksilöllisiä eroja. Pussien ja sikiön väliset mittasuhteet olivat aivan kohdillaan ja muutenkin paikat (ml. munikset) oli kondiksessa.

Huh mikä helpotus! Todellakin! Olin jotenkin henkisesti varautunut siihen pahimpaan, niin kuin varmaan useimmat meistä hoitotaustaisista tekevät itseään suojatakseen. Olin yllättävän rauhallinen eilisillan ja tämän aamukin, yölläkin sain nukuttua oikein hyvin. Lääkäriltä tiedustelin, mitkä on onnistumisen mahdollisuudet kun on päästy näin pitkälle. Eli nyt ne on 95 %:n luokkaa. Menen uudestaan ultraan reilun parin viikon päästä. Jos tuo jäljellä olevassa 5 %:n riski toteutuisi, niin se tapahtuisi todennäköisesti kahden seuraavan viikon aikana. Lääkärin mukaan uusimmat tutkimustulokset osoittavat, että sellaiset raskaudet, joita on seurattu tiheään, päätyvät paremmin kuin sellaiset, joita ei olla seurattu. Siis pointtina se, että hoitotaustaiset yleensä hermoilevat enemmän kuin muut siitä, onko kaikki hyvin. Silloin on tämän tutkimuksen mukaan juuri hyötyä käydä tsekkauttamasta tilanne, jotta ei tarvitse murehtia niin paljon ja heräillä yöllä painajaisiin. Eli tämän ns. mielenrauhan takia kannattaa mieluummin käydä seurannassa kuin stressata.

Laskettu aika on sitten 1.6.! Mukaan sain muuten pari kuvaakin siitä pienestä sintistä :heart:

Maitoparralle ja Aidanille tsemppiä vielä ultran odotteluun! Pitkältähän se tuntuu odottavan aika, mutta jos on tarpeeksi kalenterissa ohjelmaa, niin aikakin tuntuu kuluvan nopeammin.

Mäkin olen miettinyt, että milloin julkistaisi asian. Parhaalle ystävälleni jo ehdinkin soittaa, mutta muuten taidan odotella vielä muutaman viikon, vaikka kieltämättä hirveästi polttelisi tuolla laukussa noi kuvat, joita tekisi mieli käydä näyttämässä parille hyvälle työkaverille. Ja äidille ja siskollekin tekisi mieli kertoa, vaikka toisaalta sitten on se riski että alkaa kauhea hössötys.. Tänään ei taida työnteosta tulla kovin paljon mitään, mutta täytynee edes yrittää..
 
Onnittelut scrap hyvistä ultrakuulumisista :) ja muillekin kun en ole nyt niin kirjoitellut...mulla ois huomenna se ultra ja pelottaa niin vietävästi että jos kaikki ei olekaan hyvin. Sekin pelottaa että onko ultra liian aikaisin huomenna siis 7+3. Meidän onnistuneessa hoidossa josta siis ivf poika meillä on niin eka ultra oli jotain 6+5 ja ei näkynyt tarpeeksi varattiin uusi aika 8+0 ja silloin vasta näkyi. Ensi yönä en varmaan kovasti nuku jo viime yönä näin sekavia unia jänniittää niin kovin huominen.
 

Yhteistyössä