Tervetuloa
Libby. Onko ultrakuulumisia? Sulla on ainakin pitkä lista kunnon oireita.
Oih,
Lumipuullekin kaksoset, iiks! :heart: :heart: Tuplasti onnea teillekin. :flower: Hyvää jatkoa toivottelen, kun siirryt odottajien puolelle. Koetan tullan hitaasti mutta hitaasti täältä perässä.
Kielovanamollekin onnittelut hyvästä ultrasta. :heart: Ihanaa, kun kaikki oli mallillaan. Kyllä kannattaakin iloita, siitä saa voimaa ja sisäistä rauhaa. ja on se vaan niin upea tunne kulkea ihmisten ilmoilla ajatelleen, että mulla onkin salaisuus, olen RASKAANA eikä kukaan muu sitä vielä tiedä!
Ja onnea luonnollisesti teille muillekin, jotka ovat aikaisemmin ehtineet ultraan asti. Kivaa sekin, että on ollut vain hyviä uutisia.
scrap: Hyvä, kun tulit tänne ketjuun, jää mulle edes yksi piinailukamu! Tuntuu että nuo aikaisemmat jo lentävät kaikki odotuspuolelle. Saisi pian tulla uusia plussalaisia tänne turisemaan.
Mun mielestä sun hcg on mainio, ei mitään hätää.
Älä ainakaan vertaa sitä mun hcg:n, sillä mun alkio oli siirrettäessä jo ihan kiinnittymäisillään, 5vrk blasto. Raskaushormoni nousee luonnollisesti myöhemmin, mitä nuorempi alkio siirretään. Ymmärrän kuitenkin huolesi, ei ole helppoa vaan uskoa pitkällisen yrittämisen jälkeen, että omalle kohdalle vihdoinkin tulisi jotain hyvääkin.
).( Yksi mielialahäiriöinen täällä hei! :wave:
Juuh, mun ykkösraskausoire on mielialanvaihtelut, miten sitä voi tällainen perusnormaali ihminen seota totaallisesti sekunnissa?!
Tässäpä esimerkki:
Soitin tänään hoitopaikkaan tarkoituksena siirtää varhaisultra vähän aikaisemmaksi. Sehän oli varattu mulle alkujaan vko8+5, mutta muilla tuntui ultrat olevan järjestäin viikkoa aikaisemmin. Ja
Nonna78 käy myös samassa hoitopaikassa ja hänellekin ultra oli varattu vko7+2.
Ihan ystävällinen täti vastasi ja selitti mulle, että kyllä ultra on ihan oikealla päivällä, ei tarvitse siirtää. Minä vetoan, että muutkin pääsevät jo viikolla 7 ja potilasohjeessakin lukee, että plussauksen jälkeen varataan raskausultra viikolle 6-7.
Eipä hetkauta hoitajaa, vaan painottaa että KAIKKI tulevat ultraan vasta, kun viikkoja on kasassa 8. Tämä on lääkäreiden ehdoton määräys. Tästä ei KENENKÄÄN kohdalla poiketa. Varhaisultria tehdään vain torstaisin, ja silloin mulla on se vko8+5 kasassa.
Minä vielä sopertamaan, että enkö nyt oikeasti voisi tulla viikkoa aikaisemmin, vko7+5? En sitten voinut. (tämä keskustelu käytiin siis täysin sovussa, kumpikaan ei hiiltynyt vaikka vänkäämistä puolin ja toisin oli. Kaikki hyvin?)
Ja mitä puhelun jälkeen tapahtui?
Mun päässä nyrjähti, alkoi hillitön parku ja nyyhky niin, että räkäkin valui purona suuhun. Tunsin niin suunnatonta vääryyttä, ihan kuin raskaana olevalle herkälle sielulle valehdeltaisiin päin naamaa ja olo oli täysin nöyryytetty."Mutkun potilasohjeessakin luki..." jaksoin vaan hokea. Pää meinasi räjähtää ja päätin soittaa miehelle töihin, hän kun on ainoa joka raskaudestakin tietää.
Miehellä kauhea kiire, mutta vastaa silti. Aloitan epäselvän itkuisen rääkymisen, nikottelen sopivasti ja olen ihan pois tolaltani. Mies menee vaikeaksi, koettaa nopeasanaisesti lohduttaa ja hokee, että "olisi oikeasti kova kiire.."
Vartin päästä olen itsekseni rauhoittunut. Tajuntaan iskee, mitä oikein äsken tapahtui? Miten mua hävettikään, kun mies tuli illalla varovaisesti (ja virnuillen) kotiin. Tokaisi vain, että hormonit eivät ole enää kohdillaan.
Toivottavasti piristin teidänkin iltaa ja saitte makoisat naurut.
Ja kaikillehan tuli nyt selväksi, että se perhanan ultra on VASTA vko8+5! Mähän hajoon sitä ennen.
Maitoparta :heart:, vko5+2