**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Raskaustesti näytti plussaa viime maanantaina, kun päiviä oli kasassa 4+0. Verikoe vahvisti Hcg:n nouseen riittävästi ja ensimmäinen ultra on varattu 2. kesäkuuta. Onnensekainen riemu vaihtelee epätodellisen pelon kanssa. Samaan aikaan tutkin laskettua aikaa ja alkion kehittymistä viikko viikolta kun kuitenkin pelkään että lupaava alku päättyy kyyneliin.

Tämä on ryhmä niille, jotka eivät halua kiusata kuumeilijoita mutta eivät koe kuuluvansa vielä odottavien ryhmään. Toivottavasti en joudu keskustelemaan yksin...

Tinka 4+4 ja LA 17.1.2011
 
Tänne kai on tultava, vaikka pelottaa ihan älyttömästi, että tämäkin onni meiltä viedään :'( Mutta turha se on itkeä etukäteen.

Pp11 kääntymässä iltaan ja vuodoitta on selvitty. Voitto sekin. Viime IVF meni pieleen juuri tänä piinailupäivänä. Silloin testasin kyllä puhtaan valkoisen negan samana aamuna, kun tuhruttelu alkoi.


Ruoka ei ole oikein maistunut tänään ja kaupan kenkäosasto haisi aivan järkyttävälle. Tissit on arat ja turvoksissa ja mahassa on pientä painontunnetta ja välillä ihan minimaalista menkkajomottelua. Kuvotusta on pienessä mittakaavassa pitkin päivää, ensimmäinen yökötyskohtaus tuli muista tärppihoidoista poiketen jo pp7. Veritestiin on lähete muutaman päivän päähän, mutta työvuoroista riippuu, että pääsenkö ottamaan sen silloin vai pari päivää myöhemmin.

Pikkuperho 4+0 ja LA 21.1.2011 (minulle tärkeän ihmisen syntymäpäivä :heart: olisipa se nyt hyvä enne )
 
Mulla virallinen testipäivä ensi maanantaina eli siirto oli 3.5.
Tein toissapäivänä ja tänäaamuna vahvan positiivisen testin ja olin jo onneni kukkuloilla mutta nyt äsken alkoi menkkamaiset kivut ja vähän tulee rusehtavaa vuotoa :(
Maanantaina aion tehdä vielä kerran testin ja kattoa et onko viivat heikentynyt vai pysyneet vahvana.
 
Jepulis! Raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan.

Täällä siis samanverran kasassa kuin Tinkalla eli huimat rv 4+4! Oireina ei oikestaan muuta ole kuin rinnat on arat ja mahassa tuntuu painon tunnetta. Vielä ei onneksi ole alkanut pahoinvointi. Viimeks alkoi reilulla rv 5 ja sitä sitten kestikin rv24 asti! Eli nyt vielä syön kuin hevonen kun kerta maistuu :LOL:
 
illusia mulla oli samana päivänä siirto. Toivottavasti viiva vahvistuis. Tuota vuotahan voi olla jonkin verran raskaudesta huolimatta :hug:

PP 12 ja vahvempi viiva :heart: silti pelottaa.. ei tästä pelosta taida päästä koskaan eroon..
 
Ihanaa että eksyitte mukaan! :heart:

Illusia: Mulla tuli kahtena päivänä hieman vuotoa ja jopa hieman ihan kirkasta. Olin aivan helisemässä! Onneksi olet tehnyt jo plussan!

Pikkuperho: Katsoin että 5.7. olisi 12 viikkoa täynnä ja voisi taas vähän ehkä huokaista. Olen myös ajatuksissani miettinyt, että kun viikkolukemat on 9+ niin osaan alkaa luottaa enemmän raskauteen.

Mulla tuntui taas eilen menkkamaisia juilaisuja ja olin ihan varma että vuoto on alkanut. Ryntäsin kaupoilta kotiin ja helpottuneena totesin ettei vuoda. Saan tuollaisia päähänpistoja noin kerran päivässä. Mulla ei ole ollut muita oireita kuin valtava väsymys. En jaksa illalla valvoa ja päiväunet täytyy nukkua joka päivä. Toissapäivänä olin väsynyt ja sain uskomattomat raivarit miehelle. Ei olla edes riidelty pitkään aikaan ja nyt mulla meni vaan hermot kun jouduin häntä odottamaan kylään lähteissä. Meni itkuksi, huudoksi ja mökötykseksi. Olin sitten peiton alla ulisemassa aikani ja tajusin että nyt menee överiksi. Tänä aamuna aloin sitten harmistuneena itkemään ilman järkevää syytä. Mua vaan harmitti. :D Laitan nuo raskauden piikkiin, sillä ei ole ihan mun tapaista vaikka suht ailahtelevainen olenkin.

Mitään ällötyksiä ei ole ollut, mutta hirmuinen turvotus. Mulla ei mahdu omat housut jalkaan kun alavatsa on kunnon turvonnut pallo. Ostin espritiltä sellaisen resorivyötäröisen mekon ja muuten kuljen tunikoissa+leggareissa.

Sen verran innoissani olin että tilasin netistä bola-korun viime keskiviikkona ja aloin kutomaan pieniä tossuja :LOL:
 
Heippa vaan kaikille! :heart:

Tulenpas minäkin tänne =)

illusia76 Kyllä se varmasti on ihan vaaratonta se sun vuoto :hug: Mulla ja Tinkallakin tuli vuotoa. Joten koita olla hermoilematta liikaa ja kerta vahva plussakin pärähti sulle!

Tinka- Eikös meille pikkaset laitettu kyytiin samana päivänä? Mites oliko muita 28.4 siirrossa käyneitä, kun ei nyt muista :ashamed: Jos meillä oli siirto samana päivänä, niin LA ois mullaki siis 17.1, kummityttö syntynyt 14.1 ja isä 21.1 =) En ole vielä uskaltanut itse laskeskella enkä miettiä mitään...

Ensimmäinen ultra on mulla 1.6, sinne asti pitäis jännäillä eka :eek: Veritestiä ei meidän klinikalla ole yleensä tapana ottaa muuta, kuin sellaisten kohdalla joilla on ollut jotain häikkää tai vointi on huono. Kyllä minä tuohon clearbluen testiin luotan, niin heti tuli vahva plussa. Testitikku on mun yöpöydällä ja kattelen sitä nukkumaan mennessäni ja aamulla herätessäni :heart: Mulla on rinnat edelleen kipeenä, huonovointisuutta on välillä ja väsymys on kyllä aika armotonta ajoittain. Sitten nälkä on kyllä vähän väliä, onneksi ei kuitenkaan mitään herkkuja tee ainakaan vielä mieli ;) Onko täällä muita koivuallergikkoja? Mulla on aika pahakin allergia ja aamun olen niistänyt ja aivastellut :snotty: En muistanu eilen kysellä mitä allergialääkkeitä saisin käyttää, muistelen, että nasonex nenäsumute ois ainoa jota sais käyttää raskauden aikana. Tietääkö joku paremmin? Pitää soittaa maanantaina lääkärille ja kysellä asiasta.
 
Tinka mä taas en varmaan saa rentouduttua ennen sitä np-ultraa, jos nyt sinne asti on asiaa :| nyt olen tyhmänä googlaillut ja lueskellut kaikkia juttuja ja useassa paikassa toitotetaan, että km-riski on suurimmillaan viikoilla kaheksan ja yheksän. Eli just kun olis ehtiny sykkeen näkemään..

Mä laskin kans sen verran, että tuo 12 viikkoa täyttyisi juuri meidän hääpäivämme tienoilla ja se olisi paras lahja. Viime heinäkuussa sain keskenmenon kaksi päivää ennen hääpäiväämme :'(

Juoksen sata kertaa päivässä tarkistamassa, että vuotaako mitään. Luget valuvat aina aamulla ulos pikkuhiljaa ja se saa sydämen hyppäämään kurkkuun joka kerta. Kun lähden johonkin, pakkaan laukkuun siteitä ja tamponeita varmuuden vuoksi. Pessimisti-Perho täällä hei :ashamed:

Oletteko kertoneet hoidosta/plussasta perheelle tai ystäville?
Meillä hoidosta tietävät miehen vanhemmat ja sisko, ei ollut tarkoitus kertoa, kun tahdon piinailla kaikessa rauhassa, mutta nuo hyväkkäät osaavat aina soitella väärään aikaan. Omille vanhemmille en ole kertonut tästä hoidosta. Kummityttöni äiti tietää, koska pyysivät meitä hiljattain kummeiksi ja sitten ristiäispäivää suunnitellessa kerroin, että mahdollinen punktio saattaa sattua juuri sille viikonlopulle. Hän on toki tiennyt tilanteestamme jo vuosia. Hänelle pääsin plussaakin jo varovasti hehkuttamaan. Muut lähimmät ystävät sekä oma perheeni saavat tietää alkuraskauden ultran jälkeen, mikäli sinne saakka päästään.
 
Mä oon taaskäsittänyt et jos ultrassa näkyy syke niin keskenmenon riski sen jälkeen on enää pieni.. Meillä hääpäivä on 6.7! Sit ois just se rv12 täynnä :heart:

Pikkuperho: Me ollaan aika avoimesti kerrottu et hoidoissa ollaan. Plussasta olen kertonut vain yhdelle läheiselle ystävälle aikä muille aiota kertoakaan ennen rv12.

Mä oon ehkä vähän mieleltäni nyt rauhoittunut. Oon sen päässäni niin ajatullut et kun mä en vaan tällä voi mitään ja tää homma ei oo enää mun käsissä. Nyt vain odotellaan. Maanantaina varaan ultran ja se ois sit alustavasti 28.5.

Nemi77: Mulla oli kans siirto samaan aikaan kuin teillä! Allergialääkkeiden kans piti kyl olla tarkkoina. En muista tarkemmin et mitä sai käyttää mut ei ainakaan mitään peruslääkkeitä kuin vain tosi pahoissa oireissa.
 
Me ollaan kerrottu plussasta mun siskolle, äidille pitäis vielä soittaa, muutamalla lähimmälle kaverille ja miehen veljelle, sen vaimolle ja miehen äidille pitää kertoa jossain vaiheessa. Kaikki ne on tienny meidän hoitoaikataulun ja osa on kysynykki, että miten kävi. Muille ei kerrota ennen, kuin ollaan varmoilla vesillä tai alkaa näkymään.

Lugejen annostuksesta?

Mulle sano eilen hoitaja, että voisin laittaa enää vain 200mg illalla ekaan ultraan asti. Jotenki tuntuu aika hurjalta pudotukselta yhtäkkiä :eek: Eiliseen asti olen laittanut 800mg vuorokaudessa. Hoitaja sano, että tällanen käytäntö heillä on ollu sellasten kohdalla, joilla ei ole ollu keskenmenoja. Mistäpä tuota mun kohdalla tietää, kun en ole aikaisemmin ollut raskaana. En ehtinyt eilen soittaa lääkärille, pitää varmaan maanantaina varmistaa asia. Olen nyt aatellu, että vähentäisin määrään vähitellen, eli tänään vielä 600mg, huomenna 400mg ja sit eteenpäin 200mg illalla. Onko kellään tietoa, onko lugejen ylimääräsestä käytöstä jotain haittaa?
 
riksu 82 Minäkin olen mieleltäni nyt aika rauhallinen. Ehkä senkin takia, etten ole aikaisemmin ollut raskaana, joten huonoja kokemuksia keskenmenoista ym. ei ole. Yritän ottaa rauhallisesti, enkä harrasta mitään kovin rankkaa liikuntaa. Kyllähän pelkoja takaraivossa on, mutta yritän ne vaimentaa ja nautiskella =) Tänään on kyllä ollut tosi rajut allergiaoireet :snotty: Varmistan maanantaina lääkäriltä saanko jotain lääkettä käyttää.
 
Meillä on kans hoitotaipaleesta tiennyt jo varmaan yli 10 läheistä ystävää. Ja muutama sukulainenkin. Tässä vuosien saatossa asia on tullut ilmi aina välillä.
Tästä hoidosta vaan ei tiedä juuri kukaan. En vaan kestä sitä äitini tärisemistä, että "koska saa tietää?" jne. Ymmärtäähän sen tavallaan.. olen heidän ainoa toivonsa lastenlapsiin ja miehen vanhemmillakaan ei ole montaa mahdollisuutta. Yksi sisko, joka ei omien sanojensa mukaan halua lapsia pitkiin aikoihin.


Lugeista mä käytän niitä rv 10+ saakka annoksella 800mg päivässä, mutta juurikin keskenmenojen vuoksi, niinkuin toisaalla jo mainitsin. Mitähän hyötyä niistä on, kun km:t ovat tulleet molemmat lugejen "vaikutuksen alla"?

Nemi77 ja riksu82 ihanaa, että olette saaneet rauhoitettua mielenne. Sehän onkin parasta raskautta ajatellen :heart: Mä en todellakaan tahdo lietsoa epävarmuutta tai pahaa mieltä näillä mun peloilla, mutta pakko mun on niitä purkaa. Keskenmenot ja vuodot olivat kuitenkin niin rankkoja juttuja, että pelko on siksi juurtunut syvään :(
 
Pikkuperho :hug: :hug: , ymmärrän kyllä, että pelottaa! Et sinä mitään pelkoja lietso tai tuo pahaa mieltä. Pitäähän sun saada tuntees purettua. Toivon todella, että tämä raskautesi menisi hyvin loppuun asti ja saisit pienen hyvin voivan nyytin syliisi :heart:
 
Muakin tänään säikäytti kun pyyhkiessä tuli pieni piste verta..sitten olikin pakko TAAS tehdä testi ja clerablue näytti raskaana 2-3 viikolla.Sinne veritestiin sitten vielä.Ei tästä osaa vielä iloita..vaikka se olikin elämäni eka plussa.Edelliset menkat kun alkovat päivälleen 4 vkoa sitten, ja maanataina tulee 4 vkoa pistelyn aloituksesta.Tekis niin mieli kertoo KAIKILLE , muttei uskalla!!Tää oli kuitenkin eka IVF
 
Nemi: Kannattaa varmaan varmistaa lääkäriltä, mutta mun lapsettomuusklinikan lääkäri määräsi mulle histeciä allergiaan. Meitä oli viisi sinä päivänä joista neljä plussasi eli sinä, minä, Paiju ja Riksu. Mun laskettu aika on katsottu ihan tuolta vau.fi -laskurista. Mun luget lopetettiin jo kokonaan torstaiaamuna!

Pikkuperho: Mä olen kanssa tiedostanut tuon viikon 9 riskit ja siksi ajattelin että pieni huokaisu kun sinne asti päästään. En ole paljoa np-ultra-jutuista lukenut, mutta varmaan viikkojen kertyessä alkaa kiinnostamaan. Sä saat hermoilla juuri niin paljon kuin haluat, tämä on juuri oikea paikka siihen. Mä olen aika ajoin ihan varma että kaikki menee hyvin, mutta sitten pitää juurikin valmistella itseään siihen että jotain saattaa käydä.

Mä olen kertonut lähimmille ystäville hoidoista, mutta meidän perheet ei tiedä. Haluaisin jotenkin säästää myös tulevaa pikkuista siltä että kaikki eivät toitota (siis mun äiti) että on se onni että saatiin alulle, tms... Mun äiti olisi myös ollut niin huolestunut ja odottanut sitä plussaa, joten se olisi voinut mua alkaa ahdistamaan. Voi olla että myöhemmin kerrotaan, mutta päätettiin että parempi ensin miettiä rauhassa halutaanko kertoa kuin kertoa ensin ja katua sitten. Välillä on kyllä ollut inhottava olo, kun on tuntunut että valehtelee kun ei kerro esim. että on ollut saikulla eikä tehnyt mitään tms. Me ei kerrottu plussasta vielä miehen äidille ja siskolle vaikka nähtiin, mutta päätettiin kertoa reilun viikon päästä ensin mun vanhemmille ja siskoille ja sen jälkeen myös miehen lähisuvulle. Totesin, että haluan heidän tietävän jos keskenmeno tulisi joten voidaan jo hehkuttaa heille tätä plussaa.

Karmilla: Pienet pisteetkin säikäyttää! Onneksi ei tullut enempää!
 
Kävin tänään sylittelemässä 2,5kk ikäistä kummityttöäni ja onhan se vaan niin ihana :heart: paitsi että neitillä oli huono päivä, vuorotellen sitä kannettiin ja viihdytettiin ja vaunuteltiin, mutta mikään ei kelvannut, huusi vain ressukka, kun oli niin väsynyt. Tekee pahaa kuunnella toisen itkua näin kummitädinkin ominaisuudessa, niin miten pahalta se mahtaa tuntua äidistä :'(

karmilla onneksi vuotoa ei tullut enempää, mutta kyllä ne kaikki värimuutokset saa sydämen tykyttämään :hug:
 
Mullehan sanottiin että näissä kemiallisissa raskauksissa pieni verenvuoto on ok..MUTTA silti..
Huomenna soittamaan klinikalle tulosta ja täytyy kysyä että koska noi luget voi lopettaa,olis vielä 5 pv satsi jäljellä.
 
Heissan!

Me ei olla vielä kerrottu plussasta, paitsi yksille kavereille, jotka sattui kysymään just kun oli testattu plussa, niin pokerinaama ei pitänyt. Melkein kaikki kaverit ja mun porukat tietää tästä hoidosta kyllä, mutta ei ne ihan pysy perillä päivistä, joten ajateltiin, että odotetaan sinne ultraan asti jos vain suinkin onnistutaan. Miehen porukat kuulevat vasta joskus kun on varmaa, koska oletamme, että siitä alkaa kauhea lapsenlapsishow, jota ei kyllä jaksa jos tulisu keskenmeno..

Tinka tää oli tosi hyvä aloite, kiitos vaan! Hyvä että tuli puheeksi tuolla toisen ketjun puolella. Uskoisin, että tän avulla pärjää paremmin nämä kaikki tuhannet jännitykset lähiviikkoina, ja kuukausina...toivottavasti :heart:

Pikkuperho ymmärrän todella, että sulla on vielä lisäannos pelkoa. Mutta ei olis ensimmäinen kerta, että lapsi tulee useamman km:n jälkeen. Lugeista: Luin jostain, että liian vähäinen progesteroni alkuraskaudessa on kuitenkin tosi harvinainen syy keskenmenoon, vaan johtuu tavalla tai toisella alkiosta. Luget auttaa kyllä sitä pientä riskiä poistamaan ja sitten niitä tarvitaan jonkun aikaa (eri klinikoilla tosi erilaisia näkemyksiä ) näiden meidän ihanien hormonihoitojen jälkeen. Meilläkin käskettiin lopettamaan heti vaan plussan jälkeen, mutta otan nyt loput kuitenkin hitaasti vähentäen loppuun. Ei niistä haittaa käsittääkseni ole.

Karmilla ja Illusia toivottavasti ja todennäköisesi on ihan harmiton pikkuvuoto!

Riksu oi kuinka innostavat tarinat pahoinvoinnista. Alkaa täällä vähitellen puskea läpi, joten vähän hirvittää..

Nemi minäkin vähän googlailin noita allergiajuttuja ja käsittääkseni cetirizin (kai sama kuin uo on heinix) on paras, jos jotain välttämättä tarvitsee, mutta ei pitäisi ottaa kuin välillä. Joitain toisia ei saa käyttää ollenkaan. Jos soitat huomenna niin kerro mitä lääkäri sanoo, minullakin heinäkaudesta tulee tosi nautinnollinen, jos ei mitään saa ottaa.

Mullakin oli se sama onnekas 28.4. siirtopäivä eli 4+6 tai +5 mennään (jossain sanottiin, että lasketaan hedelmöittymispäivästä, joka olisi punktiota seuraava?). Meillä ei veritestiä oteta kai ollenkaan, mutta tikuilla on varmisteltu ihan riittämiin :whistle: ja ultra olisi tulossa 31.5. Oireita on ollut erityisesti iltaisin: jano on koko ajan, ja voimakasmakuista ruokaa on ihan pakko saada, jos menee kauan ruokien välillä tulee palantunne kurkkuun, ja rintoihin koskeminen tuntuu mahassa asti. Mun isoin pelko juuri nyt on, että alkio on asettunut jonnekin munatorveen tai ties minne, kun kohdun oikealla puolella tuntuu välillä niin voimakkaita vihlontoja :| , vasemmalla ei koskaan. Nyt ei pariin päivään onneksi ole ollut.
 
Hyvää huomenta!

Lugeista... Mulla luget annoksella 300mg x2 ja tällä mennään ultraan asti. Iiks! Huomenna soitoo labraan ja sit ultran varaus!! Jännittää! Ootteko ajatellut varata neuvolaa ultran jälkeen?? Mun teki mieli tehdä taas tänä aamuna raskaustesti mut se ois ollu jo varmistuksen varmistuksen varmistus niin jätin nyt sit tekemättä... Ukko naurais pihalle :LOL:

 
Riksu eikö vasta sitten ultran jälkeen siirrytä neuvolan puolelle?

Oletteko ryhtyneet syömään raskausruokavaliota? Lueskelin kiellettyjen ruokien listan läpi ja totesin, että kaikki graavikalat, monet muut kalat ja tuorejuustot jne. jne. pitäisi jättää. Olin kyllä tiennyt että jotain juttuja pitäisi välttää, mutta se lista oli niiiin pitkä!! Eilenkin1-v-päivilläkin tuli syötyä kaikenlaista kiellettyä, ainoastaan kasvispasteijat olisi jääneet sallittujen puolelle! Täytyy vähän tsempata nyt kun tietää.
 
Paiju Mua kans huolestuttaa onko pikkuinen / pikkuiset asettuneet oikeaan paikkaan :/ Oikealla puolella tuntui eilen vihlaisuja. Yritin kyllä järkeillä, että sillä puolella kasvoi rakkulat ja että ennen punktiota oikea munasarja oli TOSI kipeä. Toivon niin, että luget on ärsyttäny munasarjaa, eikä olis mitään muuta! Toivottavasti sunki pikkunen köllii oikeassa paikassa!! Tosta ruokavaliosta: graavikalasta en tykkää muutenkaan :$ , fetajuustosta ja tuorejuustoista kyllä tykkäisin, mutta en ole syönyt piinapäivien jälkeen, light juomia en ole juonut koko hoidon aikana. Pitänee itekin käydä lukaseen kiellettyjen ruoka-aineiden lista. Kerron sulle sitten mitä lääkäri sanoo allergialääkkeistä.

Karmilla Onneksi vuoto oli niin vähäistä! Ja toivottavasti ei tulekaan lisää ( tai jos tulee, niin olis vaaratonta!)

illusia Mitä kuuluu?

Tinka- Juu, pakko mun on kysyä lääkäriltä jotain lääkettä hetkittäiseksi helpotukseksi. Eilen olin kavereiden kaa terassilla ja jouduin lähteen kotiin, kun tuli niin rajut allergiaoireet. Oiskohan tää raskauski osasyy siihen, että allergiaoireet on niin vahvat nyt?

riksu82 Mulla taas on sellanen olo, etten uskalla enää tehdä testiä :ashamed: Niin kauan, kun oireet pysyy eikä tule vuotoa olen tekemättä varmistustestiä. Mulle klinikan hoitaja sanoi, että voin olla yhteydessä neuvolaan jo ennen eka ultraa, jos haluan. Mutta en kyllä uskalla vielä olla, vaan sitten eka ultran jälkeen...
 
Mä en tiedä koska uskallan varata edes sitä alkuraskauden ultraa? Jotenkin tekis mieli odottaa, että rv 5+0 on ylitetty (silloin meni viimeks kesken) ja sit mulla on pari muutakin päivää, jotka tahtoisin eka ylittää, mutta ei taida onnistua. Menee sitten liian myöhäseks se ultran varaaminen. Sitä on vaan niin kurjaa perua :/

Mulla on kans ollu ihan hirvee jano tänään, mutta saattapi johtua kuumuudestakin B) Tissit on kosketusarat ja kasvaneet melkein liiveistä yli. Ja alamahalla tuntuu jatkuvasti jotain.. vaikea selittää.. nipistelyjä tai melkein olematonta polttelua. Ei siis kipeetä, mutta semmosta, että "tiedostan ja tunnen" mahani jatkuvasti :LOL: olipa hyvin selitetty.

Vihlaisuista mä oon monesti lukenu ja kuullu, että ne kuuluis asiaan. Vähän jokapuolelta saattaa nippailla ja vihloa ja se on ihan normaalia. Mutta tiedän paremmin kuin hyvin, että kaikki oireet huolettaa ja jos niitä oireita ei ole, niin sekin huolettaa :p

Mä aion laskea nuo raskausviikot nyt niin, että punktio on 2+0 ja siirto oli 2+3. Kyllä se sitten muuttuu tai tarkentuu ultrassa =)

Pikkuperho ja pallero 4+2 :heart:
 
Riksu ja Paiju: Mä oikein kuulostelen, että olisiko kuvotusta havaittavissa, kun olen yleensä niin haju- ja yökötysherkkä. Vielä en kyllä ole keksimälläkään saanut pahoinvointia. :LOL:

Paiju: Mulla myös käy mielessä tuo pelko että olisi torveen kiinnittynyt. Toivottavasti en tätä mahdollisuutta sinne kesäkuun alkuun asti mieti.

Riksu: Mä ajattelin soittaa neuvolaan ensi viikolla ja kertoa tulevasta asiakkuudesta. Ajattelin, että voisi varata ajoissa ajan jos on vaikka kesäruuhkaa. Tai ehkä mä jotenkin haluan tehdä virallista tästä raskaanaolosta. Luin kaupungin sivuilta että pitäisi ilmoittaa mahdollisimman pian. Tämähän voi vaihdella kaupungittain.

Ruokavaliosta: Mä olen lueskellut noita ruokavaliojuttuja ja noudatankin jo. Eilen uskalsin ottaa lounaalla paahtopaistia joka oli punaviinikastikkeessa. Otin mahdollisimman "kuivat" palat ja söin kastiketta mahdollisimman vähän. Mietin että olen niin alussa ettei siitä ole haittaa. Tulen siis luultavammin olemaan "nipotarkka" ruokavaliosta. Iloitsin siitä että parin viikon päästä on sitten hyötyä foolihapoista joita olen syönyt viime kesästä asti.. Olin jossain vaiheessa vähän turhautunut kun kävin aina hakemassa uuden paketin apteekista, mutta raskautuminen uupui. Nyt palkitaan kärsivällisyys.:LOL: Mulla riittää niitä foolihappotabletteja vielä 15 päiväksi ja sen jälkeen ajattelin alkaa syödä raskausajan monivitamiinia. Kahvia juon yhden kupin aamulla ja toivon että sekin alkaisi mua kuvottamaan. Olen ennen juonut tosi paljon kahvia, joten tuo tuntuu reilulta vähennykseltä. Mä en juo limsoja tai energiajuomia ollenkaan eli ei tarvi miettiä kofeiinimääriä sieltä. Joo, ja rooibos-teetä juon sitten kahvin tilalla muuten. Tärkeimpänä ajattelin välttää niitä kiellettyjä kaloja ja pyrin siihen että syön nyt kalaa kaksi kertaa viikossa. Sen lisäksi enemmän hedelmiä ja kasviksia. Olen kyllä tähänkin asti syönyt ihan riittämiin, mutta aina voi lisätä. Mulla toimii sellainen että kuorin valmiiksi esim 8 porkkanaa ja laitan ne jääkaappiin kippoon jossa on vettä. Illalla kun käy jääkaapilla niin ne tarttuu kivasti mukaan ja kestää syötävänä vielä seuraavaan päivään.

Vatsasta: Mulla myös aina yhtäkkiä juilaisee vatsasta. Mulla on ollut kivuntunnetta molemmilla puolilla, mutta ehkä enemmän oikealla. Välillä kipu tuntuu munasarjojen kohdalla ja välillä nivusissa. Aina kun kipu tulee niin pelottaa että se on huono merkki. Mietin jo että soittaisinko klinikalle ja kysyisin onko se normaalia. Kipu voi olla monta tuntia poissa ja sitten taas yhtäkkiä tulla hetkeksi. Se on nimenomaan juilintaa ja nippailuja eikä vihlaisua tms.

Turvotus: Oletteko te turvonneita? Mulla on ollut kolmannesta puregonpiikityspäivästä asti vatsa turvonnut ja on edelleen. Eniten se oli ennen punktiota ja heti sen jälkeen, mutta edelleenkin ihan selvästi. Mulle ei mahdu omat housut jalkaan ja eilen sovitin kaksi numeroa liian isoja housuja. Lökötti muuten, muttei mennyt vyötäröltä kiinni. Mulla on nyt resorivyötäröinen hame ja housut käytössä, tunikat ja leggarit sekä ostin yhdet äitiyskaprit jo. Tuntui hölmöltä ostaa, mutten halua mitään puristavaa pallovatsan päälle. Mulla on kyllä muutenkin taipumusta alavatsan turvotteluun joten sikäli tämä ei ole uutta. Mittaluokaltaan kyllä ihan eriä.

Unetus: Tänään oli pitkästä aikaa päivä etten nukkunut päikkäreitä. Olin kyllä jo tunti sitten nukahtaa sohvalle, mutta yritän vielä hetken sinnitellä.

Pikkuperho: Käytän kanssa samaa laskutapaa.

Huomenna alkaa viikko 5. :)
 
Mulla ekassa raskaudessaoli tosi kovia kipuja rv 4-6. Olin ihan varma et on kohdunulkoinen mut eipäs sit ollutkaan! Nyt tuntuu vihlaisuja ja painontunnetta.

Mua kans pelottaa varata se ultra, mut huomenna aion sen tehdä (sen jälkeen kun olen kuullut hcg arvon). Neuvolan varaan sit jos ultrassa kaikki on hyvin.

Mun täytyy kans käydä lukaseen lista kielletyistä ruuista.

Huomiseen!
 
klinikalle soitettu aamulla plussasta..Vielä HCG,kun saan lähetteen ja varasin sitten samalla sinne jo sen varhaisultrankin joka olis 7.6..Lugeja vielä aamuin illoin niin että paketti menee loppuun.
Voi kun kelloja vois siirtää eteenpäin...
 

Yhteistyössä