**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

:heart: :heart: :heart: Odottajat :heart: :heart: :heart:

....................Punktio....Kli............LA.........1.UÄ..........1.Neu.....

Paiju ..............26.4.....VL...........17.1.......31.5...
Nemi77...........26.4.....VL...........17.1.......1.6.......
Tinka-.............26.4.....GRA.........17.1.......2.6.............14.6......
riksu82...........26.4.....OVU.........17.1......28.5..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.......
Pikkuperho.....30.4......AVA.........21.1.......
Illusia76.........30.4......TAYS........21.1......
karmilla..........30.4......FER .........21.1......7.6....
Lapinhullu......30.4.....TAYS/........21.1......
 
Huomenta!

Teki mieli tehdä meistä lista. Onko kaikkien tiedot oikein? Tajusin juuri että me todellakin mennään kaikki yhtä matkaa. Lasketut ajat on niin lähekkäin, että toivottavasti palstaillaan sitten tammikuussa synnärille lähdöstä. :heart:

Yritin soittaa tänään neuvola-aikaa, mutta sain vaihteen tädiltä nimen ja numeron kelle soittaa, ja tämän ihmisen soittoaika on klo 12-13. Vähän kädet tärisi kun soitin. :LOL:

Näin viime yönä unta, että menin johonkin yksityiselle klinikalle ultraan ennen aikojaan ja lääkäri totesi, että alkio on kiinnittynyt niin ylös ja lähelle torvea ettei mahdu ehkä kasvamaan... Sitten siitä otettiin koepala (heheh) ja mulle soitettiin töihin että koepalasta todettiin ettei alkio ole elossa. Tajusin unessa, että se oli unta ja hoin itselleni että tämä on unta... Ihme kyllä aamulla ei ollut paha mieli. Näin se alitajunta näköjään pelkoja käsittelee.

Liikunnasta: Uskaltauduin eilen tanssitunnille ja tuli hyvä mieli. Viimeksihän vuoto alkoi tanssitunnin jälkeen, jotka tietenkin yhdistän nyt toisiinsa. Tuli kyllä hyvä mieli kun menin. Jätin lopputunnin hypyt väliin vaikka ei ilmeisesti vielä edes tarvisi (?). En nyt halua ottaa vaan mitään riskejä. Sen lisäksi olen hyödyntänyt vapaat ja käynyt 1,5h kävelylenkeillä auringossa.
 
Se on 5+0! 5 kuulostaa jo oikealta, 4 viikkoa tuntui siltä että on menkat myöhässä. Nyt se jo kehittelee elimiä siellä, toivottavasti!

Tinka vau, hieno lista! Hurjan näköistä kun on oma nimi listalla, jossa puhutaan odottajista! Vaikka oonkin listalla ekana, niin onneksi Riksu sentään on menossa ekana piinapenkkiin, tai siis ultraan. Vai miten se oli, oliko sulla vielä hcg-mittaus tulossa?
Tinka otan sulta oppia noista ruokavalioista vielä, todellakin haluan syödä vain mitä saa, mutta pitää jotenkin keskittyä etenkin kylässä kun tarjotaan aika monimutkaisia kotikokkauksia välillä. Mullakin on tullut syötyä foolihappoa jo aika tovi..

Nemi kiitos kun kyselet allergialääkkeistä!
Karmilla koska se hcg on?

Pikkuperho ja Riksu kiitos selventävistä mahan tuntokartan kuvauksista. Kyllä ne välillä auttaa. Vaikka eilen olin taas vaihteeksi hermona, kun kävellessä tuli sellainen mahakipu, että piti istua vartti ennen kuin voi jatkaa, ja illalla nukkumaan mennessä tuli vielä toinen samanlainen. No, ei siitä sitten enempää ole seurannut, onneksi. Iloitsen aamun hyvästä olosta, kun ei vielä tee mieli suolakurkkuja. Ja pikkuperho, ekstra tsemppejä sulle!
 
Kiitos TINKALLE kun teit meille odottajille oman listan.Saan lähetteen klinikalta joka tulee varmaan huomenna.yritän mennä torstaina HCG.hen.Täytyy sanoo että NYT vasta ne PIINAVIIKOT alkoivat ainakin mulla..Onneksi tuo lugejen kanssa läträäminen loppuu kohta, on se ollu niin :eek: :eek: on niin epätodellinen olo, ja miettii että voiko tää TODELLA onnistua "näin helpolla".Mutta katsotaan.Aion pitää raskauden salassa niin pitkään kuin mahdollista.niille kerron jotka tiesivät hoidoistammekin ja niitä ei ole montaa
 
Tänään oli mulla virallinen testipäivä ja selkeää plussaahan se näytti, eikä mitään outoja vuotojakaan ole pariin päivään tullut :) Nyt yritän soittaa Taysiin ja ilmoittaa raskaudesta, mutta siellä tuntuu olevan kiirettä kun kukaan ei vastaa puhelimeen. Yritin ensin oman kaupunkini lapsettomuuspolille, mutta se olikin hoitajan ilmoituksen mukaan jo kesätauolla ja aukeaa elokuussa :eek: Tosi harmi, sillä olisin halunnut tavata hoitavan lääkärini ja kertoa miten on mennyt :|
Kovasti jännittää kyllä eka ultra, en uskalla kertoa kuin yhdelle kaverille plussasta ennen ultraa.
Hänellekin vain siksi, kun tuli kerrottua näistä hoidoista. Eli aikas salamyhkäisesti ollaan hoidoissa oltu.. :whistle:
 
Illusia mainiota, onnittelut kunnon plussasta :)

Karmilla hassua kun sanoit noin, mutta siltä se tuntuu, että jos tästä tammikuuhun asti päästään, niin tulipas se helpolla. Ihmisen mieli on kyllä sopeutuvainen Mutta toisaalta verrattuna neljän vuoden adoptiojonossa odottamiseen (mikä siis meillä oli/on jo laitettu alulle) tämähän tuntuisi ihan uskomattomalta. En muista mikä sulla on tausta? Meillä oli toinen IVF, ihan selittämätöntä lapsettomuutta.
 
Mun/ meidän tausta on lyhykäisyydessään se, että 2v yritystä, clomit ja aukkarissa selvisi että torvet on tukossa.Oli toisaalta helpottavaa että syy löytyi, mutta sitten aloin syyllistämään itseäni.Olen 35 ja mies 40v.Nyt ei auta kun rukoilla että kaikki menis hyvin.2 tyyppiä" on pakkasessa vielä.
 
Heippa!

Illusia: Olin vahingossa kirjoittanut sanan siirto vaikka tarkoitin punktiota. Laskin sun punktion tuosta ilmoittamastasi siirtopäivästä.

Tadaa! Nyt on sitten ensimmäinen neuvolakäynti varattu ja se on 14. kesäkuuta tasan 9+0 päivänä. Tuntuu heti paljon todellisemmalta. Ainakin meidän neuvolassa oli kuulemma kesän ajat jo kovin varattuja!

Mulla on muutama lomapäivä aikaa nauttia keleistä ja kävin taas 1,5 h lenkillä aamupäivällä. Kyllä oli ihanat linnunlaulut ja raikkaat kesätuoksut! Kesken lenkin yhtäkkiä kuvittelin että vuoto on alkanut ja kotiin tullessa totesin että reipasta valkovuotoa vain. Kyllä on hermot piukeella. :LOL:

Ei vieläkään merkkiä pahoinvoinnista. Ruokahalu on sen sijaan muuttunut niin, että heti aamulla on jo nälkä ja pian aamupalan jälkeen tulee kunnon nälkä. Yleensä meen aika myöhäisellä ja kevyellä lounaalla, mutta nyt tekee mieli lämmintä ruokaa jo klo 10.30.
 
HCG 1062! Mun korvaan kuulostaa hyvältä! Mitä mieltä te olette? Silloin oli siis rv4+4.

Ja ultran tosiaan varasin ja se on silloin 28.5 klo.10! Siis oonko mä ekä joka menee ultraan?? Ou-nou! Nyt tuli paineita :)

Mul on naamalla koko ajan semmonen tyhmä virne :LOL: Ihana olo! Pientä huonoa oloa ilmassa toisinaan. Tee ja leikkeleet on ihan yöks! Ja siis mä oon himo teen juoja, ainakin 5-6 isoa kuppia menee päivittäin. Viimeksi raskaus aikana kävi ihan samalla tavalla et eka merkki oli et tee maistu pahalta.

illusia76: Onnea plussasta!

Tinka oli jo varannut neuvolankin! Oho! Mä en viä uskalla...

Riksu ja papu rv5
 
Riksu jee! En kyllä osaa noita hcg:tä arvioida, mutta hyvältä kuulostaa

Tinka ehkä tosiaan pitäisi uskaltaa varata se neuvola lähiaikoina jos kerran noin sanoivat. En nyt kuitenkaan ole koko kesäkuun menoja suunnitellut niin, että pääsee neuvolaan ihan koska vaan..

Karmilla hyvä että on selkeä syy, johon on hoito!! Älä turhaan syyllistä, voi paremmin nauttia raskaudesta . ;) Ollaan muuten samanikäisiä.
 
Heippa! Pääsenkö mukaan piinailuketjuunne? Olen eilen tehnyt plussatestin ensimmäisestä IVF-hoidosta. Alkionsiirto oli 3.5. Punktio ja siirto tehtiin TAYS:ssa, muuten olen hoidossa kotikaupunkini lapsettomuusplk:lla.

Taustaa sen verran, että olen 32-vuotias ja yritys alkoi keväällä 2007. Selittämättömästä lapsettomuudesta on meidän kohdalla kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapinhullu:
Heippa! Pääsenkö mukaan piinailuketjuunne? Olen eilen tehnyt plussatestin ensimmäisestä IVF-hoidosta. Alkionsiirto oli 3.5. Punktio ja siirto tehtiin TAYS:ssa, muuten olen hoidossa kotikaupunkini lapsettomuusplk:lla.

Taustaa sen verran, että olen 32-vuotias ja yritys alkoi keväällä 2007. Selittämättömästä lapsettomuudesta on meidän kohdalla kyse.
Lapinhullu, tervetuloa piinailemaan! Mulla oli myös Taysissa siirto 3.5 ja nyt on jo kolmen testin voimalla plussattu =)
 
Tinkalle kiitos listasta =) mulle voi laittaa klinikan kohdalle AVA. Ilmottelen ultra-ajan sitten, kun sellaisen rohkenen varata. Neuvolaa en varaa ennen ultraa, asutaan pienessä tuppukylässä, joten luulis saavan jonkinlaisen ajan =)

Illusia onnea vahvasta plussasta :flower:

Riksu hyvä tuo hcg-arvo on!! Onnea :flower:

lapinhullu Onnea ja tervetuloa mukaan :flower:

Omaa: Töissä selkä väsyy ihan mielettömän nopeesti nyt, mulla on vähä huonokuntonen selkä muutenkin, mutta nyt se tulee extrakipeeksi tosi nopeeta (teen rankkaa keittiötyötä ). Välillä luulin tänään jo, että vuoto alkaa, kun särki niin selkää, mutta taisi olla vaan rasituskipuja. Nyt väsyttää niin, että voisin suorin vartaloin kaatua sängylle =) Mulla olis ollu täksi päiväksi lähete hcg-kokeeseen, mutta en päässyt töiltäni. Meen sitten vaikka keskiviikkona, ei se oo niin päivän päälle. Mielummin olisin ilman koko verikoetta, kun ei se mitään takaa, mutta pakko saada arvot paperille, jos sattuis huonosti käymään. Toivottavasti ei käy. Olen koittanut saada itseäni rauhoittumaan hieman B)

Vitamiineista mä aloin (taas kerran) syömään multitabs raskausmonivitaa ja e-vitamiinia tossa pari kuukautta sitten. E-vitamiinin jätin tärpin tullessa pois ja lisäsin monivita-annosta, otan nyt 2 tabl. päivässä. Yli 2kk sitten lopetin myös tupakoinnin ja aloitin tipattoman kauden, eikä oo tippaakaan tehny mieli kumpaakaan pahetta :p Kahvia juon vajaa pari kuppia päivässä. Ennen join tosi paljon, mutta savuttomuuden myötä sekin on vähentynyt kuin itsestään.
Nyt olen tyytyväinen, että tuo tipaton kausi sattui juuri nyt ja olen siitä pitänyt paljon mölyä. Nyt kukaan ei suuremmin ihmettele juomattomuuttani B)
 
Kai sitä täytyy uskaltautua mukaan...
Eli samoissa mennään ja jänniä aikoja elellään. Nemin, Karmillan ja Illusian kanssa kirjoiteltiinkin tuolla "eka ivf" -ketjussa.
Punktio oli 26.4. ja siirto 28.4. Plussa testi CB:n digitaalisella 11.5., jolloin "raskaana" ja viikkoja 2-3. Sen jälkeen en oo testaillu. Vuotoja tai kipuja ei oo ollu koko aikana... *koputtaa puuta*
Eka ultra 2.6. Jännittää montako kyytiläistä on, kun kaksi siirrettiin....
Mulla ollu koko ajan testin jälkeen hirveä keskenmenon pelko ja mietin kuumeisesti miten sais selville onko kaikki kunnossa.

Kivaa kun meitä on monta samassa tahdissa. Tsempit! =)
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista :)

Verna, mulla on myös tänään iskenyt pelko siitä, että menee heti kesken. Mulla on yksi keskenmeno puolentoista vuoden takaa, melko varhainen sellainen. Jos vaikka testailisi muutaman päivän välein ja katsoisi, vahvistuuko viiva.

Allergialääkkeistä sen verran, että koivuallergikkona kysäsin tänään TAYS:iin soitellessani, mitä lääkettä voi käyttää. Vastaus oli, että tableteista kauan markkinoilla olleita (esim. Zyrtec), jos on pakko jotain käyttää. Ilmeisesti nenäsumutetta ja silmätippoja voi käytellä vapaammin.

Illanjatkoja kaikille!
 
Tinka- Kiitos ihanasta listasta. Hui, kun tosiaan jännään nähdä oma nimi siellä =) En muuten ole vielä varannu ekaa neuvolaa, oisko tullu jonku toisen aika mun kohdalle? En ole vielä uskaltanut varata aikaa vielä... No mulla alkaa kesäkuun alussa kesäloma, joten pääsen neuvolaan milloin vaan. Mulla ei ole maha varsinaisesti turvonnu, ehkä ihan vähän. Rinnat on kyllä tosi kipeet ja vähän turvonneet. Mun äiti oli nähnyt unta, jossa oli ollut kaksi vauvaa (saapas nähdä onko enneuni :heart: :heart: ).

illusia76 Ihanaa, että tuli vahva plussa :heart: Hmm aloin kyllä miettiä minäkin, et pitäsköhän yrittää kuitenki varata neuvola-aikaa? Onkohan niitä kesätaukoja tosiaan?

riksu En osaa sanoa sun hcg-arvosta muuta kuin, että hienolta kuulostaa :D

lapinhullu Tervetuloa :flower:

verna tervetuloa sullekin :flower: Samoissa mennään. Muakin jännittää onko molemmat tarranneet kiinni vai toinen vain... Ekaan ultraan asti pitää jännittää...

paiju Mulle lääkäri antoi reseptin nenäsumutteeseen ja silmätippoihin. Sanoi, että suun kautta otettavia ei suositella (paitsi pakkotilanteessa jotain). Tableteista ja niiden vaikutuksista ei ole vielä niin paljon ja pitemmän ajan kokemuksia. No, kyllä minä pärjään ilman tabuja. Mitä sitä ei pienen / pienten eteen tekis :heart:

Kyselin lääkäriltä tänään, et onko ivf hoidoissa riskiä kohdunulkoisesta. Sanoi, että on mutta se on pienempi kuin normaaliraskaudessa. Sanoi, että toispuoleiset kivut voivat olla ihan normaaleja ja keltarauhanen voi siellä kipuilla. Jotenkin itelläkin vähän huolestuttaa (vaikka olenkin iloinen) onko masussa kaikki hyvin?! Voi kun tää aika ennen ekaa ultraa menis nopeeta!! Varmaan täytyy toinen testi jossain vaiheessa tehdä...
 
Pikkuperho Minäkin kävin tänään ostaan multivita raskausvitamiineja. Olen kyllä syönyt foolihappoa, e- ja d-vitaamineja n. 3kk, mutta täytyy nyt vaihtaa ne tohon multivitaan, kun kaikki kätevästi samassa napissa. Hyvä, että olet saanut itsesi hieman rauhoittumaan =)

Tsempit kaikille ja pidetään peukkuja, että jännitetään kaikki yhdessä joulu-tammikuussa synnärille lähtöä (hui jännittää jo koko ajatus :) )!
 
Tervetuloa uusille plussanneille!

Kipuilusta vielä sanoisin, et tosiaan mulla oli tosi kovia kipuja viimeks ja lääkärikin jo aikaisti ultraa, kun ajateltiin et on kohdunulkoinen, MUTTA ei ollut ja kaikki oli silloin oikein hyvin. Et voimakkaat kivutkaan ei vielä tarkoita mitään pahaa välttämättä!
 
Tervetuloa mukaan Lapinhullu ja Verna! Mukavaa kun jännäilijät lisääntyy ja vielä niin samoissa mennään. :)

Nemi: Sorry, se neuvola piti tulla mun kohdalle. En ihan vielä hallitse tätä listausta.. :ashamed: Kiitos noista allergialääketiedoista. Onneksi mun allergiakuuri loppui jo vaikka luotankin että lapsettomuuslääkäri on ollut ajan tasalla määrätessään histeciä.
 
Noista toispuoleisista vatsakivuista..kaverillani oli alkuraskaudessa 5+ jotain tosi kovaa kipua oikean munasarjan kohdalla ja sitten kun ultrattiin niin kaikki oli hyvin ja se oli keltarauhanen joka aiheutti kipua. Lääkäri sanoi, että se keltarauhanen voi kipuilla jopa 3 kuukautta, eli toispuoleinen kipu on todennäköisesti tuosta johtuvaa :)

Äsken soitin itselleni ultra-ajan, jonka sain 8.6. Eli kolme viikkoa pitää kärvistellä :p Ei tätä usko, ennen kuin näkee ultrassa sydämen sykkivän.

Ollaan kaikki niin samoissa menossa, että laitettaisko OIREPINO? Mulla oireita HYVIN vähän ja se hieman mietityttää.. eli mulla:

-painon tunne alavatsalla
-nännit tosi herkät
-etovaa oloa, kaikki makea etoo ja kalanhaju -yöks :$
 
Sain soitettua klinikalle ja ilmotettua tuloksen. Olin vähän liiankin hillitty eikä hoitajakaan siinä uskaltanut sen suuremmin sitten riemuita :LOL: Mulle laskettiin lugesteronien päättymispäivä ja se on vasta ihan kesäkuun lopussa. Noh, miehellä saa kasvaa kupla ottassa.. ei pahemmin tee mieli mitään kanssakäymistä, kun valkeita palluroita valuu ulos pitkin päivää :p ja ennen hoitoakin tuo sai jo olla ilman. Kyllä mä olen nyt taas kamala vaimo :x

Koitan varata sitä ultraa nyt viikolle 7+, jos saisin ilta-aikaa, kun töistä ei ole mahdollista päästä aikaisemmin juuri sillä viikolla, tyypillistä. Mutta toisaalta.. ei mulla mitään hätää ole sen ultran kanssa, ehtiihän sen B) Jos "huonosti" käy, niin pääsen sinne vasta kun viikkoja on jo 8+3 tai enemmän. Saa nähdä.

Oireista
- jatkuva tunne alamahalla, välillä pieni menkkapoltto, välillä ei mitään
- selkä tosi väsynyt pitkistä seisomajaksoista
- tissit suuremmat, eivät kovin arat tällähetkellä, ainoastaan sivuilta kipeät
- Sydämentykyttely on lisääntynyt, jopa levossa
- hengästyn todella helposti ja äkillinen kumartuminen huimaa

Etomista ei ole nyt pariin päivään ollutkaan ja sekös huolestuttaa tietysti. Vaikka koitan järkeillä, että niitä oireita tulee ja menee.
 

Yhteistyössä