Kiitos tervetulotoivotuksista! Onpas mukavaa kun meitä on täällä monta yhtä aikaa jatkamassa piinailua =)
Tarantella kyseli meidän taustasta. Mulla on todella vaikea endometrioosi. Takana on nyt 5 hoitoa (yksi epäonnistunut IVF+neljä ICSI:ä), kolmannesta hoidosta syntyi kohta nelivuotias esikoinen ja nyt sitten tästä viidennestä suureksi yllätyksekseni plussasin. Leikkauksia on myös noiden hoitojen välissä tehty, munasarjakudosta ei ole jäljellä kuin pieni nokare. Mutta se näyttää riittäneen sekä tuon esikoisen saamiseen että myös tähän uuteen raskauteen.
Meillä ei ollut tarkoitus enää lähteä uuteen hoitoon, mutta mies sai houkuteltua vielä kokeilemaan onnea yksityiselle yhden kerran ja tässä sitä nyt sitten ollaan...
Toivorikas: Mie näin lääkäriäni veritestin yhteydessä ja hän päätti alentaa lugesteronin määrää (800 mg:sta 400 mg:aan). Hän kertoi, että luget hyvin usein aiheuttaa tuhruttelua ja mulla tuon lääkemäärän laskemisen myötä on huomattavasti vähentynyt. Alun perin ohjeena oli, että lopetan luget raskaustestiin, mutta lääkäri mietti että josko kuitenkin vielä sinne ekaan ultraan asti jatkettaisiin. Mulla menee nyt lisäksi vielä Progynova (estrogeeni), kortisoni sekä miniasperiini ja näitä ainakin sinne kolmen viikon päähän jatkan. Sehän on kyllä hyvin klinikkakohtaista, että mihin asti noita tukilääkityksiä käytetään. Mulle lääkäri selitti, että tutkimusten mukaan plussatestiin jälkeen käytetystä keltarauhastukilääkityksestä ei ole ollut mitään todistettua hyötyä, mutta ei siitä haittaakaan ole. Ja nyt mulle sitä kuitenkin jatkettiin vähän niin kuin varmuuden vuoksi.
Mie taidan jättää nyt testaamisen, kun alkaa olla noita pissitikkuja joka paikka väärällään.
On mulla vielä yksi jemelissä, mutta jääköön hetkeksi vielä kaappiin. Kävin kuitenkin siinä veritestissä ja olin sen mukaan tukevasti raskaana, joten pitää nyt sitten ainakin kovasti yrittää uskoa siihen.
Mie lasken viikot punktio/hedelmöityspäivästä (sehän on mun käsityksen mukaan sama), eli nyt olisi 4+2 menossa.