**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Voi ihanaa Maitoparta, että vihdoin pääsit sinne kaaauan odotettuun ultraan ja kaikki oli hyvin :D
Meillä Keski-Suomessa myös tuo NP-ultra on viimeistään 13+6, mutta verikokeet taas pitää ottaa viimeistään 11+6 eli meillä niitä ei oteta samaan aikaan vaan labrassa käydään antaa verinäytteet jo pari viikkoa aiemmin (jos siis näitä seuloja haluaa, me ei haluta, joten mennään vaan ihan perusultraan ilman verikokeita ja niskaturvotusmittauksia). Eli liittyiskö sitten tuo Turun erilainen takaraja siihen, jos teillä otetaan verikokeet samalla?

Isot onnittelut kaikille uusille plussanneille!! Ja iso määrä tsemppiä jokaiselle :)
Tää voi olla meillä tulee verikoe jotain 9+6 ja niskapoimu 12+4 ja ne yhdistetään mutta siis takaraja niskapoimuun on 13+6 täällä.
 
Haalean, himmeä plussa aamulla dippailtu dpo12..testinä 25mIU/ml
..vielä olisi pari päivää kierron loppuun jos luteaaliavaihe se vakio 16vrk..

Pelko on kova, kestääkö matkassa pikkinen?..vai onko kemiallinen, niin kuin elokuussa:|

Ultraan pääsisin tarvittaessa jo rv6+0..mutta koettaisin kyllä muutaman päivän yli jaksaa siitä vielä..voipi olla, etten jaksaisi:whistle:..käyn ainahin HCG:n määrityksessä jos plussa ti-ke vahventunut.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Maitoparralle! Tosi ihanaa! :heart:Nyt sitten voisit sinäkin siirtyä tuonne odotuspuolelle syksyn 2010 hoidoista plussanneisiin. Tosin en ole itsekään kauheasti viime viikkoina jaksanut kirjoitella, olen siis niin kuitti iltaisin, että oksat pois. |O Tulee vaan torkuttua tuolla sängyllä uutisia tai Emmerdalea katsellessa.. Ja sitten kun herää, niin on aivan pihalla.

Onnittelut myös muille plussanneille! :flower:Tuntuu, että tän syksyn hoidot ovat tuottaneet varsin hyvin satoa!
 
Täällä on tänään päivystyksessä kävästy ja sen myötä ultrassa, verta rupes yhtäkkiä vuotaan...ultrassa kaikki ok, eikä verenvuodolle pikasessa ultrauksessa syytä selvinny. Munasarjat hyperitilassa. Vuoto loppu ultrassa, mutta illalla tänään tuli sit jonku verran taas ja tummempaa....että saapa nähä, pelonsekasin tuntein ootellaan :(
Anteeksi omanapasuus.
 
Nostanpa tätä pinoa vähän kun voin - uskomatonta mutta totta - itse tänne nyt kirjoitella. Tulkaapa ihmeessä mukaan Ninea, Minttuska ja Viu myös jotka kympin hoitojen ketjussa olette viime aikoina plussanneet! Itsellä siis ekat viivat testiin eilen aamulla, sitten illalla CB:n digiin raskaana. Tänään aamulla (klo 4, en saanut unta) CB:n normitestiin tuli plussa ennenkuin kontrolliviiva tuli näkyviin ja CB:n viikkonäyttöön "raskaana 1-2". Eli kait sitä voi uskoa että raskaana ollaan ja HCG on nousussa. Huomenna veritesti naikkarilla, toivon ja uskon että lukema on ok ja pääsen sitten odottelemaan varhaisultraa. Aion kovasti yrittää nyt olla onnellinen ja nauttia tästä tilanteesta kun en ikinä ennen ole plussaa saanut. Tietenkin paljon voi mennä vikaan mutta aion murehtia ongelmia sitten jos ne ilmenevät, en ennenaikaisesti....

katso liitettä 11542
 
Viimeksi muokattu:
Toivorikas :flower: :kiss: onnittelut!!! Ihania uutisia! Kävin kurkkimassa tuolta kympin hoidosta että sullahan oli vasta pp 10 ja kun noin vahva plussa pärähti jo nyt, niin eiköhän veritesti oo ihan läpihuutojuttu!

Tervetuloa te kaikki plussanneet myös tuonne odotuspuolen syksyn hoidoista plussanneiden pinoon vaikka heti tai sitten kun siltä tuntuu!
 
Vielä kerran onnea Toivorikas :heart:. Näyttää erittäin hyvältä! :D

Täällä alkaa flunssa vähän helpottaan. Nyt mulla on jopa makuaisti! Nokkakaan ei ole enää niin tukossa. Eilen illalla ja aamulla huomasin, että kun alkaa flunssaoireet hellittään, on lievää äklötystä ilmassa. Ei harmita ollenkaan :D.

Ninea rv 5+0
 
Vähän päivitystä: täällä sitä istutaan ja hermoillaan. Eilen alkoi tuhru iltapäivällä. Testit näyttää edelleen ehkä jopa hieman vahvenevaa plussaa. Vuoto tai oikeastaan tuhru ei ole runsastunut, sitä ei periaatteessa edes tule phs:aan. Että olen toiveikas mutta samalla yritän olla realisti. Kävin siis aamulla verikokeessa ja hoitaja soittaa klo 12 ja 15 välillä.... Mä olen muuten tehnyt kaikenmerkkisiä testejä nyt ja paljon ja olen tullut siihen tulokseen että predictor on todella huono testi. Äsken tein first signalin johon tuli vahva viiva (ei vielä kontrolliviivan vahvuinen, mutta vahva), CB:n tavalliseen tuli plussa heti ja predictoriin pitkän ajan päästä tuskin huomattava viiva. Ja senhän pitäisi olla tosi herkkä. Ja pah, sanon minä.
 
Viu
Toivorikas hurjasti onnea ja jaksamista tuhruilun kanssa :hug:
Miksi ihmeessä tämän onnen pitää olla niin haurasta, että koko ajan pelottaa. Mulla on välillä hurjia pelkotiloja ja juoksen vessaan katsomaan, onko koko homma jo housussa. Mulla on myös kuuden vuoden takainen kohdunulkoinen luomuraskaus kummittelemassa, joten pelottaa että tämä ei edes ole totta. Tänään on jotenkin paniikkipäivä, olen välillä osannut olla onnellinenkin. Ja aika - se matelee!

Hurjasti mulla ei oireita ole, tissit on älyttömän kipeät, mutta oli jo ennen siirtoa, väsyttää kovasti, kylmä puistattaa, mahaa nippailee ja hieman kuvotusaaltoja. Noi mahatuntemukset mua lähinnä pelottaa, muut oireet voi kai laittaa lugejen piikkiin. Ne mulla menee ainakin ultraan asti annoksella 3X200. Varhaisultra on varattu kahden viikon päähän. Voi jospa jospa siellä sykkisi ainakin yksi pieni sydän :heart:

Viu 4+5
 
Moikka Viu! Joo, on tää aikamoista. Mulla kans sellainen painontunne alavatsassa ja hieman särkee välillä. En tiedä onko normaalia kun en oo ikinä ennen ollut raskaana. Huoh. Tissit mullakin alkaa olla kipeet, mulla ei ollu aikasemmin. Tuhrua tulee välillä, välillä ei. Taidan mennä pariin paniikki HCG-mittaukseen ja johonki supervarhaisultraan :LOL:. En siis voi itelleni mitään.
 
toivorikas ONNITTELUT plussasta! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette turvallisesti maaliin asti nyytin kera, ihanaa! :heart:

Paljon onnea myös muille plussanneille, pitkää pinnaa sekä rutkasti tsemiä odotukseen! Tie on pitkä ja kivinen tästä eteenkin päin, mutta palkinto odottaa sitten määränpäässään :)

Onnea kymppikerhon plussanneista toivottelee Sannis & surprise rv39+4
 
Mukaan liittyy myös 25.10(pp 10) ja 31.10(pp16) plussannut =) Punktio oli 13.10 ja nelisoluinen alkio siirrettiin 15.10. Vaikee uskoo todeksi 5-vuoden yrittämisen ja ekan icsi-tuoresiirron jälkeen. Ultraamaan pääsis 24.11. Siihen asti jännitellen. :rolleyes:

Tarantella 4+6
 
toivorikas Ihan mielettömästi onnea!!!! :hug: =) Mie oon siun puolesta tosi onnellinen, kuten muidenkin, mutta jotenkin siun plussa oli erityisen odotettu, ko oot meitä täällä tsempannut, päivitellyt ahkerasti listoja ja jaksanut kahlata päättäväisesti eteenpäin. Jokainen meistä on todella ansainnut plussan ja nyytin kotio. Tässä todella esimerkki, että lopussa kiitos seisoo. =) Paljon on toki mutkia edessä, kuten tuo tuhru siulla, mutta onneksi usein ne ovat harmittomia, vaikka hyvin peloittavia asioita.... Pitää vain koettaa uskoa, että plussa kestää ja ekat 12vkoa sujuu hyvin. Kovasti onnea odotukseen! Aivan mahtavaa!

Onnentoivotuksia myös muille! Pitäkää hyvää huolta itsestänne ja kultahipusta(hipuista) masussanne. Lepoa, ruokaa ja rakkautta, siinä resepti, jolla pääsee pahimpien oireiden yli. =)

Täällä menee edelleen kivasti ( mitä nyt jotain pientä välillä, mut ei vakavia toistaiseksi ) ja aika nopeasti nuo viikot lopulta kuluu ja maaliviiva alkaa olla lähempänä ja lähempänä....

Taustatsemppailija Nonna ja sukeltajat 23+1
 
Moi,

Mahtuisiko tähän pinkkaan uusi mukaan? Vielä ei uskalla tästä alkaneesta raskaudesta hehkuttaa, mutta vertaistukea kaipailisin kovasti. Haalean haamun testailin jo pp 9, kun pienestä tuhrusta säikähtäneenä tein testin. Testejä on kulunut ja viivat vahvistuneet viime päivinä, eilen kävin kuitenkin klinikalla vielä veritestissä. Tänään tuli sitten ihana onnittelupuhelu =) Varovaisesti mennään päivä kerrallaan, onneksi tuo tuhruilu näyttäisi nyt lakanneen kun vähennettiin lääkärin määräyksestä lugeannostus puoleen.

Onnea ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
Paljon onnea toivorikas :heart:! Uskon todella että kaikkia "meitä kivisentienkulkijoita" onnistaa loppujen lopuksi :)

Itse en ole vieläkään uskaltanut siirtyä tonne 2010 hoidoista plussanneihin, taustalta vaan kaikkia seuraillut ja hengessä mukana ollut :)

Maanantaina olisi minulla seulontaultra (12vk), kamalasti jännittää :|
 
Tervetuloa Tarantella ja Paratiisilintu. Siis sullako on vähentynyt tuhru kun vähensit lugeja? Mulle nimittäin hoitaja sanoi että saan lopettaa luget kokonaan mutta en tiedä uskallanko. Mut jos ne vaikuttaa tohon tuhruun niin sitten tietty vois.... Prkl kun tää on vaikeeta kun ei tiedä mistään mitään....
 
Jees, meitähän on paljon ihan samoissa vaiheissa :).

Uskon, että Toivorikkaan tuhruilu pysyy aisoissa, ja kaikki sujuu hyvin =).

Mulla on myös sama luge annostus kuin Viulla. Varhaisultraan asti ainakin mennään 3 x 200mg annostuksella. Lääkärin mukaan, kun on keskenmenotaustaa, niin jatketaan lääkitystä. Täällä myös vielä 2 viikkoo ultraan. Oishan sen periaatteessa voinut ottaa jo ensi viikolle, mutta jos sitä jaksais odottaa, niin 7+ näkyisi jo vähän enemmän. Niin ja neuvola-ajankin jo varasin, hui :O :D.

Tissit on vähän arat, lähinnä sivuilta. Äklötystä tänäänkin havaittu, tälläkin hetkellä. Jee :D.

Ninea rv 5+1

Muoks. Vielä pakko kommentoida testaamisesta. Eilen piti tehdä parin tunnin pidättelyn jälkeen vahvat tuplaviivat netin halpatestiin ja clearbluen viikkonäytölliseen digitestiin "raskaana 3+" lukemat. Jospa tämä testailu nyt riittäisi mun osalta :LOL:.
 
Viimeksi muokattu:
Viu
Kiva kun meitä on täällä niin monta. Heippa vaan kaikille!

Mulla on ultra jo rv 6+4 varattu, ja mietin tuossa, että onkohan se liian aikaisin... mahtaakohan sydänäänet silloin näkyä? Olen toisaalta tosi malttamaton, mutta kauheeta olis, jos joutuisi säikähtämään turhaan. Klinikalta ehdottivat tuota aikaa.

Toivorikas mie olen ainakin lukenut jostain, että lugejen annostusta muuttamalla tuhruilu voi loppua, kun nehän voi ihan paketinkin mukaan aiheuttaa tiputtelua. Jännä että niistä on niin eri ohjeet, toiset lopettaa plussaan ja toiset työntää niitä sinne mihin ei päivä paista kolmesti päivässä hamaan tulevaisuuteen ;)

Mulla on Ninea varattuna cb:n viikkonäyttötesti, en ole ennen sitä vielä tehnyt, mutta huomenaamulla aion kokeilla. Toivottavasti tulis viikkoja vastaava lukema, hui. Paremman puutteessa tein tänään ovitestin, kun niitä oli kaapissa, vahva viiva tuli niihinkin. Kolme raskaustestiä vasta takana :D

Nyt lähden unille, en ole viikkoon selvinnyt yli yhdeksään, kun nukkumatti vie, mies joutuu joka ilta minua sohvalta siirtelemään.
 
Viu ja Ninea mä kans tänään vielä ajattelin ostaa DB digitestin ja tarkistaa, mahtaako viikkonäyttö kertoa totuuden =)

Lugeista sen verran että käytän myös 3x200mg, käyttö alkoi siirtopäivän aamuna ja jatkuu tähän tietoon ainakin ultraan asti, joka rv8+0 ja alkio 6+0. Syytä en tiedä, kohdun limakalvo ollu hyvä koko hoitojen ajan, eikä ole keskenmenoja..: /

Viikko siirron jälkeen tuli tosi vähän kolmena päivän ruskeaa limavuotoa=tuhrua, kaksi viikkoa siirrosta tuli pari kertaa pyyhkiessä aivan hennon vaaleenpunasta vuotoa, nyt ei ole sen jälkeen tullut mitään..:eek: kyllä jänskää aina noi veskissä käynnit..

Mistä olette alkaneet laskea raskausviikot? Minä menkoista..

Tarantella83 5+0
 
Moi Tarantella ja muut: Käsittääkseni raskausviikot lasketaan punktiosta, joka on 2+0, vai olenko kuutamolla? Eli mulla olis 4+1 nyt. Tänään soitan sille lääkärille jonka hoidossa oltiin Felicitaksessa viime vuonna 2 x ICSI ja kysyn tästä tuhrusta, pyydän pari lähetettä HCG:n seurantaan ja ehkä ultran ensi viikolle tai seuraavalle. Lisäksi mulla on kysymistä mun lääkityksestä, mulla kun on käytössä jo ihan normisti verenpainelääkkeet ja tyroksiini, lisäksi tässä hoitokierrossa kortisoni ja minidisperiini. Mulla on myös ollut laskimotukos muutama vuosi sitten joten klexaneakin joskus väläyteltiin jos raskaaksi tulen. Huoh, niin paljon kaikkea. Tuhru on onneksi vähän vähentymään päin ja testit edelleen vahvenevaa plussaa.... Silti ihan älytön stressi. Mulla tuli muuten eilen aamulla CB:n viikkonäytölliseen 1-2 mutta sitten illalla tuli jo 2-3. Eli edistystä =). Oireita on kyllä tosi vähän mutta toisaalta viikkojakin on tosi vähän että ehkä ihan normaalia?
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! Onpas mukavaa kun meitä on täällä monta yhtä aikaa jatkamassa piinailua =)

Tarantella kyseli meidän taustasta. Mulla on todella vaikea endometrioosi. Takana on nyt 5 hoitoa (yksi epäonnistunut IVF+neljä ICSI:ä), kolmannesta hoidosta syntyi kohta nelivuotias esikoinen ja nyt sitten tästä viidennestä suureksi yllätyksekseni plussasin. Leikkauksia on myös noiden hoitojen välissä tehty, munasarjakudosta ei ole jäljellä kuin pieni nokare. Mutta se näyttää riittäneen sekä tuon esikoisen saamiseen että myös tähän uuteen raskauteen.:p Meillä ei ollut tarkoitus enää lähteä uuteen hoitoon, mutta mies sai houkuteltua vielä kokeilemaan onnea yksityiselle yhden kerran ja tässä sitä nyt sitten ollaan...

Toivorikas: Mie näin lääkäriäni veritestin yhteydessä ja hän päätti alentaa lugesteronin määrää (800 mg:sta 400 mg:aan). Hän kertoi, että luget hyvin usein aiheuttaa tuhruttelua ja mulla tuon lääkemäärän laskemisen myötä on huomattavasti vähentynyt. Alun perin ohjeena oli, että lopetan luget raskaustestiin, mutta lääkäri mietti että josko kuitenkin vielä sinne ekaan ultraan asti jatkettaisiin. Mulla menee nyt lisäksi vielä Progynova (estrogeeni), kortisoni sekä miniasperiini ja näitä ainakin sinne kolmen viikon päähän jatkan. Sehän on kyllä hyvin klinikkakohtaista, että mihin asti noita tukilääkityksiä käytetään. Mulle lääkäri selitti, että tutkimusten mukaan plussatestiin jälkeen käytetystä keltarauhastukilääkityksestä ei ole ollut mitään todistettua hyötyä, mutta ei siitä haittaakaan ole. Ja nyt mulle sitä kuitenkin jatkettiin vähän niin kuin varmuuden vuoksi.

Mie taidan jättää nyt testaamisen, kun alkaa olla noita pissitikkuja joka paikka väärällään.:rolleyes: On mulla vielä yksi jemelissä, mutta jääköön hetkeksi vielä kaappiin. Kävin kuitenkin siinä veritestissä ja olin sen mukaan tukevasti raskaana, joten pitää nyt sitten ainakin kovasti yrittää uskoa siihen.

Mie lasken viikot punktio/hedelmöityspäivästä (sehän on mun käsityksen mukaan sama), eli nyt olisi 4+2 menossa.
 
No niin..tuli sitten testi tehtyä 2-3h pidätyksellä CB:n digitestillä ja tulos oli siis raskaana 2-3:D Eli puntiosta olis nyt 3+0 ja siirrosta 2+5, eli eiköhän tuo paikkansa pidä..Taidan vielä loppuviikosta testata uudestaan, että varmasti on hcg nousussa...ai miten niin epäluulonen :rolleyes:

Onko teil ollu yleinen käytäntö toi veritesti? mää en päässy omaan tk:hon, vaiks yritin vinkua..taitaa olla kalliita testejä, ku terkka sano että ku pitäis tehdä seuranta koekin vielä sitten uudestaan...toivotti tervetulleeksi sitten, kun ekassa ultrassa oon klinikalla käyny. : / Eikä mulle kyllä klinikaltakaan kerrottu mitään testistä,höh! :confused:
 

Yhteistyössä