**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Viu
Laskemisesta: Kun soitin klinikalle plussatestistä pp 14, laskivat minulle viikot hedelmöittymispäivästä, eli punktion jälkeisestä päivästä, joka oli 2+0. Punktio mulla oli 13.10 ja siirto 15.10, klinikan logiikan mukaisesti viikot olis tänään 4+6, huomenna käynnistyisi viikko 5. Tein tänä aamuna CB:n viikkotestin ekaa kertaa ja tulos oli raskaana 3+, joka indikoisi, että raskausviikot on yli viisi. Hmmm... ei kai tuo huonokaan merkki ole...
 
Viu
^No ainakin siinä testissä sanottiin, että jos haluaa sen viikkonäytön olevan tarkka, on käytettävä aamupisua. Mulla oli pp 14 kotitestissä lähes kontrolliviivan vahvuinen viiva ja olen ollut aika huonovointinen. Meille siirrettiin kaksi alkiota ja ollaan vähän fiilistelty kaksosia, vaikka se onkin aika hurjaa. Monikkoraskauksissahan arvot on korkeammalla. Voi kun siellä nyt olis kaikki hyvin, olipa yksi tai kaksi. Masua vihloo välillä ilkeästi.

Mut hei ihanaa Tarantella, että mennään ihan yhtä matkaa!
 
Joo, lukasin tossa ohjeet vähän näin jälkikäteen, ja niinhän siinä sanottiin, että 92%:n varmuus aamu pisusta..mä tein ekan cbplussa/miinus-testillä pp10, ku säikähdin ruskeahtavaa limaista vuoto..ja sit oon varmistellu sitä säännöllisesti tähän päivään asti ;) toivotaan, että molemmilla masuissa kaikki hyvin =) Oliko minkä laatuisia alkiota? meillä nelisoluinen II-luokkalainen..
Mulla kans masua meinaa vihloo välillä tosi ikävästi..
 
Viu
Meillä oli nelisoluinen I-luokkalainen ja kolmisoluinen II-luokkalainen ja luin et naistenklinikan tekemän tilaston mukaan tämmösillä soluilla olis 37% mahdollisuus raskautua ja 9%mahdollisuus saada tuplat. Meillä oli siis ensimmäinen hoito.

Mulla ei ole tullut missään vaiheessa vielä pisaraakaan mitään tuhrua ja olen jo lukenut niin monesta paikasta, että se on täysin normaalia, että alan miettiä, onko täydellinen tuhruttomuus jotenkin EPÄNORMAALIA :eek:
 
Heips! Mä täällä edelleen hermoilen, tuhru on ehkä hieman vähentynyt mutta vielä en uskalla väittää että se on loppunut.... Testeihin tulee edelleen vahvoja plussia, first signaliin tuli äsken päiväpissasta lähes yhtä vahva plussaviiva kuin kontrolliviiva. Joten yritän ajatella että kaikki on hyvin ja HCG jatkaa nousuaan. Tissit ehkä tosiaan hieman kipeät ja mahaa juilii kai jollain tasolla, mutta ehkä sitä vaan kyttää nyt niin paljon. Lämmön mittasin äsken ja se oli 37,3 ja mulla yleensä vähän yli 36, eli kait sekin viittaa raskauteen. Vilunväreitä ei ole. Juttelin eilen felicitaksen lääkärin kanssa ja hän oli sitä mieltä että mulla on ns. valekuukautiset eli vanhaa kohdun limakalvoa vuotelee sieltä nyt kierron mukaan kuukautisten aikaan. Menen huomenna aamulla HCG mittaukseen, tuloksen saan iltapäivällä. Ehkä ensi viikolla taas jos huomenna arvo on ok ja sitten paniikkiultraan 6+0 eli 16.11. silloin lääkäri sanoi että voi jo näkyä jotain.... Mä olen niin paniikissa että oksat pois! Mielelllään ottaisin Viu tuon sinun vuodottoman tilanteen :) Tsemppiä kaikille muillekin, käykää ihmeessä kertomassa omasta tilanteesta, on niin mukava kuulla muiden oireista ja tuntemuksista ja panikoinneista :D

toivorikas ja hermanni 4+2
 
Toivottavasti Toiveikkaan tuhruttelu alkaisi näyttämään loppumisen merkkejä ja veritesti kertoisi oikein hyviä uutisia!:heart:

Mulla ei ole nyt kahteen päivään näkynyt yhtään tuhrua, toivottavasti se älyääkin pysyä nyt poissa. Edelleen joka ikinen kerta pelottaa mennä vessaan... Vaan niinpä tuo oli ekassakin raskaudessa, vaikkei näkynyt mitään merkkejä tuhruista koko aikana.

Oireena on nyt parin viime päivän ajan ollut ihan tajuton väsymys. Osittain johtuu varmaan tässä kaameasta jännittämisestä ja kun se purkautui niin iski uupumus. Vaan voihan tuo olla raskausoirekin:p Etovaa oloa on myös aina aaltomaisesti ollut, mutta onneksi se on mennyt nopeasti ohi. Ja tänään oli kyllä sellainen turvotus alavatsalla, että piti hieraista silmiä kun peilin ohi kävelin. Kuinkahan kauan saan tämän pidettyä salassa tällä menolla...? Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja todella paljon kiinnikkeitä (liimanneet suolet nätisti pieneen pakettiin tuohon vyötärölle), joten luonnostaankin omistan komean pömppiksen. Nyt se vaan oli innostunut pömpöttämään oikein urakalla.

Paratiisilintu 4+3
 
Täälläkin ollaan täysin tuhruttomia. Sama tilanne oli edellisessä raskaudessa np-ultraan asti, jossa todettiin, että kehitys oli pysähtynyt jossakin 7 viikolla (syke ehdittiin nähdä silloin). Mitään ei tullut itsestään ulos, vaan tarvittiin pillereitä avuksi :|.

Mua haluttais ihan hirveästi ultraan jo ensi viikolla. Nyt se on varattuna tasan kahden viikon päähän, kun on rv 7+3. Ens perjantaina olisi rv 6+4 :whistle:. Olisi aivan ihanaa tietää ennen isänpäivää, jos kaikki on kunnossa :heart:.

Toivotaan, että tuhrut pysyvät kaikilla kurissa ja mielellään poissa. Nämä on kyllä melkoisia piinapäiviä, mutta koitetaan jaksaa :).

Ninea rv 5+3
 
Heippa vaan kaikille. Jospa se minäkin uskallan tänne siirtyä kun sain tänään ihka oikean plussan testistä!! <3 Olen lukenut tätä keskustelua paljpon mutta en oo tänne aiemmin uskaltautunut :D Ehkä nyt ois sit se aika tulla.

-Hauveli
 
Viu
Onnea plussasta Hauveli!

Ninea, joko oot toipunut flunssasta? Se taisi nimittäin muuttaa tänne :( Sängyn pohjalla makaan saikulla pää täynnä räkää ja kuumeesta vapisten. Tietenkään meillä ei oo mitään muuta lääkettä kuin buranaa, joten nyt odottelen pitkän päivän miestä kotiin töistä panadol-tuliaisten kanssa. Meiltä on matkaa lähimpään apteekkiin 15 km, joten en viitsi lähteä kuumehorkassa itse ajelemaan. Toivottavasti mahamatkalinen/-laiset ei kärsi mun kurjasta olosta.

Viikotkin vaihtui, eli tänään 5+1
 
Tervetuloa Hauveli! Mikä hoito sulla on pohjalla? Viulle pikaista paranemista, miten Ninea jaksaa? ).( tänään kävin siinä HCG testissä aamulla ja äsken sain tuloksen, se oli 313 eli on noussut juurikin normaalisti kun se tiistaina oli 106. Siis jos sillä logiikalla lasketaan että arvo kaksinkertaistuu kahdessa päivässä. Nyt vierähti yksi kivistä sydämeltä.... Menen vielä ensi viikolla mittauttamaan arvon ja siitä seuraavalla viikolla varhaisvarhaisultraan.
 
Tervetuloa mukaan, Hauveli! Ja Toivorikkaalle onnittelut hienosta HCG:n noususta! Sekä flunssaisille kovasti paranemista!

Mun oli eilen pakko tehdä se viimeinen jäljelle jäänyt testi. :rolleyes: Ja ihan tumma viivahan siihen piirtyi saman tien. Jotenkin tuntuu vieläkin niin kovin epätodelliselta tämä koko homma, mulla on ollut hieman vaikeuksia suhtautua siihen, että olen raskaana. En vain yhtään pysty luottamaan siihen, että kaikki voisi olla hyvin kun tällä kertaa homma kävi todella helposti. : / Tai no helposti ja helposti, rankka hoitohan meillä on jälleen takana, mutta ensimmäiseen onnistumiseen verrattuna tämä oli kyllä ihan erilaista. Sitä kun edelsi pari isoa leikkausta, useita hoitokiertoja, kipua, tuskaa, henkistä painetta, karmiva pelko totaalilapsettomuudesta ja jo osittainen luopuminen toivosta... Nyt ei paljon onnistumispaineita ollut (toiveita tietysti sitäkin enemmän), koska olen joutunut käymään läpi pohjamutia myöten sen tosiseikan, ettei meille kenties ikinä toista ihmettä suoda ja pystyn kyllä olemaan täysin onnellinen ja tyytyväinen tähän jo olemassaolevaan tilanteeseen. Vaan kuinkas sitten kävikään... :whistle: Joten ei varmaan ole kumma, että tämä emäntä on pikkasen pyörällä päästään. Toivottavasti vain saisimme tämän toisenkin ihmeen syliin asti.

Paratiisilintu 4+5 (vasta...)
 
Täällä ollaan ihan kauhusta kankeena ja kyyneliäkin jo vuodatettu...:'( Tein aamulla CB-digitestin ja se näytti keskiviikon tavoin raskaana 2-3, kuitenkin laskujen mukaan tänään menee 5+2, eli testin olis pitäny näyttää 3+ jos kaikki olisi kunnossa...kohdunsuu tuntui aamulla selvästi auenneelta (illalla oli vielä ihan kiinni)... :( Verta ei ole tullut, mut masu oli aamusta kipee.. Täytynee jaksaa sinnitellä maanantaihin ja soitella sit klinikalle jos pääsis käymään jo ens viikolla.
 
Tarantella: toivotaan parasta! Paratiisilintu: mä teen edelleen koko ajan testejä koska en voi uskoa olevani raskaana enkä ainakaan että kaikki on hyvin.... Kyllä mullakin tulee heti viivat ja ovat tummia, ei vielä kuitenkaan yhtä tummia kuin testiviiva, herkässä testissä todella lähellä on tummuus kyllä. Mä tiedän olevani naurettava mutta testailu on ainoa keino millä pystyn hieman hillitsemään paniikkiani siitä että pieleen tää menee kuitenkin....
terkkuja kaikille toivoo toivorikas ja hermanni 4+5
 
Viu Itsellä oli kanssa vähän sama ajatus, kun tuhrua tms. ei ikinä tullut. Se on ihan normaalia, että sitä ei tule. Joillakin istukka saattaa tuhruttaa, jos on kohdunsuun lähellä ja joskus kohdunsuu on vaan niin verevä, että se tihkuu. Usein tuo vuoto/ tuhru on täysin vaaratonta, mutta säikyttää kovasti.

Toivorikas Mie testailin ekaan ultraan saakka....Testit on pieni hinta mielenrauhasta. Kiitos hälle, joka keksi viikkonäyttöiset testit, halleluja! =)

Tsemppiä kaikille ekaan ultraan ja muutenkin!
 
Tarantella, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:.

Viulle tsempit flunssan kukistamiseen! Ikäväähän se on sairastaa tässä vaiheessa, mutta onneksi se ei vaikuta pikkuiseen.

Toivorikkaalle onnittelut hyvistä hcg lukemista! :heart:

Hauvelille onnittelut plussasta! =)

(.) Täällä flunssa on jo helpottanut. Vähän saa vielä niistää, mutta tukkosuutta ei juurikaan enää ole. Krapulaoloa / äklötystä on havaittavissa päivittäin. Maha on tosi turpeana. IVF:n jäljiltä oleva hormoniturvotus on pysynyt, eikä toivottavasti häviäkään :D. Tissit on paisunu ja niitä aristaa. Ens viikolla voisi käydä ostamassa parit isomman kuppikoon liivit :D.

En malttanut odottaa 2 viikon päässä olevaa ultraa, vaan varasin ajan ens perjantaille. Toivotaan, että 6+4 sitten näkyy jotain =).

Ninea 5+6
 
Moikka! Täältä ilmottautuisi yksi plussannut mukaan. Olo on todella epätodellinen silti hyvin onnellinen. Toivottavasti tämä Clomeilla alkuunsa saanut ihme pysyisi matkassa ja päättäisi yli kahden ja puolen vuoden taipaleen. 1.12 ultra.

Paljon tsemppiä kaikille odotukseen ja jännäilyyn. :heart:

apsu 4+1
 
Tervetuloa apsu tänne joukkoon tummaan =). Täällä on mukava yhdessä jännitellä tulevia ultria ja verikokeen tuloksia tms. Itse en ainakaan vielä uskalla tuonne odottajien puolelle mennä, pari rohkeaa näytti menneen kyllä suoraan kympin hoidoista plussattuaan sinne mut ei meikä kyllä vielä usko että olen ihan oikeesti raskaana. Tänään kyllä tuli ihanasti alle minuutissa CB:n digiin teksti raskaana ja 3+ vaikka oikeesti on vasta 4+6. Mutta toisaalta tulihan mulle viime maanantaina jo 2-3 jotta ihan aikataulun mukaan on noussut viikot. Ajattelin mennä vielä keskiviikkona HCG mittaukseen. Sitten jos siitä tulee edelleen ok tulos niin siitä on vajaa viikko sitten varhaisvarhaisultraan. Mun pitää saada tällasia virstanpylväitä että pysyn järjissäni. Testailenkin edelleen ja kyttään viivojen vahvuuksia. Tänään kävin ostamassa vagi-c:tä kun on vähän sellanen turskanhaju tuolla alapäässä että olis bakteerivaginoosi taas. Mulla oli joskus pari vuotta sitten se koko ajan, tosi ärsyttävää. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut mutta nyt sitten. Ehkä se johtuu tästä raskaudesta, mene ja tiedä. Huhuu, miten kaikilla muilla menee, oliko joku menossa ultraan jo tällä viikolla???
Muoks: lisään vielä kuvan eilisen testeistä :p

katso liitettä 11617katso liitettä 11618
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Ajattelin liittyä uutena seuraanne, etätuki ja kokemustenvaihto tuntuisi tulevan tarpeeseen :) Taustalla yli 5 vuoden selittämätön lapsettomuus, hoidoista takana 3 inseminaatiota, ivf ja kaksi pas:ia. Viimeisin PAS elokuussa, josta nega. Muutama päivä sen jälkeen elämänmuutos (muutto ulkomaille), ja seuraavassa kierrossa elämän ensimmäinen plussa, luomuna?! :rolleyes:

Viime viikolla varhaisultra, oletettavasti viikolla 7, mutta lääkärin mukaan tilanne 5.viikon kohdalla koska alkiota ei vielä näkyvissä. Nyt siis piinailen ja hermoilen onko hedelmöittyminen tapahtunut pitkästä kierrosta, vai onko raskaus jäänyt viikolle 5... Kaikki on vielä mahdollista, mutta miten pitää hermot kasassa kaksi viikkoa jotta saa tiedon onko kaikki hyvin vai ei???

Onnea teille kaikille plussanneille! vaikka tämä alun jännittäminen on kamalaa, olen ainakin itse supertyytyväinen elämäni ensimmäisestä plussasta... -sehän kertoo että toivoa ei tarvitse menettää ja mahdollisuudet omaan nyyttiin on vielä olemassa kaikkien näiden vuosien jälkeen !

:heart:
 
Onnittelut Marazul ekasta plussasta. Mä olin kanssa viimekierron kemiallisesta lähinnä onnellinen ihan vain siitä syystä, että tietää raskautumisen olevan mahdollista. Se oli elämäni ensimmäinen haalea viiva raskaustestissä ja niitä on kuitenkin tehty melkoisen monta.

Mahtavia viivoja toivorikas-72!! Mä tässä pohdin tilaanko noita viikko näyttösiä testejä netistä, josko ne helpottaisi vähän tätä epätietoisuutta. Eikö sen pitäisi näyttää niin, että minulla nyt viidennellä raskausviikolla olisi 2-3 ja ensi sunnuntain jälkeen sitten sen viimeinen 3+?

Nyt siis täällä 4+2 ja alavatsaa vihloo. Ei kuitenkaan normaaliin menkkojen alku tyyliin. Ehkäpä se kohtu siellä laajentaa reviiriään! Mulla ei veritestiä ainakaan sovittu kun kättärille soittelin, että pitäisi nyt siis malttaa sinne 1.12. asti ellei tietty vuoto ala. Viime kuussa meni kesken 4+4, joskin viiva oli vielä dpo17 hailakan hailakka kun tässä kierrossa dpo15 tosi selkeä plussa. Toivotaan, että ennustelisi hyvää. Kävin vähän masentamassa itseäni PCOS "potilaiden" alkuraskaudenkeskenmeno tilastoilla. Aika masentavaa luettavaa. Täytyy toivoa, että ei niihin tilastoihin osuisi!

Miten saisi vähän rauhoituttua?? Vielä kolme viikkoa ja päivä ultraan. Tulee tuskainen odotus...
 
Onnittelut apsulle ja Marazulille!

Hienot vahvat testit Toivorikas!

(.) Mulla on tosiaan ultra perjantaina. Jännittää todella paljon. Äklötys on jokapäiväistä, samoin turvotus ja arat rinnat. Niinpä välillä tulee todella luottavainen olo, mutta toisaalta muistaa edellisen keskenmenon, ja kuinka helposti kaikki voi murentua hetkessä :|.

Mikä olotila muilla? :)

Ninea rv 6+1
 
Heips: Ninea, sä oot ihanan pitkällä! Ja ultrakin jo ylihuomenna. Mä oon niin kade. Mulla testi näytti vahvaa viivaa aamulla (siis edistystä, tein vain yhden testin :whistle: joka tosin johtui siitä että ei ollut jäljellä kuin sitä yhtä testiä :D ). Kävin verikokeessa kans ja iltapäivällä tulee HCG tulos. Varhaisvarhaisultra (6+0) ensi tiistaina..... käääk miten jännittää jo.... :eek:. Mulla ei oikeestaan muita oireita kuin todella arat tissit ja jatkuva pissahätä. Joudun nykyään nousemaan kaks kertaa pissalle yössä. Ja nukun todella huonosti, pari hassua tuntia yössä. Johtunee stressistä.... Miten muut???

Toivis ja Hermanni 5+1
 
Tulin kurkkimaan tuolta odottajien puolelta (syksyn hoitopinosta), jonne toivon että pääsette siirtymään kaikki pian =). Ihanaa, kun tänne on tullut uusia plussia!

Toivorikas, minulla oli täsmälleen samat oireet alkuraskaudesta. Ravasin vessassa öisin, ja nukuin todella vähän... Tuo nukkumisongelma hävisi varhaisultraan, joten olisiko ollut vain jännitystä... Nyt myöhemminkin olen huomannut, että ei tarvitse olla kuin mikroskooppisen pieni huoli jostakin asiasta, niin johan hyvät yöunet katoaa saman tien! Oikein kovasti onnea tuohon varhaisultraan (kaikille muillekin ultraa odottaville!). Täytyy olla aika Zen-luonne, jossei jännitä ollenkaan - mutta uskon, että hyvin menee! :heart:

wabisabi 15+1
 

Yhteistyössä