**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Heippa! Ultrassa käyty ja tulos oli tuulimuna. Olo jotenki vaan helpottunu, ku en enää tälle päivää odottanut hyviä uutisia, eikä tarvii elää enää epätietoisuudessa. Positiivista on että alkio oli kiinnittynyt oikeaan kohtaan ja siten vaikuttaa tulevat raskaudet lupaavalle. Elämä jatkuu ja PAS olisi sitten tulossa tod. näk. ens vuoden puolella, ekojen normaalien menkkojen jälkeen. Paljon hyvää onnea kaikille muille odottajille!

Minut siis voi poistaa tästä pinosta.
 
Taidan uskaltautua tähän pinoon..

Oon niin iloinen kun sain tänään verikokeen tulokset ja hcg oli noussut tarpeeksi :)
Pp12 mulla oli hcg 40,7 ja maanantaina pp19 oli 1007. Ehkäpä kaikki onkin siis hyvin. Varasin tänään ultrankin joka olis vasta 10.12. Silloin on viikkoja kasassa 8+4.

Onnea muuten Toivorikkaalle hyvistä kuulumisista!

Muiden tilanteista en oikein tiedä, lueskelen ajan kanssa pinoa taaksepäin, mutta nyt täytyy mennä.

Tarantellalle iso hali, :hug:

-Hugsy rv 5+2
 
Hei kaikki!
Toivon ,että voisin liittyä teidän seuraan tänne varhaisultraketjuun...
Olen tosiaan piinaillut tuolla minkälaiset fiilikset alkionsiirrossa ketjussa ja tänään pp12 aamun predictor testi näytti negaa, mutta illan clearblue testi antoi heti aivan selkeän plussan!
Tämä on ihanaa, aivan uskomatonta! Olen aivan sekaisin onnesta! Kävin jo ostamassa miehelleni myöhästyneen isänpäivälahjankin!
Mutta nyt hieman taustaa: lapsettomuuden syy löytyy minusta, itse asiassa kolme syytä eli kilpirauhasen vajaatoiminta, hypogonadotrooppinen hypogonadismi ja vielä pco:maiset munasolut.... Kuukautisia minulla ei ole ollut yksiäkään 2009 tammikuun jälkeen jolloin lopetin pillerit ja aloitimme yrityksen.
Nyt takana on yksi kemiallinen raskaus 1.ivf:stä ja nyt on 1.ivf:n 1.pas kyseessä ja siitä pp12. Toivon tosiaan että tämä plussa ei ole kemiallinen ja pelkään hirveästi keskenmenoa! Perjantaina minulla on verikoe jonka hcg arvon saan tietää heti samana päivänä. Nyt kaikki odotukset suuntaan siis perjantaihin.
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi Tarantella! Ihanaa, että näät asian hyvätkin puolet. Suuren suuren onnen toivotukset tulevaan yritykseen.

Onnea plussista hugsy ja Tiinu!

Täällä tuli tänään yhdellä vessakäynnillä tuhrua ja meinasi mieli muuttua täysin mustaksi. Onneksi tuhru loppui siihen yhteen kertaan, mutta kylläpä ehti jo säikäyttää! Kävin eilen rankoissa treeneissä ja taidan, vaikka neuvolatäti sanoikin, että saa vapaasti käydä niissä, jättää rankemman treenaamisen pois. Pitää vaan käydä pitkillä kävelyillä koirien kanssa, ettei ihan laiskistu! Kävin ostamassa uuden viikkotestinkin, en vain tiedä uskallanko sitä tehdä...

Minkäslaisia oireita olette havainneet?
 
Tarantella: tosi harmin paikka, lohtuhali sulle :hug: ja mielettömästi onnea passiin. Kyllähän se kai niin on että kun on kiinnittynyt jo alkio niin seuraavalle kerralle pitäisi olla hyvä ennuste. Tervetuloa ja onnea Tiinu ja Hugsy! Varsinkin Hugsyn vaiheita olen seurannut ja toivoin niin hyviä uutisia sulle, ollaanhan tuttuja jo pitkältä ajalta.... Apsulle kanssa onnittelut 3 plussasta =) Kiva saada tänne lisää tyyppejä vatvomaan tätä alkuraskautta ja kaikkia tunteita mitä se herättää. Ite varmaan odotan np-ultran tuloksen ennenkuin uskallan siirtyä odottajien puolelle. Mehän varattiin se np yksityiseltä puolelta jo 10+2 viikolle jotta päästään ennen joulua, silloin kuulemma voi jo mitata. Kunnan puolelta se on vasta viikolla 13 kait. Mulla oireina edelleen järkyttävän arat tissit jotka myös ovat kasvaneet. Ummetus ihan kauheeta, mä alan oleen jo ihan epätoivoinen. Ei auta puuron ja kuitujen syönti, ei levolac eikä myöskään microlax. Levolacista tulee muuten järkyttävät ilmavaivat. Mulla on illalla maha sellainen että näytän että olisin 7 kuulla raskaana jo. Kiva töissäkin yrittää peitellä turvotusta.... Ei millään haluaisi niitä oletko raskaana kysymyksiä ennenkuin uskaltaa oikeesti sanoa olevansa. Kuvotusta alkaa oleen lisääntyvässä määrin, mulla se tulee aina iltapäivällä ja pahenee iltaa kohti. Okse ei ole vielä tullut eikä toivottavasti tulekaan, mutta aika hirvee olo. Kauheen hehkeeltä ei tällä hetkellä tunnu, mutta kai se kuuluu asiaan ja onhan se todellakin sen arvoista loppuviimeks. Mites muiden olot???

terv. Toivis ja Hermanni 6+2
 
Tarantellalle voimia ja uskoa uuteen yritykseen! Voimahali!

apsu minäkin olen aika liikunnallisesti aktiivinen ollut, mutta nyt hieman epäilyttää ihan rankimmat treenit. Eilen aamulla kun tein p*predictorilla negan, sapetti niin, että lähdin kunnon juoksulenkille melkeen heti testin jälkeen! Illalla sitten plustestin jälkeen eka mielikuva mikä nousi päähän oli juoksulenkin jälkeinen ihmeen huono olotila. Pakko oli aamulla vielä pissiä tikkuun, että onko se pikkuinen vielä matkassa vai jäikö juoksulenkille! No olihan se testi PLUS edelleen! ;)
Tiedän, ettei liikunnasta pitäisi olla haittaa, mutta jotenkin se silti pelottaa!

Taidan käydä lueskelemassa taaksepäin tekstejänne, että tiedän suurinpiirtein missä mennään.

Omia oireita: Nuha (ei siis flunssamainen), päänsärky, alaselän kivut iltaisin, ajoittainen ällötys, hajuaistin herkistyminen, niin ja ne kipeät rinnat. Ja minulla siis vasta huomenna pp14. En uskalla käyttää vielä viikkoja, kun en tiedä tuota HCG arvoakaan.
 
Tiinu samoja mietteitä liikunnasta! Siskoni on nyt kahden lapsen äiti ja hän on aina urheillut todella paljon. Hänkin sanoi, että juoksulenkkien jälkeen tuhrutti alkuraskaudesta, mutta neuvolan mukaan se on vain vanhoja vuotoja, jotka se juokseminen saa liikkeelle. Neuvolahoitaja sanoi myös ettei keskenmenoa saa itse toiminnallaan aikaan. Silti musta tuntuu etten uskalla treenata!
 
Viu
Tarantellalle onnea matkaan :hug: Tervetuloa Tiinu ja hugsy!

Toivis mulla on kanssa ummetusta ja kauhee turvotus, just tulin töistä ja vannoin, etten käytä enää housuja, kiristää niin kamalasti ja koskee mahaan. Pakko lähtee ostaa jotkut mammapöksyt ja huomenna pistän leggarit ja mekon.
Soitin tänään viimein neuvolaan ja neuvola-aika on ensi viikon torstaina. Lisäksi meillä tehdään kuulemma julkisella yhdeksän viikon ultra, kysyivät että haluanko siihen, kun kerroin jo käyneeni varhaisultrassa. No totta mooses haluan, joten eipä tarvii niin kauaa taas odottaa, että päästään kurkkaamaan pientä. Jee.

Niin ja poks! 7+0 :)
 
Täällä naureskelen teidän ummetuksille, koska mulla on käynyt päinvastoin. Olen aiemmin ihan normaalitilassa joutunut käyttämään kaikkia mahdollisia ulostuslääkkeitä mitä maa päällään kantaa, mutta nyt suoli toimii kuin unelma! :D Turvotusta kyllä tosin on. Ja luget ja pikkuhousunsuojat aiheuttavat ärsytystä häpyhuulissa!

Huomenna saan tietää hCg-arvot ja varhaisultrapäivän!
 
Nyt pääsin pitkästä aikaa tänne puolelle käymään - on jo pitkään pitänyt tulla onnittelemaan erityisesti Toivorikasta :flower: Ihana kuulla, miten pitkämatkalainen ja kivisen tien kulkija on myös onnistunut! Olet todellakin ansainnut kaiken onnen ja ihanuuden :heart: Onnea siis vielä kerran!

Tarantella: Olen tosi pahoillani ja usko pois, tiedän mitä nyt käyt läpi :( Itse koin tuulimunan 2/2010 ja kyseessä oli 1.IVF: 1.PAS ja sitä ennen tuoersiirto toi keskeytyneen kaksosraskauden rv 10+4. Voimia ja jaksamista! Ethän luovuta! :hug:

Voinnista: itse olen kärsinyt tämän raskauden 1. kolmanneksen 24h pahoinvoinnista ja jouduin sen vuoksi olemaan pois töistä saikulla aika paljon. Edelleen vaivaa iltapahoinvointi. Alkuraskaudesta kärsin myös oikeen vilkkaasta suolistosta, mutta nyt on päinvastainen ongelma :rolleyes:. Mulla myös alkuraskaudesta luget ja zumenonit turvottivat ja toivat mukanaan pienen hiivatulehduksenkin. Itse odottelen edelleen, että milloin alkaisi se kuuluisia keskiraskaude energisyys ja hohto, sillä väsymyskin on edelleen melkoista ja olo "pöhöttynyt" ;)
Tosin masukin näkyy jo - muistutta ehkä enemmän kaljamaa kuin vauvamahaa tässä vaiheessa.

Ultrista: Mun oli pakko käydä 1. ultrassa rv 6+, jolloin löytyi heti :heart: & :heart: ja sitten vielä Bruno Cacciatorella 9+4 ultra kun epäilytti, ettei ketään enää ole kotona. Mutta olihan siellä edelleen ja näin tuolloin ekat 4D kuvat :) Brunolle on tarkoitus mennä 4D ultraan myös rv 23-24. Naikkarilla kävin luonnollisesti myös nt-ultran, mikä hieman lievensi km-pelkoja.

Ainakin minuun lapsettomuustausta, rankat hoidot ja keskenmenot ovat jättäneet jälkensä ja miltei päivittäin mietin, ovatko vauvat vielä elossa. Olen antanut itselleni luvan kuunnella itseni rauhoittamiseksi kerran viikossa kotidopplerilla vauvojen sykkeet :) . Mutta silti pelko on kummallisen vahvana ja esimerkiksi edes tulevat isovanhemmat eivät tiedä mitään vielä raskaudesta eikä mitään kiirettä ole edes kertoa....Mahan peittely tulee tosin koko ajan vaikeammaksi, kun on valmiiksi tämmöinen hento ja pieni Helinä-keijun mallinen, niin työkaverit arvasi jo - ja ihan oikein olivat päättelleet olevani raskaana enkä lihoneeni ;)

Hyviä vointeja toivotellen,

Vadelmaunelma & Tiitiäiset rv 14+6
 
taidan uskaltautua tälle puolelle. kynnys on aika korkealla, koska ensimmäinen plussa on ollut työn ja tuskan takana ja olo tuntuu epätodelliselta. hoitoja on siis takana koko kirjo ja yritystä riittävän monta vuotta. keskiviikkona kuitenkin hcg-tulos oli 129 ja testi näytti plussaa. tein toisen testin tänä aamuna ja tulos oli yhtä positiivinen. =) josko tämä tästä iskeytyisi tajuntaan. olemme olleet hoidoissa ulkomailla, joten pitänee alkaa selvittää mihin suuntaisi ultraan. =)
 
Heippa, joko sitä uskaltautuisi tänne puolelle..

Plussasin tuossa melkein kaksi viikkoa sitten ja verikokeella varmisteltiin reilu viikko sitten. pp14 oli hcg 317. Sen puoleen kaikki näyttäs hyvältä, mutta tokihan sitä hiukka jännittynein fiiliksin päivä kerrallaan mennään. Parin viikon päästä on alkuraskauden ultra.

Meillä tämä hoito oli 2.ivf ja tuoresiirrosta nyt tämä plussa. Koko hoidon ainut alkio, lääkärin mukaan vielä huono sellainen. Ensimmäinen ivf tehtiin 2007, jolloin myös tuoresiirrosta plussa. Se heinäkuinen plussa on nyt 2½v tyttönen :heart: Välissä yksi passiirto joka ei tuottanut tulosta.

Hugsy, laitoin sulle onnittelut tuonne toiseen ketjuun. Onnea vielä kerran tännekkin, aivan ihanaa:heart: Miten sulla on enemmän nuo viikot kuin mulla? Oliko meillä sama punktio (25.10) ja siirto (27.10) päivä? Mulle laskettiin polilta hedelmöittymisestä eli 26.10. Eipä tuolla väliä, mutta ihmetten onko tuossakin eri käytäntöjä.. Milloin meet alkuraskauden ultraan?

Onnea Tiinu85 :heart:

Pimpam10 ja murunen 5+3
 
Pimpam: Kiitos onnitteluista! Tuo laskutapa ilmeisesti vaihtelee, mulle naistenklinikan hoitaja laski punktiopäivästä viikot, viimeeksi oman sairaalan lääkäri laski muistaakseni siirtopäivästä. Mulla oli punktio myös maanantaina 25.10 ja siirto 27.10. Että ihan samassa aikataulussa kyllä ollaan, vaikka laskutapa onkin eri :)

Mun piti varata sekä neuvola että ultra jo heti, kun töiden takia ei ole enää kuin kaksi arkivapaata ennen joulua. Työpäivinä mun on tosi vaikea päästä lähtemään lääkäriin. Mutta siis eka neuvola on maanantaina 29.11 (7+0) ja ultra vasta perjantaina 10.12 (8+4). Millos Pimpam sun ultra on? Joko oot varannu neuvola-aikaa?

Hugsy ja bebe 5+4
 
Neuvolaa en ole vielä tilannut. Töissä ei oikeen tullut tällä viikolla sellasta rauhaa ja nyt sitten tänään vapaa ja piti soittaa.. No eipä siellä oo perjantaisin ajanvarausta. Jos maanantaina sitten saisin varattua. Ultra mulla on 2.12. Enemmän jotenkin ootan tuota ultraa ja yritän neuvolan saada vasta sen jälkeen. Jos jotain ikäviä uutisia sattuis tulemaan tuolla ultrassa, niin..

Mitä oireita muilla on?

Mulla on väsymys hurjin, en muistanut että se voi olla näin voimakasta. Pissalla pitää käydä useesti ja vatsaan alkaa sattua melkein heti kun pissahätä tulee eli kauaa ei voi pidätellä. Onkohan tääkään kuin tavallista?! Tissit kipeet, vatsallaan nukkumisesta ei tuu mitään. Ja turvotus vatsalla.. Ei kauaa salailla tätä beibeä.
 
Mulla ei edelleenkään oo kauheesti oireita. Parina yönä oon heränny vessaan ja nyt on tän viikon aikana kipeytyny rinnat sillai, että yöllä kääntyessä havahdun siihen että tisseihin koskee. Mutta ihan hyvin voin mahallaan nukkua vielä.

Joo ja vatsa toimii! Viimeeksi kärsin ihan järkystä ummetuksesta, mutta nyt ainakin toistaiseksi on näin päin. Väsymystäkin on, mutta se on mulla ainakin pahinta aamulla ja päivällä. Kyllä mä illallakin nukahdan heti kun meen sänkyyn, mutta illat on muuten sellasta virkeempää aikaa mulla. Mä kyllä nukun ihan normaalistikin 8-10 tunnin yöunia, joten toistaiseksi tuo unimäärä on piisannu.

Mutta toi turvotus on kyllä ihan omaa luokkaansa! Työhousut ei mee kiinni, tai menee, mutta painaa niin paljon että sattuu. Sen takia oonkin pitäny töissä vähän pidemmän mallisia paitoja housun päällä, ettei näy että mulla on vetoketju puoliksi auki :LOL:
 
Hei vain kaikille! Uskaltauduin kirjotteleen kans, kauan oon seuraillu sivusta.Minäkin plussain tosiaan 10.11. Meillä pitkän kaavan icsi ja punktio oli 25.10 ja siirto 27.10. Olin lukevinani että jollain muullakin oli samoina päivinä.
Ultraan pääsis 2.12 mutta miten se nyt jo silloin voi olla? Olo kuin skitsolla kaiken suhteen.Ja nyt kun mahas ei enää vihlo niin rajusti kuin ekalla viikolla.Kai siinä mieles huolestuttaa kaikki koska nyt on tienny alusta asti hedelmöityspäivän,kiinnittymispäivän ja tietää enempikin kuin olis tarves, toisin kuin luomuraskaudes, jonka otti niin rennosti ilman huolen häivää että tuli 25 kiloa lisää rakasta itseäni itseni ympärille lisää:O
Ilmeisesti kostautuu nyt kaikki murehtimiset kun ei tarvinnu silloin 9 vuotta sitten murehtia. Oon ennen raskautunut tosi helposti ja siitä luojan kiitos siunaantunut tämä-02 tyttö. Sen jälkeen muutamien vuosien kuluttua munanjohtimet tuhoutunut ja miehellä huono sperman laatu. Meidän eka icsi josta tärppäs mutta ei päivääkään ole etten murehtisi.
Sitten toi hcg arvoki olis kiva tietää, kai pitää ottaa puheeksi klinikalla kun menen ekaan ultraan. Ultran jälkeen sit saa vasta neuvola aikaa varata.
Jotenkin tuntuu olevan raskausoireet hukas, olo on täysin normaali. Toki olin ennen raskaustestin tekemistäkin aivan varma että ei tule kahta viivaa ja sitten kun tein, käänsin selkäni koko testille ja kun käännyin takasi oli joko silmässä ripsi pystysuoras tai sitten.. ja sinne se pimpahti=)
On tässä toki se helpotus itselleni että eipä mulla esikoistakaan odotellessa ollut kummempi olo, yhden ainoan kerran oksetti. No niin, tässä oli "lyhkäsesti" vähän mun taustoja. Ai niin, oon 31 v.
 
Niin tosiaan kyllä mua yksi asia on oksettanu jo kauan, se että en ymmärrä niitä "ihmisiä" jotka ovat jo yli kolmen kympin ja ei mitään aikomustakaan yrittää lasta, vaan se joka viikonloppuinen juopottelu ja räyhääminen on elämän tärkeintä, oikeen elämän suola. (Tätä oksetuksen aihetta ei varmaan lueta raskausoireeksi??)
 
Hei kaikki, vanhat ja uudet!

Mulla oli eilen verikoe ja pp14. hCG arvo oli 857 ja heti toivorikkaan tavoin huolestuin, että eihän sen noin korkea vileä pitäisi olla. Ystävällinen hoitaja sitten rauhoitteli, että usein PAS hoidoissa tuo arvo voi nousta nopeammin ja minun tilanteessa arvo on aivan loistava! Huh helpotus! Meillä viikot lasketaan siten, että alkion ikä eli 2päivää plussataan päiviin eli jos nyt oikein ymmärsin niin tänään mulla on 4+3. Ensimmäinen ultra on 10.12 (7+2). Hui, kyllä tämä niin jännää on ja millään ei voi uskoa todeksi!

Voisikohan tuo korkea hCG arvo osaltaan selittää mun melkovahvat oireet, joita tunsin jo alkaen 3+3 viikoilta! Eli tisu arat, päänsärky, kerran oikea selkeä pahoinvointi, muuten lähinnä äklötys, hajuaisti herkentynyt, alaselän kivut, lisääntynyt valkovuoto ja nyt uutena oireena tajuton väsymys! Ajattelin kuitenkin nyt jatkossa yrittää hieman vähemmän kuunnella niitä oireita, koska ne tuntuu olevan hieman erilaisia joka päivä, ettei sitten turhaan huolestu jos tyyliin tänään ei rintoihin koskekkaan...

Oletteko muuten kertoneet vielä ilosanomaa muille esi. ystäville tai perheenjäsenille. Meillä läheisimmät ystävät tietävät ja töissä jouduin pakosta kertomaan muutamalle, että voin näin välttää eristyshuoneet (olen hoitoalalla). Vanhemmille emme vielä ole mitään maininneet... Minä olen kuitenkin melkoinen hölösuu joten en tiedä kuinka kauan tämä salaisuutena pysyy. Kuitenkin kärsin jo nyt tuosta avoimuudestani, sillä heti kun olen kertonut jollekkin minua alkaa harmittaa, että pitikö sillekkin jo nyt avautua...:headwall:
 
snoww: Mulle sanottiin klinikalta että ekaan ultraan voi mennä rv 7 jälkeen. Mulla on sama punktiopäivä ja siirtopäivä kun sulla, ja hoitaja sanoi että mulla on 29.11 7 viikkoa täynnä. Että sen jälkeen pitäis sitten kyllä ultrassa näkyä jo syke. Mulla on eka ultra 10.12, olisin ehkä halunnut jo vähän aiemmin mennä, mutta tuossa sattui olemaan vapaapäivä, niin ei tarvinnut työvuoroja järjestellä.

Mitenkäs muilla oireet?
 
Hugsy: Jos lasketaan 25.10 punktiopäivästä alkaen tuohon 29.11 niin kalenterin mukaan on vasta 5 viikolla, en mä ainakaan tajua mistään mitään enää :D

Tulee niin pitkäveteinen olemaan tämä 2 viikkoa ku joka päivä miettii onko tuolla masus elämää vai ei ja joka toinen päivä yrittää vakuutella itelleen että no voi siä ollakin ja sitten taas vaihtuu tunnin päästä mielipide. Ja pitikö tosiaan mennä kans hölösuuna liian monelle mennä sanomaan meidän asioista, kiva sitten sanoa jokaiselle erikseen jos tästä ei tulekaan mitään, hohhoijaa.
 
Leppoisaa sunnuntaita ja onnittelut uusista plussista!

Täällä poksui viikot ja alkoi siis seitsemäs rv eli 6+0. Vielä puoltoista viikkoa varhaisultraan. Täällä tekevät ulran vasta kahdeksannella raskausviikolla (mulla 7+3), koska silloin pitäisi varmasti näkyä syke. Meidän lapsettomuushoidoista tietävät lähes kaikki elämässämme olevat ihmiset, mutta nyt plussasta ei tiedä vielä kuin vain oma "sisäpiiri". Jotenkin tuntuu, että on jo vastuussa heidän pahasta mielestään, jos tämäkin päättyy ikävästi. Noh toivotaan kuitenkin parasta!! Neuvolankin varaamista mietin, että odotanko ekan ultran yli, mutta ajattelin sitten, että mitä aikaisemmin sen varaa, sitä paremmin pääsee aikaan vaikuttamaan. Töissä kun en vielä halua asiasta puhua.

Pahoinvointia ilmenee, jos on yli kaksi tuntia syömättä. Rinnat on arat ja vatsassa välillä juilii. Viime yönä repäisi todella rajusti vasemmalta, kun kurottauduin nopeasti laittamaan yövaloa päälle. Tuntuu, että kaikki housun pikkareita myöten painaa alavatsaan.
 

Yhteistyössä