??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Kimpsis
minkälaista sun menkkajomotus oli? Mulla nyt dpo 6/7 ja tänään ollut pitkin päivää sellasta paineen tunnetta ja polttelua ja ehkä sellasta ikäänkuin kihelmöintiä. Ei siis mitenkään kovaa, mutta sellaista ettei voi olla huomaamatta:rolleyes:
Se tuntu mulla aika tavalliselta menkkatyyliseltä ”polttamiselta/kuumotukselta”, mutta oli jotenkin selkeästi ”pehmeämpää” ja ne alkoivat kyllä selkeästi aiemmin kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Oon siis ollut raskaana aiemminkin (meni myöhemmin kesken), mutta sillon mulla nimenomaan kihelmöi ja pisteli tosi selkeesti ennen plussaa. Tää oli siis ihan erilainen oireilultaan, ja siks en olis uskonutkaan, että plussaisin tässä kierrossa. :love:
 
Laitetaanpa tänne huviksi. Todennäköisyydet pienet koska seksiä kp8 ja kp12ilmeisimmin ovis.

Dpo1: tahmea vuoto eli ovis ilmeisimmin meni
Dpo4: pissattaa, janottaa ja ilmaa vatsassa tahmea vuoto
Dpo5: pientä nippailua vatsassa, epäily hiivasta. Pissattaa
Dpo6: jep hiiva! Ja pientä vatsan nippailua
Dpo7: palelee. alavatsalla ja alaselässä nippailua. Välillä menkkajomoja. Selkään pari finniä.
Dpo8: palelee ja ärtynyt ja väsynyt
Dpo9: palelee. alavatsaa kivistää ajoittain hennosti. Pissattaa
Dpo10: palelu helpottanut, mutta palelen edelleen helposti. Vuoto todella niukkaa ja tahmeaa. Kn sama kuin eilen eli melko ylhäällä ja kiinteäkö ja ilmeisesti kiinni. Vatsassa ihme nippailua pitkin päivää. Turvottaa.
Dpo11: aamusta turvotus laantunut. Aamulla suht kovaakin ”menkkasupistelua”, joka kesti hetken. Muutoin alavatsaa vihloo välillä hennosti. Vuoto tahmeaa ja vaaleahkoa, niukkaa.

päivällä tosi kovaa menkkakipua. Jos tänään ei ala vuotaa ni oon melko varma että raskaana. Menkat alkaa kuitenki..

edit: pyyhkiessä verta eli KP1

Kattellaan kuinka käy. Vähän toiveita herättää nämä ”oireet”
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä uusi piinailija! Kiva on ollut lukea kaikkien juttuja - onnittelut kaikille plussanneille :love: Täällä menossa yk 2 monen vuoden ehkäisyn jälkeen. Ensimmäinen kierto oli todella epämääräinen, mutta tämä toinen on vaikuttanut jo vähän ”normaalimmalta”. Tikuttanut en ole, vaan olen vain kroppaa yrittänyt kuunnella ja arvioida oviksen ajankohtaa. Nyt menossa mitä luultavammin dpo 4 tai 5 ja minäkin ajattelin tänne nyt vähän tuntemuksia tulla kirjailemaan.

Dpo 1-4 (kp 10-14) Rinnat alkoivat aristaa heti oviksen jälkeen. Muutama kuiva päivä, jonka jälkeen ollut nyt pari runsaampaa päivää. Finnejä ilmestyi myös leukaan. Eilen pissatti kovin ja yölläkin jouduin käymään vessassa, vaikka en ole juonut sen enempää kuin normaalisti. Oli myös hiukan kylmä. Rinnat kipeytyneet entisestään. Tukkoista nenää ollut.

Dpo 5 (kp 15) Rinnat nyt todella arat. Tukkoisuus kadonnut. Ei muuta merkittävää oireilua.

Dpo 6 (kp 16) Rinnat edelleen arat. Leuka kukkii kuin tulppaanit Hollannissa. Ei muuta ihmeellistä.

Dpo 7 (kp17) Rinnat jatkaa aristamista ja tuntuvat myös raskailta. Alaselässä hieman jomotusta, minkä huomaa lähinnä kun on hiljaa paikoillaan. Väsymystä hieman ilmassa, mutta muuten olo hyvä. Satunnaista aivastelua myös ollut lähipäivinä.

Dpo 8 (kp18) Ei mitään uutta.

Dpo 9 (kp19) Testiin selvä nega. Illemmalla alkoi tiputtelemaan verta.

Dpo 10-12 (kp20-22) Tiputtelua välillä enemmän, välillä vähemmän. Rinnat jatkavat aristamista, mutta menkkakipuja ei vielä ole. Satunnaisia repäisykipuja.

Dpo 13 (kp23) --> KP1 Täti saapui rytinällä kesken työpäivän kramppeineen päivineen. :mad: Seuraavassa kierrossa tikutan ensimmäistä kertaa. Palailen siis asiaan myöhemmin.
Löysin tämän vanhan viestini ja ajattelin ihan vertailun vuoksi laittaa tästä kierrosta oireet ylös. Meillä ei siis ole vieläkään tärpännyt, vaikka ollaan jo yli vuosi yritetty. Menkkojen tarkoitus alkaa KP26 eli 16.12.

Dpo 2 (kp 17) Alaselkää jyhmi kummallisesti ja alavatsakin tuntui kummalliselta.

Dpo 3-4 (kp 18-19) Alaselän jyhmintä jatkunut

Dpo 5 (kp 20) Olin yötöissä ja aamuyöllä huomasin vessassa käydessä rusehtavaa vv pyyhittäessä. Vähän liian aikaista menkoille, mutta mulla on kyllä ollut kierto lyhimmillään 22 pv. Aamulla kotiin palatessa huomasin että rinnat olivat myös kipeytyneet yön aikana.

Dpo 6 (kp 21) Rintoja kivistää, alaselän kolotus jatkuu ja sain kauhean itkukohtauksen pienestä vastoinkäymisestä. PMS oireilen joka kierto melko vahvasti, joten nyt pelottaa että kierto jäämässä lyhyeksi. Myöhemmin käydessäni vessassa paperiin jäi kunnolla kirkasta verta, mutta pöksyihin asti ei ollut mennyt. Nyt todella ihmettelen, sillä yleensä mulla yleensä tällä tavalla tiputtele. (Kierto normaalisti n. 25pv)

Dpo 7 (kp 22) Alaselän ihmeellinen jyhmintä vain jatkuu. Mitä ihmettä oikein tapahtuu? Tänään paperiin jäänyt jälleen rusehtavaa vv, kirkkaasta verestä ei enää tietoakaan. Rinnat aristavat edelleen, iltaa myöten palelua.

Dpo 8 (kp 23) Olin jo ihan varma että menkat alkoivat kun verta tiputteli jo pöksyihin asti mutta iltaa kohden ei taas mitään. Alaselän juilinta jatkuu vaan. Kummallisesti nännit eivät ole juurikaan kipeytynyt kuten yleensä ennen menkkoja.

Dpo 9 (kp 24) Pienehkö tiputtelu jatkunut, mutta ei voi sanoa että menkat on oikeasti alkanut koska sillon ku ne täällä alkaa niin ne alkaa kunnolla. Hiljaa ihmettelen kuinka en ole niin itkuherkkä kuin yleensä ennen menkkoja ja on jotenkin tosi varma olo raskautumisesta tiputtelusta huolimatta.

Dpo 10 (kp 25) Yön aikana ei tiputtelua, aamun aikana hiukan ja iltaa kohden ei taas mitään. (n) Aamulla testattu liuskatestillä nega. :( Ei kyllä yllätä koska nyt olen 95% varma, että huomenna tärähtää.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26
Löysin tämän vanhan viestini ja ajattelin ihan vertailun vuoksi laittaa tästä kierrosta oireet ylös. Meillä ei siis ole vieläkään tärpännyt, vaikka ollaan jo yli vuosi yritetty. Menkkojen tarkoitus alkaa KP26 eli 16.12.

Dpo 2 (kp 17) Alaselkää jyhmi kummallisesti ja alavatsakin tuntui kummalliselta.

Dpo 3-4 (kp 18-19) Alaselän jyhmintä jatkunut

Dpo 5 (kp 20) Olin yötöissä ja aamuyöllä huomasin vessassa käydessä rusehtavaa vv pyyhittäessä. Vähän liian aikaista menkoille, mutta mulla on kyllä ollut kierto lyhimmillään 22 pv. Aamulla kotiin palatessa huomasin että rinnat olivat myös kipeytyneet yön aikana.

Dpo 6 (kp 21) Rintoja kivistää, alaselän kolotus jatkuu ja sain kauhean itkukohtauksen pienestä vastoinkäymisestä. PMS oireilen joka kierto melko vahvasti, joten nyt pelottaa että kierto jäämässä lyhyeksi. Myöhemmin käydessäni vessassa paperiin jäi kunnolla kirkasta verta, mutta pöksyihin asti ei ollut mennyt. Nyt todella ihmettelen, sillä yleensä mulla yleensä tällä tavalla tiputtele. (Kierto normaalisti n. 25pv)

Dpo 7 (kp 22) Alaselän ihmeellinen jyhmintä vain jatkuu. Mitä ihmettä oikein tapahtuu? Tänään paperiin jäänyt jälleen rusehtavaa vv, kirkkaasta verestä ei enää tietoakaan. Rinnat aristavat edelleen, iltaa myöten palelua.
kuulostaa kyllä todella lupaavalta!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka89
Lukea täräytin koko ketjun läpi tässä kuumeillessani. No ajattelin itsekin nyt osallistua.
Minulla taitaa olla YK12 nyt. Kierto on yleensä 28päivää, mutta heittelee muutamilla päivillä suuntaan jos toiseen.

En ole tikuttanut ovista tällä kertaa joten en ole varma päivistä. Ajattelin kokeilla ilman tikuttelua jos hellittäisi stressiä vähän.

Viime menkat oli jotenkin oudot. Tosi vähäistä ja limaista vuotoa ja sen jälkeen ollut nännit arat päivittäin. (Olen testaillutkin menkkojen jälkeen vähän kun oli niin oudot ja ruskeat, ja negaa on näyttänyt silloin)

Kp 11 Dpo -3: Rintojen herkkyyttä ja arkuutta ollut. Nipistelyä ja juilimista majassa. Haluttaa. Pupuiltiin. Kosteana, vv aika juoksevaa ja sitä lirtsahtelee pöksyille. 36.9c

Kp 12 Dpo-2 : Samaa kuin yllä. Nippailua ja juilimista munasarjoissa. Vasemmalle munasarjaan ikävää nipsahtelua. Kohdunnapukka avautunut ja ylhäällä. Kosteana. Pupuiltiin. Haluttaa. En mittaillut lämpöjä.

Kp 13 Dpo -1: Todella voimakasta paineentunne kipua alavatsassa/kohdussa. Nännit arat ja kipeät. Nänneissä nippailee (ihan outo tunne) samaan aikaan kuin mahassa nipistelee. Haluttaa, mutta ei mahdollista päästä pupuilemaan, koska mies muualla ja sekös ärsyttää. Unettomuutta. Ei kauheen kosteaa tällä hetkellä.

Kp 14 Dpo 0: Turvottaa. Rinnat tosi arat ja herkät. Alavatsalla/kohdussa paineentunnetta/menkkamaista kipua. Pientä limailua, paljon vähemmän kuin yleensä; oviksessa oikein valuu reisille. :D Munasarjoja kihelmöi ja nippailee. Kauhea pissahätä koko ajan ja ramppaan pissalla. Haluttaa. Pääsin pupuilemaan, mutta talletukset saattoi mennä vähän ohi sählätessä, ei mennyt ihan maaliin saakka. Kävin pissalla ennen pupuilua, mutta tuntui silti siltä että pissaan kesken toimituksen ja ihme paineentunne kohdun tietämillä miehen painaessa menemään. Oli mentävä heti taas pissalle kun toimitus ohi. Eipä ole tuommoista ennen ollut. Nukuin edellisenäkin yönä tosi huonosti. Päivällä nukahtelin 15min pätkiä ja väsytti ihan hulluna, mutta nyt en saanut taas unta ollenkaan. Hirveä nälkä ja mahakipu iski yöllä, joten istuin keittiössä vielä kolmelta yöllä. Sitten kun nukahdin näin aivan hirveitä seksi/läheisyys unia lääkäristäni :D 36.7c

Kp 15 Dpo 1. Aamulla mittailin niin 37.1c. Illalla lämpö nousi 37.7c eli kuumeessa ollaan. Ei ole mitään flunssa oireita kuitenkaan. :unsure: Tosi hyvä ja pirteä olo päivällä, mutta illalla kunnon romahdus väsymys. Välillä pientä nipistelyä alavatsassa. Rinnat arat vielä, mutta ei niin paljon kuin aiemmin. Vähän semmoista ihme ärtyvyyttä kyllä mielialan suhteen, meinas palaa käpy jo ihan pienestä. Väsyttää, pää on vähän kipeä, kylmä on jotekin ja huippaa ja heittää päässä. Ei tee mieli edes pupuilla. Korvissa paukkuu. Kalenterin mukaan ovulaation pitäisi olla vasta huomenna. Näyttäis olevan taas unettomuutta. Kauhe nälkä taas yöllä ja pakko vetää suolakurkkuja suoraan purkista :ninja:

KP 16 DPO 2: Nukuin suht pitkään mutta silti väsyttänyt koko päivän tosi paljon. Pää on kipeä. Välillä nippailua munasarjoissa/alavatsalla. Nännit ei enää niin arat, joka on outoa koska yleensä ne on kuukautisiin saakka tosi arat. Jotenkin masentunut olo, ei ole fiilis että olisin hedelmöittynyt, vaikka ei sitä tässä vaiheessa vielä voi tietääkkään. Aamulla Mittasin 36.9. Aika kosteana ollut, ja pientä limaa taas :eek: . Pupuilun aikana tuntui taas painetta alavatsassa, sattui kohdunsuun tietämille ja toimituksen jälkeen teki kipeää alavatsassa aina kun koitin vähän liikkua, mieskin ihmetteli. Myöhemmin taas nippailua. Jaa, tiedä sitten olisko ovulaatio vasta nyt?? Tosin pahimmat oireet ja lämmön lasku oli jo silloin aiemmin ja nyt ei mitenkään erityisen halukas olo. Kokeilin kohdunnapukkaa niin teki pipiä, oli vielä vähän avoin ja turvonnut/kovempi entisestä. Illalla niin kova nipistys jossain alavatsalla/kohtu/munasarjat alueella että koko kroppa reagoi siihen ja hätkähti koko vartalo, tuntui sormissa saakka (näitä tuli myöhemmin ehtoolla paljon lisää):sick: Pahoinvoiva olo ja hajut tuoksuu vahvemmin, pissalla rappausta. Kauheet ilmavaivat. illalla lämpö 37.4

KP 17 DPO 3 Aamulla lämpö 37.3. Nukuin taas pitkään, yöllä oli todella kuuma, siis ihoni oli ihan liekeissä, tunsin kun mies lämmitteli kylmiä käsiään ihoani vasten (((n))) ja melkein olisin voinut kuvitella, että sihinä kuuluisi kuin saunankiukaalta. VÄSYTTÄÄ, taitaa tulla sänkypäivä tästä päivästä. Ihan sellainen olo kuin olisi karmiassa krapulassa, vaikka siis ei ole mahdollista kun en ole moniin viikkoihin juonut tippaakaan alkoholia. Kello on kohta viisi ja ei oikein ruoka ole maistunut, HÄH? Kahvia teki aamulla JULMETUSTI mieli, mutta sitten se maistuikin aivan pahalle :devil: Suolakurkut ja oliivit suoraan purkista sen sijaan, NAM. Tissikipuilu on hävinnyt, joka on edelleen outoa, koska sitä on AINA tädin tuloon saakka oviksesta, ja olen aiemmissa kierroissa ollut varma, että se olisi raskaus oire ja tehnyt testejä turhaan. Ihmeen rauhallinen olo, ei tee mieli edes kiukutella, OUTOA, mutta toki varmasti ihan normaalia vaihtelua kierron oireissa! :LOL: Pientä mahanjuilintaa, ujoa menkkamaista riipimistä.. iltapäivällä mittailin lämpöä ja taas noussut 37.8?? Mitääää??? ei ole mitään flunssan oireita... Mikä minua vaivaa...:confused: Illalla alavatsalla ärsyttävää vihlontaa, myöskin emmättimessä. Turvottaakin taas vähän. Hirveä päänsärky iski myöhään, mulla ei ikinä oikein särje päätä. Tosi pahoja ilmavaivoja, onneks mies on reisussa :D

Kp 18 DPO 4 Näin sekavia unia. Aamulla lämpö 37.3, nous taas päivemmällä 37.4 Pitkään nukuttu, mutta taas vaan väsyttää. Aamulla ihan hirvee nälkä. Oikeella munasarjan kohdilla TODELLA kipeitä vihlovia nipsauksia. Valkovuoto on semmoista kosteusvoidemaista, ihan kunnon kosteuttavaa vulva-dovea omast takaa :D En taas jaksa oikein mitään. Nousi taas kuume 37.6 illalla. Ruoka maistuu vasta seitsemältä illalla. Olen itkenyt aika paljon tänään, ja ei siis tällä kertaa mitään PMS kiukku itsesääli itkua mikä on aivan normaalia minulle, vaan onnesta youtube videoille joissa rakastuneita ihmisiä ja onnellisia reaktioita. ööö.. Jotenkin on hormonit taas sekaisin.Meinaan simahtaa jo klo 20:00. :eek: Mutt en sitten saanut enää unta kun piti alkaa nukkumaan.

KP 19 DPO 5 Nukuin pitkään ja sekavia unia. Aamulämpö 37.3 ja noussut taas päivällä muutaman asteen. Ei oikein mitään oireita aamulla, väsyttää ja saamaton olo. Iltapäivällä iski joku järjetön energiapiikki ja pistin esikoisen kanssa olkkarin ja makkarin uuteen järjestykseen. En pystynyt syömään mitään kuin vasta myöhään illalla. Pää tuli illalla kipeeksi, alamahassa ja alaselässä polttelevaa kipua. Kuume nousi illalla yhtäkkiä taas 38c, mutta ei mitään flunssa oireita. Silmät on vähän kipeet. Unettomuutta niinkuin tosi monena yönä nyt. Ilmavaivoja

KP 20 DPO 6 Al 37.2 Sekavia unia näin unta että tein raskaustestin joka näytti plussaa. Valvoin taas myöhään, kun piti miettiä tulevaisuutta pakonomaisesti ja järjestää asioita päässä eli siis järjestely ja siivous jatkui henkisesti. :D Aamulla aikainen herätys, mutta olin silti ihmeellisen pirtee ja järjestely jatkuu todella raivokkaasti. Lämpö nous 37.5 päivällä. Ei mitään oireita oikein, ei menkka/pms joka on outoo mutta ei myös raskaus oireita. Iltapäivällä sit alkoi alavatsa ja selkä kivut, nippailua, rinnat vähän arkana aina välillä ja jotain lirtsahti housuun, luulin että alkoi jo menkat mutta oli paksua valkovuotoa jossa aavistus vaaleanpunaista mukana sit taas ihan kosteana. Illalla nousi taas kuume 37.8 ja pitkästä aikaa pääsi pupuilemaan niin tuntui taas painetta ja siltä että tulee pissa ihan just ja siis ei ollut oikee pissahätä kuitenkaan :eek: myöskin kipua kohdunsuun tietämillä.

KP 21 DPO 7 Al 37.2 unettomuutta, en ole kauheesti nukkunut viime öinä, mutta ei silti väsytä aamulla, joka on outoa. Yöllä ramppasin pissalla, tosin join paljon yrttiteetä ennen nukkumaan menoa. Aamulla ei mitään "oloja". Alavatsa vähän arka, mutt voi johtua ilmavaivoista. Myöhemmin nippailuja. Aivastelua ja kauheen kylmä koko ajan. Energiapiikki joka päättyi hirveään väsyyn ja illalla taas nousi lämpö 37.8. Maha turvoksissa. Tissit kipeytyi aina hetkeksi ja tuntui turpoilevan. Yleensä ennen menkkoja on koko ajan herkät. Meinasin nukahtaa jo kasilta, Mutta väkisin valvoin. Nukahdin joka tapauksessa tosi aikasin.

KP 22 DPO 8 Al 37.2 Heräsin puoli viiden maissa aamulla kun ei enää vaan unta tullut. Menin sitten aamupalan kautta sohvalle koomaamaan. Maha turvoksissa ja närästystä. Kylmä. Nukahdin sohvalle pariksi tuntia ja sain pitkiä todella sekavia selkounia ja unihalvauksia. Kääk!!! Pissalla käydessä pisti vasemman munasarjan kohdille ihan hullun paljon, meinasin pudota pöntöltä lämpö lähti taas nousuun. Illalla fiilis että en varmana plussaa tässä kierrossa. Vähän ollut semmosta pms:än kaltaista ärsytystä ilmassa. Päivällä lämpö 37.5 mutta illaksi laski 37.3.

KP 23 DPO 9 AL 37.2 Heräsin hirveään päänsärkyyn. Tosi harvoin mulla on pää kipeä, nyt piti ottaa särkylääke. Tissit on arat ja vähän turvoksissa. Nousi lämpö illaksi 37.7. Rinnat kipeet ja oksettaa/ällöttää. Hajut käy nenään. Selkeitä unia.

KP 24 DPO 10 Heräsin vasta aamupäivällä ja silloin lämpö 37.7. Pää kipeä, pahoinvoiva ja kaikinpuolin kipeä ja karmea olo. Turvottaa. En jaksa mitään... Tissit on tosi kipeet ja turvoksissa. Pierettäääää. ... siis lähden lentoon ihan just.. valkovuodon mukana tuli jotain vaalean ruskeaa vähän (Ääh.. :() oon ollut aika ärtynyt. Selkeitä unia
 
Viimeksi muokattu:
Yk 1. Kierukka pois marraskuussa, Primolutit loppui joulukuussa. Hemmetin pitkä kierto, ovis bongattu selvin oirein ja tikuin.


Kp 32/ DPO -1 : Järkyt alavatsakivut, menkkajomot. Turvotus, ruoka ei maistu, oksettaa. Ovistestiin selkeä plussa.

Kp 33 / DPO 0: ei mitään koko päivänä, väsymys, illalla ovisjomo vasemmalta. Ovistestiin haaleampi viiva. Yhdyntäkipuja.

Kp 34-36 / DPO 1-3: alavatsakipuja, keskeltä jomottaa. Turvotus. Aivastuttaa, nenä tukossa aamulla. Ohutta vv

Kp 37 / DPO 4: alavatsakipuja, turvotus, aivastuttaa, nenä tukossa aamulla. Päänsärky. Herätty klo 4 ja 2h pystyssä.

Kp 38 / DPO 5: Aamulla ei mitään. Iltapäivästä alkoi päänsärky. Turvotus klo 16-> vv niukkaa, vetistä. Fiilis

Kp 39 / DPO 6: eipä mitään. Toivo menetetty.

Kp 40 / DPO 7: Ei oikeastaan tuntemuksia. Mahassa kiertää. Tissit ehkä vähän isommat turvottaa. Alakulo.

Kp 41 / DPO 8: Maha sekasin. Nenä tukossa aamuisin, ollu jo muutaman päivän. Herkkä testi nega. Parin tunnin menkkajomot alavatsalla, alaselkäkipu. Kiinnittyminen?

Kp 42 /DPO 9: Pieniä, nopeasti ohimeneviä alavatsakipuja, alaselkä kipeenä.
 
Minulla on niin älyttömän pitkiä selostuksia johtuen oireista joita en nyt osaa selittää, että ekaan viestiini ei enää mahdu vaikka kierto ei lopussa vielä. :oops: Ens kerralla koitan tiivistää, mutta jatkan tähän...

KP 25 DPO 11 Al 37.3 Kuumeinen ja huono olo. Nivusia ja emätintä vihloo sekä munasarjojen/kohdun kohdalta. Seksi tekee kipeää. Tiputtelua ja seksin aikana tulee vaaleanpunaista vähän, mutta vuoto loppuu taas siihen. Mietin että onko minulla joku tulehdus vai onko nyt vaan muuten vaan aivan hirveä kierto ja kohta tulee verimonsuuni. Tissit on kipeät. Kuume nousi 37.9 Illalla.

KP 26 DPO 12 Al 37.2 Aamulla lorahti ja oli valumassa jotain ja olin varma että nyt tulee verta ja kunnolla, mutta kun menin vessaan niin paperiin jäi vain ihan todella vähän punertavaa melkein läpinäkyvää vetistä valkovuotoa.. Tissit on todella kipeät. Ei oo enää vuotanut mitään.. Ei punasta.. jos huomenna testaus...:eek: katsotaan..
 
Viimeksi muokattu:
Listataan nyt ajankuluksi. Kierto n. 25 päivää

Dpo -2: seksiä. Limailua ja haluja menkkojen loppumisesta lähtien. Ovistesti selkeä nega. Yhdyntäkipua.

Dpo -1: illalla 21.30 ovistesti selkee plussa!

Dpo 0 (kp 12): Aamulla kova hetkellinen vihlaisu alamahalla. Limailu jo hieman hellittää. Haluja edelleen.

Dpo 1: seksiä ja lievempää yhdyntäkipua kuin dpo -2, limoja ei enää juurikaan. Pitkin päivää ihme tuntemuksia alavatsalla.

Dpo 2: haluja edelleen, kuivaa. Taas ihme tuikkaisuja ja kihelmöintiä alavatsalla (pitkin päivää)

Dpo 3: halut loppuneet. Ei vuotoa (se ihan vähä mitä tulee on kellertävää). Välillä vatsa kihelmöi. Huomattavasti vähemmän nippailua kuin eilen. Niskaan tullut pari näppyä, mitä tulee normaalisti ennen ovista. Pissattaa usein.

Dpo 4: aamulla nenä tukossa ja muutoinkin hieman kipeä olo, joka helpottui kuitenkin päivän mittään. Silmät vaan tuntuu kuivilta. Töissä alkoi hieman paleltaa. Ei vuotoa eikä enää mahatuntemuksia. Vähän sellainen olo, että ei tästä mitään tule.

illalla kipeä olo oli muisto vain! Tilalle kunnon energiapuuska. Pari näppyä tullu selkää. Miksi hemmetissä aika menee niin hitaasti!!

Dpo 5: sama kuin eilen eli toinen sierain tukossa herätessä ja kurkku pistelee. Uni loppui aivan kesken 4 tunnin unien jälkeen.

kesken työpäivää alavatsaa poltteli useiden minuuttien ajan, mutta en osaa sanoa johtuiko enemmänkin yhdistelmästä kova pissahätä, kauhea nälkä ja vatsanpurut ja tiukat housut... vuotoa ehkä hieman enemmän kuin eilen, paksua ja tahmeaa, mutta hyvin vähän. Illalla pissattaa, mutta se on tyypillistä mulle tässä vaiheessa kiertoa.

Dpo 6: aamulla nenä ei ole läheskään niin tukkoinen kuin kahtena aiempana päivänä. Ei myöskään mitään muita tuntemuksia. Usko plussaan mennyt täysin.

paikat tuntuu turpeilta ja kn tosi kova. Pms oireet nostavat päätään,kiukuttaa, itkettää ja sitä rataa.

aiempien kirtojen nippailuja ja turvotusta ei ole. Vuoto senkun niukkenee.

Dpo7: aamusta asti ketuttaa tää koko homma, ei tee edes mieli testailla. Ei vuotoa. Kn ei tunnu ihan niin kovalta kuin eilen. Tekee mieli roskaruokaa, niinkuin aina tähän aikaan kierrosta.

illalla maitomaista/kosteusvoidemaista valkosta vv.

Dpo8: Hätähousun r-testi nega. Vuoto edelleen voidemaista. Tällainen vuoto tyypillistä pari päivää menkkoja ennen. Menkat alkanee kyllä aikaisintaan tiistaina..... voi olla oire, voi olla että ei. Pirteä ja energinen olo vaikka eilen tuli nukuttua vajaa 6h. Kn kiinni, mutta ei niin kova kuin dpo 6. Pissattaa ehkä normaalia enemmän.
Vaimeaa menkkatuntemusta ja paineen tunnetta.

Dpo9: Ei mitään oireita. Tänään ei enää pissatakaan. Kn ylempänä ja kovempi ku eilen. Niukka voidemainen vv. Ainiin tänään eilen nälkä ollut kadoksissa, oon syönyt tosi vähän.

Dpo10: aamulla yllättäen hampaiden pesu alkaa yököttämään, ihme että ei tullut oksennus. Huonovointisuus tuli matkalla töihin. Maha meni ihan sekaisin, kuvotusta ja alavatsa ja selkä vihloivat hetken. Vv lähes vesimäistä. Olo että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä.

Herkkä rfsu haamu <3 tuntia myöhemmin selkeä plus!!

Dpo11: digiin aamulla raskaana 1-2
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Zennuli
Kaippa tän vois kans tehdä vaikka vaan itselleen muistutukseksi tässä kierrossa siis lääkkeellinen tyhjennys kp1 ja kaavinta vielä kp 7

kp14 selkeät ovis krampit aamusta oikealla kaksin kappalein. (Oli ilmeisti joku muu koska ovis uudelleen kp26) Tallettelut päivästä kun aikaisemmilta päiviltä jäänyt jälkivuodon vuoksi tekemättä Al 36.6

Kp 15 pientä jomottelua oikealla. Al 36.6

Kp 16 edelleen jomottelua ja nännejen kihelmöintiä erityisesti oikeaa Al 36.6

Kp 17 vatsan jomottelu voimistunut ja muutama selkeä repäisykipu liikkuessa oikealla puolen. Vv keltaista Al 36.6

Kp 18 tosi kovaa kipuilua oikealla munsarjalla heijastui myös nivuseen. Vv edelleen keltaista Al 36.6

Kp 19 Al 36.4 mitähän ihmettä yleensä laskee tosta 36.6 vasta kun vuoto alkanut. Vatsaa jomotellut kummallisesti läpi päivän, kevyesti muistuttaa menkka kipuilua mutta ei niin selkeää jomotusta.

Kp 20 tissejä tuikkii hassusti erityisesti vasenta. Al 36.4 et ainaki lämpöjen puoleen heikolta näyttää. Pientä jomottelua vatsalla oikean muniksen ja kohdun aluella. Edelleenkään ei niitä aiempien kiertojen pistelyitä kohdunseudulle ei oo tullut. Aamupala venähti ja varmaan siitä johtuen päivällä pahoinvointia. Vv keltaista. Ja tää nyt menee varmaan jo luulosairauden puolelle mutta nyt on useampaan kertaan tullut hassu metallin maku suuhun. Mutta uskon enemmän johtuvan rauta tableteista/huonosta HB:stä kun mistään muusta ☺ Eikä mulla aiemmin oo tämmöstä raskauksiin liittyen ollut.

Kp 21 usko kyl tähän kiertoon mennyt Al 36.2. Vatsaa vääntää ja tuikkii edelleen. Vv vetistä ja melko paljon. Huono olo taas aamusta mutta eiköhän oo jotain pms juttuja se

Kp22 Al 36.4 usko mennyt kokonaan et tätiä odotellessa. Vatsaa tuikkii mut vähemmän. Tissit ei edelleenkään oo kipeet. Vatsaa vähän turvottaa. Hajuaisti herkkänä

Kp23 vatsaa juilii edelleen vähän nännit arat usko mennyt raskauteen al36.6

Kp24 reissussa en mitannut Al. Yöllä heräilin paljon ja uni katkonaista. Illasta turvotti ja nännit arat muuten ei tissi tuntemuksia tai erityistä turvottelua. Aamusta etoi mutta menee varmaan tuhdin aamupalan piikkiin. Vatsaa tuikkii. Menkkoja odottelen alkavaksi et pääsis uuteen kiertoon ☺ illasta lämpö 36.6

Kp25 al36.5 aamusta hulluuksissa tein 20 herkkyys testin johon haalea haamu. Koska km kierto ja eka nega saatu testiin vasta Pe eli kp22 niin jotenkin tuntuu että toi aamun haamu liittyy siihen vieläkin. Tissi kivut edelleen poissa ainoastaan nännit pirun kipeät.

Kp 26 dpo-1 pahoinvointia ja turvotusta yleensä nää mulla enteilee ovista. Tällöin odottelin kuitenkin menkkoja joten hämmentävää. Al 36.2. tallettelut

Kp 27 dpo0 Al 36.4 päivästä ovis kramppi ja iltapäivällä bongasin kohdunkaulalta elämäni ekat ovis limatkin ☺ Pahoinvointia ja turvottelua vieläkin. Tissit kans turvonneet ja arat. Pitkä kierto tulossa

Kp 28 dpo 1
Al 36.5 ei juuri oireita. Tissit edelleen kipeät ja turvonneet kuten normisti oviksen jälkeen. Vv osalta kuivaa,kojdunkaulalta voidemaista.
 
Viimeksi muokattu:
Moi, liityn joukkoon! Täällä takana kaksi vuotta yritystä.

Dpo1-4 Tissit kipeät, iltalämmöt 36,7
Dpo5 Nippailua, tissit kipeät
Dpo6-8 Tissit kipeät, iltalämmöt 36,9
Dpo9 Pääkipu, nukahtamisvaikeuksia, iltalämpö 37
Dpo10 Pääkipu, iltalämpö 37, HAAMU Sofin liuskatestiin 2,5 tunnin pidätyksellä. Ikinä aiemmin ei ole selvästi punertavaa toista viivaa tullut.
Dpo11 Selvä joskin haalea plussa CB-plussanäyttöiseen ja Sofiin. En silti usko tätä todeksi. Alavatsaa jomottelee menkkamaisesti, iltapäivällä pientä etomista.
Dpo12-Dpo13 Plussa vahvistuu ja on krapulainen olo, kai tämä on nyt uskottava todeksi!
Dpo14 eli kp 27/26-27 eli 3+6 Digiin ”Raskaana 2-3”! Nyt lopetan testailun ennen kuin menen vararikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zennuli
Sandra92
Minäkin kun muutkin!
Meillä on yk 4. Esikoinen täyttää kohta 7 kk.


Kp 12
Kp 13
Kp 14 oviskipua. Vihlontaa vatsalla, vasemmalla ja oikealla.
Kp 15 kovaa kipua alaselässä ja -vastalla. Loppui vasta myöhään illalla.
Kp 16 (Dpo 0?) normaali olo paitsi, että kaikki ottaa päähän.
Kp 17 (Dpo 1?)kauheen kylmä koko ajan
Kp 18 (Dpo 2?) kylmä edelleen
Kp 19 (Dpo 3?) Suututtaa taas kaikki! Aamulämpö klo 8.45 36.7 c.
Klo 15.55 lämpö oli 36.9 c. Jäätyminen todella kuumeinen olo . Väsyttää ihan kauheesti.
Kp 20 ( Dpo 4?) Aamulämpö 36.4 c. Ihan hyvä olo. Klo 14.40 lämpö oli 36.3 c.
Kp 21 (Dpo 5?) Heräsin kipeään kurkkuun ja tukkoiseen nenään. Tosi kipeä olo. Väsyttää kamalasti. Aamulämpö 36.4 c. Tuli ällötyskohtaus syödessä.
Alaselkä ja -vatsa kipua.
Lämpö 36.8 c klo 12.21
Raskaustesti tehty 15.15 aikaan nega/haamujen haamu/viivanpaikka
Klo 17.55 lämpö oli 36.2 c.

Kp 22 (Dpo 6?) haamujen haamu testiin aamu pissasta! Minä kyllä näen, mies suhtautuu nauraen

Krapulainen ja kipeä olo. Aamulämpö klo 8.07 36.5 c. Sukkapuikkomaista kipua vasemmalla puolella alavatsaa, kun nousin ylös.
Koko päivän vähän väliä alavastanippailuja. Rfsu testaa varhain nega/viivanpaikka.

Jotenkin tuntuu toivottomalta kuitenkin tää kierto nenä on vuotanut tänään ja aivastelen koko ajan. Kai tää kaikki on vaan kausiflunssaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Syysneito%
Sandra92
Minäkin kun muutkin!
Meillä on yk 4. Esikoinen täyttää kohta 7 kk.


Kp 12
Kp 13
Kp 14 oviskipua. Vihlontaa vatsalla, vasemmalla ja oikealla.
Kp 15 kovaa kipua alaselässä ja -vastalla. Loppui vasta myöhään illalla.
Kp 16 (Dpo 0?) normaali olo paitsi, että kaikki ottaa päähän.
Kp 17 (Dpo 1?)kauheen kylmä koko ajan
Kp 18 (Dpo 2?) kylmä edelleen
Kp 19 (Dpo 3?) Suututtaa taas kaikki! Aamulämpö klo 8.45 36.7 c.
Klo 15.55 lämpö oli 36.9 c. Jäätyminen todella kuumeinen olo . Väsyttää ihan kauheesti.
Kp 20 ( Dpo 4?) Aamulämpö 36.4 c. Ihan hyvä olo. Klo 14.40 lämpö oli 36.3 c.
Kp 21 (Dpo 5?) Heräsin kipeään kurkkuun ja tukkoiseen nenään. Tosi kipeä olo. Väsyttää kamalasti. Aamulämpö 36.4 c. Tuli ällötyskohtaus syödessä.
Alaselkä ja -vatsa kipua.
Lämpö 36.8 c klo 12.21
Raskaustesti tehty 15.15 aikaan nega/haamujen haamu/viivanpaikka
Klo 17.55 lämpö oli 36.2 c.

Kp 22 (Dpo 6?) haamujen haamu testiin aamu pissasta! Minä kyllä näen, mies suhtautuu nauraen

Krapulainen ja kipeä olo. Aamulämpö klo 8.07 36.5 c. Sukkapuikkomaista kipua vasemmalla puolella alavatsaa, kun nousin ylös.
Koko päivän vähän väliä alavastanippailuja. Rfsu testaa varhain nega/viivanpaikka.

Jotenkin tuntuu toivottomalta kuitenkin tää kierto nenä on vuotanut tänään ja aivastelen koko ajan. Kai tää kaikki on vaan kausiflunssaa.
Apua, miten voin muokata tätä?
 
Täällä kans yks jännäilijä LLuulen tunnistaneeni ovispäivän pitkästä aikaa ilman tikutteluja. Mulla on useamman vuoden ollut jo tosi vähäiset ovislimat, nuorempana suunnilleen valuin koko päivän (sori tästä mielikuvasta!) mut nykyään ei. Tässä kierrossa sitten suihkussa äkkäsin et nyt on se hetki! Oltiin pupuiltu kaks päivää ennen sitä ja sit vielä samana päivänä ja dpo1 myös.

Tässä oireet:
Dpo1 - ei mitään, paitsi pupuilut
Dpo2 - runsas valkkari, kahvi ei maistu
Dpo3 - runsas valkkari, kahvi ei maistu, yöllä meni vatsa sekaisin
Dpo4 - närästys ja huimaus
Dpo5 - kahvi ei maistu, omituinen pistos vasemassa rinnassa, vasemmalla puolella pientä nippailua, aivastelu, hajut tuntuu voimakkailta

Lisäksi mun aamulämmöt on nyt koko ajan normaalia korkeammalla.

Pidetään peukkuja toisillemme!! :love:(y)
 
Hih pitäisköhän munkin kokeilla, vaikka oonkin 99,9 % varma, että en ole raskaana. (Yritys taulla ja tässä kierrossa oli 1 vahinko ilman ehkäisyä, mutta suhteellisen sopivaan ajankohtaan.) Mun kierrot on noin 34 päiväisiä olleet viimeaikoina, en laita dpo päiviä, kun ne on ihan spekulaatiota, en siis tikutellut ovista.

Flo ennusti ovista kp20 (jos olisi ollut tässä niin loistavat mahdollisuudet raskautua)

kp25 alavatsakipuja.. Jos huono mäihä niin se oli sitten se ovis.

Tämän jälkeen ei mitään oireita. Ainoa outo on, että ei ole oikeastaan nälkä eikä tee edes mieli makeaa, mutta tuskin se nyt raskausoire voisi olla.

kp29 näin unta, että minulla oli vauva Mutta illasta alkoi jo tuntua lievää alavatsakipua. Sanoisin, että ihan varmasti alkaa menkat 3-4 päivän sisällä. Menkkoja edeltävä siivousvimma nostaa myös päätään.

Kp30 tänään ei menkkajuilintaa, pitkän juoksulenkin jälkeen jotain alavatsatuntemusta, mutta aika monesti tulee kyllä sellaista menkkojen aikaan juoksemisesta... Jotenkin sellainen olo, että pitäs kai mun jo tuntea jotain tässä vaiheessa. Oon aivastellut tänään, vaikka ei oo flunssa eikä allergioita, mutta tää on jo aika kaukaa haettu raskausoire jopa minulta

Kp31 tänään sitten vähän huono ja flunssainen olo. Viime yönä pisteli mahaa ikävästi, mutta sitäkin aina välillä on jo muutamaa päivää ennen menkkoja. Muuten ei mitään tuntemuksia. Ihan vähän sitä plussaa silti toivoo, kun kunnon menkkajuilinnat ei ole vielä alkaneet...

kp32 ei yhtään tasan mitään oireita... Haaveet kaatuu kovaa vauhtia. Eilen muka kuvittelin, että alavatsa on turvoksissa, mutta en kyllä enää tänään huomaa mitään. Harkitsen tekisinkö testin aamulla, jos se nega toimis lääkkeenä tähän hulluuteen.

Menkat kaks päivää myöhässä.. Testasin negan toissapäivänä perjantaina. Ei mitään tuntemuksia, nyt vaan kärsivällisesti odotetaan, että ne menkat alkaisivat.

Kp 37 /34-35 eilen tein negan eli haaveet kaatuu. Iltaisin alavatsa tuntemuksia, salilla ja lenkillä huono olo, mutta samaa on tavallisestikin. Tänään tuli banaanista paha olo, mutta oon varmaan ollut liian vähällä ruoalla mikä selittäis miksi menkat myöhässä...

Kp oisko 39 / 34-35 haalea plussa testissä Iltaisin väsyttää, lievää pahaa oloa hetkittäin, alavatsassa jotain tunnetta, vähän kuin paine.. Vaikea kuvailla Ja on palellut tosi paljon eilen ja tänään. Hirveästi pelottaa että onkin kemiallinen kun näin myöhään näkyy..
Hihii piti kaivaa oma kirjoitus vuosien takaa, kun on toisen lapsen yritys alkamassa enkä enää itse muistanut yhtään millaisia oireita oli. Olihan hauska lukea, onneksi ketju oli hengissä. Juuri jätetty pillerit pois eikä vielä ole tullut kuin tyhjennysvuoto tuossa joku viikko sitten. Vähän nousi toiveet, kun tässä lukee, että ei ollut nälkä eikä tehnyt makeaa mieli, koska sitä on myös nyt "oireena". Eikä ole minulle kyllä oikein tavanomaista, että ei makea maistu. Liian aikaista millekään testille ja oireille kyllä tosissaan myös. Ei ole näköjään vuodet tuoneet viisautta. :D Voisin itselleni iloksi vähän kirjailla mitä tuntemuksia nyt on loppukierroissa. Tätä kirjoittaessa vasta Kp 13, että nyt kun järjellä aattelen niin tuskin on vielä ollut ovistakaan, Vaikea sanoa kierron pituudesta, kun ei ole ollut kunnon menkkoja kuin viimeeksi 2018 xD
 
Nyt kp 21 / ?? Edelleenkään ei tee mieli makeaa, Näin yksi yö todella elävän tuntuista unta synnytyksestä, se ei siinä unessa kyllä mennyt kovin hyvin, piti muka koronan takia synnyttää kotona xD. Rinnoissa ja alavatsassa on nyt ollut jotain tuntemusta, mutta varmaan johtuu ihan ehkäisyn pois jättämisestä ja oman hormonitoiminnan heräämisestä. Väsyttää, mutta sekään ei ole ihme, kun taapero nukkuu nyt jostain syystä huosti.

Kp 34 tuli haalea viiva testiin Nyt se on vahvistunut. Ensimmäisessä raskaudessa olin tosi huolissani, kun viiva ei lähtenyt vahvistumaan, mutta minulla nämä näköjään on pitkään hailakoita ja näkyvät myöhään. Väsymystä on jonkin verran ja kokoajan on järkyttävä nälkä, eikä tee makeaa mieli. Jos syön makeaa tulee tunne, kuin maito nousisi rintoihin. Olin varmaan jo viikko sitten melko vakuuttunut, että olen raskaana ja nyt osasin varautua siihen, että voi mennä hetki ennen kuin ne maagiset viivat ilmestyvät.
Onnea kaikille yritykseen! Minulle tästä ketjusta oli iloa, kun oma vanha kommentti oli vielä tallessa.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin tulla pitämään kirjaa oireista :)

Dpo -1 talletteluja

Dpo 0 Järkyttävät oviskivut koko päivän, jatkuvat yöhön asti. Molemmin puolin kipua, en tiedä onko tuplaovis, vai kroppa sekaisin.
Rinnat kipeytyi, pahoinvointia aamusta, kuten aina oviksen aikaan, illlalla kauhea nälkä.

Dpo 1 Edelleen oviskipua koko mahalla, tai jälkikipuja ei niin pahaa. Vasen puoli jumissa kropasta,vatsalihakset ja kylki, en op treenannut tms. Joten syy tuntematon? Lämmöt nousi 0.5 astetta. Nälkä jatkuu. Rinnat arat.

Dpo 2 vasemalla munasarjan kohdalla tuikkii, ja polttelee edelleen. Olisko ovis sit ollu vasemmalta ja nyt kehittelee keltarauhasta sinne? Ei tiedä. Nivusia vihloo. Rinnat edelleen arat.
Itkuherkkyys.

Dpo 3 Vihdoin alkaa kivut helpottaa, pientä tuikintaa aamusta vielä vasemalla. Olo aika neutraali. Vähän itkuherkkä vieläkin. Rinnat raskaat ja arat.

Dpo 4 lämmöt tipahti 36.7-> 35.8
Alamahalla tuikkivat kivut jatkuu. Pyörrytys oloa ja heikotusta aamupäivästä. Oonkohan tulossa kipeäksi, mahassa koko ajan huono olo. Vilu ja kylmät väreet.

Dpo 5 lämmöt nousi 36.7 illalla sukkapuikko kipuja paristi kohdussa.

Dpo 6 lämmöt 36.8 menkkamaista juilintaa. Finnejä.

Dpo 7 36.9 hyvin krapulainen olo, päätä särkee heti aamusta.
Finnejä lisää.

Dpo 8 päätä juilii edelleen, janottaa koko ajan, väsyttää lämmöt 37 ja kylmä ja hiki vähän väliä vuorotteleee. Hiukset rasvoittuu. Finnejä. Alamahalla tuikkii iltaa kohden. Kihelmöivä olo koko kropassa.


Dpo 9 Tänää testattu haamu sofin 25 herkkyisellä. Krapulainen olo jatkuu = päätä juilii, janottaa. Lämmöt 37.1, ihoa kuumottaa, välillä kuuma ja hiki, välillä vilu. Menkkakramppeja mahalla, nivusissa ja selässä :/

Dpo 10 Tänää hitusen vahvempi haamu. Olo krapulainen, Janoinen, päätä juilii, nivusia vihloo.. Lämmöt 37.1 menkkajomoja selässä.

Dpo 11 lämmöt 36.7 :/ haamuviiva haaleni, tein sen kyllä päiväpissasta lyhyellä pidätyksellä, ei vaan ollu mahiksia muuhun välii. Testata. Olo aika kurja. Ei enää raskautunut fiilis. Menkkajomoja koviakin illasta, selässä paljonkin.

Dpo 12 Lämpöjä en uskaltanut enää mittailla. Aika neutraali olo. Vasemmalla tuikkii ja polttelee, keltarauhanen varmaan.
Rinnat ihan vähän arat. Vilunväristyksiä, menkkajomoja varsinkin selässä.


Tästä tuli dpo14 selvä haamu, mutta se haaleni ja vuoto alkoi 3päivää myöhässä. Eli kemiallinen.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin kirj tänne kun muistaa kierto säännöllinen 28 päivää, selkeet ovulaatio oireet, aina ennen menkkoja lämmöt korkealla , palelee ja menkkakipuja muutama päivä ennen menkkoja, yleensä nega kierrossa lievää menkkajomoa dpo 2.

Dpo-1 kauheet halut , mut en huomannu /muista mitää limoja, seksiä
Dpo 0 en tikuttanu tässä kierrossa ovista ja ei ollu kipuja ni luulin että jäi väliin,seksiä
Dpo1-6 ei mitään
Dpo7 alko sattuu oikealle puolelle mahaan, jatku yön ja vihlo myös siitä
Dpo8 yöllä vaihdoin asentoa ja kauhee repäisykipu vatsassa, ylempänä kuin negakierrossa
Dpo9 alko palelu
Dpo10 palelu plus närästys,en usko raskauteen
Dpo11-14 samaa mutta lisänä kevyttä menkkakipua
Dpo 15 menkat myöhässä, testi plussa
 
Argh.. Nämä piina viikot on uuvuttavia

Itsellä on menossa Dpo15, ja olen tässä päivien varrella ehtinyt kokoa kaikenlaisia kipuja, itkuherkkyyttä, väsymystä jne. Tätiä ei kuulu kylään, mutta myöskään testi ei anna positiivista tulosta. Olen unohtanut miten tämä meni edellisessä raskaudessa.

Onko joku saanut tosi myöhään vasta plussan?
 
Argh.. Nämä piina viikot on uuvuttavia

Itsellä on menossa Dpo15, ja olen tässä päivien varrella ehtinyt kokoa kaikenlaisia kipuja, itkuherkkyyttä, väsymystä jne. Tätiä ei kuulu kylään, mutta myöskään testi ei anna positiivista tulosta. Olen unohtanut miten tämä meni edellisessä raskaudessa.

Onko joku saanut tosi myöhään vasta plussan?
Mulla molemmat plussat näkyneet vasta kp 35-36 on toki pitkät kierrotkin. Ehkä noin 33 päivää keskimäärin. Hitaasti tummuivat myös viivat sitten plussan jälkeen, mutta siitä ei vaikuta olleen mitään haittaa. Esikoisen raskaus meni hyvin ja tämä toinen on kanssa sujunut oikein mukavasti. Kyllä ne viivat saattaa ilmaantua melko myöhäänkin vielä joillekin
 
Onkohan täällä ketään?

Yksi kierto yritystä takana ja ajattelin tätä seuraavaa kirjata ylös. Ikää mojovat 32 vuotta ja nyt kokeillaan josko lapsi vielä voisi tulla, esikoinen siis yrityksessä. Käytössä Cycles-appi, helppo klikata kaikennäköistä kolotusta muistiin eikä mene päivät sekaisin. Lopetin minipillerit nyt kesällä, heinäkuussa minkä jälkeen viikon päästä tuli joku omituinen kolmen päivän kevyt ja kivuton töhryvuoto. Seuraava yhtä kevyt ja kummallinen vuoto tuli siitä taas noin viikon päästä ja ovuloin siitä alkaneessa kierrossa jo kp 10 (ovistestillä testattu). Tämä uusi kierto alkoi dpo 12, eli edellisen kierron pituus vain 23 päivää. Varmaan kroppa onnellisen sekaisin pillereistä ja viime kierron munasolukaan tuskin ehti oikeasti edes kypsyä kunnolla. Päivittelen tätä uutta kiertoa nyt tännekin.

Kp 23 -> kp 1: Niin kipeät menkkakrampit, että meinaa taju lähteä. Johtuisiko siitä, että ensimmäinen kunnon vuoto yli vuoteen alkamassa?
kp 2-7: menkat, varsin kivuliaat ja runsaat.
kp 8: kuivaa, ei mitään ihmeellistä
kp 9: hieman vetistä valkovuotoa. Itselläni päällä olevasta flunssasta huolimatta mies näyttää aika houkuttelevalta, harmi ettei kunto salli minkään valtakunnan toimintaa.
kp 10: enemmän valkovuotoa, ovistesti negatiivinen (selkeä testiviiva mutta ei vielä yhtä vahva kuin kontrolli). Testasin, koska viime kierrossa ovis oli juuri kp 10. Pölisteltiin lakanoita. ❤
kp 11: ei mitään ihmeellistä, ovistesti negatiivinen
kp 12: melkoiset himot ja peitto heilui sen mukaisesti. ❤ Ovistesti negatiivinen
kp 13: kiirettä pitää makkarin puolella ❤ Ovistesti vieläkin negatiivinen. Pelkään pahoin että kierron alusta sairastamani tosi rankka flunssa on voinut siirtää ovista eteenpäin tai sitä ei edes tule.
kp 14: vatsassa kramppaillut pitkin päivää, huono olo ja mieletön hedari. Ovistesti negatiivinen, viiva näkyy lähinnä haalistuvan.
kp 15: ovistesti negatiivinen. Todella ärsyttävää, taidan lopettaa tikuttelun kun ei ala kuulua. Tämä kierto taitaa olla selvillä. Makkarissa kivaa ❤
kp 16: en edes testaa, ei tunnu mitään ovikseen viittaavaa. Päänsärkyä ja tukkoista oloa flunssan jäljiltä, väsyttää kovasti.
kp 17: omituisia nipistelyjä oikean munasarjan kohdalla. Valkovuoto hieman juoksavampaa, vähän jopa limaista. En usko että ovis enää kuitenkaan on tulossa. Makkarissa pidettiin hauskaa ❤
kp 18: valkovuoto limaista, venyvää ja runsasta. Nipistelyt munasarjoissa vähentyneet mutta kohdun (oletan) kohdalla tuntuu kramppeja. Voisko sittenkin olla ovulaatioon liittyvää? Ovistesti negatiivinen, mutta testiviiva näyttää vahvistuneen. Voi olla että kuvittelen. (en kuvitellut, on saletisti vahvistunut!)
kp 19: aamulla pidettiin kivaa makkarissa ❤ Ovistesti plussa parin tunnin pidätyksellä! Whaaat?? Olipas ajoitus. Testiviiva alkoi piirtymään aivan heti ja noin minuutissa ihan kirkuvan punainen. Eli tänään sit dpo -1? Äääks, piinaviikot alkaa! Iltaa kohden alavatsakipuja, välillä koviakin.
kp 20 (dpo 0): todella huonosti nukuttu yö takana. Alaselkä ja vatsa kipeä yöllä ja aamulla, munasarjoissa kipuja. Aamulla kova nälkä eikä unta tullut enää kuuden jälkeen. Närästää, vähän huono olo. Ovis taitaa aiheuttaa nämä oireet. Rinnat ei ole yhtään kipeät. Himot huipussaan, makkarissa taas kivaa ❤ Ovistesti vieläkin positiivinen. Pissatta vähän väliä.
kp 21 (dpo 1): Ovistesti nega. Pienenpientä kipua rinnoissa, yöllä piti nousta vessaan. Aamulla vähän ällö olo, eli hormonit vaan hyrrää. Oikea munasarja ”tuikkii”. Valkovuotoa tuli töissä housuihin runsaasti.
kp 22 (dpo 2): Rinnoissa kipua, oikea munasarja kipuilee. Valkovuoto venyvää ja runsasta, samanlaista kuin juuri ennen ovista. Edit: Illalla nipisti kovasti alavatsasta, taitaa tulla menkat.
kp 23 (dpo 3): Rinnat kipeät, oikea munasarja kipeä, valkovuotoa enää vähän, energinen ja hyvä fiilis. Kiva että kierto ei vielä loppunut, edellisessä menkat alkoi tällä kp:lla.
kp 24 (dpo 4): Rinnat kipeät, oikea munasarja kipuilee edelleen. Yöllä ja aamuyöllä piti käydä vessassa, koska join ältsisti vissyä. Aamusta asti myös rutistavia tuntemuksia kohdun tietämillä, menkat siis tekevät tuloaan. Onneksi ei vielä, jos vaikka kierto pitenisi hieman!
kp 25 (dpo 5): Rinnat kipeät, hiukan huonoa oloa. Oikea munasarja kipuilee, kohdussa painetta (eli menkat kohta).
kp 26 (dpo 6): aamuyöstä piti nousta vessaan ja parin tunnin päästä uudestaan. Alavatsa pinkeän tuntuinen, oikea munasarja kipuilee edelleen ja rinnat kipeät. Ujosti tuntuu että ehkä sittenkin tärppäsi, mutta toisaalta pieniä menkkakramppien oloisia tuntojakin on. Illalla alaselkä kipeä, alavatsa kramppaa kans. Herää ajatus, että sieltä ne menkat vaan tulee.
kp 27 (dpo 7): Cycles-appi ilmoitti kierron olevan täynnä. En kuitenkaan testaa kun ovis oli niin myöhään. Yöllä piti herätä 04.30 vessaan, uudestaan klo 06.00. Oikea munasarja nipistelee vieläkin, painon tunnetta alavatsalla. Rinnat edelleen kipeät. Alkuillasta olin maistavinani metallin makua suussa. Tänään kuitenkin on tuntunut taas siltä, että ensi kiertoon menee yritys.
kp 28 (dpo 8): Heräsin klo 02.30 vessaan, uudestaan taas 06.00, ei kauhean tyypillistä mulle. Rinnat kipeät, oikeanpuoleinen munasarja tuikkii vieläkin, tosin vähemmän kuin ennen. Paineen tunnetta alavatsalla. Väsymys kova (koska maanantai) ja närästys.
kp 29 (dpo 9): taas yöllä klo 03.30 vessaan. Aamulla sit pyyhkäisin pienen määrän vaaleanpunaista verta paperiin. Kiinnittyminen vai menkat? Lisää ei ole tullut ja rinnat on vieläkin paisuneet ja arat, niinkuin ennen menkkoja. Paineen tunne ja polte alavatsalla edelleen.
kp 30 (dpo 10): Ei vessaheräilyjä ennen viittä aamulla. Samat oireet, ei verta yhtään.
kp 31 (dpo 11): ennen viittä piti nousta vessaan. Aamulla vähän hajuherkkyyttä ja tutut rintojen kivut, paine alavatsassa mukana koko päivän. Iltapäivällä parin tunnin pidätyksellä haamu / haalea plussa pregcheckin testiin! ❤❤❤❤❤
kp 32 (dpo 12): yöllä pari vessareissua ja heräämisten yhteydessä pahoinvointia. Päivällä alavatsan ja alaselän jomotusta. Rinnat arat. Vähän väsymystä. Huomenna testaan taas.
kp 33 (dpo 13): samat oireet kuin eilen, raskaustesti näytti vieläkin kahta viivaa, mutta on vahvistunut vain vähän. Jännittää hitsisti.
kp 34 (dpo 14): yöllä heräsin kovaan vessahätään ja alavatsassa kramppasi hurjasti. Ei kuitenkaan vuotoa vielä. Odotan uuden testin kanssa huomiseen, jos vaikka vahvistuisi. Rinnat tuntuu jättimäisiltä ja ovat kyllä arat. Muoks: päivällä tuntui vähän, että olen sairastumassa ja syynä lienee se, että lämmöt nousivat nyt 37 asteeseen. Toivottavasti lupaa hyvää.
kp 35 (dpo 15): tein heti aamusta testin, todella vahvat viivat. ❤Toivottavasti kestää mukana. Nyt lopetan tämän päivittelyn ainakin tältä erää ja uskaltaudun ehkä laskemaan laskettua aikaa. Siinä ja siinä meneekö touko- vai kesäkuulle.

Plussaonnea muille! ❤❤❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Earhart mulla ainakin oli minipillerien lopettamisen jälkeen ekat menkat aivan tajuttoman kipeet!!
Okei, hyvä tietää et jollain muullakin ollut tällasta. Mietin jo et joku tulehdusko tässä on tullut mut kyllä nää on ihan sellasta aaltomaista menkkameininkiä eikä tasaista jomotusta, mikä vois olla jonkun tulehduksen oire. Ne lyhyet töhryvuodot lopettamisen ja ekan kierron välissä oli täysin vaivattomia ja nyt sit tällanen kramppi-inferno! Toivottavasti loppuu pian...
 
Hei, laitanpa tänne omaa kokemusta meneillään olevasta kierrosta;

Tallettelut dpo -2 ja -1.
Dpo8 nippailua/hentoa kramppausta. Onestep blankko nega.

Dpo9 pieni pahoinvointikohtaus, tissit turposi kuin maidon noustessa konsanaan. Väsyttää. Onestep haamun esiäiti, tihrustamalla.

Dpo10 armoton väsymys. Onestep hyvin hento haamulainen.

Tänään dpo10 ja kp26/27-29.
 
@Earhart joo mäkin meinasin jo huolestuu sillonku tuntu ettei sohvalta pääse ylös. Kuumavesipullon kans elin kolme päivää ja sit alko helpottaa. Mut olipa vaan kovat menkat ne. Seuraavia ei sitte sillon tullukkaan

Niin ja tsemppiä hirveesti, ota lääkettä kipuun!
Kiitos tsempeistä! Ja ihana tietenkin et jo seuraavat jäivät tulematta! ❤ Tänään on ollut jo helpompi päivä ja on muuten pikkasen eri menkat kuin ennen! Pillereiden kanssahan oli vaan sellasta ajoittaista tiputtelua ja nyt sitten mennään eikä meinata. No, eiköhän tästä selvitä.
 

Yhteistyössä