Oonko mä tyhmä jäärä joka ei ymmärrä isän parasta?

Honostooppari

Aktiivinen jäsen
20.04.2005
6 661
0
36
Tilanne on tämä.

Lapsi on isällään keskiviikkoillat ja isä haluaisi pitää lapsen yön yli ja viedä aamulla hoitoon. Se on mulle ihan ok ja helpottais munkin elämää kun ei tarttis lähteä ajelemaan 20 kilsan päähän hakemaan poikaa. Meillä on lapsen luovutus puolimatkankrouvissa.

En ole suostunut siihen, että poika jää isälleen yöksi. Olen antanut ehdoksi, että isä menee tunnin myöhempään töihin ja siihen ei isä suostu.

Ongelmana on pojan (ens viikolla 4v ) rytmi. Isän mielestä rytmillä ei ole mitään merkitystä, mun mielestä on. Poika joutuisi joka tortstaiaamu heräämään lähes kolme tuntia aikaisemmin kuin normaalisti ja joutuisi olemaan sen päivän hoidossa 11 tuntia :o Sillä ei isän mielestä ole merkitystä.

Eilen taas tämä asia tuli esille ja kysynkin nyt, että olenko tyhmä, jääräpäinen äiti joka ei ymmärrä isän parasta ( nimenomaan sanoi, etten ajattele isän parasta ).

Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
On se tosi pitkä päivä hoidossa, miten siellä suhteuduttaisiin? Eikös viikonloppuna vois olla pidempään isällään?

En minäkään suostuis.. Rytmi on tärkeä säilyttää..

Pitkää viikonloppu mäkin oon miettiny eli olis torstaista maanantaiaamuun. Silloin perjantaina isä veis pojan hoitoon ja koska pääsee perjantaina aikaisin ei päivä muodostuis pitkäksi. Maanantai tosin olis sitten sen 11 tuntia.

Tarttee miettiä vielä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Tilanne on tämä.

Lapsi on isällään keskiviikkoillat ja isä haluaisi pitää lapsen yön yli ja viedä aamulla hoitoon. Se on mulle ihan ok ja helpottais munkin elämää kun ei tarttis lähteä ajelemaan 20 kilsan päähän hakemaan poikaa. Meillä on lapsen luovutus puolimatkankrouvissa.

En ole suostunut siihen, että poika jää isälleen yöksi. Olen antanut ehdoksi, että isä menee tunnin myöhempään töihin ja siihen ei isä suostu.

Ongelmana on pojan (ens viikolla 4v ) rytmi. Isän mielestä rytmillä ei ole mitään merkitystä, mun mielestä on. Poika joutuisi joka tortstaiaamu heräämään lähes kolme tuntia aikaisemmin kuin normaalisti ja joutuisi olemaan sen päivän hoidossa 11 tuntia :o Sillä ei isän mielestä ole merkitystä.

Eilen taas tämä asia tuli esille ja kysynkin nyt, että olenko tyhmä, jääräpäinen äiti joka ei ymmärrä isän parasta ( nimenomaan sanoi, etten ajattele isän parasta ).

Miten "tuntia myöhemmin" sinusta ratkaisee tuon pitkän hoitopäivän ongelman?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Tilanne on tämä.

Miten "tuntia myöhemmin" sinusta ratkaisee tuon pitkän hoitopäivän ongelman?

Ei hoitopäivän ongelmaa, mutta rytmiongelmaan se on jo suuri apu.

Niin tuohon rytmiin vielä.

Isän luota hoitopaikkaan on 30-45 minuutin matka (kelistä riippuen ) ja hoitopaikasta isän töihin 30 minuutin matka eli siksi poika joutuu nousemaan huomattavasti aikaisemmin kuin normaalisti. Meiltä kotoa hoitopaikkaan kun on 10 minuutin matka.
Minä vien pojan hoitoon 8.30 ja isän pitäisi olla 7.00 omalla työpaikallaan.

Selvensikö yhtään :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
voiko se mies sitte tosta vaan ilmottaa töihin että mä tuun muuten tuntia myöhemmin tästä lähin?

Uskoisin, voihan siellä viettää rokulipäiviäkin :whistle:

Voisko lapsi olla isällään joku muu arki-ilta, siis niin että se tunnin myöhempään töihin meno seuraavana aamuna olis helpompi järjestää?

Pitkä viikonloppu vois olla kanssa kova sana. Ymmärrän kyllä miestäsi, hän haluaa kuitenkin olla lapsensa elämässä näemmä mukana arkenakin.

No et ole jäärä. Jos joutuu kolme tuntia aikaisemmin heräämään niin se on kyllä paljon! Sulla on sitten iloisesti kiukutteleva poika kun haet tarhasta. Luulisi isän joustavan sen tunnin jos lasta haluaa pitää yön ja se kerran mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No et ole jäärä. Jos joutuu kolme tuntia aikaisemmin heräämään niin se on kyllä paljon! Sulla on sitten iloisesti kiukutteleva poika kun haet tarhasta. Luulisi isän joustavan sen tunnin jos lasta haluaa pitää yön ja se kerran mahdollista.

Ei kuulemma jousta, kun lapsen rytmillä ei ole mitään merkitystä |O

Mä en edes ymmärrä miten se sais sen sällin aamuviiden jälkeen sängystä ylös :/ tai illalla aikaisemmin nukkumaan :|

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
voiko se mies sitte tosta vaan ilmottaa töihin että mä tuun muuten tuntia myöhemmin tästä lähin?

Uskoisin, voihan siellä viettää rokulipäiviäkin :whistle:

Voisko lapsi olla isällään joku muu arki-ilta, siis niin että se tunnin myöhempään töihin meno seuraavana aamuna olis helpompi järjestää?

Pitkä viikonloppu vois olla kanssa kova sana. Ymmärrän kyllä miestäsi, hän haluaa kuitenkin olla lapsensa elämässä näemmä mukana arkenakin.

Pitkä viikonloppu taitaa olla paras ratkaisu siis to-su. Meillä kun on paperille tuo keskiviikko laitettu niin...

Mä en edes ymmärrä miten se sais sen sällin aamuviiden jälkeen sängystä ylös :/ tai illalla aikaisemmin nukkumaan :|

Ei sun tarvi tota ymmärtääkkään. Tuo on ihan exäsi oma ongelma/haaste.

Ei tarviikaan, mutta valitettavasti ne ongelmat kulkevat pojan mukana minullekin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
no pitää sunkin joustaa. ei se apsi siitö pilalle mene jos yhtenä aamuna herää aikasin ja yhtenä päivänä on pitempään hoidossa

Hei joustamassa olenkin, antaisin lapsen joka keskiviikko yöksi isälleen, sitä ei ole kirjoissa eikä kansissa joten minun ei ole pakko niin tehdä :xmas:

Minä pyydän vain isältä tuntia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Pitää ajatella lapsen parasta, ei isän. Mitä mieltä lapsi on?

Lapsi täyttää ens viikolla 4v, en neuvottele hänen kanssaan :ashamed:

Ei neuvotella, mutta kysyä mielipidettä. Ja sitten voi kokeilla vaikka kuukauden ajan, jotta saa selville seuraamukset. Lapset ovat erilaisia rutiinien suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Pitää ajatella lapsen parasta, ei isän. Mitä mieltä lapsi on?

Lapsi täyttää ens viikolla 4v, en neuvottele hänen kanssaan :ashamed:

Oletko edes kysynyt mitä hän haluaisi? Kysyminen ei ole neuvottelemista mielestäni! Ehkä lapsi nauttisikin isänsä luona yöpymisestä, mene ja tiedä.
Mites ois jos tilanne olisikin toisin päin, ymmätäisitkö tilannetta silloin. Mielestäni olet aika tiukka.

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
no pitää sunkin joustaa. ei se apsi siitö pilalle mene jos yhtenä aamuna herää aikasin ja yhtenä päivänä on pitempään hoidossa

Hei joustamassa olenkin, antaisin lapsen joka keskiviikko yöksi isälleen, sitä ei ole kirjoissa eikä kansissa joten minun ei ole pakko niin tehdä :xmas:

Minä pyydän vain isältä tuntia :whistle:

Uh... teillä taisi olla erossa paljonkin ristiriitaisia näkemyksiä?

Yhteistyössä