P
piippi
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kiukuttaa:Alkuperäinen kirjoittaja daa:Alkuperäinen kirjoittaja kiukuttaa:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Teoriassa sama asia, mutta käytännössä ei, kun kyse on äitinsä kanssa kahdestaan asuvasta vauvasta.Alkuperäinen kirjoittaja Lex:Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:Alkuperäinen kirjoittaja katariina00:mä oon sitä mieltä et myös isällä on oikeus olla lapsensa kanssa yhtä paljon ku äidilläkin. ei joka toinen ilta edes takas, mutta tasavertaisia on äiti ja isä joka tapauksessa..
Joo mutta noin pienelle ei tee hyvää olla koko viikonloppua erossa äidistä.
Entä isästä? Teoriassa ihan sama asia, tosin riippuu mihin lapsi on totutettu...
![]()
Jos kyse olisi vauvasta, joka jäi isälle kun vanhemmat erosivat, niin isä olisi se tyyppi josta ei ole hyvä olla koko viikonloppua erossa![]()
Miksei lapselle tekis hyvää olla molempien kanssa yhtäpaljon jos siihen kerran olis mahdollisuus?
Koska se häiritsee lapsen varhaisen vuorovaikutussuhteen kehittymistä. Kiintymyssuhde luodaan ensin YHTEEN HENKILÖÖN, sen jälkeen rakennetaan suhteita muihin. Ihan varhaiskasvatuksen perusteita. Puhutaan siis VAUVASTA.
Entäs lapsen hoitaja esimerkiksi tarhassa tai päiväkodissa? viettäähän lapsi hoitajanki kanssa monesti hyvinki pitkiä aikoja. (en puhu nyt ap:n lapsesta vaan yleisesti)
Ja moni mun tuntema lapsi on luonut ihan vauvasta alkaen kiinteän suhteen myös isovanhempiin ja sisaruksiin, setään, tätiin, kummeihin, kuka mihinkin. Ei voi olla niin että vauva voi luoda kiintymyssuhteen vain yhteen ihmiseen esimerkiksi vuodeksi ja sitten sen jälkeen sais alkaa muitakin tärkeitä ihmisiä tulla mukaan elämään?
Sivusta olen tätä keskustelua seurannu mut äkkiä laskettuna pe-su ilta tunneissa on 48 tai jos ma vie hoitoon niin 12 lisää.. aika hurja aika pois lähivanhemman luota 11kk vanhalle.
miksi pitää olla joku "lähivanhempi", miksei lapsi saa olla yhtä paljon sekä isän että äidin kanssa?