[QUOTE="pink";23768334]Joku kyseli aiemmin, mihin nutraaminen perustuu.
Nutraus pudottaa painoa, koska (täys-)nutraaminen saa kehon ketoositilaan. Tällöin keho ei voi ottaa energiaa hiilihydraateista, koska se ei nutrauksella saa niitä, joten keho siirtyy ottamaan energian rasvakudoksesta, ja osaksi myös lihaksista, varsinkin jos proteiinien saanti on niukkaa.
Ketoosi vaatii täysnutraamista. Nutrituotteiden lisäksi saa syödä joitain kasviksia ja vihanneksia, mutta esim. porkkana sisältää liikaa hiilihydraatteja. HH pitäisi jäädä alle 60grammaa päivässä, ja tämä täyttyy jo melkein pelkillä nutreilla.
Tässäkin ketjussa mainitut sokeri kahviin, ja mehun juonti ovat siis pahimpia mahdollisia lisäkkeitä nutraamiseen.
Jos jotain on pakko nutrien lisäksi syödä, söisin vähärasvaista proteiinia, esim broilerin filettä. Tämä ei häiritse kehon ketoositilaa. Kalorirajakin on toki tiukka, alle 800kaloria päivässä, pussinutratessa päivään jäisi siis noin 250 "ylimääräistä kaloria" jotka voi käyttää joko kasviksiin, tai proteiiniin kuten itse olen tehnyt.
Laihdutin nutreilla vuonna 2007 37 kiloa seitsemässätoista viikossa. Painoni ei ole lähtenyt sen jälkeen nousuun, vaan terveellisen ruokavalion ja liikunnan ansiolla pudonnut vielä noin 10 kiloa. Olen pysynyt tavoitepainossani siitä asti.
Nutraaminen on todella tehokas laihdutuskeino - jos sen tekee oikein![/QUOTE]
Sitten vaan SUORAAN kerrot MITÄ SAAN SYÖDÄ, niin eiköhän painokin putoa.!