onko kukaan kuullut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiharapilvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiharapilvi

Vieras
Anopilla on joku vanha uskomus, et alle 2 vuotiaan lapsen hiuksia ei saa leikata, ku muuten menee puhe tai järki (sekään ei muista kumpi). En aio asiasta ruveta riitelee, lapsellani on ihana kihara tukka, joka saa mun puolesta olla kuha on sen 2. Täälläpäin ei kukaan muu ole kuullut kyseisestä uskomuksesta.

Mun äitipä sanoi myöskin, että vanhakansa sanoo, ettei puhumattoman lapsen hiuksia saisi leikata, meillä alle 1v käytetty jo 2 kertaa parturissa ja itse leikattu ennen sitä kolmesti ;)

Meidän tytöltä lääkäri ajoi pään kaljuksi jo 2kk ikäisenä. :whistle:
Pojatkin oon parturoinnut useaan otteeseen ennen 2vee synttäreitä. Kaikki noista on oppineet puhumaan tosi myöhään ja nuorimmainen (2v) ei puhu vielä lainkaan. Eipä noilla välillä tunnu järkeäkään olevan päässä hitusen vertaa...varmaan ovat isäänsä tulleet :whistle:

minä olen kuullut ettei saa alle 1v:n hiuksia leikata jos ei puhu tai kävele niin ei opi niitä.
onko kukaan kuullut ettei vauvalle saa näyttää itseään peilistä,että mitä siitä tulis?

Alkuperäinen kirjoittaja kiharapilvi:
Anopilla on joku vanha uskomus, et alle 2 vuotiaan lapsen hiuksia ei saa leikata, ku muuten menee puhe tai järki (sekään ei muista kumpi). En aio asiasta ruveta riitelee, lapsellani on ihana kihara tukka, joka saa mun puolesta olla kuha on sen 2. Täälläpäin ei kukaan muu ole kuullut kyseisestä uskomuksesta.

joo, joskus sen jälkeen kun oli alla 2v poikani hiuksia ehtinyt jo pari kertaa leikata joku minulle kertoi että ei saa kun menee puhe.. lienekö totta, nyt 2v9kk ja ei puhu kunnolla.. (tyttö 1v6kk kyllä puhuu ihan ok vaik hänenkin hiuksia on siistitty pari kertaa )

Olen itse kampaaja enkä ole moiseen uskomukseen törmännyt.

Nyt on ihan pakko kysyä, että ei kai tuollaiseen kukaan oikeesti usko? Onhan sitä uskomuksia olemassa vaikka kuinka ,mutta...

Oon kuullu moneen kertaan. Anoppi on valistanut tässäkin asiassa. En muista vaan, mikä siinä häviää, järki, puhe vai mikä jos menee leikkomaan. :p Kyllä anoppi tietää. :xmas:

Yhteistyössä