Onko ihan normaalia, että lapsella sattuu kun lääkäri katsoo korviin?? lukuisat tulehdukset ollut ja nyt putket

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normaalia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos korva on tulehtunut niin sattuuko se silloin?

pelkäähän tuo, tänäänkin sanoin että mennään kontrolliin niin heti kysyi, että miksi ja sanoi ettei halua kun se sattuu niin kovin
 
Meillä oli sama kuvio, mutta nyt isompana (10v.) on jo hellittänyt.
Mun mielestä oli ns. opittua kipua, mutta eipä se siinä tilanteessa auta kuin lohdutella lasta.
 
Meillä on lapsella kapeat korvakäytävät, joissa vielä jyrkät mutkat. Tästä syystä korvien tutkiminen saattuu. Moni lääkäri hoksaa tämän heti, ja rauhoittaa lasta sekä kertoo, että nyt pitääkin toimia niin että vedetään tätä korvaa taaksepäin... Eli selittämällä tilanne on homma hoitunut ihan ok. Mutta sitten on niitä lääkäreitä, jotka vain tunkevat sen laitteen korvaan, ja tuhahtelevat kun mitään ei näy. Tällöin myös lasta sattuu. Eikä auta, vaikka äiti sanoisi, että "varmaan kannattaisi tehdä jotain"...
 
pitää sanoa seuraavaksi, että yrittää varovaisesti koska lapseen sattuu tuo. Putket kerkisivät olemaan alle vuoden ja sattumalta lääkärissä kurkattiin korviin ja tulehdushan siel oli (ties kuinka kauan oli jo ollut, pojalla kun ei oireile mitenkään)

nyt mennään kontrolliin ja ajattelin että jatkossa käydään aina silloin tarkistuttamassa, kerran aina on tulehdus ollut kun sinne on kurkattu
 

Yhteistyössä