Lapsi kipeä ja pääkipu, onkohan normaalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli lapsella varmaan influenssa kun yöllä nous kuume ja valitti kurkkukipua sekä pääkipua, nyt sanoo että päähän sattuu kävellessä ja hyppiessä, onko se ihan normaalia että sattuu vaan silloin?

Influenssaa paljon liikkeellä :( Oireet korkea kuume, yskä, päänsärky. Kestää pitkään ; 5-7 vrk. Kaksi kuumepiikkiä voi olla, eli kannattaa seurata ainakin kuumeeton päivä kotona, ennen hoitoa / koulua jne.. Minkä ikäinen pieni sulla on?

sil on 38 astetta kuumetta, ja ei se valita sitä pääkipua kun välillä just jos hyppii/kävelee.. Jos aivokalvontulehdus olis niin eiköhän se olis enemmän kipeä, vai?

Eiköhän se tosta kuumeesta vaan johdu toi pääkipu. Itse muistan lapsena olleen joka kerran kuumeessa pääkipeä kun liikuin johonkin.

Ja aikuisenakin vielä,tosin harvoin on enää kuumetta viime vuosina ollut.

Ja influenssassa on oire toi pääkipu.

Meillä oli just kaikki perjeenjäsenet tuossa ihme taudissa. Kaikki alkoi päänsäryllä, kovalla sellaisella. Sitten nousi kova kuume. Itselläni oli 39,4 kuumetta. Oksentelua ja masukipua. Kipua tuntui myös selässä... jotain tuollaista nyt liikkeellä hyvinkin paljon. Soita tk:hon ja varmista asia sieltä, eiköhän siellä neuvota paremmin :)

Kannattaa seurata yleisvointia, jos jaksaa syödä välillä ja juo riittävästi, leikkii välillä, niin en huolestuisi. Eikös influenssaan liity korkea kuume, 39 ja ylikin? Jos pitkittyy ja jälkitauti ( korvatulehdus tms) epäilyttää, niin lääkäriin.

Meillä oli viime viikolla 6 v kuumetta 3 päivää ja pääkipua valitti koko ajan. Itse nyt kipeänä ja kuumetta ollut "parhaimmillaan" 40 astetta ja pääkipu on aivan kamalaa. Seuraisin tilannetta ja jos särkylääke vaikuttaa niin liittynee flunssaan.

Meil on koko poppoo influenssassa. Mulla oli ihan helvetillinen päänsärky ja esikoinen valitti kanssa. 38 astetta "riitti" ainakin korkean kuumeen määritelmäksi kun tuo meidän pieni on influenssa tutkimuksessa. Mulla itellä ei ollu ees sitä, mutta onkin normaalisti aika matala ruumiinlämpö. Ja mä nään pikku-ukkoja siin vaiheessa jos kohoaa yli 38...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sil on 38 astetta kuumetta, ja ei se valita sitä pääkipua kun välillä just jos hyppii/kävelee.. Jos aivokalvontulehdus olis niin eiköhän se olis enemmän kipeä, vai?

Ei taida olla influenssa jos kuumetta "vain 38" eikö siinä kuume nouse 39-40 välille? ainakin meillä aina noussut.

Tyttö 7v oli just 6 pvä 39,3-39,8 kuumeessa ja päänsärky oli jäätävää... Ei kävellyt kolmeen vuorokauteen kun pelkkä kävely sattu niin että oksensi jos yritti.

Yhteistyössä