Mitenköhän lapsi tottuu siihen, että vettä saa mennä korviin?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Ikää 4,5v ja 2v8kk kerkis putket olemaan korvissa ja aina varottu, ettei vaan vettä mene kun on noita tulehduksia ollut putkista huolimatta. Nyt kun putket lopulta lähti ja enää ei haittaa vaikka vettä menis korviin, ni suihkussa, saunassa tai kylvyssä jos vähänkin sitä menee, ni alkaa hirveä huuto.
 
Viimeksi muokattu:
Selität, että nyt kun putkia ei ole, ei haittaa vaikka vettä menee korviin. Vesi voi tuntua ikävältä, mutta kyllä se sieltä kuivuu tai valuu ulos.

Oliko vaikeaa?
 
Mallista oppimalla? Meidän 5-vuotiaalla ei ole koskaan ollut putkia korvissa tai muutakaan syytä minkä takia varoa vettä, mutta ei vaan ole tykännyt laittaa päätä veden alle. Nyt oli äskettäin alkeisuimakoulussa ja siellä oppi kastautumaan altaassa ihan kunnolla! :) Uimataitoa tuolta ei vielä tullut, mutta muita uusia taitoja kyllä ja tuo kastautuminen noista varmaan tärkein.
 
Täytyy sanoa, että aika hyvä on jos pääsee pois tuo "pelosta". Oon 29-vuotias ja vesikammoinen tästä syystä, koska pienenä minulle tuli samantein korvatulehdus jos vettä meni korvaan. En ole koskaan oppinut pitämään sukeltamisesta, uimahallissa olen alkanut käymään vapaaehtoisesti vasta 2v sitten. Inhoan yli kaiken sitä tunnetta jos korvat menevät lukkoon esim. flunssan aikana, sillä se nostaa muistot lapsuudesta pintaan, kaikki ne kivut ja lääkärillä juokseminen. Itselläni on nyt kaksi pientä lasta ja olen tartuttanut tämän vesipelon vanhempaan :( Olen harkinnut aikuisten uimakouluun menoa, mutta vielä en ole uskaltanut. Täytyy sanoa, että toivottavasti lapsellesi ei jää tällaista kammoa, minua oikein harmittaa lapsesi puolesta, että on joutunut kärsimään kipeistä korvista :(
 
Täytyy sanoa, että aika hyvä on jos pääsee pois tuo "pelosta". Oon 29-vuotias ja vesikammoinen tästä syystä, koska pienenä minulle tuli samantein korvatulehdus jos vettä meni korvaan. En ole koskaan oppinut pitämään sukeltamisesta, uimahallissa olen alkanut käymään vapaaehtoisesti vasta 2v sitten. Inhoan yli kaiken sitä tunnetta jos korvat menevät lukkoon esim. flunssan aikana, sillä se nostaa muistot lapsuudesta pintaan, kaikki ne kivut ja lääkärillä juokseminen. Itselläni on nyt kaksi pientä lasta ja olen tartuttanut tämän vesipelon vanhempaan :( Olen harkinnut aikuisten uimakouluun menoa, mutta vielä en ole uskaltanut. Täytyy sanoa, että toivottavasti lapsellesi ei jää tällaista kammoa, minua oikein harmittaa lapsesi puolesta, että on joutunut kärsimään kipeistä korvista :(

Onneks ei kivusta ole joutunut kärsimään kun putkien avulla mätä valuis ulos, eikä korvia edes särkenyt. Nyt vasta kun viimeisin tulehdus oli ja silloin huomattiin, et putket on irronnu ku valitti särkyä.

Mutta ajattelinkin nyt ahkerasti ruveta käymään uimahallissa pojan kanssa kovasti ollaan puhuttukin, ettei haittaa vaikka nyt sinne vettä meneekin.
 
[QUOTE="vieras";22135830]Selität, että nyt kun putkia ei ole, ei haittaa vaikka vettä menee korviin. Vesi voi tuntua ikävältä, mutta kyllä se sieltä kuivuu tai valuu ulos.

Oliko vaikeaa?[/QUOTE]

Oli! Pojalle on selitetty ja kerrottu, mutta huutoa se vaan on silti jos korviin vettä menee.
 
Mä käytin putkia 16 vuotiaaksi ja vielä nyt 32- vuotiaanakin automaattisesti esim hiuksia pesiessä varon sen veden korviin joutumista, ihan suotta siis. Nyt vasta välillä huomaan, että seisonkin suihkun alla kokonaan niin, ettei pää ole kenossa :)

Luultavasti asia helpottuu leikin varjolla jos lapsi muuten tykkää vedessä puljaamisesta, uimahalli on hyvä paikka siihen.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä