oletko valmis lahjottamaan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vieras79

Aktiivinen jäsen
18.06.2006
3 331
0
36
suurperheellissenä ylimääräiset tavarat hyväntekeväisyyteen ja osallistumaan talkootyöhön että saadaan oikeesti vähävaraisille perheille joulu tai arki,,,

nyt ne köyhät menee kyykkyyn joilla on varaa täällä olla,tarkotan oikeesti niitä ihmisiä joilla ei ole mitään!!!!!

tämä on eräänlainen huomio niille joilla on ihan oikeesti pulaa jostain!!!

hyvän haasteen pistit...kyllä olen valmis luopumaan ylimääräisestä tavarasta ja niitä aina vienkin lahjotuksiin kun niitä kertyy.

tietysti on hiukan hankalaa määritellä tuo ylimääräinen tavara, että mitä se on, varmasti vähemmälläkin tulisin toimeen kuin mitä meillä on.

talkoisiinkin voisin osallistua kuitenkin oman jaksamiseni rajoissa nimim. itsensä uuvuttanut sanomalla kaikkeen kyllä

mutta horvoin ne KÖTHÄT täältä netistä apua hakee. nettiyhteyskin maksaa. mulla ois tuolla nytkin 50-80cm vaatetta punasella ristillä ne menee vaan myyntiin kauheen kalliilla. en vie sinne ainakaan.

Jep, mä olen valmis lahjoittamaan nytkin 5 kassillista kenkiä ja vaatteita.... Ku en jaksa niitä myydä. Ekä me mitään kroisoksia olla..

No mulla on maanantaina neuvola, ni vien ne tonne neuvolaan. siellä on pyötä lastenvaatteille, jonne saa viedä ja ottaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ghdfg:
Jep, mä olen valmis lahjoittamaan nytkin 5 kassillista kenkiä ja vaatteita.... Ku en jaksa niitä myydä. Ekä me mitään kroisoksia olla..

No mulla on maanantaina neuvola, ni vien ne tonne neuvolaan. siellä on pyötä lastenvaatteille, jonne saa viedä ja ottaa..

hei vitsin hyvä systeemi siellä neuvolassa!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja apu:
mutta horvoin ne KÖTHÄT täältä netistä apua hakee. nettiyhteyskin maksaa. mulla ois tuolla nytkin 50-80cm vaatetta punasella ristillä ne menee vaan myyntiin kauheen kalliilla. en vie sinne ainakaan.

Minä vein seurakunnan kirpparille, ja kysyivät mihin haluan niiden päätyvän eli Suomeen kirpparille/lahjotuksiin vai Venäjälle aputoimintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeesti vähävaraisia ei suomessa ole, koska kaikille taataan perustoimeentulo.

oikeesti niitä on!!! jos lasket se perusturvan ja sen mitä elämiseen menee se ei riitä!!!!! kaupan tavarat kallistuu mutta tuki ei nouse.....saa tämä perhe kuinka paljon tahansa tukia niin ne laahaa vuosia perässä todellisuudesta mikä on nykyilanne....

kyllä on kun toimeen tulotuki ei ota huomioon kaikkea. jos vaikka velka kiereessä on tullut konkurssi tai jotain niin niitä asioita ei oteta huomioon ja lasketa että ne laskut on pois tomeentulosta. ihmiselle jää aika vähän käteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:

oikeesti niitä on!!! jos lasket se perusturvan ja sen mitä elämiseen menee se ei riitä!!!!! kaupan tavarat kallistuu mutta tuki ei nouse.....saa tämä perhe kuinka paljon tahansa tukia niin ne laahaa vuosia perässä todellisuudesta mikä on nykyilanne....

Paljoko se perustoimeentulo per nenä on, eikö se ole aika monta sataa?

kyllä on kun toimeen tulotuki ei ota huomioon kaikkea. jos vaikka velka kiereessä on tullut konkurssi tai jotain niin niitä asioita ei oteta huomioon ja lasketa että ne laskut on pois tomeentulosta. ihmiselle jää aika vähän käteen.

No tuossa tapauksessa ei ole oikeasti köyhä vaan tyhmä!

ne köyhät ei tänne tule,se on selvä siksi laitoin tänne aloituksen aiheesta :)
me jotka täällä ollaan on turhaa tulla sanomaan että on jotenkin "köyhä" opiskelijat ja muut vastaavat on asia erikseen mutta nekään i ole köyhiä....vaikka rahat tiukillia onkin....

helkutin hyvä huomio!!!!!!!!!!!!!!!!! kiitos!!! :hug:

HEipä hei! Me olemme köyhiä emmekä saaneet valitettavasti sitä joulumielikorttia. Jos siis tiedät tuttavapiirissäsi jonkun työtön/opiskelija tms. perheen, kysy ihan rehellisesti että onko tiukkaa näin opiskelijana/työttömänä/eläkeläisenä joulunaika? Ja jos hän vastaa myönteisesti niin auttakaa heitä/meitä ihmeessä. Aivan ihana lahja olisi. Itsekin autoin silloin kun meillä ei vielä ollut tämä tilanne. Nyt jos joku tulisi ja haluaisi auttaa... tuntuisi niin hyvältä! Sossu ei meitä auta, koska mieheni tienaa "liikaa" kesäisin.

niin saikohan 200e asumistukea 360e kelasta ja 20e sossusta. ja vuokra oli 340e eli 240e jäivuokran jälkeen siitä 60e opintolainaa ja 20e puhlasku eli 160e jäi muuhun elämiseen, sähkön ja lääkkeet otti sossu huomioon. eli jos pesukone hajosi tai joku muu iso ongelma tuli niin kusessa oli. ja olin työttömänä viimeksi 2003. olin silloin lapseton. ihan hirvee summa yhtä juhlaa jee...

no voi olla muutakin, vaikka jos perheessä on vammainen lapsi (siinä tulee yllättävän paljon lisää kuluja, joihin ei saa mitään tukia tai ainakaan tarpeeksi)

jos konkkaan menee ei ole omasta tyhmyydestä kiinni vaan markkinoista!
kukaan ei hae itseään tuohon jamaan tahallaan,mutta hiton hyvä huomata että sulla menee kovaa ja kaikkea on,,niin meilläkin mutta totuutta ei saa unohtaa,,haluan auttaa niitä joilla on vaikeeta,mulla on sydäntä ja munaa siihen....onko sulla??

me jotka täällä ollaan on turhaa tulla sanomaan että on jotenkin "köyhä" opiskelijat ja muut vastaavat on asia erikseen mutta nekään i ole köyhiä....vaikka rahat tiukillia onkin....

kuule: oletkos katsonut edes mikä on köyhyysraja SUOMESSA? Katsos kun ei ole tarkoituskaan KOSKAAN mennä Venäjän malliin, vaan taata inhimillinen ja elämänarvoinen toimeentulo jokaiselle. Kun meidän opiskelija-työläisperhe on tiukilla se todella on sitä! Ja kyllä se ihan köyhyydeltä haiskahtaa kun ei maitoonkaan ole aina rahaa ja joka sentti pitää kuukausittain laskea! Ota myös huomioon, että jotkut tipahtavat tämän niin sanotun perustoimeentulon ulkopuolelle: sairaudet, työttämyys, opiskelu ym..pärstänkin mukaan..

Ja jos vielä joku haluaa sanoa sanan valinnan vapaudesta ja niiden seuraamuksista suhteessa tulotasoon niin haisteleepi sitä omaa ahteriaan: Jokaisella meillä on vastuu toistemme hyvinvoinnista! Huolehtikaa toisistanne ihmiset!!!

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

Alkuperäinen kirjoittaja Anu:

kuule: oletkos katsonut edes mikä on köyhyysraja SUOMESSA? Katsos kun ei ole tarkoituskaan KOSKAAN mennä Venäjän malliin, vaan taata inhimillinen ja elämänarvoinen toimeentulo jokaiselle. Kun meidän opiskelija-työläisperhe on tiukilla se todella on sitä! Ja kyllä se ihan köyhyydeltä haiskahtaa kun ei maitoonkaan ole aina rahaa ja joka sentti pitää kuukausittain laskea! Ota myös huomioon, että jotkut tipahtavat tämän niin sanotun perustoimeentulon ulkopuolelle: sairaudet, työttämyys, opiskelu ym..pärstänkin mukaan..

Ja jos vielä joku haluaa sanoa sanan valinnan vapaudesta ja niiden seuraamuksista suhteessa tulotasoon niin haisteleepi sitä omaa ahteriaan: Jokaisella meillä on vastuu toistemme hyvinvoinnista! Huolehtikaa toisistanne ihmiset!!!

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

Tästä tuli mieleen se, että eikö ole kuitenkin hyvä kohdistaa tämä jouluapu kuitenkin suomeen, kuin jatkuvasti lähettää keräyksiin ja lahjoituksina rahaa ulkomaille?
Ehkäpä sen takia meillä meneekin niin hyvin ja tuo toimeentulo on hyvin turvattu, sillä suomesta löytyy vielä paljon ihmisiä, jotka haluavat auttaa suomalaisia :)

kuules Anu :) olen itse ollut aikoinaan opiskeleva yh joka haki toimeentulotukea,,sain kaiken maailman tuet...mutta ei mulla ollut varaa nettiin,,ja tiukkaa oli maidosta ja leivästä ihan kaikesta..tiedän mitä se elämä on,,siksi haluan laitoin tämän aloitteen että saisin auttaa niitä lapsiperheitä joilla on vaikeeta,mua ei kiinnosta juopot tai muut vastaavat..
minä en ole öky nytkään mutta taatusti voin tehdä muutaman perheen onneliseks esim joulusta mun tuloilla,,lapsia ne on köyhilläkin jotka uskoo pukkiin ja toivovat yhtä juttua lahjaksi mutta vanhemmilla ei ole varaa sitä ostaa....

jos konkkaan menee ei ole omasta tyhmyydestä kiinni vaan markkinoista!
kukaan ei hae itseään tuohon jamaan tahallaan,mutta hiton hyvä huomata että sulla menee kovaa ja kaikkea on,,niin meilläkin mutta totuutta ei saa unohtaa,,haluan auttaa niitä joilla on vaikeeta,mulla on sydäntä ja munaa siihen....onko sulla??

Kuulehan nyt, mun mies on yrittäjä ja tällähetkellä on siinä kintaalla että kauanko yritys jatkuu, mutta ei saa niin tyhmä olla että kaiken laittaa siihen yritykseen ellei rupee tulosta tulemaan. Eli meille jää säästöt ja omaisuus vaikka yritys menisikin konkkaan ja vielä työkykyinen ihminenkin. Ja se mitä firman konkassa tulisi takkiin itselle on laskettu jo siinä vaiheessa kun velkaa on otettu että mitä sitten? Eli osaa omaisuutta pitäisi myydä tai sitten palkasta maksaa, mutta ei niin tyhmä yrittäjä saa olla että kaiken menettää.

HEipä hei! Me olemme köyhiä emmekä saaneet valitettavasti sitä joulumielikorttia. Jos siis tiedät tuttavapiirissäsi jonkun työtön/opiskelija tms. perheen, kysy ihan rehellisesti että onko tiukkaa näin opiskelijana/työttömänä/eläkeläisenä joulunaika? Ja jos hän vastaa myönteisesti niin auttakaa heitä/meitä ihmeessä. Aivan ihana lahja olisi. Itsekin autoin silloin kun meillä ei vielä ollut tämä tilanne. Nyt jos joku tulisi ja haluaisi auttaa... tuntuisi niin hyvältä! Sossu ei meitä auta, koska mieheni tienaa "liikaa" kesäisin.

:hug: muuta en osaa sanoa....

Yhteistyössä