Olen väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei mies, jolla on sydän paikallaan. Olet kiltti ja ihana perheen isä. Niinpä vaimostasi on kehkeytynyt oikea kanaemo. Väkivaltaa en hyväksy, älä sinäkään. Ota kädestä napakasti kiinni ja alista vaimosi- hellästi, mutta napakasti! Tuohon läiskimiseen on tultava loppu. Omaa rahaa tarvitsee jokainen ja joskus ihan ikioman pullonkin (kohtuus kaikessa). Tunsin piston sydämessäni, sillä myös minä määrään mitä ""me"" teemme ja miten rahamme käytämme. Mies on valitellut joskus samaa ja joskus ostanut oman pullonkin (varmaan väsynyt hänkin tähän kaikkeen). Raha on vaan niin pirun tiukalla tänä päivänä, euron tulo heikensi tilannetta entisestään. Varaa ei ole kuin syödä. Olen myös yrittänyt laihduttaa miestäni. Ymmärrän nyt, ettei se ole minun asiani. Meillä ei myöskään ole mitään mahdollisuutta ulkomaille, saati kalliisiin vaatteisiin. Elokuviin päästään tilipäivänä. Vieraita ei juuri paapota eikä meillä kummallakaan enää kavereita/ystäviä ole. Lasten harrastuksiin menee kaikki ylimääräinen. Mutta tämmöstä elämä on. Pimpsaa toki saa, aina kun haluaa :) Toivon sinulle voimia- vaimosi rakastaa, mutta pitäisi laittaa kuriin.

>vaimosi rakastaa, mutta pitäisi laittaa sinut kuriin.

ASIAA, lopulta fiksu kommentti. Liian löyhä on ap:n kuri ollut kun kehtaa täälläkin valitella rakastavan vaimonsa kuviteltuja vikoja.

Tuttua tarinaa, olet vankina omassa kodissasi. Itselleni alkoi käydä samoin. Mietin ja mietin asiaa vuosia, omalta, lasteni ja vaimoni kannalta... viimein yhtenä aamuna, minä lähdin.
Hetkeäkään en ole katunut.

Mulla on kaveri joka aika ajoin kysyy, että mietitäänpäs kenellä on hankalin vaimo. Olen hänen tuttavapirissään ollut selvä ykkönen. Taidanpa nyt luovuttaa tämän aseman Sinulle. En halua vittuilla, mutta olet kyllä itse tilanteesi järjestänyt. Uskon kyllä tarinasi ja että olet väsynyt, mutta ainoa ratkaisu tilanteeseesi löytyy itseltäsi. Kun ei ole pakko. Voisit vähän pohdiskella sisintäsi ja miettiä omia motiivejasi. Toisen motiiveja ja tekemisiä on turha pohdiskella, koska et sinä niille mitään voi ja ne eivät mihinkään johda.
Antaisin sen neuvon, että mieti mitä sinä haluat. Se ei aukea hetkessä. Se mikä on parasta itsellesi tulee heijastumaan myös elinpiiriisi ja saat nähdä että elämäsi muuttuu. Ei se itsestään muutu. Olemme samaa ikäluokkaa ja uskon tietäväni miltä tuntuu. Muista myös se, että emme me ole toistemme tuomareita, et sinä vaimosi eikä hän sinun. Ihan hyvällä sanon sinulle, että tuo kirjoituksesi niin aito kuin se onkin on toinen puoli eli oma näkemyksesi ja kuvastaa omaa sisäistä minääsi ja kokemuksia sen pohjalta. Tämä menee nyt vähän vaikeaksi enkä itse asiassa tiedä mitä oikein haluaisin sanoa.
Sen olen myös huomannut, että tämänikäiset herrat tarvitsevat samanikäisten herrojen seuraa, keskusteluja, ystävyyttä ja mahdollisesti jotain harrastuksenomaista puuhaa. Käy vaikka ostamassa sauvat ja lähde ulos. Rasita vähän kroppaasi lähde säännöllisille lenkeille. Liikunta on helkkarin hyvä tapa pitää pää kunnossa ja siitä voi olla vielä sekin etu, että päätyy terveenä hautaan. Kaikkea hyvää. Jos voin olla avuksi niin ilmoittele vaikka täällä. Vaihdetaan sitten yhteystietoja jollain tapaa.

terveisin ystäväsi

Hieno kannanotto.
Kyllä ap:n pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja asettaa selvät rajat sille, miten häntä kohdellaan. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä. Ja jos ap:n päätöksistä tulee niin iso riita, että se johtaa eroon, niin siten johtaa, sekin on parempi kuin olla kynnysmattona.
Ole ap mies.

Kiva, kun ap lukee ja kommentoikin vielä tätä ketjua. Tässä voi olla sinulle uutta ajateltavaa rankan kotielämän vastapainoksi.

Hyvä, että aloitit jo ""uuden"" elämän. Uusi oma tili, ja palkka sinne.

Voit sitten perustaa vaimolle oman ""ruokatilin"", johon siirrät aina tietyn summan vaimolle ruoka- ja muita ostoksia varten.

Jos sinusta tuntuu mielekkäämmältä, pyydä vaimolta kuitit ja selvitys kuluista, ennenkuin annat lisää rahaa.

Näin pääset valvomaan omien rahojesi käyttöä ja ehkä selviää vaimon salatilin todenperäisyys.

Enää hän ei voi ohi sinun piilotella rahoja ja jos nainen kummallisesti saa rahaa ja hankkii itselleen extraa, on hän silloin käynyt salatilillään.

Tämä sinun kannattaa selvittää, koska sillä voi olla merkitystä avioerossa ja omaisuuden jaossa!

Sitten kun sinulla on omaa rahaa käytössäsi (ja nähtävästi sitä on riittävästi kulutukseenkin) tee lasten kanssa kaikkea kivaa, käy humputtelemassa ja vaikka McDonaldsissa. Kyllä lapset tykkää :)

Lasten iästä riippuen, voit myös mainostaa säästäväsi perheen ulkomaan matkaan !

Tee kaikkea sitä, mikä sinut tekee onnelliseksi lastesi kanssa, lapsethan oli ainoa syy jäädä vaimosi kanssa saman katon alle asumaan.

Vaikka nainen tai sinä ottaisittekin eron, voit hyvin vaatia huoltajuutta itsellesi tai ainakin viikko-viikko-systeemiä, jolloin kummankaan ei tarvitsisi maksaa elatusapua toiselle.

Varakkaana ihmisenä sulla on kuitenkin kaikki edellytykset huolehtia lapsista ja tarjota niille hyvä koti ja olosuhteet. Älä missään nimessä siinä asiassa nöyristele!

Äläkä missään nimessa luovuta huoltajuutta kokonaan äidille, silloin sinulla ei ole sananvaltaa missään lapsia koskevissa asioissa. Vaadi vähintään yhteishuoltajuus, jopa lähivanhemmaksi, jonka luona lapset pääsääntöisesti asuvat, ellet hae yksinhuoltajuutta.

Jos nainen vielä pahoinpitelee niin, että sen voi todeta myös jälkikäteen, mene heti lääkäriin ja tee ilmoitus poliisille asiasta. Näin menetellen saat ehkä paremmin oikeutta itsellesi ja siitä voi olla apua huoltajuusriidoissakin.

Voimia parempaan tulevaisuuteen ! :)

Yhteistyössä