Vai tuntuu provolta. Niin minustakin, mutta karkeaa totta on joka sana. Jopa ne pullojen keräämisetkin. Konjakki on vanhaa ja vanhoilla keinoilla hankittua. Onko se tässä olennaista?
Toki minä voisin pankkia vaihtaa ja tehdä montaa muutakin, mutta haluan säilyttää yhteyden lapsiin. Olen 100 % varma, että jos alan hääräillä nyt muutoksia pankkitileissä, voi tapahtua vaikka mitä. Uhkailtu on jo riittävästi ja vinkkiä annettu.Lisäksi olen varma, että vaimo on säästänyt rahaa salatilille pitkän pennin.
Kai ne pankissa tietävät mikä on pelin henki, mutta ei kuulkaa ole kovin harvinaista, että tiliä hoitaa joku muu kuin tilinomistaja.Hyväuskoisuutenne ei ole tästä maailmasta ollenkaan.
Voisin toki työpaikalla ilmoittaa uuden tilin ja uuden pankin, mutta siitä nousisi niin iso meno, että ihan lapsia säästääkseni harkitsen ja mietiskelen miten saisin muutaman vuoden kulumaan. Lapset eivät kertakaikkiaan kestä enempää. Heillä on oikeus jonkinlaiseen tasapainoon, edes huonoon. Vaimo on syyllistänyt ja uhkaillut heidän kuultensa niin paljon, että ovat ihan säikkyjä, mutta koulu sujuu sentään joten kuten kaikilla.
Lapsia kiusaamalla tätä maailmaa kuulkaa pyöritetään. Ettekö lue lehtiä, vai ettekö usko?
En varmasti saisi lasten huoltajuutta ja elatusmaksun hän saisi niin suureksi, ettei itselleni isoa elämisen mahdollisuutta enää jäisi. Lapsiahan on useita. En halua ripotella lapsia ympäriinsä, saati jakaa heitä. Miettikääpä hiukan kuinka hankalaksi elämän voi näissä olosuhteissa saada.
Kukaan lähipiiristä ei edes tiedä millainen vaimoni todellisuudessa on. No aavistaa saattaa, onhan ihmistuntijoita. En käy häntä julkisesti panettelemassa, sillä sellaiseksi se katsottaisiin. Hänhän esittää ihan toista henkilöä, kuuluu järjestöihin, jopa lastensuojelutoimintaan ja on tavallaan edustavakin. Hän osaa pelata kaiken omaan pussiinsa. En aliarvioi hänen mahdollisuuksiaan.
Minua lohduttaa, että minunlaisiani miehiä on muitakin. En ole siis yksin. Joistain vinkeistä saan apua, vaikka muitten kohtalo säälittääkin. En kai sitten ole vielä ihan puutunut.
Olen varma, että vaimoni itse jättää minut kun tuloni pienenevät ja lapset varttuvat tai jotain sairautta ilmenee.Senkin ratkaisun odottaminen antaa pientä toivon kipinää.
Viesteistänne oli nyt se hyöty, että ""varastin"" vaimoni lompakosta pari saturaista. En tunnusta, jos ei lapsia syytä. Ehkä ei huomaa kun pitää aina runsaasti rahaa takana. Ostan lenkkipuvun, sanon että on kirpparilta. Ei se tarkista, ei viitsi ja minähän pyykit- ainakin omani- pesen. Menen raikkaaseen ilmaan ajattelemaan.
Kahteen päivään ei ole lyönyt, kai sitten itsekin olen nyt rauhallisempi. Usein uhkaa munat muhentaa, tiedä sitten kuinka tosissaan, mutta voi vihan puuskassa tehdä pahaakin järkeä.
Kiitoksia ymmärtäjille. Maailma on avara, pikku pikku Lauri. Pitäkää huolta toinen toisistanne. Kun näette naapurin verhojen takana tuskaa, koettakaa auttaa ja ymmärtää. Jonakin päivänä avun tarvitsija voit olla sinä. Ja kiitos kaikille ystävällisyydestä.