Olen väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tekee hyvää lukea tollaistakin tekstiä vaihteeksi. Normaalisti on se nainen joka saa turpiin ja piestään silloin kun mies jostakin syystä kaipaa huvitusta. Joka päivä menettää joku nainen henkensä miehen pahinpitelyn uhrina, heitä ammutaan, työnnetään ikkunasta ulos, pistetään puukolla hengiltä jne. Tässähän ei kukaan ole likimainkaan lähellä hengenmenoa. On vain yksi mies joka on tyytymätön olosuhteisiinsa. Missä on pointti? Ota lusikka kauniiseen käteen ja aukaise suusi. Se ehkä tehoaa paremmin kuin tulla valittamaan tänne hourujen sivuille, missä ihmiset arvostavat naintia kaikista enimmin. Tekee ilkeää lukea näitten ihmisten ns. ohjeita kuinka pitäisi menetellä missäkin asiassa. Näyttää olevan vain 1% ihmisistä täällä joilla on jotakin päänupissa.

Hieno puheenvuoro, Sara. Tervettä, elämän totuuksia ymmärtävää tasapuolista ajattelua. Tämä on raikas viesti kaikille niille, joiden mielestä naisten harjoittamaan pihtaukseen liittyy jotain mystisen hienoa ja ymmärrettävää. Pitaavat miehethän ovat pelkästään nuijia. Sinun tyyppisiäsi naisia saisi olla enemmän.

Onko teillä omat tilit?Jos ei vielä ole niin nyt kävelet pankkiin heti maanantaina ja avaat oman tilin johon vain sinulla on käyttöoikeus ja ohjaat kaikki rahasi sinne. Siinä voi muijalta hymy hyytyä kun tajuaa ettei sun tienaamat rahat olekkaan enään ""hänen rahojaan"" Kuinka paljon teillä mahtaa olla ikäeroa vaimosi kanssa, itse sanoit pian jääväsi eläkkeelle ja vaimosi on kotiäiti? Avioero-papereiden hommaaminen voisi olla myös hyvä veto, se varmaan saisi vaimosi ajattelemaan asioita tosissaan... Sä oot ilmeisen kiltti mies, moni muu olisi varmasti mätkiny vaimoaankin jo takasin tossa tilanteessa...
Voimia ja tsemppiä sinulle :)

Minä tunnen erittäin hyvinkin juuri sinun kaltaisen miehen-nimittäin oman isäni. Mietipä miten paljon lapsesi kärsivät tilanteesta, ja millaisen miehen kuvan annat heille?

Kun minä pääsin muuttamaan pois kotoota ja tapasin miehen, minusta tuli vaimosi kaltainen pirttihirmu (olihan se kotoota opittu naisen malli) ja turpiinhan siinä tuli. Onneksi pääsin kuitenkin pois tuosta sairaasta suhteesta ja nyttemmin olen tajunnut miehen ja naisen ""roolit"".

Joten vaikka olisit valmis pilaamaan oman elämäsi, älä hyvä ihminen pilaa lastesi elämää!! He kun eivät voi valita!
Vielä ei ole liian myöhäistä muuttaa tilannetta..

Niin kannanottoja naisilta pyydät, tällaiseen höpö-höpöön. Nimenomaan naisilta. Ilmeisesti sellaisilta hyväuskoisilta naisilta, jotka siis uskoo höpö-höpöön.

Vai jouduit sinä hyvätuloinen mies keräämään rahat viinaputeliin pulloja keräämällä. Onpa tarina. Miten muuten onnistuit? Mihin ne tyhjät pullot pystyit varastoimaan? Niitä tarvitaan nimittäin aikamoinen määrä, että saadaan kokoon edes yhden täyden pullon hinta.

Tuo kohta jäi nimittäin minua pahasti häiritsemään. Tarkoitus oli varmaan esittää, kuinka rahattomana vaimo sinut pitää, mutta ei oikein ole uskottavaa. Miten kukaan mies pystyy edes elämään ja töissä käymään niin, ettei käytettävissä ole killinkiäkään ""omaa"" rahaa?

Juttu ei ole tosi muutenkaan. Taas sitä samaa jauhantaa, jota täällä on aloitettu monet kerrat. Pitkä stoori lässyn lässyä. Vailla kaikkea uskottavuutta.

Täne voi näköjään pistää vaikka minkälaisen utopistisen aloituksen, vaikka kuinka käsittämättömän jutun, ja aina löytyy niitä, jotka ottaa tosissaan. Aina.

No siks kai tämä niin hauskaa onkin.

Viisas nainen, ei sillä ole mitään merkitystä on tarina tosi; vain sillä on merkitystä, että monta kirjoittajaa sanoi omakohtaisesti eläneensä samanlaisessa tilanteessa ja se on totta. Siksi keskustelu vaikka provosta on aiheellista, koska aina ihminen vetää todellisuudessa paremmaksi. Emme koskaa keksi provoa, jota ei olisi tapahtunut tai tulisi tapahtumaan.

Joopa joo, eise ole helppoa olla aviossa sellaisen naisen kanssa joka tietää miten kaikki pitää tehdä ja mikä on oikein.
Minullakin on ollut sellainen jo 20 vuotta. Ei muija osaa kuin näytellä hienoa ulospäin ja murehtii milloin kenenkin ulkopuolisten asioita. Ei näe omien lastensa pahaa oloa eikä minunkaan, eikä ole koskaan pyytänyt keneltäkään anteeksi vaikka tietää loukanneensa. Kaikki tehdään huushollissa hänen tahtonsa mukaan, en enää jaksa taistella. Mutten ole luovuttanutkaan, seksiasiat hoidan ulkopuolisilla suhteilla. Parisuhteessa elän hänen kanssaan vai niin kauan kunnes lapset ovat maailmalla, sen jälkeen muutan pois ja alan elää omaa elämääni. Sen tiedän , että hän järkytty suunnattomasti. On näet suunnitellut millaisia isovanhempia olemme. Saas nähdä miten suu vääristyy parin vuoden kuluttua kun lähden. Minä silloin vähät välitän. Olen jo kaikkeni yrittänyt ja päätökseni tehnyt.

Toisaalta teet oikein kun lähdet, mutta toisaalta vaimosi pitää saada tietää asiasta. Sillä jotkut alkavat muuttumaan, kun tajuavat olevansa selkä seinää vasten. Eikä ero ole koskaan tapahtumana kokemisen arvoinen, mutta vapautuminen on.

Tuli vaan mieleen, että jos sä eron hankit niin ota huomioon että edelleenkin monet sossuviranomaiset ovat äitimyönteisiä. Eli jos satut asumaan sellaisella paikkakunnalla, jossa harrastetaan tätä mielivaltaa isiä vastaan niin kannattaa varustautua henkisesti aina vain kärsimään ja lukemaan sossujen papereista kuinka ""äitiä pitää ymmärtää, koska hänellä on niin rankkaa"". Siis MIKÄLI ongelma menee niin pitkälle, että lapsista aletaan taistella oikeudessa.

Ja jos sulla on tollanen pirttihirmu vaimona, niin äkkiäkös se pistää sossuakatkin kuriin ja saa sellasen olosuhdeselvityksen kuin haluaa.

Se on pistänyt jo sossuakat kuriin ja terveyskeskuksen psykologit.
Ja kyllä minä ne pullot keräsin pikkuhiljaa kerrarin käytävään. Sinne on kulkureitti ulkoakin päin. Akkak ei nyt huomannut.

Jos mennään jonnekin, menen vain mainostilaisuuksiin, joissa ilmainen tarkoilu. Ruokatunnilla käy kotona jotain napsimassa.
Kerran muutin tiliäni, mutta akka meni illalla sanomaan pankkiiin, että väärinkäsitys tullut ja muutti takaisin systeemit. Hyvin oli kelvannut hänen tietonsa. En yksinkertaisesti kehdannut enää mennä jankuttamaan.Hän myös kykeni muuttamaan asioitani vakuutusyhtiössä. Minun nimeäni ei tarvittu muutoksiin. Sellainen lepertäjä se on. Jokainen mies kyllä taipuu sen edessä, ihan menevät takaperin monet. En minä sitä ihmettele yhtään. Sitten kiittää ja kumartaa ja kevyt turkki heilahtaa kun katoaa ovesta vilkutellen. Näitä on kuulkaa muillakin.
Ja vielä:pullo oli liki viisikymmentä. Limsapulloja, jos vielä sitä kysyt. Isoja. Kyllä.
Epäilijöille toivon viikon samaa kuuria milla itse olen ollut pitkään.
Nainen on vähän kyllä nuorempi, pitää myöntää, mutta aika vanhana saatiin nämä lapset. Vanhanpiian nainen. Oli ehtinyt treenaamaan . Jos minusta ei kuulu, olen niellyt kieleni.On niin paha asia, ettei näemmä saa enää edes jutella muille. Kiitos vaan kauheasti veljet.

Nyt sitten marssit oikeuteen ja haet eropaperit ja haet eroa. Sitä akka ei voi kieltää. Ja sitten hommaat asianajajan, joka hoitaa osituksen. Haet lasten huoltajuutta myös. Älä hyvä mies enää ole kynnysmattona.

Nyt meni ihan hilseen..että pankkineiti muuttaisi tilinsä vaimon puheittensa mukaan. tätä ei usko kukaan??taitaa ap. vetää koko porukkaa ihan höplästä ja kun kiusaamisesta tykkää...on koulukiusaamista...mitä ihmeen nautintoa tästä saa...kyllä meitä on moneksi...

Totta...minä hoidan meidän huushollin asiat ja minulla on käyttöoikeus kaikkiin tileihin, paitsi lasten. Voisin halutessani sulkea kaikki tilit isännän ulottumattommin, mutta sitä ei tarvitse tehdä, koska mies ei pyynnöistä huolimatta suostu edes kortilla rahaa nostamaan, jos on pakko, jonkin nimen kirjoituksen takia pankissa käydä, vaikka olisi omakin asiansa, niin siitäkin väännetään kättä pitkään ja hartaasti, inttää, että eikö se akan nimi riitä!!
Mutta jokainen saa myös tilin, jonne ei kellään muulla ole mitään asiaa..ja käyttö oikeuden voi tiliä avatessaan tarkkaa rajata..sanoa, että pidättää itsellään kaikki oikeudet muutoksiin ja vaimolla ei ole mitään asiaa...ne kirjataan tilitietoihin ylös..siinä ei auta seireenin laulukaan sitten.

Nähty on läheltä. Kun nainen tekee miehestä yhden lapsen lisää itselleen.Määrää kaikesta, myös mitä ja milloin mies syö.Määrää mitä vaatteita pukee päälle.Miten hiukset leikataan jne jne.Kaljaa ei hyväksytä(ei edes yhtä pulloa illassa). Ja mies tottelee.Tehdään asiat niinkuin nainen sanoo.tehdään vain niitä asioita joita nainen hyväksyy.
Kauheeta katsottavaa ja kuunneltavaa.
Miehet eivät vain näistä kavereilleen kerro.naiset kertovat jos heidän miehensä kohtelee huonosti.Mies ei puhu kenellekkään välttämättä vaan kärsii hiljaa.Pitäisi älytä lähtä tuommoisesta suhteesta.

Palkkatili määritellään kuitenkin yrityksessä, jossa työskentelee. Sitä pankkitilin numeroa ei vaimo pääse muuttelemaan. Ei edes pankissa hän saa itseään lisättyä tilin omistajaksi. Mikäli pankki olisi näin menetellyt, olisi pankkineidillä melko tukalat paikat edessä...

Näin se menee...
Itselläni on komemusta vastaavasta ja muuta mahdollisuutta ei ollut kuin ero. Lapset otin itselleni, vääntöä kyllä riitti, mutta onneksi yli 12 vuotiaat voivat itse päättää kumman vanhemman kanssa elää.

Vastuu on vain itsestä ja lapsistaan ja sen edunmukaan kannattaa toimia!

Yksinhuoltaja isä

Vaihda hyvä mies pankkia! Mieluiten sellaiseen, missä teillä ei ole minkäänlaista asiakassuhdetta aiemmin, eikä teitä tunneta. Vanhassa pankissa tilinsiirrot menevät varmasti ihan pärstän perusteella, mutta uudessa pankissa, jossa teitä ei tunneta, vaimo tuskin pystyy muuttamaan tilitietoja, jos avaat uuden tilin ainoastaan omalle nimellesi.

Ei välttämättä aina tee..vaan tyhmyyksissään ottaa, valmiiksi passatun..meillä mies ei lähde vaateostoksille, jos sen mielipidettä kysyy, niin kuhan on! Paljon on semmosia asioita, joihin mies ei puutu, esim. raha..ei sanaakaan, paitsi sitten jos se loppuu.
Joku toinen hihkuisi onnesta, että saa miestä hallita, mutta minä kärsin suunnattomasti tilanteesta. Minun mielestä, miehen pitää olla MIES, perheensä pää, joka sanoo, että näin!

jatkan tuohon....kun mies ei asiallisiin asioihin puutu, kaiken pitäisi toimia, ilman hänen osallistumistaan..mutta muuten pyrkii hallitsemaan ja alistamaan, niin se kyllä toimii, mutta minä väsyn.

Jos tarinasi on totta ja miksei se olisi, olen nähnyt niin monelaisia suhteita joissa joko nainen tai mies voi olla aika hirviö ja oman edun tavoittelija, tulee oikein paha olo puolestasi! Miksi mies et ala suunnittelemaan omaa tulevaisuutta johon nainen ei kuulu? Saapahan tulla toimeen omillaan ilman sinun antamaa turvaa ja ehkä siinä vaiheessa oppii arvostamaan sinuakin ihmisenä? Et ole velvollinen hoitamaan suhdettanne jos nainen on mielenvikainen ja ilkeä. Kuulostat niin väsyneeltä ja periksi antaneeelta. Ilmeisesti olet vastuuntuntoinen ja omakuva on hämärtynyt Justiinan otteiden alla. Ala rakentamaan kuvaa itsestäsi uudelleen!

Hae terapiasta (käy vaikka työpaikan lääkärillä) apua elämän muutokseen ja sen jälkeen voit olla vahva lähtemään sairaasta suhteesta. Älä katkaise siteitä lapsiisi mutta älä anna naisen uhkailla lasten kautta. Ei sinun tarvitse sietää tuollaista elämää. Kun teet päätöksen, tulet huomaamaan kuinka vahva voit olla!

Kolmen lapsen isälle sanoisin, että olet oikeassa. Ota ero, kun lapset lähtevät maailmalle. Siinä vaiheessa ei enää sosiaali-ihmisiä tarvita seassa heilumassa.

Ap:n juttu on edelleen provo, joten siihen ei kommentteja enempää.

Totta on, että sellaisia liittoja on, joissa toinen puoliso hallitsee kaikkea. Ja luulee vielä, että kaikki ovat onnellisia. Toisen elämä tukahdutetaan kokonaan.

Monet alistuu tähän juuri siksi, että se on helpompaa. Ei jaksa sitä kauheaa vääntöä, mikä muuten seuraisi. Ja lopulta siitä tulee tapa.

Mutta on se luonnekysymyskin. Minun äitini ei ikinä alistunut, vaikka isäni yritti tyrannisoida häntä ja koko perhettä. Kännipäissään isäni yritti ajaa perhettään pihalle, niin kuin jotkut tekee. Äiti ei lähtenyt. Isä uhkasi puukon kanssa, että nyt lähdet. Äiti sanoi, että anna tulla puukosta sitten vaan, eikä lähtenyt. Meille lapsille sanoi, että jos yhdenkin kerran suostuu lähtemään, niin sitten saa aina lähteä. Sarjassamme tosikertomuksia suloisesta Suomestamme. Isä on kuollut, rauha hänen muistolleen.

Jokainen oman puolisonsa parhaiten tuntee. Jollekin voi pistää vastaan, jollekin ei kannata. Vääriä valintoja tehdään joka tapauksessa. Onneksi voidaan kuitenkin erota, niin ettei koko loppuelämää tarvitse elää toisen valtikan alla.

Yhteistyössä