Olen väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä mies

Vieras
Olen elänyt meidän suuperhettämme alusta asti. Vaimo on ollut kotiäiti. Koko ajan. No, se on mahdollista, koska ansaitsen aika hyvin ja voin järjestellä työaikaani aika lailla.

Vaimo on määrännyt talousasioista, vaatehankinnoista, kaikesta isommasta. Minä olen saanut päättää sen, etten tupakoi, enkä juo kaljaa kuin korkeintaan pullon illassa. Jos tarjoilemme vieraille, niin korkeintaan lääkekonjakkia.Vieraanvaraisia pyrimme olemaan, emmekä ruokalaskuista tingi. Vaatteet eivät ole meidän perheen juttu eikä mikään varsinaisesti ylellinen.

Joskus minä kärsin, sillä loppujen lopuksi minä en päätä edes siitä, koska otan välipalaa. Vaimoni on laihduttanut minua koko elämänsä. Ei hän kovin lihava olekaan.

Pahinta on alituinen henkinen väkivalta. Hän puhuu monikossa:""Me emme halua, meillä ei ole tapana, me emme halua ulkomaille"" jne. Hän mielestään tietää kaiken mikä on minulle eduksi.
Tällä hetkellä minulla ei ole yhtään ystävää, mutta saattaa olla, ettei ole vaimollanikaan.
Lapsillakaan ei ole niin kivaa kuin pitäisi. Kuulen alituista valitusta, surullisia ääniä ja vielä surullisempaa äänettömyyttä.Kaikki odottavat sitä ihmeellistä päivää, jolloin kaikki on hyvin.

Yhtenä iltana viime vuonna päätin ottaa pään täyteen. Vaikka minun lompsani on kuin kärpäslätkä, ostin oman pullon. Tottapuhuen keräsin rahat myymällä pulloja läheiseen kauppaan. Vähitellen niin ettei vaimoni huomannut mitään. Tietääköhän moni varakas ihminen kuinka kalliita tyhjät pullot ovat?
Makailin siis tyytyväisenä sängylläni, en valmistanutkaan iltateetä kuten yleensä vaimon ollessa harrastuksissa. Havahduin siihen, että sain ympäri korvia. Hän löi minua Helsingin sanomilla kuin omaa sikaa.

Sen jälkeen olen saanut tällejä melkein joka päivänä. Vain joulu oli poikkeus, mutta silloinkin hän iski kengänkorolla jalkaterääni.
Joskus yritimme perheterapiaa, mutta terapeutti lopoetti sen kädet ylös nostaen. Vaimoni nujersi hänen. terapeutti sanoi, ettei ketään voi väkisin hoitaa.

Olen väsynyt tähän kaikkeen, mutta miten taltutan tämän hirveän Justiinan? En halua nöyryyttää ja nolata koko perhettä. En halua paljastaa kauheaa salaisuuttani.Ulospäin vaimoni hymyilee kuin mairea enkeli karvahattunsa alta. Ilman muuta lienee selvää etten pimpan autuudesta ole saanut nauttia vuosiin, en kai kun lapsetkin on tehty.

Osaako kukaan viisas nainen kertoa minulle, miten minä jaksan seuraavat viisi vuotta eli eläkeikääni asti. Sen verran miehiö tunnen, että he eivät osattomuudestani huolta kannan, kunhan itsellä vain menee kovaa.
i?

Ei ihme jos väsyttää. Olet naimisissa voimakkaan naisen kanssa kuten minäkin.
Minä en mielestäni ole alistunut, mutta etsin kompromisseja, koska en halua voimia vievää riitelyä.
Olen muutaman kerran kokeillut ""lyömällä nyrkin pöytään"", mutta sillä ei ole pitkälle kantavaa vaikutusta.
Vihjaiset puutteelliseen sexiin ""pimpan autuudesta"", jonka myös olen kokenut, mutta olen sen ratkaissut luonnollisella tavalla toisten naisten kanssa.
Alkoholin käytössä toinen näkee olutpullon juopotteluksi, viini/viinapullon viikottaisen oston alkoholismiksi, joten erimielisyyden aiheita kyllä tulee piisaamaan, jos tällä tasolla liikutaan.
Minä en ole saanut/ pystynyt vaimoani pehmenemään missään suhteessa, hän tietää kaiken, on aina oikeassa, ei kaipaa miehen neuvoja, vain Jumala voi meitä ja sinua auttaa, meillä olisi kaikki hyvin jos..jos..
Olemmeko liian kilttejä, Minä mies?

Taas näitä provoja... Nää on jatkoja noille suomalaisnaisten nöyryytysketjuille. Täytyyhän jonkun keksiä tällaisia tarinoita jotta saataisiin MUKA jotain totuuspohjaa miesten propagannalle naisia vastaan.

Kun ei muuta keksitä niin sitten tällaista. Kyllä miehetkin voi alas vajota, ei voi muuta sanoa. Missäs nyt on se miehen logiikka ja järkevyys?

Siltä varalta, että tää ei olekaan provo niinkuin tuossa muut arvelivat..

Jokainen ihminen on itse vastuussa itselleen omasta onnellisuudestaan. Ja jos se elämä ei ole sellaista kuin sen pitäisi olla: Tee jotain! Ota vastuu! Kukaan muu ei ihan oikeasti ajattele sinun parastasi kuin sinä itse.

Ja jos lapsetkin kärsivät kaikkivoivan ja -tietävän kotityrannin vuoksi? Mitä haluat lapsiesi sinusta ajattelevan?

Tiedän samankuuloisia tapauksia lähipiiristä mutta niin päin, että mies päättää kaikesta (myös siitä milloin nainen haluaa seksiä). Ainut neuvo mitä olen näille parille naiselle voinut antaa on yrittää alkaa elää omaa elämää. Pienin askelin eteenpäin. Jos sitä ei pysty avioliitossaan tekemään niin vaihtoehtohan on? Ja jos tuntuu siltä ettei voi taistella oman hyvinvointinsa puolesta niin jäljelle jää sitten se alistuminen. Mieti onko se alistuminen kuitenkaan se helpoin vaihtoehto vaikka siltä nyt ehkä tuntuukin.

Voimia sinulle mitä ikinä sitten aiotkin tehdä.

Harvemmin tosiaan kuulee pareista joissa valta on näinpäin, useimmissa huonoissa tapauksissa tuntuu olevan mies tyrannina ja varsinkin väkivaltaisissa.
Olet ehkä kiltti, mutta siinä ei ole mitään väärää, ilkeitä miehiä on ihan riittäviin. Mutta sinunkaan ei tulisi luopua omasta elämästäsi, erillisenä itsenä, miehenä. Neuvoisin samoin kuin edellinen, hanki oma harrastus, omia menoja. Viinapullon tyhjentäminen ei ehkä ole viisasta, se on tosiaa helposti närää aiheuttava, jos on totuttu että viinaa ei juoda. Alitajunnassa ehkä pelkoakin aiheuttava. Ja jos olet taloudesta vastaava, sanoit että tienaat suht hyvin, voit varmasti tehdä jotain muutoksia itsekin, ottaa lapset mukaan, ja lähteä päiväksi vaikka toiseen kaupunkiin ja vaikka mäkkäriin syömään, lapset ei vaadi paljoa. Yhteinen aika isän kanssa ilman määräävää äitiä olisi jo paljon heille.
Voimia sinulle ja ota itseäsi (ja vaimoasi) niskasta kiinni, vaadi muutosta.

Kauhean akan olet itsellesi saanut, hyi olkoon!

Hommaa itsellesi vaikka vuokra-asunto väliaikaisesti, ota etäisyyttä, vedä kunnon lärvit jos siltä tuntuu.

Siinäpähän saa eukko ihmetellä, että mistä nyt rahaa tulee, ei kait hänellä ole edes mitään ammattia, saati työkokemusta. Kalliit harrastuksetkin pitäisi jättää....voi pientä vaimoparkaa!

Tai toisinpäin, laita eukko pihalle omiin oloihinsa, ostakoot vaikka kissan, jolle kiukutella ja pomotella. Sanot, että et enää siedä häntä silmissäsi.
Jos ei ymmärrä, sanot, miten tästäpäin eletään ja miten sinä haluat elää! Herranjestas, eihän vaimosi voi määrätä, miten sinä elämäsi elät. Pienet kaljottelut silloin tällöin piristää, pyydä häntäkin ottamaan parit siiderit.
Niin, tiedän, miten lapset tämän kaiken ottaisivat?

Voihan herra jumala sentään, onko tällaista olemassa? Täh!!!!!!! Voin hyvin uskoa että olet todella väsynyt, kuka ei olisi jos vaimo käyttäytyy noin. Ei kuule mies, tee nyt uudet pelisäänöt siellä kotona. Eihän se terveelistä kun joku paiskoo Hesarilla ympäri korviasi. Kerro hänelle mitä mieltä olet asioista aivan rehellisesti, kerro myös että jos ei tilanne muutu niin kerro myös että silloin on tehävä jotain. Voit ihan hyvin sanoa että on vaan yksi vaihtoehto, haluat erota! Joustavuutta pitäisi olla molempiin suuntiin ja pitäisi myös kuunella mitä toinen osapuoli haluaa. Sun vaimo on sitten näköjään sellainen että kun kerran muksut hankittu niin ei tarvitsee antaa pillua. Sinullakin on oikeus elää niinkuin itse haluat, tee jotain asialle!!

On ihmeellistä että sama tarina naisen kirjoittamana saisi sympatiaa ja samankaltaisia tarinoita narsisti miehistä tulisi ketjuun monta. Kun mies kirjoittaa henkisestä väkivallasta, kirjoitus leimataan heti provoksi ja mies tossukaksi. Onko naisille sallitumpaa alistua henkiseen väkivaltaan?

Aloita ap. pienillä askelilla itsenäisyyteen. Luo sosiaalinen verkostosi uudelleen. Uutta sisältöä elämääsi saat harrastusten kautta, sieltä saattaa myös löytyä sinulle ystäviä. Ett ole kärsimässä elinkautista, joten ala murtautua vankilasta ulos.

Raha tilanteenne on vaikea, jos kaikki rahat on vaimosi takana. Yritä saada vaimo hyväksymään harrastuksesi ja se että tarvitset itsellesi rahaa omiin menoihisi. Varmasti vaimollasi on myös omia menoja joihin hän käyttää teidän yhteisiä varoja.

Jos tilanne on niin huono että vaimosi ei sinulle anna rahaa harrastuksiin, yritä silloin löytää joku ilmainen harrastus missä käy muita miehiä. Itsetuntosi lisääntyy kun huomaat että kodin ulkopuolellakin on elämää, voimien kerääminen saattaa kestää pitkään, mutta jostain sinun on lähdettävä liikenteeseen.

Ett varmasti ole Suomen ainoa mies jolla on pirttihirmu vaimona.

Voit myös käydä hakemassa netistä tietoa narsistisesta persoonallisuus häiriöstä, katso löydätkö vaimosi luonteen sieltä.

Mikäli vaimosi alkaa uhkailemaan erolla, ota se helpotuksena vastaan. Saattaa eukolta hymy hyytyä kun toteat vain että samaa olen minäkin ajatellut jo vuosikausia.

Vaikea on tilanteesi. Vielä vaikeampaa on myöntää , että vain itseään muuttamalla asiat muuttuvat. Se toinen kun ei muutu. Oma muuttuminen tarkoittaa, että mietit asiasi valmiiksi: millaisen elämän haluat, mitä siihen saa kuulua, mitä ei. Sitten teet tämän selväksi vaimollesi. Voit varautua hirvittävään protestointiin, onhan kyse ""saavutettujen etujen menettämisestä"". Sinun on näytettävä itsestäsi sellainen puoli, jota vaimosi ei ole tottunut näkemään. Sinun on oltava valmis maksamaan (kuvittelemasi) hinta tästä, esim. perheen maineen menetys. Usein nuo pelot eivät toteudu. Samoin sinun on päästävä siitä harhasta, että aika muuttaa asian. Se ei muuta. Eläkkeelle pääsy sellaisenaan ei tuo muutosta.

Aika lailla samanlainen tilanne meitin naapurissa.En epäile tätä lainkaan provoksi juuri tuon oman kokemuksen vuoksi. Moni asia ihan samanlainen. Jos tosiaan mies työstä tullessaan ottaa vaikka kurkunpalan ruokapöydästä, ruoka ei näet vielä valmis, niin seuraa hirveää huutoa ja kynsille läpsimistä. No olisihan se ikävää, jos lapsetkin alkaisivat napsia pöydästä, eihän siitä mitään tulisi, mutta hullua on kun aina sama kaava toistuu. Mies ottaa, saa korvilleen ja ottaa taas huomenna.Ei ota ainakaan opikseen.
Tämä mies saa vaatteetkin valmiiksi ostettuna. Häntä ei voi päästää kauppaan kun makunsa niin kallis. Mies kuitenkin tuo rahat taloon.
Koti on siisti, ei siinä mitään, mutta miehen työhaalareista tuli kauhea huuto ku viimeksi kävin. Mies oli tullut sisälle ne päällä. Ansiotyönsä hän tekee solmio kaulassa.

Ei ole kovinkaan harvinaista tuo naisten läpsiminen. Sitä ei vain väkivallaksi kutsuta. Se on kummallista.Tämä nainen on valtavan hyvä näyttelijä ja monet ovat siinä uskossa, että tässä vasta malliperhe onkin. Näyttele nimittäin lapsisarjaansa erilaisissa tilaisuuksissa.

Koeta nyt mies parka miettiä mitä elämälläsi teet. Uhkailu ei tuohon naiseen pure. Hän tarvitsee suoraa toimintaa.

Minusta on juuri, siksi ihmeellistä, onko tosiaan, joillakin naisilla, niin suuri valta mieheen, että tuommosta voi tehdä?? ..tai haluaa hallita toista niin ?
Omasta kokemuksesta tiedän, että mies haluaa hallita, mutta eihän sitä tarvitse naisenkaan ihan kaikkeen alentua, niin miten mies???
Kun ajattelen tuota, niin minulla itselläni onkin asiat sitten hyvin...

""Vittu joo mä en pelle oo, vaikken mies mä olla saa..."" tai jotain sinne päin lauloivat Froikkarit jo kauan sitten. Sanat sopivat elämäntilanteeseesi kuin nyrkki silmään.

Kiltteys ei edelleenkään tarkoita saamattomuutta. Miten kukaan nainen voisi arvostaa tahdotonta vätystä? Onko sitten vielä ihme, että jalat ovat ristissä? Sinä tuot rahat kotiin ja silti olet joutunut tuohon jamaan. Käsittämätöntä, kertakaikkiaan.

Suoraan sanottuna en usko, että pystyt tilannettasi korjaamaan. Vaihtoehtosi ovat alistuminen tai ero. Muu ei vaimosi saaman ylivallan ansiosta ole mahdollista. Vaikka yrittäisit jämäköityä, näyttäisi se vaimosi silmissä ennemmin pikkupojan kiukuttelulta kuin miehekkäältä.

voi hyvänen aika!no tottakai on mahollista!ja sekin on mahollista että moni nainen saa turpiinsa tämän tästä,ja vielä sellasiin paikkoihin että ei näy ja ei kuulu.
onko se säälittävämpää kun mies ei voi olla mies ja se saa lehestä päähän.?
kotiväkivaltaa harjoittaa niin moni ""kunnollinen""mies ja nainen että oksat pois.
johan tuon näki kun se pappi oli lyönyt vaimoaan raamatullakin päähän,varmaan siks että menis oppi paremmin päähän.ei ole sellasilla ihmisillä mitään arvostusta toista kohtaan.kauheita pihtareita kaikella elämän osa-alueella ja henkisesti pitävät pihdeissään.
nälässä just pitävät ja tanssi on syntiä,kuten vatasen perheessä oli.mitä ihmettä nämä ihmiset oikeastaan ovat!
joo,ja varmaan rakkauttahan se on!
asia meneekin niin että millon loppuu itsellä kantti jatkaa sellaista avioliittoa?
haluanko kaunista ihmis arvoista kohtelua vai jotakin sadismia?masokismiinkin voi sairastua ja luulla että se on ok.
muuten,jospa antasit kyytiä makuuhuoneen puolella vaimolles...rauhoittusko.siitäkin voi olla joskus puute,haluaa että näyttäsit kaapin paikan edes joskus.
se on luonnonlaki että tasapainoa tai alistusta.

Ehkä moni pysähtyy läpsimiseen, mutta tuollainen hallinta onnistuu myös verbaalisesti ja on yhtä tuomittavaa väkivaltaa.

Oikeastaan siitä voisi laatia luettelon millaisia temppuja on osattava rouvan mieliksi:

Siisteys käsitteistä on ""mukavia"" esimerkkejä. Lapset joutuvat konttaamaan, ettei jalkineista tule jälkiä. Tai sitten matoille ei saa astua, koska ne likastuvat. Keittiön laatikosto tai kaappi ei voi olla raollaan, koska silloin ei voi olla normaalisti.

Kyllä tilanne voi mennä aivan millaiseksi vain, jos oma järki ei riitä ja muut eivät uskalla puuttua.

Eipä ole ihme, että vieraissa käyt jos kotonasi on tuollainen tyranni-Justiina! Ja ihan oikein teet. Jos naimisiin on menty, kyllä sitä seksiä pitää saada puolin ja toisin, että ollaan tyytyväisiä. Olen aina inhonnut naisia, jotka käyttää seksiä aseena. Meillä mies saa aina seksiä kun haluaa ja samoin minä. Kaljaa saa juoda, omia rahojaan käyttää ja käydä kavereittensa kanssa ulkona.

Ennen vanhaan sinunlaisiasi miehiä sanottiin nahjuksiksi. Vihjailet olevasi lääkärintapainen tai jokin iso kiho. Olet siellä työssä sitten varmaan iso pomo. Kerrot naisille aamukahvilla, että sain just eukolta turpiin. Varmaan nauravat kovin, eivät usko kun siellä mestaroit, komentelet ja pokkuroit ja panent naiset jonona juoksemaan perässäsi.
Voi hyvä tavaton, meitä on moneksi. Turvallisuushakuisuudessasi olet tuollaisen vääpelin ottanut. Nauti nyt koko rahan edestä. Toivottavasti sinulla on rahaa maksaa kun lapset aikanaan tarvitsevat terapiaa ja itsestäsi voisit aloittaa senkin lattiarättihhh!

1) Ohjaa palkkatulosi omalle tilillesi
2) kerro hoitavasi perheen raha-asiat tästä lähtien
3) Vastavänkäilyihin uhkaa erolla = nainen jäisi omilleen köyhäksi työttömäksi. Muista muistuttaa, että puolet omaisuudesta on sinun ja ne sinä joka tapauksessa myös saat viimeistään osituksessa (ellei avioehtoa)
4) Kerro vaimollesi hakevasi pimpasi muualta, jos kotoa ei kerran heru, tyytyköön siihen

Ellei sen vaimon turpa tukkeennu ja käytös muutu, ota se ero ja ole onnellinen, että pääsit eroon.

Yhteistyössä