Odotuksen Odottajat!

dreamer78 Kylläpä pääsitte nopeeta eteenpäin :eek: mut lähetettiin aikoinaan tk-lääkäriltä vaan tylysti kotio yrittään vuosi täyteen, kun menin 7kk jälkeen valitteleen oireitani ja kertoon endoepäilystäni.. oli vaan sitä mieltä että jos kierrot on säännölliset niin voi tulla raskaaks, vaikka ite tunsin varsin hyvin ettei kaikki ollu kunnossa :(
Mä en oo uupumukseltani aikoihin jaksanu edes hakee mitään töitä.. on tässä viime aikoina taas ollu niin paljo kaikenlaista muuta. Ei oikein huvita lähtee kotookaan mihinkään, mitä nyt pakolliset kauppareissut on tehtävä.

Rouva B, siis 8?! :eek: Sanoko ne mitään järkevää perustetta miks noin monta pitää kokeilla? Onko se kättäri julkisen puolen poli.. en oikein tiedä Helsingin alueen jutuista :ashamed: kuinka ne julkisella noin monta voi tehdä, jos yleensä rutiininomasesti kolmen jälkeen laitetaan ivf-jonoon?

Kai nämä kaikki käytännöt riippuu paljolti asuinpaikasta/lääkäristä..!

Pantalaimon :hug: mulla noita ennakoivia tiputteluja ei oo juurikaan ollu moneen kuukauteen, ja sekös aina nostaa toiveita loppukierrossa :ashamed: tai sitten toivoo etä ois vaan jotain alkuraskauden niukkaa vuotoo...toivotaan vielä ettei sulla ala tulviin!
 
Torstai 16.10.2008[/b]



TOIVOJAT

Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........1/30
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................3/28
Gilmore...............kesä07.............................................4/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............5/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............7/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......11/?
Rouva B.....3v tjot.....puregon, pregnyl, luget, iui.......12/31-41
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, 1.iui..................14/30-33
kirma..............9/06.....menopur, luget, ivf jonossa......14/?
Veena............yk17..........3.iui, taukoa........................16/24-28
mama-84.........12/06..................................................19/28
Rva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08........................21/30
Sannuli-81..........8/07...............clomit.........................21/26-30
Pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................23/30
stellina..............9/07....arimidex,Gonal-F,pregnyl........24/n.31-39
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............24/25-28
miranda-81................................................................25/28-32
Viol....................1v......................iui............................25/28
dreamer78...............................ivf/icsi.........................26/31
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )..............27/30
Pantalaimon......9/07......clomit+metut+Pregnyl..........31/32
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget......42/?
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa.......................46/?
Evenstar.......yk0.......metut, iui 09, clomit/arimidex....48/~43-52
aitiliini83.............................primolut, pas...................?/?
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............?/?
jastu....................................iui...................................?/?

Piinailijat

surppi pp8
Tähtisäde pp9
Stellina pp11, -
Pantalaimon pp12



Haamuilijat

Virtis..........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur.......25/28



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.........4/06.....laparoskopia?, iui
Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
haltia................2v.............ivf/icsi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
pilvilinna.............9/07

SYKSYN PLUSSAT


Andala..........yk15, 4/07....luomu


****
Ääh.. taas mä eka vahingos muokkasin sen tonne edellissivulle.. mitähän siellä alhaalla luki,..täytyy muistella :headwall:
 
Pantsu: Vitjat sentään, mulla palo käämit totaalisesti tota mainitsemaasi ketjua lueskellessa!!!!Vitsit miten idiootteja ihmisiä tää maa päällään kantaakaan, ja miten ärsyttävää, että he juuri myös raskautuvat automaattisesti. Ja onhan se tosi kamalaa ja traumaattista, kun on nii vaikeeta sitten elää sen asian kanssa, että lapset on saanu alkunsa juuri silloin, kun niin on toivottukin!! :kieh: (<- hammasten kiristelyä...) Mulla ärsyttää nyt niin satapotenssiinmiljoonalla kyseiset tyypit! Onneksi ootte olemassa te muut odotuksen odottajat , jotka tajuutte jotakin oikeesti siitä, miten suuri ihme se pikkuinen masussa kasvaja oikeesti onkaan, kun sen sitten joskus toivottavasti saa kokea!Mä oisin oikeesti vaan sataonnellinen jos lapsi olisi saanut alkunsa melko pian yrityksen aloittamisen jälkeen, tuskinpa siitä avautuisin millään palstalla, oisin kiitollinen. Vaihtaisin tän mukamuodikkaan lapsettomuushoidoissa käyvän uranaisen elämäni niiiiiiiiiiiiiiin mielelläni mukaepämuodikkaaseen kotiäitiyteen :heart:

Mä taidan kans varailla jossain vaihees aikaa psykologille, ehkä parempi lähtee purkaan näitä tunteita jo pian, ettei pää räjähdä. Hoitoja meilläkin mahdollisesti kuitenkin edessä vielä paljon ja pitkään, joten voisi olla hyvä juttu. Ja hienoo jos sä pääset lomaileen (mäkin syyslomailen parhaillaan) sekin kyllä paikallaan välillä, nyt vaan menee vähän piinaillessa mutta kuitenkin. Meillä on muuten just samantyyppiset PCO-munasarjat, mullakaan ei oo sitä aina ultrassa nähty, mutta v-liitossa bongattiin taas ihan selkeesti. Mutta mullakaan ei ole mitään tyypillistä helminauhamuodostelmaa, vaan follit kasvoi sikin sokin ympäriinsä. Ja tosta tuhrusta, sehän voi olla raskausoirekin, jos ei jatku. Eli toivoa ei viä ole menetetty. Jos tuhru ei jatku niin lauantainako testailet? :heart:

Tiinuli: Iso halitus negasta :hug: Mullakin sellainen tilanne, että maanantain (pp8) isot oireet on nyt vähentyneet melko olemattomiksi...eli samaa pelkään kuin säkin.... :ashamed: Mutta uusin voimin eteen päin :heart:

Virtis: Mitenkäs sulla piinailu sujuu? uusia oireita tullut?

Meea: Hali sinulle negasta :hug: !! Onko teillä nyt sitten edessä inssi tässä kierrossa?

Sannuli: Ei muuta kuin tärppionnea! Ovikset on ainakin nyt loistavasti hyödynnetty. Ootteko aloittamassa tutkimukset siis Väestöliitossa? Mun mielestä siellä voi halutessaan päästä suoraankin IVF:ään, ainaki meille on sanottu, ettei meidän tapauksessamme kannata edes kokeilla inssiä, eli jos ei kotimenetelmin tärppää niin sitten siirrytään suoraan kai IVF:ään. Mut toivotaan, että teidän ei tarttis niihin mennä, vaan tärppäis jo piankin :hug:

Mama: Hyvä kun laparoskopia nyt onnistuneesti ohi! Ja kyllä yhdellä munajohtimellakin tosiaan voi ihan luomusti raskautua, ystävällenikin kävi näin (jolla myös endo).Onnea yritykseen :heart:

Risukasa: Kiitos tsempityksestä! Mukava kuulla, että ootte exän kans viä hyvis väleis. Mietin viä, että kannattaako vielä ihan täysin luopua suhteesta...jos homma toimii muuten, niin saattaisi vielä olla mahiksia. Meilläkin käyty monet kivet ja karikot ja kyllä niistä vaikeuksista on kannattanut vielä yhdessä jatkaa, oon onnellinen, ettemme luovuttaneet, sillä en kuitenkaan haluaisi tänään elää ilman rakastani.

Tähtisäde: Tiäkkö, mä en kans just enää kestä yhdenkään lapsiperheen yhtäkään kommenttia siitä, kuinka raskasta ja kamalaa on lapsiperheen arki ja miten onnellisia me ollaan kun saadaan kaksin nauttia elämästä!!Mä oon niin täynnä noita juttuja!Toki ymmärrän, että lapsiperheen arki on välillä varmasti raskasta, mutta hemmetti niin on lapsettomankin parin!!Otetaan esimerkiksi tää tyypillinen: te saatte panostaa itteenne ja matkustaa maailmalla...noh, viimeksi ku oltiin etelän reissussa niin väkisinkin tuli itku vähän väliä ku jossain rannalla ja altailla seuraili lapsiperheiden "surkeaa elämää", kuinka isät uiskenteli lastensa kanssa ja äidit hoivasi pikkuisia...mä niiiiin just haluan sitä raskasta ARKEAKIN!!Sillä siinä sivussa tulee kuitenkin ekat hymyt, aamu-unisen pikkuisen jokeltelut, ekat sanat, pehmee poski...se kaikki elämä...joten mä en vaan jaksa kuulla enää niitä kommentteja ollenkaan (et teillä on tosiaan ne koulutukset ja urat jne olkaa onnellisia...) On se tosiaan meilläki kova paikka, kun on eka opiskeltu ja oltu töis ja vauva sais tulla (ollaan kuiteski viä alle 30 molemmat, ettei ihan neljäänkymppiin odotettu...) niin ei se sitten tule ei millään... Eli ilmeisesti ois pitäny heti lukion jälkeen vaan raskautua....Hieno homma, että sä osaat ottaa kierron noin rennosti, mäkin haluisin osata!!

Moonex: Sun kuvaamasi kokemasi r-oireet oli kannustavia, mullakin oli muutaman päivän ajan tollasta pyörrytyshuimausta, mutta nyt menny ohi (pp10) eli ehkä toivoa vielä on...

Gilmore: Halitus negasta :hug: Meillä on sama tilanne kuin teilläkin, eli sanottu, ettei inssi meillä ole tarpeellinen (kun ei simpoissa suurta vikaa...) ja et jos ei ovulaationiduktiolla ja kotipupuilulla tulosta tule, niin sitten mennään suoraan IVF:ään...ja aukkari mulle on kyllä tehty.

Astrid: Kunnon plussapuhuri sulle tähän kiertoon! Mun käsittääkseni Pregnyl pistetään suurin piirtein silloin, kun folli on noin 20mm. Mulla oli viimeksi ultrassa 19,5mm kokoinen folli ja pregnylin pistin seuraavana aamuna.

Viol: Kiitos tsempityksestä! Tunnustan syyllistyväni samanlaiseen ajatteluun "miten noikin heti sai vauva..." ja se hävettää. Joskus tuntuu väärältä, että kun on normipainoinen (ei ali eikä yli), ei oo koskaan tupakoinu eikä ryyppää, on elänyt aina suht terveellisesti, harrastaa liikuntaa jne, niin silti koko kropan hormonitoiminta on päin pyllyä eikä mikään tunnu toimivan. Sitten monet sellaisetkin, joilla kaikki kyseiset elämäntavat ovat ihan hukassa, niin raskautuvat kertalaakista. Se välillä suututtaa. Ja tosiaan tunnen myös syyllisyyttä näistä fiiliksistäni :ashamed: Mukava tietää, etten ole ainut...

Surppi: Kiitos tsempityksestä! :heart: Sullakin lupaavia oireita, ovatko jatkuneet vielä?

Velvet Kiss: Paljon voimia tilanteeseesi, voin vain kuvitella, että on henkisesti tosi vaikea ja raskas paikka!! :hug: Oon monesti miettiny, että miten reagoin jos siskoni ilmoittaisi raskausuutisen ennen meitä...jotenki se ei kuitenkaan tuntuis niin pahalta kuin jonkun ystävän tai esim. miehen veljien vaimojen raskautumiset...mutta eihän sitä tiedä miten sitä reagoisi. Ylipäätään on vaan enää niiiiiiin vaikee olla oonnellinen kenenkään raskaudesta kertovan odottajan puolesta (paitsi niiden joilla ollut jotain vaikeutta/haastetta raskautumisessa...) enkä sano tätä siksi, että en ois oikeasti iloinen heidän puolestaan, vaan siksi, että se muistuttaa niin kipeästi siitä, mitä itse haluis ihan hurjanpaljon kokea, mutta pelkää ettei koskaan saa.... :'(

ON:
Eli mulle vois päivittää listaan tälle päivälle pp10, olin laskenu sen aiemmin väärin!!Oireita on paljon vähemmän kuin pari pvää sitten ma:na, joten jotenkin on vaan asennoituva taas negaan :'( Silti salaa toivon sitä plussaa yhä...sunnuntaina aattelin aamulla testailla, jollei menkat ala ennen sitä, Eli silloin on pp14...toivossa siis eletään vielä hetken aikaa :heart:

Kyllä tänne nyt niitä plussia tarttettais meitä kaikkia kannustamaan ja luomaan toivoa!Onko oikeesti niin, ettei näillä hoidoilla tunnu KUKAAN meistä raskautuvan???!!!!Mä haluun nähdä täällä pian paljon onnellisia plussaajia, kuka aloittaisi? :heart: Muuten alkaa kyllä toivo mennä. Osaisiko joku kertoa jonkun kannustavan lapsettomuushoitotositarinan?Tulis tarpeeseen...alkaa jo miettiin, että onko tästä piikittelystä, pillereistä, jatkuvista ultrissa ravaamisista ja hurjan kalliista laskuista mitään hyötyä...
 
stellina Sitä tässä koitetaan miettiä exän kanssa, että kumpi on pienempi paha, koittaa jatkaa yhessä vaikka tässä on kaikenlaista käytännön/olosuhteiden ongelmia, vai olla täysin erillään eli luopua koko hommasta :'( Se vaan tuntuu NIIN vaikeelta ja väärältä kun kaikki ois aivan toisin ilman tätä raskaakstulemattomuus-pskaa..

Toisaalta tuntuu hölmöltä, että jos jatkettas yhessä niin mun tarvis kuitenki mennä yksin hoitoihin vaikka voisin saada siittiöt "ilmaseks" ihan tutultakin,.. kuitenkaan mies ei oo muuttanu mieltään siinä ettei oo valmis tässä tilanteessa isäks :( Ilmeisesti sille silti kävis toikin järjestely, koska haluis jatkaa meikäläisen kans :eek: Sanoo että ymmärtää miksen halua enää viivytellä hoitoja.
Todella omituinen tilanne, oon jotenki hämmentyny, enkä tiedä enää mitä itekään haluisin, toisalta en oo yhtään valmis alkaan mitään uuttakaan suhdetta tähän väliin.. vaikka eipä oo tunkua ollukaan :kieh: Varmasti tiedän vaan että haluan laittaa tän lapsiasian eteenpäin! :heart:
 
Risukasa: Jos kumpikaan ei haluu vielä luovuttaa, niin yhdessä kannattaa aina yrittää sitä jatkamista. Joskus jutteluapu jostain on oikeesti paikallaan (koitettu ja hyväksi havaittu!!) ja selkeyttää kuviota. Usein suhde myös on noiden voitettujen vastoinkäymisten jälkeen entistä lujempi ja parempi (puhun toki vaan meidän kokemuksesta...) :) Ja kyllähän monet parit käyttää esim. luovutettuja siittiöitä/munasoluja, kun tilanne vaatii ja ovat silti onnellisesti perhe. Ehkä sun miehesikin vielä muuttaa joskus mieltään, kun aikaa kuluu ja näkee asian tärkeyden ja saa etäisyyttä yritysrumbaan (on oikeesti myös miehille raskasta...) ja halu olla myös biologisen lapsen isä syttyy.Sitä odotellessa voit miettiä muita vaihtoehtoja. Mutta on se kai niin, ettei se tilanne useinkaan vaihtamalla parane, vaan kaikissa suhteissa on ne plussat ja miinukset. Toivon teille kaikkea parasta ja et tilanteenne ratkee onnellisesti :heart:
 
dreamer: Tosi hyvä, että pääsette nopsasti hoidoissa eteenpäin! :) Mäkin pääsin jo 6 kk:n yrityksen jälkeen YTHS:n gynelle ja siitä lähtikin sitten pyörät nopeasti pyörimään.

Rva B: :eek: Olen ihan epäuskoinen! Siis kahdeksan inssiä?? Ei oo totta! Luulin, että se kolme-neljä inssiä on julkisella se normi ja sitten vaan IVF:n. Onneksi teillä on mukava lääkäri siellä VL:ssä. Paljon jaksuja sulle, olet mielessäni! :hug:

stellina: Hurjasti tsemppiä sulle vielä tälle viikolle, piinailijatoverini! :hug: Ei se oireiden katoaminen välttämättä mitään merkkaa, niinhän ne saatta kadota sellaisillakin, joilla on jo useampia raskausviikkoja takana. Pidän sulle peukkuja! b:)d Taidan kyllä testailla lauantaina, jos ei vuoto siihen mennessä runsastu. Nyrkkisääntönä mulla on ollut, että kaksi päivää tuhruttaa ja sitten hanat aukeaa.

risukasa: Onpa teillä tilanne! :/ Hirmu vaikea sanoa mitään. Olet syystäkin hämmentynyt. Tuntuu, että mies haluaa syödä kakun ja säästää sen. Tavallaan hassua, eihän hän nyt voi olla parisuhteessa ikään kuin kolmantena pyöränä. Siis olisiko mies ollut valmis isäksi, jos olisit tullut raskaaksi normaalisti? Mä en vaan jotenkin ymmärrä miten hoidot voi muuttaa tilannetta niin radikaalisti, ettei sillä tavalla raskaaksi ja isäksi tuleminen ole mahdollista. :| Voimia sulle nyt asian kanssa painimiseen. :hug:

ON: Hmm. Luvassa HYVIN hypoteettista pohdintaa. :D Mulla on nyt maanantaina ja tänään ollut taas vatsa aivan sekaisin, eli vessassa on saanut ravata ja nesteitä kuluu... :x Tänään on lisäksi kuvottanut koko päivän. Nyt sitten aloin pohtimaan, että mulla oli aivan samanlaiset oireet sen Pregnylin jälkeen, mistä gyne totesi, että on vaan vatsatautia. Mutta, mutta. Entäpä jos mun kroppa reagoikin hCG:hen tällä tavalla?

No joo, tää nyt on vaan tällaista vauvakuumeista hourintaa. Ei kannata kuunnella. :LOL: Toi tuhrun ja alavatsakipuilun ilmestyminen on ollut niin selvä merkki jo monta kiertoa, että turha mennä spekuloimaan yhtään tän pidemmälle. Jäitä hattuun siis ja tätiä odottelemaan! :kieh:
 
Pantalaimon Joo, siis ilman ehkäsyjä on menty kokoajan ja edelleen.. nykysin kai sekään ei vaan usko että mitään tapahtuu kuitenkaan ilman hoitoja :( ja varmaan tajuaa että hoidoilla niin vois tapahtua ihan oikeestikin.. ja kun oon kysyny että entä jos ihme tapahtus vielä luonnostaan niin se ois jotenki 'eri asia' eli että ei todellakaan mitään aborttiakaan rupeis ehdotteleen (vaikka ihan sama mitä ehdottas ku en tekis kuitenkaan)! :x Mutta että sille kai riittää tollanen tjot-meininki.. sitä oonki miettiny että alkasko käyttää kumeja jos mulle tehtäs laparoskopia.. :LOL: siis kuvitelkaa, EHKÄSYÄ!!
 
stellina mä soitin lääkärille ja se sano et sitä katsotaan onnistuuko, oli kuulemma vaikea puhua puhelimessa asiasta, mut se on seuraavaksi jos mahdollista... kun ei tiedä miten tämä kierto nyt menee kun ei ole täti tullu vielä kylään!toivottavasti menis silleen et tuleva ovis ei ajoittuisi viikonlopulle, niin se vois onnistua, koska hoitosuostumukset ja kaikki on jo hoidettu!!!mä toivon et mentäs jo siihen... eli en ole vielä varma!!
 
pitkästä aikaa.


Tervetuloa kaikki uudet, tänne joukkoon mahtuu, mukava kuulla uusistakin. vaikka tietty kurjaa että ootte täällä noin ylipäätään... jospa ette pitkään ois, niinkun me vanhat...

MOI ja kaikille vanhoille tuttaville. erikois kaikille neganneille ja onnea plussanneille

Olen melkein päivittäin käynyt jutut lukemassa, mutta vähän selaillen vaan monissa pinoissa hypellyt.... toivoen että kohta tähän pinoon pääsisin tosi toimiin... Anteeksi kun en ole mitään jaksanut kommentoida kiitos kun ootte minnuu tuolla pinossa pitäneet.

Jatkaisin edellleen mielelläni mukana olemista. nyt kp2, kävin tänään 2.IVF:n suunnittelu/aloituskäynnillä.... ois just menny aikataulut syysloman päälle (punktio+siirto) kun tänään tai huomen ois alkanu. kun tämän kerroin harmissani (sanoin peruvani lomasuunnitelmat) tarjosi lääkäri heti homman siirtämistä kuukaudella, tekeevät täällä melkein jouluun asti hoitoja... sitten tein raskaan päätöksen siirtää asiaa kuukauden eteenpäin mutta luulen kyllä että meille nyt 2 epäonnistuneen PAS:in jälkeen tekkee tauko kk hyvää... Ollut aika kiree tunnelma kotona Onneksi keretään vielä ens kuussakin tän vuoden puolelle, on raha ja HERMO kysymys! jos ei ois onnistunu ois tietenkin loma peruttu, mutta hyvä näin.

joten jatkan teidän kanssanne hengessä mukana, jatkan sit hoitoja vko 46, nyt syön kk ajan e-pillereitä

Soja
 
Tervehdys kaikille! Ja uudet toivotan tervetulleiksi joukkoon! :wave:
Olen nyt hetken viettänyt hiljaiseloa siten, et olen lueskellut teidän juttujanne, mut itse en ole jaksanut kirjoitella. Olen pari päivää ollut totaalisen väsynyt! |O Eilenkin menin jo yhdeksän aikaan nukkumaan...

millis1981 testailua varmaan pitäis malttaa odottaa ensi viikon loppupuolelle asti, mut saas nähdä maltanko... =) en viitsis kovin aikaisin testailla sen pregnylin takia, ettei tuu turhia pettymyksiä.

Tiinulille ja Rouva B:lle Isot kiitokset plussatuulien lähettämisestä! :flower: Toivon niin, että olis apua niistä :heart: .

stellina Tänään ei ole enää juurikaan ollut menkkamaista kipua, jota siis oli pp5- pp6. Pari kertaa tänään vihlaissut/ krampannut alavatsasta kun olen esim. yskäissyt tai noussut nopeasti istumasta seisomaan. Ja viime yönä heräsin pahoinvointiin, jota on pariin otteeseen ollut päivälläkin. Se menee suhteellisen äkkiä ohitse... Niin ja uutena on tullut huimaus, joka kanssa kestää hetken. Luultavasti nämä johtuu Lugeista, niin ainakin koetan ajatella, koska en haluaisi joutua pahasti pettymään negan kohdalla. Vaikka ainahan sitä pettyy... :(
 
Mää kärsimättömänä kokeilin jo testata tänään Clearbluen herkällä r-testillä, on siis pp11, ja ainakin vielä siis tuli puhdas nega :ashamed: En ny kuitenkaan vielä ihan luovuta, vaikka olenkin ton perusteella lähes varma, ettei raskaus ole alkanut tässäkään kierrossa. Mutta testailen vielä pp14 tai pp15, ellei täti oo jo tullut silloin. Jotenki vaan oli vahva tunne, että oisin nyt raskaana (en tiedä oikeen miksi....) mutta ei kai sitten vieläkään. Kohtahan se sitten lopullisesti selviää....ja sitten uuteen hoitokiertoon varmaankin, entistä vähempi plussamahdollisuuteen uskoen :'( Mä en ees tajua miten ihmiset oikeesti lisääntyy, omalle kohdalle kun ei sitä ihmettä voi mitenkään uskoa ikinä tapahtuvan...
 
jastu: Tervetuloa! :wave:

soja: Tauko tekee varmasti hyvää. Saatte nauttia lomasta ihan rauhassa. :hug: Saako kysyä, miksi syöt e-pillereitä? Määräsikö lääkäri?

surppi: Tsemppiä piinailuun! b=)d

stellina: Halitukset :hug: negasta! Älä vielä kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon. Monet ovat saaneet negan testaillessaan aikaisin ja plussan vasta pp14.

ON: Tuhruilu jatkuu, samoin menkkamaiset tuntemukset alavatsalla. Tavallaan sitä pitäisi olla iloinen, että ylipäätään ovuloin ja kierto näyttää olevan nyt aivan normaalin pituinen, tänään siis kp 30 (eilisessä listassa on yksi päivä liikaa). :| Mutta eipä se paljon lohduta, jos ei tärppiä siitä huolimatta kuulu. :ashamed: Onneksi pääsen lomalle tuulettumaan, vaikka ei sielläkään ihan kokonaan irti näistä hoidoista pääse, koska täytyy ottaa clomit mukaan.
 
Aloin tuossa pohtia, että jos tuhruilu alkaa jo pp10 ja menkat pp12, niin onko luteaalivaihe liian lyhyt? Helistimen sivuilta luin, että normaali keltarauhasen toiminta on 14 +-2-3 päivää. Toisaalta, jossain luki, että 10 päivän luteaalivaihen on ihan riittävä. :/ Mun gyne oli sitä mieltä, että clomiannosta ei tarvitse nostaa, vaikka ovulaatio tuleekin vähän "myöhässä" eli kp 18. Mutta jos luteaalivaihee jää lyhyeksi, niin voisiko olla parempi aikaistaa ovista ja ottaa vaikka luget pidentämään loppukiertoa? Noh, katselen mitä huominen tuo tullessaan ja laitan sitten gynelle sähköpostia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stellina:
Mää kärsimättömänä kokeilin jo testata tänään Clearbluen herkällä r-testillä, on siis pp11, ja ainakin vielä siis tuli puhdas nega :ashamed:
Mä en ees tajua miten ihmiset oikeesti lisääntyy, omalle kohdalle kun ei sitä ihmettä voi mitenkään uskoa ikinä tapahtuvan...

pahoittelut negasta, toivotaan että olit liian aikaisessa.

Sama täällä - en vaan tajua että mite ihmiset lisääntyy? miten se on mahdollista? kertakin riittää!! ??? :headwall:
vaikka itellä välillä onkin sellainen olo, että toivoa ei ole menetetty; siittiöitä on ja munasolu ilmeisesti irtoaa - luomuihmettä toivoen. mutta sitten taas putoan maanpinnalle ja totean ettei meille - EI MULLE. :$ :ashamed:
 
Juu elikkäs hoito tehdään mulle, ja juu itse olemme ainakin miettineet että inseminaatiolla.. Ei oo aiempia yrityksiä..

Huh siis miten voi jännittää näin.. :D koko ajan vaan kattoo kelloo ja päässä pyörii miljoona ajatusta.. :D meen sieltä ensikäynniltä vielä suoraa töihin, klo:23 asti, toisaalta ihan kiva et saa sillain muuta ajateltavaa mut olis se kiva jutella kullan kanssa kotonakin siellä käynnistä.. :) <3 noh noh, mut ei voi muuta ku toivoo parasta..
 
jastu Tervetuloa mukaan :flower:

stellina :hug: toivotaan että kuitenkin tärppi olisi käynyt :heart:

(.) onkohan mulla nyt pp15? tai pp16 täti ei ole vielä kurvannut paikalle, muutaman päivän tullut ruskehtavaa vuotoa. Negan testasin kuitenkin tänään vielä. 2 viikkoa IVF-suunnittelu käynnille.
 
Moikka taasen..
Mä olen ihan ymmälläni täällä..Testasin just selkeen haamun testiajan sisällä :eek: Oli pakko testata, kun on ihan selvä migreeni tulossa ja ajattelin, että voin migreenilääkkeen ottaa jos tulee nega. Nyt kp 25/28. Pregnylin (10 000 yksikköä) piikitin 13 pv sitten eli perjantaina 3.10 ja mietiskelen täällä, että näkyyköhän se vielä elimistössä. Yritin soitella tuonne meidän lapsettomuusklinikallekkin, mutta numero on koko ajan varattu.
No jokatapauksessa migreeni saa luvan mennä ohi ilman lääkitystä ihan vaan varmuuden vuoksi :)
 
Meea, Tiinuli :hug: :hug: voimia uuteen yritykseen!

stellina Jospa se vielä siitä iloks muuttuis! ++++ :whistle:

Virtiksellähän on jännät paikat!! Melkein tekis mieli jo lisäillä kukkapuskaa :D Laitoin sut haamuihin ;) kyl se siittä vahvistuu =)

dreamer En kans voi KÄSITTÄÄ, ja miten jokkut vieläpä tulee raskaaks sterilisaatioiden, kortsujen ja pillereidenkin läpi.. h***tti! :LOL:
 
pantalaimon syön pillereitä nyt sen takia, että saadaan kierto pysymään normaalina ja menkat sopivaan aikaan. mulla ei omaa luonnollista kiertoa ole. ilman lääkkeitä mulla ollu menkat viimeks joskus 12 vuotta sitten....(söin siis välillä 8v. pillereitä, eikä menkat oo sen jälkeen enää koskaan alkanu)

Virtis toivotaan että nyt et turhaan kärsisi migreenistä! peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta!

Meea ja Tiinuli tsemppiä meille uuteen yritykseen!

ja jaksuja kaikille muillekin
 

Yhteistyössä